STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO STATISTINIŲ ATASKAITŲ PATVIRTINIMO
2004 m. lapkričio 24 d. Nr. DĮ-226
Vilnius
Siekdamas įgyvendinti Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas ir atsižvelgdamas į 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos:
1. Tvirtinu pridedamas metinio periodiškumo statistines ataskaitas:
2. Laikau netekusiais galios:
2.1. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2003 m. gruodžio 16 d. įsakymą Nr. DĮ-222 „Dėl informacinių technologijų panaudojimo įmonėse statistinės ataskaitos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 3-11);
2.2. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2004 m. vasario 2 d. įsakymą Nr. DĮ-23 „Dėl informacinių technologijų panaudojimo valstybės ir savivaldybių įstaigose statistinės ataskaitos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 25-799).
Forma patvirtinta Statistikos departamento prie
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
generalinio direktoriaus 2004 m. lapkričio 24 d.
įsakymu Nr. DĮ-226
___________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
Statistikos departamento prie LRV
teritorinei statistikos įstaigai
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO įmonėse 2005 m. ataskaita ITP-01 METINĖ
_______________ Nr. ___
(Užpildymo data)
Įmonės kodas registre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikiama: iki gegužės 13 d. |
|||||||
Adresas |
Pateikia: apdirbamosios gamybos, statybos, prekybos ir paslaugų įmonės |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|
Ataskaitą pildo įmonės informacinių technologijų specialistas |
|||||||||||||||
Pagrindinės veiklos kodas (EVRK) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK) |
|
Garantuojamas duomenų konfidencialumas |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.std.lt |
|||||||||||||||
Atsakymus žymėkite x
1. Bendroji informacija apie įmonės naudojamas informacinių technologijų (IT) sistemas
1.1. Ar Jūsų įmonė naudojasi kompiuterine technika?
Taip |
¨ |
Jeigu taip, prašome atsakyti į klausimus Þ 1.2. |
Ne |
¨ |
Jeigu ne, prašome pasirašytą ataskaitą atsiųsti teritorinei statistikos įstaigai |
1.2. Kompiuteriai įmonėje
|
2005 m. sausio 1 d. |
1. Kompiuterių skaičius |
|
|
|
2. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriais bent kartą per savaitę, skaičius |
|
1.3. Ar Jūsų įmonėje 2005 m. sausio mėn. buvo darbuotojų, reguliariai dalį darbo laiko (pusę dienos per savaitę ar daugiau) dirbusių ne įmonės patalpose ir kurie naudojosi įmonės informacinių technologijų sistema iš ten, kur jie dirbo?
Taip |
¨ |
Ne |
¨ |
1.4. Ar Jūsų įmonėje 2005 m. sausio mėn. buvo įdiegtos šios informacinės technologijos?
|
Taip |
Ne |
1. Intranetas (vietinis tinklas, naudojantis interneto protokolus) |
¨ |
¨ |
2. LAN (vietinis (lokalus) tinklas) |
¨ |
¨ |
2a. iš jo bevielis LAN |
¨ |
¨ |
3. Ekstranetas (atviras vartotojams vidaus tinklas) |
¨ |
¨ |
1.5. Ar 2005 m. sausio mėn. Jūsų įmonė turėjo informacinių technologijų sistemą, skirtą užsakymų (pardavimų) priėmimui ir jų valdymui?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
Þ 2.1. |
1.6. Ar 2005 m. sausio mėn. Jūsų užsakymų vadybos informacinių technologijų sistema buvo automatiškai sujungta su kuriomis nors iš šių IT sistemų?
|
Taip |
Ne |
1. Vidaus sistema, skirta užsakymams, atsargoms papildyti |
¨ |
¨ |
2. Sąskaitų ir atsiskaitymų sistemomis |
¨ |
¨ |
3. Produkcijos vadybos, logistikos ar paslaugų operacijų sistemomis |
¨ |
¨ |
4. Jūsų tiekėjų verslo informacinėmis sistemomis (su tiekėjais už Jūsų įmonės ribų) |
¨ |
¨ |
5. Klientų verslo informacinėmis sistemomis (su klientais už Jūsų įmonės ribų) |
¨ |
¨ |
2. Internetas įmonėje
2.2. Darbuotojai ir internetas
|
2005 m. sausio 1 d. |
|
1. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius |
|
|
|
|
|
2. Darbuotojų, kurie naudojasi interneto paslaugomis bent kartą per savaitę, skaičius |
|
|
2.3. Prisijungimo prie interneto būdai 2005 m. sausio mėn.:
|
Taip |
Ne |
1. Tradicinis modemas (Dial–up, leased line) |
¨ |
¨ |
2. Skaitmeninė telefono linija (ISDN) |
¨ |
¨ |
3. Skaitmeninė abonentinė linija DSL (xDSL, ADSL, SDSL ir kt.) <2 Mb/s |
¨ |
¨ |
4. DSL (xDSL, ADSL, SDSL ir kt.) ³2 Mb/s |
¨ |
¨ |
5. Kitos vielinės jungtys (pvz., kabelinė TV linija ir pan.) |
¨ |
¨ |
6. Bevielės jungtys (pvz.: palydovinė antena, mobilusis telefonas) |
¨ |
¨ |
2.4. Kokiems tikslams 2005 m. sausio mėn. buvo naudojamas internetas?
|
Taip |
Ne |
1. Banko ir finansinėms paslaugoms |
¨ |
¨ |
2. Švietimui ir mokymui |
¨ |
¨ |
3. Rinkos stebėsenai (pvz., kainų) |
¨ |
¨ |
4. Skaitmeniniams produktams (prekėms ar paslaugoms) gauti |
¨ |
¨ |
5. Garantinėms paslaugoms gauti (po produkto įsigijimo) |
¨ |
¨ |
2.5. Ar jūsų įmonė 2004 m. naudojo internetą bendrauti su valstybės institucijomis?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
Þ 2.7. |
2.6. Kokiais tikslais 2004 m. Jūsų įmonė bendravo su valstybės institucijomis?
|
Taip |
Ne |
1. Informacijai gauti |
¨ |
¨ |
2. Įvairioms formoms (blankams) parsiųsdinti |
¨ |
¨ |
3. Užpildytoms formoms (blankams) grąžinti (pvz., statistinėms ataskaitoms siųsti) |
¨ |
¨ |
4. Visiškai interaktyviam (dialoginiam) bendravimui tinkle (on-line, pvz., formų pildymas internete) |
¨ |
¨ |
5. Pateikėte siūlymus elektroninėje paraiškų sistemoje (el. pirkimai, pvz., Viešųjų pirkimų monitoringo informacinėje sistemoje) |
¨ |
¨ |
2.8. Kokiems tikslams 2005 m. sausio mėn. Jūsų įmonėje buvo naudojamas interneto tinklalapis?
|
Taip |
Ne |
1. įmonės produktų vadybai (rinkodarai) |
¨ |
¨ |
2. Prieiti prie įmonės produktų (prekių ar paslaugų) katalogų ir kainų sąrašo |
¨ |
¨ |
3. Tinklalapis pritaikytas nuolatiniams klientams |
¨ |
¨ |
4. skaitmeniniams produktams teikti |
¨ |
¨ |
5. garantinėms paslaugoms teikti (po pardavimo) |
¨ |
¨ |
6. mobilioms interneto paslaugoms teikti |
¨ |
¨ |
2.9. Kokius elektroninio saugumo būdus Jūsų įmonė naudojo 2005 m. sausio mėn.?
|
Taip |
Ne |
1. Virusų kontrolę ar programinės įrangos apsaugą |
¨ |
¨ |
2. Programinės ar techninės įrangos užkardas (ugniasienes) |
¨ |
¨ |
3. Serverių apsaugas (palaikančiais saugius protokolus, pvz., shttp) |
¨ |
¨ |
4. Duomenų kopijas, neprieinamas vartotojams |
¨ |
¨ |
2.10. Ar 2005 m. sausio mėn. bendraujant su Jūsų įmone buvo galima naudoti šias saugos priemones:
|
Taip |
Ne |
1. Elektroninį parašą, kaip autentiškumo mechanizmą |
¨ |
¨ |
2. Kitus autentiškumo mechanizmus (pvz., PIN kodą) |
¨ |
¨ |
3. Duomenų kodavimą konfidencialumo tikslais |
¨ |
¨ |
2.11. Ar Jūsų įmonė atnaujino savo IT apsaugos priemones (pvz., apsaugos nuo virusų programas) per paskutinius 3 mėn. (įskaitant ir automatinį atnaujinimą)?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
|
2.12. Ar buvote susidūrę su elektroninio saugumo problemomis per paskutinius 12 mėn.?
Taip |
¨ |
Þ 2.13. |
Ne |
¨ |
Þ 3.1. |
2.13. Jei taip, tai ar buvote susidūrę su išvardytomis problemomis:
|
Taip |
Ne |
1. Kompiuterių virusų („worm“, „Trojan“ ar kt.) padariniai: informacijos ar darbo laiko praradimas |
¨ |
¨ |
2. Neautorizuotas priėjimas prie įmonės kompiuterių sistemos ar duomenų |
¨ |
¨ |
3. Šantažas ar grėsmė įmonės duomenims, programinei įrangai |
¨ |
¨ |
Pirkimas (užsakymų pateikimas) internetu
3.2. Kokią užsakymų dalį 2003 m. sudarė užsakymai internetu?
<1% |
|
1–5% |
|
5–10% |
|
10–25% |
|
25% ir daugiau |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Ar Jūsų įmonė 2004 m. mokėjo už kurią nors užsakytą prekę ar paslaugą tiesiogiai internetu?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
Pardavimas (užsakymų priėmimas) internetu
3.5. Ar jūsų įmonė 2004 m. gavo užsakymų internetu? (neįtraukiami užsakymai, gauti rankiniu būdu rašytu elektroniniu paštu)
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
Þ 4.1. |
3.7. Kokią visų pardavimų internetu dalį 2004 m. sudarė pardavimai įmonėms (B2B) bei valstybės institucijoms (B2G) ir kokią individualiems vartotojams (B2C)?
B2B ir B2G, % |
B2C, % |
= 100% |
|
|
3.10. Ar jūsų įmonė pardavinėjo produktus kitoms įmonėms specializuotose interneto prekybos vietose 2004 m.?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
|
4. E. verslas Elektroninių duomenų mainų tinkle (EDI) ir kituose neinternetiniuose kompiuteriniuose tinkluose
4.2. Jei taip, tai kam buvo naudojamas:
|
Taip |
Ne |
1. Pirkimams (užsakymų pateikimams, ne mažiau kaip 1% užsakymų) |
¨ |
¨ |
2. pardavimams (užsakymų priėmimui, ne mažiau kaip 1% pardavimų) |
¨ |
¨ |
4.3. Kokią pirkimų (užsakymų) dalį 2004 m. sudarė užsakymai per EDI arba kitus ne interneto tinklus?
|
|
|
% |
5. Išlaidos ir investicijos informacinėms technologijoms ir telekomunikacijoms
Prašome pateikti išlaidų ir investicijų informacinėms bei telekomunikacinėms technologijoms vertinimą (tūkst. Lt)
5.1. Išlaidos ir investicijos informacinėms technologijoms
|
2004 m. (tūkst. Lt) |
|
1. Išlaidos informacinėms technologijoms |
|
|
|
|
|
2. Investicijos į informacines technologijas |
|
|
5.2. Išlaidos ir investicijos telekomunikacijoms
|
2004 m. (tūkst. Lt) |
|
1. Išlaidos telekomunikacijoms |
|
|
|
|
|
2. Investicijos į telekomunikacijas |
|
|
5.3. Ar Jūsų įmonė 2004 m. turėjo išlaidų moksliniams tyrimams ar eksperimentinei plėtrai?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
|
Pastabos .................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Įmonės vadovas __________________________________________________________________
(parašas) (Vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė) (Telefonas) (Faksas) (El. paštas)
pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 46 21, (8~5) 236 46 23; faksas (8~5) 236 48 69; el. p.: Gediminas. Samuolis@std. lt, Danguole. Areskiene@std. lt
INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO statistinio tyrimo (ataskaita ITP-01 metinė)
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299); 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos. |
TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS |
Atrankinis tyrimas. Ataskaitą pildo įmonės, kurių veikla pagal EVRK yra priskiriama D–I, K, O sekcijoms. Tiriamasis laikotarpis – 2005 m. sausis, e. verslo, išlaidų ir investicijų rodiklių – 2004 m. Tyrimo tikslas – informacinių technologijų panaudojimo įmonėse įvertinimas. |
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis. „Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti“ (antra dalis). |
DUOMENŲ KONFIDENCIA-LUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis. „Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka“ (antra dalis). |
DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis. „Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus“. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557). „Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt. Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt“. |
PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ATASKAITAI PILDYTI
Kompiuterių skaičius – įmonės darbe naudojamų kompiuterių skaičius. Įtraukiami visi darbe naudojami kompiuteriai, neatsižvelgiant į tai, kam jie nuosavybės teise priklauso (t. y. gali būti nuomojami, išperkamosios nuomos būdu įsigyti, patronuojančios įmonės kompiuteriai). Išnuomoti kitai įmonei kompiuteriai neįtraukiami.
Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius – įmonės darbe naudojamų kompiuterių, per kuriuos galima naudotis internetu, skaičius. Įtraukiami visi kompiuteriai, per kuriuos yra dirbama internete (neatsižvelgiant į tai, ar yra tiesioginė interneto jungtis, ar per kitą kompiuterį).
Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius – darbuotojų, kurie naudojasi įmonės kompiuterine technika, skaičius. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius gali būti didesnis nei įmonės turimų kompiuterių skaičius.
LAN – vietinis kompiuterių tinklas, dažniausiai jungiantis vienos įstaigos ar atskiro padalinio kompiuterius bei jų išorinius įrenginius (spausdintuvus, duomenų saugyklas ir pan.). Toks tinklas sudaro sąlygas dalytis bendrais ištekliais.
Intranetas – įmonės vidinis tinklas, naudojantis interneto protokolus duomenims persiųsti, galintis turėti ryšį su internetu. Dažniausiai jį susikuria įmonė savo specifiniams poreikiams tenkinti.
Ekstranetas (Extranet) – saugus vidinių kompiuterių tinklų priedas, leidžiantis išoriniams vartotojams prisijungti prie kai kurių įmonės vidinio kompiuterinio tinklo dalių.
Interneto ryšys per tradicinį modemą – ryšys, naudojantis telefono liniją ir modemą (komutuojama telefono linija (Dial-up), skirtinė telefono linija (leased line)).
Skaitmeninė telefono linija (ISDN) – skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas naudojant telefono liniją.
Skaitmeninė abonentinė linija (xDSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL-Lite).
Mobilios interneto paslaugos (Mobile internet services) – interneto paslaugos, teikiamos per bevielį terminalą (mobilusis telefonas, kišeninis kompiuteris ir kt.), naudojant bevielio ryšio protokolą (WAP – Wireless Application Protocol) arba paketinį duomenų perdavimą (GPRS – General Packet Radio Service). Bevielio ryšio protokolu internetinį formatą galima pritaikyti prie mobiliojo korinio ryšio standartų.
E. verslas (e. prekyba) – produktų (prekių ar paslaugų) pirkimas ir pardavimas naudojant interneto protokolus. Per tinklus atliekami prekių ar paslaugų užsakymai, tačiau mokama už produktus ir jie pristatomi autonomiškai (ne per tinklą). Užsakymai, priimti ar siunčiami telefonu, faksu ar rankiniu būdu rašytu elektroniniu paštu, nėra elektroninė prekyba.
B2B (Business-to-Business) – tarpversliniai sandoriai (sandoriai tarp juridinių asmenų), atliekami per interneto ar kitus tinklus.
B2C (Business-to-Consumer) – sandoriai tarp verslo ir individualių vartotojų, atliekami per interneto ar kitus tinklus.
ES šalys: Airija, Austrija, Belgija, Čekijos Respublika, Danija, Didžioji Britanija, Estija, Graikija, Ispanija, Italija, Kipras, Latvija, Lenkija, Lietuva, Liuksemburgas, Malta, Nyderlandai, Portugalija, Prancūzija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Švedija, Vengrija, Vokietija.
Mokėjimas tiesiogiai internetu – integruotas užsakymo ir mokėjimo perdavimas (užsakoma ir mokama internetu).
Specializuotos interneto prekybos vietos (Specialised internet market place) – specializuoti interneto puslapiai, kuriuose įmonės parduoda savo produkciją vartotojams.
Kiti neinternetiniai kompiuteriniai tinklai – elektroninis duomenų apsikeitimas (EDI), Minitel arba dialoginės telefono sistemos.
EDI (Elektronic Data Interchange) – elektroninių duomenų mainų tinklas, t. y. elektroninis duomenų apsikeitimas struktūrinio programavimo forma (EDIFACT), vykdomas tarp verslo atstovų per specialius tinklus.
Išlaidos informacinėms technologijoms – visos išlaidos informacinėms sistemoms, registrams, duomenų bazėms tvarkyti, techninei įrangai, kompiuterių tinklams prižiūrėti, duomenims perduoti.
Investicijos į informacines technologijas – visos investicijos, skirtos informacinių technologijų techninei įrangai (kompiuteriams, duomenų perdavimo bei kitai elektroninei įrangai (pvz., kopijavimo aparatams, faksams)) įsigyti, visų rūšių programinei įrangai įsigyti, įskaitant informacinių sistemų, registrų, duomenų bazių kūrimą.
Išlaidos telekomunikacijoms – visos išlaidos, skirtos nuotolinių ryšių įrangai išlaikyti ir telekomunikacinėms paslaugoms (laidinio telefono, fakso, mobiliojo telefono ir interneto ryšio išlaidos ir kt.).
Investicijos į telekomunikacijas – visos investicijos, susijusios su nuotoliniais ryšiais, skirtos plėtoti įmonės veiklą ilgiau nei vienerius metus. Prie investicijų į telekomunikacijas priskiriamas telekomunikacinės įrangos įsigijimas, telekomunikacinių tinklų diegimas (plėtra), naujų telekomunikacinių paslaugų įsigijimas.
Išlaidos moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai – išlaidos, skirtos kūrybiniams pažinimo darbams ir gautiems pažinimo rezultatams panaudoti.
______________
Forma patvirtinta Statistikos departamento prie
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
generalinio direktoriaus 2004 m. lapkričio 24 d.
įsakymu Nr. DĮ-226
___________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
Statistikos departamento prie LRV
Statybos ir investicijų statistikos skyriui
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO valstybės ir savivaldybių įstaigose 2005 m. ataskaita ITP-02 METINĖ
_______________ Nr. ___
(Užpildymo data)
Įstaigos kodas registre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikiama: iki kovo 15 d. |
|
||||||||
Adresas |
|
||||||||||||||||||
|
Pateikia: valstybės ir savivaldybių įstaigos |
||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
Pagrindinės veiklos kodas (EVRK) |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK) |
|
Statistikos departamentas garantuoja duomenų konfidencialumą |
|||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.std.lt |
|||||||||||||||||
Parengta ataskaitos elektroninė forma. Su jos pildymo tvarka galite susipažinti www.std.lt → statistinės ataskaitos
Ataskaitoje pateikiami įstaigos ir padalinių duomenys.
Atsakymus žymėkitex
1. Ar Jūsų įstaiga yra pavaldi kitai valstybės (savivaldybės) įstaigai?
Taip |
¨ |
Ne |
¨ |
Jei taip, prašome nurodyti įstaigą, kuriai esate pavaldūs: |
|||
……………………………………………………………….......... |
2. Ataskaitoje pateikti duomenys (pažymėti tinkamą):
Apie įstaigą ir jos padalinius |
¨ |
Apie įstaigą |
¨ |
Apie konkretų įstaigos padalinį |
¨ |
Jei ataskaitoje pateikiami duomenys apie įstaigą ir jos padalinius, 15 lentelėje prašome nurodyti padalinius, kurių duomenys yra įtraukti į ataskaitą |
3. Darbuotojai ir kompiuteriai (įstaigos ir padalinių)
|
2005-01-01 |
1. Darbuotojų skaičius |
|
|
|
2. Kompiuterių skaičius |
|
|
|
3. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriais bent kartą |
|
per savaitę, skaičius |
|
4. Tobulinimosi kursai
Darbuotojų, kurie išklausė informacinių technologijųkursus, skaičius |
per 2004 m. |
|
5. Ar Jūsų įstaigoje 2005 m. sausio mėn. buvo įdiegtos šios informacinės technologijos?
|
Taip |
Ne |
1. Intranetas (vietinis tinklas, naudojantis interneto protokolus) |
¨ |
¨ |
2. LAN (vietinis (lokalus) tinklas) |
¨ |
¨ |
2a. iš jo bevielis LAN |
¨ |
¨ |
3. Ekstranetas (atviras vartotojams vidaus tinklas) |
¨ |
¨ |
6. Internetas
|
2005-01-01 |
1. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius |
|
|
|
3. Darbuotojų, kurie naudojosi interneto |
|
paslaugomis bent kartą per savaitę, skaičius |
|
7. Prisijungimo prie interneto būdai 2005 m. sausio mėn.:
|
Taip |
Ne |
1. Tradicinis modemas (Dial–up, leased line) |
¨ |
¨ |
2. Skaitmeninė telefono linija (ISDN) |
¨ |
¨ |
3. Skaitmeninė abonentinė linija DSL (xDSL, ADSL, SDSL ir kt.) <2 Mb/s |
¨ |
¨ |
4. DSL (xDSL, ADSL, SDSL ir kt.) ³2 Mb/s |
¨ |
¨ |
5. Kitos vielinės jungtys (pvz., kabelinė TV linija ir pan.) |
¨ |
¨ |
6. Bevielės jungtys (pvz.: palydovinė antena, mobilusis telefonas) |
¨ |
¨ |
8. Paslaugos internetu 2005 m. sausio mėn.:
|
Taip |
Ne |
1. Ar Jūsų įstaiga turi savo interneto puslapį? |
¨ |
¨ |
2. Ar teikiate viešojo administravimo paslaugas tiesiogiai per internetą (galimybė pažinti, parsiųsdinti dokumentus, gauti arba užpildyti įvairias formas, anketas)? |
¨ |
¨ |
3. Viešųjų interneto prieigos taškų skaičius |
|
|
(t. y. interneto prieiga, kuria gali pasinaudoti kiekvienas norintysis, ne tik įstaigos darbuotojas) |
|
9. Kokius elektroninio saugumo būdus Jūsų įstaiga naudojo 2005 m. sausio mėn.?
|
Taip |
Ne |
1. Virusų kontrolę ar programinės įrangos apsaugą |
¨ |
¨ |
2. Programinės ar techninės įrangos užkardas (ugniasienes) |
¨ |
¨ |
3. Serverių apsaugas (palaikančiais saugius protokolus, pvz., shttp) |
¨ |
¨ |
4. Duomenų kopijas, neprieinamas vartotojams |
¨ |
¨ |
10. Ar 2005 m. sausio mėn. bendraujant su Jūsų įstaiga buvo galima naudoti šias saugos priemones:
|
Taip |
Ne |
1. Elektroninį parašą, kaip autentiškumo mechanizmą |
¨ |
¨ |
2. Kitus autentiškumo mechanizmus (pvz., PIN kodas) |
¨ |
¨ |
3. Duomenų kodavimą konfidencialumo tikslais |
¨ |
¨ |
11. Ar Jūsų įstaiga atnaujino savo informacinių technologijų apsaugos priemones (pvz., apsaugos nuo virusų programas) per paskutinius 3 mėn. (įskaitant ir automatinį atnaujinimą)?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
12. Ar buvote susidūrę su elektroninio saugumo problemomis per paskutinius 12 mėn.?
Taip |
¨ |
Þ 13. |
Ne |
¨ |
Þ 14. |
13. Jei taip, tai ar buvote susidūrę su išvardytomis problemomis:
|
Taip |
Ne |
1. Kompiuterių virusų („worm“, „trojan“ ar kt.) padariniai: informacijos ar darbo laiko praradimas |
¨ |
¨ |
2. Neautorizuotas priėjimas prie įmonės kompiuterių sistemos ar duomenų |
¨ |
¨ |
3. Šantažas ar grėsmė įmonės duomenims, programinei įrangai |
¨ |
¨ |
14. Išlaidos ir investicijos, tūkst. Lt
|
per 2004 m. |
Išlaidos informacinėms technologijoms |
|
Investicijos į informacines technologijas |
|
Išlaidos telekomunikacijoms |
|
Investicijos į telekomunikacijas |
|
15. Įstaigos padaliniai, kurių duomenys įtraukti į ataskaitą:
Nr. |
Kodas registre |
Įstaigos padalinio pavadinimas |
Nr. |
Kodas registre |
Įstaigos padalinio pavadinimas |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Įmonės vadovas __________________________________________________________________
(parašas) (Vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė) (Telefonas) (Faksas) (El. paštas)
pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 46 21, (8~5) 236 46 23; faksas (8~5) 236 48 69; el. p.: Gediminas. Samuolis@std. lt, Danguole. Areskiene@std. lt
INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO statistinio tyrimo (ataskaita ITP-02 metinė)
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299); 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos. |
TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS |
Ištisinis tyrimas. Ataskaitą pildo valstybės ir savivaldybių įstaigos, kurių veikla pagal EVRK yra priskiriama L sekcijai. Tiriamasis laikotarpis – 2005 m. sausis, išlaidų ir investicijų rodiklių – 2004 m. Tyrimo tikslas – informacinių technologijų panaudojimo valstybės ir savivaldybių valdymo įstaigose įvertinimas. |
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis. „Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti“ (antra dalis). |
DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis. „Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka“ (antra dalis). |
DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis. „Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus“. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557). |
PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ATASKAITAI PILDYTI
Kompiuterių skaičius – įstaigos darbe naudojamų kompiuterių skaičius. Įtraukiami visi darbe naudojami kompiuteriai, neatsižvelgiant į tai, kam jie nuosavybės teise priklauso (gali būti nuomojami, išperkamosios nuomos būdu įsigyti, patronuojančios įstaigos kompiuteriai). Išnuomoti kitai įstaigai kompiuteriai neįtraukiami.
Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius – įstaigos darbe naudojamų kompiuterių, per galima naudotis internetu, skaičius. Įtraukiami visi kompiuteriai, per kuriuos yra dirbama internete (neatsižvelgiant į tai, ar yra tiesioginė interneto jungtis, ar per kitą kompiuterį).
Į darbuotojų skaičių įskaitomi darbuotojai, sudarę darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį. Be to, sąlygiškai priskiriami valstybės pareigūnai, dirbantys statutiniais pagrindais, teisėjai, prokurorai; valstybės politikai; valstybės tarnautojai, su kuriais, remiantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), darbo sutartys nesudaromos, ir pan.
Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius – darbuotojų, kurie naudojasi įmonės kompiuterine technika, skaičius. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius gali būti didesnis nei įmonės turimų kompiuterių skaičius.
LAN – vietinis kompiuterių tinklas, dažniausiai jungiantis vienos įstaigos ar atskiro padalinio kompiuterius bei jų išorinius įrenginius (spausdintuvus, duomenų saugyklas ir pan.). Toks tinklas sudaro sąlygas dalytis bendrais ištekliais.
Intranetas – įmonės vidinis tinklas, naudojantis interneto protokolus duomenims persiųsti, galintis turėti ryšį su internetu. Dažniausiai jį susikuria įmonė savo specifiniams poreikiams tenkinti.
Ekstranetas (Extranet) – saugus vidinių kompiuterių tinklų priedas, leidžiantis išoriniams vartotojams prisijungti prie kai kurių įmonės vidinio kompiuterinio tinklo dalių.
Interneto ryšys per tradicinį modemą – ryšys, naudojantis telefono liniją ir modemą (komutuojama telefono linija (Dial-up), skirtinė telefono linija (leased line)).
Skaitmeninė telefono linija (ISDN) – skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas naudojant telefono liniją.
Skaitmeninė abonentinė linija (xDSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL-Lite).
Išlaidos informacinėms technologijoms – visos išlaidos informacinėms sistemoms, registrams, duomenų bazėms tvarkyti, techninei įrangai, kompiuterių tinklams prižiūrėti, duomenims perduoti.
Investicijos į informacines technologijas – visos investicijos, skirtos informacinių technologijų techninei įrangai (kompiuteriams, duomenų perdavimo bei kitai elektroninei įrangai (pvz., kopijavimo aparatams, faksams)) įsigyti, visų rūšių programinei įrangai įsigyti, įskaitant informacinių sistemų, registrų, duomenų bazių kūrimą.
Išlaidos telekomunikacijoms – visos išlaidos, skirtos nuotolinių ryšių įrangai išlaikyti ir telekomunikacinėms paslaugoms (laidinio telefono, fakso, mobiliojo telefono ir interneto ryšio išlaidos ir kt.).
Investicijos į telekomunikacijas – visos investicijos, susijusios su nuotoliniais ryšiais, skirtos plėtoti įmonės veiklą ilgiau nei vienerius metus. Prie investicijų į telekomunikacijas priskiriamas telekomunikacinės įrangos įsigijimas, telekomunikacinių tinklų diegimas (plėtra), naujų telekomunikacinių paslaugų įsigijimas.
______________
Forma patvirtinta Statistikos departamento prie
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
generalinio direktoriaus 2004 m. lapkričio 24 d.
įsakymu Nr. DĮ-226
___________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
Statistikos departamento prie LRV
teritorinei statistikos įstaigai
INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO FINANSINIO TARPININKAVIMO įmonĖse 2005 m. ataskaita ITP-03 METINĖ
_______________ Nr. ___
(Užpildymo data)
Įmonės kodas registre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateikiama: iki balandžio 15 d. |
|||||||
|
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|
Ataskaitą pildo informacinių technologijų specialistas |
|||||||||||||||
Pagrindinės veiklos kodas (EVRK) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK) |
|
Garantuojamas duomenų konfidencialumas |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.std.lt |
|||||||||||||||
Atsakymus žymėkite x
1. Bendroji informacija apie įmonės naudojamas informacinių technologijų (IT) sistemas
1.1. Kompiuteriai įmonėje
|
2005 m. sausio 1 d. |
|
1. Kompiuterių skaičius |
|
|
|
|
|
2. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriais bent kartą per savaitę, skaičius |
|
|
1.2. Ar Jūsų įmonėje 2005 m. sausio mėn. buvo darbuotojų, reguliariai dalį darbo laiko (pusę dienos per savaitę ar daugiau) dirbusių ne įmonės patalpose ir kurie naudojosi įmonės informacinių technologijų sistema iš ten, kur jie dirbo?
Taip |
¨ |
Ne |
¨ |
2. Internetas įmonėje
2.2. Darbuotojai ir internetas
|
2005 m. sausio 1 d. |
|
1. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius |
|
|
|
|
|
2. Darbuotojų, kurie naudojasi interneto paslaugomis bent kartą per savaitę, skaičius |
|
|
2.3. Prisijungimo prie interneto būdai 2005 m. sausio mėn:
|
Taip |
Ne |
1. Tradicinis modemas (Dial–up, leased line) |
¨ |
¨ |
2. Skaitmeninė telefono linija (ISDN) |
¨ |
¨ |
3. Skaitmeninė abonentinė linija DSL (xDSL, ADSL, SDSL ir kt.) <2 Mb/s |
¨ |
¨ |
4. DSL (xDSL, ADSL, SDSL ir kt.) ³2 Mb/s |
¨ |
¨ |
5. Kitos vielinės jungtys (pvz., kabelinė TV linija ir pan.) |
¨ |
¨ |
6. Bevielės jungtys (pvz.: palydovinė antena, mobilusis telefonas) |
¨ |
¨ |
2.4. Ar 2005 m. sausio mėn. buvo naudojamas internetas šiems tikslams:
|
Taip |
Ne |
1. Švietimui ir mokymui |
¨ |
¨ |
2. Rinkos stebėsenai |
¨ |
¨ |
3. Skaitmeniniams produktams (prekėms ar paslaugoms) gauti |
¨ |
¨ |
2.5. Ar jūsų įmonė 2004 m. naudojo internetą bendrauti su valstybės institucijomis?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
Þ 2.7. |
2.6. Kokiais tikslais 2004 m. Jūsų įmonė bendravo su valstybės institucijomis?
|
Taip |
Ne |
1. Informacijai gauti |
¨ |
¨ |
2. Įvairioms formoms (blankams) parsiųsdinti |
¨ |
¨ |
3. Užpildytoms formoms (blankams) grąžinti (pvz., statistinėms ataskaitoms siųsti) |
¨ |
¨ |
4. Visiškai interaktyviam (dialoginiam) bendravimui tinkle (on-line, pvz., formų pildymas internete) |
¨ |
¨ |
5. Pateikėte pasiūlymus elektroninėje paraiškų sistemoje (el. pirkimai, pvz., Viešųjų pirkimų monitoringo informacinėje sistemoje) |
¨ |
¨ |
2.8. Kokiems tikslams 2005 m. sausio mėn. Jūsų įmonėje buvo naudojamas interneto tinklalapis?
|
Taip |
Ne |
1. įmonės produktų vadybai (rinkodarai) |
¨ |
¨ |
2. Prieiti prie įmonės paslaugų katalogų ir kainų sąrašo |
¨ |
¨ |
3. Tinklalapis pritaikytas nuolatiniams klientams |
¨ |
¨ |
4. skaitmeninėms paslaugoms teikti |
¨ |
¨ |
2.9. Kokius elektroninio saugumo būdus Jūsų įmonė naudojo 2005 m. sausio mėn.?
|
Taip |
Ne |
1. Virusų kontrolę ar programinės įrangos apsaugą |
¨ |
¨ |
2. Programinės ar techninės įrangos užkardas (ugniasienes) |
¨ |
¨ |
3. Serverių apsaugas (palaikančiais saugius protokolus, pvz., shttp) |
¨ |
¨ |
4. Duomenų kopijas, neprieinamas vartotojams |
¨ |
¨ |
2.10. Ar 2005 m. sausio mėn. bendraujant su Jūsų įmone buvo galima naudoti šias saugos priemones:
|
Taip |
Ne |
1. Elektroninį parašą, kaip autentiškumo mechanizmą |
¨ |
¨ |
2. Kitus autentiškumo mechanizmus (pvz., PIN kodą) |
¨ |
¨ |
3. Duomenų kodavimą konfidencialumo tikslais |
¨ |
¨ |
2.11. Ar Jūsų įmonė atnaujino savo IT apsaugos priemones (pvz., apsaugos nuo virusų programas) per paskutinius 3 mėn. (įskaitant ir automatinį atnaujinimą)?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
|
2.12. Ar buvote susidūrę su elektroninio saugumo problemomis per paskutinius 12 mėn.?
Taip |
¨ |
Þ 2.13. |
Ne |
¨ |
Þ 3.1. |
2.13. Jei taip, tai ar buvote susidūrę su išvardytomis problemomis:
|
Taip |
Ne |
1. Kompiuterių virusų („worm“, „trojan“ ar kt.) padariniai: informacijos ar darbo laiko praradimas |
¨ |
¨ |
2. Neautorizuotas priėjimas prie įmonės kompiuterių sistemos ar duomenų |
¨ |
¨ |
3. Šantažas ar grėsmė įmonės duomenims, programinei įrangai |
¨ |
¨ |
2.14. Ar jūsų įmonė 2005 m. sausio mėn. naudojo internetą bendrauti su klientais?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
Þ 3.1. |
3. NEINTERNETINIŲ tinklų, tokių kaip EDI IR kitų uždarųjų ar patentuotų tinklų, NAUDOJIMAS
3.1. Ar Jūsų įmonė 2005 m. sausio mėn. naudojo neinternetinius kompiuterių tinklus, tokius kaip EDI ar kitus uždaruosius ir patentuotus tinklus (t. y. ne internetą)?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
Þ 5.1. |
3. Ar Jūsų informacinių technologijų sistema (naudojanti EDI ar kitą neinternetinį tinklą) skirta klientams aptarnauti, automatiškai sujungta su:
|
Taip arba iš dalies |
Ne |
1. Kitomis Jūsų įmonės ar įmonių grupės vidaus informacinėmis sistemomis |
¨ |
¨ |
2. klientų informacinėmis sistemomis (už Jūsų įmonės ribų) |
¨ |
¨ |
5.1. Ar svarbios Jūsų įmonei 2004 m. buvo šios kliūtys, ribojančios ar trukdančios paslaugų teikimą (prekybą) internetu?
Prašome nurodyti pasirenkant svarbos lygį
|
Ypač svarbu |
…………… |
Nesvarbu |
|
|
3 |
2 |
1 |
0 |
a) Įmonės produktai (prekės ar paslaugos) netinkami prekybai internetu |
¨ |
¨ |
¨ |
¨ |
b) Vartotojai nepasirengę pirkti internetu |
¨ |
¨ |
¨ |
¨ |
c) Apsaugos problemos, susijusios su apmokėjimu |
¨ |
¨ |
¨ |
¨ |
d) Netikrumas dėl prekybos internetu teisinės sistemos (pvz., sutartys, pristatymo terminai ir garantijos) |
¨ |
¨ |
¨ |
¨ |
e) Kita (prašome nurodyti................................................. ) |
¨ |
¨ |
¨ |
¨ |
5. Išlaidos ir investicijos informacinėms technologijoms ir telekomunikacijoms
Prašome pateikti išlaidų ir investicijų informacinėms bei telekomunikacinėms technologijoms vertinimą (tūkst. Lt)
5.1. Išlaidos ir investicijos informacinėms technologijoms
|
2004 m. (tūkst. Lt) |
|
1. Išlaidos informacinėms technologijoms |
|
|
|
|
|
2. Investicijos į informacines technologijas |
|
|
5.2. Išlaidos ir investicijos telekomunikacijoms
|
2004 m. (tūkst. Lt) |
|
1. Išlaidos telekomunikacijoms |
|
|
|
|
|
2. Investicijos į telekomunikacijas |
|
|
5.3. Ar Jūsų įmonė 2004 m. turėjo išlaidų moksliniams tyrimams ar eksperimentinei plėtrai?
Taip |
¨ |
|
Ne |
¨ |
|
________________________________________________________________________________
Pastabos .................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Įmonės vadovas __________________________________________________________________
(parašas) (Vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė) (Telefonas) (Faksas) (El. paštas)
pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 46 21, (8~5) 236 46 23; faksas (8~5) 236 48 69; el. p.: Gediminas. Samuolis@std. lt, Danguole. Areskiene@std. lt
INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO FINANSINIO TARPININKAVIMO įmonĖse statistinio tyrimo (ataskaita ITP-03 metinė)
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299); 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos. |
TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS |
Ištisinis tyrimas. Ataskaitą pildo įmonės, kurių veikla pagal EVRK yra priskiriama J sekcijai. Tiriamasis laikotarpis – 2005 m. sausis, e. prekybos, išlaidų ir investicijų rodiklių – 2004 m. Tyrimo tikslas – informacinių technologijų panaudojimo finansinėse įmonėse įvertinimas |
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis. „Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti“ (antra dalis). |
DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis. „Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka“ (antra dalis). |
DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis. „Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus“. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557). „Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt. Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt“. |
PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO FINANSINIO TARPININKAVIMO įmonĖse ATASKAITAI PILDYTI
Kompiuterių skaičius – įmonės darbe naudojamų kompiuterių skaičius. Įtraukiami visi darbe naudojami kompiuteriai, neatsižvelgiant į tai, kam jie nuosavybės teise priklauso (t. y. gali būti nuomojami, išperkamosios nuomos būdu įsigyti, patronuojančios įmonės kompiuteriai). Išnuomoti kitai įmonei kompiuteriai neįtraukiami.
Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius – įmonės darbe naudojamų kompiuterių, per kuriuos galima naudotis internetu, skaičius. Įtraukiami visi kompiuteriai, per kuriuos yra dirbama internete (neatsižvelgiant į tai, ar yra tiesioginė interneto jungtis, ar per kitą kompiuterį).
Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius – darbuotojų, kurie naudojasi įmonės kompiuterine technika, skaičius. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius gali būti didesnis nei įmonės turimų kompiuterių skaičius.
LAN – vietinis kompiuterių tinklas, dažniausiai jungiantis vienos įstaigos ar atskiro padalinio kompiuterius bei jų išorinius įrenginius (spausdintuvus, duomenų saugyklas ir pan.). Toks tinklas sudaro sąlygas dalytis bendrais ištekliais.
Intranetas – įmonės vidinis tinklas, naudojantis interneto protokolus duomenims persiųsti, galintis turėti ryšį su internetu. Dažniausiai jį susikuria įmonė savo specifiniams poreikiams tenkinti.
Ekstranetas (Extranet) – saugus vidinių kompiuterių tinklų priedas, leidžiantis išoriniams vartotojams prisijungti prie kai kurių įmonės vidinio kompiuterinio tinklo dalių.
Interneto ryšys per tradicinį modemą – ryšys, naudojantis telefono liniją ir modemą (komutuojama telefono linija (Dial-up), skirtinė telefono linija (leased line)).
Skaitmeninė telefono linija (ISDN) – skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas naudojant telefono liniją.
Skaitmeninė abonentinė linija (xDSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL-Lite).
Mobilios interneto paslaugos (Mobile internet services) – interneto paslaugos, teikiamos per bevielį terminalą (mobilusis telefonas, kišeninis kompiuteris ir kt.), naudojant bevielio ryšio protokolą (WAP – Wireless Application Protocol) arba paketinį duomenų perdavimą (GPRS – General Packet Radio Service). Bevielio ryšio protokolu internetinį formatą galima pritaikyti prie mobiliojo korinio ryšio standartų.
E. verslas (e. prekyba) – produktų (prekių ar paslaugų) pirkimas ir pardavimas naudojant interneto protokolus. Per tinklus atliekami prekių ar paslaugų užsakymai, tačiau mokama už produktus ir jie pristatomi autonomiškai (ne per tinklą). Užsakymai, priimti ar siunčiami telefonu, faksu ar rankiniu būdu rašytu elektroniniu paštu, nėra elektroninė prekyba.
B2B (Business-to-Business) – tarpversliniai sandoriai (sandoriai tarp juridinių asmenų), atliekami per interneto ar kitus tinklus.
B2C (Business-to-Consumer) – sandoriai tarp verslo ir individualių vartotojų, atliekami per interneto ar kitus tinklus.
ES šalys: Airija, Austrija, Belgija, Čekijos Respublika, Danija, Didžioji Britanija, Estija, Graikija, Ispanija, Italija, Kipras, Latvija, Lenkija, Lietuva, Liuksemburgas, Malta, Nyderlandai, Portugalija, Prancūzija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Švedija, Vengrija, Vokietija.
Mokėjimas tiesiogiai internetu – integruotas užsakymo ir mokėjimo perdavimas (užsakoma ir mokama internetu).
Specializuotos interneto prekybos vietos (Specialised internet market place) – specializuoti interneto puslapiai, kuriuose įmonės parduoda savo produkciją vartotojams.
Kiti neinternetiniai kompiuteriniai tinklai – elektroninis duomenų apsikeitimas (EDI), Minitel arba dialoginės telefono sistemos.
EDI (Elektronic Data Interchange) – elektroninių duomenų mainų tinklas, t. y. elektroninis duomenų apsikeitimas struktūrinio programavimo forma (EDIFACT), vykdomas tarp verslo atstovų per specialius tinklus.
Išlaidos informacinėms technologijoms – visos išlaidos informacinėms sistemoms, registrams, duomenų bazėms tvarkyti, techninei įrangai, kompiuterių tinklams prižiūrėti, duomenims perduoti.
Investicijos į informacines technologijas – visos investicijos, skirtos informacinių technologijų techninei įrangai (kompiuteriams, duomenų perdavimo bei kitai elektroninei įrangai (pvz., kopijavimo aparatams, faksams)) įsigyti, visų rūšių programinei įrangai įsigyti, įskaitant informacinių sistemų, registrų, duomenų bazių kūrimą.
Išlaidos telekomunikacijoms – visos išlaidos, skirtos nuotolinių ryšių įrangai išlaikyti ir telekomunikacinėms paslaugoms (laidinio telefono, fakso, mobiliojo telefono ir interneto ryšio išlaidos ir kt.).
Investicijos į telekomunikacijas – visos investicijos, susijusios su nuotoliniais ryšiais, skirtos plėtoti įmonės veiklą ilgiau nei vienerius metus. Prie investicijų į telekomunikacijas priskiriamas telekomunikacinės įrangos įsigijimas, telekomunikacinių tinklų diegimas (plėtra), naujų telekomunikacinių paslaugų įsigijimas.
Išlaidos moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai – išlaidos, skirtos kūrybiniams pažinimo darbams ir gautiems pažinimo rezultatams panaudoti.
______________