LIETUVOS RESPUBLIKOS
APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL APLINKOS MINISTRO 2002 m. vasario 27 d. įsakymo Nr. 80
„DĖL TARŠOS INTEGRUOTOS PREVENCIJOS IR KONTROLĖS LEIDIMŲ IŠDAVIMO, ATNAUJINIMO IR PANAIKINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. liepos 12 d. Nr. D1-555
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 27 d. įsakymą Nr. 80 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 85-3684; 2005, Nr. 103-3829; 2006, Nr. 120-4571; 2007, Nr. 5-230, Nr. 106-4358, Nr. 133-5410; 2008, Nr. 88-3546; 2009, Nr. 1-12, Nr. 126-5457; 2010, Nr. 135-6909; 2011, Nr. 16-771, Nr. 21-1038):
1. Išdėstau 2.5 punkto pirmąją pastraipą taip:
„2.5. ūkinės veiklos vykdytojai, turintys šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų išdavimo ir prekybos jais tvarkos aprašo (toliau – Prekybos tvarka), patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. D1-231 (Žin., 2004, Nr. 78-2764; 2005, Nr. 137-494; 2006, Nr. 120-4571), 1 priede nurodytus įrenginius, gali juos eksploatuoti turėdami taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą, kuriame, greta nustatytų minėtų leidimų sąlygų ir normatyvų, privalo būti:“.
2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklėse:
2.1. išdėstau 5.9 punktą taip:
„5.9. Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas – šiose Taisyklėse nurodyto viešojo administravimo subjekto sprendimas (ar keli sprendimai), įformintas (įforminti) šių Taisyklių nustatyta tvarka vienu ar daugiau dokumentų, kuris suteikia teisę eksploatuoti įrenginį ar kelis įrenginius ar jų dalis, kuriuos eksploatuoja tas pats veiklos vykdytojas, ir vykdyti ūkinę veiklą šiame sprendime nurodytomis sąlygomis.“;
2.3. papildau šiuo 91 punktu:
2.4. išdėstau 11.10 punktą taip:
„11.10. turi būti atsižvelgiama į ES Geriausių prieinamų gamybos būdų informacinio dokumento „Bendrieji monitoringo principai“ (http://193.219.133.6/aaa/Tipk/tipk200702/monitoringas%20%28en%29.pdf) ir 2006 m. sausio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 166/2006 dėl Europos išleidžiamų ir perduodamų teršalų registro sukūrimo ir iš dalies keičiančio Tarybos direktyvas 91/689/EEB ir 96/61/EB (OL 2006 L 33, p. 1) nuostatas;“;
2.5. papildau šiuo 11.12 punktu:
„11.12. Leidimas gali būti išduodamas ar atnaujinamas, jei atliktos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūros (atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo ir (ar) poveikio aplinkai vertinimas), kai vadovaujantis LR planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) tokios procedūros yra privalomos.“;
2.6. 16 punkto pirmojoje pastraipoje po žodžių „Leidimui gauti“ įrašau žodžius „išskyrus 161 punkte nurodytus atvejus“;
2.7. išdėstau 16.2 punktą taip:
2.8. išdėstau 16.3 punktą taip:
2.9. išdėstau 16.11 punktą taip:
2.11. papildau šiuo 161 punktu:
„161. Paraiškoje Leidimui gauti Taisyklių 2 priede nurodytiems įrenginiams:
161.1. pildomos tik tos paraiškos dalys, kurios reikalingos Leidimo sąlygoms pagal Taisyklių 91 punktą nustatyti;
2.12. papildau šiuo 17.11 punktu:
2.13. išdėstau 18 punktą taip:
„18. Paraiškai rengti gali būti naudojami duomenys (planai, schemos, ištraukos, išrašai ir kt.) iš teritorijų planavimo dokumentų, parengtų ir patvirtintų vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), poveikio aplinkai vertinimo dokumentų, parengtų vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2000, Nr. 39-1092),“;
2.14. išdėstau 20.8 punktą taip:
„20.8. ūkio subjektų aplinkos monitoringo programos, parengtos pagal Ūkio subjektų aplinkos monitoringo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. D1-546 (Žin., 2009, Nr. 113-4831), projektas, jei pagal šiuos nuostatus jas būtina parengti;“;
2.17. išdėstau 27 punktą taip:
„27. RAAD, gavęs Paraišką Leidimui gauti arba atnaujinti 1 priede nurodytiems įrenginiams, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas teikia ją derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai ir teritorinei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigai (toliau – TVSPĮ), o gavęs Paraišką Leidimui gauti arba atnaujinti 2 priede nurodytiems įrenginiams, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas teikia ją derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai.“;
2.18. išdėstau 271 punktą taip:
„271. Įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir TVSPĮ ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškos gavimo iš RAAD dienos pagal kompetenciją įvertina, ar paraiška atitinka šių Taisyklių reikalavimus ir derina paraišką, apie tai raštu informuodamos RAAD arba pateikia pastabas RAAD ir veiklos vykdytojui. Jeigu įgaliota savivaldybės institucija arba TVSPĮ per nustatytą laiką RAAD raštu nepateikia pastabų, laikoma, kad jos paraiškai pritarė.“;
2.20. išdėstau 33 punktą taip:
„33. RAAD ne vėliau kaip per 25 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos savo pastabas ir pasiūlymus, taip pat savivaldybės institucijos ar įstaigos ir TVSPĮ pastabas ar pasiūlymus, pateiktus 271 punkte nustatyta tvarka, raštu pateikia pareiškėjui nustatydamas terminą nurodytiems trūkumams pašalinti. Jei pareiškėjas per nurodytą laiką nurodytų trūkumų nepašalina, paraiška laikoma nepriimta ir grąžinama pareiškėjui. Paraiškos priėmimo data laikoma paraiškos, visų pagal šias Taisykles būtinų pateikti duomenų ir dokumentų bei papildomų dokumentų, kuriuos pareiškėjas turi pateikti RAAD nurodymu, pateikimo data.“;
2.21. išdėstau 38 punktą taip:
2.22. išdėstau 39.4 punktą taip:
2.24. išdėstau 43.4. punktą taip:
2.25. išdėstau 44 punktą taip:
„44. Leidimo prieduose pateikiami šie dokumentų originalai ar jų patvirtinti nuorašai:
44.5. dokumentai, kurie buvo panaudoti Leidimo sąlygoms nustatyti, ir jų sąrašas. Išsamus šiltnamio dujų monitoringo (apskaitos) metodologijos aprašymas arba šiltnamio dujų išmetimo apskaitos planas turi būti pridėtas tais atvejais, kai veiklos vykdytojai vykdo Prekybos tvarkoje nurodytas ūkines veiklas;
2.26. išdėstau 47 punktą taip:
„47. Parengtą ir su veiklos vykdytoju aptartą Leidimo 1 priede nurodytiems įrenginiams projektą RAAD teikia derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai ir TVSPĮ, o Leidimo 2 priede nurodytiems įrenginiams projektą – įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai, kurios per 15 darbo dienų nuo leidimo projekto gavimo iš RAAD dienos pateikia raštu savo pastabas ir pasiūlymus RAAD arba raštu derina Leidimo projektą. Savivaldybės institucija ar įstaiga pastabas teikia vykdydama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos vandens įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. TVSPĮ teikia pastabas vykdydama Lietuvos Respublikos visuomenės priežiūros įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. Jei savivaldybės institucija arba TVSPĮ per nustatytą laiką nepateikia pastabų Leidimo projektui, laikoma, kad jam pritarė. RAAD, gavęs pastabas, jas vertina ir į jas atsižvelgia arba motyvuotai atmeta, apie tai informuodamas raštu atitinkamą instituciją. Bet kuriuo atveju galutinį sprendimą išduoti Leidimą ar atsisakyti jį išduoti priima RAAD.“;
2.27. išdėstau 49 punktą taip:
„49. Leidimas išduodamas arba motyvuotai atsisakoma jį išduoti per 60 dienų – Taisyklių 2 priede nurodytiems įrenginiams ir per 90 dienų – Taisyklių 1 priede nurodytiems įrenginiams. Terminas skaičiuojamas nuo paraiškos priėmimo RAAD datos. RAAD motyvuotu sprendimu gali pratęsti terminą sprendimui dėl Leidimo išdavimo priimti, jeigu veiklos vykdytojas, TVSPĮ ar savivaldybės institucija prieštarauja Leidimo projektui, ir norint parengti Leidimo projektą ir suderinti su šiame punkte nurodytomis institucijomis, reikia tęsti derybas.“;
2.28. išdėstau 51 punktą taip:
2.29. išdėstau 60.3 punktą taip:
2.30. išdėstau 60.4 punktą taip:
2.31. išdėstau 60.5 punktą taip:
2.32. papildau šiuo 60.7 punktu:
„60.7. Veiklos vykdytojas ilgiau nei 1 metus nevykdo Leidime nurodytos ūkinės veiklos įrenginiuose, išvardintuose šių Taisyklių 1 ir 2 prieduose, ir dėl šios priežasties neišmeta į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Šiuo atveju koreguojant leidimą panaikinama leidimo dalis, susijusi su šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimu, ir ATL veiklos vykdytojui nesuteikiami.“;
2.33. išdėstau 61 punktą taip:
„61. Leidimas koreguojamas RAAD arba veiklos vykdytojo iniciatyva:
61.1. kai Leidimas koreguojamas RAAD iniciatyva, RAAD informuoja veiklos vykdytoją apie būtinumą koreguoti Leidimą ir, esant reikalui, paprašo veiklos vykdytoją pateikti papildomą informaciją, susijusią su koreguojama leidimo dalimi;
2.34. išbraukiu 1 priedo 5 punkte žodžius „Nepažeidžiant Atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016) nustatytų reikalavimų:“;
2.35. 2 priede:
2.35.1. išdėstau 2 punkto pirmąją pastraipą taip:
2.35.3. išdėstau 6 punktą taip:
2.36. 3 priede:
2.36.1. išdėstau 1 punkto antrąją pastraipą taip:
2.36.2. išdėstau 24.2 punktą taip:
2.36.3. išdėstau 34 punktą taip:
„34. Pagal iš stacionarių taršos šaltinių išmetamus faktinius teršalų kiekius nustatomi didžiausios leistinos taršos (DLT) normatyvai, išskyrus atvejus, kai, siekiant užtikrinti iš šių šaltinių išmetamų teršalų ribinių verčių ar sąlygų arba aplinkos oro kokybės normų, nustatytų galiojančiais teisės aktais, laikymąsi, privalomas tolesnis taršos mažinimas. Tam konkrečiam taršos mažinimo laikotarpiui nustatomas teršalo (-ų), kurio (-ių) išmetamas kiekis turi būti sumažintas, laikinai leistinos taršos (LLT) normatyvas.“;
2.36.4. papildau šiuo 38 punktu:
„38. Gyvulių ar paukščių intensyvaus auginimo įrenginyje vienu metu leidžiamų auginti gyvulių ar paukščių skaičius nustatomas atsižvelgiant į galimybes aplinkai nepavojingu būdu sutvarkyti susidariusį mėšlą ir srutas bei pasiremiant teršalų, išmetamų iš tokio įrenginio, sklaidos aplinkoje skaičiavimais ir užtikrinant, kad dėl laikomų gyvulių ar paukščių skaičiaus nebus viršijamos aplinkos kokybės normos.“;
2.37. 4 priede:
2.37.1. išdėstau 3 punktą taip:
2.37.2. išdėstau 10.1 punktą taip:
„10.1. paraiškoje teikiamų planuojamos ūkinės veiklos apimties duomenų (techninių charakteristikų, technologinio proceso, gamybos pajėgumų, numatomų naudoti medžiagų, gamtinių išteklių reikmių, atliekų susidarymo, išmetamų teršalų, prevencijos priemonių ir kt.) palyginimas su konkrečiuose PAV dokumentuose pateiktais duomenimis (rekomenduojama pateikti laisvai pasirinkta lentelės forma);“;
2.37.3. išdėstau 10.2 punktą taip:
2.37.4. išdėstau 10.3 punktą taip:
2.37.5. išdėstau 19 punktą taip:
2.37.6. išdėstau 24 lentelės pavadinimą taip:
2.37.7. išdėstau po 24 lentele pateiktas pastabas taip:
2.37.8. išdėstau 25 punktą taip:
2.37.9. Išdėstau X skyrių taip:
„X. aplinkos monitoringAS IR Į APLINKĄ IŠMETAMŲ (IŠLEIDŽIAMŲ) TERŠALŲ APSKAITA
37. Paraiškoje turi būti pateiktas ūkio subjektų aplinkos monitoringo programos projektas, parengtas pagal Ūkio subjektų monitoringo nuostatus, ir informacija apie tai, kaip veiklos vykdytojas numato tvarkyti į aplinką išmetamų (išleidžiamų) teršalų apskaitą. Tie veiklos vykdytojai, kurie privalo gauti leidimą išmesti šiltnamio dujas, privalo vadovaujantis Taisyklių 16.18 punktu pateikti išsamų šiltnamio dujų monitoringo metodologijos aprašymą arba šiltnamio dujų išmetimo apskaitos planą.“;
2.38. 5 priede:
2.38.1. išdėstau 24 lentelės pavadinimą taip:
2.38.2. išdėstau po 24 lentele pateiktas pastabas taip:
2.38.5. išdėstau po 25 lentele pateiktą 10 pastabą taip:
2.38.6. išdėstau 28 punktą taip:
2.38.7. išdėstau 38 punktą taip:
„38. 2 priedas. Suinteresuotų institucijų išvados ir komentarai.
Pateikiami paraiškos priedai, kuriuose pateikti vietos savivaldos institucijų, kitų šalių pastabos ir komentarai, gauti sprendimo išduoti ar atnaujinti Leidimą Taisyklių 1 priede nurodytiems įrenginiams priėmimo proceso metu. Šiame priede turi būti pateiktas komentarus pateikusių šalių sąrašas.“;