LIETUVOS RESPUBLIKOS

APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL APLINKOS MINISTRO 2002 m. vasario 27 d. įsakymo Nr. 80
„DĖL TARŠOS INTEGRUOTOS PREVENCIJOS IR KONTROLĖS LEIDIMŲ IŠDAVIMO, ATNAUJINIMO IR PANAIKINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. liepos 12 d. Nr. D1-555

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 27 d. įsakymą Nr. 80 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 85-3684; 2005, Nr. 103-3829; 2006, Nr. 120-4571; 2007, Nr. 5-230, Nr. 106-4358, Nr. 133-5410; 2008, Nr. 88-3546; 2009, Nr. 1-12, Nr. 126-5457; 2010, Nr. 135-6909; 2011, Nr. 16-771, Nr. 21-1038):

1. Išdėstau 2.5 punkto pirmąją pastraipą taip:

2.5. ūkinės veiklos vykdytojai, turintys šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų išdavimo ir prekybos jais tvarkos aprašo (toliau – Prekybos tvarka), patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. D1-231 (Žin., 2004, Nr. 78-2764; 2005, Nr. 137-494; 2006, Nr. 120-4571), 1 priede nurodytus įrenginius, gali juos eksploatuoti turėdami taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą, kuriame, greta nustatytų minėtų leidimų sąlygų ir normatyvų, privalo būti:“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, atnaujinimo ir panaikinimo taisyklėse:

2.1. išdėstau 5.9 punktą taip:

5.9. Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas – šiose Taisyklėse nurodyto viešojo administravimo subjekto sprendimas (ar keli sprendimai), įformintas (įforminti) šių Taisyklių nustatyta tvarka vienu ar daugiau dokumentų, kuris suteikia teisę eksploatuoti įrenginį ar kelis įrenginius ar jų dalis, kuriuos eksploatuoja tas pats veiklos vykdytojas, ir vykdyti ūkinę veiklą šiame sprendime nurodytomis sąlygomis.“;

2.2. pripažįstu netekusiu galios 5.18 punktą;

2.3. papildau šiuo 91 punktu:

91. Veiklos vykdytojams, vykdantiems ūkinę veiklą ar eksploatuojantiems įrenginius, atitinkančius Taisyklių 2 priede nurodytus kriterijus, Leidimo sąlygos nustatomos tik toms veiklos rūšims ar įrenginiams, dėl kurių reikia gauti Leidimą pagal Taisyklių 2 priedą.“;

2.4. išdėstau 11.10 punktą taip:

11.10. turi būti atsižvelgiama į ES Geriausių prieinamų gamybos būdų informacinio dokumento „Bendrieji monitoringo principai“ (http://193.219.133.6/aaa/Tipk/tipk200702/monitoringas%20%28en%29.pdf) ir 2006 m. sausio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 166/2006 dėl Europos išleidžiamų ir perduodamų teršalų registro sukūrimo ir iš dalies keičiančio Tarybos direktyvas 91/689/EEB ir 96/61/EB (OL 2006 L 33, p. 1) nuostatas;“;

2.5. papildau šiuo 11.12 punktu:

11.12. Leidimas gali būti išduodamas ar atnaujinamas, jei atliktos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūros (atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo ir (ar) poveikio aplinkai vertinimas), kai vadovaujantis LR planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) tokios procedūros yra privalomos.“;

2.6. 16 punkto pirmojoje pastraipoje po žodžių „Leidimui gauti“ įrašau žodžius „išskyrus 161 punkte nurodytus atvejus“;

2.7. išdėstau 16.2 punktą taip:

16.2. ūkinės veiklos padėtis schemoje su gyvenamųjų namų, mokyklų, ligoninių, gretimų įmonių, saugomų teritorijų išsidėstymu;“;

2.8. išdėstau 16.3 punktą taip:

16.3 informacija apie teritorijų planavimo procedūrų eigą ir statinio, kuriame bus vykdoma planuojama ūkinė veikla, projektą ir jo rengimo stadiją (pvz., parengta, rengiama).“;

2.9. išdėstau 16.11 punktą taip:

16.11. esamos ir planuojamos išleidžiamų nuotekų valymo, į atmosferą išmetamų teršalų ir kitos taršos prevencijos priemonės;“;

2.10. pripažįstu netekusiu galios 16.17 punktą;

2.11. papildau šiuo 161 punktu:

161. Paraiškoje Leidimui gauti Taisyklių 2 priede nurodytiems įrenginiams:

161.1. pildomos tik tos paraiškos dalys, kurios reikalingos Leidimo sąlygoms pagal Taisyklių 91 punktą nustatyti;

161.2. pagal Taisyklių 16.5 reikalavimus pateikiama tik aprašomojo pobūdžio informacija apie įrenginių skleidžiamą triukšmą ir vykdomos veiklos sukeliamus kvapus, Taisyklių 4 priedo XI skyriuje „Triukšmo sklidimas ir kvapų kontrolė“ nurodyta informacija neteikiama.“;

2.12. papildau šiuo 17.11 punktu:

17.11. pateikiama Taisyklių 4 priedo XI skyriuje „Triukšmo sklidimas ir kvapų kontrolė“ nurodyta informacija ir triukšmo, vibracijos ir kvapų mažinimo priemonės;“;

2.13. išdėstau 18 punktą taip:

18. Paraiškai rengti gali būti naudojami duomenys (planai, schemos, ištraukos, išrašai ir kt.) iš teritorijų planavimo dokumentų, parengtų ir patvirtintų vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), poveikio aplinkai vertinimo dokumentų, parengtų vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2000, Nr. 39-1092),“;

2.14. išdėstau 20.8 punktą taip:

20.8. ūkio subjektų aplinkos monitoringo programos, parengtos pagal Ūkio subjektų aplinkos monitoringo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. D1-546 (Žin., 2009, Nr. 113-4831), projektas, jei pagal šiuos nuostatus jas būtina parengti;“;

2.15. įrašau 25 punkte vietoj skaičiaus „2“ skaičių „3“;

2.16. pripažįstu netekusiu galios 26 punktą;

2.17. išdėstau 27 punktą taip:

27. RAAD, gavęs Paraišką Leidimui gauti arba atnaujinti 1 priede nurodytiems įrenginiams, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas teikia ją derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai ir teritorinei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigai (toliau – TVSPĮ), o gavęs Paraišką Leidimui gauti arba atnaujinti 2 priede nurodytiems įrenginiams, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas teikia ją derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai.“;

2.18. išdėstau 271 punktą taip:

271. Įgaliota savivaldybės institucija ar įstaiga ir TVSPĮ ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškos gavimo iš RAAD dienos pagal kompetenciją įvertina, ar paraiška atitinka šių Taisyklių reikalavimus ir derina paraišką, apie tai raštu informuodamos RAAD arba pateikia pastabas RAAD ir veiklos vykdytojui. Jeigu įgaliota savivaldybės institucija arba TVSPĮ per nustatytą laiką RAAD raštu nepateikia pastabų, laikoma, kad jos paraiškai pritarė.“;

2.19. pripažįstu netekusiu galios 32 punktą;

2.20. išdėstau 33 punktą taip:

33. RAAD ne vėliau kaip per 25 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos savo pastabas ir pasiūlymus, taip pat savivaldybės institucijos ar įstaigos ir TVSPĮ pastabas ar pasiūlymus, pateiktus 271 punkte nustatyta tvarka, raštu pateikia pareiškėjui nustatydamas terminą nurodytiems trūkumams pašalinti. Jei pareiškėjas per nurodytą laiką nurodytų trūkumų nepašalina, paraiška laikoma nepriimta ir grąžinama pareiškėjui. Paraiškos priėmimo data laikoma paraiškos, visų pagal šias Taisykles būtinų pateikti duomenų ir dokumentų bei papildomų dokumentų, kuriuos pareiškėjas turi pateikti RAAD nurodymu, pateikimo data.“;

2.21. išdėstau 38 punktą taip:

38. Pagal šių Taisyklių 5 priede pateiktą pavyzdinę formą Leidimą rengia ir išduoda RAAD.“;

2.22. išdėstau 39.4 punktą taip:

39.4. planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentai bei vykdomos ūkinės veiklos poveikio aplinkos orui vertinimo (toliau – PAOV) ataskaitų duomenys, kai tokie vertinimai atlikti;“;

2.23. išdėstau 43.1.1 punktą taip:

43.1.1. veiklos vietą;“;

2.24. išdėstau 43.4. punktą taip:

43.4. reikalavimai ūkio subjektų aplinkos monitoringo vykdymui;“;

2.25. išdėstau 44 punktą taip:

44. Leidimo prieduose pateikiami šie dokumentų originalai ar jų patvirtinti nuorašai:

44.1. ūkio subjekto aplinkos monitoringo programa;

44.2. schemos ir žemėlapiai;

44.3. paraišką derinusių institucijų išvados ir komentarai;

44.4. RAAD komentaras, jei Leidimo sąlygos neatitinka paraiškos duomenų;

44.5. dokumentai, kurie buvo panaudoti Leidimo sąlygoms nustatyti, ir jų sąrašas. Išsamus šiltnamio dujų monitoringo (apskaitos) metodologijos aprašymas arba šiltnamio dujų išmetimo apskaitos planas turi būti pridėtas tais atvejais, kai veiklos vykdytojai vykdo Prekybos tvarkoje nurodytas ūkines veiklas;

44.6. kiti priedai ir informacija.“;

2.26. išdėstau 47 punktą taip:

47. Parengtą ir su veiklos vykdytoju aptartą Leidimo 1 priede nurodytiems įrenginiams projektą RAAD teikia derinti įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai ir TVSPĮ, o Leidimo 2 priede nurodytiems įrenginiams projektą – įgaliotai savivaldybės institucijai ar įstaigai, kurios per 15 darbo dienų nuo leidimo projekto gavimo iš RAAD dienos pateikia raštu savo pastabas ir pasiūlymus RAAD arba raštu derina Leidimo projektą. Savivaldybės institucija ar įstaiga pastabas teikia vykdydama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos vandens įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. TVSPĮ teikia pastabas vykdydama Lietuvos Respublikos visuomenės priežiūros įstatyme ir kituose įstatymuose ar jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas. Jei savivaldybės institucija arba TVSPĮ per nustatytą laiką nepateikia pastabų Leidimo projektui, laikoma, kad jam pritarė. RAAD, gavęs pastabas, jas vertina ir į jas atsižvelgia arba motyvuotai atmeta, apie tai informuodamas raštu atitinkamą instituciją. Bet kuriuo atveju galutinį sprendimą išduoti Leidimą ar atsisakyti jį išduoti priima RAAD.“;

2.27. išdėstau 49 punktą taip:

49. Leidimas išduodamas arba motyvuotai atsisakoma jį išduoti per 60 dienų – Taisyklių 2 priede nurodytiems įrenginiams ir per 90 dienų – Taisyklių 1 priede nurodytiems įrenginiams. Terminas skaičiuojamas nuo paraiškos priėmimo RAAD datos. RAAD motyvuotu sprendimu gali pratęsti terminą sprendimui dėl Leidimo išdavimo priimti, jeigu veiklos vykdytojas, TVSPĮ ar savivaldybės institucija prieštarauja Leidimo projektui, ir norint parengti Leidimo projektą ir suderinti su šiame punkte nurodytomis institucijomis, reikia tęsti derybas.“;

2.28. išdėstau 51 punktą taip:

51. Parengiami ir išduodami 4 Leidimo egzemplioriai (1-as veiklos vykdytojui, 2-as savivaldybės institucijai, 3-ias RAAD, 4-as RAAD miesto ar rajono agentūrai). Kiekvienas egzempliorius patvirtinamas RAAD. Leidimui suteikiamas registracijos numeris.“;

2.29. išdėstau 60.3 punktą taip:

60.3. pakito GPGB (ši nuostata taikoma tik Taisyklių 1 priede nurodytiems įrenginiams);“;

2.30. išdėstau 60.4 punktą taip:

60.4. padidėjo vykdomos veiklos apimtys, gamybos pajėgumai ar pasikeitė technologijos, kai tokie pasikeitimai nepriskiriami prie esminio ūkinės veiklos pakeitimo;“;

2.31. išdėstau 60.5 punktą taip:

60.5. Leidime nurodytiems eksploatuojamiems įrenginiams (nurodytam eksploatuojamam įrenginiui) išduodama ATL dalis einamiesiems metams;“;

2.32. papildau šiuo 60.7 punktu:

60.7. Veiklos vykdytojas ilgiau nei 1 metus nevykdo Leidime nurodytos ūkinės veiklos įrenginiuose, išvardintuose šių Taisyklių 1 ir 2 prieduose, ir dėl šios priežasties neišmeta į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Šiuo atveju koreguojant leidimą panaikinama leidimo dalis, susijusi su šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimu, ir ATL veiklos vykdytojui nesuteikiami.“;

2.33. išdėstau 61 punktą taip:

61. Leidimas koreguojamas RAAD arba veiklos vykdytojo iniciatyva:

61.1. kai Leidimas koreguojamas RAAD iniciatyva, RAAD informuoja veiklos vykdytoją apie būtinumą koreguoti Leidimą ir, esant reikalui, paprašo veiklos vykdytoją pateikti papildomą informaciją, susijusią su koreguojama leidimo dalimi;

61.2. kai Leidimas koreguojamas veiklos vykdytojo iniciatyva, veiklos vykdytojas raštu pateikia prašymą RAAD, nurodydamas, kurią Leidimo dalį norima koreguoti.“;

2.34. išbraukiu 1 priedo 5 punkte žodžius „Nepažeidžiant Atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016) nustatytų reikalavimų:“;

2.35. 2 priede:

2.35.1. išdėstau 2 punkto pirmąją pastraipą taip:

2. išleidžiama (planuojama išleisti) į aplinką (paviršinius vandens telkinius, filtravimo įrenginius, žemdirbystės drėkinimo laukus ir kt.:“;

2.35.2. pripažįstu netekusiu galios 5 punktą;

2.35.3. išdėstau 6 punktą taip:

6. naudojamas kurą deginantis įrenginys, kurio šiluminis našumas yra 1,0 MW ar daugiau;“;

2.35.4. pripažįstu netekusiu galios 14 punktą;

2.36. 3 priede:

2.36.1. išdėstau 1 punkto antrąją pastraipą taip:

„Nustatant ūkinės veiklos objektų leistinos taršos (toliau – LT) normatyvus, įvertinami ir šių objektų parengtų planuojamos ūkinės veiklos PAV dokumentų duomenys, jei tokie dokumentai planuojamą ūkinę veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka buvo parengti.“;

2.36.2. išdėstau 24.2 punktą taip:

24.2. pagal aplinkos ministro nustatyta tvarka parengtos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos duomenis.“;

2.36.3. išdėstau 34 punktą taip:

34. Pagal iš stacionarių taršos šaltinių išmetamus faktinius teršalų kiekius nustatomi didžiausios leistinos taršos (DLT) normatyvai, išskyrus atvejus, kai, siekiant užtikrinti iš šių šaltinių išmetamų teršalų ribinių verčių ar sąlygų arba aplinkos oro kokybės normų, nustatytų galiojančiais teisės aktais, laikymąsi, privalomas tolesnis taršos mažinimas. Tam konkrečiam taršos mažinimo laikotarpiui nustatomas teršalo (-ų), kurio (-ių) išmetamas kiekis turi būti sumažintas, laikinai leistinos taršos (LLT) normatyvas.“;

2.36.4. papildau šiuo 38 punktu:

38. Gyvulių ar paukščių intensyvaus auginimo įrenginyje vienu metu leidžiamų auginti gyvulių ar paukščių skaičius nustatomas atsižvelgiant į galimybes aplinkai nepavojingu būdu sutvarkyti susidariusį mėšlą ir srutas bei pasiremiant teršalų, išmetamų iš tokio įrenginio, sklaidos aplinkoje skaičiavimais ir užtikrinant, kad dėl laikomų gyvulių ar paukščių skaičiaus nebus viršijamos aplinkos kokybės normos.“;

2.37. 4 priede:

2.37.1. išdėstau 3 punktą taip:

3. Ūkinės veiklos/įrenginio vieta, jo valdytojas ir/ar naudotojas. Nurodoma ūkinės veiklos vietos padėtis vietovės plane ar schemoje su gyvenamųjų namų, mokyklų, ligoninių, gretimų įmonių, saugomų teritorijų išsidėstymu.“;

2.37.2. išdėstau 10.1 punktą taip:

10.1. paraiškoje teikiamų planuojamos ūkinės veiklos apimties duomenų (techninių charakteristikų, technologinio proceso, gamybos pajėgumų, numatomų naudoti medžiagų, gamtinių išteklių reikmių, atliekų susidarymo, išmetamų teršalų, prevencijos priemonių ir kt.) palyginimas su konkrečiuose PAV dokumentuose pateiktais duomenimis (rekomenduojama pateikti laisvai pasirinkta lentelės forma);“;

2.37.3. išdėstau 10.2 punktą taip:

10.2. ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui įvertinti teisės aktų nustatyta tvarka naudoti foninio aplinkos oro užterštumo duomenys ir pasirinkti teršalų sklaidos aplinkos ore skaičiavimo modeliai (pasirinkimo pagrindimas);“;

2.37.4. išdėstau 10.3 punktą taip:

10.3. Paviršinio vandens telkinio, į kurį numatoma išleisti nuotekas, foninio užterštumo duomenys, jo vieta saugomų teritorijų atžvilgiu; valymo įrenginių aprašymas (skaičiavimai, technologinės schemos).“;

2.37.5. išdėstau 19 punktą taip:

19. Numatomi į aplinkos orą išmesti teršalai, nurodyti Pagrindinių teršiančių medžiagų, į kurias reikia atsižvelgti, jei jos svarbios nustatant teršalų išmetimo ribines vertes, rodyklėje, pateiktoje šių Taisyklių 8 priede.“;

2.37.6. išdėstau 24 lentelės pavadinimą taip:

„24 lentelė. Tarša į aplinkos orą esant neatitiktinėms veiklos sąlygoms“;

2.37.7. išdėstau po 24 lentele pateiktas pastabas taip:

„Pastaba. Nurodyti maksimalias vertes, galimas esant įrenginio techniniame reglamente nurodytoms neatitiktinėms veiklos sąlygoms.“;

2.37.8. išdėstau 25 punktą taip:

25. Numatomi į aplinką ar kanalizacijos tinklus išleisti teršalai, nurodyti Pagrindinių teršiančių medžiagų, į kurias reikia atsižvelgti, jei jos svarbios nustatant teršalų išmetimo ribines vertes, rodyklėje, pateiktoje šių taisyklių 8 priede.“;

2.37.9. Išdėstau X skyrių taip:

 

X. aplinkos monitoringAS IR Į APLINKĄ IŠMETAMŲ (IŠLEIDŽIAMŲ) TERŠALŲ APSKAITA

 

37. Paraiškoje turi būti pateiktas ūkio subjektų aplinkos monitoringo programos projektas, parengtas pagal Ūkio subjektų monitoringo nuostatus, ir informacija apie tai, kaip veiklos vykdytojas numato tvarkyti į aplinką išmetamų (išleidžiamų) teršalų apskaitą. Tie veiklos vykdytojai, kurie privalo gauti leidimą išmesti šiltnamio dujas, privalo vadovaujantis Taisyklių 16.18 punktu pateikti išsamų šiltnamio dujų monitoringo metodologijos aprašymą arba šiltnamio dujų išmetimo apskaitos planą.“;

2.37.10. pripažįstu netekusiu galios 44 punktą;

2.38. 5 priede:

2.38.1. išdėstau 24 lentelės pavadinimą taip:

„24 lentelė. Tarša į aplinkos orą esant neatitiktinėms veiklos sąlygoms“;

2.38.2. išdėstau po 24 lentele pateiktas pastabas taip:

„Pastaba. Nurodyti maksimalias vertes, galimas esant įrenginio techniniame reglamente numatytoms neatitiktinėms veiklos sąlygoms“;

2.38.3. pripažįstu netekusiu galios 20 punktą;

2.38.4. pripažįstu netekusiu galios 21 punktą;

2.38.5. išdėstau po 25 lentele pateiktą 10 pastabą taip:

„-10 – nurodomi teisės aktų nustatyta tvarka atlikto leistino poveikio vandens telkiniui nuotekų išleidimo vietoje rezultatai. Leistino poveikio skaičiavimai (pagrindimas) pridedami prie Leidimo (gali būti pridedamas išrašas iš PAV ataskaitos).“;

2.38.6. išdėstau 28 punktą taip:

28. Ūkio subjektų aplinkos monitoringas.

Nurodoma, kad veiklos vykdytojas privalo vykdyti Leidimo priede pateiktą ūkio subjekto monitoringo programą, jei pagal Ūkio subjektų aplinkos monitoringo nuostatus ar kitus teisės aktus veiklos vykdytojas privalo vykdyti aplinkos monitoringą.“;

2.38.7. išdėstau 38 punktą taip:

38. 2 priedas. Suinteresuotų institucijų išvados ir komentarai.

Pateikiami paraiškos priedai, kuriuose pateikti vietos savivaldos institucijų, kitų šalių pastabos ir komentarai, gauti sprendimo išduoti ar atnaujinti Leidimą Taisyklių 1 priede nurodytiems įrenginiams priėmimo proceso metu. Šiame priede turi būti pateiktas komentarus pateikusių šalių sąrašas.“;

2.38.8. išdėstau 41.3 punktą taip:

41.3. atsakingos institucijos sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių poveikio aplinkai požiūriu (jei buvo atliktas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas) originalas ar jo patvirtintas nuorašas.“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas