Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL KOORDINACINĖS APSKRIČIŲ VIRŠININKŲ ADMINISTRACIJŲ LIKVIDAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2009 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1242

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2000, Nr. 92-2843; 2007, Nr. 72-2831; 2008, Nr. 117-4442; 2009, Nr. 85-3576) 22 straipsnio 15 punktu, 27 straipsnio 1, 4 ir 5 dalimis ir įgyvendindama Priemonių apskričių viršininkų vykdomoms funkcijoms perskirstyti plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 815 (Žin., 2009, Nr. 90-3885), 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Sudaryti šią Koordinacinę apskričių viršininkų administracijų likvidavimo komisiją (toliau – Komisija):

Ministro Pirmininko kancleris (Komisijos pirmininkas);

Aplinkos ministerijos atstovas;

Finansų ministerijos atstovas;

Kultūros ministerijos atstovas;

Ministro Pirmininko tarnybos 2 atstovai;

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovas;

Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas;

Švietimo ir mokslo ministerijos atstovas;

Ūkio ministerijos atstovas;

Vidaus reikalų ministerijos atstovas;

Žemės ūkio ministerijos atstovas;

Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos atstovas;

Lietuvos apskričių ir savivaldybių darbuotojų profesinės sąjungos atstovas;

Lietuvos apskričių vadovų sąjungos atstovas;

Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovas;

Lietuvos valstybės tarnautojų profesinės sąjungos atstovas.

2. Patvirtinti Koordinacinės apskričių viršininkų administracijų likvidavimo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

3. Pavesti:

3.1. Ministro Pirmininko kancleriui per 2 savaites nuo šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti personalinę Komisijos sudėtį;

3.2. vidaus reikalų ministrui iki 2009 m. spalio 1 d. patvirtinti pavyzdinius apskričių viršininkų administracijų likvidavimo darbo grupių nuostatus.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                 RAIMUNDAS PALAITIS

 

_________________

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1242

 

KOORDINACINĖS APSKRIČIŲ VIRŠININKŲ ADMINISTRACIJŲ LIKVIDAVIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Koordinacinės apskričių viršininkų administracijų likvidavimo komisijos darbo reglamentas (toliau – šis reglamentas) nustato Koordinacinės apskričių viršininkų administracijų likvidavimo komisijos (toliau – Komisija) uždavinį, funkcijas, teises ir darbo organizavimą.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiuo reglamentu.

3. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo principų, Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu.

4. Komisiją techniškai aptarnauja Ministro Pirmininko tarnyba.

5. Komisijos nariams už darbą Komisijoje nemokama.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

6. Komisijos uždavinys – spręsti su apskričių viršininkų administracijų panaikinimu susijusius klausimus.

7. Vykdydama šio reglamento 6 punkte nustatytą uždavinį, Komisija atlieka šias funkcijas:

7.1. koordinuoja Ministro Pirmininko potvarkiu sudarytų apskričių viršininkų administracijų likvidavimo darbo grupių (toliau – darbo grupės) veiklą dėl apskričių viršininkų administracijų vykdomų funkcijų perskirstymo, materialinių ir finansinių išteklių perdavimo valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, apskrities viršininko įsteigtų biudžetinių įstaigų steigėjo teisių ir viešosiose įstaigose apskrities viršininko įgyvendinamų dalininko / savininko turtinių ir neturtinių teisių perdavimo valstybės ir savivaldybių institucijoms, apskrities viršininko administracijos įsipareigojimų dėl projektų, finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų finansinių mechanizmų lėšomis, įgyvendinimo ir vykdymo tęstinumo užtikrinimo, kitus su apskričių viršininkų administracijų likvidavimu susijusius klausimus;

7.2. nagrinėja darbo grupėse kilusius ginčus dėl materialinių ir finansinių išteklių perdavimo valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, prireikus teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl teisės aktų ar kitų sprendimų projektų, susijusių su apskričių viršininkų administracijų panaikinimu, rengimo;

7.3. vertina darbo grupių teikiamus pasiūlymus, susijusius su apskričių viršininkų vykdomų funkcijų perskirstymu, priima sprendimus dėl jų ir teikia šiuos pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

7.4. nagrinėja valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir organizacijų pateiktus pasiūlymus dėl apskričių viršininkų administracijų panaikinimo;          

7.5. svarsto kitus klausimus, susijusius su apskrities viršininko institucijos ir apskričių viršininkų administracijų panaikinimu.

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR TEISĖS

 

8. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

9. Komisijos posėdžius kviečia, jų vietą ir laiką nustato, jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavedimu Komisijai vadovaujantis kitas Komisijos narys. Komisijos pirmininkas:

9.1. vadovauja Komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų atlikimą;

9.2. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, Komisijos sprendimus, kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla;

9.3. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir organizacijose arba paveda jai atstovauti kitam Komisijos nariui.

10. Komisijos sekretorius yra Ministro Pirmininko tarnybos atstovas. Komisijos sekretorius:

10.1. rengia Komisijos posėdžių medžiagą (darbotvarkes, protokolų, sprendimų projektus, kitą medžiagą);

10.2. suderinęs su Komisijos pirmininku, organizuoja Komisijos posėdžius ir juos protokoluoja;

10.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia Komisijos veiklai vykdyti;

10.4. tvarko kitus dokumentus, susijusius su Komisijos posėdžių organizavimu;

10.5. vykdo kitus Komisijos pirmininko, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujančio kito Komisijos nario pavedimus Komisijos posėdžio rengimo klausimais.

11. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir siūlomų nagrinėti klausimų medžiaga elektroniniu paštu pateikiama Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki Komisijos posėdžio.

12. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių ir Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujantis kitas Komisijos narys. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujančio kito Komisijos nario balsas. Kurio nors Komisijos nario atskiroji nuomonė dėl Komisijos sprendimo turi būti įrašoma posėdžio protokole.

13. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki kviečiamo posėdžio turi apie tai pranešti Komisijos sekretoriui. Jei Komisijos posėdyje Komisijos narys nedalyvauja, nuomonę dėl svarstomų klausimų jis gali pateikti Komisijos sekretoriui raštu ne vėliau kaip iki posėdžio dienos. Raštu pateiktą nuomonę Komisijos pirmininkas turi perskaityti posėdžio metu.

14. Komisijos narys privalo pranešti posėdžio dalyviams ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo, kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

15. Komisijos pirmininko, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujančio kito Komisijos nario sprendimu į Komisijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų institucijų atstovai, nepriklausomi ekspertai. Komisijos pirmininko, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujančio kito Komisijos nario sprendimu į posėdį pakviesti ne Komisijos nariai gali dalyvauti tik svarstant tą posėdžio klausimą, kurį svarstyti jie pakviesti. Komisijos nariai gali į posėdžius kaip patarėjus pasikviesti jiems reikalingus savo institucijos arba prie jos įsteigtos įstaigos atstovus.

16. Komisija turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir organizacijų reikalingą informaciją jai pavestoms užduotims įgyvendinti, taip pat kviesti į Komisijos posėdžius šių institucijų atstovus.

 

IV. KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

17. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai ir priimti sprendimai. Protokolą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po posėdžio pasirašo Komisijos pirmininkas, o jo nesant – jo pavedimu Komisijai vadovaujantis kitas Komisijos narys.

18. Prie Komisijos posėdžio protokolo gali būti pridedami įvairūs priedai, kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

19. Posėdžio protokolas elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo protokolo pasirašymo išsiunčiamas visiems Komisijos nariams.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Komisijos sprendimai skelbiami Ministro Pirmininko tarnybos interneto tinklalapyje.

21. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Ministro Pirmininko tarnyboje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

_________________