LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĘ PARAMĄ PLANO PATVIRTINIMO
2008 m. rugpjūčio 25 d. Nr. 1K-255
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin, 2007, Nr. 114-4637), 6.9 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1K-255
INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĘ PARAMĄ PLANAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą planas (toliau – informavimo planas) nustato pagrindinius informavimo apie Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinę paramą Lietuvoje 2007–2013 m. ir suteiktos paramos viešinimo tikslus, tikslines grupes, informavimo plano įgyvendinimą, vertinimą, finansavimą ir privalomas informavimo ir viešinimo priemones.
2. Informavimo planas parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1828/2006), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 920 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinės paramos svetainės administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 96-3889). Rengiant informavimo planą atsižvelgta į formuojamą Europos Komisijos komunikacijos politiką, išreikštą 2006 m. Baltojoje knygoje „Dėl Europos komunikacijos politikos“, 2006 m. Komisijos priimtą Žaliąją knygą dėl Europos skaidrumo iniciatyvos, 2005 m. spalio 13 d. Komisijos komunikatą Tarybai, Europos Parlamentui, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui Nr. KOM (2005) 494.
3. Informavimo planas apima Lietuvos 2007–2013 ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją (toliau – strategija), Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4457, Ekonomikos augimo veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, Sanglaudos skatinimo veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, ir Techninės paramos veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. K(2007)6717 (toliau – veiksmų programos).
4. Informavimo planas yra strateginis dokumentas, apimantis informavimo ir viešinimo veiklas ir jų įgyvendinimo priemones (toliau – informavimo ir viešinimo priemonės) 2007–2015 m. laikotarpiu ir įgyvendinamas sudarant metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus informavimo planui įgyvendinti, kuriuose nustatomi metiniai informavimo ir viešinimo veiklų prioritetai bei priemonės.
5. Informavimo plane vartojamos sąvokos:
ES 2007–2013 m. struktūrinės paramos ženklas – grafinis simbolis, naudojamas informavimo apie ES struktūrinę paramą ir jos viešinimo priemonėse, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. gruodžio 12 d įsakymu Nr. 366 (Žin., 2007, Nr. 134-5434).
ES struktūrinės paramos viešinimas (toliau – viešinimas) – informacijos apie ES struktūrinę paramą (teikiamų galimybių ir įgyvendinimo rezultatų) ar socialinės reklamos skleidimas tikslinėms grupėms.
Informavimas apie ES struktūrinę paramą (toliau – informavimas) – išsamios informacijos apie ES struktūrinės paramos teikimo sąlygas, pagal veiksmų programas finansuojamų projektų rengimą, jų atrankos, vertinimo kriterijus ir įgyvendinimą skleidimas siekiant skatinti teikti paraiškas dėl projektų finansavimo ir gerinti jų kokybę, taip pat bendros informacijos apie ES struktūrinę paramą ir jos teikiamas galimybes skleidimas.
Tikslinė grupė – žmonių grupė, kuriai skiriami pagrindiniai informavimo ir viešinimo priemonių pranešimai.
Viešasis informavimo tinklas – visuma subjektų, vykdančių informavimo apie ES struktūrinę paramą ir jos viešinimo veiklą, naudojant komunikacijos priemones veiksmingesniam keitimosi informacija procesui užtikrinti.
Kitos šiame plane vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. ESAMOS SITUACIJOS ANALIZĖ
6. Naudojant 2004–2006 m. ES struktūrinę paramą Lietuvoje, informavimo ir viešinimo veiklos buvo vykdomos pagal Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 1K-279 (Žin., 2004, Nr. 122-4473) (toliau – Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą Lietuvai 2004–2006 m. strategija).
7. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) užsakymu, viešoji įstaiga „Europos socialiniai, teisiniai ir ekonominiai projektai“ 2007 m. atliko informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą priemonių ir būdų tinkamumo vertinimą, kurio tikslas – ištirti informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą ir jos viešinimo priemonių ir būdų tinkamumą pareiškėjams ir projektų vykdytojams. Pagrindiniai vertinimo rezultatai parodė, kad:
7.1. Nors ES struktūrinės paramos viešinimo ir informavimo apie ją veiklos buvo veiksmingos ir naudingos Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą Lietuvai 2004–2006 m. strategijoje nurodytoms tikslinėms grupėms, tačiau informavimo ir viešinimo priemonės nepakankamai atitiko komunikacijos principus – neretai informacija vėlavo, ne visada buvo pateikiama operatyviai ir aiškiai. Nepasiektas optimalus informavimo ir viešinimo veiklų našumas, nes buvo jaučiama tarpinstitucinio bendradarbiavimo stoka, vertikalusis viešinimo ir informavimo planų derinimas buvo formalus, o horizontalusis tarpinstitucinis veiksmų derinimas nevyko.
7.2. Įgyvendinus informavimo ir viešinimo veiklas buvo pasiekti planuoti informavimo ir viešinimo veiklos rodikliai:
7.2.2. ne daugiau kaip 30 procentų visų pareiškėjų informacijos trūkumą nurodo kaip esminį sunkumą norint gauti ES struktūrinę paramą;
8. Siekiant įvertinti, kiek Lietuvos visuomenė turi informacijos apie ES struktūrinę paramą, 2004–2006 m. Finansų ministerijos užsakymu buvo periodiškai atliekami sociologiniai tyrimai:
8.1. 2006 m. gruodžio mėnesį „TNS Gallup“ atlikto reprezentatyvaus suaugusių šalies gyventojų tyrimo rezultatai parodė, kad šalies gyventojų galimybės gauti informaciją apie ES struktūrinę paramą vertinamos vidutiniškai. 29 procentai vyresnių nei 18 m. Lietuvos gyventojų teigė, kad informacijos apie ES struktūrinę paramą Lietuvoje jiems pakanka. Palyginus žinių lygį 2006 m. pabaigoje su situacija tų pačių metų pradžioje, akivaizdu, kad padaugėjo respondentų, kuriems informacijos pakanka visiškai (nuo 4 procentų iki 6 procentų) arba iš dalies (nuo 18 procentų iki 23 procentų). Nuo 37 procentų iki 26 procentų sumažėjo respondentų, teigiančių, kad informacijos nepakanka.
8.2. 2006 m. gruodžio mėnesį „TNS Gallup“ atlikto reprezentatyvaus šalies gyventojų tyrimo rezultatai atskleidė, kad 2004–2006 m. vykdytos informavimo ir viešinimo veiklos paskatino vidutinį susidomėjimą ES struktūrine parama Lietuvoje ir supratimą apie jos teikiamą naudą.
8.3. 2007 m. rugpjūčio mėnesį „TNS Gallup“ atlikto reprezentatyvaus suaugusių šalies gyventojų tyrimo duomenys atskleidė, kad visuomenė ES struktūrinės paramos skirstymo efektyvumą ir skaidrumą vertina blogiau negu vidutiniškai: tik 25 procentai Lietuvos gyventojų mano, kad ES struktūrinė parama yra skirstoma skaidriai ir efektyviai arba veikiau skaidriai ir efektyviai. Palyginus paramos skirstymo procesų skaidrumo ir efektyvumo vertinimą 2006 m. ir 2007 m., nustatyta, kad manančiųjų, jog parama skirstoma skaidriai, efektyviai arba veikiau skaidriai ir efektyviai, daugėja tik šiek tiek (nuo 15 procentų 2006 m. sausį iki 20 procentų 2006 m. gruodį ir 25 procentų 2007 m. rugpjūtį).
8.4. Informacijos pateikimo efektyvumas pareiškėjų tikslinei grupei yra vertintinas teigiamai – 2006–2007 m. „TNS Gallup“ atlikti kartotiniai sociologinių tyrimų rezultatai rodo, kad institucijų teiktos informacijos kokybę gerai ar labai gerai įvertino daugiau nei pusė visų respondentų (pareiškėjų ir projektų vykdytojų) ir vos 20 procentų pareiškėjų ir projektų vykdytojų nurodė, kad informacijos trūkumas buvo esminė priežastis, dėl kurios jiems nebuvo skirta ES struktūrinė parama.
9. Apibendrinant visuomenės nuomonės tyrimų ir ekspertų vertinimo medžiagą, išskirtos informavimo apie ES struktūrinę paramą ir jos viešinimo stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės.
10. Stiprybės:
10.1. sukurtas informavimo ir viešinimo administracinis mechanizmas, įgyta patirties įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones, ugdomi informavimo ir viešinimo srityse dirbančių specialistų gebėjimai;
10.3. dirba informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupė, sudaryta finansų ministro 2008 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. 1K-006 „Dėl informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą koordinavimo grupės sudarymo“, kuriami viešieji informavimo tinklai ir vis plačiau naudojamasi šiais tinklais įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones;
11. Silpnybės:
11.1. viešinimo veikla nėra pakankamai kryptingai vykdoma, t. y. nepakankamai derinami ir koordinuojami veiksmai tarp ES paramos viešinimo procese dalyvaujančių institucijų, siekiant sistemingai ir efektyviai skleisti informaciją ir formuoti visuomenės nuomonę;
11.2. viešinimo ir informavimo priemonių parinkimas per menkai grindžiamas tikslinių grupių poreikių analize, nepakankamai sistemingai atliekamas įgyvendinamų priemonių efektyvumo vertinimas;
11.3. į informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimą nepakankamai įtraukiami palankią reputaciją visuomenėje turintys asmenys, galintys atstovauti ES struktūrinę paramą administruojančioms institucijoms;
12. Galimybės:
12.1. aktyvėjantis ES struktūrinę paramą administruojančių institucijų bendradarbiavimas su socialiniais ir ekonominiais partneriais;
12.2. augantis visuomenės domėjimasis ES struktūrine parama Lietuvoje ir gilėjančios žinios apie ES struktūrinę paramą, sėkmingus jos įgyvendinimo pavyzdžius;
13. Grėsmės:
13.1. negatyvių akcentų gausa žiniasklaidoje prisideda prie neigiamos visuomenės nuomonės apie ES struktūrinės paramos panaudojimą ir skaidrumą formavimo;
14. Naudojantis įgytomis stiprybėmis ir išnaudojant galimybę toliau formuoti ir palaikyti palankų visuomenės požiūrį į ES struktūrinę paramą ir susidomėjimą ja, planuojant ir įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones yra remiamasi šiomis strateginėmis nuostatomis:
14.1. skatinti bendradarbiavimą ir dialogą su nuomonės formuotojais, plačiau išnaudoti šiuolaikinių informacinių technologijų teikiamas galimybes;
14.2. kuo daugiau aukštos kvalifikacijos darbuotojų įtraukti į informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimą – stiprinti jų komunikacinius gebėjimus ir ugdyti kokybės ekspertus, skatinti atskirų sričių darbuotojus kūrybingai panaudoti savo žinias ir gebėjimus bendraujant su žiniasklaida ir kitomis tikslinėmis grupėmis;
14.3. centralizuoti informavimo ir viešinimo priemonių planavimo ir efektyvumo vertinimo procesą, koordinuoti informavimo priemonių įgyvendinimą, gerinti vidinę komunikaciją institucijose ir tarp institucijų (vertikaliuosius ir horizontaliuosius ryšius), sudaryti galimybę ES struktūrinės paramos informavimo ir viešinimo priemonėse dalyvaujančioms institucijoms pačioms pasirinkti informavimo ir viešinimo priemones;
III. INFORMAVIMO PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
15. Informavimo plano tikslas – nustatyti informavimo ir viešinimo tikslus ir priemones, kurios sudarytų galimybes informuoti apie Europos Bendrijos vaidmenį įgyvendinant veiksmų programas, užtikrintų ES struktūrinės paramos skaidrumą ir viešą informacijos apie veiksmų programas pateikimą visoms tikslinėms grupėms plačiai naudojant įvairias komunikacijos priemones.
16. Informavimo plano uždaviniai:
16.1. informuoti tikslines grupes apie veiksmų programas, pateikti informaciją apie finansavimo galimybes bei apimtis iš atitinkamų ES struktūrinių fondų ir taip padėti efektyviai panaudoti ES struktūrinės paramos lėšas;
16.2. informuoti tikslines grupes apie paraiškų teikimo, projektų rengimo, jų finansavimo, administravimo ir įgyvendinimo sąlygas, atrankos kriterijus, paraiškų vertinimo procedūras ir jų eigą, rezultatus ir informaciją teikiančius asmenis;
16.3. užtikrinti ES struktūrinės paramos skaidrumą ir skatinti palankios visuomenės ir tikslinių grupių nuomonės apie ES struktūrinę paramą formavimą ir palaikymą;
16.4. atsižvelgiant į tikslinių grupių poreikių analizę skleisti informaciją efektyviomis ir tikslinėms grupėms priimtinomis priemonėmis ir užtikrinti efektyvų grįžtamąjį ryšį. Įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones efektyviai naudoti įvairias komunikacijos priemones ir modernias informacines technologijas;
16.6. planuoti ir koordinuoti informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimą sudarant metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus informavimo planui įgyvendinti;
16.7. sukurti informavimo ir viešinimo priemonių stebėsenos ir efektyvumo vertinimo sistemą, kuri skatintų nuolatinį informavimo ir viešinimo veiklų tobulinimą;
16.8. stiprinti ES struktūrinę paramą administruojančių institucijų bei ekonominių ir socialinių partnerių bendradarbiavimą įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones;
IV. TIKSLINĖS GRUPĖS
17. Remiantis sociologinių tyrimų analize nustatytais informavimo poreikiais, išskiriamos šios informavimo ir viešinimo priemonių tikslinės grupės:
17.1. visuomenė – vyrai ir moterys, įvairaus amžiaus, išsilavinimo ir socialinės padėties, miestų ir kaimų gyventojai. Šiai tikslinei grupei visų pirma turėtų būti teikiama bendra informacija apie ES struktūrinės paramos teikiamas galimybes bei naudą Lietuvai ir kiekvienam jos gyventojui, skaidrų finansavimo naudojimą. Visuomenės nuomonė lemia bendrą ES struktūrinės paramos įvaizdį. Ypač aktyvi visuomenės dalis – jaunimas – Lietuvos gyventojai nuo 10 iki 25 m. amžiaus: pagrindinių, vidurinių mokyklų, gimnazijų, aukštųjų ir kitų mokyklų moksleiviai bei studentai. Jaunimui turėtų būti teikiama bendra, tačiau jų poreikiams pritaikyta, informacija siekiant sustiprinti palankų jaunosios kartos požiūrį į ES struktūrinės paramos teikiamas galimybes;
17.2. pareiškėjai ir projektų vykdytojai yra tikslinė grupė, kuriai pirmiausia reikia aiškios ir dalykiškos informacijos: pareiškėjams – apie galimybes pasinaudoti ES struktūrine parama, o projektų vykdytojams – apie projektų įgyvendinimo reikalavimus;
17.3. ekonominiai ir socialiniai partneriai – suinteresuotų valdžios institucijų (Vyriausybės, Seimo, Prezidentūros ir kitų) atstovai, valstybės tarnautojai, vietos valdžios atstovai, viešiesiems ir įvairiems visuomenės, verslo, profesinių grupių interesams atstovaujantys ekonominiai, socialiniai ir kiti partneriai, nevyriausybinės organizacijos, bendruomenių lyderiai ir kt. Ekonominių ir socialinių partnerių įsitraukimas į informavimo ir viešinimo priemonių planavimo ir įgyvendinimo procesus padeda užtikrinti didesnę pridėtinę šių priemonių vertę ir priemonių atitiktį kitų tikslinių grupių poreikiams;
17.4. politikai ir kiti visuomenės nuomonės formuotojai – visuomenėje žinomi, pripažinti autoritetai, kurių nuomonė yra svarbi tam tikrai visuomenės daliai arba visai visuomenei ir šia nuomone pasitikima. Politikų ir kitų visuomenės nuomonės formuotojų požiūris į ES struktūrinę paramą turi įtakos kitų tikslinių grupių susidaromam ES struktūrinės paramos įvaizdžiui, jų komentarai, pateikiami žiniasklaidos priemonėse, daro įtaką bendrai visuomenės nuomonei apie ES struktūrinę paramą;
17.5. Europos sąjungos institucijų atstovai – joms teikiama informacija apie ES paramos panaudojimą Lietuvoje ir jo rezultatus užsienio (anglų ir kt.) kalbomis;
17.6. žiniasklaida – įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones, žiniasklaidai turi būti skiriamas išskirtinis dėmesys – ne tik kaip vienam svarbiausių informacijos skleidėjų, bet ir kaip visuomenės procesų skaidrumo ir jos demokratiškumo rodikliui. Žiniasklaida yra ne tik tarpininkė, perduodanti visuomenei informaciją, bet ir pati aktyviai ją interpretuoja.
18. Atsižvelgiant į viešinimo ir informavimo tikslus ir įvertinus tikslinių grupių poreikius, metiniuose informavimo ir viešinimo priemonių planuose kiekvienai tikslinei grupei numatomos konkrečios informavimo ir viešinimo priemonės.
19. Siekiant užtikrinti informavimo ir viešinimo priemonių efektyvumą, gali būti išskiriamos naujos tikslinės grupės, atsižvelgiant į visuomenės nuomonės tyrimų rezultatus, planuojamų įgyvendinti informavimo ir viešinimo priemonių tikslus, veiksmų programų ir (arba) prioritetų, ir (arba) kvietimų teikti paraiškas specifiką, kitas aplinkybes.
V. INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRINCIPAI
20. Planuojant ir įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones turi būti laikomasi šių pagrindinių principų:
20.1. suderinamumo – informavimo ir viešinimo priemonės turi būti suderinamos su reikalavimais, nustatytais pagrindiniuose ES ir nacionaliniuose teisės aktuose, taip pat skirtingų institucijų planuojamos ir įgyvendinamos informavimo ir viešinimo priemonės turi papildyti vienos kitas;
20.2. nuoseklumo ir kryptingumo – informavimo ir viešinimo priemonės turi būti planuojamos kryptingai siekiant nustatytų tikslų ir vykdomos nuosekliai įgyvendinant numatytas informavimo ir viešinimo priemones;
20.3. kokybės ir prieinamumo – tikslinėms grupėms skirta informacija turi būti aktuali, teikiama suprantamai, reikiamu laiku ir priimtinomis priemonėmis. Pagrindinė informacija turi būti skelbiama ir prieinama interneto svetainėje www.esparama.lt;
20.4. bendradarbiavimo – į informavimo ir viešinimo priemonių planavimą bei įgyvendinimą įtraukiant suinteresuotas institucijas, ekonominių ir socialinių partnerių ir tikslinių grupių atstovus;
VI. PAGRINDINIAI PRANEŠIMAI
21. Pagrindiniai pranešimai, naudojami teikiant informaciją tikslinėms grupėms apie ES struktūrinę paramą Lietuvai 2007–2013 m. ir ją viešinant, formuluojami taip:
21.1. „Europos Sąjungos (ES) struktūrinė parama padeda kurti Lietuvą, kurioje būtų gera gyventi, dirbti ir investuoti“;
22. Vadovaujantis pagrindiniu pranešimu ir siekiant pabrėžti Europos Bendrijų indėlį, akcentuojama, kad:
22.2. ES struktūrinė parama nuosekliai mažina socialinius ir ekonominius skirtumus tarp ES šalių narių ar atskirų regionų;
23. Vadovaujantis pagrindiniu pranešimu ir siekiant pabrėžti Europos socialinio, Europos regioninės plėtros ir Sanglaudos fondų ypatumus, akcentuojama, kad:
23.1. įgyvendinant Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą skatinamas gyventojų užimtumas, didinami darbuotojų ir įmonių gebėjimai prisitaikyti prie rinkos pokyčių, plėtojami žmogiškieji ištekliai Lietuvoje, sukuriamos vienodos galimybės prisitaikyti darbo rinkoje, skatinamas mokymasis visą gyvenimą, mokslininkų ir tyrėjų gebėjimų stiprinimas, didinamas viešojo administravimo efektyvumas;
23.2. įgyvendinant Ekonomikos augimo veiksmų programą didinamas Lietuvos ūkio tarptautinis konkurencingumas, skatinamas mokslo ir verslo bendradarbiavimas, mokslinių tyrimų ir technologijų plėtra, kuriamos naujos kokybės energetikos, transporto infrastruktūra ir saugaus eismo priemonės, siekiama pagerinti susisiekimą su kitomis Europos šalimis geležinkeliais, keliais ir uostais, sudaryti palankias sąlygas investuoti Lietuvoje, skatinamas mažų ir vidutinių įmonių augimas ir produktyvumo didinimas, plėtojama informacinė visuomenė, kuriama daugiau viešųjų elektroninių paslaugų ir galimybių elektroninio verslo plėtrai, siekiama sujungti miestelius ir kaimus saugiu internetiniu ryšiu;
23.3. įgyvendinant Sanglaudos skatinimo veiksmų programą prisidedama prie darnesnės visuomenės sukūrimo, tolygios regioninės plėtros, kuriama geresnė gyvenimo aplinka ir kokybė, skatinamas vietos potencialo panaudojimas, atvykstamasis ir vietos turizmas, prisidedama prie kokybiškų ir prieinamų viešųjų paslaugų teikimo, aplinkos kokybės gerinimo ir išsaugojimo:
24. Teikiant informaciją apie veiksmų programas akcentuojami planuojami rezultatai, pateikiama informacija apie esamą situaciją ir siekiamus tikslus. Pagrindinis pranešimas naudojamas kaip teikiamą informaciją apibendrinantis pranešimas.
25. Kiti pranešimai turi būti rengiami atsižvelgiant į veiksmų programų įgyvendinimo etapus, veiksmų programų įgyvendinimo priemones ir (arba) kvietimus teikti paraiškas.
VII. INFORMAVIMO PLANO ĮGYVENDINIMAS
27. Pagal šį informavimo planą privalomos informavimo ir viešinimo priemonės 2007–2013 m. yra pateikiamos 1 priede.
28. Informavimo plano 27 punkte nurodytos ir kitos informavimo ir viešinimo priemonės atsižvelgiant į metinius prioritetus, programų įgyvendinimo ciklo etapus, atliktų vertinimų rezultatus, naujus informavimo kanalus ir priemones, bus įgyvendinamos sudarant metinius informavimo ir viešinimo priemonių planus informavimo planui įgyvendinti. Rekomenduojama metinio informavimo ir viešinimo priemonių plano forma pateikiama 2 priede.
29. Finansų ministerija atsakinga už:
29.1. bendrąsias informavimo ir viešinimo priemones, susijusias su strategijos ir veiksmų programų viešinimu, informavimu apie Europos Bendrijos vaidmenį ir ES regioninę politiką Lietuvoje, ES paramos įvaizdžio Lietuvoje formavimą ir informavimą apie fondų lėšomis remiamų veiksmų programų tikslus, įgyvendinimą ir jo rezultatus;
29.2. informavimo plano parengimą, tvirtinimą, keitimą, stebėseną ir vertinimą, kaip tai numatyta VIII skyriuje;
29.3. metinių informavimo ir viešinimo priemonių planų informavimo planui įgyvendinti rengimą, tvirtinimą, keitimą ir jų įgyvendinimo priežiūrą. Tai atliekama pasitelkiant informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupę ir bendradarbiaujant su ekonominiais ir socialiniais partneriais;
29.4. su įgyvendinamomis viešinimo ir informavimo priemonėmis susijusių reikalavimų nustatymą ir išaiškinimą įgyvendinančiosioms, tarpinėms institucijoms ir projektų vykdytojams, reikiamos metodinės medžiagos parengimą;
29.5. Stebėsenos komiteto informavimą apie informavimo planą ir jo įgyvendinimą, kaip tai nustatyta Reglamento Nr. 1828/2006 4 straipsnio 1 dalyje;
29.6. užtikrinimą, kad metinėse ir galutinėse veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitose būtų informacija, nustatyta Reglamento Nr. 1828/2006 4 straipsnio 2 dalyje;
29.7. šių Reglamento Nr. 1828/2006 7 straipsnio 2 dalyje numatytų informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimą:
29.7.1. didelės apimties viešinimo kampanijos, skelbiančios apie veiksmų programų įgyvendinimo pradžią, organizavimą;
29.7.2. bent vienos informavimo kampanijos per metus organizavimą, siekiant paviešinti veiksmų programų naudą;
29.7.3. ES vėliavos iškėlimo Europos dienos proga organizavimą, vėliava turi būti iškelta vieną savaitę, pradedant gegužės 9 d., priešais vadovaujančiosios institucijos buveinę;
29.8. kontaktinio asmens, atsakingo už informavimą apie ES struktūrinę paramą ir jos viešinimą, kaip tai numatyta Reglamento Nr. 1828/2006 10 straipsnyje, informavimo tinklų veiklą ir keitimąsi patirtimi, paskyrimą;
29.9. ekonominių ir socialinių partnerių įtraukimą ir partnerystės planuojant ir įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones užtikrinimą naudojant informavimo ir viešinimo tinklus;
29.10. informacinės interneto svetainės www.esparama.lt kūrimą, priežiūrą ir palaikymą. Si svetainė užtikrina galimybes pareiškėjams, projekto vykdytojams ir kitiems suinteresuotiems asmenims gauti išsamią informaciją vienoje vietoje;
29.11. informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupės sukūrimą ir jos veiklos organizavimą;
29.12. ES paramą administruojančių institucijų, dalyvaujančių įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones, veiksmų koordinavimą, t. y. atsako už informavimo ir viešinimo priemonių, uždavinių ir prioritetų, organizavimo būdų ir principų nustatymą, informavimo ir viešinimo priemonių efektyvumo vertinimo organizavimą, už informavimo apie veiksmų programas ir jų viešinimo priemonių atitiktį Reglamento Nr. 1828/2006 nuostatoms.
30. Tarpinės institucijos atsakingos už:
30.1. informacijos apie savo administruojamus prioritetus ir priemones, jų įgyvendinimo eigą, rezultatus ir poveikį atitinkamo ūkio sektoriaus ekonominei ir socialinei raidai teikimą pareiškėjams ir projektų vykdytojams, ekonominiams ir socialiniams partneriams ir kitoms tikslinėms grupėms;
30.2. informacijos apie įgyvendintas informavimo ir viešinimo priemones, reikalingos metinėms ir galutinėms veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitoms parengti, teikimą vadovaujančiajai institucijai;
30.4. ES 2007–2013 m. struktūrinės paramos ženklo naudojimą projektų finansavimo ir administravimo sutartyse, kvietimų teikti paraiškas skelbimuose bei įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones;
31. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija atsako už informacijos apie regionų projektų finansavimo sąlygas ir tvarką, regionų projektų įgyvendinimą, jo rezultatus ir poveikį regionų plėtrai teikimą ir sklaidą.
32. Įgyvendinančiosios institucijos atsakingos už:
32.1. informacijos apie ES paramos skyrimo tvarką, kvietimo teikti paraiškas sąlygas, paraiškų rengimo tvarką, projektų atrankos kriterijus ir kitos susijusios informacijos teikimą pareiškėjams;
32.2. informacijos apie projektų finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytus projektų viešinimo reikalavimus ir šių reikalavimų laikymosi priežiūrą teikimą projektų vykdytojams;
32.3. informacijos teikimą vadovaujančiajai institucijai siekiant sudaryti ir atnaujinti projektų vykdytojų sąrašą;
32.4. ES 2007–2013 m. struktūrinės paramos ženklo naudojimą projektų finansavimo ir administravimo sutartyse, kvietimų teikti paraiškas skelbimuose bei įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones;
32.5. informacijos apie įgyvendintas informavimo ir viešinimo priemones, reikalingos metinėms ir galutinėms veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitoms parengti, teikimą vadovaujančiajai institucijai;
33. Projektų vykdytojai atsakingi už projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytų projektų viešinimo reikalavimų laikymąsi ir informacijos apie projektų įgyvendinimo eigą ir jo rezultatus sklaidą.
34. Ekonominiai ir socialiniai partneriai aktyviai įtraukiami į Stebėsenos komiteto veiklą, kurią vykdant pristatomas ir aptariamas informavimo planas, metiniai informavimo ir viešinimo priemonių planai informavimo planui įgyvendinti.
35. Siekiant didesnio informavimo ir viešinimo priemonių efektyvumo ir kryptingumo didžioji dalis informavimo ir viešinimo priemonių planuojama įgyvendinti centralizuotai, t. y. organizuojant didelės apimties visuomenės informavimo kampanijas. Pagrindiniai centralizuotai vykdomų viešinimo priemonių organizavimo ir vykdymo principai:
35.1. pagrindinių viešinimo priemonių įgyvendinimą planuoja, koordinuoja ir finansuoja Lietuvos Respublikos finansų ministerija, pasitelkdama informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupę;
35.2. tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos dalyvauja įgyvendinant viešinimo priemones, kaip tai numatyta metiniuose informavimo ir viešinimo priemonių planuose informavimo planui įgyvendinti, nustatydamos viešinimo priemonių poreikį, pateikdamos reikiamą informaciją ir dalyvaudamos kituose visuomenės informavimo kampanijos įgyvendinimo veiksmuose;
36. Planuojant ir įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones atsižvelgiama į šiuos aspektus:
36.1. Europos socialinio fondo, Europos regioninės plėtros, Sanglaudos fondo specifiką – informavimo ir viešinimo priemonės turi atspindėti struktūrinių fondų tikslus, atitikti pareiškėjų, projektų vykdytojų ir kitų tikslinių grupių specialiuosius poreikius ir lūkesčius;
36.2. teminį požiūrį – įgyvendinant skirtingų fondų finansuojamas, tačiau tos pačios tematikos veiksmų programų priemones, informavimo ir viešinimo priemonės organizuojamos taip, kad pabrėžtų teminį požiūrį ir papildomą pridėtinę vertę;
36.3. horizontaliųjų prioritetų įvertinimą – atsižvelgiant į atitinkamų veiksmų programų ir veiksmų programų prioritetų specifiką ir svarbą, įgyvendinamos tarptautinio bendradarbiavimo ir kitų horizontaliai veiksmų programose integruotų prioritetų skatinimo priemonės;
36.4. bendradarbiavimą su regioninėmis ir vietos valdžios institucijomis: regioninės ir vietos valdžios institucijos įtraukiamos į informavimo ir viešinimo priemonių planavimą, įgyvendinimą ir stebėseną, t. y. dalyvaudamos Stebėsenos komiteto veikloje, šios institucijos teikia pasiūlymus ir pastabas dėl informavimo plano, metinių informavimo ir viešinimo priemonių planų projektų ir svarsto šių planų įgyvendinimo pažangą. Taip pat metiniuose informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimo planuose numatomos specialios informavimo ir viešinimo priemonės regionuose, į kurių įgyvendinimą įtraukiamos regiono ir vietos valdžios institucijos.
VIII. INFORMAVIMO PLANO STEBĖSENA IR VERTINIMAS
37. Finansų ministerija nuolat atlieka informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimą. Informavimo plano vertinimo rodikliai nustatyti 3 priede. Atsižvelgiant į stebėsenos ir vertinimo rezultatus informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimas bus tobulinamas.
38. Siekiant užtikrinti informavimo ir viešinimo priemonių kryptingumą ir efektyvumą, metiniuose informavimo ir viešinimo priemonių planuose, atsižvelgiant į ateinančiais metais siekiamus tikslus, nustatomi konkretūs pasiekimų ir rezultatų rodikliai, kuriais remiantis stebimas šio plano įgyvendinimas. Vykdomų informavimo kampanijų vertinimo kriterijai ir metodai siūlomi 4 priede. Informacija apie metinių informavimo ir viešinimo priemonių plano rodiklių pasiekimą pateikiama metinėse ataskaitose.
39. Informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimui stebėti periodiškai organizuojami tikslinių grupių nuomonės tyrimai, renginių dalyvių apklausos, atliekama žiniasklaidoje pateikiamos informacijos, tinklalapio www.esparama.lt lankomumo stebėsena ir analizė.
40. Ne rečiau kaip kartą per metus atliekami tikslinių grupių nuomonės tyrimai, siekiant nustatyti veiksmų programose nustatytų rezultatų rodiklių pasiekimo lygį ir įvertinti vykdytų informavimo ir viešinimo priemonių efektyvumą. Ateinančių metų priemonės planuojamos atsižvelgiant į šių tyrimų rezultatus.
41. Detalius informavimo ir viešinimo administravimo sistemos, veiklos efektyvumo vertinimus Finansų ministerija atlieka 2007–2013 m. programavimo laikotarpio viduryje ir pabaigoje.
IX. FINANSAVIMAS
43. Informavimo apie ES struktūrinę paramą plano įgyvendinimas bus finansuojamas iš ES fondų lėšų, numatytų veiksmų programų techninės paramos prioritetuose ir Techninės paramos veiksmų programoje, ir valstybės biudžeto lėšų (5 priedas).
44. Detalus metinis lėšų skirstymas pagal finansavimo šaltinius bei informavimo ir viešinimo priemones vykdančias institucijas yra detalizuojamas metiniuose informavimo ir viešinimo priemonių planuose, kuriuose informavimo ir viešinimo priemonės planuojamos ir finansuojamos:
44.1. taip, kad būtų užtikrintas aiškus finansavimo šaltinių atskyrimas, atsižvelgiant į keliamus veiksmų programų reikalavimus;
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano
1 priedas
PRIVALOMOS INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONĖS 2007–2013 METAIS
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Paaiškinimas |
Tikslinė grupė |
Planuojamas rezultatas |
Pagrindinis vykdytojas |
1. |
Strategijos ir veiksmų programų viešinimas |
Informacija apie strategiją ir veiksmų programas yra skelbiama tinklalapyje www.esparama.lt ir platinama nacionaliniams ir regioniniams partneriams bei kitoms suinteresuotoms šalims.
Kaip numatyta Reglamento Nr. 1828/2006 7 straipsnio 2 dalies a) punkte, 2007 m. gruodžio 12 ir 18 d. Vilniuje vyko oficiali informavimo kampanija, skelbianti apie Lietuvos 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančių veiksmų programų pradžią |
Visuomenė, pareiškėjai ir projektų vykdytojai, ekonominiai ir socialiniai partneriai, politikai ir kiti visuomenės nuomonės formuotojai, ES institucijos, žiniasklaida |
Apie veiksmų programų pradžią skelbiančios informacinės kampanijos metu vyko renginiai socialiniams, ekonominiams ir regioniniams partneriams (2007 m. gruodžio 12 d. konferencija „Kuriame Lietuvos ateitį: ES struktūrinė parama Lietuvai 2007–2013 m.“, apie 300 dalyvių; 2007 m. gruodžio 18 d. „Naujos perspektyvos ir galimybės regionų plėtrai: 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinė parama regionų projektams“, apie 200 dalyvių). Išleistos Lietuvos 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategija ir veiksmų programos. Surengtoje spaudos konferencijoje sulaukta žiniasklaidos susidomėjimo. |
Finansų ministerija (kartu su tarpinėmis institucijomis) |
2. |
ES 2007–2013 m. struktūrinės paramos ženklas |
ES 2007–2013 m. struktūrinės paramos ženklas turi būti naudojamas įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones. Ženklą galima atsisiųsti iš interneto svetainės www.esparama.lt |
Visuomenė |
Sukurtas ir patvirtintas ES 2007–2013 m. struktūrinės paramos ženklas. Institucijos, pareiškėjai ir projektų vykdytojai informuoti apie ženklo naudojimo reikalavimus. |
Pareiškėjai ir projektų vykdytojai, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos bei įgyvendinančiosios institucijos |
3. |
Projektų viešinimo ir informavimo apie juos priemonės |
Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta, kad projekto vykdytojas turi vykdyti informavimo apie projektą veiklą pagal reikalavimus, nurodytus Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio nuostatose, t. y.: – parengti ir pastatyti aiškinamąjį stendą Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 2 dalyje nurodytomis sąlygomis; – parengti ir pastatyti informacinį stendą Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 3 dalyje nurodytomis sąlygomis; – paskelbti (savo interneto tinklalapyje, informavimo apie projektą priemonėse, vykdant projekto veiklą ar kitu būdu), kad įgyvendinamas projektas, finansuojamas pagal atitinkamą veiksmų programą iš Europos socialinio fondo ar Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pagal Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 4 dalį; – užtikrinti, kad projekto dalyviams (projektą vykdantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto įgyvendinimo rezultatus naudojantiems asmenims) būtų pranešta apie projekto finansavimais Europos socialinio fondo ar Europos regioninės plėtros fondo, ar Sanglaudos fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto pagal Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 4 dalį. Minėta informacija privaloma dalyvavimą renginiuose patvirtinančiuose pažymėjimuose ir sertifikatuose. Visose projekto vykdytojo įgyvendinamose informavimo apie projektą priemonėse turi būti naudojamas ES 2007–2013 m. struktūrinės paramos ženklas pagal Finansų ministerijos patvirtintą pavyzdį. Skyrus projekto finansavimą, visos šios nuostatos tampa projekto finansavimo ir administravimo sutarties nuostatomis. |
Visuomenė |
Reikalavimai nustatyti projektų finansavimo ir administravimo sutartyje. Šie reikalavimai aiškinami seminarų, mokymų metu. |
Projektų vykdytojai |
4. |
Interneto svetainė www.esparama.lt |
Interneto vartotojai turi galimybę susipažinti su informacija apie struktūrinių fondų lėšų panaudojimą ir ES paramą 2007–2013 m. kasdien atnaujinamoje interneto svetainėje www.esparama.lt. Joje teikiama informacija yra aktuali visoms tikslinėms grupėms, informaciją teikiant tiesiogiai arba nukreipiant į kitus tinklalapius, kuriuose galima surasti reikiamą informaciją. Interneto svetainėje teikiama ši informacija: – su ES struktūrine parama susiję strateginiai dokumentai (strategija, veiksmų programos), ES ir Lietuvos teisės aktai, reglamentuojantys ES paramos panaudojimą, metodiniai ir kiti dokumentai; – projekto vykdytojų sąrašas, projektų pavadinimai ir jiems įgyvendinti skirtas finansavimas (pagal Reglamento Nr. 1828/2006 7 straipsnio 2 dalies d punktą); – sėkmingai įgyvendinti projektai; – visa pareiškėjui žinotina informacija apie kvietimus teikti paraiškas, kurią įgyvendinančioji institucija, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija pagal kompetenciją turi paskelbti interneto svetainėje www.esparama.lt kaip gaires pareiškėjams iki kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos arba pasiūlymo teikti paraiškas išsiuntimo valstybės ar regionų projektų pareiškėjams dienos; – dažniausiai užduodamų klausimų ir atsakymų skiltis. |
Visos tikslinės grupės |
Sukurta, veikianti ir tikslinėms grupėms gerai žinoma interneto svetainė |
Finansų ministerija, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos bei įgyvendinančiosios institucijos |
5. |
Projektų vykdytojų sąrašo paskelbimas |
Vadovaujantis Reglamento Nr. 1828/2006 7 straipsnio 2 dalies d punktu bus skelbiamas projektų vykdytojų sąrašas, projektų pavadinimai ir jiems įgyvendinti skirtos ir panaudotos lėšos. Šis sąrašas bus skelbiamas interneto svetainėje www.esparama.lt ir reguliariai atnaujinamas. |
Visos tikslinės grupės |
Interneto svetainėje skelbiamas ir nuolat atnaujinamas projektų vykdytojų sąrašas, turintis tiesioginę sąsają su SFMIS (Struktūrinių fondų valdymo informacine sistema). |
Finansų ministerija |
6. |
Visuomenės informavimo kampanija |
Kaip numatyta Reglamento Nr. 1828/2006 7 straipsnio 2 dalies b punkte, kiekvienais metais bus rengiama mažiausiai viena didelio masto informavimo kampanija siekiant parodyti veiksmų programų naudą. Šiai priemonei įgyvendinti planuojama viešojo pirkimo būdu pasitelkti kvalifikuotus viešųjų ryšių, reklamos ir kt. specialistus. Kampaniją preliminariai sudarytų trys pagrindinės dalys: žiniasklaidos planavimas, viešieji ryšiai ir reklama. Kampanija organizuojama, viešinimo ir informavimo veiksmai įgyvendinami bei tarpinstitucinis bendradarbiavimas vykdomas laikantis kūrybiškumo skatinimo nuostatų ir vengiant formalių, tačiau pakankamos pridėtinės vertės neturinčių priemonių. Šia visuomenės informavimo kampanija galės būti įgyvendinamos ir kitos šiame informavimo ir viešinimo plane numatytos priemonės. |
Visos tikslinės grupės |
50 proc. visuomenės žino apie ES struktūrinę paramą Lietuvai 2007–2013 m. Siūlomi kampanijos vertinimo kriterijai ir metodai nurodomi Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano 4 priede. |
Finansų ministerija |
7. |
Europos dienos minėjimas |
Vadovaudamasi Reglamento Nr. 1828/2006 7 straipsnio 2 dalies c punktu, Finansų ministerija organizuos ES vėliavos iškėlimą vieną savaitę, pradedant gegužės 9 d., priešais vadovaujančiosios institucijos buveinę, minint Europos dieną. Informacija apie Europos dieną bus pateikta interneto svetainėje www.esparama.lt. |
Visuomenė |
Kasmetinis renginys Vėliavos iškėlimas |
Finansų ministerija |
8. |
Informavimo tinklai |
Vadovaudamasi Reglamento Nr. 1828/2006 10 straipsniu ir siekdama užtikrinti keitimąsi įgyta patirtimi, Finansų ministerija rems viešuosius informavimo tinklus ir priemones, susijusias su gerosios patirties, įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones, mainais tiek ES, tiek ir nacionaliniu lygmeniu. |
Nauda visoms tikslinėms grupėms |
Sukurtas neformalus tinklas tarp institucijų, dalyvaujančių įgyvendinant informavimo ir viešinimo priemones (taip pat įtraukiant ekonominius ir socialinius partnerius). Dalyvaujama tarptautinių tinklų veikloje |
Finansų ministerija |
9. |
Informavimo ir viešinimo priemonių stebėsena ir vertinimas |
Pagal Reglamento Nr. 1828/2006 2 straipsnio 2 dalies e punktą, 4 straipsnio 2 dalį ir 4 straipsnio 3 dalį Finansų ministerija atliks informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimo stebėsena ir vertinimą, atlikdama visuomenės nuomonės tyrimus, organizuodama renginių dalyvių apklausas, atlikdama žiniasklaidoje pateikiamos informacijos, interneto svetainės www.esparama.lt lankomumo stebėsena ir analize. Vertinimas bus atliekamas ir siekiant nustatyti, kaip tikslinės grupės yra supažindintos su Europos Bendrijos vaidmeniu įgyvendinant veiksmų programas. Atsižvelgiant į vertinimo rezultatus informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimas bus nuolat tobulinamas. |
Vertinimo išvados bus skirtos: Europos Komisijai, projektų vykdytojams ir kitoms suinteresuotoms šalims |
Per metus ne mažiau kaip po 1 visuomenės nuomonės tyrimą ir 1 galimų pareiškėjų nuomonės tyrimą |
Finansų ministerija |
10. |
Informacijos teikimas metinėse veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitose |
Vadovaujantis Reglamentu Nr. 1828/2006, metinėse veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitose bus teikiama informacija apie informavimo apie veiksmų programas ir jų viešinimo priemones, kurių buvo imtasi įgyvendinant informavimo planą, pateikiami jų pavyzdžiai, projekto vykdytojų sąrašo publikavimo tvarka ir informacija apie pagrindinius informavimo plano pakeitimus. Į 2010 m. metinę veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitą ir galutinę veiksmų programų įgyvendinimo ataskaitą bus įtrauktas skyrius, kuriame įvardyti informavimo ir viešinimo priemonių rezultatai, įrodantys, kaip tikslinės grupės yra supažindintos su Europos Bendrijos vaidmeniu įgyvendinant veiksmų programas. Metinės ataskaitos bus skelbiamos interneto svetainėje www.esparama.lt. |
Europos Komisija |
Informacija pateikiama 7 metinėse ataskaitose |
Finansų ministerija |
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano
2 priedas
(Metinio informavimo ir viešinimo priemonių plano forma)
METINIS INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
Metinis tikslas: |
(Nurodomas metinis tikslas, kurio siekiama įgyvendinant plane numatytas informavimo ir viešinimo priemones. Metinio informavimo plano tikslas – įgyvendinti informavimo plane numatytus tikslus ir uždavinius) |
Metiniai uždaviniai (pagal tikslines grupes): |
(Detalizuojami metinio informavimo plano uždaviniai, kurie įgyvendintų metinį tikslą. Uždaviniai turi būti detalizuojami pagal tikslines grupes) |
Siekiami rezultatai (plano vertinimo kriterijai): |
(Detalizuojami siekiami metiniai rezultatai pagal nustatytus informavimo plano vertinimo kriterijus) |
Preliminarus metinis biudžetas: |
(Detalizuojamas metinio informavimo plano priemonėms įgyvendinti numatytas biudžetas pagal atskiras veiksmų programas) |
Informavimo ir viešinimo priemonė |
Tikslinė grupė |
Siekiamas rezultatas |
Planuojamas įgyvendinimo terminas |
Atsakinga institucija |
Priemonės biudžetas ir finansavimo šaltinis |
(Nurodomas informavimo ir viešinimo priemonės pavadinimas ir trumpas aprašymas) |
(Nurodoma pagrindinė tikslinė grupė, kuriai skirta ši priemonė) |
(Aprašomas konkretus rezultatas (angl. output), kuris bus pasiektas įgyvendinus šią priemonę) |
(Nurodoma priemonės įgyvendinimo pradžia ir pabaiga (metai ir ketvirtis) |
(Nurodoma už priemonės įgyvendinimą atsakinga institucija) |
(Nurodomas preliminarus priemonės biudžetas ir finansavimo šaltinis (veiksmų programa, iš kurios ši priemonė bus finansuojama) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano
3 priedas
INFORMAVIMO PLANO VERTINIMO RODIKLIAI
Produkto rodikliai |
Skaičiais išreikšti uždaviniai programos pabaigoje |
Informacijos šaltinis |
Įgyvendintų informavimo ir viešinimo iniciatyvų* (informavimo kampanijos, konferencijos, seminarų ciklai, tinklalapiai ir kt.) skaičius |
95 |
Projektų įgyvendinimo ataskaitos |
|
||
Rezultato rodikliai |
Skaičiais (proc.) išreikšti uždaviniai programos pabaigoje |
Informacijos šaltinis |
Galimi paramos gavėjai, kurie žino apie ES struktūrinę paramą žmogiškųjų išteklių plėtrai |
75 |
Galimų paramos gavėjų nuomonės tyrimai |
Galimi paramos gavėjai, kurie žino apie ES struktūrinę paramą ekonomikos augimo skatinimui |
75 |
|
Galimi paramos gavėjai, kurie žino apie ES struktūrinę paramą sanglaudos skatinimui |
75 |
|
Įgyvendintomis informavimo ir viešinimo iniciatyvomis pasinaudojusi, t. y. žinanti apie ES struktūrinę paramą Lietuvai 2007–2013 m., visuomenės dalis** |
50 |
Visuomenės nuomonės tyrimai |
* Informavimo ir viešinimo iniciatyva laikoma tam tikram tikslui pasiekti ES paramą administruojančių institucijų metiniame informavimo ir viešinimo plane numatyta ir įgyvendinta informavimo priemonė ar priemonių grupė konkrečiai tikslinei grupei.
** Analizuojant visuomenės nuomonės tyrimų rezultatus, bus kreipiamas dėmesys į tai, iš kokio šaltinio respondentas gavo informaciją, kokius ES struktūrinius fondus ir veiksmų programas žino, kokią turi susidaręs nuomonę apie paramos skirstymo skaidrumą, ar suvokia, kaip ES prisideda prie Lietuvos ūkio modernizavimo ir pan.
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano
4 priedas
INFORMAVIMO KAMPANIJOS VERTINIMO METODAI IR KRITERIJAI
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano 1 priedo 6 priemonė |
Vertinimo metodai |
Vertinimo kriterijai |
Reklaminiai sprendimai (televizijas, radijas, spauda, internetas, vidaus ir išorės reklama) |
? Kiekybiniai tyrimai ? Reklamos žiniasklaidoje plano analizė ? Kiti tyrimai |
? Apklaustųjų, atpažinusių komunikuotas žinutes, dalis (proc.) ? Žiniasklaidos sekimo ir auditorijos įrankiai ? Televizijos auditorijos duomenys |
Ryšiai su žiniasklaida (spaudos konferencijos, pranešimai spaudai, inicijuotos temos) |
? Žiniasklaidos stebėsena |
? Spaudos konferencijos dalyvių skaičius ? Pranešimų spaudai ir inicijuotų temų skaičius ? Temų, pasirodžiusių žiniasklaidoje, skaičius ? Komunikacijos žinučių kiekis, palankumas, efektyvumas |
Renginiai (metinės konferencijos, informaciniai seminarai, apskrito stalo diskusijos ir pan.) |
? Renginio dalyvių apklausa ? Žiniasklaidos stebėsena |
? Renginių skaičius ? Renginio dalyvių skaičius ? Renginio dalyvių vertinimas (dėl renginio aktualumo ir pan.) (proc.) ? Žinučių kiekis žiniasklaidoje (po renginio) |
Leidiniai |
? Renginių dalyvių, pareiškėjų, projektų vykdytojų apklausa |
? Informavimo leidinių kiekis ir sklaida ? Leidinių aktualumo vertinimas (proc.) |
Komunikacija internete (www.esparama.lt. žaidimai, konkursai ir pan.) |
? Lankomumo (pasiekiamumo) statistikos tyrimas |
? Interneto svetainių, kuriose vykdoma komunikacija, lankomumo pokyčiai |
Kitos informavimo priemonės ir paslaugos (mokymai ir pan.) |
? Mokymų dalyvių apklausa |
? Mokymų aktualumo ir kokybės vertinimas |
Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano
5 priedas
INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĘ PARAMĄ PLANUI ĮGYVENDINTI PLANUOJAMOS LĖŠOS
Veiksmų programa |
Planui įgyvendinti planuojamos lėšos |
Iš viso, Lt |
|
Europos Sąjungos fondų lėšos, Lt |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, Lt |
||
Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 5 prioritetas „Techninė parama žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimui“ |
9 825 656, 85 |
1 733 939,67 |
11 559 596,53 |
Ekonomikos augimo veiksmų programos 6 prioritetas „Techninė parama Ekonomikos augimo veiksmų programos įgyvendinimui“ |
21 667 947,30 |
3 823 755,44 |
25 491 702,74 |
Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 4 prioritetas „Techninė parama Sanglaudos skatinimo veiksmų programos įgyvendinimui“ |
21 667 947,30 |
3 823 755,44 |
25 491 702,74 |
Techninės paramos veiksmų programos prioritetas „Techninė parama ES struktūrinės paramos, gaunamos pagal Konvergencijos tikslą, administravimui“ |
22 547 509,99 |
3 978 972,36 |
26 526 482,35 |
Iš viso |
75 709 061,44 |
13 360 422,91 |
89 069 484,36 |