LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL DARBŲ SAUGOS CENTRO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2001 m. lapkričio 30 d. Nr. 161

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, N. r 104-2322) 5 straipsniu,

1. Tvirtinu Darbų saugos centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 1997 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. 77 „Dėl Darbų saugos centro nuostatų“.

3. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2002 m. sausio 1 d.

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRė                           Vilija Blinkevičiūtė

______________

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2001 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 161

 

DARBŲ SAUGOS CENTRO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Darbų saugos centras prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – centras) yra biudžetinė viešųjų paslaugų įstaiga.

2. Centro steigėjas yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

3. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. Centras yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Centro buveinė: Kalvarijų g.147, 2600 Vilnius.

 

II. CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji centro uždaviniai:

5.1. rengti pasiūlymus dėl darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų projektų (toliau – projektų) tobulinimo, rengti pasiūlymus dėl rengiamų ir galiojančių darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų (toliau – teisės aktų) įgyvendinimo galimybių;

5.2. rengti priemones įmonių darbuotojų saugai ir sveikatai gerinti;

5.3. teikti įmonėms viešąsias paslaugas darbuotojų saugos ir sveikatos srityje.

6. Centras vykdydamas jam pavestus uždavinius atlieka šias funkcijas:

6.1. rengia ir teikia pasiūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl teisės aktų projektų darbuotojų saugos ir sveikatos srityje tobulinimo;

6.2. atlieka galiojančių bei rengiamų teisės aktų įgyvendinimo įmonėse galimybių ir pasekmių tyrimus, analizuoja šių tyrimų rezultatus ir teikia pasiūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl teisės aktų įgyvendinimo galimybių;

6.3. analizuoja darbuotojų gamybinį traumatizmą, sergamumą profesinėmis ligomis įmonėse, rengia ir teikia Valstybinei darbo inspekcijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Valstybinė darbo inspekcija) atitinkamus pasiūlymus darbuotojų saugai ir sveikatai gerinti;

6.4. pagal sutartis su įmonėmis konsultuoja darbdavius, darbuotojus teisės aktų taikymo bei nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių susirgimų prevencijos klausimais;

6.5. nustatyta tvarka teikia darbdavių ir darbuotojų mokymo darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais paslaugas;

6.6. sudaro sutartis su įmonėmis dėl profesinės rizikos vertinimo įmonėse bei dėl priemonių rengimo rizikos šalinimui ar mažinimui iki priimtinos;

6.7. sudaro sutartis su įmonėmis teikti paslaugas, numatytas Įmonės darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų nuostatuose;

6.8. sudaro sutartis su įmonėmis rengti įmonėms darbuotojų saugos ir sveikatos norminius dokumentus bei prevencines priemones nelaimingiems atsitikimams darbe ir profesinėms ligoms išvengti.

 

III. CENTRO TEISĖS

 

7. Centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės institucijų informaciją, kurios reikia teisės aktų projektų tobulinimui bei gauti iš įmonių informaciją, susijusią su teisės aktų įgyvendinimo galimybėmis;

7.2. gauti duomenis iš įmonių ir Valstybinės darbo inspekcijos apie saugos darbe būklę (nelaimingus atsitikimus darbe, susirgimus profesinėmis ligomis, darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų pažeidimus) įmonėse;

7.3 nustatyta tvarka gauti iš įmonių reikiamą informaciją, susijusią su įmonėms teikiamomis paslaugomis;

7.4. naudotis kitomis įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, socialinės apsaugos ir darbo ministro suteiktomis teisėmis.

 

IV. CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Centro darbuotojai yra paslaugų valstybės tarnautojai.

9. Centrui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka 5 metų kadencijai skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų socialinės apsaugos ir darbo ministras.

10. Centro direktorius yra pavaldus socialinės apsaugos ir darbo ministrui ir asmeniškai atsako ir atsiskaito už centrui pavestų uždavinių bei funkcijų vykdymą.

11. Centro direktorius:

11.1. organizuoja ir užtikrina visų centrui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, sprendžia Centro kompetencijai priskirtus klausimus;

11.2. atsako už centro turto tinkamą naudojimą ir saugojimą;

11.3. be atskiro įgaliojimo atstovauja centrui teismuose arba kitose valstybės institucijose ar įstaigose;

11.4. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

11.5. tvirtina vidaus tvarkos taisykles, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

11.6. suderinęs su steigėju tvirtina centro organizacinę struktūrą;

11.7. tvirtina centro struktūrinių padalinių nuostatus ir centro valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus;

11.8. tvirtina pareigybių sąrašą ir kategorijas, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

11.9. rengia centro biudžetinių lėšų sąmatų projektus, naudoja centrui skirtas lėšas pagal steigėjo patvirtintas sąmatas;

11.10. įstatymų nustatyta tvarka priima ir atleidžia iš darbo centro valstybės tarnautojus, skiria jiems drausmines nuobaudas, juos skatina;

11.11. sudaro su įmonėmis sutartis dėl paslaugų, numatytų 6.4–6.8 punktuose, teikimo;

11.12. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, nustato įmonėms teikiamų paslaugų kainas. Tais atvejais, kai įstatymais ar kitais teisės aktais teikiamų paslaugų kainos ar nustatymo tvarka nenumatyta, kainos nustatomos sutartyje tarp centro ir paslaugų gavėjo (įmonės);

11.13. atlieka kitas steigėjo pavestas funkcijas.

12. Centro direktorių, jam nesant, pavaduoja centro direktoriaus įsakymu paskirtas centro skyriaus vedėjas.

 

V. FINANSINĖ-ŪKINĖ VEIKLA

 

13. Centras finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Vyriausiojo asignavimų valdytojo (steigėjo) patvirtintą sąmatą.

14. Centras gali turėti ir nebiudžetinių lėšų (už įmonėms teikiamas paslaugas), kurių pajamų ir išlaidų sąmatą tvirtina Vyriausiasis asignavimų valdytojas. Nebiudžetinės lėšos apskaitomos ir naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

15. Centras finansinę-ūkinę veiklą vykdo Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, laikydamasis Finansų ministerijos nustatytų finansavimo ir apskaitos procedūrų.

16. Centras, sudarydamas biudžeto išlaidų sąmatos projektą bei vykdydamas jį, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 12 09 nutarimu Nr. 536 patvirtintomis „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo bei vykdymo bendrosiomis taisyklėmis“ (Žin.,1992, Nr. 8-213).

17. Centras naudoja valstybės biudžeto lėšas pagal Vyriausiojo asignavimų valdytojo patvirtintą išlaidų sąmatą.

18. Centro direktorius, nekeisdamas paprastųjų išlaidų sumos, pagal nustatytą tvarką, suderinęs su Vyriausiuoju asignavimų valdytoju, turi teisę daryti pakeitimus atskiruose paprastųjų išlaidų straipsniuose, išskyrus darbo užmokestį.

19. Už centro finansinę-ūkinę veiklą atsako centro direktorius ir centro vyriausiasis buhalteris.

20. Centras susidėvėjusias ir nebereikalingas materialines vertybes nurašo ar realizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 19 d. nutarimo Nr. 1250 „ Dėl Pripažinto nereikalingo arba netinkamo (negalimo) naudoti valstybės ar savivaldybės turto nurašymo, išardymo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 90-3175) nustatyta tvarka.

21. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko Finansų ministerijos nustatyta tvarka ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymu ir kitais teisės aktais.

22. Kaip centras vykdo metinius ir ketvirtinius planus, kontroliuoja socialinės apsaugos ir darbo ministro paskirti šios ministerijos tarnautojai ir ministerijos padaliniai.

23. Centro ūkinė-finansinė veikla tikrinama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Už sutartinių prievolių vykdymą centras atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

25. Centro valstybės tarnautojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už netinkamą tarnybos ar įmonių komercinių paslapčių naudojimą ar saugojimą.

26. Centras reorganizuojamas ir likviduojamas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

______________