LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2009 M. GEGUŽĖS 11 D. ĮSAKYMO Nr. D1-265 „DĖL LIFE+ PROJEKTŲ FINANSAVIMO APRAŠO PATVIRTiNIMO“ PAKEITIMO
2011 m. gruodžio 22 d. Nr. D1-1008
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. gegužės 11 d. įsakymą Nr. D1-265 „Dėl LIFE + projektų bendrojo finansavimo aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 59-2329):
1. Išdėstau įsakymo pavadinimą taip:
„Dėl Europos Sąjungos finansinio instrumento LIFE+ programos bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ projektams bendrai finansuoti ir paraiškų projektams finansuoti Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ lėšomis teikimo Europos Komisijai tvarkos aprašo patvirtinimo“.
2. Išdėstauįsakymo 1 punktą taip:
„1. Tvirtinu Europos Sąjungos finansinio instrumento LIFE+ programos bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ projektams bendrai finansuoti ir paraiškų projektams finansuoti Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ lėšomis teikimo Europos Komisijai tvarkos aprašą (pridedama)“.
3. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintą LIFE+ projektų bendrojo finansavimo aprašą nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2009 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. D1-265
(2011 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. D1-1008 redakcija)
Europos Sąjungos finansinio instrumento LIFE+ programos bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ PROJEKTams bendrai finansuoti ir paraiškų projektams finansuoti Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ lėšomis teikimo Europos Komisijai tvarkos APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Europos Sąjungos finansinio instrumento LIFE+ programos bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ projektams bendrai finansuoti ir paraiškų projektams finansuoti Europos Sąjungos aplinkos finansinio instrumento LIFE+ lėšomis teikimo Europos Komisijai tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas vadovaujantis 2007 m. gegužės 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 614/2007 dėl aplinkos finansinio instrumento (LIFE +) (OL 2007 L 149, p. 1) (toliau – LIFE+ reglamentas), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 452 „Dėl Lietuvos Respublikos dalyvavimo Europos Bendrijų programose koordinavimo ir atsakomybės“ (Žin., 2005, Nr. 53-1803), Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu 2010 m. rugsėjo 14 d. aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-762 (Žin., 2010, Nr. 110-5648). Tvarkos apraše naudojamos sąvokos atitinka šiuose teisės aktuose naudojamas sąvokas.
2. Tvarkos aprašas reglamentuoja:
2.1. paraiškų LIFE+ projektams bendrai finansuoti Specialiosios ES finansinio instrumento LIFE+ programos (toliau – Specialioji LIFE+ programa) bendrojo finansavimo lėšomis rengimą ir teikimą Aplinkos ministerijai, šių paraiškų vertinimą, sprendimo dėl Specialiosios LIFE+ programos bendrojo finansavimo lėšų skyrimo LIFE+ projektams įgyvendinti (toliau – Bendrasis finansavimas) priėmimą ir įgyvendinimo priežiūrą;
3. Tvarkos aprašas skirtas:
3.1. pareiškėjams, siekiantiems parengti paraiškas LIFE+ projektams bendrai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Specialiosios LIFE+ programos lėšomis (toliau – Bendrojo finansavimo paraiškos) ir pateikti jas Aplinkos ministerijai;
3.2. pareiškėjams, siekiantiems pagal LIFE+ reglamentą parengti Europos Komisijos nustatytos formos paraiškas LIFE+ projektams finansuoti LIFE+ lėšomis (toliau – LIFE+ paraiškos) ir pateikti jas Europos Komisijai;
4. LIFE+ tikslai yra prisidėti prie Europos Bendrijos aplinkos politikos ir teisės aktų įgyvendinimo, atnaujinimo ir plėtojimo, įskaitant aplinkosaugos klausimų įtraukimą į kitas politikos kryptis, tokiu būdu prisidedant prie darnaus vystymosi. Visų pirma LIFE+ remia Šeštosios Bendrijos aplinkosaugos veiksmų programos, patvirtintos 2002 m. liepos 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1600/2002/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 7 tomas, p. 152), įgyvendinimą, įskaitant temines strategijas, ir finansuoja priemones bei projektus, prisidedančius prie Europos pridėtinės vertės valstybėse narėse kūrimo ir demonstruojančius geriausios egzistuojančios praktikos arba novatoriškas aplinkosaugos politikos kryptis, technologijas, metodus ir priemones.
5. LIFE+ sudaro trys komponentai: „LIFE+ gamta ir biologinė įvairovė“, „LIFE+ aplinkos politika ir valdymas“ ir „LIFE+ informacija ir ryšiai“ (toliau – LIFE+ komponentai).
6. LIFE+ lėšomis nefinansuojamos tos priemonės, kurios atitinka kitų Europos Bendrijos finansinių instrumentų finansavimo kriterijus ir patenka į jų pagrindinę taikymo sritį, įskaitant Europos regioninės plėtros fondą, Europos socialinį fondą, Sanglaudos fondą, Europos žemės ūkio fondą kaimo plėtrai, Konkurencingumo ir inovacijų pagrindų programą, Europos žuvininkystės fondą ir Mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir demonstracinės veiklos septintąją bendrąją programą, arba kurioms jau skiriamas finansavimas iš šių instrumentų tam pačiam tikslui pasiekti. Bendrojo finansavimo lėšos tokioms priemonėms taip pat negali būti skiriamos.
II. Bendrojo finansavimo paskirtis.
Reikalavimai tinkamoms išlaidoms ir lėšų apskaita
8. Bendrojo finansavimo lėšos skiriamos šioms veiklos rūšims:
8.1. bendrai finansuoti LIFE+ projektus, Europos Komisijos atrinktus, kaip tinkamus finansuoti LIFE+ lėšomis;
8.5. rinkti, kaupti ir sisteminti informaciją apie Bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamus LIFE+ projektus;
9. Ne mažiau kaip 78 procentai Aplinkos ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės skiriamų asignavimų iš Specialiosios LIFE+ programos bendrojo finansavimo lėšų skiriama LIFE+ projektams bendrai finansuoti (šio Tvarkos aprašo 8.1 punktas). Likusi lėšų dalis, esant poreikiui, gali būti skiriama finansuoti veiklų rūšims, nurodytoms šio Tvarkos aprašo 8.2–8.7 punktuose.
10. Bendrojo finansavimo lėšomis gali būti finansuojama ne daugiau kaip 25 procentai visų LIFE+ projekto tinkamų finansuoti išlaidų. Išskirtiniais atvejais, kai LIFE+ projekto tikslas yra susijęs su aplinkos apsaugos prioritetinių tikslų, nustatytų atitinkamos srities strateginio planavimo dokumentuose, įgyvendinimu, Bendrojo finansavimo lėšomis gali būti finansuojama ne daugiau kaip 35 procentai visų LIFE+ projekto tinkamų finansuoti išlaidų. Bet kuriuo Bendrojo finansavimo atveju pagrindinis naudos gavėjas privalo prisidėti prie LIFE+ projekto finansavimo.
11. Naudojant Bendrojo finansavimo lėšas, pirkimai vykdomi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, jeigu pareiškėjas yra perkančioji organizacija pagal šį įstatymą, arba vadovaujantis Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, jeigu pareiškėjas nėra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.
12. Išlaidos, patirtos nuo LIFE+ projekto pradžios iki jo pabaigos, yra tinkamos apmokėti Bendrojo finansavimo lėšomis, jeigu jos pripažįstamos tinkamomis pagal šio Tvarkos aprašo 13–16 punktus.
13. Tinkamos Bendrojo finansavimo išlaidos atitinka Bendrosiose sąlygose, nurodytose šio Tvarkos aprašo 17 punkte, nustatytas tinkamas išlaidas. Tačiau skirtingai nuo Bendrosiose sąlygose nurodytos sąlygos, Bendrojo finansavimo lėšomis galima apmokėti pridėtinės vertės mokestį (PVM).
14. Bendrojo finansavimo lėšomis gali būti finansuojamos tik LIFE+ projektų veiklos rūšys, kurios įgyvendinamos Lietuvos Respublikoje, jos teritorinėje jūroje ir išskirtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje.
15. Jeigu išlaidų, patirtų vykdant tarpvalstybinio LIFE+ projekto veiklos rūšis, neįmanoma susieti su kurios nors iš LIFE+ projekte dalyvaujančių valstybių teritorija, tačiau tokios išlaidos yra būtinos LIFE+ projektui įgyvendinti (pvz., LIFE+ projekto viešinimui, kanceliarijai skirtoms išlaidoms ir pan.), Bendrojo finansavimo lėšomis gali būti finansuojama proporcinga veiklos dalis, tokiai veiklai reikalingą lėšų dydį dalinant iš valstybių, dalyvaujančių LIFE+ projekte, skaičiaus.
III. KvietimO teikti paraiškas ir informacijos apie Bendrąjį finansavimą skelbimas
17. Kasmetinį Kvietimą teikti paraiškas pasinaudoti LIFE+ (toliau – Kvietimas) skelbia Europos Komisija. Kartu paskelbiamas ir atskiras kiekvienam LIFE+ komponentui LIFE+ paraiškų rengimo paketas („Application package“), susidedantis iš Gairių pareiškėjams (Guidelines for applicants), Vertinimo gairių (Guide for the evaluation of LIFE+ Project proposals), Bendrųjų sąlygų (Common Provisions), LIFE+ paraiškos formos ir kitų su paraiška teikiamų dokumentų ir formų.
18. Europos Komisijai paskelbus Kvietimą, Aplinkos ministerijos interneto svetainėje www.am.lt rubrikoje, skirtoje ES finansinei paramai, paskelbiama ši informacija:
18.2. informacija apie Europos Komisijos nustatytus metinius orientacinius nacionalinius asignavimus pateikiamiems LIFE+ projektams finansuoti;
18.4. Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijų paskelbimo data, kuri negali būti vėlesnė negu 10 darbo dienų nuo Kvietimo paskelbimo datos;
18.5. data, iki kurios pareiškėjai turi Aplinkos ministerijai pateikti Bendrojo finansavimo paraiškas, kaip nustatyta šio Tvarkos aprašo 24 punkte. Ši data turi būti ne ankstesnė negu 1 mėnuo nuo informacijos apie Kvietimą paskelbimo Aplinkos ministerijos svetainėje dienos;
18.6. data, iki kurios pareiškėjai turi Aplinkos ministerijai pateikti LIFE+ paraiškas, kaip nustatyta šio Tvarkos aprašo 65 punkte;
IV. reikalavimai pareiškėjams.
Bendrojo finansavimo Paraiškų teikimas Aplinkos ministerijai
20. Bendrojo finansavimo paraiškų teikėjais ir pagrindiniais naudos gavėjais gali būti visi Lietuvos Respublikoje registruoti viešieji juridiniai asmenys ir privatūs pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, tačiau negali būti privatūs pelno siekiantys juridiniai asmenys.
21. Teikiant Bendrojo finansavimo paraiškas, susiję naudos gavėjai turi būti registruoti Europos Sąjungoje, privalo būti atsakingi už vienos ar kelių LIFE+ projekto veiklos rūšių įgyvendinimą, prisidėti prie LIFE+ projekto finansavimo. Jie LIFE+ projekte negali veikti kaip pagrindinio naudos gavėjo ar kitų susijusių naudos gavėjų subrangovai.
22. Jeigu projekto veiklos rūšys reikalauja tiesioginio Aplinkos ministerijos dalyvavimo (pvz., projekto metu parengtų dokumentų derinimo ar tvirtinimo ar kitais atvejais) ir (arba) Europos Komisijai rekomendavus, Aplinkos ministerija gali tapti susijusiu naudos gavėju projekte.
23. Kai numatoma įgyvendinti tarpvalstybinį LIFE+ projektą:
23.1. jeigu numatomas pagrindinis naudos gavėjas yra registruotas Lietuvos Respublikoje, Bendrojo finansavimo paraišką rengia ir Aplinkos ministerijai šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka teikia pagrindinis naudos gavėjas;
23.2. jeigu numatomas pagrindinis naudos gavėjas yra registruotas ne Lietuvos Respublikoje, Bendrojo finansavimo paraišką Aplinkos ministerijai teikia Lietuvos Respublikoje registruotas susijęs naudos gavėjas, kartu pateikdamas rašytinį laisvos formos pagrindinio naudos gavėjo pritarimą, kuriame:
23.2.1. turi būti nurodoma, kad veiklos rūšys, kuriomis susijęs naudos gavėjas dalyvauja LIFE+ projekte, yra neatsiejama ir reikalinga LIFE+ projekto dalis;
24. Pareiškėjai, kurie pagal šio Tvarkos aprašo reikalavimus pretenduoja gauti Bendrojo finansavimo lėšų LIFE+ projektui įgyvendinti, iki šio Tvarkos aprašo 18.5 punkte nurodyto termino privalo Aplinkos ministerijai pateikti įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą Bendrojo finansavimo paraišką, kuri susideda iš:
24.1. prašymo, kuriame nurodomas preliminarus LIFE+ projekto pavadinimas lietuvių ir anglų kalbomis, preliminari LIFE+ projekto vertė, numatoma prašyti LIFE+ ir Bendrojo finansavimo lėšų suma;
V. BENDROJO FINANSAVIMO paraiškų vertinimas
25. Iki šio Tvarkos aprašo 18.5 punkte nurodytos datos gautas Bendrojo finansavimo paraiškas nagrinėja aplinkos ministro įsakymu patvirtintas Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo komitetas (toliau – Komitetas), vadovaudamasis šio Tvarkos aprašo nuostatomis, Komiteto patvirtintu darbo reglamentu, kitais teisės aktais.
26. Komiteto sudėtį per 5 darbo dienas nuo šio Tvarkos aprašo 18.5 punkte nurodytos datos aplinkos ministrui tvirtinti teikia ESPAD, kviesdamas i Komitetą Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių atstovus pagal kompetenciją priklausomai nuo gautų Bendrojo finansavimo paraiškų temų.
27. ESPAD organizuoja šio Tvarkos aprašo 24 punkte nurodytų dokumentų priėmimą, jų pirminį patikrinimą, o aplinkos ministrui patvirtinus Komiteto sudėtį, jų pateikimą Komitetui ir Komiteto posėdžius pagal poreikį.
28. Komiteto nariai pagal kompetenciją nagrinėja Bendrojo finansavimo paraiškas. Komiteto priimami sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.
29. Atliekant Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimą, turi būti laikomasi šių principų:
29.1. skaidrumo ir nešališkumo – visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą, jeigu toks yra;
30. ESPAD, atlikdamas pirminį Bendrojo finansavimo paraiškų patikrinimą, įvertina, ar jos atitinka Gairėse pareiškėjams nustatytas atitinkamo LIFE+ komponento remiamas kryptis ir veiklos rūšis.
31. Pareiškėjai, kurių pateiktos Bendrojo finansavimo paraiškos neatitinka Gairėse pareiškėjams nustatytų atitinkamo LIFE+ komponento remiamų krypčių ir veiklos rūšių, informuojami apie tai raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 18.5 punkte nustatytos datos. Rašte taip pat nurodomas terminas, per kurį Bendrojo finansavimo paraiška gali būti patikslinta, taip pat pareiškėjas informuojamas apie teisę rengti LIFE+ paraišką ir teikti ją Europos Komisijai nesinaudojant Lietuvos Respublikos skiriamu Bendruoju finansavimu.
32. Pareiškėjų pateiktos Bendrojo finansavimo paraiškos, atitinkančios Gairėse pareiškėjams nustatytas atitinkamo LIFE+ komponento remiamas kryptis ir veiklos rūšis, pateikiamos vertinti Komiteto nariams pagal kompetenciją, su kurių veiklos sritimis yra susiję numatomi įgyvendinti LIFE+ projektai. Nagrinėdami Bendrojo finansavimo paraiškas, Komiteto nariai gali pateikti pareiškėjams klausimus, paprašyti patikslinti Bendrojo finansavimo paraiškoje pateiktą informaciją ir pan. Susirašinėjimas su pareiškėjais vykdomas elektroniniu paštu.
33. Bendrojo finansavimo paraiškos vertinamos vadovaujantis vertinimo kriterijais, kurie yra rengiami atsižvelgiant į LIFE+ reglamento nuostatas, Gaires pareiškėjams, Lietuvos Respublikos teisės aktus, strateginio planavimo dokumentus (toliau – Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijai).
34. Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijai tvirtinami aplinkos ministro įsakymu. Įsakymo projektą dėl Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijų tvirtinimo rengia ir per 5 darbo dienas nuo šio Tvarkos aprašo 17 punkte nurodyto Kvietimo paskelbimo dienos aplinkos ministrui tvirtinti teikia ESPAD.
35. Komiteto nariai Bendrojo finansavimo paraiškas vertina vadovaudamiesi Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijais ir atsižvelgdami į tai:
35.1. kiek aplinkosaugos problema, kuriai spręsti yra skirtas LIFE+ projektas, svarbi Lietuvoje ir Europos Sąjungoje, atsižvelgiant į atitinkamų sričių Lietuvos ir Europos Sąjungos strateginius dokumentus;
35.3. jeigu LIFE+ paraiška teikiama Bendrojo finansavimo lėšoms gauti pagal LIFE+ komponentą „Gamta ir biologinė įvairovė“:
35.3.1. ar LIFE+ projektas numatomas įgyvendinti atsižvelgiant į geriausią naudojamą praktiką ir/arba yra demonstratyvus, ar LIFE+ projektas prisideda prie Paukščių ir Buveinių direktyvų (Tarybos direktyvos 79/409 EEB ir 92/43/EEB) tikslų įgyvendinimo;
35.3.2. ar LIFE+ projektas yra demonstratyvus ir/arba inovatyvus, siekiantis prisidėti prie Europos Komisijos galutinio komunikato COM (2006) „Biologinės įvairovės mažėjimo sustabdymas iki 2010 m. ir jos išsaugojimas ateityje – Ekosistemų funkcijų išsaugojimas žmonių gerovei“ ir galutinio komunikato COM (2010) 4: „ES biologinės įvairovės srities tikslo ir vizijos po 2010 m. pasirinktys“ tikslų įgyvendinimo;
35.4. jeigu LIFE+ paraiška teikiama Bendrojo finansavimo lėšoms gauti pagal LIFE+ komponentą „LIFE+ aplinkos politika ir valdymas“ (aprašymui pasirenkamas vienas iš dviejų kriterijų):
35.4.1. ar LIFE+ projekte pateikiami aplinkosauginių problemų sprendimai yra inovatyvūs ir (arba) demonstratyvūs, ar yra galimybė pritaikyti LIFE+ projekto praktiką kitose vietovėse ar srityse;
35.5. jeigu LIFE+ paraiška yra teikiama Bendrojo finansavimo lėšoms gauti pagal LIFE+ komponentą „LIFE+ informacija ir ryšiai“, – kiek LIFE+ projekto veiklos rūšys atitinka šio LIFE+ komponento Gairių pareiškėjams antrajame skyriuje esantį orientacinį pageidaujamų temų sąrašą, nacionalinius strateginio planavimo dokumentus.
36. Komiteto nariai įvertina pateiktas Bendrojo finansavimo paraiškas ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Bendrojo finansavimo paraiškų gavimo dienos pateikia ESPAD išvadą dėl Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo tikslingumo (toliau – Išvada).
37. ESPAD susistemina Išvadose pateiktą informaciją ir parengia ją Komiteto posėdžiui. Sisteminant Išvadas, kartu nurodoma:
37.1. ar Bendrojo finansavimo paraiškos atitinka Gairėse pareiškėjams įvardintas atitinkamo LIFE+ komponento remiamas kryptis ir veiklos rūšis;
37.2. kaip LIFE+ projektas prisideda prie Europos pridėtinės vertės ir atitinka LIFE+ reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nurodytus kriterijus;
38. Komitetas, vertindamas ESPAD pateiktą informaciją, vadovaujasi Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimo kriterijais, atsižvelgia į aplinkosaugos problemos, nagrinėjamos LIFE+ projekto koncepcijoje, aktualumą, įvertina jos atitiktį strateginio planavimo dokumentams ir priima šiuos sprendimus:
38.1. kuriuos LIFE+ projektus rekomenduoti įtraukti į aplinkos ministro įsakymu tvirtinamą LIFE+ projektų, kuriems Aplinkos ministerija pritaria ir numato skirti Bendrąjį finansavimą iš Specialiosios LIFE+ programos, tik jeigu šių LIFE+ projektų įgyvendinimui pritars ir LIFE+ lėšų skirs Europos Komisija, sąrašą (toliau – Preliminarus bendrojo finansavimo sąrašas);
38.2. kuriuos LIFE+ projektus rekomenduoti įtraukti į aplinkos ministro įsakymu tvirtinamą LIFE+ projektų, kuriems Aplinkos ministerija pritaria, tačiau Bendrasis finansavimas iš Specialiosios LIFE+ programos jiems galėtų būti skiriamas, tik jei Europos Komisija nepatvirtintų projektų iš Preliminaraus bendrojo finansavimo sąrašo, sąrašą (toliau – Rezervinis bendrojo finansavimo sąrašas).
VI. sprendimO dėl Bendrojo finansavimo skyrimo priėmimas
40. Sprendimas dėl Bendrojo finansavimo skyrimo priimamas dviem etapais:
40.1. aplinkos ministro įsakymu, kuriuo tvirtinamas Preliminarus bendrojo finansavimo sąrašas, priimamas preliminarus sprendimas skirti Bendrojo finansavimo lėšas LIFE+ projektams finansuoti su sąlyga, kad jiems pritars ir finansavimą skirs Europos Komisija. Šiuo įsakymu skiriamas Bendrojo finansavimo lėšų dydis taip pat yra preliminarus. Kartu su Preliminariu bendrojo finansavimo sąrašu tvirtinamas ir Rezervinis bendrojo finansavimo sąrašas. Rezervinis bendrojo finansavimo sąrašas sudaromas prioritetiškumo tvarka, atsižvelgiant į Komiteto vertinimo rezultatus. Šio įsakymo projektą, vadovaudamasis Komiteto priimtais sprendimais, nurodytais šio Tvarkos aprašo 36 punkte, per 5 darbo dienas nuo posėdžio protokolo pasirašymo dienos parengia ir teikia aplinkos ministrui tvirtinti ESPAD. Šiame įsakyme turi būti nurodoma, kad sprendimas skirti Bendrojo finansavimo lėšas LIFE+ projektams ir nurodytas Bendrojo finansavimo lėšų dydis yra preliminarūs, o sprendimas skirti Bendrojo finansavimo lėšas ir šių lėšų dydis galutinai bus patvirtinti Europos Komisijai atlikus LIFE+ projektų vertinimą, pritarus jų įgyvendinimui ir pakvietus pareiškėjus pasirašyti sutartį tarp Europos Komisijos ir pareiškėjo dėl atitinkamo LIFE+ projekto įgyvendinimo.
Apie priimtus preliminarius sprendimus pareiškėjai informuojami raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo įsakymo įsigaliojimo dienos.
Jeigu pareiškėjo pateikta Bendrojo finansavimo paraiška pateko į Rezervinį bendrojo finansavimo sąrašą arba buvo priimtas sprendimas skirti mažesnį Bendrąjį finansavimą, negu pareiškėjas prašė teikdamas paraišką, pareiškėjas taip pat informuojamas apie galimybę tęsti LIFE+ paraiškos teikimą Europos Komisijai nesinaudojant Lietuvos Respublikos skiriamu Bendruoju finansavimu arba atsisakyti toliau vykdyti projektą. Rašte turi būti nurodomas terminas, iki kurio pareiškėjas privalo informuoti Aplinkos ministeriją apie savo sprendimą.
Apie sprendimą neskirti Bendrojo finansavimo pareiškėjas informuojamas nurodant tokio sprendimo motyvus. Pareiškėjas, Europos Komisijai paskelbus kitų metų Kvietimą, turi teisę teikti patikslintą Bendrojo finansavimo ir (arba) LIFE+ paraiškas;
40.2. Europos Komisijai įvertinus pateiktas LIFE+ paraiškas, nustačius Europos Sąjungos lėšomis tinkamų finansuoti išlaidų dydį ir paprašius atnaujinti Bendrojo finansavimo deklaracijas, pareiškėjas persiunčia Aplinkos ministerijai šio Europos Komisijos prašymo ir galutinės LIFE+ paraiškos kopiją. ESPAD, atsižvelgdamas į pareiškėjo pateiktą medžiagą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios medžiagos gavimo Aplinkos ministerijoje dienos parengia ir teikia aplinkos ministrui tvirtinti galutinį LIFE+ projektų, kuriems Aplinkos ministerija numato skirti Bendrąjį finansavimą, sąrašą. Galutinis sprendimas dėl Bendrojo finansavimo skyrimo LIFE+ projektams bendrai finansuoti tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu (toliau – Galutinis bendrojo finansavimo sąrašas).
41. Pareiškėjams, kurių projektai įtraukti į Preliminarų bendrojo finansavimo sąrašą ir Rezervinį bendrojo finansavimo sąrašą, kartu su Tvarkos aprašo 40.1 punkte nurodytu raštu pateikiamos Aplinkos ministerijos, kaip bendrojo finansuotojo, deklaracijos (toliau – Bendrojo finansavimo deklaracija).
Šio Tvarkos aprašo 40.2 punkte nurodytu atveju Bendrojo finansavimo deklaracijos atnaujinamos ir išsiunčiamos tiems pareiškėjams, kuriems Europos Komisija siūlo pasirašyti sutartis dėl LIFE+ projekto įgyvendinimo: per 5 darbo dienas nuo Galutinio bendrojo finansavimo sąrašo patvirtinimo dienos ESPAD, atsižvelgdamas į sąlygas, nurodytas Tvarkos aprašo 10 ir 42 punktuose, ir į tai, kad Bendrojo finansavimo lėšos skiriamos tik toms LIFE+ projektų veiklos rūšims bendrai finansuoti, kurios įtrauktos į Europos Komisijos patvirtintą LIFE+ paraišką, kuri tampa sudėtine Europos Bendrijos paramos skyrimo sutarties, sudaromos tarp Europos Komisijos ir pareiškėjo, dalimi, parengia ir pateikia aplinkos ministrui arba jo įgaliotam asmeniui pasirašyti atnaujintas Bendrojo finansavimo deklaracijas. Atnaujintų Bendrojo finansavimo deklaracijų kopijos pateikiamos Agentūrai.
42. Bendrojo finansavimo lėšų suma, kurią numatoma skirti LIFE+ projektams, įtrauktiems į Preliminarų bendrojo finansavimo sąrašą, negali viršyti 50 procentų šio Tvarkos aprašo 18.2 punkte nurodytos sumos.
43. Atsižvelgiant į Bendrojo finansavimo lėšų dydį Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir (arba) įvertinus finansinį LIFE+ projekto pagrįstumą, įtraukiant LIFE+ projektą į Preliminarų arba Rezervinį bendrojo finansavimo sąrašą, gali būti siūloma skirti mažesnį Bendrąjį finansavimą, negu pareiškėjo buvo prašyta. Apie tai pareiškėjas informuojamas raštu šio Tvarkos aprašo 40.1 punkte nustatyta tvarka. Pareiškėjas, gavęs informaciją apie tokį sprendimą, turi teisę sutikti su siūlomu Bendrojo finansavimo lėšų kiekiu ir tęsti paraiškos teikimą Europos Komisijai, taip pat turi teisę tęsti paraiškos teikimą Europos Komisijai nesinaudojant Lietuvos Respublikos skiriamu Bendruoju finansavimu arba atsisakyti toliau vykdyti LIFE+ projektą ir atsiimti paraišką.
44. Jeigu Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytu atveju buvo priimtas sprendimas skirti mažesnį finansavimą, negu pareiškėjas prašė teikdamas paraišką arba atsirado kitos aplinkybės, dėl kurių kyla papildomo finansavimo poreikis, pareiškėjas iki sutarties su Europos Komisija pasirašymo dienos gali raštu pateikti prašymą Aplinkos ministerijai padidinti Bendrojo finansavimo dalį. ESPAD, atsižvelgęs į prašyme pateiktus motyvus ir įvertinęs galimybes skirti tokį finansavimą, pateikia aplinkos ministrui siūlymus dėl šio Tvarkos aprašo 40.1 punkte nurodyto įsakymo pakeitimo ir Bendrojo finansavimo deklaracijų atnaujinimo.
45. Jeigu Europos Komisija nepatvirtina kurio nors LIFE+ projekto iš Preliminaraus bendrojo finansavimo sąrašo, didžiausią prioritetą Rezerviniame bendrojo finansavimo sąraše turintys LIFE+ projektai perkeliami į Preliminarų bendrojo finansavimo sąrašą. Jeigu Rezerviniame bendrojo finansavimo sąraše nėra nei vieno LIFE+ projekto arba jame esantys LIFE+ projektai nebuvo pateikti Europos Komisijai, Bendrojo finansavimo likutis gali būti perskirstomas LIFE+ projektams, esantiems Preliminariame bendrojo finansavimo sąraše, atsižvelgiant į šio Tvarkos aprašo 10 ir 42 punktuose nustatytas Bendrojo finansavimo ribas.
46. Informacija apie LIFE+ projektus, kurių įgyvendinimui nuspręsta skirti Bendrojo finansavimo lėšų, turi būti paskelbta Aplinkos ministerijos interneto svetainės rubrikoje, skirtoje ES finansinei paramai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo, kuriuo patvirtinamas Galutinis bendrojo finansavimo sąrašas, įsigaliojimo datos. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, LIFE+ projektų pavadinimai, planuojama veikla ir rezultatai, numatomo skirti finansavimo (Europos Komisijos ir Bendrojo finansavimo) dydis.
VII. Bendrojo finansavimo sutarčių sudarymas ir
lėšų mokėjimas
47. Agentūra, gavusi aplinkos ministro pasirašytų Bendrojo finansavimo deklaracijų kopijas ir įsakymo, kuriuo patvirtinamas Galutinis bendrojo finansavimo sąrašas, kopiją, per 10 darbo dienų pakviečia pareiškėją sudaryti LIFE+ projekto bendrojo finansavimo sutartį (toliau – Bendrojo finansavimo sutartis).
48. Bendrojo finansavimo sutarties sudarymo formą, išlaidų ir pirkimų planavimo, mokėjimo grafiko sudarymo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas formas tvirtina Agentūra, suderinusi su Aplinkos ministerija.
49. Informacija apie LIFE+ projektus, dėl kurių įgyvendinimo pasirašytos Bendrojo finansavimo sutartys, turi būti paskelbta Agentūros interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių sutarčių pasirašymo dienos. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, LIFE+ projektų pavadinimai, planuojama veikla ir rezultatai, numatomo skirti Bendrojo finansavimo dydis, Europos Komisijos numatoma skirti finansavimo dalis, bendra projekto vertė, gali būti pateikta kita su LIFE+ projektu susijusi informacija.
50. Pareiškėjai, Europos Komisijai teikdami pažangos, tarpines ar galutinę ataskaitas, jų kopijas elektroniniu būdu (el. paštu, laikmenoje arba nuoroda interneto svetainėje) pateikia Kontaktiniam LIFE+ asmeniui, kurio elektroninio pašto adresas skelbiamas šio Tvarkos aprašo 18.7 punkte nustatyta tvarka.
51. Agentūros su pareiškėju sudaromoje Bendrojo finansavimo sutartyje turi būti numatytas su pareiškėju suderintas mokėjimų grafikas. Mokėjimų grafike numatoma, kokiais terminais ir kokiomis proporcijomis pervedamos Bendrojo finansavimo lėšos.
52. Bendrojo finansavimo lėšos gali būti mokamos už patirtas išlaidas arba avansu. Avansas negali būti didesnis negu 40 proc. LIFE+ projektui skiriamo Bendrojo finansavimo.
53. Mokėjimai vykdomi dalimis pagal Agentūros su pareiškėju suderintą ir Bendrojo finansavimo sutartyje nustatytą mokėjimų grafiką.
54. Paskutinis mokėjimas negali būti mažesnis negu 5 proc. LIFE+ projektui skiriamo Bendrojo finansavimo.
VIII. Bendrojo finansavimo SUTARČIŲ VYKDYMO KONTROLĖ
56. Pareiškėjas kartu su kiekvienu mokėjimo prašymu (pradedant nuo antrojo mokėjimo) Agentūrai pateikia auditoriaus pažymą ir Agentūros nustatytos formos atliktų darbų ir (arba) paslaugų už išmokėtos Bendrojo finansavimo lėšų dalies panaudojimą finansinę ataskaitą (toliau – Finansinė ataskaita), kurią taip pat turi patvirtinti auditorius. Kartu su paskutiniu mokėjimo prašymu pateikiama auditoriaus patvirtinta Agentūros nustatytos formos galutinė finansinė ataskaita.
57. Auditoriaus pažymoje turi būti įvertina, ar:
57.1. išlaidos yra iš tikrųjų patirtos, ar patirtos veiklos rūšims, nustatytoms LIFE+ ir Bendrojo finansavimo paraiškose, taip pat, ar patirtos LIFE+ projekto įgyvendinimo metu;
57.2. pirkimai atlikti vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu arba Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu;
58. Galutinės LIFE+ projekto ataskaitos kopija pateikiama ir Aplinkos ministerijai. Aplinkos ministerija gali vieną kartą per metus pakviesti pareiškėjus pristatyti LIFE+ projektų pažangos ir pasiektų rezultatų.
59. Esant poreikiui, Agentūra gali atlikti LIFE+ projektų patikrą vietoje ir patikrinti, ar darbai ir (arba) paslaugos, kuriems naudotos Bendrojo finansavimo lėšos, yra faktiškai atlikti.
60. Galutinis Bendrojo finansavimo lėšų mokėjimas atliekamas pareiškėjui pateikus galutinio Europos Komisijos mokėjimo kopiją. Atsižvelgdama į šį sprendimą, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų Bendrojo finansavimo lėšų tinkamumo ir galutinio mokėjimo.
61. Europos Komisijai nustačius netinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurioms buvo naudotos ir Bendrojo finansavimo lėšos, Agentūra patikrina jų atitiktį Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams. Jeigu šiuo atveju yra nustatomi Lietuvos Respublikos teisės aktų pažeidimai arba Agentūra pati nustato netinkamų finansuoti Bendrojo finansavimo išlaidų dalį, priima vieną iš šių sprendimų:
61.1. siūlyti Aplinkos ministerijai nutraukti LIFE+ projekto Bendrąjį finansavimą ir pareikalauti grąžinti sumokėtas Bendrojo finansavimo lėšas;
61.2. siūlyti Aplinkos ministerijai sumažinti LIFE+ projekto finansavimą ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtų lėšų dalį;
61.3. siūlyti Aplinkos ministerijai išskaičiuoti sumokėtą lėšų dalį iš LIFE+ projekto vykdytojo pateikiamų mokėjimo prašymų;
60. Aplinkos ministerija, atsižvelgdama į Agentūros pasiūlymus, per 15 darbo dienų nuo jų gavimo dienos priima sprendimą. Sprendimas tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu (toliau – Įsakymas dėl lėšų grąžinimo). Įsakyme dėl lėšų grąžinimo turi būti nurodoma sąskaita, į kurią turi būti grąžinamos lėšos ir lėšų grąžinimo terminas.
61. Agentūra per 10 darbo dienų nuo Įsakymo dėl lėšų grąžinimo įsigaliojimo dienos pareikalauja iš pareiškėjo grąžinti lėšų dalį, susijusią su pažeidimu, vadovaujantis Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2010, Nr. 33-1570).
IX. LIFE+ paraiškų priėmimas ir teikimas Europos Komisijai
62. LIFE+ paraiškos, vadovaujantis Gairių pareiškėjams nustatyta tvarka, yra teikiamos Aplinkos ministerijai, kaip atsakingai nacionalinei institucijai.
63. Aplinkos ministerija atlieka pirminę LIFE+ paraiškų patikrą, turi teisę komentuoti Europos Komisijai teikiamas LIFE+ paraiškas, pareikšti savo nuomonę ir rekomendacijas pareiškėjams, tačiau nevykdo LIFE+ paraiškų atrankos. Visos Aplinkos ministerijoje iki Tvarkos aprašo 18.6 punkte nurodytos datos gautos LIFE+ paraiškos yra pateikiamos Europos Komisijai.
64. Finansavimą pagal LIFE+ gali gauti Europos Sąjungoje registruotos viešosios ir (arba) privačios įstaigos, subjektai ir institucijos.
66. Pareiškėjai, siekiantys Europos Komisijai pateikti LIFE+ paraiškas, įskaitant ir tuos pareiškėjus, kurie yra pateikę Bendrojo finansavimo paraiškas, iki Tvarkos aprašo 18.6 punkte nurodyto termino privalo pateikti Aplinkos ministerijai šiuos dokumentus:
66.1. prašymą pateikti LIFE+ paraišką Europos Komisijai Gairėse pareiškėjams nustatyta tvarka. Prašyme nurodomas LIFE+ projekto pavadinimas lietuvių ir anglų kalbomis. Jeigu Gairėse pareiškėjams ir LIFE+ paraiškų formose nustatyta, kad Aplinkos ministerija, kaip atsakinga nacionalinė institucija, turi užpildyti ir pateikti pritarimo Bendrojo finansavimo deklaraciją, pritarimo LIFE+ projektui deklaraciją ar kitas Europos Komisijos nustatytas formas, prašyme pareiškėjas nurodo, kurios iš jų turi būti užpildytos ir pasirašytos Aplinkos ministerijos įgalioto asmens;
67. Gavus šio Tvarkos aprašo 66 punkte nurodytus dokumentus, ESPAD patikrina LIFE+ paraiškas pagal atitinkamo LIFE+ komponento Gairėse pareiškėjams pateikiamą patikros lapą. Jeigu yra pastabų, jos pateikiamos pareiškėjui elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 18.6 punkte nurodytos datos.
68. Jeigu pareiškėjas šio Tvarkos aprašo 66.1 punkte nurodytame prašyme nurodo, kad Europos Komisijai turi būti pateikta Bendrojo finansavimo deklaracija, ESPAD ją užpildo ir teikia aplinkos ministrui arba jo įgaliotam asmeniui ją pasirašyti.
69. Jeigu pareiškėjas šio Tvarkos aprašo 66.1 punkte nurodytame prašyme nurodo, kad Europos Komisijai turi būti pateikta pritarimo LIFE+ projektui deklaracija ar kitos Europos Komisijos nustatytos formos, ESPAD ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio Tvarkos aprašo 18.6 punkte nurodytos datos pateikia LIFE+ paraiškas Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams pagal kompetenciją išnagrinėti. Aplinkos ministerijos struktūriniai padaliniai išnagrinėja pateiktas LIFE+ paraiškas, užpildo pritarimo LIFE+ projektui formą ar kitas Europos Komisijos nustatytas formas, teikia jas pasirašyti aplinkos ministrui arba jo įgaliotam asmeniui ir pasirašytas išsiunčia pareiškėjui.
70. Tvarkos aprašo 68 ir 69 punktuose nurodytos deklaracijos ir kitos Europos Komisijos nustatytos formos pareiškėjams turi būti išsiųstos paštu ar pateiktos į rankas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 18.6 punkte nurodytos datos. Kartu turi būti nurodomas terminas, per kurį pareiškėjai privalo pateikti galutines paraiškas, kaip nurodyta Tvarkos aprašo 71 punkte.
71. Pareiškėjas, gavęs iš Aplinkos ministerijos pasirašytas Bendrojo finansavimo deklaraciją, pritarimo LIFE+ projektui deklaraciją ar kitas Europos Komisijos nustatytas formas, įrašo jas į laikmeną Gairėse pareiškėjams nustatyta tvarka ir kartu su LIFE+ paraiška iki šio Tvarkos aprašo 70 punkte nurodyto termino pakartotinai pateikia Aplinkos ministerijai.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Jeigu pareiškėjas, įgyvendindamas LIFE+ projektą, nesilaiko Bendrojo finansavimo teikimo sutarties sąlygų, Agentūra turi teisę vienašaliu sprendimu nutraukti Bendrojo finansavimo sutartį ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį.
74. Dėl pareiškėjo kaltės nepasiekus jo įsipareigotų pasiekti rezultatų, Agentūra, suderinusi su Aplinkos ministerija, turi teisę pareikalauti iš pareiškėjo grąžinti visą ar dalį suteiktos Bendrojo finansavimo sumos. Suteiktų Bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo tvarka nustatoma Bendrojo finansavimo sutartyje tarp pareiškėjo ir Agentūros.
75. Asmenys, pažeidę šio Tvarkos aprašo reikalavimus, nevykdantys Bendrojo finansavimo sutarties nuostatų, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir sutarčių nustatyta tvarka.
76. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Aplinkos ministerijos ir Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su Bendrojo finansavimo paraiškų vertinimu, sprendimo dėl Bendrojo finansavimo skyrimo priėmimu, LIFE+ projektų įgyvendinimo priežiūra, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
Europos Sąjungos finansinio instrumento
LIFE+ programos bendrojo finansavimo lėšų
skyrimo Europos Sąjungos aplinkos finansinio
instrumento LIFE+ projektams bendrai
finansuoti ir paraiškų projektams finansuoti
Europos Sąjungos aplinkos finansinio
instrumento LIFE+ lėšomis teikimo
Europos Komisijai tvarkos aprašo
1 priedas
LIFE+ projekto koncepcijos forma
Projekto pavadinimas (lietuvių ir anglų kalbomis) |
|
1. Kokiam LIFE+ komponentui numatoma teikti LIFE+ paraišką (pažymėti X):
I. LIFE+ gamta ir biologinė įvairovė: |
|
i) LIFE+ gamta |
|
ii) LIFE+ biologinė įvairovė |
|
II. LIFE+ aplinkos politika ir valdymas |
|
III. LIFE+ informacija ir ryšiai |
|
2. Duomenys apie pareiškėją
Pareiškėjo rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas |
|
|
Buveinės adresas |
|
|
Telefono Nr. |
|
|
Fakso Nr. |
|
|
Elektroninio pašto adresas |
|
Atsakingas asmuo |
Vardas, pavardė |
|
Kontaktinis asmuo |
Vardas, pavardė |
|
Ar pareiškėjas bus pagrindiniu naudos gavėju LIFE+ projekte (Taip/Ne) |
|
3. Duomenys apie projekto partnerį (-ius)
Projektas turi partnerį (-ius) |
taip ne, pažymėjus „ne“, kita lentelė nepildoma |
Partnerio Nr.1 pavadinimas ir rekvizitai |
|
Partnerio Nr.2 pavadinimas ir rekvizitai |
|
Partnerio Nr.3 pavadinimas ir rekvizitai |
|
4. Projekto suderinamumas su nacionaliniais ir ES strateginiais dokumentais
Trumpas aprašymas, kaip projektas prisideda prie nacionalinių ir ES teisės aktų ir (arba) strateginių dokumentų (strategijų, veiksmų programų, kt.) įgyvendinimo |
|
Dokumento pavadinimas |
Trumpas aprašymas* |
|
|
* Trumpai aprašyti, kaip projekto veiklų rūšys konkrečiai prisideda prie nurodyto teisės akto ar strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo.
5. Projekto atitiktis LIFE+ programos metiniams nacionaliniams prioritetams
Trumpas aprašymas, kaip projektas skatina LIFE+ programos metinių nacionalinių prioritetų įgyvendinimą |
|
6. Projekto aprašymas
Trumpas projekto aprašymas: projekto tikslai ir pagrindinės veiklos bei laukiami rezultatai** |
|
** Jeigu paraiška teikiama pagal LIFE+ komponentą „Gamta ir biologinė įvairovė“, aprašant projektą turi būti demonstruojama, kad projektas bus įgyvendinamas vadovaujantis geriausia toje srityje egzistuojančia praktika. Jeigu paraiška teikiama pagal kitus LIFE+ komponentus, aprašant turi būti demonstruojamas projekto inovatyvumas ir (arba) demonstratyvumas.
7. Projekto įgyvendinimo grafikas
Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga |
|
Projekto įgyvendinimo trukmė/mėn. |
|
8. Duomenys apie pareiškėjo bei partnerių tinkamumą ir pajėgumą vykdyti projektą
Projektų sąrašas, kuriame atsispindi patirtis įgyvendinant ir/ar administruojant panašios apimties aplinkosauginius ar ES lėšomis finansuojamus projektus |
Projekto vertė, Lt |
|
|
9. Projekto biudžetas***
Nr. |
Tinkamų finansuoti veiklų pavadinimas |
Suma, Lt |
Siektinas rezultatas |
Numatomas finansavimo šaltinis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
*** Jeigu numatomas LIFE+ projektas yra tarpvalstybinis, pateikiamos dvi lentelės – su bendru projekto biudžetu ir atskira biudžeto lentelė pagal projekto veiklų rūšis, kurios įgyvendinamos Lietuvos Respublikoje, jos teritorinėje jūroje ir išskirtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje.
10. Projekto finansavimo šaltiniai ir biudžeto išskirstymas pagal metus
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Suma, Lt |
N metai |
N+1 metai |
N+2 metai |
N+3 metai |
N+4 metai |
1. ES lėšos |
|
|
|
|
|
|
2. Kitos bendrojo finansavimo lėšos. Iš jų: |
|
|
|
|
|
|
2.1. Prašomos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Specialiosios ES finansinio instrumento LIFE+ programos lėšos |
|
|
|
|
|
|
2.2. Pareiškėjo lėšos |
|
|
|
|
|
|
2.3. Partnerio (-ių) lėšos |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
11. Pareiškėjo deklaracija
Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad: šioje projekto santraukoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga; man nežinomos priežastys, dėl kurių nebūtų užtikrintas projekto metu sukurtų rezultatų tęstinumas; nesu rimtai pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų; projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos bus naudojamos tik Lietuvoje vykstančioms veikloms įgyvendinti; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos nebus naudojamos netinkamoms finansuoti lėšoms apmokėti; skiriamos bendrojo finansavimo lėšos nebus naudojamos projekto veikloms, kurios yra būtinos projekto įgyvendinimui, tačiau nefinansuojamos vadovaujantis LIFE+ projektų bendrojo finansavimo aprašu; projekte numatytos ir pagal šią programą finansuojamos veiklos nėra tuo pačiu metu pateiktos finansuoti iš kitų nacionalinių bei ES programų; man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas nebūtų sėkmingai įgyvendintas nurodyto biudžeto apimtyje per numatytą laiką; sutinku, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama interneto svetainėse www.am.lt ir www.apva.lt.
|
|
Pareiškėjo pavadinimas, rekvizitai ir antspaudas |
|
Pareiškėjo vardas, pavardė, pareigos, parašas |
|
Data, vieta |
|