lietuvos respublikos krašto apsaugos ministrO
Į S A K Y M A S
DĖL PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS MOKYMO, KURIAME DALYVAUJA PROFESINĖS KARO TARNYBOS, AKTYVIOJO REZERVO IR REZERVO KARIAI IR (AR) Į CIVILINĮ MOBILIZACINIO PERSONALO REZERVĄ ĮRAŠYTI ASMENYS, TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2012 m. sausio 31 d. Nr. V-94
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 116-2695; 2011, Nr. 72-3464 ) 19 straipsnio 4 dalimi,
t v i r t i n u Priimančiosios šalies paramos mokymo, kuriame dalyvauja profesinės karo tarnybos, aktyviojo rezervo ir rezervo kariai ir (ar) į civilinį mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys, tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro
2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. V-94
PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS MOKYMO, KURIAME DALYVAUJA PROFESINĖS KARO TARNYBOS, AKTYVIOJO REZERVO IR REZERVO KARIAI IR (AR) Į CIVILINĮ MOBILIZACINIO PERSONALO REZERVĄ ĮRAŠYTI ASMENYS, TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priimančiosios šalies paramos mokymo, kuriame dalyvauja profesinės karo tarnybos, aktyviojo rezervo ir rezervo kariai ir (ar) į civilinį mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja priimančiosios šalies paramos (toliau – PŠP) mokymo, kuriame dalyvauja profesinės karo tarnybos, aktyviojo rezervo ir rezervo kariai (toliau – Kariai) ir (ar) į civilinį mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys (toliau – Civiliai asmenys) planavimą ir organizavimą.
2. PŠP mokymas, kuriame dalyvauja kariai ir (ar) Civiliai asmenys susideda iš teorinio ir praktinio mokymo.
3. Teorinis mokymas vykdomas organizuojant PŠP mokymo paskaitas, seminarus ir kitus renginius (konferencijas, pasitarimus, susitikimus ir kt.), kurių metu Kariams ir (ar) Civiliams asmenims suteikiama teorinių žinių apie PŠP nacionalinį ir tarptautinį teisinį reguliavimą, PŠP reglamentuojančius nacionalinius ir tarptautinius dokumentus, PŠP tikslus, uždavinius, PŠP teikimo praktiką užsienio valstybėse, Lietuvos kariuomenės, Vyriausybės, Krašto apsaugos ministerijos, Mobilizacijos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – Mobilizacijos departamentas), civilinių mobilizacijos institucijų ir ūkio mobilizacijos subjektų (toliau – Civilinės organizacijos) uždavinius ir funkcijas, teikiant PŠP atvykstančioms pajėgoms, Civilių asmenų ir Karių bendradarbiavimo pagrindus.
4. Praktinis mokymas vykdomas organizuojant pratybas, kurių metu Kariai ir (ar) Civiliai asmenys mokomi pritaikyti turimas teorines žinias ir praktiškai atlikti PŠP teikimo veiksmus, bendradarbiauti tarpusavyje ir su atvykstančių pajėgų personalu, tikrinamas jų pasirengimas teikti PŠP tariamomis sąlygomis, tobulinami PŠP teikimo valdymo įgūdžiai.
5. Pratybos pagal dalyvaujančius asmenis gali būti:
5.1. tarptautinės pratybos – Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijos, Europos Sąjungos, Jungtinių Tautų organizacijos, kitų tarptautinių organizacijų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ar susitarimų pagrindu organizuojamos pratybos, kuriose be Lietuvos Respublikos Karių ir Civilių asmenų dalyvauja bent vienos užsienio valstybės kariai ar karinėms pajėgoms priskirti civiliai tarnautojai;
5.2. nacionalinės pratybos – Lietuvos Respublikoje Kariams ir Civiliams asmenims organizuojamos pratybos. Nacionalinės pratybos gali būti teritorinės, organizuojamos tam tikroje savivaldybės arba kelių savivaldybių teritorijoje, arba valstybinės, organizuojamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.
6. Pratybos pagal tikslą gali būti:
6.1. stalo pratybos – pratybos, kurių metu teoriškai sukuriamos atvykstančių pajėgų buvimo Lietuvos Respublikoje sąlygos, mokomasi atlikti PŠP teikimo veiksmus, taikyti PŠP teikimo priemones, patikrinamos galiojančių nacionalinių PŠP teikimo veiksmų, priemonių ir procedūrų veiksmingumas, Karių ir Civilių asmenų bendradarbiavimas;
6.2. kompleksinės pratybos – pratybos, kurių metu į Lietuvos Respubliką atvyksta užsienio valstybių ginkluotosios pajėgos arba imituojamos tikros atvykstančių pajėgų buvimo Lietuvos Respublikoje sąlygos (transportuojami kariai, jų personalas, karinė technika, ginkluotė, jie apgyvendinami, sudaromos sąlygos vykdyti atvykstančių pajėgų operacijas arba jų tranzitą Lietuvos Respublikoje, teikiamos maitinimo, transportavimo, medicinos, komunalinės ir kitos PŠP teikimo paslaugos) ir tikrinamas Lietuvos kariuomenės ir Civilinių organizacijų pasirengimas vykdyti PŠP teikimo veiksmus, taikyti PŠP teikimo priemones.
7. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 116-2695; 2011, Nr. 72-3464), Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 49-1325) ir Tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymo (Žin., 1994, Nr. 58-1133; 2002, Nr. 13-465) sąvokas.
II. PŠP MOKYMO PLANAVIMAS IR ORGANIZAVIMAS
8. PŠP mokymo planavimo, organizavimo ir vykdymo kryptis nustato PŠP mokymo gairės (toliau – Gairės). Gairių projektą parengia ir teikia krašto apsaugos ministrui tvirtinti Mobilizacijos departamentas, dalyvaujant Lietuvos kariuomenės Jungtiniam štabui (toliau – Jungtinis štabas).
9. Jungtinis štabas iki kalendorinių metų sausio 31 d. parengia ir teikia kariuomenės vadui tvirtinti PŠP teorinio mokymo renginių ir pratybų Kariams ir (ar) Civiliams asmenims (toliau – PŠP mokymo renginiai) trejų metų planą (1 priedas) (toliau – Planas). Plane taip pat turi būti nurodoma, ar PŠP mokymo renginyje turi dalyvauti Jungtinis priimančiosios šalies paramos komitetas (jo nariai) ir (ar) Priimančiosios šalies paramos valdymo grupė (jos nariai).
10. Mobilizacijos departamento direktorius savo iniciatyva arba Civilinių organizacijų teikimu siūlo kariuomenės vadui įtraukti į Planą papildomas pratybas, tačiau ne vėliau, kaip likus 2 metams iki jų pradžios (toliau – Pratybų rengimo pasiūlymas). Pratybų rengimo pasiūlyme nurodoma pratybų rūšis, užsienio valstybės, jų karinės pajėgos (nurodoma siūlant organizuoti tik tarptautines pratybas), pratybų tikslas, uždaviniai, Civilinės organizacijos ir kariniai vienetai, kurie turėtų dalyvauti šiose pratybose, jiems keliami reikalavimai, taip pat nurodoma, ar pratybose turi dalyvauti Jungtinis priimančiosios šalies paramos komitetas (jo nariai) ir (ar) Priimančiosios šalies paramos valdymo grupė (jos nariai), preliminari šių pratybų trukmė, preliminarus materialinių išteklių ir lėšų poreikis šioms pratyboms organizuoti.
11. Jungtinis štabas per 1 mėnesį nuo Pratybų rengimo pasiūlymo gavimo dienos įvertina jo pagrįstumą ir teikia išvadą kariuomenės vadui dėl papildomų pratybų įrašymo į Planą. Kariuomenės vadui pritarus, Jungtinis štabas inicijuoja Plano papildymą.
12. Mobilizacijos departamentas su Civilinėmis organizacijomis suderina į pratybų planavimo ir organizavimo grupės (toliau – Grupė) personalinę sudėtį siūlomas įrašyti Civilių asmenų kandidatūras ir ne vėliau kaip likus 7 mėnesiams iki pratybų pradžios teikia jas Jungtiniam štabui.
13. Jungtinis štabas ne vėliau kaip likus 6 mėnesiams iki pratybų pradžios parengia įsakymo dėl Grupės sudarymo ir personalinės jos sudėties tvirtinimo projektą, teikia jį kariuomenės vadui.
14. Tarptautinės pratybos planuojamos ir rengiamos, priėmus sprendimą dėl tarptautinių pratybų surengimo, pagal Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijos, Europos Sąjungos, Jungtinių Tautų organizacijos, kitų tarptautinių organizacijų, Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar susitarimus su kitomis užsienio valstybėmis ar jų karinėmis pajėgomis, tarptautinių karinių pratybų planus ir PŠP mokymo Lietuvos Respublikoje gaires.
15. Plane numatytus teorinio mokymo renginius organizuoja Jungtinis štabas (nustato teorinio renginio vietą, rengia medžiagą, renginio darbotvarkę ir sprendžia kitus renginio organizavimo klausimus). Jungtinis štabas, suderinęs su krašto apsaugos sistemos institucijų ar jų padalinių vadovais (vadais), gali pasitelkti karius ar specialistus iš kitų krašto apsaugos sistemos institucijų ar jų padalinių, medžiagai teorinio mokymo renginiui parengti, paskaitoms ar pranešimams teorinio mokymo renginiuose skaityti arba teisės aktų nustatyta tvarka gali pirkti atitinkamą paslaugą. Likus ne mažiau kaip 1 mėnesiui iki teorinio mokymo renginio Jungtinis štabas krašto apsaugos sistemos institucijoms ar jų padaliniams išsiunčia kvietimus dalyvauti teorinio mokymo renginyje, pateikdamas renginio darbotvarkę.
16. Mobilizacijos departamentas, atsižvelgdamas į Plane nurodytus PŠP mokymo renginius, jų datas ir reikalavimus dėl Civilių asmenų dalyvavimo, įtraukia papildomas temas į PŠP mokymo Civiliams asmenims programas ir Mobilizacijos departamento direktoriaus nustatyta tvarka įrašo PŠP mokymo renginius, juose numatytus dalyvauti Civilius asmenis į valstybės PŠP mokymo planą. Jungtinio štabo prašymu medžiagai teorinio mokymo renginiui parengti, paskaitoms ar pranešimams renginyje skaityti Mobilizacijos departamentas organizuoja specialistų iš valstybės, savivaldybių institucijų ar įstaigų, išskyrus krašto apsaugos sistemos institucijas ir jų padalinius, pasitelkimą arba teisės aktų nustatyta tvarka perka šią paslaugą.
17. Civilinės organizacijos, atsižvelgdamos į PŠP mokymo planus ir reikalavimus, keliamus jų atstovams dalyvauti PŠP mokymo renginiuose, planuoja, skiria lėšas ir aprūpina Civilius asmenis reikalingomis priemonėmis.
Priimančiosios šalies paramos mokymo,
kuriame dalyvauja profesinės karo tarnybos,
aktyviojo rezervo ir rezervo kariai ir (ar) į
civilinį mobilizacinio personalo rezervą įrašyti
asmenys, tvarkos aprašo
1 priedas
TVIRTINU
Lietuvos kariuomenės vadas
(Parašas)
(Vardas ir pavardė)
PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS MOKYMO
RENGINIŲ KARIAMS IR (AR) CIVILIAMS ASMENIMS PLANAS
20 ... – 20 ... m.
Eil. Nr. |
Mokymo renginys |
Renginio datos |
Renginio tikslas |
Kariniai vienetai, Civilinės organizacijos, kiti renginyje dalyvaujantys asmenys |
Atsakingi asmenys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|