LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 m. BIRŽELIO 1 d. ĮSAKYMO Nr. D1-275 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. liepos 3 d. Nr. D1-496
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 65-2408; 2010, Nr. 13-635, Nr. 52-2581; 2011, Nr. 53-2568):
1. Išdėstau 14.6 punktą taip:
„14.6. Teisėkūros skyriaus vedėjas ir Teisėkūros skyriaus specialistas (pagal kuravimo sritį). Teisėkūros skyriaus vedėjas ar Teisėkūros skyriaus specialistas (jei nėra vedėjo) taip pat sprendžia klausimą dėl įsakymo paskelbimo „Valstybės žiniose“ ar jų priede „Informaciniai pranešimai“, interneto tinklalapyje (išoriniame ar vidiniame) ir rašo atitinkamą rezoliuciją;“.
2. Išdėstau 15 punktą taip:
„15. Ministro įsakymo rengiamas tik vienas egzempliorius (originalas). Jeigu rengiamas kelių ministrų bendras įsakymas, jo originalo egzempliorių rengiama tiek, kiek ministrų pasirašo įsakymą. Prieš ministrui pasirašant, kiekvienas egzempliorius vizuojamas Reglamento 14 punkte nustatyta tvarka.
Kartu su ministrui pasirašyti teikiamu įsakymo projektu parengiamas aiškinamasis raštas. Jame nurodoma parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai, esamas teisinis reguliavimas ir numatomo teisinio reguliavimo nuostatos, teisės akto projekto derinimo metu gautos specialistų išvados, pastabos ir pasiūlymai. Jei teisės akto projektas vizuotas su pastaba, nurodomi motyvai, kodėl neatsižvelgta. Aiškinamąjį raštą pasirašo rengėjo tiesioginis vadovas arba Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos vadovas.
Rengiant ministro įsakymo pakeitimo projektą, kartu parengiamas ir šio įsakymo projekto lyginamasis variantas. Ministro įsakymo pakeitimo projekto lyginamasis variantas dėstomas analogiškai kaip ir parengtasis įsakymo projektas, laikantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų 52.1–52.6 punktuose nustatytų reikalavimų. Jei dėstomas nauja redakcija įsakymas keičiamas iš esmės ir lyginamojo varianto parengti neįmanoma, projekto lyginamasis variantas nepateikiamas.“
3. Išdėstau 42.1 punktą taip:
„42.1. įsakymus, dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų ir pakomitečių pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus. Jei ministro laikinai nėra, šiuos dokumentus gali pasirašyti viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis, vėliau apie tai informuodamas ministrą;“.
4. Įrašau 47.2, 63, 64, 65, 67, 76 ir 84 punktuose vietoj žodžių „Ministro Pirmininko kancleris“ žodžius „Vyriausybės kancleris“ (reikiamu linksniu).
5. Papildau šiuo 892 punktu:
„892. Ministro įsakymai ir Ministerijos kanclerio potvarkiai Ministerijos vidaus darbo organizavimo klausimais, taip pat kiti individualaus pobūdžio jų teisės aktai, juos keičiant paprastai dėstomi nauja redakcija.
Rengiant ministro įsakymą dėl darbo grupės, komisijos, komiteto, tarybos sudarymo, įtraukiami Ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai vizuoja tokį įsakymą, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų, kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovai įtraukiami pagal šių institucijų, įstaigų ir organizacijų vadovų išankstinį rašytinį ar el. paštu patvirtinimą apie atstovo delegavimą.“
6. Išdėstau 90 punktą taip:
„90. Teisės akto projekto rengėjas kartu su teisės akto projektu parengia ir kitus dokumentus, nurodytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2013, Nr. 43-2112) (toliau – Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentas).
Teisės aktų projektus rengėjai turi suderinti su Ministerijos administracijos padaliniais, įstaigomis prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtomis įstaigomis, kurių veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, po to – su Teisėkūros skyriumi.
Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos, kurių veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, savo išvadas ar pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų privalo pateikti per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos, o kai pateikiami didelės apimties ir(ar) sudėtingi projektai, – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.
Jeigu Ministerijos administracijos padalinys, įstaiga prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirta įstaiga, kurios veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, pateiktam derinti projektui raštu nepateikia išvadų ar pastabų ir neturi pasiūlymų, teisės akto projekto (ir priedų, jeigu jų yra) derinimo faktas gali būti patvirtinamas Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos valdymo sričiai priskirtos įstaigos vadovo ir valstybės tarnautojo (-ų), kuriam (-iems) buvo paskirtas nagrinėti projektas, viza (pareigų pavadinimas, asmens parašas, vardas (vardo pirmoji raidė) ir pavardė, data).“
7. Išdėstau 91 punktą taip:
„91. Projekto gavimo Teisėkūros skyriuje diena laikoma diena, kai projektas kartu su visais lydimaisiais dokumentais pateikiamas Teisėkūros skyriaus vedėjui ar specialistui (pagal kuruojamą sritį), teikiančiam išvadas, pastabas ar pasiūlymus projektui.
Teisėkūros skyriui teikiamas teisės akto projektas ir jo lydimieji dokumentai turi būti vizuoti rengėjo ir jo tiesioginio vadovo. Kai Teisėkūros skyriui teikiamas teisės akto projektas ir jo lydimieji dokumentai parengti įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos, jie turi būti vizuoti ir šios įstaigos vadovo ir teisininko.
Kartu su teisės akto projektu Teisėkūros skyriui privalo būti pateikiamos teisės akto projekto derinimo metu gautos specialistų išvados, pastabos ir pasiūlymai. Jei teisės akto projektas vizuotas su pastaba, nurodomi motyvai, kodėl neatsižvelgta.
Jei teisės akto projektu siekiama perkelti ar įgyvendinti Europos Sąjungos teisės nuostatas, projekto rengėjas, vizuodamas projektą, rašo prierašą „Perkelia ES teisę“.
Teisėkūros skyriaus vedėjas ar specialistas (pagal kuruojamą sritį) pateikia savo išvadas ar pastabas ir pasiūlymus dėl Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų parengtų ir jam derinti pateiktų teisės aktų projektų kartu su jų lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos, o kai pateikiami didelės apimties ir / ar sudėtingi projektai, – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos, iš anksto informuodamas, kad projektas bus nagrinėjamas kaip didelės apimties ir / ar sudėtingas. Teisėkūros skyriaus vedėjas ar specialistas (pagal kuruojamą sritį) išvadas ar pastabas, pasiūlymus dėl pakartotinai jam derinti pateiktų projektų kartu su lydimaisiais dokumentais pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Teisės akto projekto rengėjas pataisytą projektą pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Jei teisės akto projekto rengėjas neatsižvelgia į pakartotinai pateiktas Teisėkūros skyriaus pastabas, teisės akto projekto rengėjo vadovas organizuoja pasitarimą pas viceministrą pagal nustatytas veiklos sritis arba Ministerijos kanclerį pagal administravimo sritį dėl nesuderintų pastabų.“
8. Išdėstau 92 punktą taip:
„92. Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovai, teikdami teisės aktų projektus, gali motyvuotai prašyti Teisės ir personalo departamento direktoriaus, kad išvados, pastabos ar pasiūlymai dėl Reglamento 91 punkte nurodytų projektų būtų pateikti skubos tvarka. Teisėkūros skyriaus specialistas, gavęs teisės akto projektą, kuriam pagal Teisės ir personalo departamento direktoriaus rezoliuciją išvadas, pastabas ar pasiūlymus reikia pateikti skubos tvarka, juos pateikia ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto gavimo dienos. Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų skubos tvarka pateikti derinti Teisėkūros skyriui teisės aktų projektai turi būti vizuoti rengėjo ir jo tiesioginio vadovo, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos – ir šios įstaigos vadovo ir teisininko.“
9. Išdėstau 93 punktą taip:
11. Įrašau 98 punkte vietoj žodžių „Teisėkūros taisyklėse“ žodžius „Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamente“.
13. Išdėstau 101 punktą taip:
„101. Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai skelbiami Ministerijos interneto svetainėje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimo Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 38-1739; 2009, Nr. 154-6976), Teisės aktų projektų skelbimo Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje taisyklių, patvirtintų teisingumo ministro 2009 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. 1R-315 (Žin., 2009, Nr. 121-5238), nustatyta tvarka.“
14. Išdėstau 143 punktą taip: