LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ FONDO ĮSTATYMO PAKEITIMO

Į S T A T Y M A S

 

1997 m. lapkričio 18 d. Nr. VIII-521

Vilnius

 

(Žin., 1995, Nr. 12-259, Nr. 44-1078, Nr. 103-2303; 1996, Nr. 35-863, Nr. 46-1114, Nr. 62-1465)

 

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo nauja redakcija

Pakeisti Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymą ir jį išdėstyti taip:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ FONDO

Į S T A T Y M A S

 

Šiuo įstatymu Lietuvos Respublikos Seimas įsteigia Lietuvos Respublikos kelių fondą.

Kelių fondo tikslas – sukaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, modernizuoti ir funkcionavimui užtikrinti. Kelių fondo turėtoja ir tvarkytoja yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

 

1 straipsnis. Kelių fondo šaltiniai

Kelių fondą sudaro:

1) atskaitymai nuo realizavimo pajamų (įplaukų);

2) dalis akcizo, gauto už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir tepalus;

3) transporto priemonių savininkų mokestis;

4) mokestis už naudojimąsi automobilių keliais ir jų infrastruktūra (toliau – už naudojimąsi keliais) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis;

5) mokestis už naudojimąsi keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ar transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris;

6) mokestis už leidimą atlikti įvairius darbus bet kurioje kelių komplekso dalyje;

7) valstybės biudžeto lėšos;

8) juridinių, fizinių asmenų bei kitų valstybių tikslinės lėšos.

 

2 straipsnis. Atskaitymai nuo realizavimo pajamų (įplaukų)

1. Atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą moka įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir jų neturinčios, bei juridiniai asmenys, užsiimantys nekomercine veikla, bet gaunantys pajamų iš ūkinės-komercinės veiklos.

2. Įmonės, besiverčiančios statybų veikla, atskaitymus į Kelių fondą moka nuo realizavimo pajamų (įplaukų), gautų už savo jėgomis atliktus statybos ir montavimo darbus.

3. Nuo šių atskaitymų mokėjimo į Kelių fondą atleidžiami:

1) žemės ūkio produkciją gaminantys juridiniai bei fiziniai asmenys ir paslaugas žemės ūkiui teikiančios specializuotos įmonės, jeigu pajamos už realizuotą žemės ūkio produkciją ir paslaugas žemės ūkiui sudaro ne mažiau kaip 50 procentų visų realizavimo pajamų (įplaukų);

2) kūrybinės sąjungos (architektų, mokslininkų, dailininkų, dizainerių, fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų), jų įmonės ir organizacijos, kurios ne mažiau kaip 50 procentų pelno sunaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams;

3) įmonės, kuriose dirba ne mažiau kaip 50 procentų riboto darbingumo darbuotojų ir kurių realizavimo pajamos (įplaukos) gaunamos tik už jų pačių pagamintą produkciją;

4) biudžetinės įstaigos;

5) ūkinės bendrijos ir juridinio asmens teisių neturinčios individualios (personalinės) įmonės, įsigijusios savo veiklai patentus;

6) daugiabučių namų savininkų bendrijos;

7) laisvosiose ekonominėse zonose įregistruotos ir veikiančios įmonės;

8) miškų urėdijos – nuo atskaitymų už tą realizavimo pajamų dalį, kuri pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą priskiriama Miškų fondui;

9) valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros viešosios įstaigos.

4. Ūkio subjektai – benzino, dyzelinių degalų ir tepalų gamintojai, mokantys akcizą į biudžetą, atskaitymus į Kelių fondą moka nuo realizavimo pajamų, sumažintų sumokėto akcizo už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir tepalus suma.

5. Mokėtojai patys apskaičiuoja ir sumoka atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą už kiekvieno mėnesio apyvartą iki kito mėnesio 25 dienos. Laiku nesumokėjus, imami delspinigiai Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

6. Atskaitymų nuo realizavimo pajamų (įplaukų) apskaičiavimo, mokėjimo ir kontrolės tvarką bei tarifus, neviršydama šio įstatymo 1 priedėlyje nurodytų dydžių, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

3 straipsnis. Dalis akcizo pajamų už realizuotą benziną ir dyzelinius degalus bei tepalus

1. 1996 metais į Kelių fondą pervedama 15 procentų, 1997 metais – 25 procentai akcizo pajamų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei tepalus. 1998 ir 1999 metais šie atskaitymai didinami po 5 punktus, o 2000 metais – 10 punktų.

2. Akcizo pajamų atskaitymus kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 25 dienos į Kelių fondą perveda Finansų ministerija.

 

4 straipsnis. Transporto priemonių savininkų metinis mokestis už naudojimąsi keliais

1. Transporto priemonių savininkai už naudojimąsi keliais moka šio įstatymo 2 priedėlyje nurodyto dydžio mokestį.

2. Mokestį į Kelių fondą transporto priemonių savininkai sumoka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka prieš pristatydami transporto priemonę valstybinei techninei apžiūrai.

3. Mokesčio mokėjimo ir kontrolės tvarką bei tarifus, nepažeisdama šio įstatymo 2 priedėlyje nurodytų ribinių dydžių, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

5 straipsnis.         Mokestis už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis

1. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai arba atsakingi asmenys mokestį už naudojimąsi keliais sumoka, kai transporto priemonė kerta Lietuvos Respublikos valstybės sieną.

2. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais užsienio šalių, su kuriomis Lietuvos Respublika turi atitinkamus tarpvalstybinius susitarimus, transporto priemonėmis arba kai užsienio šalyje įregistruotos transporto priemonės veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, bei už naudojimąsi keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.

3. Mokestį renka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Mokesčio tarifus, neviršydama šio įstatymo 3 priedėlyje nurodytų dydžių, mokėjimo ir kontrolės tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

6 straipsnis.         Mokestis už naudojimąsi keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris

Naudojimosi keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių faktiški matmenys su kroviniu ar be jo, ašies (ašių) apkrova ir (ar) bendras svoris viršija maksimalius leidžiamus dydžius (pagal Europos Tarybos direktyvos 96/53/EC 1 priede nurodytus maksimalius leidžiamus dydžius), tvarką nustato ir leidimus išduoda Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Mokesčio mokėjimo tvarką ir dydį, nepažeisdama šio įstatymo 4 priedėlyje nurodytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Mokestis mokamas kiekvieną kartą gaunant atitinkamą leidimą.

 

7 straipsnis. Kitos Kelių fondo pajamos

1. Mokestį už leidimą atlikti įvairius darbus bet kurioje kelių komplekso dalyje ima leidimus išduodanti institucija. Mokesčio dydis nustatomas kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgiant į darbų pobūdį, padaromą keliams ir aplinkai žalą, atstatomųjų darbų vertę, nuostolius dėl eismo sąlygų pakeitimo ir darbų trukmę.

2. Valstybės biudžeto lėšos į Kelių fondą pervedamos, jei tai yra numatyta atitinkamų metų valstybės ar savivaldybių biudžetuose arba jei tokius sprendimus vykdydama biudžetą pagal savo kompetenciją priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

3. Į Kelių fondą gali būti sumokėtos paskirų fizinių ar juridinių asmenų bei kitų valstybių perduodamos lėšos.

 

8 straipsnis. Kelių fondo lėšų naudojimas

1. Kelių fondo lėšos naudojamos automobilių keliams tiesti, modernizuoti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo priemonėms įgyvendinti. Kelių fondo lėšas Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija naudoja pagal Vyriausybės patvirtintą metinę sąmatą. Metinėse sąmatose gali būti numatytas iki 5 procentų Kelių fondo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms kelių srityje finansuoti.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato Kelių fondo naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam įstatymui įgyvendinti.

 

9 straipsnis. Kelių fondo lėšų naudojimas vietiniams keliams ir gatvėms tvarkyti

Metinėse sąmatose turi būti numatyta, kad 20 procentų Kelių fondo lėšų būtų panaudota vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti.

 

10 straipsnis. Kelių fondo veiklos garantijos

1. Kelių fondo pajamos negali būti perduodamos į valstybės biudžetą arba panaudotos kitoms valstybės reikmėms finansuoti.

2. Nepanaudotos pagal metinę sąmatą Kelių fondo lėšos yra šaltinis kitų metų sąmatoje numatytoms priemonėms finansuoti.

 

11 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymas įsigalioja nuo 1996 m. sausio 1 d., išskyrus 2 straipsnio 1 dalies ir 1 priedėlio nuostatas, kurios įsigalioja nuo 1995 m. vasario 15 d.“

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                       ALGIRDAS BRAZAUSKAS

______________

 


Lietuvos Respublikos

kelių fondo įstatymo

1 priedėlis

 

Atskaitymų nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą maksimalūs dydžiai

 

1. Maksimalaus dydžio atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą moka:

1) įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir jų neturinčios, bei juridiniai asmenys, užsiimantys nekomercine veikla, bet gaunantys pajamų iš ūkinės – komercinės veiklos (išskyrus besiverčiančius prekybos veikla, dujų realizavimu ir bankus), – iki 0,5 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

2) įmonės, besiverčiančios prekybos veikla, – iki 0,3 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

3) įmonės, besiverčiančios dujų realizavimu, – iki 0,1 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

4) bankai – iki 1 procento pajamų, gautų iš maržos ir už kitas paslaugas.

2. Atskaitymai atliekami nuo realizavimo pajamų, apskaičiuotų Juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo nustatyta tvarka, o iš juridinio asmens teisių neturinčiųjų – nuo realizavimo įplaukų.


Lietuvos Respublikos

kelių fondo įstatymo

2 priedėlis

 

Transporto priemonių savininkų metinio mokesčio už naudojimąsi keliais ribiniai dydžiai

 

1. Transporto priemonių savininkai moka tokio dydžio metinį mokestį už naudojimąsi keliais:

1) krovininėmis kelių transporto priemonėmis (tarp jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių bendroji masė (maksimalus leidžiamas svoris)

iki 3,5 tonos (įskaitytinai)                                                                     100 – 300 Lt

nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai)                                                       300 – 500 Lt

o transporto priemonių savininkai – žemės ūkio įmonės, ūkininkai                100 Lt

nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai)                                                   500 – 1000 Lt

didesnė kaip 24,0 tonos                                                                   1000 – 3000 Lt

2) specialiomis kelių transporto priemonėmis, kurios skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti (jų sąrašas pateiktas 5 priedėlyje)                                          100 – 300 Lt

2. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, rikiuotės ir transportavimo grupėms.

3. Jeigu per transporto priemonių savininkų mokesčio už naudojimąsi keliais ribinių dydžių galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus dydžius pagal vartotojų kainų indeksą.

______________

 


 

Lietuvos Respublikos

kelių fondo įstatymo

3 priedėlis

 

Mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis tarifai

 

1. Mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis vienkartiniai tarifai:

1) autobusais

nuo 10 iki 30 vietų (su vairuotoju įskaitytinai)                                         iki 120 Lt

daugiau kaip 30 vietų                                                                                iki 220 Lt

2) krovininėmis kelių transporto priemonėmis (tarp jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių bendras svoris

iki 3,5 tonos (įskaitytinai)                                                                           iki 80 Lt

nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai)                                                            iki 160 Lt

nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai)                                                          iki 240 Lt

didesnis kaip 24,0 tonos                                                                           iki 400 Lt

3) specialiomis kelių transporto priemonėmis, kurios skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti                                                                                                    iki 120 Lt

2. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.

3. Jeigu per mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus tarifus pagal vartotojų kainų indeksą

______________


 

Lietuvos Respublikos

kelių fondo įstatymo

4 priedėlis

 

I. Mokesčio už naudojimąsi keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, ribiniai tarifai

 

Leidžiami matmenys viršyti (cm)

Tarifai

Aukščio

Pločio

Ilgio

Vienkartiniai

Lt už 10 km

Mėnesiniai (Lt)

Rajono

teritorijoje

Lietuvos

teritorijoje

 

10–20

 

5,0–6,0

350–420

875,0–962,5

11–20

21–40

101–200

6,1–7,0

427–490

1067,5–1225,0

21–30

41–60

201–300

7,1–7,5

497–525

1242,5–1312,5

31–40

61–80

301–400

7,6–8,0

532–560

1330,0–1400,0

41–50

81–100

401–500

8,1–8,5

567–595

1417,5–1487,5

>50

>100

>500

12,0–14,0

840–980

2100,0–2450,0

 

 

1. Jei viršijami lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys, t.y. kai tokia transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t.y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t.y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad galima būtų leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.

2. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančia specialios paskirties technika, kurios matmenys viršija leidžiamus, tačiau visais atvejais būtina suderinti šių transporto priemonių maršrutą su kelių savininkais.

 

II. Mokesčio už naudojimąsi keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir(ar) leidžiamas bendras svoris, ribiniai tarifai

 

Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta

(tonomis)

Tarifai

Vienkartiniai

Lt už 10 km

Mėnesiniai (Lt)

Rajono

teritorijoje

Lietuvos

teritorijoje

0,6–1,0

0,80–1,12

56,0–78,4

140,0–196,0

1,1–1,5

1,60–1,76

112,0–123,2

280,0–308,0

1,6–2,0

2,24–2,56

156,8–179,2

392,0–448,0

2,1–3,0

4,00–4,44

280,0–310,8

700,0–777,0

3,1–4,0

6,40–7,20

448,0–504,0

1120,0–1260,0

4,1–5,0

8,80–10,40

616,0–728,0

1540,0–1820,0

5,1–6,0

11,20–12,80

784,0–896,0

1960,0–2240,0

6,1–7,0

13,60–15,20

952,0–1064,0

2380,0–2660,0

7,1–8,0 įskaitytinai

16,00–18,40

1120,0–1288,0

2800,0–3220,0

 

1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, leidžiama važiuoti sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.

2. Jei transporto priemonės (jų junginio) faktiškas svoris viršija leidžiamą (40 t, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – 44 t), nustatomas 0,2 – 0,3 Lt už km tarifas už kiekvieną viršytą toną.

3. Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais.

4. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiškas transporto priemonės (jų junginio) svoris viršija leidžiamus, mokesčio dydis nustatomas tas, kuris yra didesnis.

5. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančia specialios paskirties technika, viršijančia leidžiamą ašies (ašių) apkrovą ir(ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamą bendrą svorį, tačiau šių transporto priemonių (jų junginių) maršrutą visais atvejais būtina suderinti su kelių savininkais.

6. Jeigu per tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams,už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus dydžius pagal vartotojų kainų indeksą.

______________


 

Lietuvos Respublikos

kelių fondo įstatymo

5 priedėlis

 

Specialių transporto priemonių,

skirtų specialioms darbo funkcijoms atlikti,

sąrašas

 

1. Automobiliniai kranai

2. Automobiliniai keltuvai

3. Automobiliai su gręžimo įranga

4. Automobiliai su laboratorijų įranga

5. Automobiliai – techninės pagalbos dirbtuvės

6. Automobiliai – parduotuvės

7. Automobiliai – televizijos stotys

8. Automobiliai – radijo stotys

9. Kinofikacijos, parodų, bibliotekų automobiliai

10. Asenizaciniai automobiliai

11. Kelių valymo automobiliai

12. Kelių priežiūros žiemą automobiliai

13. Šiukšliavežės ir šiukšlių rinkimo automobiliai

14. Automobiliai, naudojami tik karjeruose

15. Automobiliai, naudojami tik oro uostuose

16. Mokomieji automobiliai

17. Gaisrininkų automobiliai

18. Medicinos greitosios pagalbos ir reanimacijos automobiliai

19. Automobiliai – ekskavatoriai, buldozeriai

20. Kiti specialioms darbo funkcijoms ir technologiniams procesams atlikti skirti automobiliai

Pastaba: Kelių transporto priemonės (pvz., savivarčiai, naftovežiai, benzinvežiai ir kitos), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams vežti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.

______________