LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ FONDO ĮSTATYMO PAKEITIMO
Į S T A T Y M A S
1997 m. lapkričio 18 d. Nr. VIII-521
Vilnius
(Žin., 1995, Nr. 12-259, Nr. 44-1078, Nr. 103-2303; 1996, Nr. 35-863, Nr. 46-1114, Nr. 62-1465)
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo nauja redakcija
Pakeisti Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymą ir jį išdėstyti taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ FONDO
Į S T A T Y M A S
Kelių fondo tikslas – sukaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, modernizuoti ir funkcionavimui užtikrinti. Kelių fondo turėtoja ir tvarkytoja yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
1 straipsnis. Kelių fondo šaltiniai
Kelių fondą sudaro:
4) mokestis už naudojimąsi automobilių keliais ir jų infrastruktūra (toliau – už naudojimąsi keliais) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis;
5) mokestis už naudojimąsi keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ar transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris;
2 straipsnis. Atskaitymai nuo realizavimo pajamų (įplaukų)
1. Atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą moka įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir jų neturinčios, bei juridiniai asmenys, užsiimantys nekomercine veikla, bet gaunantys pajamų iš ūkinės-komercinės veiklos.
2. Įmonės, besiverčiančios statybų veikla, atskaitymus į Kelių fondą moka nuo realizavimo pajamų (įplaukų), gautų už savo jėgomis atliktus statybos ir montavimo darbus.
3. Nuo šių atskaitymų mokėjimo į Kelių fondą atleidžiami:
1) žemės ūkio produkciją gaminantys juridiniai bei fiziniai asmenys ir paslaugas žemės ūkiui teikiančios specializuotos įmonės, jeigu pajamos už realizuotą žemės ūkio produkciją ir paslaugas žemės ūkiui sudaro ne mažiau kaip 50 procentų visų realizavimo pajamų (įplaukų);
2) kūrybinės sąjungos (architektų, mokslininkų, dailininkų, dizainerių, fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų), jų įmonės ir organizacijos, kurios ne mažiau kaip 50 procentų pelno sunaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams;
3) įmonės, kuriose dirba ne mažiau kaip 50 procentų riboto darbingumo darbuotojų ir kurių realizavimo pajamos (įplaukos) gaunamos tik už jų pačių pagamintą produkciją;
5) ūkinės bendrijos ir juridinio asmens teisių neturinčios individualios (personalinės) įmonės, įsigijusios savo veiklai patentus;
8) miškų urėdijos – nuo atskaitymų už tą realizavimo pajamų dalį, kuri pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą priskiriama Miškų fondui;
4. Ūkio subjektai – benzino, dyzelinių degalų ir tepalų gamintojai, mokantys akcizą į biudžetą, atskaitymus į Kelių fondą moka nuo realizavimo pajamų, sumažintų sumokėto akcizo už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir tepalus suma.
5. Mokėtojai patys apskaičiuoja ir sumoka atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą už kiekvieno mėnesio apyvartą iki kito mėnesio 25 dienos. Laiku nesumokėjus, imami delspinigiai Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
3 straipsnis. Dalis akcizo pajamų už realizuotą benziną ir dyzelinius degalus bei tepalus
1. 1996 metais į Kelių fondą pervedama 15 procentų, 1997 metais – 25 procentai akcizo pajamų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei tepalus. 1998 ir 1999 metais šie atskaitymai didinami po 5 punktus, o 2000 metais – 10 punktų.
4 straipsnis. Transporto priemonių savininkų metinis mokestis už naudojimąsi keliais
1. Transporto priemonių savininkai už naudojimąsi keliais moka šio įstatymo 2 priedėlyje nurodyto dydžio mokestį.
2. Mokestį į Kelių fondą transporto priemonių savininkai sumoka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka prieš pristatydami transporto priemonę valstybinei techninei apžiūrai.
5 straipsnis. Mokestis už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis
1. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai arba atsakingi asmenys mokestį už naudojimąsi keliais sumoka, kai transporto priemonė kerta Lietuvos Respublikos valstybės sieną.
2. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais užsienio šalių, su kuriomis Lietuvos Respublika turi atitinkamus tarpvalstybinius susitarimus, transporto priemonėmis arba kai užsienio šalyje įregistruotos transporto priemonės veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, bei už naudojimąsi keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.
6 straipsnis. Mokestis už naudojimąsi keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris
Naudojimosi keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių faktiški matmenys su kroviniu ar be jo, ašies (ašių) apkrova ir (ar) bendras svoris viršija maksimalius leidžiamus dydžius (pagal Europos Tarybos direktyvos 96/53/EC 1 priede nurodytus maksimalius leidžiamus dydžius), tvarką nustato ir leidimus išduoda Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Mokesčio mokėjimo tvarką ir dydį, nepažeisdama šio įstatymo 4 priedėlyje nurodytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Mokestis mokamas kiekvieną kartą gaunant atitinkamą leidimą.
7 straipsnis. Kitos Kelių fondo pajamos
1. Mokestį už leidimą atlikti įvairius darbus bet kurioje kelių komplekso dalyje ima leidimus išduodanti institucija. Mokesčio dydis nustatomas kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgiant į darbų pobūdį, padaromą keliams ir aplinkai žalą, atstatomųjų darbų vertę, nuostolius dėl eismo sąlygų pakeitimo ir darbų trukmę.
2. Valstybės biudžeto lėšos į Kelių fondą pervedamos, jei tai yra numatyta atitinkamų metų valstybės ar savivaldybių biudžetuose arba jei tokius sprendimus vykdydama biudžetą pagal savo kompetenciją priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
8 straipsnis. Kelių fondo lėšų naudojimas
1. Kelių fondo lėšos naudojamos automobilių keliams tiesti, modernizuoti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo priemonėms įgyvendinti. Kelių fondo lėšas Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija naudoja pagal Vyriausybės patvirtintą metinę sąmatą. Metinėse sąmatose gali būti numatytas iki 5 procentų Kelių fondo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms kelių srityje finansuoti.
9 straipsnis. Kelių fondo lėšų naudojimas vietiniams keliams ir gatvėms tvarkyti
10 straipsnis. Kelių fondo veiklos garantijos
1. Kelių fondo pajamos negali būti perduodamos į valstybės biudžetą arba panaudotos kitoms valstybės reikmėms finansuoti.
Lietuvos Respublikos
kelių fondo įstatymo
1 priedėlis
Atskaitymų nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą maksimalūs dydžiai
1. Maksimalaus dydžio atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių fondą moka:
1) įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir jų neturinčios, bei juridiniai asmenys, užsiimantys nekomercine veikla, bet gaunantys pajamų iš ūkinės – komercinės veiklos (išskyrus besiverčiančius prekybos veikla, dujų realizavimu ir bankus), – iki 0,5 procento realizavimo pajamų (įplaukų);
Lietuvos Respublikos
kelių fondo įstatymo
2 priedėlis
Transporto priemonių savininkų metinio mokesčio už naudojimąsi keliais ribiniai dydžiai
1. Transporto priemonių savininkai moka tokio dydžio metinį mokestį už naudojimąsi keliais:
1) krovininėmis kelių transporto priemonėmis (tarp jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių bendroji masė (maksimalus leidžiamas svoris)
iki 3,5 tonos (įskaitytinai) 100 – 300 Lt
nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai) 300 – 500 Lt
o transporto priemonių savininkai – žemės ūkio įmonės, ūkininkai 100 Lt
nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai) 500 – 1000 Lt
didesnė kaip 24,0 tonos 1000 – 3000 Lt
2. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, rikiuotės ir transportavimo grupėms.
3. Jeigu per transporto priemonių savininkų mokesčio už naudojimąsi keliais ribinių dydžių galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus dydžius pagal vartotojų kainų indeksą.
______________
Lietuvos Respublikos
kelių fondo įstatymo
3 priedėlis
Mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis tarifai
1. Mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis vienkartiniai tarifai:
1) autobusais
nuo 10 iki 30 vietų (su vairuotoju įskaitytinai) iki 120 Lt
daugiau kaip 30 vietų iki 220 Lt
2) krovininėmis kelių transporto priemonėmis (tarp jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių bendras svoris
iki 3,5 tonos (įskaitytinai) iki 80 Lt
nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai) iki 160 Lt
nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai) iki 240 Lt
didesnis kaip 24,0 tonos iki 400 Lt
2. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.
3. Jeigu per mokesčio už naudojimąsi keliais užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Lietuvos Respublikos Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus tarifus pagal vartotojų kainų indeksą
______________
Lietuvos Respublikos
kelių fondo įstatymo
4 priedėlis
I. Mokesčio už naudojimąsi keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, ribiniai tarifai
Leidžiami matmenys viršyti (cm) |
Tarifai |
||||
Aukščio |
Pločio |
Ilgio |
Vienkartiniai Lt už 10 km |
Mėnesiniai (Lt) |
|
Rajono teritorijoje |
Lietuvos teritorijoje |
||||
|
10–20 |
|
5,0–6,0 |
350–420 |
875,0–962,5 |
11–20 |
21–40 |
101–200 |
6,1–7,0 |
427–490 |
1067,5–1225,0 |
21–30 |
41–60 |
201–300 |
7,1–7,5 |
497–525 |
1242,5–1312,5 |
31–40 |
61–80 |
301–400 |
7,6–8,0 |
532–560 |
1330,0–1400,0 |
41–50 |
81–100 |
401–500 |
8,1–8,5 |
567–595 |
1417,5–1487,5 |
>50 |
>100 |
>500 |
12,0–14,0 |
840–980 |
2100,0–2450,0 |
1. Jei viršijami lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys, t.y. kai tokia transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t.y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t.y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad galima būtų leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.
II. Mokesčio už naudojimąsi keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir(ar) leidžiamas bendras svoris, ribiniai tarifai
Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta (tonomis) |
Tarifai |
||
Vienkartiniai Lt už 10 km |
Mėnesiniai (Lt) |
||
Rajono teritorijoje |
Lietuvos teritorijoje |
||
0,6–1,0 |
0,80–1,12 |
56,0–78,4 |
140,0–196,0 |
1,1–1,5 |
1,60–1,76 |
112,0–123,2 |
280,0–308,0 |
1,6–2,0 |
2,24–2,56 |
156,8–179,2 |
392,0–448,0 |
2,1–3,0 |
4,00–4,44 |
280,0–310,8 |
700,0–777,0 |
3,1–4,0 |
6,40–7,20 |
448,0–504,0 |
1120,0–1260,0 |
4,1–5,0 |
8,80–10,40 |
616,0–728,0 |
1540,0–1820,0 |
5,1–6,0 |
11,20–12,80 |
784,0–896,0 |
1960,0–2240,0 |
6,1–7,0 |
13,60–15,20 |
952,0–1064,0 |
2380,0–2660,0 |
7,1–8,0 įskaitytinai |
16,00–18,40 |
1120,0–1288,0 |
2800,0–3220,0 |
1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, leidžiama važiuoti sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.
2. Jei transporto priemonės (jų junginio) faktiškas svoris viršija leidžiamą (40 t, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – 44 t), nustatomas 0,2 – 0,3 Lt už km tarifas už kiekvieną viršytą toną.
3. Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais.
4. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiškas transporto priemonės (jų junginio) svoris viršija leidžiamus, mokesčio dydis nustatomas tas, kuris yra didesnis.
5. Mokestis neimamas už naudojimąsi keliais Krašto apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priklausančia specialios paskirties technika, viršijančia leidžiamą ašies (ašių) apkrovą ir(ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamą bendrą svorį, tačiau šių transporto priemonių (jų junginių) maršrutą visais atvejais būtina suderinti su kelių savininkais.
Lietuvos Respublikos
kelių fondo įstatymo
5 priedėlis
Specialių transporto priemonių,
skirtų specialioms darbo funkcijoms atlikti,
sąrašas
20. Kiti specialioms darbo funkcijoms ir technologiniams procesams atlikti skirti automobiliai
Pastaba: Kelių transporto priemonės (pvz., savivarčiai, naftovežiai, benzinvežiai ir kitos), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams vežti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.
______________