LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJOS
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJOS 2007 m. VASARIO 23 d. NUTARIMO Nr. 1K-3 „DĖL PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. liepos 29 d. Nr. 1K-6
Vilnius
1. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 1K-3 „Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 26-979; 2008, Nr. 21-801) 3 punktą.
2. Pakeisti Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 1K-3 „Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstyti jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
vertybinių popierių komisijos
2007 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 1K-3
(Lietuvos Respublikos
vertybinių popierių komisijos
2010 m. liepos 29 d. nutarimo Nr. 1K-6 redakcija)
PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato emitentų, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo (Žin., 2007, Nr. 17-626) (toliau – Įstatymas) trečiasis skirsnis, periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo tvarką.
2. Šių Taisyklių teisinis pagrindas – Įstatymo 20, 21, 22 ir 25 straipsniai. Šios Taisyklės skirtos įgyvendinti:
2.1. 2003 m. lapkričio 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2003/71/EB dėl prospekto, kuris turi būti skelbiamas, kai vertybiniai popieriai siūlomi visuomenei ar įtraukiami į prekybos sąrašą, ir iš dalies pakeičiančiai Direktyvą 2001/34/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 7 tomas, p. 307);
2.2. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2004/25/EB dėl įmonių perėmimo siūlymų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 17 skyrius, 2 tomas, p. 20);
2.3. 2004 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo, iš dalies keičiančiai Direktyvą 2001/34/EB (OL 2004 L 390, p. 38);
2.4. 2008 m. gruodžio 12 d. Komisijos sprendimui dėl trečiųjų šalių vertybinių popierių emitentų naudojimosi tam tikros trečiosios šalies nacionaliniais apskaitos standartais ir tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais rengiant konsoliduotas finansines ataskaitas (OL 2008 L 340, p. 112);
2.5. 2007 m. kovo 8 d. Komisijos direktyvai 2007/14/EB, nustatančiai išsamias tam tikrų Direktyvos 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo nuostatų įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 069, p. 27).
II. PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO BENDROJI TVARKA
4. Informacija apie emitentų veiklą ir jų vertybinius popierius turi būti atskleidžiama viešai skelbiant metinę, tarpinę ir papildomą informaciją, įdedant ją į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiant Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijai (toliau – Komisija).
5. Pateikiama informacija turi būti aiški, išsami, suprantamai išdėstyta ir tarpusavyje palyginama. Ji gali būti iliustruota grafine medžiaga.
6. Atskleisdami periodinę informaciją, emitentai, veikiantys trumpiau nei nurodytą ataskaitinį laikotarpį arba per šį laikotarpį pakeitę savo teisinę formą, turi teisę atskleisti faktiško veikimo laikotarpio duomenis arba laikotarpio, prasidėjusio po teisinės formos pakeitimo, duomenis. Jei emitentas yra likviduojamas arba jam iškelta bankroto byla, iki kiekvienų metų gegužės 1 dienos jis turi pateikti metines finansines ataskaitas ir informaciją apie likvidavimo arba bankroto bylos eigą.
7. Atskleidžiant Įstatymo 25 straipsnio 1–5 dalyse nurodytą papildomą informaciją, informaciniame pranešime, be papildomos informacijos, taip pat turi būti pateikti pagrindiniai duomenys apie emitentą (pavadinimas, įmonės kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai), nurodytas asmuo, paskirtas teikti papildomą informaciją, jo kontaktiniai duomenys, emitento organo, priėmusio sprendimą išleisti naujas skolos vertybinių popierių emisijas arba sprendimą, dėl kurio keičiasi įstatinio kapitalo dydis, jo struktūra ar vertybinių popierių suteikiamos teisės, pavadinimas ir atitinkamo sprendimo priėmimo data, išleistų, konvertuotų, anuliuotų ar išpirktų vertybinių popierių kiekis, vieno vertybinio popieriaus nominali vertė, bendra nominali vertė, vertybinių popierių ISIN kodas, šių vertybinių popierių ar jų suteikiamų teisių įsigaliojimo data ir asmens, pasirašiusio šį informacinį pranešimą, duomenys (vardas, pavardė, einamos pareigos).
III. METINĖ INFORMACIJA
8. Emitentas metinę informaciją, kurią sudaro audituotos metinės finansinės ataskaitos, auditorių patikrintas metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo finansinių metų pabaigos paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Komisijai.
9. Jeigu emitentas privalo parengti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, metinę informaciją sudaro audituotos metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, auditorių patikrintas konsoliduotasis metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas. Jeigu emitentas privalo parengti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, į metinės informacijos sudėtį taip pat turi būti įtrauktos patronuojančios įmonės audituotos metinės finansinės ataskaitos su atsakingų asmenų patvirtinimu ir patronuojančios įmonės metinis pranešimas. Rengiant konsoliduotąjį metinį pranešimą, patronuojančios įmonės metinis pranešimas gali būti sujungtas su konsoliduotuoju metiniu pranešimu.
10. Nepriklausomo auditoriaus išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Komisijai kartu su metine informacija.
11. Viešai skelbiama ir į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę dedama metinė informacija kartu su auditoriaus išvada privalo būti pasirašytos atsakingų asmenų. Komisijai turi būti pateikiami metinės informacijos ir auditoriaus išvados originalai (1 egz.).
12. Metiniame pranešime turi būti nurodyta:
12.1. Bendra informacija apie emitentą:
12.1.2. emitentas ir jo kontaktiniai duomenys (pavadinimas, teisinė forma, įregistravimo data ir vieta, įmonės kodas, buveinės adresas (jei registruotos ir faktinės buveinės adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, interneto svetainės adresas);
12.2. Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo 25 straipsnyje nurodyta informacija.
12.3. Kita informacija apie emitentą:
12.3.1. emitento įstatinio kapitalo struktūra (akcijų kiekis, vienos akcijos nominali vertė, akcijų klasės ir kiekvienos akcijų klasės suteikiamos teisės ir pareigos, procentas, kurį atskiros klasės akcijos sudaro visame akcijų kapitale);
12.3.2. visi vertybinių popierių perleidimo apribojimai (pvz., apribojimai, taikomi vertybinių popierių paketams, arba reikalavimai gauti bendrovės ar kitų vertybinių popierių savininkų pritarimą);
12.3.3. per ataskaitinį laikotarpį padarytų pagrindinių investicijų apibūdinimas, įskaitant jų dydį;
12.3.4. informacija apie akcininkus (nurodyti konkrečią datą): bendras akcininkų skaičius; akcininkai, nuosavybės teise turintys ar valdantys daugiau kaip 5 procentus emitento įstatinio kapitalo (fizinių asmenų vardai, pavardės, įmonių pavadinimai, teisinės formos, įmonių kodai, buveinių adresai), jiems nuosavybės teise priklausančių akcijų kiekis pagal klases, turima įstatinio kapitalo ir balsų dalis procentais, atskirai nurodyti kiekvienam asmeniui nuosavybės teise priklausančių akcijų suteikiamų balsų procentus ir netiesiogiai turimų balsų procentus);
12.3.5. visi akcininkų tarpusavio susitarimai, apie kuriuos emitentas žino ir dėl kurių gali būti ribojamas vertybinių popierių perleidimas ir (arba) balsavimo teisės;
12.3.6. darbuotojai (darbuotojų skaičius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje arba vidutinis darbuotojų skaičius, pokyčiai per pastaruosius finansinius (ūkinius) metus, priežastys, lėmusios svarbius (daugiau kaip 10 procentų) pokyčius, darbuotojų grupavimas pagal išsilavinimą, vadovaujančiojo personalo, specialistų, darbininkų skaičius ir vidutinis mėnesinis atitinkamos darbuotojų grupės darbo užmokestis neatskaičius mokesčių, darbo ar kolektyvinėse sutartyse numatytos ypatingos emitento darbuotojų ar jų dalies teisės ir pareigos);
12.3.8. bendrovės stebėtojų tarybos, valdybos nariai, bendrovės vadovas, vyriausiasis finansininkas (vardai ir pavardės, duomenys apie dalyvavimą emitento įstatiniame kapitale, kiekvieno asmens kadencijos pradžią ir pabaigą, informacija apie emitento per ataskaitinį laikotarpį priskaičiuotas pinigų sumas, kitą perleistą turtą ir suteiktas garantijas šiems asmenims bendrai ir vidutinius dydžius, tenkančius vienam bendrovės stebėtojų tarybos, valdybos nariui, bendrovės vadovui, vyriausiajam finansininkui);
12.3.9. bendrovėje sudarytų komitetų nariai (vardai ir pavardės, duomenys apie dalyvavimą emitento įstatiniame kapitale, kiekvieno asmens kadencijos pradžią ir pabaigą, darbovietės, įgaliojimai, pagrindinės funkcijos);
12.3.10. visi reikšmingi susitarimai, kurių šalis yra emitentas ir kurie įsigaliotų, pasikeistų ar nutrūktų pasikeitus emitento kontrolei, taip pat jų poveikis, išskyrus atvejus, kai dėl susitarimų pobūdžio jų atskleidimas padarytų emitentui didelę žalą;
12.3.11. visi emitento ir jo organų narių, sudarytų komitetų narių ar darbuotojų susitarimai, numatantys kompensaciją, jei jie atsistatydintų arba būtų atleisti be pagrįstos priežasties arba jei jų darbas baigtųsi dėl emitento kontrolės pasikeitimo;
12.3.12. nuosavybės vertybinių popierių emitentai papildomai turi pateikti informaciją apie didesnius susijusių šalių sandorius – nurodyti šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri yra būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį, jeigu tokie sandoriai yra reikšmingi arba buvo sudaryti neįprastomis rinkos sąlygomis. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai, norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai, būtina pateikti atskirą informaciją. Sąvoka „susijęs asmuo“ turi tokią pačią reikšmę, kaip ir emitento taikomuose apskaitos standartuose.
12.4. Duomenys apie viešai skelbtą informaciją. Metiniame pranešime taip pat turi būti pateikiama santrauka informacijos, kurią emitentas, vykdydamas savo prievoles pagal jam taikomus vertybinių popierių rinką reglamentuojančius teisės aktus, per praėjusius 12 mėnesių viešai paskelbė vienoje ar keliose valstybėse narėse ir trečiosiose šalyse, ir nurodoma, kur galima gauti visą informaciją.
13. Konsoliduotajame metiniame pranešime turi būti nurodyta:
13.1. Bendra informacija apie įmonių grupę:
13.1.2. įmonių grupę sudarančios bendrovės ir jų kontaktiniai duomenys (pavadinimai, teisinės formos, įregistravimo datos ir vietos, įmonių kodai, buveinių adresai (jei registruotų ir faktinių buveinių adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresai, interneto svetainės adresai);
13.2. Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo 9 straipsnyje nurodyta informacija;
13.3. Jei įmonė, rengianti konsoliduotąjį metinį pranešimą, pasinaudoja Įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo 9 straipsnio 5 dalyje numatyta galimybe savo metinį pranešimą sujungti su konsoliduotuoju metiniu pranešimu, konsoliduotajame metiniame pranešime papildomai turi būti pateikiama šių Taisyklių 12 punkte nurodyta informacija apie pranešimą rengusią įmonę.
14. Jei šių Taisyklių 12 ir 13 punktuose nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime, yra nurodyta metinių finansinių ataskaitų ar metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, tai metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime pakanka pateikti nuorodą į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.
15. Įstatymo 21 straipsnyje nurodytas atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodyti atsakingų asmenų vardai, pavardės ir einamos pareigos.
16. Jeigu emitentas privalo parengti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą, kad, jų žiniomis, emitento metinės finansinės ataskaitos ir metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, sudarytos pagal taikomus apskaitos standartus, atitinka tikrovę ir teisingai parodo emitento ir įmonių grupės turtą, įsipareigojimus, finansinę būklę, pelną arba nuostolius ir pinigų srautus; kad, jų žiniomis, emitento metiniame pranešime bei konsoliduotajame metiniame pranešime yra teisingai nurodyta verslo plėtros ir veiklos apžvalga, emitento ir įmonių grupės būklė kartu su pagrindinių rizikų ir neapibrėžtumų, su kuriais susiduriama, aprašymu.
17. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų metinės finansinės ataskaitos ir metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos gali būti parengtos vadovaujantis Bendrai priimtais apskaitos principais, jei tenkinama bent viena iš toliau nurodytų sąlygų:
17.1. Metinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad metinės finansinės ataskaitos atitinka tarptautinius apskaitos standartus, kaip nurodyta 1-ajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinių ataskaitų pateikimas“;
17.2. Metinės finansinės ataskaitos yra parengtos pagal Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų Bendrai priimtus apskaitos principus;
17.3. Metinės finansinės ataskaitos už finansinius metus, prasidedančius 2012 m. sausio 1 d. arba vėliau tais metais, yra parengtos pagal Kinijos Liaudies Respublikos, Kanados, Korėjos Respublikos arba Indijos Respublikos bendruosius apskaitos principus. Viešai paskelbtos datos, nuo kurių trečiosios šalys pradeda taikyti tarptautinius apskaitos standartus, laikomos atskaitos datomis, nuo kurių nutraukiamas tų trečiųjų šalių bendrųjų apskaitos principų lygiavertiškumo pripažinimas.
IV. TARPINĖ INFORMACIJA
18. Emitentas tarpinę informaciją, kurią sudaro trijų, šešių, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinės finansinės ataskaitos ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Komisijai pasibaigus atitinkamam finansiniam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip per du mėnesius nuo jo pabaigos.
19. Jeigu emitentas privalo parengti konsoliduotąsias finansines ataskaitas, tai tarpinę informaciją sudaro trijų, šešių, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos ir atsakingų asmenų patvirtinimas.
20. Jeigu buvo atliekamas tarpinės informacijos auditas ar peržvalga, nepriklausomo auditoriaus išvada ar peržvalgos išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Komisijai kartu su tarpine informacija. Jeigu tarpinės informacijos auditas ar peržvalga nebuvo atlikta, emitentas tai turi pažymėti tarpinėse finansinėse ataskaitose.
21. Viešai skelbiama ir į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę dedama tarpinė informacija ir, jeigu buvo atliktas tarpinės informacijos auditas ar peržvalga, auditoriaus išvada ar auditoriaus peržvalgos išvada privalo būti pasirašytos atsakingų asmenų. Komisijai turi būti pateikiami tarpinės informacijos ir, jeigu buvo atliktas tarpinės informacijos auditas ar peržvalga, auditoriaus išvados ar auditoriaus peržvalgos išvados originalai (1 egz.).
22. Tarpinės finansinės ataskaitos, kurios rengiamos ne pagal tarptautinius apskaitos standartus, turi atitikti šiuos reikalavimus:
22.1. į tarpines finansines ataskaitas turi būti įtrauktas bent jau sutrumpintas balansas, sutrumpinta pelno (nuostolių) ataskaita ir aiškinamasis raštas;
22.2. rengiant sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą, turi būti vadovaujamasi tais pačiais pripažinimo ir įvertinimo principais, kaip ir rengiant metines finansines ataskaitas;
22.3. sutrumpintame balanse ir pelno (nuostolių) ataskaitoje turi būti pateikta kiekviena eilutė ir tarpinė suma, nurodyta naujausiose metinėse finansinėse emitento ataskaitose. Papildomos eilutės turi būti nurodytos tuo atveju, jeigu, jas praleidus, tarpinės finansinės ataskaitos būtų netikslios ir neteisingos;
22.4. į sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą turi būti įtraukta ši lyginamoji informacija:
22.4.1. einamųjų finansinių metų ataskaitinio laikotarpio pabaigos balansas ir praėjusių finansinių metų lyginamasis balansas;
22.4.2. einamųjų finansinių metų ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolių) ataskaita ir atitinkamo praėjusių finansinių metų laikotarpio lyginamoji informacija;
22.4.3. aiškinamajame rašte turi būti pateikta pakankamai informacijos, kad finansinės informacijos vartotojai tarpinėse finansinėse ataskaitose pateikiamą informaciją galėtų palyginti su metinėse finansinėse ataskaitose pateikta informacija ir galėtų teisingai įvertinti įmonės finansinės būklės pokyčius.
23. Trijų, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinių finansinių ataskaitų ar tarpinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti pateikiama informacija apie esminius įvykius ir sandorius, kurie įvyko per atitinkamą laikotarpį, nurodomas jų poveikis emitento ir jo kontroliuojamų įmonių finansinei būklei ir pateikiamas bendras emitento ir jo kontroliuojamų įmonių finansinės būklės ir veiklos atitinkamu laikotarpiu aprašymas.
24. Kartu su šešių mėnesių tarpine informacija turi būti viešai skelbiamas, į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę įdedamas ir pateikiamas Komisijai šešių mėnesių tarpinis pranešimas. Jeigu emitentas privalo parengti tarpines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, skelbiant šešių mėnesių tarpinę informaciją, turi būti paskelbtas šešių mėnesių konsoliduotas tarpinis pranešimas.
25. Šešių mėnesių tarpiniame pranešime ir konsoliduotajame tarpiniame pranešime turi būti nurodyta:
25.1. jei per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento akcininkus, – šių Taisyklių 12.3.4 punkte nurodyta informacija;
25.2. jei per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento organus, jų narius, – šių Taisyklių 12.3.8 ir 12.3.9 punktuose nurodyta informacija;
25.3. kita informacija, pagal šių Taisyklių 12 punktą reikalaujama nurodyti metiniame pranešime. Ši informacija gali būti trumpinama, nurodant esminius paskutiniame metiniame pranešime pateiktos informacijos pasikeitimus;
25.4. svarbiausi įvykiai, kurie įvyko per pirmuosius šešis finansinių metų mėnesius, ir jų poveikis tarpinėms finansinėms ataskaitoms ir (arba) tarpinėms konsoliduotosioms finansinėms ataskaitoms, taip pat informacija apie pagrindines rizikas ir netikėtumus per ateinančius šešis finansinių metų mėnesius;
25.5. nuosavybės vertybinių popierių emitentų tarpiniame pranešime ir (arba) konsoliduotajame tarpiniame pranešime turi būti pateikiama informacija apie didesnius susijusių šalių sandorius, t. y. informacija apie:
25.5.1. susijusių šalių sandorius, įvykdytus per pirmuosius šešis einamųjų finansinių metų mėnesius, padariusius didelį poveikį to laikotarpio įmonės finansinei padėčiai arba veiklai, įskaitant šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri yra būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai, norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai, būtina pateikti atskirą informaciją;
25.5.2. visus susijusių šalių sandorių, nurodytų paskutiniame metiniame pranešime ir (arba) konsoliduotajame metiniame pranešime, pasikeitimus, kurie galėjo padaryti didelį poveikį finansinei emitento ir (arba) įmonių grupės padėčiai arba veiklai per pirmuosius šešis einamųjų finansinių metų mėnesius.
26. Šešių mėnesių konsoliduotajame tarpiniame pranešime turi būti pateikiama šių Taisyklių 13 punkte nurodyta informacija ir kita su pranešimą rengusiu emitentu susijusi informacija, nurodyta šių Taisyklių 12 punkte. Pateikiama informacija gali būti trumpinama, nurodant esminius paskutiniame metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime pateiktos informacijos pasikeitimus.
27. Jei šių taisyklių 25 ir 26 punktuose nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta šešių mėnesių tarpiniame ar šešių mėnesių konsoliduotajame tarpiniame pranešime, yra nurodyta tarpinių finansinių ataskaitų ar tarpinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, tai tarpiniame ar konsoliduotajame tarpiniame pranešime pakanka pateikti nuorodą į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.
28. Įstatymo 22 straipsnyje nurodytas tarpinis atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodyti atsakingų asmenų vardai, pavardės ir einamos pareigos.
29. Jeigu emitentas rengia tarpines finansines ataskaitas ir tarpines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą, kad, jų žiniomis, emitento tarpinės finansinės ataskaitos ir tarpinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, sudarytos pagal taikomus apskaitos standartus, atitinka tikrovę ir teisingai parodo emitento ir įmonių grupės turtą, įsipareigojimus, finansinę būklę, pelną arba nuostolius ir pinigų srautus; kad, jų žiniomis, emitento tarpiniame pranešime bei konsoliduotajame tarpiniame pranešime yra teisingai nurodyta verslo plėtros ir veiklos apžvalga.
30. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų tarpinės finansinės ataskaitos ir tarpinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos gali būti sudarytos vadovaujantis Bendrai priimtais apskaitos principais, jei tenkinama bent viena iš toliau nurodytų sąlygų:
30.1. tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad tarpinės finansinės ataskaitos atitinka tarptautinius apskaitos standartus, kaip nurodyta 1-ajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinių ataskaitų pateikimas“;
30.2. tarpinės finansinės ataskaitos yra parengtos pagal Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų Bendrai priimtus apskaitos principus;
30.3. tarpinės finansinės ataskaitos už finansinius metus, prasidedančius 2012 m. sausio 1 d. arba vėliau tais metais, yra sudarytos pagal Kinijos Liaudies Respublikos, Kanados, Korėjos Respublikos arba Indijos Respublikos bendruosius apskaitos principus. Viešai paskelbtos datos, nuo kurių trečiosios šalys pradeda taikyti tarptautinius apskaitos standartus, laikomos atskaitos datomis, nuo kurių nutraukiamas tų trečiųjų šalių bendrųjų apskaitos principų lygiavertiškumo pripažinimas.
V. ATSAKOMYBĖ
31. Emitentai atsako už periodinės ir papildomos informacijos parengimą ir atskleidimą laiku ir laikantis šių Taisyklių nustatytos tvarkos.