LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MAISTO IR VETERINARIJOS AUDITO TARNYBOS IR PASIENIO IR TRANSPORTO VALSTYBINĖS VETERINARIJOS TARNYBOS REORGANIZAVIMO PROJEKTO IR MAISTO IR VETERINARIJOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. balandžio 2 d. Nr. B1-369

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.95–2.97 straipsniais, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) 7 straipsnio 4 dalimi, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120), ir atsižvelgęs į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2007-02-20 raštą Nr. ((1.16-03)-5K-0703728)-6K-0701794 „Dėl Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos reorganizavimo projekto derinimo“:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos reorganizavimo projektą;

1.2. Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybos nuostatus.

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2003 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. B1-358 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2002 m. kovo 22 d. įsakymo Nr. 134 pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 37-1646);

2.2. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2006 m. rugsėjo 13 d. įsakymą Nr. B1-520 „Dėl Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 99-3854);

2.3. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2006 m. lapkričio 14 d. įsakymą Nr. B1-670 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2006 m. rugsėjo 13 d. įsakymo Nr. B1-520 „Dėl Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 11-480).

3. Nurodau, kad šio įsakymo 1.2 ir 2 punktai įsigalioja nuo 2007 m. gegužės 2 dienos.

4. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę Artūrui Bagotyriui, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotojui finansų reikalams.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                  KAZIMIERAS LUKAUSKAS


PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2007 m. balandžio 2 d.

įsakymu Nr. B1-369

 

MAISTO IR VETERINARIJOS AUDITO TARNYBOS IR PASIENIO IR TRANSPORTO VALSTYBINĖS VETERINARIJOS TARNYBOS REORGANIZAVIMO PROJEKTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos reorganizavimo projektas (toliau – reorganizavimo projektas) nustato Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos reorganizavimo eigą sujungimo būdu į Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybą.

2. Reorganizavimo projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.1 straipsnio 2 dalimi, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.103 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120; 2000, Nr. 48-1390).

 

II. REORGANIZUOJAMOS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS

 

3. Reorganizuojamos biudžetinės įstaigos:

3.1. pavadinimas – Maisto ir veterinarijos audito tarnyba;

3.1.1. buveinės adresas -Kalvarijų g. 153, LT-08221 Vilnius, Lietuvos Respublika;

3.1.2. įstaigos registravimo kodas – 190782395, registracijos Juridinių asmenų registre data – 1997 m. liepos 4 d., registravimo pažymėjimo Nr. 019990;

3.1.3. atsiskaitomoji sąskaita Nr. LT627300010098523004 AB banke „Hansabankas“, banko kodas – 73000;

3.2. pavadinimas – Pasienio ir transporto valstybinė veterinarijos tarnyba;

3.2.1. buveinės adresas – Siesikų g. 17, LT-07170 Vilnius, Lietuvos Respublika;

3.2.2. įstaigos registravimo kodas – 190782819, registracijos Juridinių asmenų registre data – 1997 m. liepos 3 d., registravimo pažymėjimo Nr. 062668;

3.2.3. atsiskaitomoji sąskaita Nr. LT124010042400000065, pavedimų lėšų sąskaita Nr. LT564010042400000243, specialiųjų lėšų sąskaita Nr. LT864010042400030161 yra AB banke „NORD/LB Lietuva“, banko kodas – 40100.

 

III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR BŪDAS

 

4. Reorganizavimo tikslas – įgyvendinant Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymą (Žin., 1992, Nr. 2-15), Lietuvos Respublikos maisto įstatymą (Žin., 2000, Nr. 32-893), Lietuvos Respublikos geriamojo vandens įstatymą (Žin., 2001, Nr. 64-2327), Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymą (Žin., 1999, Nr. 52-1673; 2001, Nr. 64-2324), Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymą (Žin., 2006, Nr. 78-3056) ir kitus Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ir jai pavaldžių įstaigų kompetencijai priskirtus vykdyti teisės aktus bei Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymą (Žin., 2002, Nr. 123-5540; 2006, Nr. 107-4044), sukurti minėtus teisės aktus ir Europos Sąjungos šalių praktiką bei standartus atitinkančią vieningą vidaus audito tarnybą, pajėgią efektyviai ir veiksmingai atlikti minėtuose įstatymuose nurodytas funkcijas.

5. Reorganizavimo būdas -sujungimas, t. y. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos valdymo ir kitų funkcijų bei joms atlikti reikalingų biudžetinių asignavimų ir materialinių vertybių sujungimas į įsteigtą biudžetinę įstaigą – Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybą.

 

IV. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS

 

6. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ir jai pavaldžių įstaigų vykdomos valstybinės maisto kontrolės, gyvūnų sveikatos ir gerovės, pašarų, vartotojų teisių apsaugos maisto ir su juo susijusių paslaugų teikimo srityje bei pasienio veterinarinės kontrolės vidaus auditą šiuo metu gali atlikti dvi Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai pavaldžios įstaigos. Siekiant užtikrinti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, kaip valstybinės institucijos, struktūrinį vientisumą, taip pat darbo efektyvumo ir ekonomiškumo atžvilgiu tikslinga vietoj dviejų vidaus audito veiklą vykdančių įstaigų įsteigti vieną biudžetinę įstaigą, kurios viršininkas bus tiesiogiai pavaldus Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriui. Pažymėtina, kad reorganizavus minėtas įstaigas bus užtikrintas operatyvesnis ir efektyvesnis problemų ir klausimų, kylančių audituojant Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai pavaldžias įstaigas, sprendimas. Bus panaikintos iš dalies besidubliavusios funkcijos vidaus audito srityje, optimaliau ir ekonomiškiau bus naudojami šių įstaigų turimi žmogiškieji ištekliai ir patirtis. Bus sumažintos biudžetinių įstaigų valdymui skirtos išlaidos. Veiks Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nuostatas bei Europos Sąjungos šalių praktiką bei standartus atitinkanti centralizuota vidaus audito tarnyba.

 

V. REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS

 

7. Maisto ir veterinarijos audito tarnyba ir Pasienio ir transporto valstybinė veterinarijos tarnyba reorganizuojamos iki 2007 m. birželio 6 d.

8. Vykdomos šios reorganizavimo priemonės:

8.1. VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registrui pateikiamas reorganizavimo projektas ir kiti dokumentai reorganizuojamų įstaigų teisiniam statusui „reorganizuojamos“ įregistruoti – ne vėliau kaip pirmą reorganizavimo projekto viešo paskelbimo dieną;

8.2. iki 2007 m. vasario 15 d. reorganizavimo projektas suderinamas su Lietuvos Respublikos finansų ministerija;

8.3. reorganizuojamų įstaigų valstybės tarnautojai ir pagal darbo sutartis dirbantys darbuotojai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įspėjami apie darbo sąlygų pasikeitimą ir galimą atleidimą iš tarnybos (darbo) iki 2007 m. vasario 23 d.;

8.4. iki 2007 m. balandžio 23 d. remiantis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ir jai pavaldžių įstaigų struktūra, patvirtinta Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. B1-729 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ir jai pavaldžių įstaigų struktūros ir pareigybių sąrašo patvirtinimo“ reorganizuojamų įstaigų valstybės tarnautojams ir pagal darbo sutartis dirbantiems darbuotojams Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka siūlomos pareigos;

8.5. iki 2007 m. vasario 23 d. parengiamas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymo Nr. B1-729 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ir jai pavaldžių įstaigų struktūros ir pareigybių sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo projektas;

8.6. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos patikėjimo teise ar kitais teisiniais pagrindais valdomas valstybės turtas perregistruojamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

8.7. suinteresuotos Lietuvos Respublikos ir užsienio įstaigos, institucijos ir organizacijos bei kiti asmenys Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.101 straipsnio 1 dalies nustatyta tvarka informuojami apie Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos reorganizavimą;

8.8. iki 2007 m. balandžio 6 d. parengiamas steigiamos Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybos nuostatų projektas; nuo Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybos nuostatų patvirtinimo iki 2007 m. birželio 6 d. Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnyba įregistruojama VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre, perregistruojamos bankuose turimos sąskaitos bei atliekamos kitos su įstaigos registracija susijusios procedūros;

8.9. iki 2007 m. balandžio 6 d. parengiami kitų su reorganizavimu susijusių teisės aktų projektai ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pateikiami tvirtinti kompetentingoms institucijoms iki 2007 m. birželio 1 d.

9. Reorganizacija vykdoma iš Maisto ir veterinarijos audito tarnybai ir Pasienio ir transporto valstybinei veterinarijos tarnybai patvirtintų Lietuvos Respublikos biudžetinių asignavimų.

 

VI. TURTO ĮVERTINIMAS

 

10. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos valdomo valstybės turto vertė 2007 m. vasario 1 d. pagal buhalterinės atskaitomybės duomenis sudarė 168,7 tūkst. Lt, t. y.:

ilgalaikis turtas – 115,6 tūkst. Lt,

trumpalaikis turtas – 44,6 tūkst. Lt,

materialinės atsargos – 0,5 tūkst. Lt,

piniginės lėšos – 8,0 tūkst. Lt,

debitorinis įsiskolinimas – 0 tūkst. Lt, kreditorinis įsiskolinimas – 18,2 tūkst. Lt,

išsinuomotas ilgalaikis turtas – 69,4 tūkst. Lt, išnuomoto trumpalaikio turto nėra.

11. Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos valdomo valstybės turto vertė 2007 m. vasario 1 d. pagal buhalterinės atskaitomybės duomenis sudarė 12310 tūkst. Lt, t. y.:

ilgalaikis turtas – 10347,2 tūkst. Lt,

trumpalaikis turtas – 434,1 tūkst. Lt,

materialinės atsargos – 47,5 tūkst. Lt,

piniginės lėšos – 18,5 tūkst. Lt,

debitorinis įsiskolinimas – 439,8 tūkst. Lt,

kreditorinis įsiskolinimas – 795,5 tūkst. Lt,

išsinuomotas ilgalaikis turtas – 78,6 tūkst. Lt, išnuomoto trumpalaikio turto nėra.

 

VII. TURTO PASKIRSTYMAS IR PRIEVOLIŲ PERĖMIMAS

 

12. Šio projekto VI skyriuje nurodytą turtą, taip pat Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos teises ir prievoles teisės aktų nustatyta tvarka iki 2007 m. birželio 6 d. perima naujai įsteigta biudžetinė įstaiga – Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnyba.

 

VIII. APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS DOKUMENTŲ PERĖMIMAS

 

13. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos valdomo valstybės turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktas pasirašomas pagal 2007 m. birželio 1 d. buhalterinės apskaitos duomenis (reorganizuojamos įstaigos perduoda, o Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnyba priima išlaidų sąmatų vykdymo 2006 m. gruodžio 31 d. ir 2007 m. birželio 1 d. balansų likučius perdavimo ir priėmimo aktu).

14. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos valstybės turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo Maisto ir veterinarijos audito tarnybos viršininkas, Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos viršininkas ir asmuo, laikinai einantis Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybos viršininko pareigas, ar jų įgalioti darbuotojai.

15. Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos antspaudai su Lietuvos valstybės herbu, kiti įstaigų antspaudai pasirašius turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktus sunaikinami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX. REORGANIZUOJAMŲ ĮSTAIGŲ UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

16. Po reorganizavimo veiksiančios įstaigos uždaviniai ir funkcijos bus nustatyti Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybos nuostatuose, patvirtintuose Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus įsakymu, ir kituose teisės aktuose.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Reorganizavimo laikotarpiu reorganizavimo komisija turi teisę:

17.1. rengti teisės aktų, kitų dokumentų, susijusių su Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos reorganizavimu ir įsteigtos biudžetinės įstaigos – Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybos – veikla, projektus;

17.2. gauti ir teikti informaciją apie veiklą, susijusią su Maisto ir veterinarijos audito tarnybos ir Pasienio ir transporto valstybinės veterinarijos tarnybos reorganizavimu, būtiną reorganizavimo komisijos veiklai;

17.3. spręsti visus klausimus, susijusius su reorganizavimu.

______________


PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2007 m. balandžio 2 d.

įsakymu Nr. B1-369

 

MAISTO IR VETERINARIJOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnyba (toliau vadinama Tarnyba) yra viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį ir finansinį savarankiškumą, sąskaitą banke, antspaudą su savo pavadinimu.

2. Tarnybos steigėja yra Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau vadinama VMVT).

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, VMVT direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

5. Tarnybos buveinės adresas: Kalvarijų g. 153, LT-08221 Vilnius, Lietuvos Respublika.

 

II. TARNYBOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Tarnybos tikslai:

6.1. sistemingai ir visapusiškai vertinant rizikos valdymą ir vidaus kontrolę VMVT, jai pavaldžiose įstaigose padėti didinti VMVT, jai pavaldžių įstaigų valdymo ir veiklos efektyvumą, įgyvendinti strateginius veiklos, Lietuvos Respublikos kontrolės institucijų integruotą daugiametį nacionalinės kontrolės ir kitus planus, programas ir procedūras;

6.2. tikrinti, ar veiksmingai įgyvendinama valstybinė kontrolė, susijusi su maistą ir pašarus, vartotojų teisių apsaugą maisto ir su maistu susijusių paslaugų teikimo srityje reglamentuojančiais teisės aktais, gyvūnų sveikatos ir gerovės taisyklėmis, vertinti, ar VMVT, jai pavaldžių įstaigų vykdoma valstybinė kontrolė yra pakankama ir veiksminga šių teisės aktų tikslams pasiekti.

7. Svarbiausi Tarnybos uždaviniai yra šie:

7.1. tikrinti ir vertinti, ar VMVT ir jai pavaldžiose įstaigose sukurta ir įdiegta vidaus kontrolės sistema yra pakankama ir veiksminga, ar jų veikla atitinka teisės aktų reikalavimus, ar informacija apie finansinę ir ūkinę veiklą yra išsami ir patikima, ar pasiekti VMVT ir jai pavaldžioms įstaigoms nustatyti tikslai ir uždaviniai;

7.2. teikti VMVT direktoriui, VMVT pavaldžių įstaigų vadovams objektyvią informaciją, rekomendacijas ir išvadas dėl audituotos veiklos, vidaus kontrolės būklės, strateginių veiklos, Lietuvos Respublikos kontrolės institucijų integruoto daugiamečio nacionalinės kontrolės ir kitų planų, programų vykdymo, galimos arba nustatytos veiklos rizikos VMVT struktūriniuose padaliniuose, jai pavaldžiose įstaigose;

7.3. tikrinti ir vertinti VMVT, jai pavaldžių įstaigų valdymo metodus ir jų efektyvumą, valdymo kokybės kontrolę bei priemones, naudojamas valdymui tobulinti;

7.4. tikrinti ir vertinti, kaip administruojamos ir naudojamos lėšos, gautos iš Europos Sąjungos institucijų ar specialiųjų fondų ir nacionalinio biudžeto, įvertinti, ar sukurta ir įdiegta vidaus kontrolės sistema, ar ji yra pakankama ir veiksminga, ar naudojamos ir taikomos administravimo procedūros yra tinkamos ir patikimos;

7.5. tikrinti ir vertinti, ar VMVT, jai pavaldžių įstaigų vykdoma valstybinė kontrolė, susijusi su maistu ir pašarais, vartotojų teisių apsauga maisto ir su maistu susijusių paslaugų teikimu, gyvūnų sveikata ir gerove atitinka Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų reikalavimus.

8. Tarnyba, įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, vykdo šias funkcijas:

8.1. tikrina ir vertina VMVT, jai pavaldžių įstaigų:

8.1.1. veiklos atitiktį Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, vidaus taisyklėms ir kitiems teisės aktams,

8.1.2. vidaus kontrolės sistemos funkcionavimą (nustatytų vidaus tvarkos taisyklių, vidaus kontrolės procedūrų veiksmingumą, pakankamumą ir jų laikymąsi, organizacinės struktūros optimalumą, funkcijų paskirstymo ir kita), rizikos veiksnių valdymo efektyvumą,

8.1.3. strateginių veiklos, Lietuvos Respublikos kontrolės institucijų integruoto daugiamečio nacionalinės kontrolės ir kitų planų įgyvendinimą, veiklos atitiktį jų tikslams ir uždaviniams, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų vykdymą, joms skirtų lėšų bei valstybės turto naudojimą efektyvumo, ekonomiškumo ir rezultatyvumo požiūriais,

8.1.4. finansinių ir veiklos ataskaitų duomenų teisingumą, apskaitos informacijos tinkamumą, objektyvumą, pateikimą laiku,

8.1.5. informacinių sistemų saugumą, veiksmingumą ir informacinių sistemų projektus,

8.1.6. turto apskaitą ir apsaugą,

8.1.7. lėšų naudojimą investicijoms,

8.1.8. projektų ir programų, finansuojamų iš Europos Sąjungos lėšų, įgyvendinimą,

8.1.9. maisto ir pašarų saugos, kokybės ir tvarkymo priežiūros bei gyvūnų sergamumo mažinimo politikos įgyvendinimą,

8.1.10. veterinarinių, sanitarinių bei ūkinių priemonių planavimą, organizavimą ir įgyvendinimą, vykdant gyvūnų užkrečiamųjų ligų prevenciją bei šių ligų židinių likvidavimą,

8.1.11. Veterinarijos įstatymo ir jį lydinčiųjų teisės aktų reikalavimų, organizuojant sergančių gyvūnų gydymą bei kitų veterinarinių procedūrų vykdymą,

8.1.12. maisto saugos ir veterinarinės sanitarijos reikalavimų laikymąsi eksportuojant, importuojant bei tranzitu vežant gyvūnus, gyvūninius ir negyvūninius produktus ir žaliavas, pašarus bei veterinarinius preparatus,

8.1.13. maisto saugos ir veterinarijos reikalavimų įgyvendinimą gyvulininkystės objektuose, maisto tvarkymo subjektuose,

8.1.14. vartotojų interesų apsaugos užtikrinimą maisto ir su maisto tvarkymu susijusių paslaugų teikimo srityse,

8.1.15. gyvūnų gerovės reikalavimų vykdymą jų laikymo, naudojimo, prekybos vietose, įvežant iš trečiųjų šalių ir vežant tranzitu;

8.2 rengia vidaus audito ataskaitas su išvadomis ir rekomendacijomis vidaus audito metu nustatytiems neatitikimams ištaisyti, VMVT, jai pavaldžių įstaigų veiklos ir vidaus kontrolei tobulinti;

8.3. vykdo pažangos stebėjimą (veiklą po audito);

8.4. rengia Tarnybos strateginius ir metinius veiklos planus, metines ir kitas veiklos ataskaitas;

8.5. pagal kompetenciją sudaro sandorius ir sutartis, siekdama įgyvendinti Tarnybos uždavinius ir funkcijas;

8.6. pagal kompetenciją bendradarbiauja su valstybės institucijomis ir įstaigomis bei organizacijomis, mokslo įstaigomis, žiniasklaida;

8.7. VMVT direktoriaus pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikos pozicijai Europos Sąjungos šalių ekspertų komisijose ir darbo grupėse, bendradarbiauja su tarptautinėmis ir užsienio šalių atitinkamomis organizacijomis;

8.8 teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja fizinių bei juridinių asmenų skundus, prašymus, pasiūlymus dėl VMVT, jai pavaldžių įstaigų veiklos;

8.9. teikia informaciją visuomenei, kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims Tarnybos kompetencijos klausimais;

8.10. organizuoja ir tvarko Tarnybos dokumentų apskaitą;

8.11. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas, VMVT direktoriaus nurodymus, susijusius su valstybine kontrole ir vidaus auditu.

9. Tarnyba įgyvendina savo uždavinius ir funkcijas palaikydama glaudžius ryšius su VMVT struktūriniais padaliniais, jai pavaldžiomis įstaigomis, keisdamasi su jais informacija ir dokumentais, kurių reikia valstybinei kontrolei ir vidaus auditui atlikti.

 

III. TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Tarnyba, vykdydama jai nustatytas funkcijas, turi teisę:

10.1. vadovaudamasi teisės aktais, susijusiais su maistą ir pašarus, vartotojų teisių apsauga maisto ir su maistu susijusių paslaugų teikimu ir vidaus auditu, numatyti tam tikro laikotarpio vidaus audito apimtis, tikslus, audituojamas sritis, taikomų vidaus audito procedūrų pobūdį ir mastą;

10.2. atlikti kontrolinius matavimus, turto inventorizavimą, kitaip teisės aktų nustatyta tvarka tikrinti VMVT, jai pavaldžių įstaigų valstybės nuosavybės, patikėjimo teise ar kitais teisėtais pagrindais valdomą ir naudojamą turtą, taip pat imtis kitų būtinų veiksmų siekiant įvertinti, kaip jis panaudojamas;

10.3. naudotis VMVT, jai pavaldžių įstaigų duomenų bazėje sukaupta informacija, kuri būtina vidaus auditui atlikti;

10.4. gauti iš audituojamų įstaigų:

10.4.1. galiojančių dokumentų (įsakymų, protokolų, nuostatų, taisyklių, instrukcijų, aktų ir kitų), kuriais savo darbe vadovaujasi audituojama įstaiga, kopijas,

10.4.2. apskaitos dokumentus (finansines ataskaitas ir kitus),

10.4.3. informaciją apie rengiamus investicijų ir kompiuterizavimo projektus,

10.4.4. naudojamų kompiuterinių programų dokumentų, šių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijas;

10.5. atlikdama vidaus auditą, atrankos būdu lankytis visose audituojamose įstaigose ir jų struktūriniuose padaliniuose;

10.6. gauti audituojamų įstaigų vadovų, valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus;

10.7. gavusi VMVT direktoriaus sutikimą, pasitelkti VMVT, jai pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojus Tarnybos funkcijoms vykdyti;

10.8. reikalauti iš audituojamų įstaigų vadovų sudaryti tinkamas sąlygas vidaus auditui atlikti;

10.9. perduoti medžiagą teisėsaugos institucijoms, jei nustatomi požymiai veikų, galinčių užtraukti administracinę ar baudžiamąją atsakomybę;

10.10. dalyvauti mokymo ir kvalifikacijos kėlimo kursuose, seminaruose, kituose profesiniuose renginiuose;

10.11. įgyvendinti kitas teisės aktuose Tarnybai priskirtas teises.

11. Tarnybos valstybės tarnautojai ir pagal darbo sutartį dirbantys darbuotojai, įgyvendindami jiems pavestus uždavinius ir vykdydami savo pareigas, privalo užtikrinti gautos informacijos, kuri yra komercinė paslaptis, konfidencialumą.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Tarnybai vadovauja viršininkas-valstybinis veterinarijos inspektorius, kurį įstatymų nustatyta tvarka VMVT direktorius priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų, skatina bei skiria tarnybines nuobaudas.

13. Tarnybos viršininkas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas VMVT direktoriui.

14. Tarnybos viršininkas turi pavaduotojų. Laikinai nesant Tarnybos viršininko, jo funkcijas vykdo VMVT direktoriaus įsakymu paskirtas Tarnybos viršininko pavaduotojas. Tarnybos viršininko pavaduotojus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos viršininkas.

15. Tarnybos viršininkas yra asmeniškai atsakingas už Tarnybos viešojo ir vidaus administravimo įgyvendinimą, šiais nuostatais pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, Tarnybos veiklos organizavimą.

16. Tarnybos valstybės tarnautojai ir pagal darbo sutartį dirbantys darbuotojai atsako Tarnybos viršininkui už jiems pavestų darbų ir užduočių vykdymą. Tarnybos viršininkas Tarnybos struktūriniams padaliniams vadovauja per skyrių vedėjus, kurie yra tiesiogiai pavaldūs Tarnybos viršininkui.

17. Tarnybos viršininkas, be Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje nustatytų pagrindinių funkcijų, vadovaudamasis vidaus audito nepriklausomumo principu:

17.1. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, VMVT direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

17.2. atstovauja Tarnybai ir VMVT direktoriaus pavedimu VMVT kitose valstybės įstaigose, įmonėse ir organizacijose pagal Tarnybos kompetenciją;

17.3. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų pareigybių aprašymus, Tarnybos darbo reglamentą, jos vidaus tvarkos taisykles, kontroliuoja jų vykdymą;

17.4. planuoja Tarnybos darbą, nustato Tarnybos veiklos plėtojimo ir tobulinimo kryptis, perspektyvas, strategiją;

17.5. kontroliuoja, valdo Tarnybos materialines vertybes ir finansinius išteklius;

17.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas, perkelia ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus, priima ir atleidžia iš darbo pagal darbo sutartį dirbančius Tarnybos darbuotojus, skatina juos ir prireikus skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas;

17.7. rengia ir teikia VMVT direktoriui tvirtinti Tarnybos nuostatų pakeitimų projektus;

17.8. rengia ir teikia derinti VMVT direktoriui Tarnybos strateginį veiklos planą;

17.9. rengia ir teikia tvirtinti VMVT direktoriui vidaus audito atlikimo VMVT, jai pavaldžiose įstaigose metinį veiklos planą (grafiką);

17.10. prižiūri Tarnybos atliekamą vidaus auditą ir vertina jo kokybę, teisės aktų nustatyta tvarka vertina Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybinę veiklą;

17.11. skiria valstybės tarnautojus, atitinkančius jų pareigybės aprašymuose nurodytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus, valstybinei veterinarijos ir (ar) maisto kontrolei ar kitiems pavedimams atlikti;

17.12. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus teisės aktus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

17.13. teisės aktų nustatyta tvarka nustato Tarnybos valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų atlyginimus ir darbo apmokėjimo sąlygas (priemokų, pašalpų ir kt. mokėjimą) pagal VMVT patvirtintą sąmatą;

17.14. organizuoja Tarnybos valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų mokymą, rūpinasi jų kvalifikacijos kėlimu ir darbo sąlygomis bei darbo sauga;

17.15. pagal savo kompetenciją palaiko profesinius ryšius su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybės institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis;

17.16 dalyvauja VMVT pasitarimuose ir kituose renginiuose;

17.17. teikia VMVT direktoriui pasiūlymus dėl Tarnybos, VMVT, jai pavaldžių įstaigų veiklos ir valdymo tobulinimo;

17.18. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų jam suteiktas funkcijas.

 

V. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

18. Tarnyba finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Biudžeto lėšos naudojamos pagal VMVT patvirtintą išlaidų sąmatą, laikantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų.

19. Tarnyba buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Tarnybos ūkinę ir finansinę veiklą kontroliuoja VMVT ir kitos Lietuvos Respublikos įstatymais nustatytos kontrolės teisę turinčios institucijos.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Tarnyba reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

______________