LIETUVOS RESPUBLIKOS
APLINKOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL lietuvos respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymo Nr. d1-276 „dėl Paraiškų dėl aplinkosaugos projektų (priemonių) finansavimo, naudojant Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas, pateikimo, šių projektų (priemonių) įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo bei aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų panaudojimo tarybos nuostatų patvirtinimo“ PAKEITIMO
2011 m. gruodžio 23 d. Nr. D1-1017
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. D1-276 „Dėl Paraiškų dėl aplinkosaugos projektų (priemonių) finansavimo, naudojant Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšas, pateikimo, šių projektų (priemonių) įvertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo bei Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų panaudojimo tarybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 85-3098; 2005, Nr. 71-2565; 2007, Nr. 46-1775; 2009, Nr. 97-4105) ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2872; 2002, Nr. 96-4169; 2003, Nr. 61-2764; 2004, Nr. 116-4328; 2005, 84-3107; 2008, 117-4444; 2010, Nr. 81-4220, Nr. 84-4409) ir siekdamas užtikrinti Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo efektyvumą bei kontrolę:
2. Pavedu:
2.1. aplinkos viceministrams pagal veiklos sritis ir ministerijos kancleriui pagal administravimo sritis užtikrinti paraiškų teikimą Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tarybai ir lėšų panaudojimą pagal paskirtį;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. D1-276
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2011 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. D1-1017
redakcija)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašAS
I. Bendrosios nuostatos
1. Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – Programa) lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, dotacijų savivaldybių vykdomosioms institucijoms (toliau – Savivaldybė) teikimo tvarką ir atsiskaitymo už lėšų panaudojimą tvarką.
2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2872; 2010, Nr. 84-4409) 4 straipsnio 1 dalyje numatytoms priemonėms finansuoti.
3. Tvarkos apraše naudojamos sąvokos:
3.1. dotacijų teikimo sutartis – sutartis, kuri sudaroma tarp Savivaldybės, kuriai teikiama dotacija, ir Aplinkos ministerijos;
3.2. finansavimo kryptys – tai veiklos, numatomos finansuoti Programos lėšomis, ir joms skiriamos pinigų sumos, kurios kasmet tvirtinamos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu;
3.3. lėšų gavėjai – ministerija, ministerijai pavaldžios institucijos ir Savivaldybės, kurių projektams arba priemonėms (toliau – Projektas) įgyvendinti skiriamos lėšos iš Programos;
3.4. paraiška – šio Tvarkos aprašo 1 priede nurodytos formos dokumentas, kuriame pagrindžiamas Projekto tikslas, nurodomos Projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir pateikiami išsamūs duomenys apie Projektą;
II. finansavimo krypčių Nustatymas IR KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS
4. Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamentas, įvertinęs Aplinkos ministerijos kitų metų prioritetus ir Aplinkos ministerijos strateginio veiklos plano kitų metų tikslus, parengia ir Aplinkos ministerijos vadovybei teikia Programos kitų metų finansavimo krypčių sąrašą su kiekvienai krypčiai numatomomis lėšomis, išskiriant investicijų Projektams skiriamas lėšas, kuris iki kalendorinių metų sausio 15 d. tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu ir skelbiamas Aplinkos ministerijos tinklalapyje ir „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
III. PARAIŠKŲ INVESTICIJŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI TEIKIMAS
6. Pareiškėjai Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tarybai (toliau – Taryba) iki einamųjų kalendorinių metų kovo 1 d. teikia paraiškas kitais kalendoriniais metais planuojamiems įgyvendinti investicijų Projektams, atitinkantiems Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2872; 2010, Nr. 84-4409) 4 straipsnio 1 dalies nuostatas ir aplinkos ministro įsakymu patvirtintas kitų kalendorinių metų finansavimo kryptis, finansuoti.
7. Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – Agentūra), Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai (toliau – RAAD), Valstybinių parkų ir rezervatų direkcijos (toliau – Direkcijos) ir VĮ miškų urėdijos paraiškas kitais kalendoriniais metais planuojamiems įgyvendinti investicijų Projektams finansuoti teikia tokia tvarka:
7.1. RAAD iki einamųjų kalendorinių metų vasario 15 d. paraiškas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 8 punkto nuostatas, teikia Agentūrai, kuri:
7.1.1. tais atvejais, kai tokius pačius investicijų Projektus planuoja įgyvendinti daugiau kaip vienas RAAD, apibendrinusi RAAD paraiškose pateiktą informaciją, savo vardu pagal Tvarkos aprašo 8 punkto nuostatas parengia vieną bendrą savo ir RAAD paraišką, prie kurios prideda lėšų paskirstymą pagal kiekvieną instituciją;
7.1.2. tais atvejais, kai investicijų Projektą planuoja įgyvendinti vienas RAAD, atlieka kokybinį RAAD paraiškos vertinimą, užpildydama ir prie RAAD paraiškos pridėdama Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą Paraiškos Programos lėšoms gauti kokybinio vertinimo formą;
7.2. Direkcijos iki einamųjų kalendorinių metų vasario 15 d. paraiškas teikia Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai, kuri, įvertinusi ir apibendrinusi visų Direkcijų paraiškas, jas iki einamųjų kalendorinių metų kovo 1 d. teikia Tarybai, pridėdama prioritetinį visų paraiškų sąrašą;
7.3. VĮ miškų urėdijos iki einamųjų kalendorinių metų vasario 15 d. paraiškas teikia Generalinei miškų urėdijai prie Aplinkos ministerijos, kuri, įvertinusi ir apibendrinusi visų VĮ miškų urėdijų paraiškas, jas iki einamųjų kalendorinių metų kovo 1 d. teikia Tarybai, pridėdama prioritetinį visų paraiškų sąrašą.
8. Paraiškos investicijų Projektams turi būti parengtos pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytą formą. Prie paraiškos turi būti pridedami dokumentai, parengti vadovaujantis Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 (Žin., 2001, Nr. 60-2172; 2002, Nr. 54-2139), Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251; 2011, Nr. 24-1155), ir aplinkos ministro įsakymu dėl Aplinkos ministerijos ir jai pavaldžių institucijų asignavimų planavimo, rengiant valstybės biudžetą.
IV. PARAIŠKŲ NE INVESTICIJŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI TEIKIMAS
9. Pareiškėjai Tarybai iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d. teikia paraiškas kitais kalendoriniais metais planuojamiems įgyvendinti ne investicijų Projektams, atitinkantiems Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies nuostatas ir aplinkos ministro įsakymu patvirtintas kitų kalendorinių metų finansavimo kryptis, finansuoti.
10. Agentūra, RAAD, Direkcijos ir VĮ miškų urėdijos paraiškas kitais kalendoriniais metais planuojamiems įgyvendinti ne investicijų Projektams finansuoti teikia tokia tvarka:
10.1. RAAD iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 1 d. paraiškas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytą paraiškos formą, teikia Agentūrai, kuri:
10.1.1. tais atvejais, kai tokius pačius Projektus planuoja įgyvendinti daugiau kaip vienas RAAD, apibendrinusi RAAD paraiškose pateiktą informaciją, savo vardu pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytą formą parengia vieną bendrą savo ir RAAD paraišką, prie kurios prideda lėšų paskirstymą pagal kiekvieną instituciją;
10.1.2. tais atvejais, kai Projektą planuoja įgyvendinti vienas RAAD, atlieka kokybinį RAAD paraiškos vertinimą, užpildydama ir prie RAAD paraiškos pridėdama Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą Paraiškos Programos lėšoms gauti kokybinio vertinimo formą;
10.2. Direkcijos iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 1 d. paraiškas teikia Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai, kuri, įvertinusi ir apibendrinusi visų Direkcijų poreikius, parengia ir Tarybai iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d. teikia bendras paraiškas, prie kurių prideda lėšų paskirstymus pagal kiekvieną Direkciją;
10.3. VĮ miškų urėdijos iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 1 d. paraiškas teikia Generalinei miškų urėdijai, kuri, apibendrinusi ir įvertinusi VĮ miškų urėdijų poreikius, parengia ir Tarybai iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d. teikia savo arba bendras savo ir VĮ miškų urėdijų paraiškas, pridėdama lėšų paskirstymą pagal kiekvieną VĮ miškų urėdiją.
11. Paraiška turi būti parengta pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytą paraiškos formą, prie jos turi būti pridėta preliminari Projekto įgyvendinimo išlaidų sąmata, preliminari perkamų prekių, paslaugų arba darbų techninė specifikacija.
V. PARAIŠKŲ DERINIMAS
13. Pareiškėjas prieš teikdamas Tarybai paraišką suderina:
13.1. su kuruojančiu aplinkos viceministru arba Aplinkos ministerijos kancleriu, kuris pasirašo ant paraiškos originalo ir nurodo pasirašymo datą;
13.2. su Aplinkos ministerijos Finansų skyriumi, kuris tikrina, ar Projekto išlaidos gali būti apmokamos iš Programos lėšų, ir Finansų skyriaus vadovas pasirašo ant paraiškos originalo ir nurodo pasirašymo datą;
14. Savivaldybių pateiktas paraiškas šio Tvarkos aprašo 13.1–13.2 punktuose nustatyta tvarka derina Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys, kurio veiklos sričiai priskirta paraiškoje nurodyta veikla.
Vi. Paraiškų vertinimas
16. Paraiškų vertinimą sudaro:
18. Paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje datą.
19. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas pagal vertinimo kriterijus, užpildant šią lentelę:
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
1. |
Paraišką pateikė šiame Tvarkos apraše nurodytas Pareiškėjas (pagal Tvarkos aprašo III, IV ir VII skyrių reikalavimus) |
|
|
2. |
Paraiška pateikta pagal Tvarkos aprašo 1 priedo paraiškos formą |
|
|
3. |
Paraiška suderinta su veiklos sritį kuruojančiu aplinkos viceministru arba administruojančiu Aplinkos ministerijos kancleriu |
|
|
4. |
Paraiška suderinta su Aplinkos ministerijos Finansų skyriumi |
|
|
5. |
Paraiška suderinta su Aplinkos ministerijos Informacinių technologijų skyriumi, jeigu reikia |
|
|
6. |
Išsamiai užpildyta visa paraiškos forma |
|
|
7. |
Paraiškos forma pasirašyta Pareiškėjo vadovo |
|
|
8. |
Paraiška pateikta raštu ir elektroniniu paštu |
|
|
9. |
Pateikti visi reikalaujami Pareiškėjo vadovo pasirašyti paraiškos priedai |
|
|
10. |
Paraiškoje nurodytas Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies punktas, pagal kurį siūloma finansuoti Projektą |
|
|
11. |
Paraiškoje nurodytas už Projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo |
|
|
20. Jeigu, atliekant administracinės atitikties vertinimą, yra nustatoma, kad paraiška neatitinka nors vieno lentelėje pateikto administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, Pareiškėjui raštu pranešama, kad Projektas negali būti finansuojamas, arba prašoma per nurodytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Jeigu Pareiškėjas per nurodytą terminą trūkstamos informacijos ir (arba) dokumentų nepateikia, laikoma, kad paraiška nepateikta.
21. Pavaldžių institucijų ir Savivaldybių pateiktų paraiškų kokybinį vertinimą atlieka Aplinkos ministerijos struktūriniai padaliniai pagal veiklos sritis ir per 10 kalendorinių dienų nuo paraiškos gavimo dienos pagal šio Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą Paraiškos Programos lėšoms gauti kokybinio vertinimo formą Ekonomikos skyriui raštu pateikia Projekto pagrįstumo, tikslų, aplinkosauginės ir kitos naudos, Projekto veiklos, įgyvendinus Projektą numatomų pasiekti rezultatų, Projekto įgyvendinimo termino, vertės, išlaidų, preliminarios sąmatos, etapų ir preliminarios techninės specifikacijos vertinimą.
22. Investicijų Projektai, kurie atitinka administracinės atitikties kriterijus, teikiami Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Strateginio planavimo skyriui, kuris per 10 kalendorinių dienų nuo gavimo dienos metodiškai įvertina, ar investicijų Projektai atitinka investicijų Projektams keliamus reikalavimus.
VIi. dotacijų savivaldybėms teikimo tvarka
24. Savivaldybės paraiškas teikia pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytą formą. Kartu su teikiama paraiška turi būti pateikta numatomų vykdyti Projektų preliminari išlaidų sąmata, preliminari techninė specifikacija ir savivaldybės tarybos sprendimas ne mažiau kaip 30 proc. įgyvendinamo Projekto išlaidų padengti savivaldybės lėšomis. Aplinkos ministerija turi teisę prašyti papildomų su teikiama paraiška susijusių dokumentų ir paaiškinimų.
25. Vienam Savivaldybės Projektui finansuoti gali būti skiriama ne didesnė kaip 300 tūkst. Lt dotacija. Jeigu paraiškas dotacijoms gauti teikia kelios Savivaldybės, atrenkant paraiškas pirmenybė teikiama toms, kurios Projektui įgyvendinti numato skirti didesnę procentinę dalį nuosavų lėšų.
26. Dotacijos skiriamos šioms Savivaldybių išlaidoms kompensuoti:
28. Nusprendus teikti dotaciją Savivaldybei, ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo Programos sąmatos patvirtinimo Aplinkos ministerija ir Savivaldybė pasirašo dotacijų teikimo sutartį. Avansu gali būti mokama ne daugiau kaip 30 proc. visos suteiktos dotacijos sumos. Pagal veiklos sritį atsakingas Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys koordinuoja dotacijų teikimo sutarties rengimą ir kontroliuoja pagal šią sutartį prisiimtų įsipareigojimų įgyvendinimą. Pasirašytos dotacijų teikimo sutarties kopiją Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys išsiunčia Savivaldybės teritorijoje veikiančiam RAAD.
30. Savivaldybės Aplinkos ministerijai ir jos teritorijoje veikiančiam RAAD teikia ataskaitas apie dotacijų teikimo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą. Kartu su Projekto įgyvendinimo ataskaita pateikia išlaidas įrodančių dokumentų (sutarčių su rangovais dėl darbų atlikimo, paslaugų teikimo arba prekių pirkimo, atliktų darbų ar suteiktų paslaugų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų) patvirtintas kopijas.
31. Per 20 kalendorinių dienų nuo ataskaitos apie Projekto įgyvendinimą gavimo dienos Savivaldybės teritorijoje veikiantis RAAD atlieka Projekto įgyvendinimo patikrinimą vietoje, surašo patikrinimo aktą ir jį pateikia Aplinkos ministerijai.
32. Aplinkos ministerija, įvertinusi Savivaldybės pateiktą Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Savivaldybės teritorijoje veikiančio RAAD pateiktą patikrinimo aktą ir nustačiusi, kad Projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, dotacijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka perveda į Savivaldybės sąskaitą likusią suteiktos dotacijos pinigų sumą.
VIIi. Paraiškų SVARSTYMAS ir ATRANKA
34. Tarybos pirmininkas iki einamųjų kalendorinių metų vasario 15 d. šaukia Tarybos posėdį paraiškoms dėl einamaisiais kalendoriniais metais planuojamų įgyvendinti ne investicijų Projektų finansavimo svarstyti.
35. Tarybos pirmininkas iki einamųjų kalendorinių metų balandžio 15 d. šaukia Tarybos posėdį paraiškoms dėl kitais kalendoriniais metais planuojamų įgyvendinti investicijų Projektų finansavimo svarstyti.
36. Ekonomikos skyriaus parengtas paraiškų dėl Projektų finansavimo sąrašas Tarybos nariams ir į posėdį kviečiamiems Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir jai pavaldžių institucijų vadovams raštu arba elektroniniu paštu pateikiamas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.
37. Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių arba jai pavaldžių institucijų vadovai posėdžio metu prioriteto tvarka pristato Projektus savo veiklos srityse.
38. Taryba, išnagrinėjusi pateiktas paraiškas ir atsižvelgdama į paraiškose, jų prieduose ir vertinimo formose esančią informaciją, teikia rekomendacijas dėl Projektų finansavimo.
39. Rekomendacijos įforminamos posėdžio protokolu, kuriame prie kiekvienos paraiškos nurodoma:
40. Atsižvelgdamas į Tarybos rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl Projektų finansavimo ir įsakymu tvirtina Programos išlaidų sąmatą pagal Projektus.
41. Tarybos posėdžio, kuriame buvo svarstomi investicijų Projektai, protokolas teikiamas Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Strateginio planavimo skyriui, kuris investicijų Projektus, kuriuos rekomenduojama finansuoti, įtraukia į Valstybės investicijų programos projektą.
42. Tarybos posėdžiai gali būti šaukiami skirstant viršplanines pajamų įmokas, Programos sąmatoje rezervuotas lėšas arba praėjusiais metais nepanaudotus asignavimus.
43. Per 3 darbo dienas nuo Programos išlaidų sąmatos patvirtinimo ministro įsakymu Ekonomikos skyrius apie priimtus sprendimus informuoja Pareiškėjus, elektroniniu paštu Tarybos nariams, Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir jai pavaldžių institucijų vadovams, Finansų ir Viešųjų pirkimų skyrių vedėjams išsiunčia Tarybos posėdžio protokolą ir įsakymą, kuriuo patvirtinta Programos išlaidų sąmata.
IX. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ
44. Tais atvejais, kai iš Programos finansuojamą Projektą įgyvendina Aplinkos ministerijai pavaldi institucija, aplinkos ministro įsakymu patvirtinus Programos išlaidų sąmatą, Aplinkos ministerijos Finansų skyrius parengia ir pateikia tvirtinimui pavaldžios institucijos Programos sąmatą arba kitus dokumentus, kuriais perduodami biudžeto asignavimai Projektą įgyvendinančiai institucijai.
45. Už Projekto įgyvendinimą atsakingas Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Programos išlaidų sąmatos patvirtinimo, išskyrus tuos atvejus, kai paraiškoje numatyti vėlesni Projekto įgyvendinimo terminai, parengia darbų, paslaugų arba prekių pirkimo techninę specifikaciją, Viešųjų pirkimų skyriui teikia prašymą dėl pirkimo ir kontroliuoja pirkimo sutartimis prisiimtų įsipareigojimų vykdymą.
46. Kai Programos lėšos skiriamos Projektų grupei, lėšų paskirstymas konkretiems šios grupės Projektams tvirtinamas Aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu, kurio projektą rengia už Projekto įgyvendinimą atsakingas Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys.
47. Pareiškėjas raštu arba elektroniniu paštu privalo informuoti Ekonomikos skyrių apie viešųjų pirkimų procedūrų pradžią, apie pirkimo sutarties pasirašymą ir apie sutarties įvykdymą.
48. Jeigu per Tvarkoje numatytus terminus Pareiškėjas neinicijuoja viešųjų pirkimų procedūrų, Taryba gali Projektui skirtas lėšas perskirstyti kitiems Projektams finansuoti.
49. Pareiškėjas dėl kiekvieno Projekto, kuriam skirtas finansavimas, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, per 10 darbo dienų Ekonomikos skyriui teikia ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą formą.
50. Pareiškėjas dėl kiekvieno Projekto, kuriam einamaisiais kalendoriniais metais skirtas finansavimas, iki kitų kalendorinių metų sausio 15 d. Tarybai teikia Projekto įgyvendinimo ataskaitas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą. Projekto įgyvendinimo ataskaitos svarstomos Tarybos posėdyje ir joms pritariama Tarybos protokolu.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Sprendimai dėl Tvarkos aprašo 4–7, 9, 10, 34, 35, 49 ir 50 punktų vykdymo 2012 metais bus priimti atskiru aplinkos ministro įsakymu arba Aplinkos ministerijos raštu.
53. Ginčai, kylantys dėl šio Tvarkos aprašo pažeidimų, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
PARAIŠKA APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMAM PROJEKTUI
Data __________
(įrašyti tą pačią datą kaip lydraštyje)
1. |
Projekto pavadinimas |
|||||
|
||||||
2. |
Iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos prašoma pinigų suma litais, šimto litų tikslumu |
|||||
|
||||||
3. |
Paraišką teikiančios institucijos (padalinio) pavadinimas, adresas |
|||||
|
||||||
4. |
Už Projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
|||||
|
||||||
5. |
Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies punktas, pagal kurį prašoma finansuoti Projektą |
|||||
|
||||||
6. |
Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis įgyvendinamas Projektas (koks teisės aktas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, Ministerijos strateginį veiklos planą) |
|||||
|
||||||
PROJEKTO APRAŠYMAS |
||||||
7. |
Projekto pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl šis Projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos reikalingos, kad Projektas galėtų būti pradėtas ir sėkmingai įgyvendintas) |
|||||
|
||||||
8. |
Projekto tikslai (nurodyti, kokie Projekto tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami) |
|||||
|
||||||
9. |
Projekto aplinkosauginė nauda, nauda visuomenei, kt. |
|||||
|
||||||
10. |
Projekto veikla (nurodyti, kokią veiklą vykdant planuojama pasiekti Projekto tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla) |
|||||
|
||||||
11. |
Projekto rezultatai (nurodyti, ką tikimasi pasiekti įgyvendinus Projektą: jeigu bus atliekama mokslinė studija, nurodyti teisės akto, kuriam bus panaudoti darbo rezultatai, pavadinimą; jeigu bus atliekami matavimai, nurodyti, kokį žalos atlyginimą numatoma išieškoti; jeigu bus atliekamas tyrimas ar poveikio aplinkai vertinimas, nurodyti, koks sprendimas bus priimtas remiantis tyrimo rezultatais; jeigu bus rengiama programa ar techninis projektas, nurodyti programos ar techninio projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus, pan.) |
|||||
|
||||||
12. |
Projekto įgyvendinimo terminas (nurodyti, kuriais metais reikia įgyvendinti Projektą, kiek laiko užtruks Projekto vykdymas; jeigu tai renginys, nurodyti numatomą renginio datą) |
|||||
|
||||||
13. |
Įgyvendinimo vieta (nurodyti Aplinkos ministerijos struktūrinį padalinį ar pavaldžią instituciją, jeigu šiame padalinyje ar institucijoje bus atliekama studija, organizuojamas renginys ir pan., arba miestą, rajoną, teritoriją, kurioje bus įgyvendinamas Projektas) |
|||||
|
||||||
14. |
Bendra Projekto vertė |
|||||
|
||||||
15. |
Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.) |
|||||
|
||||||
16. |
Projekto kiti jau numatyti finansavimo šaltiniai ir iš jų numatyta (-os) gauti pinigų suma (-os) |
|||||
|
||||||
17. |
Projekto etapai (dalys) ir prašomos pinigų sumos kiekvienam etapui (daliai) (nurodyti Projekto įgyvendinimo etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą, nurodyti, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis, nurodyti kiekvienam etapui reikalingą pinigų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius (valstybės biudžeto programų, savivaldybių biudžetų, kt.) ir numatytą (-as) gauti pinigų sumą (-as) litais, pagrįsti išlaidų įvairiai Projekto veiklai būtinumą) |
|||||
Projekto etapas (dalis) |
Etapo (dalies) aprašymas |
Lėšų poreikis litais |
Pagrindimas |
|||
iš AARP prašomos lėšos |
iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos |
|||||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
18. |
Kiek lėšų šiai veiklai ar panašiam Projektui buvo skirta iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos praėjusius penkerius metus (nurodyti metus ir tikslią sumą litais) |
|||||
Metai |
Skirta pinigų suma litais |
|||||
|
|
|||||
PRIEDAI |
||||||
1. išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.); 2. preliminari techninė specifikacija; 3. lėšų paskirstymas atskiroms įstaigoms (RAAD, direkcijoms, kt.); 4. jeigu tai investicijų Projektas, visi dokumentai, parengti pagal Tvarkos aprašo 7 punkto reikalavimus; 5. kiti su Projektu susiję dokumentai. |
||||||
PASTABOS:
- pildant paraišką prašome ištrinti skliausteliuose esančius, pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus ir pastabas,
- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ___________ ____________________
(padalinio arba institucijos (parašas) (vardas ir pavardė)
vadovas)
A. V.
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
PARAIŠKOS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMS GAUTI KOKYBINIO VERTINIMO FORMA
Data __________
1. |
Vertinančio ministerijos struktūrinio padalinio pavadinimas |
|
|
||
2. |
Už kokybinį vertinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
|
|
||
3. |
Vertinamo Projekto pavadinimas |
|
|
||
4. |
Paraišką pateikusios institucijos (struktūrinio padalinio) pavadinimas |
|
|
||
5. |
Projekto pagrįstumo vertinimas (Projekto pasirinkimo pagrįstumas, galimų kitų alternatyvių Projektų vertinimas, prioritetiškumas kitų panašių Projektų atžvilgiu) |
|
|
||
6. |
Projekto tikslų vertinimas |
|
|
||
7. |
Projekto aplinkosauginės naudos, naudos visuomenei ir (ar) kt. naudos vertinimas |
|
|
||
8. |
Projekto veiklos vertinimas |
|
|
||
9. |
Įgyvendinus Projektą numatomų patiekti rezultatų vertinimas |
|
|
||
10. |
Projekto įgyvendinimo termino vertinimas |
|
|
||
11. |
Projekto vertės, išlaidų, preliminarios sąmatos vertinimas |
|
|
||
12. |
Projekto etapų vertinimas |
|
|
||
13. |
Projekto preliminarios techninės specifikacijos vertinimas |
|
|
||
_____________________ ____________ ___________________
(padalinio arba institucijos (parašas) (vardas ir pavardė)
vadovas)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
_____________________________
(Pareiškėjo pavadinimas)
KETVIRTINĖ ATASKAITA
__________ m. ________ketvirtis
(laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita)
Ataskaitos pateikimo data ___________
Eilės Nr. |
Projekto pavadinimas |
Aplinkos ministro įsakymas, kuriuo skirtos lėšos |
Iš viso Projektui skirta lėšų, tūkst. Lt |
Viešųjų pirkimų konkurso paskelbimo data |
Sutarties pasirašymo data |
Per ataskaitinį ketvirtį planuota panaudoti lėšų, tūkst. Lt |
Per ataskaitinį ketvirtį faktiškai panaudota lėšų, tūkst. Lt |
Neįvykdymo priežastys ir kitos pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_____________________ _____________ ______________________
(padalinio arba institucijos (parašas) (vardas ir pavardė)
vadovas)
A. V.
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
_____________________________
(Pareiškėjo pavadinimas)
________________________________
(Projekto pavadinimas)
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
Data ___________
1. |
Informacija apie Projekto įgyvendinimą (jeigu Projektas įgyvendintas, nurodykite įgyvendinimo datą; jeigu Projektas dar neįgyvendintas, nurodykite įgyvendinimo terminą, sutarties pasirašymo datą, neįgyvendinimo priežastis) |
|
|
||
2. |
Projekto tikslų pasiekimas (kokie tikslai buvo pasiekti; jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis) |
|
|
||
3. |
Projekto veiklos, priemonių įgyvendinimas (kokia veikla, kaip ir kokiomis priemonėmis buvo įgyvendinta; nurodykite veiklos (atskirų etapų) vykdymo datas, dalyvių skaičių ir kitą informaciją, pagrindžiančią veiklos įgyvendinimą; pridėkite dokumentus (dalyvių sąrašą, skelbimą apie renginį, parengtos medžiagos kopiją ir pan.), įrodančius veiklos įgyvendinimą; jeigu veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo, nurodykite priežastis) |
|
|
||
4. |
Projekto įgyvendinimo terminai (ar Projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų; jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis) |
|
|
||
5. |
Skirtos ir panaudotos lėšos (kiek lėšų šiam Projektui buvo skirta iš Programos, kokiai vertei sudaryta sutartis, kiek lėšų buvo panaudota; nurodykite lėšų nepanaudojimo priežastis) |
|
|
||
6. |
Projekto rezultatai (nurodykite pasiektus rezultatus) |
|
|
||
PRIEDAI |
||
1. išlaidas pagrindžiantys dokumentai; 2. kiti su Projekto įgyvendinimu susiję dokumentai. |
||
PASTABOS:
- pildant paraišką prašome ištrinti skliausteliuose esančius, pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus ir pastabas,
- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ___________ ____________________
(padalinio arba institucijos (parašas) (vardas ir pavardė)
vadovas)
A. V.