LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROFESINIO INFORMAVIMO IR KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2005 m. balandžio 29 d. Nr. ISAK-739/A1-116

Vilnius

 

Įgyvendindami Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 26 straipsnio 3 dalį:

1. Tvirtiname Profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo reikalavimų aprašą (pridedama).

2. Pavedame šio įsakymo vykdymo kontrolę Švietimo ir mokslo ministerijos sekretoriui Alvydui Puodžiukui ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO                           MINISTRĖ VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2005 m. balandžio 29 d.

įsakymu Nr. ISAK-739/A1-116

 

PROFESINIO INFORMAVIMO IR KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo reikalavimų aprašas (toliau – reikalavimų aprašas) nustato profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo reikalavimus, atsakingas įstaigas ir jų funkcijas, veiklos koordinavimą.

2. Profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo tikslas – padėti asmenims pasirinkti savo kelią švietimo, mokymo bei užimtumo srityse ir aktyviai kurti savo profesinę karjerą. Šios paslaugos skiriamos tiems, kurie dar nėra pradėję profesinės karjeros, dirbantiesiems, bedarbiams ir darbdaviams.

3. Profesinio informavimo uždaviniai:

3.1. teikti informaciją apie švietimo sistemą, priėmimo sąlygas bei specialybes, kurių galima mokytis profesinėse ir aukštosiose mokyklose;

3.2. informuoti ir patarti dėl profilinio mokymosi, specialybių, kvalifikacijų bei profesijų sąsajų;

3.3. teikti informaciją apie kvalifikacijas, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo galimybes bei tvarką;

3.4. teikti informaciją apie profesijas ir darbo rinką bei jos prognozes;

3.5. teikti informaciją apie profesinės karjeros galimybes.

4. Profesinio konsultavimo uždaviniai:

4.1. teikti rekomendacijas, individualias ir grupines profesinio tinkamumo konsultacijas, analizuoti ir įvertinti individualias galimybes įgyti kvalifikaciją, padėti priimti motyvuotą sprendimą dėl asmens tinkamumo atitinkamai profesijos sričiai;

4.2. vykdyti specializuotas programas asmenims, nepasirengusiems darbo rinkai, skatinant jų motyvaciją aktyviai ieškoti darbo ar mokytis, lavinti įgūdžius, padedančius įveikti sunkumus, kylančius susidūrus su naujais darbo rinkos reikalavimais;

4.3. konsultuoti įsidarbinimo ir kitais darbo rinkos klausimais (darbo jėgos paklausa ir pasiūla bei kt.);

4.4. teikti informaciją apie profesijas bei specialybes, kvalifikacijas, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo galimybes.

5. Šiame profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo reikalavimų apraše vartojamos sąvokos:

Profesija – specialaus pasirengimo ir/arba praktinės patirties būdu įgytų žinių, mokėjimų ir įgūdžių reikalaujanti darbo veikla.

Profesijos konsultantas – specialistas, padedantis asmenims priimti motyvuotus sprendimus, atskleisti asmenines galimybes, suteikiantis reikiamą informaciją, rekomendacijas, siekiant padėti apsispręsti dėl mokymosi, studijų, darbo, profesijos ar specialybės pasirinkimo, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ar persikvalifikavimo.

Profesinio informavimo konsultantas – specialistas, teikiantis asmenims informaciją apie švietimo sistemą, specialybes ir profesijas, kvalifikacijas, darbo rinką ir profesinės karjeros galimybes.

Profesinio informavimo vieta – darbo vieta, kurioje teikiamos profesinio informavimo paslaugos, turinti laisvą prieigą prie interneto, priėjimą prie šalies švietimo ir darbo rinkos duomenų bazių bei sukauptą profesinio informavimo medžiagą kompiuterinėse laikmenose, vaizdajuostėse, spaudiniuose ir kt.

Profesinio orientavimo centras – akredituota institucija, konsultuojanti asmenis profesinio kryptingumo, tinkamumo, profesinės karjeros planavimo klausimais, teikianti gyventojams informaciją apie mokymąsi, studijas ar darbą, rengianti bei vykdanti specializuotas įgūdžių lavinimo, motyvacijos didinimo programas, skatinančias priimti motyvuotus sprendimus dėl profesijos pasirinkimo, mokymosi, studijų ar darbo.

Profesinis informavimas – veikla, apimanti žinių apie švietimo sistemą (priėmimo taisykles ir mokymosi sąlygas, studijų ir mokymo programas, jų turinį, trukmę, formas ir kt.), specialybių ir profesijų turinį, ypatumus ir reikalavimus, kvalifikacijas, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo galimybes ir tvarką, darbo rinką (profesijų pasaulį, darbo jėgos paklausą ir pasiūlą bei kt.) ir profesinės karjeros galimybes teikimą.

Profesinis konsultavimas – veikla, skatinanti asmenį optimaliai panaudoti savo jėgas kvalifikacijai įgyti ir dirbti, pagalba asmenims renkantis ar keičiant profesiją, atsižvelgiant į jo individualias savybes (interesus, gebėjimus, polinkius), konkrečių profesijų ypatumus bei mokymosi, studijų ir darbo galimybes.

Specialybė – asmens pasirengimo profesinei veiklai sritis, kurią sudaro atitinkamo turinio mokymosi ar studijų programos.

Kitos šiame reikalavimų apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.

 

II. ATSAKINGOS ĮSTAIGOS IR JŲ FUNKCIJOS

 

6. Švietimo ir mokslo ministerija:

6.1. tvirtina karjeros ugdymo programos gaires;

6.2. koordinuoja profesinio informavimo vietų aprūpinimą technine įranga;

6.3. tvirtina Respublikinių moksleivių techninės kūrybos rūmų (toliau – Rūmai) metinį profesinio informavimo planą.

7. Rūmai:

7.1. aprūpina bendrojo lavinimo ir profesines mokyklas, profesinio informavimo vietas bei Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybą (toliau – Tarnyba) profesiniam informavimui skirtais leidiniais (apie mokymosi ir studijų galimybes, kvalifikacijas, profiliavimą bei kt.) ir priemonėmis;

7.2. aprūpina bendrojo lavinimo ir profesines mokyklas bei profesinio informavimo vietas profesinio informavimo metodinėmis priemonėmis;

7.3. paskirsto ir pristato profesiniam informavimui skirtus leidinius (apie profesijas, darbo rinką ir kt.) ir priemones, gautas iš Tarnybos, bendrojo lavinimo ir profesinėms mokykloms, profesinio informavimo vietoms bei kitoms Švietimo ir mokslo ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms institucijoms;

7.4. atsako už profesinio informavimo vietų personalo mokymą;

7.5. kiekvienais metais rengia profesinio informavimo planą, kuriame numatomos profesinio informavimo veiklos priemonės, jų įgyvendinimo terminai bei finansavimo būdai (valstybės biudžetas, ES fondai ir kt.).

8. Švietimo informacinių technologijų centras:

8.1. aprūpina profesinio informavimo vietas programine įranga;

8.2. tvarko Atvirą informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemą (toliau – AIKOS) ir jos interneto svetainę bei atsako už jos veikimą.

9. Profesinio informavimo vietos steigėjas:

9.1. atsako už profesinio informavimo vietos veiklą (vartotojų aptarnavimą, profesinio informavimo leidinių kaupimą, saugojimą ir pateikimą, patalpas bei interneto ryšį);

9.2. rūpinasi profesinio informavimo vietos akreditavimu.

10. Bendrojo lavinimo mokyklos, profesinės mokyklos:

10.1. planuoja mokyklos profesinio informavimo ir karjeros ugdymo veiklą;

10.2. pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintas karjeros ugdymo programos gaires rengia karjeros ugdymo programas ir jas integruoja į ugdymo turinį;

10.3. atsako už prieigos prie AIKOS interneto svetainės užtikrinimą.

11. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija tvirtina metinius Tarnybos ir Lietuvos darbo biržos (toliau – Birža) profesinio konsultavimo planus.

12. Tarnyba:

12.1. aprūpina teritorines darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybas, Biržą, Rūmus, profesinio orientavimo centrus profesiniam informavimui skirtais leidiniais (apie profesijas, darbo rinką ir kt.);

12.2. aprūpina teritorines darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybas, profesinio orientavimo centrus, Rūmus profesinio konsultavimo metodinėmis priemonėmis (diagnostinės metodikos ir kt.) bei profesijos konsultantų mokymo ir kt. programomis;

12.3. paskirsto ir pristato profesiniam informavimui skirtus leidinius (apie mokymosi ir studijų galimybes, kvalifikacijas, profiliavimą bei kt.) ir priemones, gautas iš Rūmų, teritorinėms darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnyboms, Biržai, profesinio orientavimo centrams bei kitoms Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms;

12.4. kiekvienais metais rengia profesinio konsultavimo planą, kuriame numatomos profesinio informavimo ir konsultavimo veiklos priemonės, jų įgyvendinimo terminai bei finansavimo būdai (valstybės biudžetas, ES fondai ir kt.).

13. Profesinio orientavimo centro steigėjas:

13.1. atsako už profesinio orientavimo centro akreditavimą, finansuoja ir koordinuoja jo veiklą;

13.2. aprūpina profesinio orientavimo centrą technine įranga, profesiniam informavimui skirtais leidiniais, profesinio konsultavimo metodinėmis priemonėmis;

13.3. atsako už profesinio orientavimo centro personalo mokymą.

14. Birža:

14.1. aprūpina teritorines darbo biržas profesinio orientavimo, darbo, jaunimo darbo bei informacijų ir konsultacijų centrus profesiniam informavimui skirtais leidiniais (apie profesijas, darbo rinką ir kt.) ir priemonėmis, gautomis iš Tarnybos;

14.2. aprūpina Tarnybą profesiniam informavimui ir konsultavimui skirtais leidiniais ir priemonėmis, sukurtais Biržos reguliavimo sričiai priskirtose įstaigose;

14.3. atsako už teritorinių darbo biržų profesinio orientavimo, darbo, jaunimo darbo bei informacijų ir konsultacijų centrų personalo mokymą;

14.4. aprūpina teritorines darbo biržas profesinio orientavimo, darbo, jaunimo darbo bei informacijų ir konsultacijų centrus technine įranga;

14.5. koordinuoja teritorinių darbo biržų profesinio orientavimo, darbo, jaunimo darbo bei informacijų ir konsultacijų centrų veiklą;

14.6. kiekvienais metais rengia profesinio konsultavimo planą, kuriame numatomos profesinio informavimo ir konsultavimo veiklos priemonės, jų įgyvendinimo terminai bei finansavimo būdai (valstybės biudžetas, ES fondai ir kt.).

15. Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka akredituotos profesinio informavimo vietos gali gauti aprūpinimą pagal jo patvirtintą profesinio informavimo programą.

16. Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka akredituoti profesinio orientavimo centrai gali gauti aprūpinimą pagal jo patvirtintą profesinio konsultavimo programą.

 

III. INFORMAVIMO IR KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO REIKALAVIMAI

 

17. Profesinio informavimo paslaugų teikimui nustatomi tokie reikalavimai:

17.1. bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai:

17.1.1. 1–4 klasių mokiniams teikia pažintinę informaciją apie darbą ir profesijų pasaulį;

17.1.2. 5–8 klasių mokiniams teikia pažintinę informaciją apie darbo rinką, profesijas, specialybes, mokymosi profilius, tolesnio mokymosi galimybes. Supažindina su profesinio informavimo šaltiniais, pataria, kur rasti profesinio informavimo ir konsultavimo institucijas;

17.1.3. 9–12 klasių mokiniams teikia pažintinę informaciją apie darbo rinką, profesijas, specialybes, mokymosi profilius, mokymo ir studijų sistemą, priėmimo sąlygas ir kt. Supažindina su profesinio informavimo šaltiniais, pataria, kur rasti profesinio informavimo ir konsultavimo institucijas;

17.2. bendrojo lavinimo mokyklų klasių auklėtojai:

17.2.1. 8–9 klasių mokinių tėvams teikia pažintinę informaciją apie mokymosi profilius, specialybes, mokymo ir studijų sistemą. Supažindina su profesinio informavimo vietos teikiamomis galimybėmis, profesinio informavimo ir konsultavimo šaltiniais ir institucijomis;

17.2.2. 10–12 klasių mokinių tėvams teikia pažintinę informaciją apie mokymosi profilius, specialybes, mokymo ir studijų sistemą, priėmimo sąlygas, darbo rinką, profesijas ir kt. Supažindina su profesinio informavimo vietos teikiamomis galimybėmis, profesinio informavimo ir konsultavimo šaltiniais ir institucijomis;

17.3. profesijos mokytojai:

17.3.1. profesinių mokyklų mokiniams teikia informaciją apie specialybes, kvalifikacijas, profesinės karjeros galimybes. Supažindina su profesinio informavimo šaltiniais, pataria, kur rasti profesinio informavimo ir konsultavimo institucijas;

17.3.2. mokinių tėvams teikia pažintinę informaciją apie kvalifikacijas, profesinės karjeros galimybes. Supažindina su profesinio informavimo vietos teikiamomis galimybėmis, profesinio informavimo ir konsultavimo šaltiniais ir institucijomis;

17.3.3. darbdaviams teikia informaciją apie specialybes, profesinėje mokykloje teikiamas kvalifikacijas, mokymo ir studijų sistemą, kvalifikacijos tobulinimo galimybes;

17.4. profesinio informavimo konsultantai profesinio informavimo vietose:

17.4.1. 1–4 klasių mokinius supažindina su teikiamomis paslaugomis;

17.4.2. 5–8 klasių mokiniams teikia tikslinę informaciją apie specialybes, mokymosi ir studijų galimybes, pataria, kur rasti profesinio konsultavimo institucijas;

17.4.3. 9–12 klasių mokiniams teikia tikslinę informaciją apie specialybių ir profesijų turinį, ypatumus ir reikalavimus, mokymosi ir studijų galimybes, priėmimo sąlygas ir kt., pataria, kur rasti profesinio konsultavimo institucijas;

17.4.4. mokinių tėvams teikia informaciją apie mokymo ir studijų sistemos teikiamas galimybes;

17.4.5. bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų mokytojus informuoja apie teikiamas paslaugas bei naujoves profesinio informavimo srityje;

17.4.6. profesinių mokyklų mokiniams teikia tikslinę informaciją apie specialybių ir profesijų turinį, ypatumus ir reikalavimus, mokymosi ir studijų galimybes ir kt., pataria, kur rasti profesinio konsultavimo institucijas;

17.4.7. kolegijų ir universitetų studentams teikia tikslinę informaciją apie mokymosi ir studijų galimybes Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, kvalifikacijos įgijimo arba tobulinimo, įsidarbinimo ir profesinės karjeros galimybes, pataria, kur rasti profesinio konsultavimo institucijas;

17.4.8. iškritusiems iš švietimo sistemos asmenims, jaunimui be profesinio pasirengimo teikia tikslinę informaciją apie specialybių ir profesijų turinį, ypatumus ir reikalavimus, mokymosi ir studijų galimybes, pataria, kur rasti profesinio konsultavimo institucijas;

17.4.9. dirbantiesiems ir bedarbiams teikia informaciją apie kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo, įsidarbinimo ir profesinės karjeros galimybes, pataria, kur rasti profesinio konsultavimo institucijas;

17.4.10. darbdaviams teikia informaciją apie specialybių ir profesijų turinį, ypatumus ir reikalavimus, mokymosi ir studijų galimybes šalyje ir užsienyje, kvalifikacijos įgijimo arba tobulinimo, įsidarbinimo ir profesinės karjeros galimybes;

17.5. socialiniai pedagogai ir mokyklų psichologai:

17.5.1. 5–8 klasių mokinius supažindina su profesinės karjeros planavimu, vykdo profesinės karjeros planavimo gebėjimų ugdymo programas;

17.5.2. 9–12 klasių mokinius konsultuoja profesinės karjeros planavimo klausimais, vykdo profesinės karjeros planavimo gebėjimų ugdymo programas;

17.5.3. profesinių mokyklų mokinius konsultuoja kvalifikacijos tobulinimo, tolesnio mokymosi, įsidarbinimo, profesinės karjeros galimybių klausimais, vykdo profesinės karjeros planavimo gebėjimų ugdymo programas;

17.5.4. mokytojus, klasės auklėtojus, profesijos mokytojus supažindina su profesinės karjeros planavimo gebėjimų ugdymo programomis;

17.6. profesinio informavimo paslaugos teikiamos bendrojo lavinimo, profesinių mokyklų mokinių grupėms ir individualiai pagal profesinio informavimo konsultanto sudarytą ir mokyklos vadovo patvirtintą planą. Profesinio informavimo paslaugos teikiamos mokyklos, kurioje yra profesinio informavimo vieta, mokiniams ir pedagogams, kitų mokyklų pagal savivaldybės patvirtintą mokyklų sąrašą mokiniams ir pedagogams, taip pat mokinių tėvams, iškritusiems iš švietimo sistemos asmenims, jaunimui be profesinio pasirengimo, dirbantiesiems ir bedarbiams.

18. Profesinio konsultavimo paslaugų teikimui nustatomi tokie reikalavimai:

18.1. profesijos konsultantai profesinio orientavimo centruose ir teritorinėse darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybose:

18.1.1. bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų mokinius, kolegijų ir universitetų studentus, iškritusius iš švietimo sistemos asmenis, jaunimą be profesinio pasirengimo konsultuoja darbo, profesijos ar specialybės pasirinkimo klausimais, įvertina asmens profesinį kryptingumą, tinkamumą, asmenines savybes ir gebėjimus, vykdo specializuotas įgūdžių lavinimo, motyvacijos didinimo programas, pagal poreikį teikia informaciją apie mokymąsi, studijas ar darbą;

18.1.2. mokinių tėvams, mokytojams teikia informaciją ir konsultuoja profesijų ir specialybių įgijimo, įsidarbinimo bei kitais darbo rinkos klausimais;

18.1.3. dirbančiuosius, bedarbius, asmenis, priskiriamus socialiai pažeidžiamoms grupėms, konsultuoja darbo, profesijos ar specialybės pasirinkimo, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo klausimais, įvertina asmens profesinį kryptingumą, tinkamumą, asmenines savybes ir gebėjimus, vykdo specializuotas įgūdžių lavinimo, motyvacijos didinimo programas, motyvuoja aktyviai darbo paieškai, pagal poreikį teikia informaciją apie mokymąsi, studijas ar darbą;

18.1.4. darbdaviams teikia informaciją, konsultuoja darbo rinkos klausimais;

18.2. psichologai profesinio orientavimo centruose ir teritorinėse darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybose:

18.2.1. bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų mokinius, kolegijų ir universitetų studentus, iškritusius iš švietimo sistemos asmenis, jaunimą be profesinio pasirengimo konsultuoja darbo, profesijos ar specialybės pasirinkimo klausimais, įvertina asmens profesinį kryptingumą, tinkamumą, asmenines savybes ir gebėjimus, vykdo specializuotas įgūdžių lavinimo, motyvacijos didinimo programas, atlieka psichologinį įvertinimą, taiko psichologinio įvertinimo metodus, pagal poreikį teikia informaciją apie mokymąsi, studijas ar darbą;

18.2.2. dirbančiuosius, bedarbius, asmenis, priskiriamus socialiai pažeidžiamoms grupėms, konsultuoja darbo, profesijos ar specialybės pasirinkimo, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo klausimais, įvertina asmens profesinį kryptingumą, tinkamumą, asmenines savybes ir gebėjimus, vykdo specializuotas įgūdžių lavinimo, motyvacijos didinimo programas, motyvuoja aktyviai darbo paieškai, atlieka psichologinį įvertinimą, taiko psichologinio įvertinimo metodus, pagal poreikį teikia informaciją apie mokymąsi, studijas ar darbą;

18.2.3. darbdaviams teikia informaciją, konsultuoja žmogiškųjų išteklių plėtros bei darbo rinkos klausimais;

18.3. teritorinių darbo biržų konsultantai:

18.3.1. bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų mokiniams, kolegijų ir universitetų studentams teritorinių darbo biržų profesinio orientavimo, darbo, jaunimo darbo bei informacijų ir konsultacijų centruose teikia informaciją apie darbo rinką, mokymosi ir studijų galimybes, konsultuoja darbo paieškos, profesijos ar specialybės pasirinkimo klausimais. Prireikus pasiūlo dalyvauti specializuotose programose arba siunčia psichologiniam konsultavimui į teritorines darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybas;

18.3.2. iškritusiems iš švietimo sistemos asmenims, jaunimui be profesinio pasirengimo, bedarbiams ir asmenims, priskirtiems socialiai pažeidžiamoms grupėms, ir dirbantiesiems teritorinių darbo biržų profesinio orientavimo, darbo, jaunimo darbo bei informacijų ir konsultacijų centruose teikia informaciją apie darbo rinką, EURES, konsultuoja darbo paieškos, profesijos ar specialybės pasirinkimo, mokymosi, studijų, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo klausimais. Prireikus pasiūlo dalyvauti specializuotose programose arba siunčia psichologiniam konsultavimui į teritorines darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybas;

18.3.3. darbdaviams teritorinių darbo biržų profesinio orientavimo, darbo, jaunimo darbo bei informacijų ir konsultacijų centruose teikia informaciją apie darbo rinką, konsultuoja mokymosi, studijų, kvalifikacijos įgijimo, tobulinimo ir persikvalifikavimo klausimais.

 

IV. VEIKLOS KOORDINAVIMAS

 

19. Profesinio informavimo ir konsultavimo veiklą šalyje koordinuoja Profesinio orientavimo taryba, kurią sudaro Švietimo ir mokslo ministras bei Socialinės apsaugos ir darbo ministras.

20. Profesinio orientavimo taryba aprobuoja profesinio informavimo ir konsultavimo finansavimo planus bei nagrinėja kitus šios srities klausimus.

21. Profesinio informavimo veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerija, profesinio konsultavimo – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

______________