LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMO APLINKOS MINISTERIJOJE IR JAI PAVALDŽIOSE INSTITUCIJOSE TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2000 m. rugpjūčio 7 d. Nr. 333

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu (Žin., 1992, Nr. 5-75; 2000, Nr. 39-1093), Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 1997, Nr. 65-1553, Nr. 96-2428; 2000, Nr. 39-1092), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 07 28 nutarimu Nr. 900 „Dėl įgaliojimų Aplinkos ministerijai ir jai pavaldžioms institucijoms suteikimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1956) ir Aplinkos ministerijos nuostatais (Žin., 1998, Nr. 84-2353):

1. Tvirtinu Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose tvarką (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Aplinkos apsaugos ministerijos 1997 09 18 įsakymą Nr. 170 „Dėl projektinės dokumentacijos nagrinėjimo Aplinkos apsaugos ministerijoje (jos tarnybose) tvarkos“ (Žin., 1997, Nr. 88-2226).

3. Aplinkos ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje vadovautis reikšminiais žodžiais „poveikio aplinkai vertinimas“.

 

 

 

APLINKOS Ministras                                                                                        Danius Lygis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2000 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. 333

 

Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose TVARKA

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ir Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba vykdo Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu nustatytas atsakingos institucijos funkcijas [7.1], [7.2], [7.5].

2. Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba pagal kompetenciją (1 priedėlis) koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą, atlieka planuojamos ūkinės veiklos atranką, nagrinėja ir tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas, nagrinėja ataskaitas, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl planuojamos ūkinės veiklos vykdymo galimybių ir visuomenės pasiūlymus bei priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, atsižvelgus į jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje, prireikus pasitelkia konsultantus ar ekspertus.

3. Bendruoju atveju planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo subjektai yra [7.2]:

3.1. sveikatos apsaugos institucija;

3.2. priešgaisrinės apsaugos institucija;

3.3. kultūros vertybių apsaugos institucija;

3.4. apskrities viršininko administracija;

3.5. vietos savivaldos institucija.

4. Poveikio aplinkai vertinimo subjektai gali būti ir kitos šios Tvarkos 3 punkte nenurodytos valstybės institucijos, jei jos suinteresuotos dalyvauti (kreipiasi raštu) poveikio aplinkai vertinimo procese, ir Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba pagal kompetenciją (1 priedėlis), atsižvelgusios į planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, tam pritaria. Tokiais atvejais Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba pagal kompetenciją per 5 darbo dienas nuo poveikio aplinkai vertinimo dokumentų gavimo dienos turi raštu pranešti visiems poveikio aplinkai vertinimo subjektams bei planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui (užsakovui) (toliau – užsakovas) ar jo įpareigotam planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjui (toliau – PAV dokumentų rengėjas), kokios kitos valstybės institucijos dalyvaus poveikio aplinkai vertinimo procese.

5. Poveikio aplinkai vertinimas atliekamas tos planuojamos ūkinės veiklos [7.2]:

5.1. kuri įrašyta į Planuojamos ūkinės veiklos, kurios poveikis aplinkai privalo būti vertinamas, rūšių sąrašą;

5.2. kai planuojamos ūkinės veiklos atrankos metu nustatoma, kad planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas yra privalomas (atranka atliekama tos planuojamos ūkinės veiklos, kuri įrašyta į Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, rūšių sąrašą);

5.3. jei planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo proceso dalyviai pareikalauja, o Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba nusprendžia, kad atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo būtų atliekama ir tos planuojamos ūkinės veiklos, kuri neįrašyta į šio punkto 5.1 ir 5.2 papunkčiuose nurodytus sąrašus, o atrankos metu nustatoma, kad planuojamai ūkinei veiklai poveikio aplinkai vertinimas yra privalomas.

6. Aplinkos ministerijai, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnybai pagal kompetenciją (1 priedėlis) priėmus motyvuotą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai požiūriu pasirinktoje vietoje, po vieną poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos egzempliorių paliekama Aplinkos ministerijoje, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentuose ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyboje tolesnei kontrolei vykdyti.

 

II. Nuorodos

 

7. Tvarkoje pateiktos nuorodos į šiuos dokumentus:

7.1. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymą (Žin., 1992, Nr. 5-75; 2000, Nr. 39-1093);

7.2. Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 1997, Nr. 65-1553, Nr. 96-2428; 2000, Nr. 39-1092);

7.3. Lietuvos Respublikos 1991 m. Konvencijos dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste ratifikavimo įstatymą (Žin., 1999, Nr. 92-2687);

7.4. Konvenciją dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste (Žin., 1999, Nr. 92-2688);

7.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 07 28 nutarimą Nr. 900 „Dėl įgaliojimų Aplinkos ministerijai ir jai pavaldžioms institucijoms suteikimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1956);

7.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 10 22 nutarimą Nr. 1175 „Dėl informacijos apie aplinką Lietuvos Respublikoje teikimo visuomenei tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 90-2660);

7.7. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 07 10 įsakymą Nr. 277 „Dėl Visuomenės informavimo ir dalyvavimo planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procese tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1970);

7.8. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 07 04 įsakymą Nr. 273 „Dėl Aplinkos ministerijos dokumentų laikymo, informacijos teikimo pagal visuomenės paklausimus bei interesantų aptarnavimo reglamento“;

7.9. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 06 30 įsakymą Nr. 262 „Dėl Poveikio aplinkai vertinimo programos ir ataskaitos rengimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 57-1697);

7.10. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 06 30 įsakymą Nr. 263 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos atrankos metodinių nurodymų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 57-1698);

7.11. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 07 17 įsakymą Nr. 305 „Dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo atlikimo kokybės įvertinimo atmintinės patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1971);

7.12. organizacinį tvarkomąjį statybos techninį reglamentą STR 1.05.03:1997. „Statinių projektavimo sąlygų nustatymo, statinių projektų derinimo ir jų tvirtinimo tvarka“ (Žin., 1999, Nr. 85-2554).

 

III. Sąvokos

 

8. Šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos „planuojama ūkinė veikla“, „planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas)“, „planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus (užsakovo) įpareigotas poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjas“, „poveikio aplinkai vertinimas“, „poveikio aplinkai vertinimo subjektai“, „poveikis aplinkai“ atitinka Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme apibrėžtas sąvokas [7.2].

 

IV. Planuojamos ūkinės veiklos atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo

 

9. Atranka atliekama planuojamos ūkinės veiklos, įrašytos į Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, rūšių sąrašą [7.2].

10. Atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo ir poveikio aplinkai vertinimas atliekami prieš planuojamos ūkinės veiklos projekto parengimą [7.2]:

10.1. rengiant statinio statybos pagrindimą;

10.2. rengiant ūkinės veiklos galimybių studiją;

10.3. vykdant tiriamuosius darbus;

10.4. rengiant žemės sklypo detalųjį planą, kai jame numatoma ūkinė veikla yra įrašyta į Planuojamos ūkinės veiklos, kurios poveikis privalo būti vertinamas, rūšių sąrašą, arba kai planuojamos ūkinės veiklos atrankos metu nustatoma, kad planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas yra privalomas;

10.5. rengiant kitus veiklos tikslingumą pagrindžiančius dokumentus.

11. Užsakovas ar jo įpareigotas PAV dokumentų rengėjas turi pateikti Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentui ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnybai pagal kompetenciją (1 priedėlis) informaciją apie vietą, kurioje numatoma vykdyti planuojamą ūkinę veiklą, bei informaciją, apibūdinančią planuojamą ūkinę veiklą [7.2], [7.10].

12. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba, vadovaudamasi Planuojamos ūkinės veiklos atrankos metodiniais nurodymais [7.10], per 20 darbo dienų nuo informacijos atrankai atlikti gavimo dienos, raštu turi pateikti užsakovui ir poveikio aplinkai vertinimo subjektams atrankos išvadą, ar privalomas poveikio aplinkai vertinimas (2 priedėlis).

13. Tais atvejais, kai Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba su suinteresuotais poveikio aplinkai vertinimo subjektais pagal užsakovo motyvuotą prašymą ar visuomenės motyvuotus pasiūlymus turi persvarstyti atrankos išvadą, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba galutinę atrankos išvadą (3 priedėlis) turi priimti per 10 darbo dienų nuo užsakovo motyvuoto prašymo ar visuomenės motyvuotų pasiūlymų gavimo dienos.

14. Tais atvejais, kai planuojama ūkinė veikla gali turėti reikšmingą neigiamą poveikį užsienio valstybei arba kai tokia valstybė pareikalauja poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba pagal kompetenciją (1 priedėlis) teikdami atrankos išvadą turi užsakovui pranešti, kad galutinę išvadą dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste pateiks Aplinkos ministerija, taip pat tuo pačiu metu turi perduoti Aplinkos ministerijai informaciją atrankai atlikti. Aplinkos ministerija, išnagrinėjusi planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, per 10 darbo dienų nuo informacijos atrankai atlikti gavimo dienos turi raštu informuoti užsakovą ir poveikio aplinkai vertinimo subjektus dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste [7.3, 7.4].

15. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo proceso dalyviams pareikalavus, kad poveikio aplinkai vertinimas būtų atliekamas ir tos planuojamos ūkinės veiklos, kuri neįrašyta į šios Tvarkos 5 punkto 5.1 ir 5.2 papunkčiuose nurodytus sąrašus [7.2], Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba pagal kompetenciją (1 priedėlis), išnagrinėję planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, per 10 darbo dienų nuo savivaldybės rašto projektavimo sąlygoms gauti dienos [7.1], [7.12] turi raštu pranešti savivaldybei apie atrankos dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo atlikimą.

 

V. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo programos nagrinėjimas ir tvirtinimas

 

16. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo programą užsakovas rengia visais atvejais, kai privaloma vertinti planuojamos ūkinės veiklos poveikį aplinkai [7.2], [7.9].

17. Užsakovas ar PAV dokumentų rengėjas, parengęs planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo programą, turi ją pateikti poveikio aplinkai vertinimo subjektams išvadoms gauti, įvertinti poveikio aplinkai vertinimo subjektų motyvuotus pasiūlymus ir pateikti ją pagal kompetenciją (1 priedėlis) nagrinėti bei tvirtinti Aplinkos ministerijai, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnybai.

18. Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba, gavę iš užsakovo ar PAV dokumentų rengėjo planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo programą su visų poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadomis, per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos turi išnagrinėti programą ir ją patvirtinti (arba pateikti pastabas bei pasiūlymus).

 

VI. Planuojamos ūkinės veiklos ataskaitos nagrinėjimas ir motyvuoto sprendimo priėmimas

 

19. Užsakovas arba PAV dokumentų rengėjas pagal patvirtintą programą parengtą planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą kartu su poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadomis ir visuomenės pasiūlymų argumentuotu įvertinimu [7.7] turi pateikti pagal kompetenciją (1 priedėlis) nagrinėti Aplinkos ministerijai, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnybai, kurios per 25 darbo dienas nuo jų gavimo dienos turi priimti motyvuotą sprendimą (4 priedėlis), ar planuojama ūkinė veikla, atsižvelgus į jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje, ir jį raštu pateikti užsakovui bei poveikio aplinkai vertinimo subjektams [7.11].

20. Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba bei užsakovas nustatytąja tvarka [7.7] turi pranešti visuomenei motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla leistina pasirinktoje vietoje, ir visuomenei prašant privalo pateikti išsamesnę informaciją apie priimtą sprendimą [7.6], [7.7], [7.8].

Pastaba. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba, vykdydami šios Tvarkos 4, 14 ir 15 punktų nuostatas, turi konsultuotis su Aplinkos ministerijos Poveikio aplinkai vertinimo skyriumi.

______________

 


 

1 priedėlis

 

APLINKOS MINISTERIJOS IR JAI PAVALDŽIŲ INSTITUCIJŲ FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMAS NAGRINĖJANT PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTUS

 

Aplinkos ministerija:

1. Koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą.

2. Nagrinėja ir tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programą, nagrinėja poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir priima motyvuotą sprendimą dėl ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai požiūriu, kai:

2.1. ūkinė veikla įrašyta į planuojamos ūkinės veiklos, kurios poveikis aplinkai privalo būti vertinamas, rūšių sąrašą;

2.2. poveikio aplinkai vertinimas atliekamas pagal Konvencijos dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste (ESPOO) reikalavimus;

2.3. planuojama ūkinė veikla numatyta kelių Lietuvos apskričių teritorijose, kelių regionų aplinkos apsaugos departamentų kontroliuojamose teritorijose arba veikla gali turėti poveikį kelių Lietuvos apskričių (regionų) aplinkai.

Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai:

1. Koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą, atlieka planuojamos ūkinės veiklos, įrašytos į Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, rūšių sąrašą, atranką ir priima atrankos išvadą, ar privalomas šios veiklos poveikio aplinkai vertinimas, išskyrus planuojamos ūkinės veiklos rūšis, kurių atranką atlieka Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba.

2. Nagrinėja ir tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programą, nagrinėja poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir priima motyvuotą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai požiūriu, dėl planuojamos ūkinės veiklos rūšių, kurios įrašytos į Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, rūšių sąrašą, išskyrus planuojamos ūkinės veiklos rūšis, dėl kurių sprendimą priima Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba.

3. Teikia raštu išvadas dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai požiūriu, kai sprendimą priima Aplinkos ministerija ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba.

Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba:

1. Koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą, atlieka atranką, nagrinėja ir tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programą, nagrinėja poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir priima motyvuotą sprendimą dėl ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai požiūriu, dėl šios planuojamos ūkinės veiklos rūšių:

1.1. tvenkinių įrengimo (mažiau kaip 5 000 000 m3, bet daugiau kaip 200 000 m3 vandens tūrio arba kai jų plotas mažesnis kaip 250 ha, bet didesnis kaip 10 ha);

1.2. hidrojėgainių (hidroelektrinių, malūnų, lentpjūvių ar kitų jėgainių, naudojančių sukauptą vandens energiją) įrengimo (kai galingumas – daugiau kaip 0,1 MW);

1.3. vidaus vandenų kelių, uostų ar prieplaukų įrengimo (kai tinka laivams, kurių keliamoji galia – mažiau kaip 1 350 tonų, o uosto ar prieplaukos plotas – daugiau kaip 1 ha);

1.4. apsisaugoti nuo potvynių skirtų hidrotechnikos statinių statybos (kai plotas didesnis kaip 1 ha);

1.5. vandens kanalų (ilgesnių kaip 1 km) įrengimo;

1.6. nuotėkio perskirstymo upių baseinams (kai per metus perskirstoma mažiau kaip 100 milijonų m3 vandens) ar vandens išteklių perskirstymas upių baseinams (kai daugiametis vidutinis baseino, iš kurio imamas vanduo, nuotėkis yra mažesnis kaip 2 000 milijonų m3 vandens per metus ir perskirstoma mažiau kaip 5 procentai šio nuotėkio);

1.7. ežerų valymo ir ar jų vandens lygio reguliavimo (kai valomas ar reguliuojamas didesnis kaip 0,5 ha plotas);

1.8. nuosėdų išgavimo iš vidaus vandens telkinių dugno tokiems tikslams kaip statyba, paplūdimių papildymas ar atkūrimas, žaliava pramonei ar kt.

Tarpusavio bendradarbiavimas nagrinėjant planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentus:

1. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ir Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba visus planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentus (tarp jų – ir tuos, dėl kurių sprendimą priima Aplinkos ministerija) nagrinėja savarankiškai. Aplinkos ministerija atskirais atvejais tik konsultuoja arba priima esminius sprendimus dėl išvadų teikimo poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengimo klausimais. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnybai iškilus problemų nagrinėjant poveikio aplinkai vertinimo dokumentus, jie gali kreiptis į Aplinkos ministerijos departamentus, skyrius ar Aplinkos ministerijai pavaldžias institucijas dėl dalykinių konsultacijų. Tais atvejais, kai sprendimui priimti būtina suderinti esminę poziciją su Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba kreipiasi į Aplinkos ministerijos Poveikio aplinkai vertinimo skyrių, kuris organizuoja reikiamų Aplinkos ministerijos specialistų (jei reikia – ir ministerijos vadovybės) pasitarimą. Pasitarimo išvados protokoluojamos, kuriomis remdamiesi Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba priima sprendimą dėl poveikio aplinkai vertinimo dokumentų (išskyrus tuos, dėl kurių sprendimą priima Aplinkos ministerija).

2. Aplinkos ministerija Laikinojo Aplinkos ministerijos reglamento nustatyta tvarka nagrinėdama pateiktus poveikio aplinkai vertinimo dokumentus, gali organizuoti jų nagrinėjimą pasikvietusi pagal kompetenciją Aplinkos ministerijos departamentų bei Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų specialistus.

3. Kai planuojama ūkinė veikla numatoma saugomose teritorijose, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ar Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba, nagrinėdami poveikio aplinkai vertinimo ataskaitas, iki sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo priėmimo prireikus gauna išvadą iš valstybinių parkų direkcijų Miškų ir saugomų teritorijų departamento prie Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka, o kai planuojama ūkinė veikla numatoma miškuose – iš Miškų ir saugomų teritorijų departamento prie Aplinkos ministerijos šio departamento nustatyta tvarka.

4. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ir Aplinkos ministerijos Hidrografinio tinklo tarnyba, nagrinėdami poveikio aplinkai vertinimo ataskaitas, susijusias su žemės gelmių išteklių gavyba, žemės gelmių ertmių panaudojimu, požeminių vandenų dirbtiniu papildymu, vandenviečių įrengimu, nuotėkio perskirstymu upių baseinams ar vandens išteklių perskirstymu upių baseinams, ežerų valymu ar jų vandens lygio reguliavimu, naftos ir jos produktų bei cheminių medžiagų saugojimo statinių (sandėlių ar aikštelių) statyba, statinių ar įrenginių, skirtų nepavojingoms atliekoms šalinti ar naudoti, statyba ar įrengimu, iki sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo priėmimo prireikus gauna išvadą iš Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos.

______________

 


 

2 priedėlis

 

ATRANKOS IŠVADA

dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo

 

Atrankos išvadoje turi būti nurodyta:

1. Kas pateikė informaciją (užsakovas, adresas, tel.).

2. Planuojamos ūkinės veiklos pavadinimas.

3. Numatoma planuojamos ūkinės veiklos vieta (apskritis, miestas, rajonas, kaimas).

4. Trumpas planuojamos ūkinės veiklos aprašymas.

5. Pastabos, pasiūlymai.

6. Pagrindiniai motyvai, kuriais buvo remtasi priimant išvadą.

7. Priimta atrankos išvada.

 

Pastaba. Atrankos išvada rašoma ant rašto blanko.

______________


 

3 priedėlis

 

GALUTINĖ ATRANKOS IŠVADA

dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo

(rengiama tais atvejais, kai atrankos išvada peržiūrima pagal planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus (užsakovo) motyvuotą prašymą ar motyvuotus visuomenės pasiūlymus)

 

Galutinėje atrankos išvadoje turi būti nurodyta:

1. Peržiūrima atrankos išvada (data, rašto Nr.).

2. Informacija apie planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus (užsakovo) motyvuotą prašymą.

3. Informacija apie motyvuotus visuomenės pasiūlymus.

4. Poveikio aplinkai vertinimo subjektai, dalyvavę peržiūrint atrankos išvadą.

5. Pastabos, pasiūlymai.

6. Pagrindiniai motyvai, kuriais buvo remtasi priimant galutinę atrankos išvadą.

7. Priimta galutinė atrankos išvada.

 

Pastaba. Galutinė atrankos išvada rašoma ant rašto blanko.

______________

 


 

4 priedėlis

 

SPRENDIMAS

dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai požiūriu

 

1. Planuojamos ūkinės veiklos užsakovas (pavadinimas, adresas, tel., rašto Nr., data).

2. Planuojamos ūkinės veiklos pavadinimas (pobūdis, rūšis).

3. Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos rengėjas (pavadinimas, adresas, tel.).

4. Planuojamos ūkinės veiklos vieta (apskritis, miestas, rajonas, kaimas, kita vietovė).

5. Planuojamos ūkinės veiklos aprašymas (pagrindiniai techniniai ir ekonominiai rodikliai, svarstytos alternatyvos ir kt.)

6. Priemonių, numatytų neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti, kompensuoti ar jo pasekmėms likviduoti, aprašymas.

7. Pateiktų poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvados (data, rašto Nr.):

sveikatos apsaugos institucija,

priešgaisrinės apsaugos institucija,

kultūros vertybių apsaugos institucija,

apskrities viršininko administracija,

vietos savivaldos institucija,

kiti poveikio aplinkai vertinimo subjektai.

8. Pateiktas visuomenės motyvuotų pasiūlymų argumentuotas įvertinimas (kas jį parengė).

9. Aplinkos ministerijos ir jai pavaldžių institucijų specialistai, nagrinėję poveikio aplinkai vertinimą (vardas, pavardė, pareigos, tel.).

10. Pastabos, pasiūlymai.

11. Priimtas sprendimas.

 

Pastaba. Sprendimas rašomas ant rašto blanko.

______________