LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL MOKYTOJŲ ATESTACIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2007 m. liepos 27 d. Nr. ISAK-1578
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 56 straipsnio 19 punktu:
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrol998 m. vasario 19 d. įsakymą Nr. 331 „Dėl Pedagogų atestacijos nuostatų“ (Žin., 1998, Nr. 22-561);
2.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 1998 m. birželio 19 d. įsakymą Nr. 996 „Dėl Švietimo įstaigų pedagogų atestacijos komisijų veiklos nuostatų“;
2.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 1998 m. birželio 22 d. įsakymą Nr. 1002 „Dėl Pedagogų atestacijos kvalifikacijos komisijų veiklos nuostatų patvirtinimo“;
2.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 1998 m. birželio 24 d. įsakymą Nr. 1017 „Dėl Pedagogų atestacijos nuostatų dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr. 61-1770);
2.5. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. gegužės 24 d. įsakymą Nr. 868 „Dėl Trenerių kvalifikacinių kategorijų įskaitymo“;
2.6. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. spalio 3 d. įsakymą Nr. 1682 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 1998 m. vasario 19 d. įsakymo Nr. 331 „Dėl Pedagogų atestacijos nuostatų“ pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 98-4363).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2007 m. liepos 27 d. įsakymu
Nr. ISAK-1578
MOKYTOJŲ ATESTACIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokytojų atestacijos nuostatai (toliau vadinama – Nuostatai) reglamentuoja mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo, neformaliojo švietimo programas, kompetencijos ir praktinės veiklos įvertinimo bei kvalifikacinių kategorijų suteikimo tvarką. Suaugusiųjų neformaliojo švietimo mokytojams šie Nuostatai yra rekomendacinio pobūdžio.
2. Atestuotis šių Nuostatų nustatyta tvarka gali mokytojai, atitinkantys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 48 straipsnio reikalavimus.
3. Nuostatuose vartojama sąvoka institucija – tai švietimo įstaiga ar kita įstaiga, įmonė, organizacija, kuriai švietimas nėra pagrindinė veikla, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka turinti teisę vykdyti švietimą. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo sąvokas.
4. Mokytojų atestacijos tikslai yra:
4.2. sudaryti sąlygas mokytojui siekti karjeros ir įgyti jo kompetenciją ir praktinę veiklą atitinkančią kvalifikacinę kategoriją, skatinti jį materialiai;
II. MOKYTOJŲ KVALIFIKACINĖS KATEGORIJOS
5. Nustatomos keturios mokytojų kvalifikacinės kategorijos – mokytojo, vyresniojo mokytojo, mokytojo metodininko ir mokytojo eksperto. Mokytojo veiklos vertinimo kriterijai ir procedūros pateikiami 1 priede.
6. Aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir pedagogo kvalifikaciją įgijusio asmens kvalifikacija prilyginama mokytojo kvalifikacinei kategorijai.
7. Asmeniui, dirbančiam profesijos ar neformaliojo švietimo mokytoju, turinčiam aukštąjį, aukštesnįjį (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ar vidurinį išsilavinimą, neturinčiam pedagogo kvalifikacijos, bet išklausiusiam švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka Pedagoginių-psichologinių žinių kursą bei turinčiam ne mažesnį kaip dvejų metų dalyko mokymo (pareigybės) darbo stažą, nuolat tobulinančiam savo kvalifikaciją, gali būti suteikiama mokytojo kvalifikacinė kategorija.
8. Vyresniojo mokytojo kvalifikacinė kategorija gali būti suteikiama asmeniui, įgijusiam aukštąjį ar aukštesnįjį (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir turinčiam ne mažesnį kaip ketverių paskutinių metų dalyko mokymo (pareigybės) darbo stažą, gebančiam gerai organizuoti bei analizuoti ugdymo, mokymo ir mokymosi procesą, nuolat atnaujinančiam savo žinias, aktyviai dalyvaujančiam metodinėje veikloje, skleidžiančiam savo gerąją pedagoginio darbo patirtį mokykloje.
9. Mokytojo metodininko kvalifikacinė kategorija gali būti suteikiama asmeniui, įgijusiam aukštąjį ar aukštesnįjį (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą, turinčiam mokomojo dalyko kvalifikaciją ir ne mažesnį kaip penkerių paskutinių metų dalyko mokymo (pareigybės) darbo stažą, gebančiam puikiai organizuoti bei analizuoti ugdymo, mokymo ir mokymosi procesą, pedagogines situacijas, diegiančiam šiuolaikinės didaktikos principus ir metodus, nuolat atnaujinančiam savo žinias, rengiančiam ugdymo projektus, aktyviai dalyvaujančiam metodinėje veikloje, skleidžiančiam savo gerąją pedagoginio darbo patirtį mokykloje ir regione.
10. Mokytojo eksperto kvalifikacinė kategorija gali būti suteikiama asmeniui, įgijusiam aukštąjį išsilavinimą, turinčiam mokomojo dalyko kvalifikaciją ir ne mažesnį kaip šešerių paskutinių metų dalyko mokymo (pareigybės) darbo stažą, gebančiam profesionaliai organizuoti bei analizuoti ugdymo, mokymo ir mokymosi procesą, tiriančiam pedagogines situacijas, naujas mokymosi strategijas, taikančiam jas, kuriančiam savo veiksmingas mokymosi strategijas, rengiančiam ugdymo projektus, mokymo, mokymosi bei metodines priemones, skleidžiančiam gerąją pedagoginio darbo patirtį mokykloje, regione ir šalyje.
III. MOKYTOJO PASIRENGIMAS ATESTACIJAI
11. Mokytojas, kuris pirmą kartą atestuojasi, privalo išklausyti:
11.2. kompiuterinio raštingumo kursus (programas), atitinkančius reikalavimus mokytojų kompiuterinio raštingumo programoms, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro. Jeigu asmuo panašios apimties kursus yra išklausęs anksčiau arba studijų metu, privalo pateikti tai įrodantį dokumentą;
12. Mokytojui, baigusiam edukologijos ar su mokomuoju dalyku susijusias magistro studijas, taip pat turinčiam mokomojo dalyko mokslo laipsnį, atestuojantis nereikia išklausyti privalomų kursų, nurodytų Nuostatų 11.1 ir 11.2 punktuose.
Pakartotinai atestuojamiems mokytojams, pretenduojantiems įgyti aukštesnę kvalifikacinę kategoriją, taikomas Nuostatų 11.3 punkte nustatytas reikalavimas.
IV. ATESTACIJOS DOKUMENTŲ PARENGIMAS IR PATEIKIMAS ATESTACIJOS KOMISIJAI
14. Pagal mokytojų atestacijos programą atestuojamas mokytojas institucijos mokytojų atestacijos komisijos (toliau vadinama – atestacijos komisija) sekretoriui ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki atestacijos komisijos posėdžio pateikia:
14.1. Savianalizės ir veiklos tobulinimo anketas (kiekvienų atestacinio laikotarpio mokslo metų) (4 priedas);
15. Atestuojamas mokytojas gali pateikti (bet neprivalo) (nepriklausomai nuo institucijos, kurioje jis dirba, pavaldumo) savivaldybės atitinkamo metodinio būrelio (tarybos) (apskrities viršininko administracijos metodinės tarybos) rekomendaciją mokytojo metodininko ar mokytojo eksperto kvalifikacinei kategorijai įgyti.
16. Praktinės veiklos vertintojas(-ai) ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki atestacijos komisijos posėdžio atestacijos komisijos sekretoriui pateikia atestuojamo mokytojo:
V. ATESTACIJOS KOMISIJOS SUDARYMAS, PERRINKIMAS IR ATNAUJINIMAS
18. Atestacijos komisijos sudėtį tvirtina: biudžetinėse įstaigose – steigėjas ar jo įgaliotas asmuo (toliau vadinama – steigėjas), kitose institucijose – dalyvių susirinkimas (savininkas) ar jo įgaliotas asmuo (toliau vadinama – valdymo organas).
19. Atestacijos komisija sudaroma institucijoje, kurioje dirba ne mažiau kaip 10 mokytojų. Institucijos, kurioje dirba mažiau nei 10 mokytojų, vadovas kreipiasi į savivaldybės, kurios teritorijoje yra įregistruota institucija, švietimo padalinį, prašydamas paskirti atestacijos komisiją, kuri atestuotų šios institucijos mokytojus. Ši nuostata taikoma ir laisvajam mokytojui, pretenduojančiam įgyti kvalifikacinę kategoriją.
20. Atestacijos komisiją institucijoje sudaro pirmininkas ir 4–6 nariai. Švietimo įstaigoje (valstybinėje ar savivaldybės) pirmininku renkamas mokyklos vadovas arba jo pavaduotojas, vieną du narius į atestacijos komisiją renka mokyklos taryba (negali būti siūlomi mokiniai), du tris narius (turinčius ne mažesnę kaip vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją) renka mokytojų taryba (jeigu ji yra), vieną narį skiria steigėjas. Į atestacijos komisijas taip pat gali būti įtraukiami rėmėjų, darbdavių arba socialinių partnerių atstovai. Kitose institucijose, išskyrus biudžetines įstaigas, atestacijos komisija sudaroma valdymo organo nuožiūra, biudžetinėse įstaigose – steigėjo nuožiūra.
VI. ATESTACIJOS KOMISIJOS FUNKCIJOS, POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
23. Atestacijos komisijos funkcijos:
23.1. teikia informaciją mokytojams apie atestacijos tvarką, mokytojų atestacijos programą, komisijos posėdžių datas bei atestacijos komisijos nutarimus;
23.2. atsižvelgdama į per metus pateiktus mokytojų prašymus, kasmet rengia ir, suderinusi su institucijos vadovu, mokyklos taryba, mokytojų taryba, darbuotojų atstovais, teikia steigėjui/valdymo organui tvirtinti trejų metų (slenkamuoju principu sudaromą) mokytojų atestacijos programą.
Atestacijos laikotarpis programoje gali būti nurodytas mėnesiais, ketvirčiais arba pusmečiais.
23.5. svarsto klausimus dėl kvalifikacinių kategorijų suteikimo mokytojams ir gali priimti sprendimus:
23.7. gali atidėti (pratęsti) atestacijos (pagal mokytojų atestacijos programą) ar mokytojo veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai nustatymo terminą, gavusi motyvuotą mokytojo prašymą (dėl ligos, stažuotės ar kitų objektyvių priežasčių). Mokytojo veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai nustatymą komisija gali atidėti ne ilgiau kaip vieneriems metams;
24. Atestacijos komisijos darbui vadovauja pirmininkas. Komisijos sekretorius registruoja mokytojų pateiktus dokumentus, parengia balsavimo biuletenius (esant slaptam balsavimui), rašo posėdžių protokolus, steigėjui/valdymo organui patvirtinus kvalifikacines kategorijas, išrašo Mokytojo atestacijos pažymėjimus. Mokytojo atestacijos pažymėjimus atestacijos komisijos pirmininkui išduoda institucijos vadovas, juos pasirašo atestacijos komisijos pirmininkas ir sekretorius.
26. Atestacijos komisijos posėdyje dalyvauja atestuojamas mokytojas ir jo praktinio darbo vertintojas(-ai). Posėdyje stebėtojų teisėmis gali dalyvauti Švietimo ir mokslo ministerijos (toliau vadinama – ministerija), apskričių viršininkų administracijų valstybinės švietimo priežiūros skyrių (tarnybų) specialistai, mokyklos savivaldos institucijų, mokytojų asociacijų, darbuotojų atstovų įgalioti asmenys.
27. Atestacijos komisija priima sprendimus (atestacijos komisijos pasirinktu uždaru ar atviru balsavimu), jei už juos balsuoja daugiau nei pusė posėdyje dalyvaujančių narių. Priimant sprendimą dalyvauja tik atestacijos komisijos nariai (atestuojamas atestacijos komisijos narys balsuojant nedalyvauja). Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 atestacijos komisijos narių. Esant vienodam balsų skaičiui, sprendimas nepriimamas, komisijos nariai privalo pakartotinai analizuoti ir aptarti svarstomą klausimą šiame ar kitame komisijos posėdyje (ne vėliau kaip po vieno mėnesio).
VII. KVALIFIKACINIŲ KATEGORIJŲ SUTEIKIMO TVARKA
29. Institucijos vadovas tvirtina atestacijos komisijos nutarimus dėl kvalifikacinių kategorijų suteikimo.
30. Mokytojas savo noru šių Nuostatų nustatyta tvarka gali atestuotis ir siekti įgyti bet kurią vieno ar kelių mokomųjų dalykų (ugdymo sričių, profesinio mokymo programų) kvalifikacinę kategoriją.
31. Mokytojas gali atestuotis:
32. Mokytojas privalo atestuotis, jeigu nustatoma, kad jo praktinė veikla ir kompetencija neatitinka turimos kvalifikacinės kategorijos reikalavimų.
33. Mokytojas pakartotinai gali atestuotis aukštesnei kvalifikacinei kategorijai ne anksčiau kaip po dvejų metų nuo paskutinės atestacijos.
34. Mokytojas, pradėjęs dirbti kitoje darbovietėje, gali atestuotis ne anksčiau kaip po vienerių metų, pateikęs su buvusios institucijos vadovu, jo pavaduotoju ugdymui ar ugdymą organizuojančio skyriaus vedėju, kuravusio mokytojo veiklą (toliau vadinama – kuruojantis vadovas), suderintas paskutinių (1–3) metų Savianalizės ir veiklos tobulinimo anketas (4 priedas).
35. Mokytojas, grįžęs į darbą po vaiko priežiūros atostogų, trukusių ilgiau nei vienerius metus, gali atestuotis (esant ne mažesniam mokomojo dalyko (pareigybės) darbo stažui, kaip nurodyta Nuostatų 7–10 punktuose) ne anksčiau kaip po vienerių metų.
36. Aukštosios ar aukštesniosios (buvusios) mokyklos dėstytojui, dirbančiam mokytoju bendrojo lavinimo mokykloje ar kitoje institucijoje, atestuojantis įskaitomas dalyko mokymo (pareigybės) darbo stažas aukštojoje ar/ir aukštesniojoje mokykloje.
37. Mokytojui atestuojantis pirmą kartą turi būti įvertinta:
37.1. ne trumpesnė kaip vienerių paskutinių metų praktinė veikla – pretenduojančio įgyti mokytojo kvalifikacinę kategoriją (šis punktas taikomas 7 punkte nurodytiems asmenims);
38. Mokytojui atestuojantis pakartotinai, vertinama jo veikla nuo paskutinės iki pakartotinės atestacijos.
39. Mokytojo, pretenduojančio įgyti mokytojo ar vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją, praktinę veiklą vertina kuruojantis vadovas. Institucijos vadovas mokytojo praktinei veiklai įvertinti gali pasitelkti atitinkamos metodinės grupės ar metodinės tarybos atstovus arba kitos institucijos to dalyko mokytoją, turintį ne žemesnę kaip vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją.
40. Mokytojo, pretenduojančio įgyti mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją, praktinę veiklą vertina trijų vertintojų grupė: institucijos vadovas ar kuruojantis vadovas, steigėjo/valdymo organo deleguotas atstovas (švietimo padalinio specialistas, kitos institucijos vadovas, vadovo pavaduotojas ugdymui ir kt.) ir dalyko mokytojas (deleguotas steigėjo/ valdymo organo), turintis ne žemesnę kaip mokytojo metodininko kvalifikacinę kategoriją. Į vertintojų grupę negali būti deleguojamas tos pačios institucijos mokytojas.
41. Mokytojo, pretenduojančio įgyti mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją, praktinę veiklą vertina trijų vertintojų grupė: institucijos vadovas ar kuruojantis vadovas, steigėjo/valdymo organo deleguotas atstovas (švietimo padalinio specialistas, kitos institucijos vadovas, vadovo pavaduotojas ugdymui ir kt.) ir Mokytojų kompetencijos centro (toliau vadinama – MKC) deleguotas ekspertas.
42. Tradicinių religijų tikybos mokytojai gali atestuotis gavę atitinkamos religinės bendrijos ar bendruomenės vadovybės raštišką sutikimą.
43. Atestuojant tikybos mokytoją, tradicinės religinės bendrijos ar bendruomenės vadovybei pageidaujant, į vertintojų grupę papildomai įrašomas jų deleguotas atstovas.
44. Katalikų tikybos mokytojas, pretenduojantis įgyti mokytojo ar vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją, turi gauti raštišką vyskupijos katechetikos centro sutikimą, pretenduojantis įgyti mokytojo metodininko ar mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją – Lietuvos katechetikos centro raštišką sutikimą.
45. Atestacijos komisijos pirmininkas, vadovaudamasis mokytojų atestacijos programa (likus ne mažiau kaip 6 mėnesiams iki atestacijos komisijos posėdžio, kuriame numatyta atestuoti mokytoją mokytojo metodininko ar mokytojo eksperto kvalifikacinei kategorijai), raštu kreipiasi: į steigėją/valdymo organą, MKC dėl praktinės veiklos vertintojų paskyrimo.
Katalikų tikybos mokytojui atestuojantis papildomai kreipiasi į Lietuvos katechetikos centrą (kitos tikybos religinę bendriją ar bendruomenės vadovybę, jeigu ji yra pageidavusi deleguoti vertintojus) dėl praktinės veikos vertintojo paskyrimo. Atestacijos komisija, gavusi raštus dėl deleguojamų asmenų, priima nutarimą dėl vertintojų grupės sudarymo.
47. Atestacijos komisija savo nutarimą dėl kvalifikacinės kategorijos suteikimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas teikia institucijos vadovui tvirtinti. Šis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas tvirtina atestacijos komisijos nutarimą. Institucijos vadovas, nesutinkantis tvirtinti atestacijos komisijos nutarimu suteiktą kvalifikacinę kategoriją, teikia argumentuotą atsakymą (raštu).
48. Kvalifikacinė kategorija mokytojui atestacijos komisijos nutarimu suteikiama nuo sausio 1 d. (jei mokytojas atestuojamas rugsėjo 1 d. – gruodžio 31 d. laikotarpiu) arba rugsėjo 1 d. (jei mokytojas atestuojamas sausio 1 d. – rugpjūčio 31 d. laikotarpiu).
Institucijos vadovas įsakymu nustato mokytojo darbo užmokesčio koeficientą pagal suteiktą kvalifikacinę kategoriją.
49. Mokytojas, mokantis kelių skirtingų dalykų, atestuojamas iš kiekvieno dalyko atskirai (išskyrus 55 punktą) bendra Nuostatų nustatyta tvarka.
50. Suteikiant kvalifikacinę kategoriją specialiajam pedagogui, turinčiam specialiojo pedagogo kvalifikaciją (specialybę), atestacijos pažymėjime mokomasis dalykas (ar auklėtojo pareigybė) nenurodomas. Surdopedagogams ir tiflopedagogams, mokantiems dalykų, dalykas nurodomas. Logopedams suteikiamos atitinkamos logopedo kvalifikacinės kategorijos.
51. Mokytojas, turintis aukštąjį ar aukštesnįjį išsilavinimą bei pedagogo kvalifikaciją ir dirbantis specialiojoje mokykloje (ar kitoje institucijoje specialiuoju pedagogu), bet neturintis specialiojo pedagogo kvalifikacijos (specialybės), gali atestuotis kaip mokomojo dalyko specialistas, išklausęs Nuostatų 11.3 punkte nurodytus kursus. Jam suteikiama atitinkama kvalifikacinė kategorija, atestacijos pažymėjime nurodomas mokomasis dalykas (ar auklėtojo pareigybė).
52. Atestuotam bendrojo lavinimo mokyklos mokytojui, mokančiam dalyką specialiojoje mokykloje, bet neturinčiam specialiojo pedagogo kvalifikacijos, įgyta kvalifikacinė kategorija galioja, jeigu jis išklausė 11.3 punkte nurodytus kursus.
53. Suteikiant kvalifikacines kategorijas profesijos ir neformaliojo švietimo mokytojams nurodoma jų konkreti darbo sritis (specializacija).
54. Neatestuotam mokytojui, dirbusiam mokyklos vadovu, jo pavaduotoju ugdymui ar ugdymą organizuojančio skyriaus vedėju, grįžusiam dirbti mokytoju ir pretenduojančiam įgyti kvalifikacinę kategoriją, įskaitomas dalyko mokymo (pareigybės) darbo stažas iki jam pradedant eiti minėtas pareigas.
VIII. ĮGYTŲ KVALIFIKACINIŲ KATEGORIJŲ ĮSKAITYMAS (MOKANT GIMININGŲ DALYKŲ)
56. Įgytos kvalifikacinės kategorijos taip pat įskaitomos:
56.1. bendrojo lavinimo mokyklos mokytojui, turinčiam neformaliojo švietimo ar projektinės veiklos valandas arba vedančiam pasirenkamojo dalyko, modulio pamokas, kurių turinys artimas dalykui, iš kurio mokytojas yra atestuotas;
56.2. profesijos mokytojui, dėstančiam dalykus ar modulius, kurių turinys artimas dalykui, iš kurio jis yra atestuotas;
56.4. istorijos, geografijos mokytojams, mokantiems pilietiškumo pagrindų, teisės pagrindų, filosofijos dalykus, integruotus socialinių mokslų kursus;
56.6. muzikos, dailės, šokio, teatro mokytojui, turinčiam kitas savo dalyko pamokas ar dirbančiam neformaliojo švietimo institucijoje, ikimokyklinio ugdymo ar vaikų globos įstaigoje, ir atvirkščiai;
56.10. surdopedagogui ar tiflopedagogui, mokančiam giminingų to paties bloko dalykų arba dirbančiam kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ar aklųjų ir silpnaregių vaikų auklėtoju;
56.11. iki 1998 m. kovo 1 d. atestuotam specialiajam pedagogui (išskyrus surdopedagogą ir tiflopedagogą) (kurio atestacijos pažymėjime nurodytas mokomasis dalykas ar auklėtojo pareigybė) ir logopedui, turinčiam specialųjį išsilavinimą, mokančiam sutrikusio intelekto vaikus bet kurių dalykų;
56.12. ikimokyklinio ugdymo auklėtojui ar pradinių klasių mokytojui, dirbančiam priešmokyklinio ugdymo pedagogu;
56.13. ikimokyklinio ugdymo auklėtojui ar priešmokyklinio ugdymo pedagogui (baigusiam specialius kursus), dirbančiam vaikų globos įstaigoje su tokio pat amžiaus vaikais, ir atvirkščiai;
56.14. vaikų globos įstaigos, mokyklos bendrabučio auklėtojui, dirbančiam auklėtoju specialiojoje mokykloje ar kitoje įstaigoje (vaikų sanatorijoje, ligoninėje ir kt. (išskyrus ikimokyklinio ugdymo įstaigą), ir atvirkščiai;
56.15. pradinių klasių mokytojui, mokančiam pradinių klasių mokinius užsienio kalbos (turinčiam specialų pasirengimą), turinčiam papildomas tarifikuotas valandas su specialiųjų poreikių vaikais, neformaliojo švietimo valandas (su pradinių klasių mokiniais) ar dirbančiam pailgintos dienos grupės auklėtoju;
56.16. lietuvių mokyklų pradinių klasių mokytojui, mokančiam lietuvių valstybinės kalbos nelietuvių mokyklų pradinėse klasėse;
56.17. bet kurio dalyko mokytojui, mokančiam ekonomikos, turinčiam pedagogo kvalifikaciją ir išklausiusiam specialius ekonomikos mokytojams privalomus kursus;
56.18. bet kurio dalyko mokytojui, mokančiam žmogaus saugos, jeigu yra išklausęs specialius šių dalykų kursus;
56.19. dailės ar technologijų mokytojui, mokančiam estetikos, dizaino ar mokančiam kitus integruotus menų kursus;
56.22. atestuotam profesijos mokytojui, turinčiam aukštąjį ar aukštesnįjį (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją, dėstančiam bendrojo lavinimo mokykloje dalyką, turinčiam neformaliojo švietimo ar projektinės veiklos valandas arba vedančiam pasirenkamojo dalyko, modulio pamokas, kurio turinys artimas dalykui, iš kurio mokytojas yra atestuotas, ir atvirkščiai (bendrojo lavinimo dalyko mokytojui dirbant profesijos mokytoju);
57. Atestuotam aukštesniosios mokyklos dėstytojui, dirbančiam mokytoju, aukštesniojoje mokykloje įgyta kvalifikacinė kategorija (atitinkanti mokomąjį dalyką) įskaitoma penkerius metus nuo jos suteikimo dienos ir atitinka: dėstytojo – vyresniojo mokytojo, vyresniojo dėstytojo – mokytojo metodininko, dėstytojo eksperto – mokytojo eksperto. Pasibaigus penkerių metų laikotarpiui mokytojas, norintis turėti kvalifikacinę kategoriją, gali atestuotis šių Nuostatų nustatyta tvarka. Jam išrašomas Mokytojo atestacijos pažymėjimas.
58. Įgytos kvalifikacinės kategorijos neįskaitomos:
58.1. pradinių klasių mokytojams, mokantiems lietuvių valstybinės kalbos, užsienio kalbos, jeigu neturi atitinkamos lietuvių kalbos mokytojo kvalifikacijos (ši nuostata netaikoma Nuostatų 56.16 punkte nurodytiems mokytojams) ar užsienio kalbos mokytojo kvalifikacijos ar dokumento, įrodančio, kad turi teisę mokyti atitinkamos kalbos pradinėse klasėse;
IX. MOKYTOJO VEIKLOS ATITIKTIES TURIMAI KVALIFIKACINEI KATEGORIJAI NUSTATYMAS
59. Mokytojo įgyta kvalifikacinė kategorija galioja, kol atestacijos komisija (61 punkte nurodytų asmenų ar institucijų teikimu) nustato, kad jo veikla neatitinka turimos kvalifikacinės kategorijos reikalavimų ir kol jis nėra peratestuotas.
60. Mokytojas kiekvienų mokslo metų pabaigoje rengia Savianalizės ir veiklos tobulinimo anketą ir aptaria ją su kuruojančiu vadovu. Kuruojantis vadovas rašo savo komentarus ir išvadas dėl veiklos ir turimos kvalifikacinės kategorijos atitikties. Jos saugomos institucijoje institucijos vadovo nustatyta tvarka.
61. Kuruojantis vadovas pagal Savianalizės ir veiklos tobulinimo anketas bei argumentuotas savo išvadas, prireikus pasitaręs su atitinkama metodine grupe (metodine taryba, mokytojų taryba), gali siūlyti atestacijos komisijai svarstyti mokytojo veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai klausimą, nesvarbu, kiek metų praėjo nuo kvalifikacinės kategorijos įgijimo.
Mokytojo veiklos ir turimos kvalifikacinės kategorijos atitikties nustatymą taip pat gali inicijuoti institucijos vadovas, atestacijos komisija, steigėjas/valdymo organas ar švietimo priežiūrą vykdančios institucijos.
62. Mokytojas prieš savaitę iki atestacijos komisijos posėdžio (mokytojui dėl posėdžio datos turi būti raštu pranešta prieš mėnesį; gavęs pranešimą mokytojas privalo pasirašyti; jam nesutikus pasirašyti surašomas aktas), kuriame bus svarstoma jo veiklos atitiktis turimai kvalifikacinei kategorijai, atestacijos komisijos sekretoriui pateikia:
62.1. visų mokslo metų (po kvalifikacinės kategorijos įgijimo) (ar tiek mokslo metų, kiek galioja šie Nuostatai) Savianalizės ir veiklos tobulinimo anketas;
63. Atestacijos komisija, apsvarsčiusi mokytojo veiklos atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai (dalyvaujant mokytojui ir kuruojančiam vadovui), gali priimti nutarimą (šie nutarimai neteikiami steigėjui/valdymo organui tvirtinti):
63.2. mokytojo veikla neatitinka turimos kvalifikacinės kategorijos reikalavimų ir siūlyti organizuoti privalomą pakartotinę mokytojo atestaciją;
64. Mokytojui atsisakius (atsisakymas atestacijos komisijai pateikiamas raštu) nustatyti jo veiklos atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai ar be pateisinamos priežasties neatvykus į atestacijos komisijos posėdį (ar raštu nepranešus apie pateisinamą priežastį), jo turėta kvalifikacinė kategorija nustoja galioti po dviejų mėnesių nuo atestacijos komisijos posėdžio, kuriame buvo numatyta svarstyti mokytojo veiklos atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai, dienos.
Atestacijos komisijos nutarimu mokytojui, turinčiam aukštąjį ar aukštesnįjį (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją, paliekama mokytojo kvalifikacinė kategorija, profesijos ar neformaliojo švietimo mokytojas, turintis vidurinį išsilavinimą, lieka neatestuotas. Norėdamas vėl įgyti kvalifikacinę kategoriją, mokytojas privalo pakartotinai atestuotis bendra Nuostatų nustatyta tvarka (dalyko mokymo darbo stažas įskaitomas).
65. Atestacijos komisijos nutarimą dėl žemesnės kvalifikacinės kategorijos suteikimo ar visiško jos panaikinimo institucijos vadovas teikia tvirtinti steigėjui/valdymo organui.
66. Atestacijos komisija, nustačiusi, kad atestuoto mokytojo veikla neatitinka turimos kvalifikacinės kategorijos reikalavimų, priima nutarimą dėl mokytojo privalomo pakartotinio atestavimo, bet ne anksčiau kaip po dviejų mėnesių bendra Nuostatų nustatyta tvarka.
67. Mokytojui atsisakius privalomai pakartotinai atestuotis, jo įgyta kvalifikacinė kategorija nustoja galioti po dviejų mėnesių nuo atestacijos komisijos posėdžio, kuriame buvo svarstyta jo veiklos atitiktis turimai kvalifikacinei kategorijai, dienos.
X. ATESTACIJOS DOKUMENTŲ ĮFORMINIMAS IR SAUGOJIMAS. ATESTACIJOS PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS IR APSKAITA
69. Atestacijos komisijos dokumentai įforminami ir saugomi teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.
70. Institucijos vadovas atsako už Mokytojo atestacijos pažymėjimų, kaip specialios atsiskaitomybės blankų, išdavimą ir apskaitą.
XI. ATESTUOJAMO MOKYTOJO IR ATESTACIJOS KOMISIJOS ATSAKOMYBĖ
73. Atestacijos komisijai ar švietimo priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad mokytojo pateiktuose atestacijos dokumentuose yra klaidų, dėl kurių asmuo negalėjo būti atestuotas atitinkamai kvalifikacinei kategorijai, ar jie suklastoti, atestacijos komisijos nutarimu jam gali būti panaikinta suteikta kvalifikacinė kategorija ir mokytojui gali būti taikoma atsakomybė teisės aktų nustatyta tvarka.
74. Atestacijos komisijos pirmininkas ir nariai atsako už Nuostatų vykdymą, komisijos priimtų nutarimų teisingumą ir mokytojų atestacijos dokumentų visišką atitiktį Nuostatų reikalavimams.
75. Švietimo priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad mokytojui suteikta kvalifikacinė kategorija neatitinka kvalifikacinei kategorijai keliamų reikalavimų ar buvo pažeista atestacijos procedūra, atestacijos komisijos pirmininkas ir nariai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
76. Švietimo priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad neobjektyviai ar nekompetentingai įvertinta mokytojo praktinė veikla, steigėjo/valdymo organo iniciatyva turi būti svarstomas vertintojų kompetencijos klausimas ir teisė vertinti mokytojų praktinę veiklą ateityje, jiems gali būti taikoma atsakomybė teisės aktų nustatyta tvarka.
XII. MOKYTOJŲ SKUNDŲ IR APELIACIJŲ NAGRINĖJIMAS
77. Mokytojas, nesutinkantis su praktinės veiklos įvertinimu (vertintojams supažindinus jį su vertinimo rezultatais) – iki atestacijos komisijos posėdžio gali kreiptis į atestacijos komisiją pateikdamas argumentuotą prašymą dėl praktinės veiklos vertinimo peržiūrėjimo. Atestacijos komisija per vieną mėnesį turi išnagrinėti prašymą ir prireikus pakartotinai vertinti mokytojo veiklą.
78. Biudžetinių įstaigų mokytojų apeliacijas nagrinėja steigėjo mokytojų atestacijos apeliacinė komisija (toliau vadinama – steigėjo apeliacinė komisija).
Jeigu mokytojas ar atestacijos komisija nesutinka su steigėjo apeliacinės komisijos sprendimu, per vieną mėnesį nuo steigėjo apeliacinės komisijos sprendimo priėmimo dienos gali pateikti apeliaciją (kartu su mokytojo atestacijos dokumentais) MKC Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos apeliacinei komisijai (toliau vadinama – MKC apeliacinė komisija).
79. Ministerijai pavaldžių ir kitų (nebiudžetinių) institucijų mokytojai apeliacijas dėl atestacijos teikia MKC apeliacinei komisijai.
80. Jeigu atestacijos komisija mokytojui prašant nesutinka kreiptis į steigėją/valdymo organą ar MKC dėl praktinės veiklos vertintojų paskyrimo ar daro kitas nepagrįstas kliūtis mokytojo atestacijai, mokytojas gali kreiptis į steigėjo apeliacinę komisiją.
81. Steigėjo apeliacinė komisija sudaroma iš 3–5 asmenų trejų metų laikotarpiui. Jos sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina steigėjas. Steigėjo apeliacinė komisija gali sudaryti papildomas specialistų grupes apeliacijoms nagrinėti ar mokytojų praktinei veiklai vertinti.
82. MKC apeliacinė komisija sudaroma iš 5–7 asmenų trejų metų laikotarpiui. Jos sudėtį ir darbo reglamentą MKC teikimu tvirtina švietimo ir mokslo ministras. MKC apeliacinė komisija gali sudaryti specialistų grupes apeliacijoms nagrinėti ir mokytojų ar pagalbos mokiniui specialistų praktinei veiklai vertinti.
83. Jeigu mokytojas yra nepatenkintas atestacijos komisijos nutarimu, jis turi teisę per 14 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos pateikti apeliaciją steigėjo apeliacinei komisijai. Atestacijos komisijos pirmininkas atsakingas už tai, kad mokytojui laiku būtų pateikti visi apeliacijai reikalingi atestacijos dokumentai.
84. Steigėjo apeliacinė komisija turi išnagrinėti apeliaciją per vieną mėnesį ir apie savo sprendimą pranešti (raštu) apeliacijos teikėjui.
85. MKC apeliacinė komisija apeliaciją turi išnagrinėti per du mėnesius (neįskaitant liepos ir rugpjūčio mėnesių) nuo jos gavimo dienos. MKC apeliacinės komisijos nutarimas pateikiamas apeliacijos teikėjui.
86. MKC apeliacinės komisijos nutarimus tvirtina MKC direktorius, steigėjo apeliacinės komisijos nutarimus tvirtina steigėjas/valdymo organas.
87. Steigėjo ar MKC apeliacinei komisijai nustačius, kad mokytojo veikla buvo įvertinta neobjektyviai, atestacijos komisija pakartotinai svarsto mokytojo pretenduojamos kvalifikacinės kategorijos suteikimo klausimą. Tokiu atveju darbo užmokesčio koeficientas mokytojui pagal jam suteiktą kvalifikacinę kategoriją nustatomas nuo pirminio atestacijos komisijos posėdžio (kurio nutarimą mokytojas apskundė) dienos (laikantis Nuostatų 48 punkto nuostatos).
XIII. ATESTACIJOS FINANSAVIMAS
88. Mokytojų atestacijos išlaidas apmoka institucija ar/ir jos steigėjas/valdymo organas teisės aktų nustatyta tvarka.
XIV. ATESTACIJOS PRIEŽIŪRA
90. Mokytojų atestacijos priežiūrą vykdo: steigėjas/valdymo organas, ministerija, apskričių viršininkų administracijų valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 834 (Žin., 2004, Nr. 105-3888).
XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
91. Iki šiems Nuostatams įsigaliojant išimties tvarka atestuotų mokytojų, neturinčių reikiamo išsilavinimo ar pedagogo kvalifikacijos, kvalifikacinė kategorija galioja ne ilgiau kaip iki 2009 m. rugpjūčio 31 d. (išskyrus atvejus, kai mokytojas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka yra prilygintas turinčiam pedagogo kvalifikaciją). Šie mokytojai negali būti atestuojami.
92. Iki šiems Nuostatams įsigaliojant išimties tvarka atestuotų mokytojų, įgijusių mokytojo metodininko ar mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją, bet neturinčių mokomojo dalyko kvalifikacijos, kvalifikacinė kategorija galioja ne ilgiau kaip iki 2009 m. rugpjūčio 31d. (išskyrus atvejus, kai mokytojas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka yra prilygintas specialistui). Šiems mokytojams, juos privalomai pakartotinai atestuojant, negali būti suteikta aukštesnė nei vyresniojo mokytojo kvalifikacinė kategorija.
93. Atestuotam mokytojui nutraukus pedagoginę veiklą, jo įgyta kvalifikacinė kategorija galioja penkerius metus (nuo pedagoginės veiklos nutraukimo dienos). Grįžęs į pedagoginį darbą po penkerių metų, mokytojas gali atestuotis bendra šių Nuostatų nustatyta tvarka (dalyko mokymo darbo stažas įskaitomas).
94. Atestuotam mokytojui pradėjus dirbti institucijos vadovu, jo pavaduotoju ugdymui ar ugdymą organizuojančio skyriaus vedėju ir nesant galimybės turėti pamokų, jo įgyta kvalifikacinė kategorija išlieka.
Mokytojų atestacijos nuostatų
1 priedas
MOKYTOJO VEIKLOS VERTINIMO KRITERIJAI IR PROCEDŪROS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokytojo veiklos vertinimo kriterijai ir procedūros nustato mokytojo veiklos vertinimo sritis, kriterijus bei požymius, nurodo vertinimo šaltinius, metodus ir procedūras.
2. Mokytojo ugdomosios veiklos tikslas – profesionaliai ir kokybiškai organizuoti ugdomąjį procesą, skatinantį ugdytinio asmenybės raidą ir ugdymo pasiekimų pažangą, užtikrinantį mokinių psichologinį ir fizinį saugumą.
3. Atestuojamas mokytojas savo veiklą pagal nustatytus kriterijus ir požymius iliustruoja šio priedo 16 punkte nurodytais bei paties pasirinktais ugdomosios ir metodinės veiklos dokumentais, informacijos šaltiniais.
4. Mokytojo pateikiamą informaciją vertintojai sieja su institucijos turima audito, akreditacijos medžiaga bei kitais mokyklos dokumentais.
5. Šiame priede vartojami trumpiniai:
II. MOKYTOJO VEIKLOS VERTINIMAS
6. Mokytojo veikla pagal kiekvieną kriterijų vertinama 0–3 balais:
3 balai – kriterijus vykdomas labai gerai;
2 balai – kriterijus vykdomas gerai;
1 balas – kriterijus vykdomas iš dalies;
0 balų – kriterijus nevykdomas.
7. Mokytojas už kiekvieną požymį iš skilties „Kiti požymiai“ gali gauti po 1–2 balus. Jie ne visi turi būti vykdomi, mokytojas juos pristato vertintojams savo nuožiūra.
8. Atestuojamo mokytojo kompetencija įrodoma ugdomosios veiklos rezultatais ir faktais, kurie pagrindžiami atitinkamais geriausiai veiklą iliustruojančiais informacijos šaltiniais: stebėtų pamokų analize, ugdomąją ir metodinę veiklą patvirtinančiais dokumentais, mokyklos audito ir/ar akreditacijos medžiaga.
9. Mokytojui, pretenduojančiam įgyti atitinkamą kvalifikacinę kategoriją, privalu surinkti lentelėje nurodytą balų skaičių:
Kvalifikacinė kategorija Veiklos sritis |
Mokytojas |
Vyresnysis mokytojas |
Mokytojas metodininkas |
Mokytojas ekspertas |
Balų skaičius |
Balų skaičius |
Balų skaičius |
Balų skaičius |
|
I sritis |
8–12 |
13–16 |
20–22 |
22–24 |
II sritis |
4–6 |
7–10 |
11–13 |
13–15 |
III sritis |
4–6 |
6–9 |
10–11 |
11–12 |
Kiti požymiai |
0 |
6 |
9 |
21 |
Iš viso balų |
20 |
35 |
50 |
65 |
III. MOKYTOJO VEIKLOS VERTINIMO SRITYS, KRITERIJAI, POŽYMIAI
I. Veiklos sritis: ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas ir rezultatyvumas Išmano Bendrųjų programų ir išsilavinimo standartų bei kitų ugdymo turinį reglamentuojančių dokumentų esmę, dermę ir vadovaujasi jais. Geba planuoti ugdymo turinį ir jį įgyvendinti. Geba analizuoti ugdymo kontekstą. |
|||
|
Kriterijai |
Požymiai |
Kiti požymiai |
|
|
||
1.1 |
Geba numatyti konkrečius ugdymo tikslus ir uždavinius |
Žino mokinių socialinį kontekstą, atsižvelgia į tai organizuodamas ugdymo procesą. Numato konkrečius ugdymo tikslus, susieja juos su ugdymo aplinka. Aiškus ir suprantami mokiniui ir mokytojui mokymo ir mokymosi uždaviniai siejami su mokinių veikla, rezultatais ir vertinimu. Pamokos rezultatai siejami su tolesniu mokymu ir mokymusi. |
1. Rengia individualias/dalyko programas atsižvelgdamas į mokinių poreikius.
2. Taiko ugdymo metodus, kurie skatina mokinius veiklą plėtoti už institucijos ribų, paremiant mokymąsi tiriamąja kūrybine veikla.
3. Dėl puikių dalykinių ir metodinių žinių mokytojas yra kviečiamas dalyvauti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sudarytose dalykinėse komisijose, darbo grupėse.
4. Mokytojas dalyvauja apskrities viršininko ar/ir savivaldybės sudarytose komisijose, darbo grupėse.
5. Ugdytiniai yra įvairių olimpiadų, konkursų, varžybų ir pan. dalyviai / nugalėtojai / prizininkai / laureatai.
6. Mokytojas yra papildomos ugdomosios veiklos organizatorius ar vadovas, geba derinti jos įvairovę mokinių poreikiams tenkinti.
7. Planuodamas ugdomąją veiklą panaudoja nacionalinių tyrimų rezultatus.
8. Rengia užduotis brandos egzaminams, yra valstybinių brandos egzaminų vertintojas.
9. Kita. |
1.2 |
Geba planuoti ugdymo turinį |
Planuodamas ugdymo turinį mokytojas yra išsiaiškinęs mokinių mokymosi poreikius ir pasiekimus. Veiklos/teminiai planai detalizuojami trumpesniems laikotarpiams atsižvelgiant į mokinių poreikius, pasiekimus ir konkrečius ugdymo tikslus bei uždavinius, prireikus koreguojami. |
|
1.3 |
Geba parinkti ir taikyti ugdymo būdus bei metodus |
Parenka mokymo(si) metodus remdamasis mokymosi uždaviniais taiko juos atsižvelgdamas į mokinių amžių, lyties, socialinius kultūrinius skirtumus, pasirengimą, poreikius, mokymosi stilių ypatumus ir pažinimo dėsningumus. Taiko įvairius mokymosi metodus: metodai taikomi, orientuojantis į ugdymo/pamokos tikslus ir uždavinius. Parenka ir lanksčiai taiko įvairias mokymo ir mokymosi strategijas, skatinančias mokinius savarankiškai mokytis, kelti sau mokymosi tikslus ir ieškoti alternatyvių sprendimų, prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi bei savarankiškai siekti ugdymosi tikslų. Naudoja informacines komunikacines technologijas. |
|
1.4 |
Geba parinkti mokymo ir mokymosi medžiagą |
Parenka mokymo(si) medžiagą ir nuosekliai pritaiko ją įvairių poreikių mokiniams. Naudoja alternatyvius informacijos šaltinius mokymo turiniui perteikti. Parenka užduotis ir jas diferencijuoja pagal mokinių poreikius ir galias. Rengia ir įgyvendina klasių/dalykų integruoto ugdymo programas mokykloje. |
|
1.5 |
Geba atskleisti ugdymo turinį |
Suprantamai ir aiškiai perteikia ugdymo turinį atsižvelgdamas į mokinių amžių, poreikius ir galimybes. Geba sudominti mokinius, palaikyti aukštą mokymosi motyvaciją. Akademines žinias ir specifinius gebėjimus susieja su mokinių bendrųjų gebėjimų ugdymu. |
|
1.6 |
Geba kurti ugdymo ir ugdymosi aplinką |
Kuria ugdomąją aplinką ir mikroklimatą, užtikrinančius mokinių sveikatą ir saugumą, skatinančius mokinius bendrauti ir bendradarbiauti. Geba pritaikyti aplinką įvairių poreikių mokinių veiklai skatinti; sudaro sąlygas mokinių saviraiškai ir kūrybiškumui plėtotis. Naudoja informacines komunikacines technologijas ugdymosi aplinkai kurti. Valdo klasėje vykstančius procesus. |
|
1.7 |
Geba naudoti laiką ir išteklius |
Racionaliai naudoja klasės erdvę, pamokos laiką, pasirenka tinkamą tempą. Derina mokymosi krūvius su mokinių galiomis (neperkrauna mokinių), namų užduotis tiesiogiai sieja su darbu klasėje. Mokymo(si) ištekliai naudojami racionaliai. |
|
1.8 |
Geba vertinti mokinių pasiekimus |
Planuodamas ugdymą numato pasiekimų ir pažangos vertinimo formas, budus, metodus. Turi mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo sistemą, derančią su išsilavinimo standartais ir mokykloje esančia vertinimo sistema. Vertinimo kriterijus aptaria ir derina su mokiniais. Vertinimas atliekamas atsižvelgiant į įvairią mokinių veiklą. Mokiniams pateikiama aiški ir suprantama vertinimo informacija, padedanti jiems tobulinti veiklą ir plėtoti mokymąsi. Vertinimo rezultatus naudoja planuodamas ir koreguodamas tolesnę ugdomąją veiklą. |
|
|
II. Veiklos sritis: bendravimas, bendradarbiavimas ir veikla institucijos bendruomenėje Užmezga ir palaiko veiksmingus ryšius su mokiniais, kolegomis, tėvais, vietos bendruomenės nariais. Supranta bendradarbiavimo su kolegomis ir kitais partneriais svarbą siekiant ugdymo tikslų. Geba savo žinias ir idėjas derinti su kitų žiniomis ir idėjomis. Dalyvaudamas su kitais žmonėmis ir jų grupėje siekia susitarimo. |
||
|
Kriterijai |
Požymiai |
Kiti požymiai |
2.1 |
Geba bendrauti ir bendradarbiauti |
Planuoja, organizuoja, vykdo bendrą metodinę veiklą su kitais mokytojais. Dalyvauja kitų mokytojų organizuojamoje metodinėje veikloje. Teikia metodinę pagalbą kolegoms. |
1. Siekdamas ugdymo tikslų, užmezga ir palaiko konstruktyvius santykius su socialiniais partneriais.
2. Sukurta savita ir veiksminga klasės auklėtojo darbo sistema.
3. Dalyvauja institucijos, vietos bendruomenės mokinių ir mokytojų organizacijų veikloje.
4. Dalyvauja vertinant ir nustatant kitų institucijų mokytojų, pretenduojančių įgyti mokytojo metodininko ar eksperto kvalifikacines kategorijas, profesinę kompetenciją.
5. Rengia užduotis šalies (ar tarptautinėms) olimpiadoms, konkursams.
6. Yra savarankiškai parengęs šalies ar tarptautinio lygmens projektą ir gavo finansavimą projektui vykdyti.
7. Kita. |
2.2 |
Tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas, institucijos administraciją informuoja apie mokinių mokymosi sėkmingumą, pasiekimus ir pažangą |
Analizuoja mokinių pasiekimus ir pažangą, gautą informaciją įvairiomis formomis pateikia ir aptaria ją su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), kolegomis, kitais suinteresuotais asmenimis, atsižvelgdamas į tai koreguoja ir individualizuoja ugdymą. Analizuoja grįžtamąją informaciją bendravimo ir bendradarbiavimo plėtojimo aspektais. |
|
2.3 |
Dalyvauja institucijos socialiniame kultūriniame gyvenime |
Organizuoja kultūrinius, edukacinius, sporto ir kt. renginius. Inicijuoja, palaiko, organizuoja, vadovauja mokinių veiklai pagal mokinių interesus ir poreikius. |
|
2.4 |
Geba dirbti komandoje ar/ir vadovauti jai |
Dalyvauja institucijos vadovo ar steigėjo (valdymo organo) teisės aktais patvirtintose darbo grupėse. Dalyvauja/vadovauja mokyklos metodinei grupei, metodinei tarybai, savivaldybės metodiniam būreliui, dalykinei asociacijai. Institucijos vadovo paskirtas mokytoju mentoriumi (padeda mažesnę patirtį turintiems mokytojams), vadovauja studentų praktikai. Rengia užduotis regiono olimpiadoms, konkursams. Rodo iniciatyvą ir aktyviai dalyvauja įvairioje institucijos bendruomenės veikloje. |
|
2.5 |
Geba rengti projektus, dalyvauti juos įgyvendinant |
Rengia ir vykdo ugdymo projektus institucijoje. Dalyvauja rengiant ir įgyvendinant šalies bei tarptautinius su ugdymu susijusius projektus. |
|
|
III. Veiklos sritis: asmeninis profesinis tobulėjimas Supranta mokymosi visą gyvenimą vertę ir turi nuostatą nuolat mokytis. Geba rekonstruoti ir reflektuoti savo veiklą, siekdamas ją tobulinti ir atpažinti savo kompetencijas. Geba parengti ugdomosios ir metodinės veiklos dokumentų aplanką, jį pristatyti ir vertinti. |
||
|
Kriterijai |
Požymiai |
Kiti požymiai |
3.1 |
Geba vertinti savo veiklą/kompetenciją ir asmeninius pasiekimus |
Įsivertina savo veiklos stipriąsias ir tobulintinas sritis, įsivertinimą aptaria su kolegomis metodinėje grupėje (taryboje). Atsižvelgdamas į įsivertinimo rezultatus, planuoja profesinį tobulėjimą. Ugdymo procese taiko kvalifikaciniuose renginiuose įgytas žinias ir gebėjimus, analizuoja jų poveikį savo praktinės veiklos veiksmingumui. |
1. Dalyvauja tarptautiniuose renginiuose (skaito pranešimus, paskaitas, veda seminarus, vadovauja grupių darbui). 2. Yra Švietimo ir mokslo ministerijos aprobuoto vadovėlio autorius ar bendraautorius. 3. Yra konsultantas, sertifikuotas mentorius, projekto koordinatorius (ne mažiau kaip 2 metai), tarptautinio lygmens sertifikatą turintis mokytojas. 4. Studijuoja universitetinėje aukštojoje mokykloje pagal II–III pakopos studijų programą ir siekia įgyti papildomą kvalifikaciją. 5. Rengia ir skaito pranešimus užsienio kalba. 6. Skaito metodines-dalykines, pedagogines paskaitas, pranešimus institucijos, miesto (rajono) ir šalies pedagogams. 7. Rengia kvalifikacijos tobulinimo programas ir dalyvauja jas įgyvendinant, veda autorinius seminarus mokytojams. 8. Skaito pranešimus mokslinėse-praktinėse konferencijose miesto (rajono), apskrities, šalies pedagogams. 9. Yra parengęs metodines ir mokomąsias priemones, aprobuotas savivaldybės dalyko metodinio būrelio/ tarybos (profesijos mokytojams – ekspertų komisijos). 10. Vadovauja šalies profesinio mokymo metodinei komisijai arba yra tokios komisijos narys. 11. Kita. |
3.2 |
Geba taikyti švietimo naujoves |
Domisi švietimo kaitos kryptimis, analizuoja ir kritiškai jas vertina. Švietimo naujoves įgyvendina atsižvelgdamas į kontekstą. |
|
3.3 |
Geba naudotis įvairiais informaciniais ir komunikaciniais šaltiniais |
Geba atlikti įvairių rūšių informacijos paiešką, žino ir naudoja tam tikras duomenų bazes. Geba naudotis informacija ir bendrauti užsienio kalba. Siekdamas ugdymo kokybės, ugdymo procese taiko informacines komunikacines technologijas. |
|
3.4 |
Geba tobulinti savo kvalifikaciją |
Įvardija savo kvalifikacijos tobulinimo poreikius. Nuolat tobulina kvalifikaciją, derindamas institucijos personalo kvalifikacijos tobulinimo strategiją ir savo poreikius. Mokosi nuotoliniu būdu. |
|
|
|
|
IV. MOKYTOJO VEIKLOS VERTINIMO METODAI IR PROCEDŪROS
10. Pageidaujančio atestuotis mokytojo veikla turi atitikti pretenduojamai kvalifikacinei kategorijai keliamus reikalavimus (pagal Nuostatų 6–9 punktus).
11. Rekomenduojami mokytojo veiklos vertinimo metodai:
11.7. ugdomosios ir metodinės veiklos dokumentų analizė (mokytojo ugdomąją veiklą patvirtinančių dokumentų analizę vertintojas(-ai) atlieka mokytojo darbo vietoje ir aptaria su mokytoju);
12. Kiekvienas vertintojas stebi ne mažiau kaip keturias skirtingas (skirtingose klasėse, naudojant skirtingą metodiką, dėstant skirtingas temas ir kt.) pamokas ir pildo kiekvienos pamokos stebėjimo formą.
13. Interviu metodą (pusiau struktūruotą interviu) vertintojas(-ai) naudoja norėdamas surinkti mokytojo veiklai vertinti būtiną informaciją, kurios jis negalėjo gauti stebėdamas pamokas ar kitą veiklą, taip pat norėdamas geriau suprasti ir analizuoti stebėtas pamokas.
14. Kiekvienas vertintojas prieš stebimą pamoką ir po jos užduoda specialiai parengtų klausimų, kurių tikslas – gauti kuo išsamesnę informaciją apie stebimą pamoką, pasirengimą jai, ugdytinių poreikius, mokytojo ir mokinių galimybes ir kt. Vertintojas gali (turi) paklausti mokytojo apie tuos pamokos elementus, kuriems stinga įrodymų arba kurie neišryškėjo pamokoje.
15. Jeigu vertintojas mano, kad mokytojo veikla neatitinka pretenduojamos įgyti kvalifikacinės kategorijos reikalavimų, jis turi pateikti konkrečius siūlymus, ką būtina mokytojo darbe keisti ir suteikti (arba nurodyti, kas tai galėtų padaryti) mokytojui reikiamą dalykinę ir metodinę pagalbą.
16. Atestuojamas mokytojas vertintojams ir atestacijos komisijai pateikia:
16.3. taip pat mokytojas savo nuožiūra vertintojams (mokytojo darbo vietoje) gali pateikti kitą mokytojo kompetenciją, veiklą ir pasiekimus įrodančią medžiagą (pvz., paties mokytojo parengtas mokymo ir mokymosi bei metodines priemones, leidinius, metodinius straipsnius, pranešimus, renginių planus, vestų seminarų pažymėjimus ir kitus gerosios pedagoginės patirties sklaidos įrodymus, paties mokytojo parengtus ir vykdytus projektus, ugdymo proceso tyrimų medžiagą ir kt.).
17. Vertintojas(-ai), vertindamas mokytojo veiklą patvirtinančių ugdomosios ir metodinės veiklos dokumentus, ieško informacijos, kurios negalėjo gauti stebėdamas pamokas, kalbėdamasis su mokytoju ir norėdamas patikslinti interviu metodu gautos informacijos teisingumą.
18. Vertintojai privalo pasinaudoti išorinio mokyklos vertinimo (jeigu toks buvo) medžiaga, susijusia su atestuojamo mokytojo veiklos vertinimu.
19. Vertintojas(-ai) kartu su mokytoju turi išanalizuoti mokytojo savęs vertinimo anketą, išsiaiškinti nuomonių skirtumų priežastis, bandyti suderinti nuomones.
20. Vertintojų grupė, vertinanti mokytojo, pretenduojančio įgyti mokytojo metodininko ar mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją, priima bendrą sprendimą ir su juo supažindina mokytoją.
Mokytojų atestacijos nuostatų
2 priedas
MOKYTOJO DUOMENŲ ANKETA
1 |
Vardas ir pavardė
|
|
|||
2 |
Asmens kodas
|
|
|||
3 |
Išsilavinimas ir kvalifikacija: |
||||
|
Mokymo įstaiga |
Kvalifikacija/Specialybė |
Metai, diplomo ar pažymėjimo serija ir Nr. |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
4 |
Institucija
|
|
|||
5 |
Dalykas/ugdomoji veikla
|
|
|||
6 |
Bendras pedagoginio darbo stažas |
|
|||
Dalyko mokymo/ ugdomosios veiklos darbo stažas |
|
||||
7 |
Turima kvalifikacinė kategorija |
|
|||
|
|
(Įgijimo data) |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
8 |
Pretenduojama įgyti kvalifikacinė kategorija (nurodyti dalyką) |
|
|||
Mokytojas ______________________ _____________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
_________________________ __ ____________________ _____________________
(Institucijos vadovas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Pildymo data ___________________
______________
Mokytojų atestacijos nuostatų
3 priedas
MOKYTOJO KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO LENTELĖ
Mokytojo vardas ir pavardė _________________________
Privalomi kvalifikacijos tobulinimo kursai (pagal Nuostatų 11.1–11.3 punktus) |
|||
Kvalifikacijos tobulinimo renginio pavadinimas |
Data |
Pažymėjimo Nr. |
Pažymėjimą išdavusios institucijos pavadinimas |
Specialybės kalbos (kalbos kultūros) kursai |
|
|
|
Kompiuterinio raštingumo kursai |
|
|
|
Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kursai |
|
|
|
Kiti kvalifikacijos tobulinimo kursai |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Savišvieta |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Mokytojas _______________ _____________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
________________________ _______________ _____________________
(Kuruojantis vadovas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Pildymo data _____________
______________
Mokytojų atestacijos nuostatų
4 priedas
SAVIANALIZĖS IR VEIKLOS TOBULINIMO ANKETA
_________________________________ _______________________________
(Institucijos pavadinimas) (Mokytojo vardas ir pavardė)
___________________________________________________
(Mokytojo kvalifikacinė kategorija)
______________ mokslo metų
Veiklos sritis |
Mokytojo veiklos rodikliai (Kas nuveikta šioje srityje) |
Sėkmės rodikliai (Kaip tai paveikė mokinių pažangą ir pasiekimus) |
Ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas ir rezultatyvumas
|
|
|
Kas šiais metais labiausiai pasisekė?___________________________________________________
________________________________________________________________________________
Ką planuojate tobulinti kitais mokslo metais?____________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Veiklos sritis |
Mokytojo veiklos rodikliai (Kas nuveikta šioje srityje) |
Sėkmės rodikliai (Kaip tai paveikė mokinių pažangą ir pasiekimus) |
Bendravimas, bendradarbiavimas ir veikla institucijos bendruomenėje
|
|
|
Kas šiais metais labiausiai pasisekė?___________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Ką planuojate tobulinti kitais mokslo metais?___________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Veiklos sritis |
Mokytojo veiklos rodikliai (Kas nuveikta šioje srityje) |
Sėkmės rodikliai (Kaip tai paveikė mokinių pažangą ir pasiekimus) |
Asmeninis profesinis tobulėjimas
|
|
|
Kas šiais metais labiausiai pasisekė?___________________________________________________
________________________________________________________________________________
Ką planuojate tobulinti kitais mokslo metais?____________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Mokytojo veiklos ir kompetencijos tobulinimo kryptys (suderintos su kuruojančiu vadovu) __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ Kuruojančio vadovo komentarai, siūlymai ir išvados (dėl veiklos atitikties turimai kvalifikacinei kategorijai) __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
Mokytojo komentaras (jeigu mokytojas nori) __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
Mokytojas _______________ ___________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Kuruojantis vadovas _______________ ___________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Data _________________
______________
Mokytojų atestacijos nuostatų
5 priedas
PAMOKOS VERTINIMO LENTELĖ
......................................................................
(Institucijos pavadinimas)
Mokytojas________________________ Vertintojas_________________________________
(Vardas ir pavardė) (Vardas ir pavardė, pareigos,
Turima kvalifikacinė kategorija________ kvalifikacinė kategorija)
Data_____________________________ __________________________________________
Klasė ____________________________
Pamokos tema____________________________________________________________________
Stebimi mokytojo veiklos pamokoje aspektai |
Labai gerai |
Gerai |
Patenkinamai |
Reikia tobulinti |
Nepatenkinamai |
Nėra/ negalėjo būti |
|
(Pažymėti (+) |
|||||||
1 |
Geba numatyti konkrečius ugdymo tikslus ir uždavinius |
|
|
|
|
|
|
2 |
Geba planuoti ugdymo turinį |
|
|
|
|
|
|
3 |
Geba parinkti ir taikyti ugdymo būdus bei metodus |
|
|
|
|
|
|
4 |
Geba tinkamai parinkti mokymo ir mokymosi medžiagą |
|
|
|
|
|
|
5 |
Geba atskleisti ugdymo turinį |
|
|
|
|
|
|
6 |
Geba kurti ugdymo ir ugdymosi aplinką |
|
|
|
|
|
|
7 |
Geba naudoti laiką ir išteklius |
|
|
|
|
|
|
8 |
Geba vertinti mokinių pasiekimus ir pažangą |
|
|
|
|
|
|
Vertintojo pastabos ir siūlymai:
Vertintojas _______________ ___________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Mokytojas _______________ ___________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Mokytojo pastabos:
______________
Mokytojų atestacijos nuostatų
6 priedas
MOKYTOJO VEIKLOS BEI KOMPETENCIJOS ĮSIVERTINIMO IR VERTINIMO LENTELĖ
..................................................................
(Institucijos pavadinimas)
Mokytojas___________________________ Vertintojas (kuruojantis vadovas)____________
(Vardas ir pavardė) (Vardas ir pavardė)
Turima kvalifikacinė kategorija________________ Vertintojas______________________________
(Vardas ir pavardė, turima kvalifikacinė kategorija)
Pretenduojama įgyti Vertintojas______________________________
kvalifikacinė kategorija (Vardas ir pavardė, turima kvalifikacinė kategorija)
(nurodyti dalyką/ugdomąją veiklą)
______________________________________
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Mokytojo įsivertinimas |
Vertintojo įvertinimas (mokytojo veiklą kuruojančio vadovo) |
Vertintojo įvertinimas (steigėjo atstovo) |
Vertintojo įvertinimas (dalyko specialisto) |
||||||||||||
1.1 |
Geba numatyti konkrečius ugdymo tikslus ir uždavinius |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.2 |
Geba planuoti ugdymo turinį |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.3 |
Geba parinkti ir taikyti ugdymo būdus bei metodus |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.4 |
Geba tinkamai parinkti mokymo ir mokymosi medžiagą |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.5 |
Geba atskleisti ugdymo turinį |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.6 |
Geba kurti ugdymo ir ugdymosi aplinką |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.7 |
Geba naudoti laiką ir išteklius |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.8 |
Geba vertinti mokinių pasiekimus |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.1 |
Geba bendrauti ir bendradarbiauti |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.2 |
Tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas, institucijos administraciją informuoja apie mokinių mokymosi sėkmingumą, pasiekimus ir pažangą |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.3 |
Dalyvauja institucijos ir vietos bendruomenės socialiniame kultūriniame gyvenime |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.4 |
Geba dirbti komandoje ar/ir vadovauti jai |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.5 |
Geba rengti projektus, dalyvauti juos įgyvendinant |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
|
3 |
2 |
1 |
0 |
3.1 |
Geba vertinti savo veiklą/ kompetenciją ir asmeninius pasiekimus |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3.2 |
Geba taikyti švietimo naujoves |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3.3 |
Geba naudotis įvairiais informaciniais ir komunikaciniais šaltiniais |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3.4 |
Geba tobulinti savo kvalifikaciją |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
3 |
2 |
1 |
0 |
|
Iš viso |
|
|
|
|
Veiklos sritis |
Kiti požymiai |
Mokytojo įsivertinimas |
Vertintojo įvertinimas (mokytojo veiklą kuruojančio vadovo) |
Vertintojo įvertinimas (steigėjo atstovo) |
Vertintojo įvertinimas (dalyko specialisto) |
||||||||
I |
1. Rengia individualias/dalyko programas atsižvelgdamas į mokinių poreikius |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2. Taiko ugdymo metodus, kurie skatina mokinius veiklą plėtoti už institucijos ribų, paremiant mokymąsi tiriamąją ar kūrybine veikla |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
3. Dėl puikių dalykinių ir metodinių žinių mokytojas yra kviečiamas dalyvauti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sudarytose dalykinėse komisijose, darbo grupėse |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
4. Mokytojas dalyvauja apskrities viršininko ar/ir savivaldybės sudarytose komisijose, darbo grupėse |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
5. Ugdytiniai yra įvairių olimpiadų, konkursų, varžybų ir pan. dalyviai/ nugalėtojai/ prizininkai/ laureatai |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
6. Mokytojas yra papildomos ugdomosios veiklos organizatorius ar vadovas, geba tikslingai derinti jos įvairovę mokinių poreikiams tenkinti |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
7. Planuodamas ugdomąją veiklą panaudoja nacionalinių tyrimų rezultatus |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
8. Rengia užduotis brandos egzaminams, yra valstybinių brandos egzaminų vertintojas |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
9. Kita |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
II |
1. Siekdamas ugdymo tikslų, užmezga ir palaiko konstruktyvius santykius su socialiniais partneriais |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2. Sukurta savita ir veiksminga klasės auklėtojo darbo sistema |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
3. Inicijuoja ir dalyvauja institucijos, vietos bendruomenės mokinių ir mokytojų organizacijų veikloje |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
4. Dalyvauja vertinant ir nustatant kitų institucijų mokytojų, pretenduojančių įgyti mokytojo metodininko ar eksperto kvalifikacines kategorijas, profesinę kompetenciją |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
5. Rengia užduotis šalies (ar tarptautinėms) olimpiadoms, konkursams |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
6. Yra savarankiškai parengęs šalies ar tarptautinio lygmens projektą ir gavo finansavimą projektui vykdyti |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
7. Kita |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
III |
1. Dalyvauja tarptautiniuose renginiuose (skaito pranešimus, paskaitas, veda seminarus, vadovauja grupių darbui) |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2. Yra Švietimo ir mokslo ministerijos aprobuoto vadovėlio autorius ar bendraautoris |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
3. Yra konsultantas, sertifikuotas mentorius, projekto koordinatorius (ne mažiau kaip 2 metai), tarptautinio lygmens sertifikatą turintis mokytojas |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
4. Studijuoja universitetinėje aukštojoje mokykloje pagal II–III pakopos studijų programą ir siekia įgyti papildomą kvalifikaciją |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
5. Rengia ir skaito pranešimus užsienio kalba |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
6. Skaito metodines-dalykines, pedagogines paskaitas, pranešimus institucijos, miesto (rajono) ir šalies pedagogams |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
7. Rengia kvalifikacijos tobulinimo programas ir dalyvauja jas įgyvendinant, veda autorinius seminarus mokytojams |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
8. Skaito pranešimus mokslinėse-praktinėse konferencijose miesto (rajono), apskrities, šalies pedagogams |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
9. Yra parengęs metodines ir mokomąsias priemones, aprobuotas savivaldybės dalyko metodinio būrelio/tarybos (profesijos mokytojams – ekspertų komisijos) |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
10. Vadovauja šalies profesinio mokymo metodinei komisijai arba yra tokios komisijos narys |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
|
11. Kita |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
2 |
1 |
0 |
|
Iš viso |
|
|
|
|
||||||||
|
Vertintojas (kuruojantis vadovas) ____________________ _________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Vertintojas _____________ ________________ Mokytojas_____________ __ ______________
(Parašas) (Vardas ir pavardė, (Parašas) (Vardas ir pavardė)
darbovietė, pareigos)
Vertintojas_____________ ______________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė, darbovietė, pareigos)
Data ______________
Mokytojų atestacijos nuostatų
7 priedas
MOKYTOJO VEIKLOS BEI KOMPETENCIJOS ĮVERTINIMO LENTELĖ
..................................................................
(Institucija)
Mokytojas________________________________ (Vardas ir pavardė) |
|
Vertintojas_________________________ (Kuruojančio vadovo vardas ir pavardė) |
Turima kvalifikacinė kategorija________________ |
|
Vertintojas_________________________ (Vardas ir pavardė, kvalifikacinė kategorija) |
Pretenduojama kvalifikacinė kategorija__________ |
|
Vertintojas_________________________ (Vardas ir pavardė, kvalifikacinė kategorija) |
_________________________________________ |
|
Veiklos sritis |
|||||
I veiklos sritis: ugdomosios veiklos tikslingumas, veiksmingumas ir rezultatyvumas |
|||||
Kriterijai |
Įvertinimas |
||||
1.1 |
Geba numatyti konkrečius ugdymo tikslus ir uždavinius |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.2 |
Geba planuoti ugdymo turinį |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.3 |
Geba parinkti ir taikyti ugdymo būdus bei metodus |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.4 |
Geba tinkamai parinkti mokymo ir mokymosi medžiagą |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.5 |
Geba atskleisti ugdymo turinį |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.6 |
Geba kurti ugdymo ir ugdymosi aplinką |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.7 |
Geba naudoti laiką ir išteklius |
3 |
2 |
1 |
0 |
1.8 |
Geba vertinti mokinių pasiekimus |
3 |
2 |
1 |
0 |
|
Iš viso: |
|
|||
|
Kiti I veiklos srities požymiai: |
||||
1 |
Rengia individualias/dalyko programas atsižvelgdamas į mokinių poreikius |
2 |
1 |
0 |
|
2 |
Taiko ugdymo metodus, kurie skatina mokinius veiklą plėtoti už institucijos ribų, paremiant mokymąsi tiriamąja kūrybine veikla |
2 |
1 |
0 |
|
3 |
Dėl puikių dalykinių ir metodinių žinių mokytojas yra kviečiamas dalyvauti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sudarytose dalykinėse komisijose, darbo grupėse |
2 |
1 |
0 |
|
4 |
Mokytojas dalyvauja apskrities viršininko ar/ir savivaldybės sudarytose komisijose, darbo grupėse |
2 |
1 |
0 |
|
5 |
Ugdytiniai yra įvairių olimpiadų, konkursų, varžybų ir pan. dalyviai/ nugalėtojai/ prizininkai/ laureatai |
2 |
1 |
0 |
|
6 |
Mokytojas yra popamokinės ugdomosios veiklos organizatorius ar vadovas, geba tikslingai derinti jos įvairovę mokinių poreikiams tenkinti |
2 |
1 |
0 |
|
7 |
Planuodamas ugdomąją veiklą panaudoja nacionalinių tyrimų rezultatus |
2 |
1 |
0 |
|
8 |
Rengia užduotis brandos egzaminams, yra valstybinių brandos egzaminų vertintojas |
2 |
1 |
0 |
|
9 |
Kita |
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|||
|
|
||||
II veiklos sritis: bendravimas, bendradarbiavimas ir veikla institucijos bendruomenėje |
|||||
Kriterijai |
Įvertinimas |
||||
2.1 |
Geba bendrauti ir bendradarbiauti |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.2 |
Tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas, institucijos administraciją informuoja apie mokinių mokymosi sėkmingumą, pasiekimus, pažangą |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.3 |
Dalyvauja institucijos ir vietos bendruomenės socialiniame kultūriniame gyvenime |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.4 |
Geba dirbti komandoje ar/ir vadovauti jai |
3 |
2 |
1 |
0 |
2.5 |
Geba rengti projektus, dalyvauti juos įgyvendinant |
3 |
2 |
1 |
0 |
|
Iš viso: |
|
|||
|
Kiti II veiklos srities požymiai: |
|
|||
1 |
Siekdamas ugdymo tikslų, užmezga ir palaiko konstruktyvius santykius su socialiniais partneriais |
2 |
1 |
0 |
|
2 |
Sukurta ir veiksminga klasės auklėtojo darbo sistema |
2 |
1 |
0 |
|
3 |
Inicijuoja ir dalyvauja institucijos, vietos bendruomenės mokinių organizacijų veikloje |
2 |
1 |
0 |
|
4 |
Dalyvauja vertinant ir nustatant kitų institucijų mokytojų, pretenduojančio įgyti mokytojo metodininko ar eksperto kvalifikacines kategorijas, profesinę kompetenciją |
2 |
1 |
0 |
|
5 |
Rengia užduotis šalies (ar tarptautinėms) olimpiadoms, konkursams |
2 |
1 |
0 |
|
6 |
Yra savarankiškai parengęs šalies ar tarptautinio lygmens projektą ir gavo finansavimą projektui vykdyti |
2 |
1 |
0 |
|
7 |
Kita |
2 |
1 |
0 |
|
|
Iš viso |
|
|||
|
|
||||
III veiklos sritis: asmeninis profesinis tobulėjimas |
|||||
Kriterijai |
Įvertinimas |
||||
3.1 |
Geba vertinti savo veiklą/kompetenciją ir asmeninius pasiekimus |
3 |
2 |
1 |
0 |
3.2 |
Geba taikyti švietimo naujoves |
3 |
2 |
1 |
0 |
3.3 |
Geba naudotis įvairiais informaciniais ir komunikaciniais šaltiniais |
3 |
2 |
1 |
0 |
3.4 |
Geba tobulinti savo kvalifikaciją |
3 |
2 |
1 |
0 |
|
Iš viso |
|
|||
|
Kiti III veiklos srities požymiai: |
||||
1 |
Dalyvauja tarptautiniuose renginiuose (skaito pranešimus, paskaitas, veda seminarus, vadovauja grupių darbui) |
2 |
1 |
0 |
|
2 |
Yra Švietimo ir mokslo ministerijos aprobuoto vadovėlio autorius ar bendraautoris |
2 |
1 |
0 |
|
3 |
Yra konsultantas, sertifikuotas mentorius, projekto koordinatorius (ne mažiau kaip 2 metai), tarptautinio lygmens sertifikatą turintis mokytojas |
2 |
1 |
0 |
|
4 |
Studijuoja universitetinėje aukštojoje mokykloje pagal II-III pakopos studijų programą ir siekia įgyti papildomą kvalifikaciją |
2 |
1 |
0 |
|
5 |
Rengia ir skaito pranešimus užsienio kalba |
2 |
1 |
0 |
|
6 |
Skaito metodines-dalykines, pedagogines paskaitas, pranešimus institucijos, miesto (rajono) ir šalies pedagogams |
2 |
1 |
0 |
|
7 |
Rengia kvalifikacijos tobulinimo programas ir dalyvauja jas įgyvendinant, veda autorinius seminarus mokytojams |
2 |
1 |
0 |
|
8 |
Skaito pranešimus mokslinėse-praktinėse konferencijose miesto (rajono), apskrities, šalies pedagogams |
2 |
1 |
0 |
|
9 |
Yra parengęs metodines ir mokomąsias priemones, aprobuotas savivaldybės dalyko metodinio būrelio/tarybos (profesijos mokytojams – ekspertų komisijos) |
2 |
1 |
0 |
|
10 |
Vadovauja šalies profesinio mokymo metodinei komisijai arba yra tokios komisijos narys |
2 |
1 |
0 |
|
11 |
Kita |
2 |
1 |
0 |
|
|
Iš viso |
|
|||
|
|
||||
|
|
||||
I, II ir III veiklos sričių ir kitų požymių balų suma
|
|
Vertintojo (-ų) sprendimo pagrindimas __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
Rekomenduojamos tobulinti mokytojo veiklos sritys: _____________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
Išvada:________________________________ veikla atitinka_________________________
(Mokytojo vardas ir pavardė)
kvalifikacinės kategorijos reikalavimus
Vertintojas _________________ _______________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Vertintojas _________________ _______________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Vertintojas _________________ _______________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Susipažinau _________________ _______________________
(Parašas) (Mokytojo vardas ir pavardė)
Atestuojamojo mokytojo pastabos:____________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_________________________________ atestacijos komisijos nutarimas:
(nurodyti institucijos pavadinimą)
________________________________________________________________________________
Protokolas Nr. __________ Data _____________
______________
Mokytojų atestacijos nuostatų
8 priedas
(pavyzdinė mokytojų atestacijos programos forma)
__________________________ mokytojų atestacijos _____________ metų programa
(Institucijos pavadinimas)
Eil. Nr. |
Mokytojo vardas ir pavardė |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
Mokomasis dalykas |
Turima kvalifikacinė kategorija |
Kvalifikacinės kategorijos įgijimo data |
Siekiama kvalifikacinė kategorija |
Atestacijos data |
|
mokymo įstaiga |
kvalifikacija/ specialybė |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________________________________________________________________________
(Atestacijos komisijos posėdžio protokolo data, numeris, pirmininko vardas ir pavardė, parašas)
______________