LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS IR ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS BENDRADARBIAVIMO PROGRAMOS, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS IŠSIPLĖTUSIOJE EUROPOS SĄJUNGOJE, ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2008 m. gruodžio 5 d. Nr. 1K-418
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1178 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2008, Nr. 136-5315) 2.1 punktu:
1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisykles (pridedama).
2. Pavedu viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai administruoti Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, ir atlikti šiuo įsakymu patvirtintų Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių 6 punkte nustatytas funkcijas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2008 m. gruodžio 8 d.
įsakymu Nr. 1K-418
LIETUVOS RESPUBLIKOS IR ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS BENDRADARBIAVIMO PROGRAMOS, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS IŠSIPLĖTUSIOJE EUROPOS SĄJUNGOJE, ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje (toliau – Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa), administruojančių institucijų (nacionalinės koordinavimo institucijos (toliau – koordinavimo institucija), viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA), tarpinių institucijų), Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos priežiūros komiteto, projekto vykdytojų ir galutinių paramos gavėjų funkcijas ir teises.
2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Konfederacijos Federacinės Tarybos pagrindų susitarimą dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, įgyvendinimo (Žin., 2008, Nr. 44-1632) (toliau – pagrindų susitarimas) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 19 d. nutarimą Nr. 1178 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2008, Nr. 136-5315).
3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektams bendrai finansuoti.
Galutinė projekto paraiška – išsamus projekto, siekiant gauti paramos lėšų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, aprašymas, parengtas pagal pagrindų susitarime nustatytus reikalavimus.
Galutinis paramos gavėjas – juridinis asmuo, kuriam yra skirta paramos lėšų pagal subsidijų schemą finansuojamam paprojekčiui įgyvendinti.
Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos priežiūros komitetas (toliau – priežiūros komitetas) – koordinavimo institucijos patariamasis organas projektų atrankos, administravimo ir priežiūros klausimais, atliekantis funkcijas, priskirtas pagal pagrindų susitarimą ir šias taisykles.
Mokėjimo paraiška Šveicarijai – pagal pagrindų susitarimo reikalavimus CPVA parengtas dokumentas, teikiamas Šveicarijos Konfederacijai siekiant gauti iš jos paramos lėšų.
Mokėjimo paraiška valstybės iždui – tarpinės institucijos Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604) patvirtintos formos užpildytas dokumentas, kuriuo prašoma pervesti lėšas į mokėjimo paraiškoje nurodyto lėšų gavėjo sąskaitą banke.
Mokėjimo prašymas – pagal CPVA nustatytą formą projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo užpildytas dokumentas, teikiamas tarpinei institucijai kartu su dokumentais, kuriais įrodomos projekto arba paprojekčio, dėl kurio sudaryta projekto arba paprojekčio įgyvendinimo sutartis, įgyvendinimo išlaidos.
Naudos gavėjas – juridinis arba fizinis asmuo, gaunantis naudą iš konkretaus projekto, bet nesantis šio projekto įgyvendinimo sutarties šalimi.
Nuosavos lėšos – tarpinės institucijos, projekto vykdytojo ir (arba) galutinio paramos gavėjo įnešamos lėšos, skirtos Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektams arba paprojekčiams bendrai finansuoti. Nuosavomis lėšomis taip pat gali būti pripažįstamos tarpinės institucijos, projekto vykdytojo ir (arba) galutinio paramos gavėjo įnešamos kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos.
Paprojekčio paraiška – siekiančio gauti paramos lėšų pagal subsidijų schemą pareiškėjo pagal tarpinės institucijos nustatytą formą parengtas dokumentas, teikiamas tarpinei institucijai.
Paprojekčio įgyvendinimo sutartis – dėl kiekvieno paprojekčio atskirai sudaroma sutartis, kuri nustato paprojekčio įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Paprojekčio įgyvendinimo sutartį pasirašo tarpinė institucija ir galutinis paramos gavėjas, jei subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip.
Paprojektis – pagal subsidijų schemą finansuojamas mažas projektas.
Paramos lėšos – pagal paramos sutartį Šveicarijos Konfederacijos skiriamas negrąžintinas finansinis įnašas projektui.
Pažeidimas – bet koks Lietuvos Respublikos teisės aktų, pagrindų susitarimo, paramos sutarties, projekto įgyvendinimo sutarties ar kitų su paramos lėšomis susijusių dokumentų nuostatų pažeidimas veikimu arba neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti Šveicarijos Konfederacijos biudžeto ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programai įgyvendinti, naudojimo pažeidimų.
Programos įgyvendinimo sutartis – sutartis, kuri nustato programos įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Programos įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, tarpinė institucija ir CPVA.
Projekto idėja – trumpas projekto, siekiant gauti paramos lėšų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, aprašymas, parengtas pagal pagrindų susitarime nustatytus reikalavimus.
Projekto įgyvendinimo sutartis – dėl kiekvieno konkretaus projekto atskirai sudaroma sutartis, kuri nustato to projekto įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo CPVA, tarpinė institucija ir projekto vykdytojas.
Subsidijų schemos įgyvendinimo sutartis – dėl subsidijų schemos sudaroma sutartis, kuri nustato subsidijų schemos įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Subsidijų schemos įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, tarpinė institucija ir CPVA.
Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka pagrindų susitarime vartojamas sąvokas.
II. KOORDINAVIMO INSTITUCIJA
4. Koordinavimo institucija atlieka šias funkcijas:
4.1. rengia ir (arba) tvirtina teisės aktus, detalizuojančius Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimą ir stebėseną;
4.2. derina paramos lėšas su kita finansine parama, su Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategija ir Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programomis;
4.3. užtikrina, kad jokia projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
4.4. užtikrina projekto idėjų ir galutinių projekto paraiškų surinkimą, vertinimą, atranką, jų suderinimą su priežiūros komitetu ir prašymų finansuoti projektą pateikimą Šveicarijos Konfederacijai;
4.6. derina ir Lietuvos Respublikos vardu pasirašo paramos sutartis su Šveicarijos Konfederacija, pasirašytų paramos sutarčių kopijas teikia CPVA ir atitinkamai tarpinei institucijai;
4.7. pasirašiusi paramos sutartį, pasirašo programų ir (arba) subsidijų schemų įgyvendinimo sutartis;
4.8. įdiegusi atitinkamas stebėsenos ir audito sistemas, koordinuoja tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimą ir pagal kompetenciją užtikrina finansų kontrolę ir pakankamą audito seką;
4.9. atidaro Lietuvos banke atskirą valstybės iždo sąskaitą, skirtą iš Šveicarijos Konfederacijos gaunamoms finansinės paramos lėšoms;
4.10. išmoka paramos ir bendrojo finansavimo lėšas vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), ir apie tai informuoja CPVA;
4.11. organizuoja metinius susitikimus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos lygmeniu ir pristato Šveicarijos Konfederacijai metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą;
4.12. paramos sutartyje nustatytais terminais teikia Šveicarijos Konfederacijai CPVA patvirtintas tarpinės institucijos teikiamas programų ir subsidijų schemų įgyvendinimo ataskaitas ir apie tai informuoja CPVA;
4.13. teikia Šveicarijos Konfederacijai bendrą metinę finansinę ataskaitą, kurioje nurodo visas koordinavimo institucijai Šveicarijos Konfederacijos pervestas paramos lėšas ir visas koordinavimo institucijos išmokėtas paramos lėšas;
4.15. kiekvienais metais teikia Šveicarijos Konfederacijai finansuojamų projektų audito ataskaitų išvadų ir rekomendacijų santrauką, įskaitant informaciją apie visus atliktus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemų vidaus auditus;
4.16. užtikrina audito rezultatų aptarimą su dalyvaujančiais partneriais, įskaitant Šveicarijos Konfederaciją, ir sprendimų pagal audito ataskaitą priėmimą ir vykdymą;
4.17. įtarusi galimų paramos ir bendroj o finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų arba gavusi informaciją iš CPVA ar kitų šaltinių apie įtariamą pažeidimą, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimą dėl pažeidimo, taip pat nedelsdama informuoja Šveicarijos Konfederaciją apie pažeidimus;
4.18. užtikrina, kad Šveicarijos Konfederacijai būtų reguliariai atsiskaitoma už paramos lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimą;
4.20. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintomis Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklėmis, užtikrina informavimą apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą ir jos viešinimą;
4.21. užtikrina tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemos veikimo vidaus audito veiklos koordinavimą;
4.22. rengia ir tvirtina Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą administruojančioms institucijoms Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimo pavyzdinę metodiką;
4.23. pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą administruojančių institucijų vidaus audito tarnybų planus rengia bendrą metinį Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito planą;
4.24. teikia Šveicarijos Konfederacijos Užsienio reikalų federaciniam departamentui, Ekonomikos reikalų federaciniam departamentui, CPVA ir tarpinėms institucijoms jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansavimu;
4.25. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), ne mažiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims.
5. Koordinavimo institucija turi teisę:
5.1. duoti tarpinėms institucijoms, CPVA, projektų vykdytojams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
5.2. gauti iš tarpinių institucijų, CPVA, projektų vykdytojų ir (arba) galutinių paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos administravimu arba įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos;
III. CENTRINĖ PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪRA
6. CPVA atlieka šias funkcijas:
6.1. dalyvauja rengiant teisės aktus dėl Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ir stebėsenos;
6.3. tikrina, kad jokia projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
6.4. teikia koordinavimo institucijai išvadas dėl tarpinių institucijų parengtų projekto idėjų ir galutinių projekto paraiškų tinkamumo finansuoti;
6.5. tikrina, ar kiekvieno konkretaus projekto vykdytojas arba galutinis paramos gavėjas turi galimybę susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM), ir apie tai informuoja Šveicarijos Konfederaciją, pateikdama projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo;
6.6. įdiegusi atitinkamas stebėsenos ir audito sistemas, prižiūri projektų įgyvendinimą pagal paramos ir projektų įgyvendinimo sutartis;
6.7. administruodama programas, vykdo viešųjų pirkimų kontrolę programos įgyvendinimo ir konkretaus projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
6.8. vykdo subsidijų schemos įgyvendinimo kontrolę subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka, rengia išvadas dėl paraiškų vertinimo ataskaitų kokybės ir turinio bei išvadą dėl atrinktų finansuoti paprojekčių, kurie bus pateikti subsidijų schemos priežiūros komitetui svarstyti, išlaidų, numatytų paprojekčių biudžetuose, tinkamumo finansuoti;
6.9. rengia, derina su koordinavimo institucija ir nustatyta vidaus tvarka tvirtina programų ir subsidijų schemų įgyvendinimo ataskaitų, tarpinių, metinių ir galutinių projektų įgyvendinimo ataskaitų, taip pat kitų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programai įgyvendinti reikalingų dokumentų formas;
6.10. tikrina ir tvirtina tarpinės institucijos teikiamas programų ir subsidijų schemų įgyvendinimo ataskaitas ir teikia jas koordinavimo institucijai;
6.11. prireikus atlieka patikras programos arba subsidijų schemos administravimo ir (arba) konkretaus projekto (paprojekčio) įgyvendinimo vietoje;
6.12. teikia koordinavimo institucijai prašomą informaciją, susijusią su projektų administravimu ir paramos bei bendrojo finansavimo lėšų panaudojimu;
6.13. dalyvauja rengiant Šveicarijos Konfederacijai metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą;
6.14. rengia bendrą metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę ataskaitą ir teikia ją koordinavimo institucijai;
6.15. tikrina tarpinės institucijos teikiamus mokėjimo prašymus, atsižvelgdama į tarpinės institucijos patvirtintas projekto (paprojekčio) įgyvendinimo ataskaitas, tvirtina mokėjimo prašymuose deklaruojamų išlaidų tinkamumą finansuoti, teikia išvadą tarpinei institucijai dėl išlaidų tinkamumo finansuoti patvirtinimo;
6.16. gavusi informaciją apie paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimą mokėjimo paraiškoje valstybės iždui nurodytam lėšų gavėjui ir apie tai, kad koordinavimo institucija išsiuntė CPVA patvirtintas tarpinės institucijos teikiamas programos ir (arba) subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas Šveicarijos Konfederacijai, rengia ir paramos sutartyje nustatytais terminais teikia mokėjimo paraišką kartu su pagrindžiamaisiais dokumentais Šveicarijos Konfederacijai;
6.20. įtarusi galimų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų arba gavusi informaciją apie tai atlieka tyrimus ir teikia informaciją koordinavimo institucijai;
6.21. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atsako už nepanaudotų arba netinkamai išmokėtų arba panaudotų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų susigražinimą iš tarpinės institucijos (įgyvendinant subsidijų schemą) arba projekto vykdytojo (įgyvendinant programą);
6.22. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintomis Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklėmis, užtikrina informavimą apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą;
6.23. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims.
7. CPVA turi teisę:
7.1. duoti tarpinėms institucijoms, projektų vykdytojams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
7.2. gauti iš koordinavimo institucijos, tarpinių institucijų, projektų vykdytojų ir (arba) galutinių paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos administravimu arba įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos.
IV. TARPINĖ INSTITUCIJA
8. Tarpinė institucija, administruodama visas paramos formas pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, atlieka šias funkcijas:
8.1. pagal kompetenciją užtikrina, kad paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavos lėšos būtų pervedamos iki projekto ir (arba) paprojekčio įgyvendinimo sutartyse nustatytų terminų;
8.2. vadovaudamasi programos įgyvendinimo sutartimi arba subsidijų schemos įgyvendinimo sutartimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reguliuojančiais teisės aktais, planuoja paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavas lėšas (jei tarpinė institucija skiria nuosavų lėšų programai arba subsidijų schemai įgyvendinti) ir atsako už jų panaudojimo veiksmingumą ir teisingumą;
8.3. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintomis Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklėmis, informuoja apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą ir vykdo jos viešinimą;
8.4. pagal kompetenciją užtikrina pakankamą audito seką ir tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimą;
8.5. teikia koordinavimo institucijai ir CPVA finansuojamų projektų audito ataskaitų išvadas ir rekomendacijas;
8.6. tikrina, ar nėra pažeidimų, ir apie įtariamus pažeidimus informuoja koordinavimo instituciją ir CPVA;
8.7. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims.
9. Tarpinė institucija, administruodama programą, atlieka šias funkcijas:
9.1. vadovaudamasi pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėją ir galutinę projekto paraišką ir teikia jas CPVA. Kartu su šiomis paraiškomis turi būti pateikta informacija apie projektų vykdytojų ir naudos gavėjų atranką;
9.2. kartu su galutine projekto paraiška teikia CPVA kiekvieno konkretaus projekto vykdytojo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo;
9.3. pasirašo programos įgyvendinimo sutartį ir kiekvieno konkretaus projekto įgyvendinimo sutartis;
9.4. prižiūri programos įgyvendinimą pagal paramos sutartį bei programos ir projekto įgyvendinimo sutartis ir vykdo reikalingą kontrolę;
9.6. tikrina projektų vykdytojų teikiamų mokėjimo prašymų ir jų pagrindimo dokumentų atitiktį pagrindų susitarimui, paramos, programos ir projekto įgyvendinimo sutartims ir teikia juos CPVA kartu su patvirtintomis projekto vykdytojų teikiamomis projektų įgyvendinimo ataskaitomis;
9.7. gavusi CPVA išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai;
9.8. pagal kompetenciją užtikrina, kad būtų laiku atliekami mokėjimai mokėjimo prašyme nurodytiems subjektams;
9.9. rengia ir teikia CPVA programos įgyvendinimo ataskaitas programos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais;
10. Tarpinė institucija, administruodama subsidijų schemą, atlieka šias funkcijas:
10.1. vadovaudamasi pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėją ir galutinę projekto paraišką ir teikia jas CPVA. Kartu su projekto idėja ir galutine projekto paraiška pateiktame pagrindimo dokumente turi būti pateikta informacija apie subsidijų schemos įgyvendinimo tvarką ir pagrindines paramos lėšų skyrimo galutiniams paramos gavėjams sąlygas;
10.2. prieš pasirašant paprojekčių įgyvendinimo sutartis teikia CPVA kiekvieno konkretaus paprojekčio galutinio paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo;
10.3. pasirašo subsidijų schemos įgyvendinimo sutartį, rengia ir pasirašo paprojekčių įgyvendinimo sutartis su galutiniais paramos gavėjais;
10.4. įgyvendina subsidijų schemą pagal paramos ir subsidijų schemos įgyvendinimo sutartis bei vykdo reikalingą kontrolę;
10.6. organizuoja paprojekčių atranką paramos ir subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka, vertina gautas paprojekčio paraiškas, rengia paraiškų vertinimo ataskaitas ir rekomenduojamų finansuoti paprojekčių sąrašus. Paraiškų vertinimo ataskaitas ir rekomenduojamų finansuoti paprojekčių sąrašus kartu su paprojekčių paraiškomis teikia CPVA;
10.7. tikrina galutinių paramos gavėjų teikiamų mokėjimo prašymų atitiktį pagrindų susitarimui, paramos, subsidijų schemos ir paprojekčio įgyvendinimo sutartims, ar pateikti visi dokumentai tinkami ir teisingi, ir teikia juos CPVA kartu su patvirtintomis paprojekčių įgyvendinimo ataskaitomis;
10.8. gavusi CPVA išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai;
10.10. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atsako už nepanaudotų ir (arba) netinkamai išmokėtų arba panaudotų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų susigrąžinimą iš galutinių paramos gavėjų;
10.11. rengia ir teikia CPVA subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais;
11. Tarpinė institucija turi teisę:
11.1. duoti projektų vykdytojams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
V. PROJEKTO VYKDYTOJAS
12. Projekto vykdytojas atlieka šias funkcijas:
12.1. vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia tarpinei institucijai projekto vykdytojo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM;
12.2. pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį ir atsako už šioje sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
12.3. tikrina ir tvirtina atliktų darbų, pristatytų prekių arba suteiktų paslaugų kiekį, kokybę, atitiktį projekto įgyvendinimo sutarties, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygoms;
12.4. atsižvelgdamas į projekto įgyvendinimo, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygas, tikrina projekto išlaidų pagrindimo dokumentus, rengia mokėjimo prašymą ir teikia jį kartu su patvirtintomis projekto išlaidų pagrindimo dokumentų kopijomis ir tarpine projekto įgyvendinimo ataskaita tarpinei institucijai;
12.5. teikia tarpinei institucijai projekto įgyvendinimo ataskaitas ir kitą reikalingą informaciją apie projekto įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
12.7. įtaręs, kad esama paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, informuoja apie tai tarpinę instituciją;
12.8. CPVA pareikalavus, sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas ir (arba) išmokėtas arba panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, projekto įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
12.10. atsako už tai, kad jokia projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
12.11. užtikrina nuosavų lėšų išmokėjimą, jei projekto vykdytojas skiria nuosavų lėšų projektui įgyvendinti;
12.12. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
VI. GALUTINIS PARAMOS GAVĖJAS
14. Galutinis paramos gavėjas atlieka šias funkcijas:
14.1. rengia ir teikia paprojekčio paraiškas tarpinės institucijos paskelbtame kvietime teikti paraiškas nustatyta tvarka;
14.2. vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia tarpinei institucijai galutinio paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM;
14.3. pasirašo paprojekčio įgyvendinimo sutartį ir atsako už paprojekčio įgyvendinimo sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
14.4. teikia tarpinei institucijai mokėjimo prašymus ir paprojekčio įgyvendinimo išlaidų pagrindimo dokumentus, atsako už mokėjimo prašymuose ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą;
14.5. teikia tarpinei institucijai paprojekčio įgyvendinimo ataskaitas ir kitą informaciją apie paprojekčio įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą paprojekčio įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
14.7. įtaręs, kad esama paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, informuoja apie tai tarpinę instituciją;
14.8. tarpinei institucijai pareikalavus, sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas ir (arba) išmokėtas arba panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, paprojekčio įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.10. atsako už tai, kad jokia paprojekčio dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
14.11. užtikrina nuosavų lėšų išmokėjimą, jei galutinis paramos gavėjas skiria nuosavų lėšų paprojekčiui įgyvendinti;
14.12. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo paprojekčio pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
VII. PRIEŽIŪROS KOMITETAS
16. Priežiūros komitetas atlieka šias funkcijas:
16.1. teikia rekomendacijas koordinavimo institucijai dėl projekto idėjos ir galutinės projekto paraiškos teikimo Šveicarijos Konfederacijai, jų taisymo ar atmetimo;
16.2. prireikus teikia rekomendacijas koordinavimo institucijai dėl Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos prioritetinių sričių tikslinimo;
16.3. prižiūri, ar įgyvendinant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą laikomasi pagrindų susitarimo nuostatų;