LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL STACIONARINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ APMOKĖJIMO BEI JŲ KIEKIO IR METINĖS SUTARTINĖS SUMOS APSKAIČIAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. vasario 18 d. Nr. V-114

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Sveikatos draudimo įstatymo 9 straipsnio 6 dalimi (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512):

1. Tvirtinu Stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo bei jų kiekio ir metinės sutartinės sumos apskaičiavimo tvarką (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas pradedamas taikyti nuo 2003 m. balandžio 1 dienos.

3. Laikau netekusiu galios sveikatos apsaugos ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 696 „Dėl Stacionarinių paslaugų kiekio ir metinės sumos apskaičiavimo bei stacionarinių paslaugų apmokėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 3-89).

4. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS KONSTANTINAS ROMUALDAS DOBROVOLSKIS

 

PATVIRTINTA

sveikatos apsaugos ministro

2003 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. V-114

 

STACIONARINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ APMOKĖJIMO BEI JŲ KIEKIO IR METINĖS SUTARTINĖS SUMOS APSKAIČIAVIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1 Ši tvarka reglamentuoja specializuotų stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – stacionarinių paslaugų) poreikio nustatymą, teritorinės ligonių kasos (toliau – TLK) ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) sutartyje numatyto stacionarinių paslaugų kiekio bei metinės sutartinės sumos apskaičiavimą, stacionarinių paslaugų apmokėjimą.

2 Stacionarinių paslaugų poreikiui nustatyti ir metinei sutartinei sumai apskaičiuoti visos stacionarinės paslaugos pagal nustatytus kriterijus (diagnozė pagal TLK-10, indikacijos, ligos gydymo profilis, teisės aktuose nustatyti paslaugų teikimo specialieji reikalavimai, klinikinės situacijos ir technologiniai metodai, paslaugų teikėjų įtaka paslaugų vartojimui, galimybė tiksliai apskaityti paslaugas) skirstomos į šešias grupes:

2.1. Pirmos grupės paslaugos – tai aiškiai apibrėžtos paslaugos, kurių teikimo stacionare pagrįstumas nekelia abejonių ir kurių poreikiui negali daryti įtakos arba daro labai nedidelę įtaką paslaugų teikėjai.

2.2. Antros grupės A pogrupio paslaugos – tai aiškiai apibrėžtos paslaugos, kurios gali būti teikiamos stacionare, tačiau šių paslaugų, teikiamų stacionaro sąlygomis, poreikiui gali daryti įtaką paslaugų teikėjai, todėl jų kiekio tiksliai prognozuoti negalima.

2.3. Antros, arba probleminės, grupės B pogrupio paslaugos – tai paslaugos, kurių poreikio šiuo metu nustatyti negalima dėl sunkiai apibrėžiamų jų teikimo sąlygų (indikacijų, kriterijų ir pan.).

2.4. Trečios grupės A pogrupio paslaugos – tai paslaugos, teikiamos dienos stacionaro ar dienos chirurgijos sąlygomis (paciento nepertraukiamas buvimas stacionare trunka iki 72 val., jei galiojantys teisės aktai nenustato kitaip). Iki bus patvirtinti šių paslaugų teikimo reikalavimai, jų teikimo tvarka nustatoma asmens sveikatos priežiūros įstaigos vidaus tvarkos taisyklėmis, parengtomis ir patvirtintomis įstatymo nustatyta tvarka.

2.5. Trečios grupės B pogrupio paslaugos – tai paslaugos, kurias teikti stacionare netikslinga; jos turi būti teikiamos ambulatorinėmis ar dienos stacionaro sąlygomis, tačiau tam tikrais atvejais, esant sudėtingai klinikinei situacijai, jų teikimas stacionare gali būti pagrįstas.

2.6. Ketvirtos grupės paslaugos – tai paslaugos, kurios iki šiol buvo teikiamos ir stacionare, bet, atsižvelgiant į jų teikimo sąlygas (indikacijas, kriterijus ir pan.), tai netikslinga, todėl šios paslaugos turi būti teikiamos ambulatoriškai.

3. Stacionarinių paslaugų grupių sąrašus pagal šios tvarkos 2 punkte numatytus kriterijus tvirtina Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

4. Ši tvarka netaikoma slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų, brangių tyrimų ir procedūrų bei kraujo, jo komponentų ir preparatų apmokėjimui.

 

II. STACIONARINIŲ PASLAUGŲ APMOKĖJIMO TVARKA

 

5. Už ASPĮ suteiktas pirmos grupės stacionarines paslaugas TLK moka patvirtintomis bazinėmis kainomis. Jei Lietuvos mastu šių paslaugų suteikta daugiau nei už 5 proc. joms apmokėti skirtos sumos, atsiskaitoma papildomai įvertinus paslaugų teikimo pagrįstumą.

6. Už antros grupės A pogrupio stacionarines paslaugas, kurių išlaidos neviršija TLK ir ASPĮ sutartyje numatytos sumos, mokama patvirtintomis bazinėmis kainomis, o už paslaugas:

6.1. viršijusias iki 2 proc. sutartyje numatytą sumą, mokama atitinkama stacionarinės paslaugos bazinė kaina (balais), viršsutartinę sumą indeksuojant koeficientu 0,9;

6.2. viršijusias nuo 2 proc. iki 5 proc. sutartyje numatytą sumą, mokama atitinkama stacionarinės paslaugos bazinė kaina (balais), viršsutartinę sumą indeksuojant koeficientu 0,7.

7. Už antros grupės B pogrupio stacionarines paslaugas, kurių išlaidos neviršija TLK ir ASPĮ sutartyje numatytos sumos, mokama patvirtintomis bazinėmis kainomis, o už paslaugas, viršijusias sutartyje numatytą sumą, mokama:

7.1. už operacijas – mokama atitinkama stacionarinės paslaugos bazinė kaina (balais), viršsutartinę sumą indeksuojant koeficientu 0,25;

7.2. už kitas paslaugas – mokama atitinkama stacionarinės paslaugos bazinė kaina (balais), viršsutartinę sumą indeksuojant koeficientu 0,15.

8. Už trečios grupės A pogrupio stacionarines paslaugas, kurių išlaidos neviršija TLK ir ASPĮ sutartyje numatytos sumos, mokama Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytomis dienos stacionaro ar dienos chirurgijos paslaugų bazinėmis kainomis, o jei jų nėra – 50 proc. atitinkamos stacionarinės paslaugos bazinės kainos.

9. Už trečios grupės B pogrupio stacionarines paslaugas, kurių išlaidos neviršija TLK ir ASPĮ sutartyje numatytos sumos, mokama atitinkama stacionarinės paslaugos bazinė kaina (balais), sumą indeksuojant koeficientu 0,4.

 

III. STACIONARINIŲ PASLAUGŲ KIEKIO NUSTATYMAS IR SUTARTINĖS METINĖS SUMOS APSKAIČIAVIMAS

 

10. Pirmos grupės ir antros grupės A pogrupio stacionarinių paslaugų kiekis nustatomas pagal šių paslaugų poreikį, kuris nustatomas pagal paskutinio laikotarpio faktinį paslaugų kiekį, atsižvelgiant į jo didėjimo tendencijas pagal statistinius ir epidemiologinius duomenis, o sutartinė metinė suma apskaičiuojama paslaugų kiekį dauginant iš paslaugos bazinės kainos.

11. Trečios grupės A pogrupio stacionarinių paslaugų kiekis nustatomas pagal šio pogrupio planuojamą suteikti stacionarinių paslaugų kiekį, o sutartinė metinė suma nustatoma šių paslaugų kiekį dauginant iš Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytos dienos stacionaro paslaugos bazinės kainos (jei jos nėra – dauginant iš atitinkamos stacionarinės paslaugos bazinės kainos ir dalijant iš dviejų).

12. Trečios grupės B pogrupio stacionarinių paslaugų kiekis nustatomas pagal šio pogrupio planuojamą suteikti stacionarinių paslaugų kiekį, o sutartinė metinė suma nustatoma šių paslaugų kiekį dauginant iš atitinkamos stacionarinės paslaugos bazinės kainos ir indeksuojant koeficientu 0,4.

13. Antros grupės B pogrupio stacionarinėms paslaugoms apmokėti nustatoma sutartinė metinė suma, bet paslaugų kiekis sutartyje nenurodomas.

14. Antros grupės B pogrupio stacionarinėms paslaugoms apmokėti sutartinė metinė suma apskaičiuojama reikiamą kitais metais sumą šios grupės paslaugoms apmokėti indeksuojant planuojamos skirti kitiems metams sumos ir reikiamos sumos santykiu.

15. Ketvirtos grupės paslaugų kiekis aptariamas sutartyje pagal šios grupės faktinį praeitais metais suteiktų stacionare šių paslaugų kiekį. Šios paslaugos, suteiktos stacionaro sąlygomis, neapmokamos, todėl lėšos joms apmokėti nenumatomos.

16. Sutartyje numatomas 5 proc. metinės sutarties rezervas, naudojamas šiuo įsakymu nustatyta tvarka.

 

IV. REZERVO NAUDOJIMO TVARKA

 

17. Jei kurios nors grupės paslaugų per 1 mėnesį buvo suteikta daugiau nei už 1/12 tos grupės metinės sutartinės sumos, šios paslaugos apmokamos šiuo įsakymu nustatyta tvarka, neviršijant 1/12 sutartyje numatytos rezervo sumos.

18. Jei lieka nepanaudotų rezervo lėšų, jos gali būti naudojamos pirmos grupės, antros grupės A pogrupio ir trečios grupės A pogrupio stacionarinių paslaugų, ambulatorinių paslaugų bei brangių tyrimų ir procedūrų planui didinti.

______________