LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL GELEŽINKELIO ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. rugsėjo 16 d. Nr. 3-387

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489) 7 straipsnio 6 dalimi,

tvirtinu Geležinkelio įmonių (vežėjų) skundų nagrinėjimo taisykles (pridedama).

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                                  PETRAS ČĖSNA

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

susisiekimo ministro 2005 m.

rugsėjo 16 d. įsakymu

Nr. 3-387

 

 

GELEŽINKELIO ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės reglamentuoja geležinkelio įmonių (vežėjų) skundų dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo priimtų sprendimų dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatų, Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) sprendimų dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo, rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra ėmimo sistemos, šios rinkliavos dydžio ar struktūros pateikimą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai, šių skundų nagrinėjimo, sprendimų priėmimo ir apskundimo tvarką.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Geležinkelio įmonės (vežėjo) skundas (toliau – skundas) – rašytinis suinteresuotos geležinkelio įmonės (vežėjo) kreipimasis skundą nagrinėjančiai institucijai, pateiktas laikantis šių taisyklių.

Pareiškėjas – geležinkelio įmonė (vežėjas), kurios vardu ir interesais įteikiamas ar atsiunčiamas paštu (toliau – paduodamas) Susisiekimo ministerijai rašytinis skundas.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse.

3. Skundus nagrinėja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro sudaryta komisija, vadovaudamasi nešališkumo, teisingumo, viešumo, protingumo ir sąžiningumo principais.

4. Skundai nagrinėjami išankstinio neteisminio ginčo sprendimo tvarka.

 

II. SKUNDU PADAVIMO TERMINAI

 

5. Skundai paduodami Susisiekimo ministerijai ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo tos dienos, kai geležinkelio įmonė (vežėjas) gavo informaciją apie, jo nuomone, nepagrįstą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos sprendimą arba kai baigėsi teisės aktų nustatytas terminas, per kurį turėjo būti priimtas šių subjektų sprendimas.

6. Pareiškėjo prašymu Susisiekimo ministerija gali atnaujinti skundo padavimo terminą, jeigu pripažįsta, kad šis terminas buvo praleistas dėl svarbių priežasčių. Prašyme atnaujinti skundo padavimo terminą turi būti nurodytos termino praleidimo priežastys. Prie prašymo pridedami termino praleidimo priežastis pagrindžiantys dokumentai ir skundas.

 

III. SKUNDŲ PRIĖMIMAS

 

7. Skundai siunčiami paštu arba pateikiami asmeniškai.

8. Visi gauti skundai turi būti įregistruoti skundų registravimo žurnale. Registravimo žurnale nurodomi šie duomenys: eilės numeris, skundo gavimo data, pareiškėjo pavadinimas, buveinė, įgalioto atstovo duomenys. Ant skundo dedamas spaudas, kuriame įrašomas registracijos numeris ir gavimo data. Kiekvienam skundui pradedama atskira byla. Skundo registravimo numeris laikomas skundo bylos numeriu.

9. Skundo priėmimo faktas, pareiškėjui reikalaujant, patvirtinamas raštu, ant antrojo skundo egzemplioriaus (kopijos) užrašant registracijos numerį ir datą.

 

IV. REIKALAVIMAI SKUNDUI

 

10. Skunde turi būti nurodyta:

10.1. institucijos, kuriai skundas paduodamas, pavadinimas;

10.2. skundo surašymo vieta ir data;

10.3. pareiškėjo pavadinimas, registracijos kodas, buveinės adresas, taip pat atstovo, įgalioto pateikti skundą, vardas, pavardė;

10.4. subjekto arba institucijos, kurios sprendimai skundžiami, pavadinimas;

10.5. konkretus skundžiamas sprendimas;

10.6. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą, ir tai patvirtinantys įrodymai;

10.7. pareiškėjo reikalavimas;

10.8. pridedamų dokumentų sąrašas.

11. Prie skundo pridedami skundžiamo sprendimo bei dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo skundo pagrįstumą, originalai arba notariškai patvirtintos jų kopijos. Tinkamai nepatvirtintos dokumentų kopijos kaip įrodymai nevertinamos.

12. Skundas turi būti surašytas valstybine kalba. Kartu su skundu pateikiami užsienio kalba surašyti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir patvirtinti notaro. Pateikti dokumentai ne valstybine kalba kaip įrodymai nevertinami.

13. Skundą pasirašo pareiškėjas arba jo įgaliotas atstovas. Tuo atveju, kai skundą paduoda pareiškėjo įgaliotas atstovas, prie skundo turi būti pridedamas įgaliojimas arba kitas dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.

14. Jeigu skundas neatitinka šių taisyklių 9 punkto reikalavimų, apie pateikto skundo trūkumus pareiškėjas informuojamas per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo. Trūkumams pašalinti komisija nustato protingą terminą. Skundas laikomas paduotu, kai pašalinami nurodyti trūkumai.

15. Tuo atveju, kai paduodamas skundas nepriklauso Susisiekimo ministerijos kompetencijai, pastaroji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduoda jį kompetentingai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui.

 

V. SKUNDO NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

16. Skundus nagrinėja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro sudaryta komisija, kurią sudaro 5 asmenys.

17. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksu, įstatymais, kitais teisės aktais bei šiomis taisyklėmis.

18. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja 4 komisijos nariai, įskaitant komisijos pirmininką. Komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją skiria susisiekimo ministras. Posėdžiui pirmininkauja komisijos pirmininkas, jam nesant – pavaduotojas.

19. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir teikiamų nagrinėti skundų ir susijusios kitos medžiagos kopijos pateikiamos komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.

20. Apie komisijos posėdžio laiką ir vietą pranešama pareiškėjui, taip pat subjektams ar institucijoms, kurių sprendimai skundžiami. Gavę pranešimus, šie asmenys arba jų atstovai turi teisę susipažinti su skundu ir kitais dokumentais iki komisijos posėdžio.

21. Komisija turi teisę:

21.1. pareikalauti pareiškėjo papildomų dokumentų;

21.2. sujungti tapačius pareiškėjo skundus;

21.3. kreiptis į Lietuvos kompetentingas institucijas, komisijas ar ekspertus bei specialistus;

21.4. kreiptis į užsienio valstybių kompetentingas institucijas dėl informacijos, susijusios su nagrinėjamu skundu, pateikimo.

22. Komisija sprendimą priima bendru sutarimu, dalyvaujant ne mažiau kaip 4 komisijos nariams. Kai bendras sutarimas nepasiekiamas, priimtu laikomas tas sprendimas, už kurį balsavo bent 3 komisijos nariai. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

23. Komisijos posėdžio metu rašomas protokolas. Jame įrašomi šie duomenys: posėdžio vieta ir data, komisijos pavadinimas ir sudėtis, nagrinėjamo skundo turinys, komisijos nario reikalavimu – asmeniška jo nuomonė svarstomu klausimu, balsavimo rezultatai, informacija apie priimtą sprendimą. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.

24. Skundas laikomas išnagrinėtu, kai Komisija priima sprendimą dėl visų skunde nurodytų klausimų.

25. Skundai turi būti išnagrinėti ir sprendimai priimti:

25.1. dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos sprendimų ar jų nepriėmimo – per 2 mėnesius nuo dienos, kai buvo gauta visa atitinkamam skundui nagrinėti reikalinga medžiaga;

25.2. prašymai dėl skundų praleistų padavimo terminų atnaujinimo – per 10 darbo dienų nuo atitinkamo prašymo gavimo dienos.

26. Jeigu būtina papildoma informacija ar išvados ir buvo kreiptasi į kitas šalies ir (arba) užsienio valstybių kompetentingas institucijas, komisijas, ekspertus ar specialistus, skundo nagrinėjimo terminas pratęsiamas, kol bus gautas atsakymas.

27. Laikas, per kurį asmuo įpareigotas pateikti papildomus dokumentus Komisijai, ir laikas, kuriam skundo nagrinėjimas buvo pratęstas, į skundo nagrinėjimo terminą neįskaitomas.

28. Išnagrinėjus skundą, priimamas vienas iš šių sprendimų:

28.1. atmesti skundą kaip nepagrįstą;

28.2. patenkinti skundą arba jo dalį ir panaikinti skundžiamą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos sprendimą arba jo dalį;

28.3. patenkinti skundą;

28.4. palikti skundą nenagrinėtą, jei praleisti skundo padavimo terminai ir neprašoma ar nėra pagrindo jų atnaujinti arba jei nepateikiami reikalaujami dokumentai ar informacija per nustatytą terminą.

29. Jeigu pateikiamas skundas dėl atsisakymo skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus arba dėl sąlygų, kuriomis buvo pasiūlyta skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus, sprendimu arba patvirtinama, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sprendimas turi likti nepakeistas, arba pareikalaujama, kad tas sprendimas būtų pakeistas pagal jos nurodymus.

30. Komisija įvertina skundo medžiagą ir priima vieną iš šių taisyklių 28 punkte nurodytų sprendimų.

31. Komisijos priimtas sprendimas turi būti įformintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos blanke. Sprendime turi būti nurodyta sprendimo priėmimo data, numeris, skundo data ir numeris, adresatas bei teisės aktai, kuriais vadovaujantis buvo priimtas sprendimas. Sprendimą pasirašo komisijos pirmininkas.

32. Priimtas sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo registruotu laišku išsiunčiamas pareiškėjui (jo atstovui) skunde nurodytu adresu ir įteikiamas asmeniškai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui arba Inspekcijai. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų institucijų ar asmenų veikla, apie sprendimą raštu informuojama ir suinteresuota institucija ar asmuo.

33. Pareiškėjas privalo pranešti komisijai apie savo adreso pasikeitimą skundo nagrinėjimo metu. Jeigu tokio pranešimo nėra, komisijos sprendimai ir kita informacija bei pranešimai siunčiami skunde nurodytu adresu registruotu laišku ir laikomi įteiktais, nors adresato ir nerasta.

34. Pareiškėjų skundai, dėl kurių jau buvo priimti sprendimai, tačiau tais pačiais klausimais kreipiamasi pakartotinai, nenurodant naujų aplinkybių ir nepateikiant jas pagrindžiančių įrodymų, nenagrinėjami.

35. Anoniminiai skundai nenagrinėjami.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Skundo padavimas nesustabdo ir nepanaikina viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos priimto sprendimo vykdymo.

37. Komisijos atskiru sprendimu gali būti patenkintas pareiškėjo prašymas visai arba iš dalies sustabdyti jo atžvilgiu priimto sprendimo vykdymą:

37.1. jeigu yra pagrįstas pagrindas manyti, kad apskųstasis sprendimas neatitinka Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso, kitų teisės aktų, susijusių su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar Inspekcijos kompetencija, reikalavimų;

37.2. jeigu pareiškėjas pateikia informaciją ir įrodymus, kad šiuo sprendimu jam gali būti padaryta nepataisoma žala.

38. Pareiškėjas bet kuriuo metu iki sprendimo priėmimo turi teisę atsisakyti skundo.

39. Skundo šalis, kitas suinteresuotas asmuo gali komisijos sprendimą apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________