LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMO IR VERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO IR VALSTYBĖS TARNYBOS VALDYMO FUNKCIJŲ

 

2000 m. birželio 19 d. Nr. 693

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką (pridedama).

2. Nustatyti, kad valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras vykdo Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatytas atsakingo už valstybės tarnybą ministro funkcijas.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                        Andrius Kubilius

 

Valdymo reformų ir savivaldybių

reikalų ministras                                                                           Jonas Rudalevičius

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2000 m. birželio 19 d.

nutarimu Nr. 693

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ pareigybių aprašymo ir vertinimo METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vadovaujantis šia metodika, valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose (toliau vadinama – įstaigos) aprašomos ir priskiriamos kategorijoms valstybės tarnautojų pareigybės ir sudaromi valstybės tarnautojų pareigybių sąrašai.

2. Svarbiausios šioje metodikoje vartojamos sąvokos:

pareigybės aprašymas apibūdinantis valstybės tarnautojo pareigybę dokumentas, kuriame nurodoma pareigybės grupė, lygis, kategorija (įrašoma įvertinus pareigybę), išvardijami reikalavimai valstybės tarnautojui, einančiam šias pareigas, nurodomos pagrindinės valstybės tarnautojo, einančio tas pareigas, funkcijos;

pareigybės vertinimas – pareigybės priskyrimas, vadovaujantis šia metodika, vienai iš 30 kategorijų;

valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinis sąrašas – apibendrintas visų Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų pareigybių sąrašas (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybes), patvirtintas ministro, atsakingo už valstybės tarnybą;

valstybės tarnautojų pareigybių sąrašas – sąrašas, kuriame valstybės tarnautojų pareigybės priskirtos grupei, lygiui ir kategorijai.

 

II. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ SĄRAŠŲ SUDARYMAS

 

3. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įstaigų veiklą, ir šia metodika, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija parengia valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinio sąrašo projektą (sąraše valstybės tarnautojų pareigybės suskirstytos pagal grupes).

4. Už valstybės tarnybą atsakingas ministras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostata, tvirtina valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinį sąrašą, suderinęs jį su teisingumo ministru, vidaus reikalų ministru, krašto apsaugos ministru ir užsienio reikalų ministru.

5. Įstaigų pareigybių sąrašus, kuriuose išvardijamos įstaigos pareigybės pagal grupes, sudaro už įstaigos personalo valdymą atsakingi asmenys.

6. Įstaigų pareigybių sąrašai sudaromi vadovaujantis valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdiniu sąrašu.

7. Pareigybės pavadinimas, neatitinkantis valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinio sąrašo arba Lietuvos Respublikos Seimo patvirtinto politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių sąrašo pareigybių pavadinimų, turi būti pakeistas vadovaujantis minėtaisiais sąrašais.

8. Viešojo administravimo įstaigose gali būti šios specialisto pareigybės: vyriausiasis specialistas, vyresnysis specialistas, specialistas, jaunesnysis specialistas. Jos aprašomos taip:

8.1. nepriklausomai nuo to, kokios funkcijos priskiriamos pareigybei (pavyzdžiui, ekonomisto, agronomo, teisininko), jos pavadinime  turi būti žodis „specialistas“ (jaunesnysis specialistas, specialistas, vyresnysis specialistas, vyriausiasis specialistas) ir įstaigos padalinio pavadinimas (pavyzdžiui, Apskričių reikalų skyriaus vyriausiasis specialistas);

8.2. kai pagal įstaigos struktūrą tam tikras funkcijas vykdo ne įstaigos padalinys, o vienas ar keli valstybės tarnautojai (pavyzdžiui, nėra finansų skyriaus, o yra viena pareigybė ar kelios pareigybės, į kurių funkcijas įeina įstaigos finansų tvarkymas), tokios pareigybės pavadinamos pagal specializaciją (vyriausiasis (vyresnysis) finansininkas, vyriausiasis (vyresnysis) auditorius, teisininkas, vyriausiasis veterinarijos gydytojas). Šiuo atveju žodis „specialistas“ nevartojamas.

9. Statutinių valstybės tarnautojų pareigybių pavadinimai gali atitikti atskirų tarnybų ypatumus.

10. Aprašius ir įvertinus pareigybes, sudaromi įstaigų pareigybių sąrašai (1 priedo 1 forma), kuriuose valstybės tarnautojų pareigybės preliminariai priskiriamos grupėms, lygiams ir kategorijoms (toliau vadinama – preliminarūs pareigybių sąrašai).

11. Įstaigose, turinčiose pavaldžių įstaigų, sudaromi ir pavaldžių įstaigų vadovų  pareigybių sąrašai (1 priedo 2 forma).

12. Savivaldybių administracijų  pareigybių sąrašai teikiami Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai.

13. Savivaldybių įstaigų pareigybių sąrašai teikiami savivaldybių administracijoms, kurios prireikus juos tikslina, apibendrina preliminarius pareigybių sąrašus, sudaro apibendrintus (suvestinius) pareigybių sąrašus (toliau vadinama – suvestiniai sąrašai) (2 priedo 1 forma) ir teikia juos centriniams valstybinio administravimo subjektams pagal veiklos sritis (pavyzdžiui, bendrojo lavinimo mokyklų – savivaldybių administracijoms, o šios suvestinius sąrašus teikia Švietimo ir mokslo ministerijai, analogiškai bibliotekų – savivaldybių administracijoms, o šios suvestinius sąrašus teikia Kultūros ministerijai).

14. Teritorinių valstybinio administravimo subjektų pareigybių sąrašai teikiami aukštesnėms pagal pavaldumą įstaigoms, kurios prireikus juos tikslina, sudaro suvestinius sąrašus ir teikia juos centriniams valstybinio administravimo subjektams, atsakingiems už atitinkamos srities veiklą (pavyzdžiui, bendrojo lavinimo mokyklos, pavaldžios apskričių viršininkų administracijoms, – apskričių viršininkų administracijoms, o šios rengia suvestinius sąrašus ir teikia Švietimo ir mokslo ministerijai; teritorinės muitinės – Muitinės departamentui prie Finansų ministerijos, o šis rengia suvestinius sąrašus ir teikia Finansų ministerijai). Centriniai valstybinio administravimo subjektai (ministerijos, Vyriausybės įstaigos, įstaigos, neatskaitingos Lietuvos Respublikos Vyriausybei) rengia sąrašus, susidedančius iš atskirų sąrašų pagal įstaigų pateiktus preliminarius arba suvestinius pareigybių sąrašus (toliau vadinama – apibendrinti pareigybių sąrašai), kurie prireikus tikslinami.

15. Apibendrinti pareigybių sąrašai teikiami Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai.

16. Apibendrinti pareigybių sąrašai sudaromi pareigybes skirstant į:

16.1. viešojo administravimo įstaigų vadovų;

16.2. politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų;

16.3. karjeros valstybės tarnautojų;

16.4. viešųjų paslaugų įstaigų vadovų;

16.5. viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų;

16.6. paslaugų valstybės tarnautojų, atliekančių ūkines ar technines funkcijas.

17. Apibendrinti 16.1, 16.3, 16.4 ir 16.5 punktuose nurodytų pareigybių sąrašai susideda iš atskirų sąrašų pagal atskiras įstaigas (pavyzdžiui, ministerijose, savivaldybių administracijose, bendrojo lavinimo švietimo įstaigose, aukštosiose mokyklose, bibliotekose  esančių pareigybių sąrašai).

18. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija prireikus tikslina apibendrintus pareigybių sąrašus ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentu ir šia metodika rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl valstybės tarnautojų pareigybių priskyrimo lygiams ir kategorijoms projektą.

19. Lietuvos Respublikos Vyriausybei priskyrus valstybės tarnautojų pareigybes lygiams ir kategorijoms, įstaigų valstybės tarnautojų pareigybių sąrašai patikslinami ir patvirtinami (2 priedo 2 forma).

 

III. PAREIGYBIŲ APRAŠYMAS

 

20. Pareigybėms aprašyti ir vertinti kiekvienoje įstaigoje sudaroma 3–7 asmenų pareigybių aprašymo ir vertinimo komisija (toliau vadinama – komisija).

21. Komisijos pirmininku skiriamas asmuo, atsakingas už įstaigos personalo valdymą, arba jo įgaliotas valstybės tarnautojas. Komisijos nariais skiriami: personalo tarnybos (skyriaus) vadovas arba valstybės tarnautojas, atsakingas už įstaigos personalo tvarkymą (toliau vadinama – personalo tarnybos vadovas), valstybės tarnautojas, paskirtas atsakingu už pareigybių aprašymą ir vertinimą įstaigoje (toliau vadinama – analitikas), kiti įstaigos valstybės tarnautojai. Komisijos nariais gali būti skiriami ir įstaigos profesinių sąjungų atstovai.

22. Komisijos sudėtis tvirtinama įstaigos vadovo įsakymu arba potvarkiu (toliau vadinama – įsakymas).

23. Įstaigose, kurios turi derinti kitų įstaigų pareigybių sąrašus ar kurių vadovai turi tvirtinti kitų įstaigų pareigybių sąrašus, įstaigos vadovo įsakymu komisijos teikimu prie komisijos gali būti sudaromos specializuotos 3–5 valstybės tarnautojų darbo grupės (pavyzdžiui, Švietimo ir mokslo ministerijoje galėtų būti sudarytos šios specializuotos darbo grupės: grupė, su kuria derinamas bendrojo lavinimo švietimo įstaigų pareigybių sąrašas; grupė, su kuria derinamas mokslo įstaigų pareigybių sąrašas; grupė, su kuria derinamas ikimokyklinio ugdymo įstaigų pareigybių sąrašas). Specializuotos darbo grupės atskaitingos komisijos pirmininkui, užduotis joms teikia komisijos pirmininkas. Specializuotos darbo grupės suderina pareigybių sąrašų projektus su juos pateikusių įstaigų vadovais ir teikia šiuos projektus komisijai.

24. Kiekvienas valstybės tarnautojas užpildo anketą, kurią tvirtina už valstybės tarnybą atsakingas ministras. Prireikus konsultuojamasi su analitiku.

25. Valstybės tarnautojas analitiko padedamas parengia pareigybės aprašymą pagal pareigybės pavyzdinio aprašymo schemą (3 priedas) ir anketos duomenis.

26. Atsakymai į anketos klausimus ir pareigybės aprašymas derinami su valstybės tarnautojo tiesioginiu vadovu, kuris turi atsakymams pritarti (prireikus juos patikslinti).

27. Aprašant pareigybę, ji priskiriama grupei ir lygiui.

28. Pareigybė gali būti priskiriama vienai iš šių  valstybės tarnautojų grupių:

28.1. viešojo administravimo;

28.2. paslaugų.

29. Viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybės taip pat skirstomos į:

29.1. viešojo administravimo įstaigų vadovų;

29.2. politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų;

29.3. karjeros valstybės tarnautojų.

30. Paslaugų valstybės tarnautojų pareigybės taip pat skirstomos į:

30.1. viešųjų paslaugų įstaigų vadovų;

30.2. viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų;

30.3. paslaugų valstybės tarnautojų, atliekančių ūkines ar technines funkcijas.

31. Pareigybė  priskiriama vienam iš šių lygių:

31.1. „A“ lygiui, kai būtinoms pareigybės funkcijoms atlikti reikia ne žemesnio kaip aukštasis universitetinis arba jam prilyginto išsilavinimo (šiam išsilavinimui prilyginamas toks aukštosios mokyklos suteiktas aukštasis išsilavinimas, kuris buvo iki dviejų pakopų studijų sistemos įvedimo);

31.2. „B“ lygiui, kai būtinoms pareigybės funkcijoms atlikti reikia ne žemesnio kaip aukštesnysis  arba jam prilyginto išsilavinimo (specialusis vidurinis išsilavinimas – technikumas);

31.3. „C“ lygiui, kai būtinoms pareigybės funkcijoms atlikti reikia ne žemesnio kaip vidurinis išsilavinimo ir įgytos profesinės kvalifikacijos;

31.4. „D“ lygiui, kai būtinoms pareigybės funkcijoms atlikti vidurinis išsilavinimas nebūtinas.

32. Pareigybės aprašymas teikiamas komisijai.

33. Komisija suderina įstaigos pareigybių aprašymus su valstybės tarnautojo tiesioginiu vadovu ir teikia juos tvirtinti įstaigos vadovui.

34. Įstaigos vadovui patvirtinus  pareigybių aprašymus ir paaiškėjus, kad buvusi viešojo administravimo pareigybė tampa paslaugų pareigybe arba atvirkščiai, atitinkamai pasikeičia ir valstybės tarnautojo statusas.

 

IV. PAREIGYBIŲ VERTINIMAS

 

35. Pareigybių kategorijos nustatomos taikant šiuos vertinimo metodus:

35.1. struktūrinį, kuriuo pareigybės priskiriamos kategorijoms atsižvelgiant į jų vietą įstaigos struktūroje ir įstaigos vietą viešojo administravimo sistemoje ar paslaugų sistemoje;

35.2. analitinį, kuriuo pareigybės priskiriamos kategorijoms atsižvelgiant į šioje metodikoje nustatytus kriterijus;

35.3. mišrųjį, kai pareigybės kategorija nustatoma analitiniu vertinimo metodu atsižvelgiant į struktūriniu vertinimo metodu nustatytas pareigybių kategorijas.

36. Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių kategorijos nustatomos pagal tipinių pareigybių lenteles, kuriose nurodytos pagrindinių įstaigos pareigybių (tipinių pareigybių) kategorijos. Tipinių pareigybių lentelėse pateiktos pareigybių kategorijos nustatytos struktūriniu vertinimo metodu. Jeigu tipinių pareigybių lentelėse nurodytas kategorijų intervalas, pareigybę konkrečiai kategorijai priskiria valstybės politikas, kuris į šias pareigas skiria valstybės tarnautoją.

37. Įstaigos vadovo pareigybę priskiria kategorijai aukštesnės pagal pavaldumą įstaigos vadovas pagal tipinių pareigybių lenteles arba mišrų vertinimo metodą.

38. Asmens, atsakingo už įstaigos personalo valdymą, kai įstaigos vadovas yra valstybės politikas, kategoriją nustato šis valstybės politikas pagal tipinių pareigybių lenteles.

39. Konkrečios pareigybės įstaigoje priskiriamos kategorijoms pagal mišrųjį vertinimo metodą, laikantis šių nuostatų:

39.1. analitiniu vertinimo metodu (analitinės vertinimo lentelės) pareigybė įvertinama balais atsižvelgiant į anketos duomenis; pagal kategorijų atitikimo balus lentelę ir atitinkamuose šios metodikos prieduose pateiktą pataisos koeficientų lentelę nustatoma, kuriai kategorijai turi būti priskirta pareigybė;

39.2. pareigybės kategorija patikslinama pagal tipinių pareigybių lenteles. Pareigybės, įvertintos analitiniu metodu, kategorija turi priklausyti tipinių pareigybių lentelėse nurodytam kategorijų intervalui;

39.3. priskiriant pareigybes kategorijai, būtina atsižvelgti ir į šias nuostatas:

39.3.1. įstaigoje turi būti sudaryta galimybė valstybės tarnautojui daryti karjerą (nuo 20-osios kategorijos). Karjerą valstybės tarnautojas daro kildamas po vieną kategoriją (pavyzdžiui, ministerijoje skyriaus vedėjo pareigybė yra 25-osios kategorijos, taigi pageidautina (bet nebūtina), kad skyriuje būtų nors viena 24-osios kategorijos karjeros valstybės tarnautojo pareigybė, nes atsilaisvinus skyriaus vedėjo pareigybei į ją negalės pretenduoti nė vienas skyriaus karjeros valstybės tarnautojas. Į tą pareigybę gali pretenduoti ir kitur dirbantys  atitinkamos kategorijos valstybės tarnautojai);

39.3.2. jeigu tipinių pareigybių lentelėje vertinamos pareigybės nėra, būtina tokią pareigybę įvertinti atsižvelgiant į jos vietą įstaigos struktūroje ir struktūriškai artimiausias žemesnes ir aukštesnes pareigybes, esančias tipinių pareigybių lentelėse. Pavyzdžiui, jeigu vertinama skyriaus vedėjo pavaduotojo pareigybė, kurios nėra tipinių pareigybių lentelėse, o didžiausia galima skyriaus vedėjo pareigybės kategorija pagal tipinių pareigybių lenteles yra 24-oji, skyriaus vedėjo pavaduotojo pareigybė negali būti priskirta aukštesnei negu 23-iajai kategorijai;

39.3.3. jeigu pareigybė pagal analitinio vertinimo metodą turėtų būti priskirta aukštesnei kategorijai negu pagal tipinių pareigybių lentelę, galutinis sprendimas priimamas remiantis tipinių pareigybių lentele;

39.3.4. jeigu pareigybė pagal analitinio vertinimo metodą turėtų būti priskirta žemesnei kategorijai negu pagal tipinių pareigybių lentelę, būtina pakeisti pareigybės pavadinimą, pavyzdžiui, vyriausiojo specialisto pareigybė pakeičiama į vyresniojo specialisto. Galutinis sprendimas priimamas remiantis analitinio vertinimo lentele.

40. Valstybės tarnautojų pareigybės priskiriamos kategorijoms taip:

40.1. viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybės – pagal viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybių analitinio vertinimo lenteles (4 priedas), išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybes. Kai kurių pareigybių kategorija nustatoma tik pagal tipinių pareigybių lenteles;

40.2. paslaugų valstybės tarnautojų, atliekančių ūkines ar technines funkcijas,  pareigybės – pagal paslaugų valstybės tarnautojų, atliekančių ūkines ir technines funkcijas, pareigybių analitinio vertinimo lenteles (5 priedas). Šios pareigybės, esančios įstaigose, teikiančiose viešąsias paslaugas, bus priskiriamos kategorijoms tada, kai kategorijoms bus priskiriamos šių įstaigų viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų pareigybės;

40.3. vidaus reikalų sistemos įstaigų, Kalėjimų departamento prie Teisingumo ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybės – pagal vidaus reikalų sistemos viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybių analitinio vertinimo lenteles (6 priedas). Kai kurių pareigybių kategorija nustatoma vadovaujantis tik tipinių pareigybių lentelėmis;

40.4. viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų pareigybės – mišriuoju pareigybių vertinimo metodu. Pareigybės bus įvertintos patvirtinus tipinių pareigybių ir analitinio vertinimo lenteles.

41. Įstaigos pareigybių sąrašus tikslina ir tvirtina:

41.1. Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos, Lietuvos Respublikos prezidentūros, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo – šių institucijų vadovai ar jų įgalioti asmenys;

41.2. kitų teismų (išskyrus Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą ir Lietuvos Aukščiausiąjį Teismą) – teisingumo ministras;

41.3. prokuratūrų – generalinis prokuroras;

41.4. Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Lietuvos banko, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos, Moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento, kitų Lietuvos Respublikos Seimui ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų ir įstaigų, Lietuvos Respublikos Vyriausybei atskaitingų institucijų ir įstaigų – šių institucijų ar įstaigų vadovai;

41.5. Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko, Respublikos Prezidento paskirtų (sudarytų) valstybinių komisijų personalo – jų pirmininkai;

41.6. savivaldybės administracijos ir savivaldybių įstaigų – meras (jeigu sudaroma savivaldybės valdyba – valdyba). Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos pareigybių sąrašą tvirtina savivaldybės kontrolierius.

______________


Valstybės tarnautojų pareigybių

aprašymo ir vertinimo metodikos

1 priedas

 

1 forma

 

_____________________________                            PAREIGYBIŲ SĄRAŠAS

(valstybės ar savivaldybės institucijos ar

_____________________________                            ________________________________

įstaigos pavadinimas)                                                                                     (data)

________________________________

(parengimo vieta)

 

Pareigybės pavadinimas

Lygis (preliminarus)

Kategorija (preliminari)

Įstaigos vadovo pareigybė

 

 

 

Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių sąrašas

 

 

 

Karjeros valstybės tarnautojų pareigybių sąrašas

 

 

 

Viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų pareigybių sąrašas

 

 

 

Paslaugų valstybės tarnautojų, atliekančių ūkines ar technines funkcijas, pareigybių sąrašas

 

 

 

 

___________________________________                             ____                                                   

(asmens, atsakingo už personalo valdymą, pareigos)                (parašas)                                    (vardas, pavardė)

 

Pastaba. Jeigu įstaigoje nėra šios Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodikos (toliau prieduose vadinama – metodika) 16 punkte išvardytų pareigybių, tai pažymima atitinkamoje formos skiltyje.

______________

 

2 forma

 

_____________________________                            PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ

(valstybės ar savivaldybės institucijos ar                               PAREIGYBIŲ SĄRAŠAS

_____________________________                            ________________________________

įstaigos pavadinimas)                                                                                            (data)

________________________________

(parengimo vieta)

 

Pareigybės pavadinimas

Įstaigos pavadinimas

Lygis

(preliminarus)

Kategorija

(preliminari)

 

___________________________________                             ____                                                   

(asmens, atsakingo už personalo valdymą, pareigos)                (parašas)                                    (vardas, pavardė)

______________


Valstybės tarnautojų pareigybių

aprašymo ir vertinimo metodikos

2 priedas

 

1 forma

 

_____________________________                           _____________________________________

(valstybės ar savivaldybės institucijos ar                                                      (valstybės tarnautojų pareigybių pagal

metodikos 16 punktą pavadinimas)

_____________________________

įstaigos pavadinimas)

APIBENDRINTAS (SUVESTINIS)

PAREIGYBIŲ SĄRAŠAS*

_____________________________________

(data)

_____________________________________

(parengimo vieta)

 

Pareigybės pavadinimas

Kategorija

 

 

 

___________________________________                             ____                                                   

(asmens, atsakingo už personalo valdymą, pareigos)                (parašas)                                    (vardas, pavardė)

______________

 

2 forma

 

PATVIRTINTA

_____________________________________

(valstybės tarnautojo, pagal metodikos 41 punktą

_____________________________________

tvirtinančio šį sąrašą, pareigos, vardas, pavardė)

___________________ įsakymu Nr. _______

(data)

____________________________

(valstybės ar savivaldybės institucijos ar                               PAREIGYBIŲ IR PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ

_________________________________                    VADOVŲ PAREIGYBIŲ SĄRAŠAS

įstaigos pavadinimas)                                                

 

INSTITUCIJOS AR ĮSTAIGOS PAREIGYBĖS

 

Pareigybės pavadinimas

Lygis

Kategorija

Įstaigos vadovo pareigybė

 

 

 

Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės

 

 

 

Karjeros valstybės tarnautojų pareigybės

 

 

 

Viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų pareigybės

 

Paslaugų valstybės tarnautojų, atliekančių ūkines ar technines funkcijas, pareigybės

 

 

 

 

PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PAREIGYBĖS

 

Pareigybės pavadinimas

Įstaigos pavadinimas

Lygis (preliminarus)

Kategorija (preliminari)

 

 

 

 

 

Pastaba. Jeigu įstaigoje nėra metodikos 16 punkte išvardytų pareigybių, tai pažymima atitinkamoje formos skiltyje.

______________


Valstybės tarnautojų pareigybių

aprašymo ir vertinimo metodikos

3 priedas

 

PAREIGYBĖS PAVYZDINIO APRAŠYMO SCHEMA

(aprašant pareigybę nerašoma)

 

PATVIRTINTA

______________________________

(valstybės ar savivaldybės institucijos

______________________________

ar įstaigos vadovo)

______________________________

______________ įsakymu Nr. _____

(data)

 

_________________ PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

(pareigybės pavadinimas)

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

Grupė – nurodoma, kuriai iš šių grupių priskiriama pareigybė, patikslinus pagal metodikos 29 ir 30 punktus:

viešojo administravimo karjeros valstybės tarnautojų;

viešojo administravimo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų;

viešojo administravimo įstaigos vadovų;

viešųjų paslaugų įstaigos vadovų;

viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų;

paslaugų valstybės tarnautojų, atliekančių ūkines ar technines funkcijas.

Pavyzdžiui: „Grupė – viešojo administravimo karjeros valstybės tarnautojų“.

Jeigu pareigybė priskiriama statutinių valstybės tarnautojų pareigybei, tai pažymima skliaustuose.

Lygis – nurodoma, kuriam lygiui priskiriama pareigybė. Pareigybė gali būti priskirta „A“, „B“, „C“ ar „D“ lygiams.

Pavyzdžiui: „Lygis – „A“.

Kategorija – įrašoma įvertinus pareigybę ir ją priskyrus atitinkamai kategorijai (nuo 1 iki 30).

Pavyzdžiui: „Kategorija – 23“.

 

II. TIKSLAS

 

Trumpai ir tiksliai paaiškinama, kam reikalinga pareigybė.

Pavyzdžiui: „Valstybės tarnybos planavimo skyriaus vyriausiojo specialisto pareigybė reikalinga valstybės tarnybai Lietuvoje planuoti, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo papildomųjų teisės aktų ekspertizei atlikti ir šio įstatymo įgyvendinimui prižiūrėti“.

 

III. REIKALAVIMAI VALSTYBĖS TARNAUTOJUI, EINANČIAM ŠIAS PAREIGAS

 

Nurodomi privalomieji reikalavimai.

Pavyzdžiui, šie reikalavimai:

„1. Būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės tarnybą, darbo santykių reguliavimą.

2. Mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas.

3. Atlikti teisės aktų, reglamentuojančių valstybės tarnybą, ekspertizę, rengti ministerijos vidaus tvarkomuosius organizacinius dokumentus.

4. Savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą.

5. Sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti raštvedybos taisykles, teisės aktų rengimo taisykles, mokėti dirbti kompiuteriu.

6. Mokėti užsienio kalbą (anglų, vokiečių, prancūzų).

7. Būti pareigingam, darbščiam, kūrybiškam, gebėti bendrauti“.

 

IV. PAGRINDINĖS ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

Nurodomos pagrindinės 5–7 funkcijos.

Pavyzdžiui, šios funkcijos:

„1. Spręsti jo kompetencijai priklausančius valstybės tarnybos tvarkymo klausimus.

2. Prisidėti prie norminių dokumentų, susijusių su valstybės tarnyba, projektų rengimo.

3. Atlikti teisės aktų, susijusių su valstybės tarnyba, projektų ekspertizę.

4. Padėti planuoti valstybės tarnybą.

5. Prisidėti prie teisės aktų, raštų, privalomų visai valstybės tarnybai, projektų rengimo.

6. Prireikus dalyvauti atrankos ir vertinimo komisijų darbe.

7. Padėti kontroliuoti, kaip vykdomas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas“.

 

 

Susipažinau

_____________________________________                    ________________________________

(valstybės tarnautojo pareigos)                             (parašas)                                   (vardas, pavardė)

________________________________

(data)

______________


Valstybės tarnautojų pareigybių

aprašymo ir vertinimo metodikos

4 priedas

 

VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ pareigybių analitinio vertinimo lentelės

 

Šios lentelės naudojamos nustatant viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybių kategorijas, išskyrus kai kurių departamentų prie Vidaus reikalų ministerijos (Migracijos departamento, Pataisos reikalų departamento, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, Tardymo departamento, Policijos departamento, Vadovybės apsaugos departamento) ir jiems pavaldžių įstaigų, taip pat Specialiųjų tyrimų tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento ir Kalėjimų departamento prie Teisingumo ministerijos viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybes.

 

I. Pareigybių vertinimo kriterijai

 

1. Sprendimų priėmimo lygis

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

9

Sprendimai nepriimami, dirbama pagal nurodytas procedūras. Klaida neturės jokio poveikio. Darbo eiga nuolat kontroliuojama

10

8

Darbui atlikti reikia paprastų taisyklių ir procedūrų. Sprendimai priimami pagal labai aiškiai nustatytus parametrus. Klaida turės nedidelį poveikį

30

7

Darbas atliekamas savarankiškai, kontroliuojamas tik tarpinis rezultatas. Kartais tenka pasirinkti darbo metodus. Klaida turės nedidelį poveikį

60

6

Darbas atliekamas visai savarankiškai, kontroliuojamas tik pagrindinis rezultatas. Problemos sudėtingos, tačiau dažniausiai apibrėžiamos. Renkamasi iš daug įvairių galimybių

90

5

Darbas atliekamas visai savarankiškai, kontroliuojamas tik kolektyvinis rezultatas. Problemas reikia analitiškai įvertinti ir apibendrinti

120

4

Darbas atliekamas visiškai savarankiškai, reikia patirties, plačių ir nuodugnių atitinkamų sričių žinių, problemų analitinio įvertinimo ir apibendrinimo. Prireikia savarankiškai rinktis darbo metodus

150

3

Tarnyba susijusi su planavimu, atlikimo metodų ir technikos tobulinimu, įvertinimų kontrole ir kitais elementais, kuriems reikia plačių ir nuodugnių atitinkamos srities žinių. Darbo reikalavimai ir problemos nėra aiškiai apibrėžti

180

2

Tarnyba susijusi su šalies ūkio šakų ar veiklos sričių problemų sprendimu ir yra svarbi daugelio valstybės organizacijų veiklai. Problemos nėra apibrėžtos, reikia įvairių sprendimo būdų. Darbas vertinamas kaip labai svarbus ir novatoriškas

210

1

Tarnyba susijusi su dalyvavimu nustatant valstybės lygio organizacijos tikslus, rengiant strategiją ir ilgalaikius planus, užtikrinant jų įvykdymą, taip pat numatant darbo atlikimo metodus, reikiamus išteklius. Nustatomi institucijos tikslai

250

 

2. Darbo sudėtingumas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

9

Tarnautojui visada pateikiamas problemos sprendimo būdas ir nurodomi darbo metodai. Nereikia jokio savarankiškumo

10

8

Būtina sugebėti atsirinkti ir taikyti darbe įprastines taisykles ir instrukcijas

30

7

Būtina sugebėti rasti sprendimus įvairiose vidutinio sudėtingumo situacijose, dažniausiai susidarančiose tarnautojui gerai pažįstamoje srityje

40

6

Atliekamos sudėtingesnės užduotys, būtina sugebėti greitai rasti reikiamus sprendimus. Reikia 1 metų valstybės tarnybos stažo

50

5

Susiduriama su įvairesnėmis problemomis, kurioms išspręsti reikia sugebėti apibendrinti ir analizuoti pateiktą medžiagą. Netinkami sprendimai turėtų menką poveikį už įstaigos ribų. Reikia 1–2 metų valstybės tarnybos stažo

70

4

Iškyla sudėtingesnių problemų, kurioms išspręsti būtini specialūs darbo ir jo koordinavimo įgūdžiai arba nemenka patirtis. Klaidingai nustatyta problema gali turėti įtakos darbinei veiklai už įstaigos ribų. Reikia 2–3 metų valstybės tarnybos stažo

90

3

Susiduriama su įvairiapusiškomis problemomis. Kai kurioms iš jų spręsti gali prireikti tam tikrų bendravimo su visuomene įgūdžių. Būtina nuolat teoriškai ir praktiškai tobulintis. Reikia 3–4 metų valstybės tarnybos stažo

120

2

Sprendžiamos sudėtingos daugybę gyvenimo aspektų apimančios problemos. Jas sprendžiant, būtina atsižvelgti į kitų institucijų ir įstaigų nuomonę. Įmanomas ne vienas šių problemų sprendimo būdas. Būtina veiklą planuoti. Būtini geri bendravimo su kitų įstaigų tarnautojais įgūdžiai, kurie padėtų išspręsti iškilusias problemas

160

1

Labai sudėtingos problemos, apimančios platų veiksmų ir paslaugų diapazoną. Norint tinkamai išspręsti kylančias problemas, būtina jas aiškiai apibrėžti ir tiksliai išanalizuoti prieš pateikiant alternatyvius sprendimo būdus ir tų būdų įvertinimą. Strategijos formavimas. Problemai spręsti dažnai reikia puikių strateginių įgūdžių

200

 

3. Atsakomybės lygis

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

8

Niekam nevadovaujama, bet atliekamas konkretus apibrėžtas darbas

30

7

Niekam nevadovaujama, bet atsakoma už tam tikrą darbo sritį

40

6

Ribota atsakomybė už mažą tarnautojų skaičių

60

5

Atsakomybė už nedidelį padalinį. Veikla pagal standartines procedūras. Kartais veikiama savo nuožiūra

80

4

Kasdieninė visapusiška atsakomybė už nedidelį įstaigos padalinį. Atsakomybė už kiekvieno tarnautojo darbo tikrinimą. Dirbama pagal tam tikras procedūras, yra galimybė (ribota) veikti savo nuožiūra

100

3

Atsakomybė už įstaigos padalinį, kuriame dirba įvairių specialybių tarnautojai. Atsakomybė už visų kontroliuojamų tarnautojų atliekamo darbo aptarimą ir vertinimą. Dažnai veikiama savo nuožiūra

120

2

Atsakomybė už tam tikrą skaičių įstaigos padalinių, įskaitant personalo kontrolę ir koordinavimą, vykdomus vieno ar daugiau padalinių vadovų. Paprastai veikiama savarankiškai

150

1

Visiška atsakomybė už įstaigos veiklą. Labai didelė veiksmų laisvė

175

 

4. Ryšiai, bendradarbiavimas ir bendravimas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

7

Bendravimas tik su to paties lygio to paties padalinio tarnautojais

20

6

Dažni ryšiai su tos pačios įstaigos kitų padalinių tarnautojais

30

5

Ryšiai su kitomis įstaigomis, būtini funkcijoms vykdyti

50

4

Ryšiai su kitomis įstaigomis, taip pat su tos pačios įstaigos padalinių aukštesniaisiais tarnautojais

60

3

Būtini nuolatiniai ryšiai ir bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis. Bendravimas su aukščiausiojo rango tos pačios įstaigos ir kitų įstaigų tarnautojais

90

2

Nuolatiniai ryšiai su aukštesniojo rango tarnautojais, siekiant daryti įtaką sprendimų priėmimui arba paspartinti veiksmų eigą. Atstovavimas įstaigos interesams valstybės mastu

120

1

Nuolatiniai ryšiai su aukščiausiaisiais valstybės tarnybos tarnautojais, siekiant daryti įtaką sprendimų priėmimui. Atstovavimas įstaigos interesams tarptautiniu lygiu

140

 

5. Išsilavinimas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

5

Vidurinio išsilavinimo nereikia

5

4

Būtinas vidurinis išsilavinimas ir profesinė kvalifikacija

35

3

Būtinas aukštesnysis (aukštasis neuniversitetinis) išsilavinimas (specialusis vidurinis – technikumas)

60

2

Būtinas aukštasis universitetinis arba jam prilygintas išsilavinimas –aukštasis išsilavinimas, kuris buvo iki dviejų pakopų studijų sistemos įvedimo

85

1

Būtinas aukštasis išsilavinimas, taip pat būtina išeiti Lietuvos viešojo administravimo instituto (ar jam prilygintų įstaigų) aukščiausiųjų kategorijų valstybės tarnautojų mokymo programą

90

 

6. Darbo sąlygos

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

7

Darbui atlikti nereikia nuolatinio protinio krūvio arba darbui atlikti nereikia nuolatinio fizinio krūvio

10

6

Darbas susijęs su paprastos informacijos apibendrinimu arba darbas, kuriam atlikti reikia nuolatinio fizinio krūvio

20

5

Darbas susijęs su sudėtingos informacijos apibendrinimu ir išvadų teikimu

30

4

Intensyvus didesnės protinės ir nervinės įtampos darbas

45

3

Darbui atlikti reikia didesnės protinės ir nervinės įtampos, didesnio susikaupimo

60

2

Darbas, kuriam atlikti reikia didelio susikaupimo ir protinės įtampos ir kurio rezultatai turi įtakos už įstaigos  ribų, arba darbas kenksmingomis sąlygomis, pavojingas gyvybei

75

1

Darbas, kuriam atlikti reikia itin didelio susikaupimo ir protinės įtampos, nes rengiami ir priimami sprendimai, kurių padariniai valstybei yra ilgalaikiai, arba fiziškai sunkus, pavojingas jį dirbančiam asmeniui ir aplinkiniams darbas kenksmingomis sąlygomis

90

 

II. Pareigybės įvertinimo balais suvestinė lentelė

 

Kriterijus

Kriterijaus dėmens Nr.

Balai

Sprendimų priėmimo lygis

 

 

Darbo sudėtingumas

 

 

Atsakomybės lygis

 

 

Ryšiai, bendradarbiavimas ir bendravimas

 

 

Išsilavinimas

 

 

Darbo sąlygos

 

 

Suma

 

Galutinė suma *

 

 

III. Pataisos koeficientų lentelė

 

Įstaiga

Koeficientas

Apeliacinis teismas, Aukštesnysis administracinis teismas

0,84

Apygardos teismas, Apygardos administracinis teismas

0,8

Apylinkės teismas

0,72

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

0,88

Apygardos prokuratūra

0,8

Miesto (rajono) apylinkės prokuratūra

0,72

Departamentas, kita įstaiga prie ministerijos

0,92

Įstaiga, pavaldi ministerijai

0,8

Įstaiga, pavaldi Vyriausybės įstaigai

0,88

Įstaiga, pavaldi kitai įstaigai prie ministerijos

0,72

Apskrities viršininko administracija

I grupė – 0,88

II grupė – 0,84

III grupė – 0,8

Vyriausybės atstovo apskrityje įstaiga

I grupė – 0,88

II grupė – 0,84

III grupė – 0,8

Savivaldybė

I grupė – 0,88

II grupė – 0,84

III grupė – 0,8

IV grupė – 0,76

Pastaba. Lentelėje nenurodytų įstaigų  pataisos koeficientas prilyginamas  vienetui.

 

IV. Kategorijų atitikimo balus lentelė

 

Balų intervalas

Kategorija

nuo 910

780–909

720–779

660–719

600–659

540–599

480–539

430–479

370–429

310–369

250–309

220–249

200–219

180–199

160–179

145–159

135–144

125–134

105–124

85–104

28

27

26

25

24

23

22

21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

______________


Valstybės tarnautojų pareigybių

aprašymo ir vertinimo metodikos

5 priedas

 

PASLAUGŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, ATLIEKANČIŲ ŪKINES AR TECHNINES FUNKCIJAS, PAREIGYBIŲ analitinio vertinimo lentelės

 

I. Pareigybių vertinimo kriterijai

 

1. Sprendimų priėmimo lygis

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

8

Darbui atlikti reikia paprasčiausių taisyklių ir procedūrų. Funkcijos aiškiai apibrėžtos

20

7

Darbui atlikti reikia sudėtingesnių taisyklių ir procedūrų. Reikia tam tikros srities darbo įgūdžių. Funkcijos aiškiai apibrėžtos

60

6

Darbui atlikti reikia sudėtingesnių taisyklių ir procedūrų. Reikia 1 metų valstybės tarnybos stažo. Funkcijos aiškiai apibrėžtos

90

5

Darbas atliekamas savarankiškai, kartais jo eiga kontroliuojama. Reikia specialių įgūdžių ir 1–2 metų valstybės tarnybos stažo

120

4

Darbas atliekamas savarankiškai, kontroliuojamas tik galutinis rezultatas. Kartais prireikia savarankiškai pasirinkti darbo metodus. Reikia specialių įgūdžių ir 2 metų valstybės tarnybos stažo

150

3

Darbas atliekamas savarankiškai, kontroliuojamas tik kolektyvinis rezultatas. Savarankiškai pasirenkami darbo metodai. Reikia specialių įgūdžių ir 2–3 metų valstybės tarnybos stažo

180

2

Darbas atliekamas visai savarankiškai. Savarankiškai pasirenkami jo metodai. Prireikia analitiškai įvertinti ir apibrėžti problemas. Reikia specialių įgūdžių ir 3 metų valstybės tarnybos stažo

210

1

Darbas atliekamas visai savarankiškai. Savarankiškai pasirenkami jo metodai. Prireikia analitiškai įvertinti ir apibrėžti problemas, planuoti veiklą. Klaida gali pakenkti įstaigos veiklai. Reikia specialių įgūdžių ir 3–4 metų valstybės tarnybos stažo

250

 

2. Darbo sudėtingumas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

7

Būtina sugebėti darbe taikyti įprastines taisykles ir instrukcijas

20

6

Būtina sugebėti rasti sprendimus įvairiose nesudėtingose situacijose, susidarančiose tarnautojui gerai pažįstamoje srityje

50

5

Užduotys, kurioms  atlikti būtini minimalūs įgūdžiai ir sugebėjimai rasti reikiamus sprendimus

70

4

Užduotys, kurioms atlikti būtina sugebėti rasti reikiamus sprendimus. Reikia specialių įgūdžių, 1 metų valstybės tarnybos stažo

90

3

Užduotys, kurioms atlikti reikia sugebėjimo apibendrinti ir analizuoti pateiktą medžiagą. Reikia 1–2 metų valstybės tarnybos stažo

120

2

Iškyla įvairių sudėtingesnių problemų, kurioms išspręsti  būtini specialūs įgūdžiai arba nemenka patirtis. Klaidingai nustatyta problema gali pakenkti darbinei veiklai. Reikia 2–3 metų valstybės tarnybos stažo

160

1

Susiduriama su įvairiapusiškomis problemomis. Kai kurioms iš jų spręsti gali prireikti tam tikrų bendravimo su visuomene įgūdžių. Būtina nuolat teoriškai ir praktiškai tobulintis. Reikia 3–4 metų valstybės tarnybos stažo

200

 

3. Atsakomybės lygis

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

6

Niekam nevadovaujama, bet atliekamas konkretus apibrėžtas darbas

10

5

Niekam nevadovaujama, bet atsakoma už tam tikrą tarnybos sritį

40

4

Ribota atsakomybė už mažą tarnautojų skaičių

70

3

Ribota atsakomybė už nedidelio padalinio mažą tarnautojų skaičių

90

2

Nedidelio padalinio kontrolė. Veikla pagal standartines procedūras. Kartais veikiama savo nuožiūra

120

1

Kasdieninė visapusiška atsakomybė už nedidelį įstaigos padalinį, kuriame dirba įvairių specialybių tarnautojai. Atsakomybė už kiekvieno tarnautojo darbo tikrinimą. Dirbama pagal tam tikras procedūras, yra galimybė (ribota) veikti savo nuožiūra

150

Pastaba. Valstybės tarnautojams, su kuriais sudaroma visiškos materialinės atsakomybės sutartis, skiriama papildomai 30 balų.

 

4. Ryšiai, bendradarbiavimas ir bendravimas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

6

Bendravimas tik su to paties lygio to paties padalinio tarnautojais

10

5

Dažni ryšiai su tos pačios įstaigos kitų padalinių tarnautojais

40

4

Ryšiai su kitomis įstaigomis, būtini funkcijoms vykdyti

60

3

Nuolatiniai ryšiai su kitomis įstaigomis

80

2

Būtini nuolatiniai ryšiai ir bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis, ryšiai su aukštesniaisiais tos pačios organizacijos tarnautojais

110

1

Nuolatiniai ryšiai su aukštesniojo rango tarnautojais, siekiant daryti įtaką sprendimų priėmimui arba paspartinti veiksmų eigą

140

 

5. Išsilavinimas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

4

Vidurinio išsilavinimo nereikia

5

3

Būtinas vidurinis išsilavinimas ir profesinė kvalifikacija

35

2

Būtinas aukštesnysis (aukštasis neuniversitetinis) išsilavinimas (specialusis vidurinis – technikumas)

60

1

Būtinas aukštasis universitetinis arba jam prilygintas išsilavinimas –aukštasis išsilavinimas, kuris buvo iki dviejų pakopų studijų sistemos įvedimo

85

 

6. Darbo sąlygos

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

7

Darbui atlikti nereikia nuolatinio protinio krūvio arba darbui atlikti nereikia nuolatinio fizinio krūvio

10

6

Darbas susijęs su paprastos informacijos apibendrinimu

20

5

Darbas susijęs su sudėtingos informacijos apibendrinimu ir išvadų teikimu arba fiziškai intensyvesnis darbas

30

4

Intensyvus didesnės protinės ir nervinės įtampos darbas

45

3

Darbas, kuriam atlikti reikia didesnės protinės ir nervinės įtampos, didesnio susikaupimo, arba fiziškai labai sudėtingas darbas

60

2

Darbas, kuriam atlikti reikia didelio susikaupimo ir protinės įtampos ir kurio rezultatai turi įtakos įstaigos veiklai, arba darbas kenksmingomis sąlygomis

75

1

Darbas, kuriam atlikti reikia itin didelio susikaupimo ir protinės įtampos, nes rengiami ir priimami sprendimai, turintys įtakos už įstaigos ribų, arba fiziškai sunkus darbas kenksmingomis sąlygomis, arba darbas, pavojingas jį dirbančio asmens ir aplinkinių gyvybei

90

 

II. Pareigybės įvertinimo balais suvestinė lentelė

 

Kriterijus

Kriterijaus dėmens Nr.

Balai

Sprendimų priėmimo lygis

 

 

Darbo sudėtingumas

 

 

Atsakomybės lygis

 

 

Ryšiai, bendradarbiavimas ir bendravimas

 

 

Išsilavinimas

 

 

Darbo sąlygos

 

 

Suma

 

 

 

III. Kategorijų atitikimo balus lentelė

 

Balų intervalas

Kategorija

nuo 920

880–919

820–879

780–819

720–779

680–719

640–679

600–639

560–599

520–559

480–519

440–479

400–439

360–399

320–359

280–319

250–279

220–249

190–219

160–189

130–159

100–129

iki 100

23

22

21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

 

IV. TIPINIŲ PAREIGYBIŲ LENTELĖ

 

Pareigybė

Kategorija

Patarėjas

15–23

Ekspertas

17–23

Padėjėjas

3–18

Struktūrinio padalinio vadovas

10–23

Struktūrinio padalinio vadovo pavaduotojas

9–22

Vyriausiasis tarnautojas (sąlyginė pareigybė)

9–17

Vyresnysis tarnautojas (sąlyginė pareigybė)

6–14

Tarnautojas (sąlyginė pareigybė)

1–10

Pastabos: 1. Patarėjo, eksperto, padėjėjo pareigybių kategorija nustatoma atsižvelgiant į tai, kokioje įstaigoje yra pareigybė ir kokio sudėtingumo ir masto problemos sprendžiamos.

2. Struktūrinio padalinio vadovo pareigybė – bet kurio struktūrinio padalinio (skyriaus, poskyrio) vadovo pareigybė, įrašyta į valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinį sąrašą.

3. Struktūrinio padalinio vadovo pavaduotojo pareigybė – bet kurio struktūrinio padalinio (skyriaus, poskyrio) vadovo pavaduotojo pareigybė, įrašyta į valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinį sąrašą.

4. Tarnautojo, vyresniojo tarnautojo ir vyriausiojo tarnautojo pareigybės yra sąlyginės. Konkrečiais atvejais vietoj žodžio „tarnautojas“ rašomas pareigybės pavadinimas (pavyzdžiui, tarnautojas – elektrikas, vyresnysis tarnautojas – vyresnysis elektrikas, vyriausiasis tarnautojas – vyriausiasis inžinierius).

5. Vyriausiojo tarnautojo pareigybė – visos į valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinį sąrašą įrašytos pareigybės, priskirtinos „A“ lygiui (išskyrus pareigybes, nurodytas 1–3 pastabose).

6. Vyresniojo tarnautojo pareigybė – visos į valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinį sąrašą įrašytos pareigybės, priskirtinos „B“ ir „C“ lygiui (išskyrus pareigybes, nurodytas 1–4 pastabose).

7. Tarnautojo pareigybė – visos kitos į valstybės tarnautojų pareigybių pavyzdinį sąrašą įrašytos pareigybės (išskyrus pareigybes, nurodytas 1–5 pastabose).

8. Pareigybės aprašyme nurodomas originalus pareigybės pavadinimas, prie kurio pridedami (arba nepridedami) žodžiai „vyresnysis“, „vyriausiasis“.

9. Ši tipinių pareigybių lentelė nenustato pareigybių pavadinimų, tik grupuoja jas ir nustato pareigybių kategorijų intervalus.

______________


Valstybės tarnautojų pareigybių

aprašymo ir vertinimo metodikos

6 priedas

 

VIDAUS REIKALŲ SISTEMOS VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ pareigybių analitinio vertinimo lentelės

 

I. Policijos pareigūnų pareigybių vertinimo kriterijai

 

1. Atsakomybė už darbą

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

5

Asmeninė atsakomybė už savo veiklą

20

4

Atsakomybė už įstaigos padalinio struktūrinio vieneto veiklą

50

3

Atsakomybė už įstaigos padalinio veiklą

80

2

Atsakomybė už kelių įstaigos padalinių veiklą

120

1

Atsakomybė už įstaigos veiklą

200

 

2. Sprendimų priėmimo lygis

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

6

Sprendimai daro įtaką įstaigos padalinio veiklai

20

5

Sprendimai daro įtaką veiklai apylinkės mastu

40

4

Sprendimai daro įtaką veiklai seniūnijos mastu

60

3

Sprendimai daro įtaką veiklai miesto, rajono mastu

120

2

Sprendimai daro įtaką veiklai apskrities mastu

180

1

Sprendimai daro įtaką veiklai valstybės mastu

250

 

3. Darbo sudėtingumas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

8

Būtina sugebėti atsirinkti ir taikyti darbe įprastines taisykles ir instrukcijas

30

7

Būtina sugebėti rasti sprendimus įvairiose vidutinio sudėtingumo situacijose, dažniausiai susidarančiose darbuotojui gerai pažįstamoje srityje

40

6

Atliekamos sudėtingesnės užduotys. Būtina sugebėti greitai rasti reikiamus sprendimus

50

5

Susiduriama su įvairesnėmis problemomis, kurioms išspręsti reikia sugebėjimo apibendrinti ir analizuoti pateiktą medžiagą. Klaidingi sprendimai turėtų ribotą poveikį už įstaigos ribų

70

4

Susiduriama su įvairiapusiškomis problemomis. Kai kurioms iš jų spręsti gali prireikti tam tikrų bendradarbiavimo su visuomene įgūdžių. Būtina nuolat teoriškai ir praktiškai tobulintis

90

3

Iškyla įvairių sudėtingesnių problemų, kurioms išspręsti reikia specialių įgūdžių arba nemažos patirties. Klaidingai nustatyta problema gali pakenkti darbo veiklai už įstaigos ribų. Reikia darbo patirties ir darbo koordinavimo įgūdžių

120

2

Sprendžiamos sudėtingos daugybę gyvenimo pusių apimančios problemos. Jas sprendžiant būtina atsižvelgti į kitų institucijų ir įstaigų nuomonę. Įmanomas ne vienas šių problemų sprendimo būdas. Būtina veiklą planuoti. Būtini geri bendradarbiavimo su kitų įstaigų darbuotojais įgūdžiai, kurie padėtų išspręsti iškilusias problemas

160

1

Labai sudėtingos problemos, apimančios platų veiksmų ir paslaugų diapazoną. Norint tinkamai išspręsti kylančias problemas, būtina jas aiškiai apibrėžti ir tiksliai išanalizuoti prieš pateikiant alternatyvius sprendimo būdus ir tų būdų įvertinimą. Strategijos formavimas. Problemai išspręsti dažnai reikia puikių strateginių įgūdžių

200

 

4. Ypatingi įgaliojimai

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

2

Einant tarnybines pareigas ir tik atliekant specialiąsias policines priemones, gali prireikti būti pasirengusiam įstatymų nustatyta tvarka panaudoti šaunamąjį ginklą ir specialiąsias priemones

50

1

Atlikdamas tarnybines pareigas, pareigūnas nuolat turi būti pasirengęs įstatymų nustatyta tvarka panaudoti šaunamąjį ginklą ir specialiąsias priemones

100

 

5. Darbo sąlygos

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

7

Darbui atlikti nereikia nuolatinės protinės veiklos arba didelių fizinių pastangų ir nervinės įtampos

10

6

Darbas susijęs su paprastos informacijos apdorojimu

20

5

Darbui atlikti reikia nuolatinės protinės veiklos ir nervinės įtampos

40

4

Darbas susijęs su sudėtingos informacijos apdorojimu ir apibendrinimu

60

3

Intensyvus didelės protinės ir nervinės įtampos arba pavojingas darbas

90

2

Darbui atlikti reikia didelės protinės ir nervinės įtampos, didelio susikaupimo, didelių fizinių pastangų, jis gali būti susijęs su pavojumi tarnautojo gyvybei

120

1

Darbui atlikti reikia didelės protinės ir nervinės įtampos, didelio susikaupimo, didelių fizinių pastangų, jis susijęs su nuolatiniu pavojumi tarnautojo gyvybei

160

 

6. Tarnybiniai ryšiai

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

6

Bendradarbiavimas tik struktūriniame padalinyje

20

5

Nuolatiniai ryšiai su tos pačios įstaigos kitų struktūrinių padalinių darbuotojais

30

4

Ryšiai su kitomis įstaigomis, taip pat tos pačios įstaigos padalinių aukštesniaisiais pareigūnais

60

3

Nuolatinis darbas su gyventojais sprendžiant jų problemas arba ryšiai su aukštesniojo statuso įstaigų darbuotojais, arba nuolatinis darbas su laikinai sulaikytais asmenimis areštinėse ir budėtojų padaliniuose

80

2

Operatyvinė veikla

90

1

Nuolatiniai ryšiai su aukščiausiojo rango aukštesniojo statuso įstaigų valstybės tarnautojais, atstovavimas įstaigos interesams valstybės mastu arba nuolatinis atstovavimas tarnybai užsienio valstybėse

100

 

7. Išsilavinimas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

4

Būtinas vidurinis išsilavinimas ir profesinė kvalifikacija

35

3

Būtinas aukštesnysis (aukštasis neuniversitetinis) išsilavinimas

50

2

Būtinas aukštasis universitetinis išsilavinimas

80

1

Būtinas aukštasis universitetinis išsilavinimas, taip pat būtina išeiti Lietuvos viešojo administravimo instituto aukščiausiųjų kategorijų valstybės tarnautojų mokymo programą

100

 

8. Darbo vieta ir laikas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

3

Darbas nustatytoje darbo vietoje įprastu darbo režimu

20

2

Darbas susijęs su funkcijų vykdymu kintant darbo vietai arba naktinis ir pamaininis darbas

80

1

Darbas nuolat keičiantis darbo vietai ir laikui

120

 

Kategorijų atitikimo balus lentelė

 

Balų intervalas

Kategorija

951–1000

29

901–950

28

851–900

27

801–850

26

751–800

25

701–750

24

651–700

23

601–650

22

551–600

21

501–550

20

451–500

19

401–450

18

321–400

17

281–320

16

261–280

15

241–260

14

221–240

13

150–220

12

 

II. Kitų viešojo administravimo valstybės tarnautojų pareigybių – kai kurių departamentų prie Vidaus reikalų ministerijos (Migracijos departamento, pataisos reikalų departamento, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, Tardymo departamento, policijos departamento, Vadovybės apsaugos departamento) ir jiems pavaldžių įstaigų, taip pat Specialiųjų tyrimų tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento ir Kalėjimų departamento prie Teisingumo ministerijos – vertinimo kriterijai

 

1. Atsakomybė už personalą

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

9

Niekam nevadovauja

0

8

Vadovauja ne daugiau kaip 6 tarnautojams

20

7

Vadovauja ne daugiau kaip 10 tarnautojų

40

6

Vadovauja ne daugiau kaip 20 tarnautojų

60

5

Vadovauja ne daugiau kaip 50 tarnautojų

80

4

Vadovauja ne daugiau kaip 100 tarnautojų

100

3

Vadovauja ne daugiau kaip 200 tarnautojų

120

2

Vadovauja ne daugiau kaip 1000 tarnautojų

160

1

Vadovauja daugiau kaip 1000 tarnautojų

200

 

2. Atsakomybė už darbą

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

7

Atsako tik už savo veiklą

0

6

Atsako už nedidelio padalinio veiklą

40

5

Atsako už įstaigos materialines vertybes

70

4

Atsako už didelio padalinio veiklą

90

3

Atsako už įstaigos finansus

130

2

Atsako už kelių įstaigos padalinių veiklą

160

1

Visiškai atsako už įstaigos veiklą

200

 

3. Išsilavinimas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

5

Vidurinio išsilavinimo nereikia

10

4

Būtinas vidurinis išsilavinimas ir profesinė kvalifikacija

30

3

Būtinas aukštesnysis (aukštasis neuniversitetinis) išsilavinimas (specialusis vidurinis – technikumas)

50

2

Būtinas aukštasis universitetinis arba jam prilygintas išsilavinimas –aukštasis išsilavinimas, kuris buvo iki dviejų pakopų studijų sistemos įvedimo

80

1

Būtinas aukštasis išsilavinimas, taip pat būtina išeiti Lietuvos viešojo administravimo instituto aukščiausiųjų kategorijų valstybės tarnautojų mokymo programą

100

 

4. Profesinė patirtis

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

5

Būtina sugebėti atsirinkti ir  taikyti darbe įprastines taisykles ir instrukcijas. Būtina stažuotė

10

4

Būtina sugebėti rasti sprendimus įvairiose vidutinio sudėtingumo situacijose, dažniausiai susidarančiose tarnautojui gerai pažįstamoje srityje. Reikia 1 metų valstybės tarnybos stažo

20

3

Reikia 2–3 metų valstybės tarnybos stažo, sugebėti greitai rasti būtinus sprendimus

40

2

Būtina nuolat teoriškai ir praktiškai tobulintis, reikia darbo koordinavimo įgūdžių

70

1

Būtina sugebėti apibendrinti praktinę patirtį ir perteikti ją kitiems, reikia gerų valdymo sugebėjimų. Sprendžiant iškilusias problemas, būtina nuolat pasitelkti analitinius ir konceptualius sugebėjimus

100

 

5. Sprendimų priėmimo lygis

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

5

Dažnai reikia savarankiškai priimti sprendimus. Veikla interpretuojama pagal nuorodas ir taisykles, griežtai reglamentuojama

40

4

Retkarčiais reikia priimti nestandartinius sprendimus. Sprendimas pasirenkamas iš kelių variantų

80

3

Darbas atliekamas visai savarankiškai. Kontroliuojamas tik pagrindinis rezultatas. Problemos sudėtingos. Renkamasi iš daugelio įvairių galimybių

110

2

Darbas atliekamas visiškai savarankiškai, reikia patirties, plačių ir nuodugnių atitinkamų sričių žinių, problemų analitinio įvertinimo ir apibendrinimo. Prireikia savarankiškai rinktis darbo metodus. Sudaromi ilgalaikiai planai

140

1

Darbas susijęs su planavimu, jo metodų tobulinimu, įvertinimo kontrole ir kitais elementais, kuriems reikia plačių ir nuodugnių atitinkamos srities žinių. Darbo reikalavimai ir problemos nėra aiškiai apibrėžti. Sudaromi ilgalaikiai strateginiai planai

180

 

6. Įtaka priimamiems sprendimams

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

4

Nedidelė įtaka – analizuojama tik dalis bendros informacijos, rekomenduojama tolesnė veikla

20

3

Didelė įtaka – visos problemos analizuojamos, rekomenduojama tolesnė veikla

50

2

Esminė įtaka – išsami visos problemos analizė konsultuojantis su kolegomis, pateikiamos suderintos rekomendacijos

 

70

1

Pagrindinė įtaka – išsami ir kompetentinga visos problemos analizė ir rekomendacijos, į kurias visada atsižvelgiama

100

 

7. Ryšiai, bendradarbiavimas ir bendravimas

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

7

Bendravimas tik su to paties lygio to paties padalinio tarnautojais

10

6

Dažni ryšiai su tos pačios įstaigos kitų padalinių tarnautojais

20

5

Nuolatiniai ryšiai su gyventojais sprendžiant jų problemas

30

4

Ryšiai su kitomis įstaigomis, taip pat su tos pačios įstaigos padalinių aukštesniaisiais pareigūnais

50

3

Būtini nuolatiniai ryšiai ir bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis. Prisireikia bendrauti su aukščiausiojo rango aukštesniojo statuso įstaigų valstybės tarnautojais

70

1

Nuolatiniai ryšiai su aukščiausiaisiais valstybės tarnybos pareigūnais, siekiant daryti įtaką sprendimų priėmimui. Atstovavimas įstaigos interesams valstybės mastu

90

 

8. Darbo sąlygos

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

6

Darbui atlikti nereikia nuolatinės didelės nervinės įtampos ir protinio krūvio

20

5

Darbui atlikti reikia nuolatinio protinio krūvio ir nervinės įtampos

40

4

Darbas susijęs su sudėtingos informacijos apibendrinimu, darbas su nuteistais, areštuotais ir sulaikytais asmenimis

60

3

Intensyvus didesnės protinės ir nervinės įtampos pavojingas darbas ir operatyvinė veikla

90

2

Darbui atlikti reikia didesnės protinės ir nervinės įtampos, didesnio susikaupimo, didelių fizinių pastangų, jis susijęs su nuolatiniu pavojumi tarnautojo gyvybei

120

1

Darbui atlikti reikia didesnės protinės ir nervinės įtampos, didesnio susikaupimo, didelių fizinių pastangų, jis susijęs su nuolatiniu pavojumi tarnautojo gyvybei. Valstybės tarnautojas veikimu ar neveikimu sukelia pavojų savo ir kitų žmonių gyvybei

160

 

9. Darbo vieta

 

Dėmens Nr.

Kriterijaus dėmenys

Balai

3

Tarnyba susijusi su funkcijų vykdymu nustatytoje darbo vietoje

20

2

Tarnyba susijusi su funkcijų vykdymu kintant darbo vietai

60

1

Tarnyba susijusi su nenormuota darbo diena kintant darbo vietai

100

 

Pareigybės įvertinimo balais suvestinė lentelė

 

Kriterijus

Dėmens Nr.

Balai

Atsakomybė už personalą

 

 

Atsakomybė už darbą

 

 

Sprendimų priėmimo lygis

 

 

Darbo sąlygos

 

 

Išsilavinimas

 

 

Profesinė patirtis

 

 

Įtaka priimamiems sprendimams

 

 

Ryšiai, bendradarbiavimas ir bendravimas

 

 

Darbo vieta

 

 

Suma

 

 

Kategorijų atitikimo balus lentelė

 

Balų intervalas

Kategorija

1100–1250

1000–1099

960–999

920–959

880–919

840–879

790–839

740–789

690–739

640–689

590–639

540–589

490–539

450–489

390–449

340–389

290–339

250–289

210–249

170–209

28

27

26

25

24

23

22

21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

______________

 



* Nurodomas apibendrintas įstaigų pavadinimas, pavyzdžiui, bendrojo lavinimo mokyklų viešųjų paslaugų valstybės tarnautojų apibendrintas (suvestinis) pareigybių sąrašas. Prie užpildytos formos pridedamas sąrašas įstaigų, kurių valstybės tarnautojų pareigybės įtrauktos į šį sąrašą.

* Galutinė suma gaunama padauginus surinktų balų sumą iš pataisos koeficiento priklausomai nuo įstaigos, kurioje vertinamos pareigybės.