LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETE NUMATYTO STABILIZAVIMO FONDO (SVEIKATOS SISTEMOS PERTVARKAI) LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2010 m. kovo 19 d. Nr. V-202
Vilnius
Vadovaudamasis Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 7 d. nutarimu Nr. 1654 (Žin., 2009, Nr. 150-6713):
1. Tvirtinu Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2010 m. kovo 19 d.
įsakymu Nr. V-202
PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETE NUMATYTO STABILIZAVIMO FONDO (SVEIKATOS SISTEMOS PERTVARKAI) LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) (toliau – Stabilizavimo fondas) lėšų naudojimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis:
1.1. Lietuvos Respublikos 2010 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu (Žin., 2009, Nr. 147-6549);
1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 7 d. nutarimu Nr. 1654 „Dėl Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 150-6713);
2. Stabilizavimo fondo lėšos skiriamos restruktūrizuojamų asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – restruktūrizuojamos įstaigos) išlaidoms, susijusioms su darbo santykiais, atleidžiant darbuotojus pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 129 straipsnio 2 dalį ir 136 straipsnio 1 dalies 6 punktą, kompensuoti.
3. Pagrindinės sąvokos:
Restruktūrizuojama įstaiga – įstaiga, kuri įgyvendinant Programą restruktūrizuojama (reorganizuojama, pertvarkoma, likviduojama ar naujai steigiama) dėl sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo ir (ar) dėl sveikatos priežiūros įstaigų tinklo optimizavimo.
Duomenys apie atleidžiamus darbuotojus – restruktūrizuojamos įstaigos informacija apie atleidžiamus darbuotojus.
Restruktūrizuojamos įstaigos išlaidos – išlaidos, susijusios su darbo santykių nutraukimu.
Stabilizavimo fondo lėšų poreikis – atleidžiant darbuotojus numatomų patirti restruktūrizuojamos įstaigos išlaidų suma.
II. STABILIZAVIMO FONDO LĖŠŲ SKYRIMO KRITERIJAI
4. Nutarimus dėl Stabilizavimo fondo lėšų skyrimo priima Stabilizavimo fondo lėšų skyrimo komisija (toliau – Komisija), sudaryta Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) direktoriaus įsakymu. Komisija sudaroma iš penkių narių: dviejų Sveikatos apsaugos ministerijos ir trijų VLK atstovų.
5. Stabilizavimo fondo lėšų skyrimo kriterijai:
5.2. kompensuojamos restruktūrizuojamos įstaigos išlaidos, patirtos dėl darbuotojų, kurie netenka darbo restruktūrizuojamoje įstaigoje, atleidimo:
III. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR VERTINIMAS
6. Restruktūrizuojama įstaiga iki 2010 m. kovo 23 d. pateikia teritorinei ligonių kasai (toliau – TLK):
6.1. įstaigos vadovo arba steigėjo (-ų) informaciją (sprendimą, planą ar kt.) apie veiklos pertvarkymus ir/ar struktūrinius pakeitimus, dėl kurių atleidžiami darbuotojai;
7. TLK ne ilgiau kaip per 4 dienas nuo 6 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos:
8. Komisija, gavusi iš TLK 7.4 punkte nurodytus dokumentus, per 3 dienas ją įvertina ir, vadovaudamasi 5 punkte nurodytais kriterijais bei atsižvelgdama į Stabilizavimo fondo finansines galimybes, priima nutarimą dėl restruktūrizuojamos įstaigos išlaidų kompensavimo iš Stabilizavimo fondo, kuriame teikia vieną iš galimų siūlymų:
IV. LĖŠŲ SKYRIMAS
9. Atsižvelgdamas į Komisijos nutarimą, VLK direktorius įsakymu, suderintu su sveikatos apsaugos ministru, tvirtina restruktūrizuojamų įstaigų, kurioms skiriamos Stabilizavimo fondo lėšos, sąrašą ir šioms įstaigoms numatytas lėšų sumas.
10. TLK, vadovaudamasi VLK direktoriaus įsakymu dėl lėšų skyrimo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu informuoja savo veiklos zonos restruktūrizuojamas įstaigas apie joms skiriamas lėšas ir su jomis pasirašo susitarimus dėl išlaidų kompensavimo Stabilizavimo fondo lėšomis ir patvirtina restruktūrizuojamos įstaigos parengtą Programos (išlaidų) sąmatą, t. y. užpildo formą BFP-1, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 (Žin., 2009, Nr. 7-237). Sąmata sudaroma 2 egzemplioriais – po vieną restruktūrizuojamai įstaigai ir TLK. Neparengus ir nepatvirtinus sąmatos, naudoti Programai skirtų PSDF biudžeto lėšų neleidžiama.
V. APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ IR ATSAKOMYBĖ
11. Patvirtinus Programos išlaidų sąmatą ne vėliau kaip kitą darbo dieną restruktūrizuojama įstaiga pateikia TLK:
11.1. pagal Komisijos nutarimą patikslintus šio aprašo 6.2 punkte nurodytus duomenis apie atleidžiamus darbuotojus;
12. TLK, gavusi 11 punkte nurodytus dokumentus, nedelsdama kreipiasi į VLK dėl lėšų pervedimo, pateikdama lėšų paraišką (laisvos formos).
13. Gavusi TLK paraišką, VLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną perveda Stabilizavimo fondo lėšas į TLK sąskaitą.
14. Gavusi iš VLK lėšas, TLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną jas perveda į restruktūrizuojamos įstaigos nurodytą sąskaitą.
15. Pasibaigus metų ketvirčiui, restruktūrizuojamos įstaigos iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos parengia gautų iš Stabilizavimo fondo panaudojimo biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, t. y. užpildo formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Žin., 2009, Nr. 3-60, Nr. 151-6813), ir pateikia TLK kartu su vardiniu atleistų darbuotojų sąrašu, kuriame nurodomos su darbuotojų atleidimu susijusios išlaidos.
16. Restruktūrizuojamos įstaigos vadovas atsako už teikiamų duomenų teisingumą ir Stabilizavimo fondo lėšų naudojimą pagal paskirtį įstatymų nustatyta tvarka.
17. Restruktūrizuojama įstaiga vienerius metus nuo lėšų iš Stabilizavimo fondo gavimo dienos TLK kas ketvirtį pateikia darbuotojų ir jų užimamų pareigybių sąrašą.
18. Tais atvejais, kai retruktūrizuojama įstaiga atleido darbuotoją, išmokėjo jam išmoką ir už tai gavo kompensaciją iš Stabilizavimo fondo, nepraėjus 1 metų laikotarpiui vėl priima tą patį arba kitą darbuotoją į tas pačias (ar analogiškas) pareigas restruktūrizuojamoje įstaigoje, laikoma, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžetui padaryta žala, ir restruktūrizuojama įstaiga privalo šias lėšas grąžinti į PSDF biudžetą.
19. Ne pagal paskirtį panaudotos Stabilizavimo fondo lėšos teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos iš kaltų asmenų ir grąžinamos į PSDF biudžeto sąskaitą.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
DUOMENYS APIE ATLEIDŽIAMUS DARBUOTOJUS
_______________________
(Restruktūrizuojama įstaiga)
_____________________
(Data)
Eil. Nr. |
Darbuotojo vardas, pavardė |
Padalinys |
Pareigybė |
Etatas |
Darbo stažas įstaigoje |
Vidutinis vieno mėnesio darbo užmokestis* |
Mėnesių, už kuriuos mokama išeitinė išmoka, skaičius |
Atleidimo data |
Darbuotojui priskaičiuotos išeitinės išmokos, kartu su draudėjo mokamomis valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokomis, suma |
Darbuotojui priskaičiuota nepanaudotų atostogų kompensacijos, kartu su draudėjo mokamomis valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokomis, suma |
Darbuotojui priskaičiuoto 1 mėn. darbo užmokesčio, kartu su draudėjo mokamomis valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokomis, suma** |
Stabilizavimo fondo lėšų poreikis (10+11+12) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
2010 M. I PUSMETIS |
||||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
2010 M. III KETVIRTIS |
||||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
2010 M. IV KETVIRTIS |
||||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: II, III, IV ketvirčiai |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
* Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 27 d. nutarimas Nr. 650 (Žin., 2003, Nr. 52-2326; 2006, Nr.105-4011; 2008, Nr.142-5627)
** žr. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo 5.2.3 punktą
(ASPĮ vadovas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(Vyr. finansininkas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |
Privalomojo sveikatos draudimo fondo
biudžete numatyto Stabilizavimo fondo
(sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų
naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
STABILIZAVIMO FONDO LĖŠŲ POREIKIS TLK VEIKLOS ZONOS RESTRUKTŪRIZUOJAMŲ ĮSTAIGŲ IŠLAIDOMS KOMPENSUOTI
IR TLK IŠVADA
__________________
(TLK pavadinimas)
____________________
(Data)
|
|
|
Teritorinės ligonių kasos išvada |
||
Eil. Nr. |
Restruktūrizuojama įstaiga |
Stabilizavimo fondo lėšų poreikis, Lt |
Kompensuoti |
Nekompensuoti |
Pastabos |
2010 M. II KETVIRTIS |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
x |
2010 M. III KETVIRTIS |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
x |
2010 M. IV KETVIRTIS |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
|
Iš viso: II, III, IV ketvirčiai |
|
|
|
x |
(TLK direktorius) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |