LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2003 m. gruodžio 24 d. Nr. ISAK-1890

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 914 (Žin., 1998, Nr. 67-1952; 2001, Nr. 68-2473; 2002, Nr. 66-2720), 11.12 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 80-3639) 2 ir 3 punktais:

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios švietimo ir mokslo ministro 2002 m. lapkričio 18 d. įsakymą Nr. 1885 „Dėl teisės aktų projektų derinimo ir vizavimo“.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro

2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. ISAK-

1890

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS

DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamentas (toliau vadinama – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau vadinama – ministerija) darbo tvarką.

2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, ministerijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Ministerija savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja ministras arba pagal kompetenciją jo pavedimu viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretorius ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas.

 

II. BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

I. MINISTRAS IR MINISTRO POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJAI

 

5. Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis ir tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimą ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais. Ministras koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą, taip pat jos įsteigtų įstaigų veiklą per šių įstaigų vadovus.

6. Ministras yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

7. Ministrą laikinai gali pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.

8. Ministras leidžia įsakymus (individualius ir norminius). Prireikus keli ministrai gali leisti bendrus įsakymus.

Ministro įsakymai įforminami ministro blanke.

9. Ministras leidžia įsakymus dėl:

9.1. ministerijos administracijos struktūros, pareigybių aprašymų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo;

9.2. ministerijos administracijos padalinių, ministerijos įsteigtų įstaigų nuostatų patvirtinimo, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų pareigybių aprašymų patvirtinimo;

9.3. ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, drausminių nuobaudų skyrimo ir jų skatinimo;

9.4. komisijų (darbo grupių) sudarymo;

9.5. ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių administravimo sričių nustatymo;

9.6. kitų įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam suteiktų funkcijų vykdymo.

10. Ministro įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144) nustatyta tvarka.

11. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministras, ministro patarėjas, padėjėjas ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti ir įgyvendinti sprendimus.

 

II. MINISTERIJOS ADMINISTRACIJA

 

12. Ministerija turi savo administraciją.

Ministerijos administracijai vadovauja ministerijos valstybės sekretorius. Ministerijos valstybės sekretorius pagal kompetenciją leidžia potvarkius.

13. Ministerijos administraciją sudaro departamentai ir skyriai (toliau vadinama – ministerijos administracijos padaliniai). Departamentams vadovauja direktoriai, skyriams – vedėjai. Departamentų direktoriai, skyrių vedėjai gali turėti pavaduotojus (departamentų direktoriai, skyrių vedėjai, jų pavaduotojai toliau šiame reglamente vadinami padalinių vadovais).

14. Ministerijos administracijos struktūra formuojama atsižvelgiant į įstatymų ir kitų teisės aktų ministerijai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas.

15. Ministerijos administracijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais jų nuostatais, padalinių vadovai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953), darbuotojai – pareigybių aprašymais.

16. Prie ministerijos gali būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiami departamentai, kontrolės ar apskaitos funkcijas vykdančios tarnybos ir inspekcijos (toliau vadinama – įstaigos prie ministerijos).

Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu ministerija vykdo visas ar dalį įstaigos prie ministerijos steigėjo funkcijų.

 

III. MINISTERIJOS KOLEGIJA

 

17. Ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos valstybės tarnautojai bei kitų institucijų atstovai.

18. Kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus kolegijai svarstyti.

19. Kolegijos posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami kolegijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

IV. MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

20. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir derinamais su Valstybės ilgalaikės veiklos strategija.

Ministerija savo veikloje vadovaujasi Valstybine švietimo strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. IX-1700 (Žin., 2003, Nr. 71-3216).

Ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir kontroliuoja ministerijos valstybės sekretorius.

21. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro, viceministro, valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių pasitarimuose pas ministrą. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti padalinių vadovai, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovai, kiti ministro pakviesti asmenys.

22. Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai gali organizuoti ministerijos administracijos padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

23. Ministerijos metines veiklos ataskaitas, kaip vykdoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, jos įgyvendinimo priemonės ir ministerijos strateginiai veiklos planai, Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia ministras.

 

V. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

24. Ministras pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų, pakomitečių ir komisijų pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Lietuvos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, Lietuvos Respublikos generaliniam prokurorui, užsienio šalių ambasadoriams Lietuvoje, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, dokumentus, siunčiamus Europos Sąjungos institucijoms, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus.

Ministras taip pat pasirašo sutartis, ministerijos ieškininius pareiškimus, skundus teismams, įgaliojimus ministerijos valstybės tarnautojams atstovauti ministerijai atlikti tam tikrus įgaliojime nurodytus veiksmus.

Nesant ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Nesant ministro, jo rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus, išskyrus įsakymus, gali pasirašyti ir viceministras arba ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis, apie tai vėliau informuodamas ministrą.

Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.

25. Prieš ministrui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius (išskyrus ministro įsakymus) vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas ir, jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį, viceministras ar ministerijos valstybės sekretorius.

Pasirašant ministro įsakymus (originalus), sutartis ir susitarimus, ministerijos ieškininius pareiškimus, skundus teismams, įgaliojimus, juos vizuoja ir Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.

26. Viceministras pasirašo dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Respublikos Prezidento kanceliarijos vadovui, Lietuvos Respublikos Seimo kancleriui, Ministro Pirmininko patarėjams, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus. Ministro rašytiniu pavedimu viceministras pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo suinteresuotoms institucijoms teikiamas derinti ministerijos parengtas teisės akto projektas. Viceministras pasirašo ir kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos valstybės sekretorius.

Prieš viceministrui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jeigu dokumentas susijęs su kito padalinio veikla – šio padalinio vadovas ir ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį.

27. Ministerijos valstybės sekretorius pasirašo potvarkius, dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų valstybės sekretorių pasirašytus raštus, ministro rašytiniu pavedimu – teikimus, kuriais Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiami derinti teisės aktų projektai, taip pat teikimus, kuriais suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ministerijos parengti teisės aktų projektai, atsiliepimus teismams, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, perdavimo-priėmimo aktus, mokėjimo pavedimus, kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, finansinius dokumentus, gali pasirašyti viceministras.

Prieš ministerijos valstybės sekretoriui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius (išskyrus potvarkių originalus) vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla – šio padalinio vadovas ir valstybės sekretoriaus prašymu – ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį, o pasirašant potvarkius (originalus), išskyrus personalo valdymo klausimais, sutartis, juos vizuoja ir Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.

Ministerijos valstybės sekretorius ministro rašytiniu pavedimu pasirašo potvarkius dėl ministerijos valstybės tarnautojų atostogų suteikimo, taip pat dėl darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, drausminių nuobaudų skyrimo, skatinimo.

28. Ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį pasirašo raštus Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams, užsienio šalių ambasadoms Lietuvoje bei Lietuvos Respublikos diplomatinėms atstovybėms užsienyje, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų sekretorių pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją, kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.

29. Prieš ministerijos sekretoriui pasirašant dokumentus, jų antruosius egzempliorius vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla – šio padalinio vadovas.

30. Dokumentai parengiami lietuvių kalba, jie turi būti derinami su darbuotoju, atsakančiu už dokumentų redagavimą.

31. Ministerijos administracijos departamentų vadovai, padalinių, nepriskirtų departamento struktūrai, vadovai turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus piliečiams, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovams, valdymo sričiai priskirtoms institucijoms, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų padalinių vadovams, švietimo centrams. Raštai įforminami ministerijos administracijos departamento, padalinio, nepriskirto departamento struktūrai, blanke ir registruojami atitinkamai departamente ar padalinyje.

 

III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

I. LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS, MINISTRO PIRMININKO PAVEDIMAI

 

32. Ministras užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Pavedimų vykdymą koordinuoja ministerijos valstybės sekretorius.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija nurodo ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

33. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamo teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdomi per 3 mėnesius nuo jų gavimo, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodomas konkretus įvykdymo laikas.

34. Jeigu pavedimas duodamas keliems ministerijos administracijos padaliniams, išvadas ar pasiūlymus pirmajam pavedimo originalo rezoliucijoje nurodytam vykdytojui kiti rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padaliniai pagal savo kompetenciją privalo pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pavedimo gavimo padalinyje dienos.

35. Jeigu ministerija negali laiku įvykdyti Vyriausybės pavedimo, iš anksto teikia suderintą Vyriausybės nutarimo, kuriame duodamas neįvykdytasis pavedimas, pakeitimo projektą.

Kitų pavedimų įvykdymo terminas gali būti pratęsiamas tik išimtiniais atvejais argumentuotu ministro prašymu.

Prašymai pratęsti kitų pavedimų įvykdymo terminą turi būti pateikiami ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki įvykdymo termino pabaigos.

 

II. MINISTRO, VICEMINISTRO, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIAUS

IR MINISTERIJOS SEKRETORIŲ PAVEDIMAI

 

36. Pavedimai gali būti duodami ministro įsakymais, rezoliucijomis, viceministro rezoliucijomis, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiais, rezoliucijomis, ministerijos sekretoriaus rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

37. Pavedimus duoti turi teisę:

37.1. ministras – ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, pavaldžių įstaigų vadovams;

37.2. viceministras – ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, padalinių vadovams pagal priskirtas veiklos sritis;

37.3. ministerijos valstybės sekretorius – ministerijos sekretoriams pagal jiems nustatytas administravimo sritis, padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, ir darbuotojams;

37.4. ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis – padalinių vadovams, šių padalinių valstybės tarnautojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, ir darbuotojams.

38. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis. Ministro pavedimų pavaldžių įstaigų vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja šių įstaigų vadovai.

39. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir pavedimus, nurodytus šio Reglamento 34 punkte) turi būti įvykdytas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime nenurodomas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdomi ne ilgiau kaip per 3 mėnesius nuo jų gavimo ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodomas konkretus įvykdymo laikas.

40. Jeigu pavedimas duotas raštu keliems vykdytojams, Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai, tvarkantys dokumentus, pateikia vykdytojams, kurie pagal savo kompetenciją privalo raštu pateikti išvadas, pasiūlymus pirmajam pavedime nurodytam vykdytojui likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino.

41. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, pirmasis pavedime nurodytas vykdytojas nedelsdamas apie tai turi pranešti pavedimą davusiam ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui ar ministerijos sekretoriui.

42. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.

 

IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

I. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS DERINTI

 

43. Ministerija, vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko (Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio) pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus (toliau vadinama – teisės aktų projektai), įstatymų koncepcijų projektus.

44. Teisės aktų projektus rengia ministerijos administracijos padaliniai. Teisės aktų projektams rengti ministro įsakymu ar ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu gali būti sudaromos darbo grupės iš ministerijos, pavaldžių įstaigų, kitų valstybės institucijų bei įstaigų, taip pat mokslo ir studijų institucijų atstovų. Rengti teisės aktų projektus ministras gali pavesti pavaldžioms įstaigoms pagal kompetenciją.

45. Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), įstatymo koncepcija turi atitikti Įstatymų koncepcijų rengimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10), reikalavimus.

46. Parengti teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka.

47. Prie parengtų teisės aktų projektų, prieš pateikiant juos derinti ministerijos administracijos padaliniams, gali būti pridedama:

47.1. prie galiojančio įstatymo ar kito Seimo teisės akto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo pakeitimo ar papildymo projekto – lyginamasis variantas, atitinkantis teisingumo ministro patvirtintas Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas;

47.2. prie įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas;

47.3. prie įstatymo projekto – aiškinamasis raštas, pasirašytas tų pačių asmenų, kaip ir teisės akto projektas. Aiškinamasis raštas rengiamas vadovaujantis Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) 135 straipsnio 3 dalimi.

48. Teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su ministerijos administracijos padaliniais jų nuostatuose priskirtos kompetencijos klausimais.

49. Ministerijos administracijos padaliniai savo išvadas dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų, turi pateikti per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis terminas.

50. Suderintą įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą (antrąjį egzempliorių), norminio pobūdžio ministro įsakymo originalą privalo vizuoti (parašas, vardas, pavardė ir data):

50.1. projektą rengęs valstybės tarnautojas ar jį rengusios darbo grupės vadovas;

50.2. darbuotojas, atsakantis už dokumentų redagavimą;

50.3. projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas;

50.4. ministerijos departamento, kuriam pavaldus projektą rengęs skyrius, direktorius;

50.5. jeigu projektas yra susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla – šio padalinio vadovas;

50.6. Finansų apskaitos ir kontrolės skyriaus vedėjas, jei projektas susijęs su finansine bei ūkine veikla;

50.7. Teisės skyriaus vedėjas ar jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas;

50.8. ministerijos valstybės sekretorius teikia ministrui pasirašyti (vizuoti).

51. Nenorminio pobūdžio teisės akto projektą, suderintą su Teisės skyriumi juridinės technikos požiūriu, turi vizuoti jį rengęs valstybės tarnautojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, taip pat padalinio, dalyvausiančio įgyvendinant teisės aktą, vadovas.

52. Ministerijos sekretorius teisės aktų projektus vizuoja pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

53. Teisės aktus ministrui vizuoti (pasirašyti) teikia ministerijos valstybės sekretorius.

54. Teisės aktų projektai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento 48 punktu, teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms.

55. Teikiant teisės aktų projektus pridedama:

55.1. jei teisės akto projektas teikiamas derinti su suinteresuotomis institucijomis – lydraštis- teikimas derinti, poveikio bazinio vertinimo pažyma, vadovaujantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975);

55.2. jei teisės akto projektas teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei – lydraštis-teikimas Vyriausybei, atitinkantis Vyriausybės darbo reglamento 45–46 punktus, projekto poveikio bazinio vertinimo pažyma;

55.3. prie galiojančio įstatymo ar kito Seimo teisės akto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo pakeitimo arba papildymo projekto – atitinkamo teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto lyginamasis variantas, atitinkantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas;

55.4. prie įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas;

55.5. prie įstatymo projekto – aiškinamasis raštas, atitinkantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies reikalavimus.

56. Teisės akto rengėjas, gavęs iš suinteresuotų institucijų pastabas ir pasiūlymus dėl projekto ir nesutinkantis atsižvelgti į jas, parengia derinimo pažymą, kurios originalą pasirašo ministras (esant ministro rašytiniam pavedimui – viceministras ar ministerijos valstybės sekretorius) ir ministerijos Teisės skyriaus vedėjas ar jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.

57. Derinimo pažymoje turi būti nurodoma:

57.1. suinteresuotos institucijos, su kuriomis projektas nesuderintas;

57.2. nesuderintos teisės akto projekto nuostatos, susijusios su suinteresuotų institucijų valdymo sritimis;

57.3. suinteresuotų institucijų pastabos ir pasiūlymai, kaip formuluoti nesuderintas teisės akto projekto nuostatas;

57.4. argumentai, kodėl neatsižvelgta į suinteresuotų institucijų pasiūlymus, susijusius su jų valdymo sritimis;

57.5. institucijos, kurioms teisės akto projektas buvo pateiktas derinti ir kurios per nustatytą terminą nepateikė pastabų, ir rašto, su kuriuo teisės akto projektas buvo pateiktas derinti atitinkamai institucijai, data ir numeris.

58. Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas parengtas ir šio Reglamento nustatyta tvarka suderintas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jų yra, taip pat lyginamasis variantas) turi būti vizuoti ministro (jeigu jo nėra – jį pavaduojančio ministro ir projektą teikiančios ministerijos viceministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus) ir ministerijos Teisės skyriaus vedėjo ar jo funkcijas atliekančio kito valstybės tarnautojo.

 

II. KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

59. Ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų.

60. Pateiktus ministerijai vizuoti kitų valstybės institucijų ar įstaigų teisės aktų projektus ministras (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis) vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų rengę išvadas ministerijos administracijos padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas.

Kitų valstybės institucijų ar įstaigų pateiktus ministerijai vizuoti teisės aktų projektus ministrui vizuoti teikia ministerijos valstybės sekretorius. Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto ministras turi pastabų ar pasiūlymų, jis jį vizuoja su pastaba, kuri pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.

 

III. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ, MINISTRO ĮSAKYMŲ SKELBIMAS

 

61. Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamų norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei dieną skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 „Dėl įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle“ (Žin., 1999, Nr. 15-389) nustatyta tvarka. Informacija apie teisės aktų projektus, kurie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 nustatyta tvarka nėra skelbiami interneto tinklalapyje, gali būti teikiama suderinus ją su ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

62. Teisės akto projekto rengėjas pateikia už ministerijos informacines technologijas atsakančiam darbuotojui skelbti ministerijos interneto tinklalapyje teisės akto projekto kopiją ir projektą kompiuterinėje laikmenoje.

63. Jeigu teisės akto projektas grąžintas ministerijai patikslinti arba papildomai suderinti, jis iš ministerijos interneto tinklalapio išimamas arba papildomai skelbiamos grąžinimo priežastys bei pastabos. Patikslintas teisės akto projektas skelbiamas iš naujo.

Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar ministrui priėmus atitinkamą sprendimą dėl ministerijos interneto tinklalapyje esančio teisės akto projekto, jis iš tinklalapio išimamas.

64. Už teisės akto projekto skelbimą, išėmimą iš ministerijos interneto tinklalapio atsako ministerijos administracijos padalinio, kuris rengė teisės akto projektą, vadovas.

65. Ministro norminiai įsakymai skelbiami „Valstybės žiniose“. Šie įsakymai „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo. Už ministro įsakymų paskelbimą „Valstybės žiniose“ atsako įsakymą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas.

Ministro individualūs įsakymai gali būti ministro nuožiūra skelbiami Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Jie „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami oficialiai paskelbti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo.

66. Ministro įsakymai (norminiai ir individualūs) skelbiami „Valstybės žiniose“ vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144).

67. Teisės aktus oficialiai skelbti „Valstybės žinių“ redakcijai pateikia ministerijos valstybės sekretorius. Teisės akto rengėjas, nė vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto pasirašymo suderinęs su Teisės skyriumi, pateikia „Valstybės žinių“ redakcijai ministerijos valstybės sekretoriaus pasirašytą lydraštį, teisės akto tekstą raštu ir kompiuterinėje laikmenoje („Word“ ar „Excel“ formatas).

 

IV. TARPTAUTINIŲ SUTARČIŲ RENGIMAS IR SUDARYMAS

 

68. Tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1948) ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2001, Nr. 84-2938). Tarptautinių sutarčių rengimą ir sudarymą organizuoja ir koordinuoja Švietimo strategijos departamento Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius.

 

V. MINISTERIJOS RAŠTVEDYBOS TVARKYMAS

 

69. Ministerijoje gauti raštai, dokumentai (toliau vadinama – raštai) registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje. Tik skyriuje registruoti raštai laikomi oficialiai ministerijoje gautais.

Visi gauti vokai atplėšiami, išskyrus vokus su užrašu „asmeniškai“ (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jeigu adresatas tokį raštą laiko tarnybiniu, jį kartu su voku grąžina Bendrųjų reikalų skyriui registruoti.

Ministerijoje gauti raštai elektroniniu paštu, faksu, jeigu juose yra nurodyti siuntėjo vardas, pavardė, adresas, registruojami bendra tvarka. Gauti teismo šaukimai antspauduojami registracijos spaudu, kuriame nurodoma jų gavimo data, ir nedelsiant perduodami Teisės skyriui.

70. Gauti raštai Bendrųjų reikalų skyriuje yra tikrinami, ar jie atsiųsti pagal nurodytą adresą, ar vokuose yra visi rašte nurodyti priedai. Jei voke trūksta priedų, apie tai nedelsiant informuojamas siuntėjas.

71. Visi raštai Bendrųjų reikalų skyriuje registruojami kompiuterinėse laikmenose vadovaujantis Dokumentų siuntimo pašto sistema.

72. Įregistravus raštą, jo pirmajame lape dedamas registracijos spaudas, kuriame nurodoma rašto gavimo data ir numeris, ir raštas perduodamas ministerijos valstybės sekretoriui susipažinti ir skirti vykdyti.

73. Paskyrus raštą vykdyti jis grąžinamas į Bendrųjų reikalų skyrių. Kompiuterinėse laikmenose įrašoma, kam raštas paskirtas vykdyti, ir užduotis perduodama elektroniniu paštu ministerijos administracijos padaliniams arba vykdytojams.

74. Vykdytojai parengtus raštus pateikia Bendrųjų reikalų skyriui, kuris atsako už jų registravimą ir išsiuntimą adresatams.

75. Siunčiami raštai turi būti įforminti pagal raštvedybos reikalavimus. Rašte nurodoma rengėjo vardas ir pavardė, telefono numeris. Jeigu siunčiamas atsakymas į gautą raštą, turi būti nurodyti rašto, į kurį atsakoma, rekvizitai.

76. Ant siunčiamojo rašto rekomenduojama rašyti ne daugiau kaip keturis adresatus. Jei raštą reikia išsiųsti daugiau kaip keturiems adresatams, parengiamas adresatų sąrašas su rengėjo parašu ir įteikiamas Bendrųjų reikalų skyriui. Tokiu atveju kiekviename siunčiamojo rašto egzemplioriuje užrašomas tik vienas adresatas.

Jeigu raštą reikia perduoti skubiai, jis gali būti perduodamas faksu, tačiau nustatyta tvarka adresatui būtina išsiųsti ir jo originalą.

77. Ministro įsakymų, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkių, išskyrus personalo valdymo klausimais, originalai registruojami jų pasirašymo dieną ir saugomi Bendrųjų reikalų skyriuje.

Ministerijos teisės aktų originalai personalo valdymo klausimais, išskyrus susijusius su tarnybinėmis komandiruotėmis, registruojami ir saugomi Personalo skyriuje.

Pasirašytos sutartys registruojamos ir saugomos Bendrųjų reikalų skyriuje.

78. Ministro pasirašyti įgaliojimai ir jų nuorašai saugomi Bendrųjų reikalų skyriuje.

79. Dokumentai su nuoroda „visiškai slaptai“, „slaptai“, „konfidencialiai“, „riboto naudojimo“ registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įslaptintų dokumentų apskaitos, raštvedybos organizavimo, tvarkymo bei kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2000 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2000, Nr. 76-2325).

 

VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ

IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

80. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriais organizuoja Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius.

81. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki susitikimo darbotvarkė, susijusi su susitikimu, bei kita medžiaga pateikiama ministrui (viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis), jeigu ministras nenustato kitaip.

82. Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretorių susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Užsienio reikalų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS

PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

83. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės formavimu rūpinasi Informacijos ir ryšių su visuomene sektorius (toliau – ryšių su visuomene padalinys).

84. Ryšių su visuomene padalinys kartu su kitų padalinių vadovais bei valstybės tarnautojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms bei visuomenei, komentuodamas pagal ministerijos kompetenciją su švietimo, mokslo ir studijų sritimis susijusius klausimus, informuodamas apie ministerijos vadovų, valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ryšių su visuomene padalinio vadovas, suderinęs su ministru, viceministru ar ministerijos valstybės sekretoriumi arba ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Ryšių su visuomene padalinys taip pat apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams.

85. Ryšių su visuomene padalinio išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei privalo atspindėti oficialią ministro poziciją.

86. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

87. Visa oficiali informacija, susijusi su ministerijos veikla, skelbiama ministerijos interneto tinklalapyje. Už tinklalapyje skelbiamą informaciją ir jos papildymą atsakingas ryšių su visuomene padalinys.

 

VIII. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS,

INTERESANTŲ PRIĖMIMAS

 

88. Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105) nustatyta tvarka, taip pat vadovaujantis Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje tvarka, patvirtinta švietimo ir mokslo ministro 2002 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 1767 (Žin., 2003, Nr. 1-4).

 

IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

89. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, pavaldžių įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. sausio 23 d. nutarimo Nr. 120 „Dėl tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje“ (Žin., 1996, Nr. 9-225) nustatyta tvarka, į užsienį – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 613 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį (Žin., 1995, Nr. 37-929) nustatyta tvarka.

90. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia ministras arba jo rašytiniu pavedimu – ministerijos valstybės sekretorius.

Ministro pavedimu ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia ministerijos valstybės sekretorius.

91. Siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje įforminamas ministro įsakymu, ministro pavedimu – ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu.

Kai į tarnybinę komandiruotę vyksta ministerijos sekretorius, padalinio vadovas, ministerijos įsteigtos įstaigos vadovas, įsakyme (potvarkyje) nurodomas išvykstantį į komandiruotę valstybės tarnautoją pavaduojantis asmuo.

92. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą padalinio vadovui; padalinių vadovai – ministerijos valstybės sekretoriui arba ministrui; viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai – ministrui. Finansų apskaitos ir kontrolės skyriui per 3 darbo dienas pateikia avansinę apyskaitą su pateisinamaisiais dokumentais.

Ministras, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, per 5 darbo dienas raštu pateikia Ministrui Pirmininkui komandiruotėje atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą.

Tarnybinių komandiruočių užsienyje dalykinės ataskaitos registruojamos Švietimo strategijos departamento Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyriuje.

93. Ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretorių vykimą į užsienį organizuoja ministerijos Švietimo strategijos departamento Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos skyrius.

94. Ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai, numatydami savo oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių), ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) informuoja Užsienio reikalų ministeriją apie išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus ir ne vėliau kaip per savaitę nuo vizitų ir susitikimų pabaigos pateikia šiai ministerijai jų ataskaitas.

 

X. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

95. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojų perkėlimo į kitas pareigas ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.

Kasmetinės, tikslinės atostogos ministerijos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

96. Kasmetinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu patvirtintą atostogų suteikimo grafiką.

Kasmet iki balandžio 15 d. padalinių vadovai pateikia Personalo skyriui ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafiką, suderinę su departamento direktoriumi, ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

Ministerijos įsteigtų įstaigų vadovams kasmetinės atostogos suteikiamos pagal einamųjų metų balandžio 15 d. pateiktus prašymus ir ministro įsakymu patvirtintą atostogų grafiką.

97. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministerijos įsteigtų įstaigų vadovams atostogos suteikiamos ministro įsakymu.

Viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams kasmetinės atostogos suteikiamos pagal ministerijos valstybės sekretoriaus teikimu ministro patvirtintą atostogų suteikimo grafiką.

Ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams atostogos suteikiamos ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu.

98. Vadovaujantis Darbo kodeksu, darbuotojų pageidavimu kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos dalimis. Viena iš kasmetinių atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip keturiolika dienų. Antroji atostogų dalis ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, esant svarbioms priežastims, gali būti skaidoma dalimis ministerijos valstybės sekretoriui sutikus.

99. Ministerijos administracijos padalinių vadovų, neturinčių pavaduotojų, atostogų metu pareigas eina ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu paskirtas kitas valstybės tarnautojas.

100. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ir darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduodami vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XI. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

101. Ministerijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3166).

102. Ministerijos darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

103. Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, už ministerijai padarytą žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

104. Ministerijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn atsakomybėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

105. Įstatymų nustatytais atvejais ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRUI, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIUI, MINISTERIJOS SEKRETORIAMS, ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

106. Keičiantis ministrui reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

107. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui ir kitiems valstybės tarnautojams bei darbuotojams reikalai perduodami pagal ministro nustatytos formos reikalų perdavimo aktą.

108. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus, padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojui, ministerijos valstybės sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos sekretoriui, ministerijos sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos valstybės sekretoriui ar kitam ministerijos sekretoriui, padalinio vadovo – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui.

109. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas kiti ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsako, padalinio vadovui, atsiskaitymo lapelį – Finansų apskaitos ir kontrolės skyriui.

Padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją(-us) ar darbuotoją(-us), atsakingą(-us) už perduotų reikalų tvarkymą.

 

XIV. ANTSPAUDO SU LIETUVOS VALSTYBĖS HERBU NAUDOJIMAS IR SAUGOJIMAS

 

110. Už ministerijos antspaudo su Lietuvos valstybės herbu saugojimą ir jo naudojimą atsako ministerijos valstybės sekretorius. Ministerijos valstybės sekretoriaus nesant, ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

111. Ministerijos antspaudas su Lietuvos valstybės herbu gaminamas, saugomas, apskaitomas ir sunaikinamas vadovaujantis Leidimų užsakyti pagaminti antspaudus su Lietuvos valstybės ar savivaldybės herbu išdavimo, antspaudų saugojimo, apskaitos, sunaikinimo bei veiklos ataskaitos pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 657 (Žin., 2002, Nr. 127-5767).

112. Antspaudo saugojimo ir naudojimo tvarka nustatoma ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu.

 

XV. ARCHYVO TVARKYMAS

 

113. Ministerijos archyvą tvarko ministerijos Bendrųjų reikalų skyriaus vyr. specialistas, vadovaudamasis Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).

 

XVI. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

114. Ministerijos tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838) nustatyta tvarka.

115. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941) nustatyta tvarka.

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

116. Ministerijos administracijos Finansų apskaitos ir kontrolės padalinio vadovas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) nuostatomis, atlikdamas išankstinę finansų kontrolę, turi teisę be atskiro ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretoriaus nurodymo gauti iš ministerijos administracijos padalinių vadovų ir valstybės tarnautojų arba darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus dėl dokumentų ūkinei operacijai atlikti parengimo ir ūkinės operacijos atlikimo bei dokumentų kopijas.

117. Darbuotojų, priimtų dirbti pagal neterminuotą darbo sutartį, nustatomas penkerių metų darbo pažymėjimo galiojimo laikas. Darbo pažymėjimą darbuotojas privalo turėti su savimi. Praradus darbo pažymėjimą, privalu pranešti Personalo skyriui ne vėliau kaip kitą darbo dieną.

118. Konkrečius ministerijos darbo organizavimo praktinio įgyvendinimo klausimus reglamentuoja ministerijos norminiai administracijos aktai.

______________