LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO 2006 m. SPALIO 10 d. ĮSAKYMO Nr. ĮV-464 „DĖL VAIKŲ IR JAUNIMO KULTŪRINĖS EDUKACIJOS PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLIŲ, PARAIŠKOS, SUTARTIES, ATASKAITOS FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. spalio 8 d. Nr. ĮV-549

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. ĮV-464 „Dėl Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sutarties, ataskaitos formų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 110-4176; 2008, Nr.18-654, Nr. 133-5150), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                Remigijus Vilkaitis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2006 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. ĮV-464

(Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2009 m. spalio 8 d.

įsakymo Nr. ĮV-549 redakcija)

 

VAIKŲ IR JAUNIMO KULTŪRINĖS EDUKACIJOS PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai (toliau – ministerija) pateiktų vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektų dalinio finansavimo prioritetus ir kriterijus, paraiškų pateikimo ir svarstymo tvarką, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką.

2. Lėšos vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektams iš dalies finansuoti yra numatomos kiekvienais metais ministerijai skirtuose valstybės biudžeto asignavimuose.

3. Paraiškas dėl vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektų dalinio finansavimo gali teikti pelno nesiekiantys viešieji juridiniai asmenys, veikiantys kultūros srityje ir teikiantys kultūros srities paslaugas (toliau – projekto vykdytojas). Teikdamas paraišką projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti dalinį finansavimą tam pačiam projektui vykdyti iš kitų ministerijos strateginiame plane nurodytų programų priemonių. Projektas negali būtų dalijamas į mažesnius projektus (vykdomus to paties ar kito vykdytojo), kurių paraiškos būtų teikiamos ir skiriamas dalinis finansavimas jų įgyvendinimui, kaip atskiriems projektams, iš kitų ministerijos strateginio plano nurodytų programų priemonių.

4. Ministerijai pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms šių taisyklių 23 ir 29.1 punktai netaikomi.

 

II. DALINIO FINANSAVIMO PRIORITETAI IR KRITERIJAI

 

5. Vertinant vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektus prioritetai teikiami:

5.1. projektams, vykdomiems regionuose;

5.2. projektams, kuriuos bendrai vykdo valstybės ir savivaldybių kultūros įstaigos, nevyriausybinės organizacijos;

5.3. projektams, kuriuose dalyvauja kultūros ir meno kūrėjai;

5.4. projektams, kuriems finansavimą skiria savivaldybė ir rėmėjai;

5.5. tęstiniams projektams.

6. Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektai vertinami vadovaujantis šiais kriterijais:

6.1. ar plėtoja vaikų ir jaunimo kultūrinę edukaciją (kiek įtraukia į kultūrinę veiklą vaikų ir jaunimo);

6.2. ar pakankama materialinė bazė ir edukacinių užsiėmimų vadovų kvalifikacija;

6.3. ar skatina novatoriškus mokymo ir mokymosi metodus kultūrinėje erdvėje;

6.4. ar formuoja vaikų ir jaunimo iniciatyvumą, kūrybiškumą;

6.5. ar formuoja aktyvaus dalyvavimo Lietuvos kultūriniame gyvenime įgūdžius;

6.6. skirti skleisti informaciją apie kultūros įstaigų vykdomus kultūrinės edukacijos projektus (informaciniai leidiniai).

7. Lėšos neskiriamos rekonstruoti pastatams, kapitaliniam remontui, įsigyti ilgalaikį turtą, padengti dalyvavimo tarptautinėse asociacijose narystės išlaidas arba panaudoti kitiems projektams.

8. Lėšos neskiriamos projektų vykdytojams, kurie nustatyta tvarka neatsiskaitė ar atsiskaitė pavėluotai už ankstesniais metais iš valstybės biudžeto lėšų finansuotus projektus arba buvo nustatyta, kad gautos lėšos panaudotos ne pagal pateiktą ir ministerijos patvirtintą projekto išlaidų sąmatą.

 

III. PARAIŠKŲ PATEIKIMO IR SVARSTYMO TVARKA

 

9. Paraiškos pagal kultūros ministro patvirtintą formą priimamos ministerijai paskelbus (ministerijos interneto svetainėje www.lrkm.lt) vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektų dalinio finansavimo konkursą.

10. Skelbime nurodoma:

10.1. paraiškų priėmimo laikas;

10.2. paraiškų pateikimo būdas;

10.3. paraiškas priimantis skyrius;

10.4. priemonės vykdytojo vardas, pavardė ir telefonas;

10.5. lėšų skyrimo prioritetai;

10.6. papildomi dokumentai, kuriuos būtina pridėti prie paraiškos;

10.7. kita projekto vykdytojams reikalinga informacija.

11. Kartu su paraiškomis (1 originalas ir 3 kopijos) būtina pateikti projekto vykdytojo registravimo pažymėjimo kopiją, įstatų (nuostatų) kopiją (pirmą kartą teikiant projektą) bei dvi rekomendacijas.

12. Paraiškos nesvarstomos, jei jos užpildytos netvarkingai, pateiktos pasibaigus ministerijos nustatytam paraiškų priėmimo laikui, neatitinka konkursui keliamų reikalavimų, jeigu pateikti ne visi būtini dokumentai arba nustatoma, kad projekto vykdytojas pažeidė šių taisyklių 3 punkto reikalavimus.

13. Paraiškas svarsto, teikia išvadas ir siūlo, kokią dalį prašomų lėšų skirti projektui įgyvendinti, Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos ekspertų komisija (toliau – ekspertų komisija).

14. Ekspertų komisijos darbui vadovauja ekspertų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas narys.

15. Ekspertų komisijos narys neturi teisės balsuoti dėl projektų finansavimo, jeigu jis:

15.1. išrinktas į projekto vykdytojo valdymo organus, steigėjas;

15.2. yra projekto kūrybinės grupės narys;

15.3. susijęs giminystės ryšiais su projektą teikiančios organizacijos darbuotojais, steigėjais.

16. Tais atvejais, kai apie privačių ir viešų interesų konfliktą nepranešama bei ekspertas nenusišalina nuo projektų svarstymo, esant šių taisyklių 16 punkte išvardytoms aplinkybėms, jo balsavimas anuliuojamas.

17. Sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 ekspertų komisijos narių. Posėdyje negalintis dalyvauti ekspertas iki posėdžio pradžios gali pateikti nuomonę raštu posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais. Sprendimai priimami paprastąja posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

18. Ekspertų komisijos sekretoriumi yra skiriamas priemonės vykdytojas, kuris nėra komisijos narys ir neturi balso teisės.

19. Priemonės vykdytojas:

19.1. priima ir registruoja paraiškas;

19.2. tvarko, sistemina ir teikia ekspertų komisijai informaciją apie gautas paraiškas;

19.3. organizuoja ekspertų komisijos posėdžius paraiškoms svarstyti, protokoluoja juos;

19.4. rengia, tikslina sutartis ir sąmatas su projektų vykdytojais, registruoja jas;

19.5. renka ataskaitas apie faktinį biudžeto lėšų panaudojimą ir projekto veiklos rezultatus pagal kultūros ministro patvirtintą ataskaitos formą, rengia ataskaitų suvestinę ir pateikia ją vertinti ekspertų komisijai.

20. Projektų vykdytojų paraiškų registravimo žurnalai, ekspertų komisijos posėdžių protokolai, projektų įvykdymo ataskaitos saugomos trejus metus skyriuje, kuriame dirba priemonės vykdytojas.

 

IV. LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA

 

21. Lėšas vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektams iš dalies finansuoti skiria kultūros ministras, atsižvelgdamas į ekspertų komisijos išvadas.

22. Kultūros ministro įsakymas apie lėšų paskirstymą vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos projektams yra skelbiamas ministerijos interneto svetainėje.

23. Ministerija ir projekto vykdytojas, kuriam yra skiriamos lėšos, sudaro kultūros ministro patvirtintos formos sutartį. Sutartyje nurodomi projekto įgyvendinimo terminai, finansavimo tvarka, atsiskaitymas, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos. Prie sutarties pridedama detali projektui skirtų lėšų išlaidų sąmata, kuri yra neatskiriama sutarties dalis.

24. Kai projekto vykdytojas yra ministerijos tiesioginio pavaldumo biudžetinė įstaiga, Finansų ir turto valdymo skyrius parengia programų sąmatas.

25. Projekto vykdytojas, negalintis įgyvendinti projekto pagal patvirtintą sąmatą, turi raštu kreiptis į ministeriją dėl jos patikslinimo, nurodydamas priežastis. Sąmatos nereikia tikslinti, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija 10 procentų.

26. Iš dalies finansuojamų projektų nenumatytos išlaidos sąmatoje negali būti didesnės nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Nenumatytų išlaidų paskirtis negali dubliuoti kituose projekto sąmatos straipsniuose nurodytų išlaidų rūšių.

27. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta su ministerija pasirašytoje sutartyje, arba būti perkeltos į kitus biudžetinius metus. Ministerijai nustačius, kad projekto vykdytojas apgaulės būdu gavo valstybės biudžeto asignavimus, projekto vykdytojas privalo juos grąžinti ministerijai per ministerijos nustatytą laikotarpį ir praranda teisę trejus metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos strateginiame plane nurodytų programų priemonių. Jeigu projekto vykdytojas per ministerijos nustatytą laikotarpį negrąžina apgaulės būdu gautų valstybės biudžeto asignavimų, jie išieškomi teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Projekto vykdytojas, gavęs dalinį finansavimą ir negalintis vykdyti projekto, ne vėliau kaip prieš 3 mėn. iki metų pabaigos turi raštu apie tai informuoti ministeriją.

29. Įvykdžius projektą, už gautas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas atsiskaito ministerijai pateikdamas:

29.1. Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriui – Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (forma Nr. 2);

29.2. priemonės vykdytojui – etninės kultūros projektų dalinio finansavimo ataskaitą pagal kultūros ministro patvirtintą ataskaitos formą.

30. Nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas grąžina ministerijai.

31. Lėšos pervedamos į projekto vykdytojų, kuriems skirtas dalinis finansavimas, atskirą sąskaitą, skirtą valstybės biudžeto lėšoms, pagal nustatytas valstybės iždo taisykles.

 

_________________