LIETUVOS MOKSLO TARYBOS

 

N U T A R I M A S

Dėl LIETUVOS MOKSLO Tarybos 2013 m. kovo 4 d. nutarimo Nr. VII-136 „Dėl dvišalio (trišalio) bendradarbiavimo mokslinių tyrimų srityje įgyvendinimo tvarkos aprašų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2013 m. liepos 25 d. Nr. VIII-3

Vilnius

 

 

Lietuvos mokslo taryba n u t a r i a :

pakeisti Lietuvos mokslo tarybos 2013 m. kovo 4 d. nutarimą Nr. VII-136 „Dėl dvišalio (trišalio) bendradarbiavimo mokslinių tyrimų srityje įgyvendinimo tvarkos aprašų patvirtinimo“ (Žin., 2013, Nr. 26-1272) papildant 7 punktu:

7. Patvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                   Dainius H. Pauža

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos

2013 m. liepos 25 d. nutarimu Nr. VIII-3

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS IR SLOVAKIJOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO, MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR SPORTO MINISTERIJOS BENDRADARBIAVIMO MOKSLO IR TECHNOLOGIJŲ SRITYJE PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato paraiškų teikimo, siekiant gauti finansavimą projektams vykdyti pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos bendrąsias sąlygas (toliau vadinama – Programa), šių paraiškų vertinimo, valstybės biudžeto lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo bei vertinimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau vadinama – Taryba) tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms, įtrauktoms į Švietimo ir mokslo institucijų registrą. Kvietime teikti paraiškas gali būti nustatyta papildomų reikalavimų dalyviams.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Jungtinis komitetas – Programos komitetas, atsakingas už programos koordinavimą. Lietuvos atstovus į komitetą skiria Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija;

3.2. paraiška  trijų dalių (prašymo, projekto aprašo ir vykdančiosios institucijos rašto) dokumentas, kurį, siekdamas gauti finansavimą Programos projektui vykdyti, Tarybai teikia pareiškėjas;

3.3. pareiškėjas – projekto vadovas ir kiti vykdytojai kartu su vykdančiąja institucija teikiantys paraišką;

3.4. partneris – projekte dalyvaujantys vykdytojai kartu su mokslo ir studijų institucija iš Slovakijos Respublikos;

3.5. projektas – mokslinių tyrimų ir su jais susijusių veiklų visuma, kuriuos per numatytą laiką atlieka projekto vykdytojai iš Lietuvos, nustatytiems tikslams, iškeltiems uždaviniams ir numatytiems rezultatams pasiekti; projektas turi atitikti Programos reikalavimus;

3.6. projekto vadovas – mokslininkas, kartu su kitais vykdytojais tyrėjais įgyvendinantis projektą ir vadovaujantis jo įgyvendinimui Lietuvoje, arba mokslininkas vienas pats įgyvendinantis projektą Lietuvoje;

3.7. projekto vykdytojas – projekto vykdytojas tyrėjas arba projekto vykdytojas (ne tyrėjas);

3.8. projekto vykdytojas tyrėjas – Lietuvos mokslo ir studijų institucijos tyrėjas, vykdantis projektą ir tokiu būdu iš esmės dalyvaujantis įgyvendinant jo tikslus; projekto vykdytoju tyrėju laikomas ir projekto vadovas;

3.9. projekto vykdytojas (ne tyrėjas) – Lietuvos mokslo ir studijų institucijos darbuotojas, atliekantis jam paskirtą darbą projekto tikslams pasiekti ir taip prisidedantis prie projekto įgyvendinimo;

3.10. Tarybos komitetas – vienas iš dviejų Tarybos ekspertų komitetų – Humanitarinių ir socialinių mokslų komitetas arba Gamtos ir technikos mokslų komitetas;

3.11. Vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija, kuri įtraukta į Švietimo ir mokslo institucijų registrą ir sudaro projekto vykdytojams sąlygas projektui įgyvendinti bei teisės aktų nustatyta tvarka administruoja projektui skirtas lėšas.

4. Pagal šį Aprašą skiriamos valstybės biudžeto lėšos yra tikslinės. Jos skiriamos Aprašo 8 punkte numatytoms veikloms finansuoti.

 

II. LĖŠŲ skyrimo Principai ir bendrieji reikalavimai projektams

 

5. Taryba šio Aprašo nustatyta tvarka skiria valstybės biudžeto lėšas Programos projektų veikloms, nefinansuojamoms iš kitų finansavimo šaltinių, finansuoti.

6. Skiriamų lėšų dydis priklauso nuo paraiškos pagrįstumo, tinkamumo ir valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Programai. Skiriamų lėšų dydis gali siekti iki 100 procentų prašomų finansuoti lėšų.

7. Didžiausia galima projekto trukmė ir tinkamos finansuoti mokslinių tyrimų sritys nurodomos Programos ir kvietimo teikti paraiškas dokumentuose.

8. Projekto veiklos, kurioms, vadovaujantis Programoje nustatytais dydžiais ir nurodytomis sąlygomis, gali būti skiriamos lėšos (jei kvietime teikti paraiškas nenustatyta kitaip):

8.1. projekto vykdytojų trumpalaikiams vizitams į partnerio šalį;

8.2. bendriems seminarams, konferencijoms ir susitikimams Lietuvoje organizuoti;

8.3. bendrų straipsnių (leidinių) ir bendrų renginių medžiagos techniniam rengimui ir leidybai, kai gautas vykdančiosios institucijos pritarimas jos nustatyta tvarka.

9. Tyrėjas gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jei kvietime nenurodyta kitaip.

10. Asmuo, nesantis projekto vykdytoju, negali vykti į trumpalaikius vizitus.

11. Vykdančioji institucija, apskaičiuodama projekto vykdytojų komandiruočių metu patirtas apgyvendinimo išlaidas ir dienpinigius, vadovaujasi atitinkamais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

12. Vykdančioji institucija, pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

13. Netiesioginės išlaidos (institucijų išlaidos projektui vykdyti) yra tinkamos finansuoti, jei jų dydis neviršija 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

14. Pirkimo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), susijęs su iš Programos projektams finansuoti skirtų lėšų pirktomis prekėmis ar paslaugomis ir dengiamas iš šių lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas.

 

III. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

15. Tinkamos išlaidos turi atitikti šiuos kriterijus:

15.1. būti aiškiai apibrėžtos pagal išlaidų rūšis;

15.2. būti realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

15.3. būti būtinos projektui įgyvendinti;

15.4. būti patirtos projekto įgyvendinimo metu.

16. Tinkamų išlaidų rūšys, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos:

16.1. išlaidos paslaugoms;

16.2. išlaidos autoriniams darbams;

16.3. išlaidos prekėms;

16.4. išlaidos komandiruotėms;

16.5. netiesioginės išlaidos.

17. Netinkamos išlaidos yra:

17.1. išlaidos baudoms sumokėti ir (arba) finansinėms sankcijoms atlikti ir (arba) bylinėjimosi išlaidoms padengti;

17.2. išlaidos debeto palūkanoms, finansinėms operacijoms, komiso rinkliavoms, nuostoliams, atsiradusiems dėl užsienio valiutos keitimo, kitiems grynai finansiniams sandorių kaštams;

17.3. išlaidos paskoloms, lizingo veikloms;

17.4. išlaidos projektui parengti;

17.5. deklaruotos, patirtos ar kompensuotos išlaidos, susijusios su kitais vykdančiojoje institucijoje vykdomais mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros projektais.

18. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka Aprašo 15 punkto kriterijų reikalavimus bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 16 punkte nustatytas išlaidų rūšis.

 

IV. paraiškų TEIKIMAS

 

19. Paraiškos teikiamos pagal kvietimus, skelbiamus vienu metu abejose Programoje dalyvaujančiose šalyse.

20. Lietuvoje kvietimus teikti paraiškas skelbia Taryba; kvietimai skelbiami Tarybos interneto svetainėje www.lmt.lt (toliau – svetainė).

21. Kvietime nurodomos paraiškų teikimo bendrosios nuostatos ir specialieji konkretaus kvietimo teikti paraiškas reikalavimai. Taip pat nurodomas paraiškų priėmimo terminas, vieta, už priėmimą atsakingi Tarybos Mokslo fondo (toliau – Mokslo fondas) darbuotojai ir kita informacija.

22. Pareiškėjai užpildo paraišką Tarybos elektroninėje sistemoje, kurios adresas nurodomas kvietime. Paraišką sudaro:

22.1. prašymas;

22.2. projekto aprašas;

22.3. vykdančiosios institucijos raštas.

23. Paraiška pradedama rengti elektroninėje sistemoje užpildant kvietime nurodytą projekto aprašo formą. Projekto aprašas rengiamas pagal Programos reikalavimus. Spausdintos projekto aprašo kopijos Tarybai teikti nereikia.

24. Prašymas, kurį pasirašo projekto vadovas ir kiti vykdytojai tyrėjai, bei vykdančiosios institucijos raštas rengiami pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas ir nuskenavus įkeliami į elektroninę sistemą. Spausdintų prašymo ir vykdančiosios institucijos rašto kopijų Tarybai teikti nereikia.

25. Kvietime teikti paraiškas gali būti nurodytas reikalavimas pateikti papildomų dokumentų.

26. Paraiška Tarybai turi būti pateikta iki kvietime nurodyto termino pabaigos. Paraiškos, pateiktos vėliau nei kvietime nurodytas terminas, nevertinamos.

 

V. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA ir SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

27. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.

28. Administracinę patikrą vykdo Mokslo fondas. Jos metu tikrinama kiekvienos Tarybai pateiktos paraiškos atitiktis Programoje, Apraše ir kvietime nurodytiems reikalavimams. Nustačius neesminių neatitikčių, projekto vadovui suteikiama galimybė juos pašalinti per dvi darbo dienas nuo pranešimo išsiuntimo paraiškoje nurodytu projekto vadovo elektroniniu paštu dienos. Projekto pagrindimo, jo veiklų apibūdinimo, išlaidų sąmatos taisyti neleidžiama. Administracinės patikros rezultatai įforminami Tarybos pirmininko patvirtintos formos administracinės patikros pažymoje. Administracinės patikros rezultatai, konkursui pateiktų paraiškų ir paraiškų, atitikusių administracinės patikros reikalavimus, sąrašai (juose nurodoma paraiškos registracijos numeris, vykdančioji institucija, projektui prašomos lėšos) skelbiami svetainėje.

29. Paraiškos, atitikusios administracinės patikros reikalavimus, teikiamos ekspertiniam vertinimui. Likusios paraiškos toliau nevertinamos.

30. Ekspertinio vertinimo metu pagal Programoje ar kvietimo dokumentuose nustatytus kriterijus įvertinama paraiškos kokybė.

31. Ekspertinį paraiškų vertinimą atlieka ekspertų grupės, kurios sudaromos ir savo darbą organizuoja vadovaujantis Programos nuostatomis bei atsižvelgdamos į Tarybos patvirtintą „Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą“. „Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašas“ taikomas tiek, kiek tai neprieštarauja Programos nuostatoms.

32. Ekspertinis vertinimas laikomas baigtu, kai visos paraiškos suskirstytos į finansuotinas ir nefinansuotinas, finansuotinos paraiškos išdėstytos pirmumo tvarka, nurodžius kiekvieno projekto įgyvendinimui skirtinas lėšas.

33. Tarybos komitetas pagal jo kompetencijai priklausančias mokslo sritis gali paskirti kelioms ekspertų grupėms sudaryti bendrą finansuotinų paraiškų eilę.

34. Tarybos komitetas, vadovaudamasis ekspertų grupių sudarytais finansuotinų paraiškų sąrašais ir atsižvelgdamas į turimas lėšas, parengia siūlymą Jungtiniam komitetui dėl siūlomų finansuoti projektų.

35. Sprendimą dėl finansuojamų projektų ir lėšų skyrimo pirmiesiems projekto vykdymo metams priima Jungtinis komitetas.

36. Svetainėje skelbiamas finansuojamų projektų (nurodant paraiškos registracijos numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projektui prašomas lėšas, projekto vykdymui pirmaisiais projekto metais skirtas lėšas) sąrašas.

 

VI. sutarties pasirašymas

 

37. Tarybos pirmininkas, vadovaudamasis Jungtinio komiteto sprendimu, tvirtina finansuojamų projektų sąrašą.

38. Tarybos pirmininkui patvirtinus finansuojamų projektų sąrašą, dėl kiekvieno į jį įtraukto projekto įgyvendinimo pasirašoma trišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto finansavimo sutartis (toliau – sutartis). Sutarties šalys yra Taryba, vykdančioji institucija ir projekto vadovas.

39. Mokslo fondas konkursą laimėjusio projekto vadovui elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą apie ketinimą pasirašyti sutartį ir pradinius duomenis jos projektui rengti. Jei Jungtinis komitetas nurodo keisti projekto išlaidų sąmatą, projekto vadovo prašoma per nustatytą laiką ją patikslinti elektroninėje sistemoje ir apie tai informuoti Mokslo fondą.

40. Parengtą sutarties projektą Mokslo fondas projekto vadovui išsiunčia elektroniniu paštu. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija turi pasirašyti sutartį per 10 darbo dienų nuo sutarties projekto išsiuntimo dienos. Jei projekto vadovas ir vykdančioji institucija dėl objektyvių priežasčių negali pasirašyti sutarties nustatytais terminais, iki nustatyto sutarties pasirašymo termino pabaigos, pateikia Tarybai motyvuotą prašymą nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą ir nesikreipus dėl kito sutarties pasirašymo termino nustatymo laikoma, kad kitos šalys atsisakė pasirašyti sutartį.

41. Vykdančiosios institucijos ir projekto vadovai pasirašo tris išspausdintos sutarties egzempliorius (prie kiekvieno iš jų pridedami parengti ir pasirašyti sutarties priedai) ir pateikia Mokslo fondui. Mokslo fondas patvirtina sutarties priedą – projekto sąmatą – ir pasirašo sutartį. Po vieną sutarties su priedais egzempliorių grąžinama vykdančiajai institucijai ir projekto vadovui.

 

VII. Įgyvendinimo mokslinė priežiūra

 

42. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija Tarybai teikia projekto mokslines (metinę ir baigiamąją) ataskaitas.

43. Mokslinė metinė ataskaita teikiama po pirmųjų projekto įgyvendinimo metų, ne vėliau kaip iki metų, einančių po ataskaitinio laikotarpio, sausio 8-os dienos. Mokslinė baigiamoji ataskaita teikiama ne vėliau kaip 8-ą dieną po projekto pabaigos.

44. Mokslinė ataskaita Tarybai teikiama sutartyje nurodytais terminais užpildant 1 priedo formą elektroninėje sistemoje. Kartu teikiamas vykdančiosios institucijos parengtas raštas pagal 2 priede nustatytą formą. Jis nuskenavus įkeliamas į elektroninę sistemą. Spausdintos vykdančiosios institucijos rašto kopijos Tarybai teikti nereikia.

45. Ekspertinį mokslinių ataskaitų vertinimą pagal nustatytus kriterijus (3 priedas) atlieka ekspertų grupė arba pavienis (-iai) ekspertas (-ai). Ekspertų grupės (pavienio (-ių) eksperto (-ų)) darbas organizuojamas, vadovaujantis Programos nuostatomis bei atsižvelgiant į Tarybos patvirtintą „Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą“. „Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašas“ taikomas tiek, kiek tai neprieštarauja Programos nuostatoms. Kartu įvertinamas ir projektų lėšų panaudojimo tinkamumas bei pagrįstumas.

46. Tarybos komitetas, vadovaudamasis ekspertų grupės ar pavienio (-ių) eksperto (-ų) išvadomis, parengia siūlymą Jungtiniam komitetui dėl projektų ataskaitų tvirtinimo.

47. Esant būtinybei, Tarybos komitetas gali kviesti projekto vadovą pristatyti mokslinę ataskaitą ar pateikti paaiškinimų dėl jos.

48. Taryba, atsižvelgusi į projekto metinės mokslinės ataskaitos įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.

49. Jei mokslinė metinė ataskaita nepatvirtinama, finansavimas kitiems projekto įgyvendinimo metams neskiriamas.

50. Projekto įgyvendinimo mokslinė priežiūra taip pat gali būti vykdoma per patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Tokiu atveju patikrą, Tarybos pirmininkui paskyrus, atlieka Tarybos atstovas ekspertas; patikra vykdoma 60–62 punktuose aprašyta tvarka.

51. Įvertinus mokslines ataskaitas, svetainėje skelbiami sprendimai dėl projektų (nurodant sutarties numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projekto vykdymui skirtas lėšas iš viso ir ataskaitiniais metais).

52. Projektų pagrindinių rezultatų santraukos, pateiktos metinėse mokslinėse ataskaitose, ir baigiamosios sėkmingai įgyvendintų projektų mokslinės ataskaitos skelbiamos svetainėje.

 

VIII. ĮGYVENDINIMO FINANSINĖ PRIEŽIŪRA

 

53. Projekto įgyvendinimui skirtos lėšos naudojamos pagal Mokslo fondo direktoriaus kasmet tvirtinamą projekto išlaidų sąmatą, kurioje nurodytos tiesioginės ir netiesioginės projekto įgyvendinimui skirtos lėšos pagal išlaidų rūšis.

54. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas Tarybai teikia projekto finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.

55. Finansinės ataskaitos – ketvirtinės ir metinės lėšų panaudojimo ataskaitos – teikiamos pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas sutartyje nurodytais terminais.

56. Projekto finansines ataskaitas vertina Mokslo fondas. Jei įvertinus ketvirtinę ar metinę ataskaitą nustatoma, kad projektas įgyvendinamas ne pagal patvirtintą projekto išlaidų sąmatą, Taryba neinformuota apie padarytus pakeitimus arba negautas leidimas tokiam keitimui, Taryba gali vienašališkai nutraukti sutartį, o projekto vadovą įrašyti į 77 punkte nurodytą sąrašą.

57. Kiekvieną ketvirtį lėšos pervedamos tik teigiamai įvertinus ankstesnio ketvirčio finansinę ataskaitą. Taryba, atsižvelgusi į projekto finansinės ataskaitos – ketvirtinės ar metinės – įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.

58. Už laiku negrąžintas nepanaudotas projekto įgyvendinimui skirtas lėšas arba pavėluotai įteiktas lėšų panaudojimo ataskaitas Taryba turi teisę:

58.1. sumažinti po 3 procentus antrųjų projekto vykdymo metų netiesiogines projekto vykdymui skirtas lėšas už kiekvieną pavėluotą dieną įteikti ketvirtinę lėšų panaudojimo ataskaitą;

58.2. sumažinti po 10 procentų antrųjų projekto vykdymo metų netiesiogines projekto vykdymui skirtas lėšas už kiekvieną pavėluotą dieną įteikti metinę lėšų panaudojimo ataskaitą.

59. Vykdančioji institucija visų tais metais Tarybos finansuotų projektų netiesiogines išlaidas turi naudoti laikydamasi Tarybos pirmininko nustatyto netiesioginių išlaidų santykio tarp išlaidų grupių. Nesilaikant šio reikalavimo, Taryba turi teisę nutraukti visas su ta vykdančiąja institucija sudarytas sutartis.

60. Taryba gali vykdyti patikras projekto įgyvendinimo vietose siekdama įsitikinti, ar laikomasi Tarybos patvirtintų aprašų bei kitų teisės aktų, nustatyti, ar vykdančioji institucija ir projekto vadovas vykdo sutartinius įsipareigojimus bei racionaliai naudoja lėšas, ar su projekto įgyvendinimu susijusi informacija atitinka Tarybai pateiktąją.

61. Patikros organizuojamos ir vykdomos vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintu Patikrų, atliekamų mokslo projektų įgyvendinimo vietoje, tvarkos aprašu. Patikros vykdomos pagal Tarybos pirmininko patvirtintą Patikrų kalendorinį planą. Apie patikrą projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuojami raštu ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki patikros.

62. Patikros metu nustačiusi esminių neatitikčių (trūkumų), Taryba turi teisę nutraukti sutartį.

 

IX. NUMATYTO ĮGYVENDINIMO KEITIMAS

 

63. Projekto įgyvendinimo metu projekto vadovui ir vykdančiajai institucijai gali atsirasti poreikis keisti:

63.1. projekto išlaidų sąmatą,

63.2. projekto vykdytojus,

63.3. projekto veiklas ir kita.

64. Projekto išlaidų sąmata gali būti keičiama arba tik informavus Tarybą (65 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (66–68 punktai). Antruoju būdu keisti projekto išlaidų sąmatą galima ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį. Dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą būtina kreiptis likus ne mažiau kaip 10 kalendorinių dienų iki ketvirčio pabaigos. Draudžiama:

64.1. keisti ankstesniais ketvirčiais projekto išlaidų sąmatoje numatytų lėšų apimtį,

64.2. keisti iš ankstesnių ketvirčių perkeltų lėšų paskirtį,

64.3. didinti išlaidas (pagal išlaidų rūšis), kurios buvo sumažintos vertinant paraišką,

64.4. keisti projekto išlaidų sąmatą atvejais, nurodytais svetainėje skelbiamame Projekto išlaidų sąmatos keitimų, Lietuvos mokslo tarybos laikomų netinkamais, sąraše.

65. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pabaigos, jei per kalendorinius metus keičiama ne daugiau kaip 10 proc. nuo patvirtintoje metinėje projekto išlaidų sąmatoje numatytų tiesioginių išlaidų.

66. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą prašydama leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų pokyčių, jei:

66.1. numatomos keisti projekto išlaidos yra didesnės nei nurodyta 65 punkte,

66.2. lėšų paskirtis keičiama į nenumatytą patvirtintoje projekto išlaidų sąmatoje išlaidų rūšį.

67. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija, prieš teikdami einamųjų (antrųjų) metų projekto išlaidų sąmatą, gali teikti Tarybai prašymą jos pirmininko nustatytos formos raštu ją pakeisti (palyginus su projekto išlaidų sąmata paraiškoje). Tokį prašymą galima teikti tik esant teigiamam projekto metinės finansinės ataskaitos įvertinimui.

68. Sprendimą dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į Tarybos komiteto pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti Tarybos komitetui.

69. Projekto vykdytojai gali būti keičiami arba tik informavus Tarybą (70 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (71 ir 72 punktai).

70. Projekto vadovas informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu dėl projekto vykdytojo ne mokslininko pakeitimo ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų.

71. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ir su jame nurodytais priedais ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų, jei dėl svarbių priežasčių (pvz., ligos, ilgalaikės stažuotės, nėštumo ir gimdymo atostogų, motinystės (tėvystės) atostogų) norima pakeisti projekto vadovą ar kitą projekto vykdytoją mokslininką. Siūlomas kandidatas turi būti lygiavertės kvalifikacijos. Padidėjęs projekto vykdytojo darbo krūvis mokslo ir studijų institucijoje ar prisiimti įsipareigojimai kitame projekte nelaikomi svarbia priežastimi nevykdyti sutartinių įsipareigojimų.

72. Sprendimą (72.2–72.4 punktuose nurodytais atvejais – motyvuotą) dėl projekto vadovo keitimo priima Tarybos komitetas, dėl kito projekto vykdytojo mokslininko keitimo – Tarybos komiteto pirmininkas arba šį klausimą teikia svarstyti Tarybos komitetui. Galimas vienas iš šių sprendimų:

72.1. besąlygiškai pritarti keitimui,

72.2. pritarti keitimui siūlant pateikti kitą kandidatą,

72.3. nepritarti keitimui,

72.4. nepritarti keitimui nutraukiant sutartį.

73. Projekte numatytos veiklos ar kita, neišvardyta 63.1 ir 63.2 punktuose (pvz., projekto kalendoriniame plane numatytų darbų, projekto vykdytojams nustatytų funkcijų perskirstymo, komandiruotės ar jos vietos, datos keitimo, kitų, nei numatyta paraiškoje, prekių ar paslaugų) veikla gali būti keičiama tik gavus Tarybos leidimą. Ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų keitimų Tarybai pateikiamas laisvos formos prašymas ant institucijos blanko, kurį pasirašo vykdančiosios institucijos vadovas. Prašyme turi būti aiškiai išdėstytos tokio keitimo priežastys ir aplinkybės, taip pat pateikiama kita informacija, galinti turėti įtakos sprendimo priėmimui. Sprendimą dėl nurodytų keitimų priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į Tarybos komiteto pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti Tarybos komitetui.

74. Jei projekto vykdytojų, projekto veiklų ir kiti keitimai lemia projekto išlaidų sąmatos keitimus, išskyrus 65 punkte nurodytą atvejį, Tarybai teikiamas ir jos pirmininko nustatytos formos prašymas keisti projekto išlaidų sąmatą (66 punktas).

75. Projekto vadovas visus projekto vykdymo ataskaitiniu laikotarpiu atsiradusius pokyčius nurodo ir paaiškina metinėje bei baigiamojoje mokslinėse ataskaitose.

 

X. SUTARTINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI

 

76. Sutartinių įsipareigojimų vykdymas pagal anksčiau su Taryba pasirašytas sutartis yra prioritetinis. Teikiant paraišką reikia įvertinti savo užimtumą mokslo ir studijų institucijoje ir (ar) projektuose, nepriklausomai nuo jų finansavimo šaltinių.

77. Taryba sudaro ir viešai paskelbia „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“.

78. Į 77 punkte nurodytą sąrašą įrašomas projekto vykdytojas tyrėjas, jei Taryba pripažino, kad jis pažeidė Tarybos patvirtintus mokslinės veiklos etikos principus.

79. Į 77 punkte nurodytą sąrašą Tarybos komiteto nutarimu įrašomas projekto vadovas, jei:

79.1. projekto įgyvendinimas buvo nutrauktas arba projektas pripažintas neįgyvendintu,

79.2. projekto lėšos buvo panaudotos iš esmės pažeidžiant projekto išlaidų sąmatą.

80. Asmenų, įrašytų į „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“ 78 punkte nurodytu atveju, paraiškos (kaip projekto vadovo ar kito vykdytojo tyrėjo) pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis penkerius metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

81. Asmenų, įrašytų į „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“ 79 punkte nurodytais atvejais, paraiškos kaip projekto vadovo pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis trejus metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82. Taryba sutartyje nurodytais terminais išnagrinėja vykdančiosios institucijos ir projekto vadovo siūlymus dėl projekto vykdymo eigos, jo sustabdymo ar nutraukimo, taip pat apeliacijas dėl Tarybos nutarimų nutraukti projekto įgyvendinimą ar keisti finansavimą.

83. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 straipsniu, viešai skelbia projektų mokslinių tyrimų rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

84. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija įsipareigoja, institucijos nustatyta tvarka ir sąlygomis užtikrinti tinkamą projekto įgyvendinimo metu gautų duomenų išsaugojimą ir panaudojimą, o po trejų metų nuo projekto pabaigos – sudaryti prieigos prie jų galimybę.

85. Taryba po trejų metų nuo kiekvieno iš jos finansuotų projektų pabaigos įsipareigoja sudaryti prieigos prie kiekvieno projekto baigiamosios ataskaitos galimybę.

86. Autorių teisės ir gretutinės teisės, nustatytos Lietuvos Respublikos įstatymuose ir tarptautinėse sutartyse, priklauso projekto vykdytojams tyrėjams.

87. Taryba nepretenduoja į turtines intelektinės veiklos, vykdytos per jos finansuotus projektus, rezultatų teises.

 

_________________

 


 

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos įgyvendinimo aprašo

1 priedas

 

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos projekto ataskaitos forma

 

Gauta Lietuvos mokslo taryboje

 

................................

(Data, laikas pildo Taryba)

 

 

 

Ataskaitos registracijos Nr.

 

................................

(Pildo Taryba)

 

......................................................................

(Vykdančiosios institucijos pavadinimas)

 

 

Projekto, vykdomo / vykdyto pagal

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS IR SLOVAKIJOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO, MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR SPORTO MINISTERIJOS BENDRADARBIAVIMO MOKSLO IR TECHNOLOGIJŲ SRITYJE PROGRAMĄ,

kurį pagal sutartį Nr. ... finansavo Lietuvos mokslo taryba,

......................................................................................................................................................

(Projekto pavadinimas)

 

........................................................ATASKAITA

(Ataskaitos tipas metinė ar baigiamoji)

 

Projekto vadovas Lietuvoje

parašas

................................

(Vardas, pavardė)

 

 

 

Vykdančiosios institucijos vadovas.

parašas

................................

(Vardas, pavardė)

 

.................................................................

(Ataskaitos rengimo vieta, rengimo metai)

 

1. DUOMENYS APIE PROJEKTĄ

 

Paraiškos registracijos Nr.

 

Projekto finansavimo sutarties Nr.

 

Projekto finansavimo sutarties pasirašymo data

 

Projekto trukmė

201... m. ... mėn. ... d. – 201... m. ... mėn. ... d.

Jei ataskaita metinė:

 

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

Jei ataskaita baigiamoji:

 

Skirtos lėšos iš viso 201.. -201... metais

... tūkst. Lt

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

 

2. DUOMENYS APIE 201... m. PROJEKTO PARTNERIUS IR VYKDYTOJUS

(jei ataskaita metinė)

 

2. DUOMENYS APIE 201...-201... m. PROJEKTO PARTNERIUS IR VYKDYTOJUS

(jei ataskaita baigiamoji)

 

2.1. VYKDANČIOJI INSTITUCIJA LIETUVOJE IR PARTNERIAI

 

Eil. Nr.

Institucijos pavadinimas, jos santrumpa

Vykdančioji institucija

 

1.

 

Partnerio institucija

 

2.

 

3.

 

...

 

 

2.2. PROJEKTO VYKDYTOJAI LIETUVOJE

 

Eil. Nr.

Mokslo laipsnis

Vardas, pavardė

Darbovietės pavadinimo santrumpa

Projekte atlikti tyrimai

Projekto vadovas

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

Kiti vykdytojai

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

3. PAGRINDINIAI PROJEKTO TIKSLAI IR REZULTATAI 201... METAIS

(jei ataskaita metinė)

 

3. PAGRINDINIAI PROJEKTO TIKSLAI IR REZULTATAI 201...-201... METAIS

(jei ataskaita baigiamoji)

 

ĮVADAS

(ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų)

 

Glaustai pristatomas projekto tikslas ir uždaviniai, kuriuos buvo siekiama išspręsti (metinėje ataskaitoje – per ataskaitinius metus, baigiamojoje – per visą projekto vykdymo laikotarpį).

 

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS

(ne daugiau kaip 8000 spaudos ženklų)

 

3.1. Vizitų tikslai ir rezultatai

 

Pagal paraiškoje pateiktą kalendorinį planą pateikiama informacija apie įvykusius vizitus, nurodomi vizitų tikslai, jų metu atlikti pagrindiniai darbai ir pasiekti rezultatai. Dėl neįvykusių vizitų paaiškinama, kodėl jie neįvyko arba kada planuojama juos įvykdyti.

 

3.2. Bendrų seminarų, konferencijų, susitikimų tikslai ir rezultatai

 

Pagal paraiškoje pateiktą kalendorinį planą pateikiama informacija apie suorganizuotus seminarus, konferencijas, susitikimus bei kitus renginius; nurodomi jų tikslai, pagrindiniai ir pasiekti rezultatai. Dėl neįvykusių renginių paaiškinama, kodėl jie neįvyko ir ar planuojama juos organizuoti ateityje.

 

3.3. Parengti bendri straipsniai, leidiniai, bendrų renginių medžiaga

 

Pagal paraiškoje pateiktą kalendorinį planą pateikiama informacija apie išleistus ar pateiktus spaudai bendrus straipsnius, leidinius, bendrų renginių medžiagą, pagrindinius, su jų rengimu susijusius, atliktus darbus. Dėl neišleistų ar nepateiktų spaudai straipsnių paaiškinama, kodėl vėluojama juos išleisti ir ar planuojama juos išleisti.

 

IŠVADOS

(ne daugiau kaip 1000 spaudos ženklų)

 

4. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201... METAIS

(jei ataskaita metinė)

 

4. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201...-201... METAIS

(jei ataskaita baigiamoji)

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Lėšos (tūkst. Lt)

Projekte numatyta 201... metais

Panaudota 201... metais1

Iš viso panaudota projektui 201...-201... metais2

1.

Išlaidos paslaugoms

 

 

 

2.

Išlaidos autoriniams darbams

 

 

 

3.

Išlaidos prekėms

 

 

 

4.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

5.

Netiesioginės išlaidos

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

_________________________

1 Jei lėšos panaudotos ne taip, kaip numatyta projekto sąmatoje, pateikiami laisvos formos išsamus paaiškinimai.

2 Pildoma, jei atsiskaitoma už antruosius projekto metus, teikiant baigiamąją ataskaitą.

 

5. PROJEKTO MOBILUMO VEIKLŲ REZULTATAI 201... METAIS

(jei ataskaita metinė)

 

5. PROJEKTO MOBILUMO VEIKLŲ REZULTATAI 201...-201... METAIS

(jei ataskaita baigiamoji)


 

Eil. Nr.

Mobilumo veiklų rezultatai

201... metais

201...-201... metais3

1.

Pranešimai tarptautinėse konferencijose4

 

 

2.

Surengtos konferencijos, seminarai, kt. renginiai5

 

 

3.

Bendras projekto vykdytojų skaičius

 

 

3.1.

Lietuvos vykdytojų skaičius

 

 

3.1.1.

Mokslininkų (su mokslo laipsniu) skaičius

 

 

3.1.2.

3 pakopos studentų (doktorantų) skaičius

 

 

3.1.3.

1 ir 2 pakopos studentų skaičius

 

 

3.1.4.

Vykdytojų ne tyrėjų skaičius

 

 

3.2.

Slovakijos vykdytojų skaičius

 

 

3.2.1.

Mokslininkų (su mokslo laipsniu) skaičius

 

 

3.2.2.

3 pakopos studentų (doktorantų) skaičius

 

 

3.2.3.

1 ir 2 pakopos studentų skaičius

 

 

3.2.4.

Vykdytojų ne tyrėjų skaičius

 

 

4.

Vizitų ir jų dienų skaičius,

iš jų:

 

 

4.1.

Lietuvos vykdytojai Slovakijoje

....asm.,...........d.

....asm.,.............d.

4.2.

Slovakijos vykdytojai Lietuvoj e

....asm.,...........d.

....asm.,.............d.

 

_______________________

3 Pildoma, jei teikiama baigiamoji ataskaita.

4 Nurodyti skaičių, renginį bei vietą.

5 Nurodyti skaičių ir vietą.

 

6. 201... METAIS PASKELBTŲ AR PRIIMTŲ SPAUDAI STRAIPSNIŲ KOPIJOS

 

Pridedamos straipsnių kopijos.

 

_________________

 

 


Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos įgyvendinimo aprašo

2 priedas

 

(Rašoma vykdančiosios institucijos firminiame blanke)

 

Lietuvos mokslo tarybai

 

20..-..-.. Nr.

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS IR SLOVAKIJOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO, MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR SPORTO MINISTERIJOS BENDRADARBIAVIMO MOKSLO IR TECHNOLOGIJŲ SRITYJE PROGRAMOS PROJEKTO ATASKAITOS PATEIKIMO

 

................................................................... , vykdydama sutarties, pasirašytos su Lietuvos

(Mokslo ir studijų institucijos pavadinimas)

mokslo taryba, įsipareigojimus, teikia projekto „......................................................................... “

(Projekto pavadinimas)

...................................................................ataskaitą.

(Ataskaitos tipas metinė ar baigiamoji)

 

Duomenys apie pateiktą ataskaitą:

 

Programos, pagal kurią vykdomas projektas, pavadinimas

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programa

Paraiškos registracijos Nr.

 

Sutarties Nr. , data

 

Projekto vadovas (mokslo laipsnis, vardas, pavardė)

 

Projekto pradžia, pabaiga (metai, mėnuo, diena)

 

Laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita (metai)

 

 

Projekto vadovas Lietuvoje

parašas

...........................

(Vardas, pavardė)

 

 

 

Vykdančiosios institucijos vadovas.

parašas

............................

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 

 


Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos įgyvendinimo aprašo

3 priedas

 

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Slovakijos Respublikos švietimo, mokslo, mokslinių tyrimų ir sporto ministerijos bendradarbiavimo mokslo ir technologijų srityje programos projekto ataskaitos vertinimo forma

 

Paraiškos registracijos numeris...........................................................................

Sutarties numeris................................................................................................

Projekto pavadinimas.........................................................................................

Projekto vadovas................................................................................................

 

Aš, čia pasirašęs ekspertas, patvirtinu, kad:

£[]

šios ataskaitos teigiamo ar neigiamo vertinimo atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės materialios ar asmeninės naudos:

£[]

šios ataskaitos negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.

 

Vertinama projekto

 

£[] metinė

 

ataskaita

 

 

 

 

£[] baigiamoji

 

 

I. įvertinimas pagal kriterijus:

Vertinimo kriterijus

Atitiktis kriterijui

Įvertinimo paaiškinimas

l. Ar projektas įgyvendinamas laikantis paraiškoje numatyto plano?

TAIP arba NE

 

2. Ar įvykdyti visi planuoti vizitai, surengti planuoti renginiai, parengti straipsniai ir leidiniai? Ar vizituose, renginiuose įvykdyti visi planuoti darbai ir pasiekti planuoti rezultatai?

TAIP arba NE

 

3. Ar projekto lėšos panaudotos tinkamai ir pagrįstai?

TAIP arba NE

 

4. Ar pasiekti rezultatai yra kokybiški ir svarbus?

TAIP arba NE

 

 

II. Galutinė išvada:

£[]     ATASKAITĄ PATVIRTINTI, PROJEKTĄ LAIKYTI ĮGYVENDINTU

£[]     ATASKAITĄ PATVIRTINTI, PROJEKTO ĮGYVENDINIMĄ TĘSTI

£[]     ATASKAITĄ TAISYTI

£[]     ATASKAITĄ PATVIRTINTI, PROJEKTO ĮGYVENDINIMĄ NUTRAUKTI

£[]     ATASKAITOS NETVIRTINTI, PROJEKTO ĮGYVENDINIMĄ NUTRAUKTI

£[]     ATASKAITOS NETVIRTINTI, PROJEKTĄ LAIKYTI NEĮGYVENDINTU

 

III. Kiti siūlymai

............................................................................................................................

 

Data............

 

Ekspertas

(Kai individualus vertinimas)

 

Ekspertų grupės vadovas

(Kai apibendrinamasis vertinimas)

 

......................

(Parašas)

...........................

(Vardas, pavardė)

 

_________________