LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2007–2013 M. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ“ VP1-2.1-ŠMM-04-K PRIEMONĖS „STUDIJŲ SISTEMOS EFEKTYVUMO DIDINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 2 PAKEITIMO

 

2011 m. liepos 8 d. Nr. V-1226

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.2 punktu,

pakeičiu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. gegužės 31 d. įsakymą Nr. V-800 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.1-ŠMM-04-K priemonės „Studijų sistemos efektyvumo didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 69-3459) ir išdėstau 5 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 

 

2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų

programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“

VP1-2.1-ŠMM-04-K priemonės „Studijų sistemos

efektyvumo didinimas“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo Nr. 2

5 priedas

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2011 m. liepos 8 d. įsakymo Nr. V-1226 redakcija)

 

Naudos ir kokybės vertinimo KRITERIJAI ir nurodymai vertintojams*

 

Prioritetinis kriterijus

Prioritetinio kriterijaus detalizavimas

Maksimalus galimas balas

Vertinimo aspektai/informacijos šaltinis

1

2

3

4

1. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui bus teigiamas

1.1. Aukštoji mokykla, kurioje diegiama vidinė studijų kokybės vadybos sistema, argumentuotai pagrindžia poreikį

15

Balai sumuojami:

Aukštoji mokykla, kurioje diegiama vidinė studijų kokybės vadybos sistema:

– iki paraiškos pateikimo termino yra patvirtinusi studijų kokybės užtikrinimo procedūras (vidines taisykles, tvarką) – iki 5 balų;

– užtikrina informacijos prieinamumą (skaidrumą), t. y. skelbia informaciją apie studijų kokybės užtikrinimo strategiją, skelbia savalaikę, nešališką ir objektyvią informaciją apie teikiamas studijų programas, skelbia informaciją apie studijų programų išorinio kokybės įvertinimo ir akreditavimo rezultatus, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 7, 40, 41 punktų nuostatas – iki 5 balų;

– iki paraiškos pateikimo termino yra parengusi vidinės studijų kokybės vadybos sistemos koncepciją ir/arba vidinės studijų kokybės vadybos sistemos modelį ir/arba yra pradėjusi diegti vidinę studijų kokybės vadybos sistemą – iki 5 balų.

Paraiškos B dalies 1, 7 ir 11.7 punktai

1.2. Projektas grindžiamas EK dokumentais ir/arba pavienių ES šalių aukštųjų mokyklų patirtimi ir/arba yra įgyvendinami (diegiami) tarptautiniai kokybės vadybos modeliai

35

Balai sumuojami:

– į projekto veiklų įgyvendinimą integruojama pavienių ES šalių narių aukštųjų mokyklų praktika (paraiškoje pagrįsta konkrečiomis nuorodomis arba įvardyta) – iki 10 balų;

– projekto veiklose aukštoji mokykla numato prisijungti ir vykdyti tarptautinių kokybės vadybos (pavyzdžiui, EUN.TQM) arba socialiai atsakingos veiklos partnerystės tinklų (pavyzdžiui, Global Compact) veiklą – iki 5 balų;

– projekto veiklose numatoma įgyvendinti (tobulinti) tarptautinius kokybės vadybos standartus (pavyzdžiui, ISO 9001, 14001, EFQM, EMAS, CEEMAN, EPAS, CAF) – iki 20 balų;

arba

– projekto veiklose numatoma įgyvendinti (tobulinti) tarptautinius kokybės vadybos (pavyzdžiui, SA 8000, OHSAS), socialiai atsakingos veiklos standartus (pavyzdžiui, ISO 2600) – iki 15 balų.

 

Kuriant ir/arba įgyvendinant (tobulinant) aukštososios mokyklos vidinės studijų kokybės vadybos sistemos modelį, gali būti remiamasi tarptautiniais standartais ir kita tarptautine praktika Europos kokybės vadybos fondo tobulumo modelio rekomendacijomis, gerąja pasauline praktika, aprašyta vidinio bei išorinio institucijų vertinimo ataskaitose, Studijų kokybės vertinimo centro parengtomis „Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo nuostatomis ir gairėmis“, remiantis INQAAHE (Tarptautinis aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų tinklas) rekomendacijomis ir/arba kitais standartais ir teisine informacija.

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 1, 7 punktai

1.3. Jei pareiškėjas vykdo vidinę arba išorinę restruktūrizaciją

5

Balai sumuojami:

Jei pareiškėjas vykdo (-ė) vidinę arba išorinę restruktūrizaciją (ne anksčiau kaip 1 metai iki paraiškos pateikimo):

– jei atliekama pareiškėjo vidinė restruktūrizacija ir kartu su paraiška pateiktas raštiškas aukštosios mokyklos (pareiškėjo) vadovų sprendimas dėl vidinės restruktūrizacijos – iki 2 balų;

– jei vykdoma pareiškėjo išorinė restruktūrizacija (optimizavimas sujungimo arba prijungimo būdu) ir kartu su paraiška pateiktas raštiškas aukštųjų mokyklų vadovų sprendimas dėl išorinės restruktūrizacijos – iki 3 balų.

 

Vidinė restruktūrizacija – dviejų ir daugiau vidinių studijų procesą organizuojančių padalinių (fakultetų ar jiems prilygstančių) sujungimas arba prijungimas prie kitų veikiančių padalinių. Katedrų sujungimas nelaikomas vidine restruktūrizacija.

 

Išorinė restruktūrizacija – jungiami (arba reorganizuojami prijungimo, sujungimo būdu) du ar daugiau universitetų, universiteto filialų (fakultetų), esančių kitame mieste, panaikinimas, perkėlimas į universitetų centrinės būstinės vietovę, prijungimas prie kito universiteto. Institutų prijungimas prie universitetų nelaikomas išorine restruktūrizacija.

Paraiškos B dalies 7 ir 11.8 punktai

2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą

2.1. Aukštojoje mokykloje, kurioje diegiama vidinė studijų kokybės vadybos sistema, deleguotos funkcijos už vidinės studijų kokybės vadybos sistemos sukūrimą ir /arba įgyvendinimą (tobulinimą) ir stebėseną

15

Aukštojoje mokykloje, kurioje diegiama vidinė studijų kokybės vadybos sistema, aiškiai deleguotos funkcijos už vidinės studijų kokybės vadybos sistemos sukūrimą ir/arba įgyvendinimą (tobulinimą) ir stebėseną iki paraiškos pateikimo datos:

– jei paskirtas atskiras aukštosios mokyklos administracijos padalinys, atsakingas už vidinės studijų kokybės vadybos sistemos sukūrimą ir /arba įgyvendinimą (tobulinimą) ir stebėseną, – iki 15 balų;

arba

– jei paskirti aukštosios mokyklos administracijos darbuotojai, atsakingi už vidinės studijų kokybės vadybos sistemos sukūrimą ir /arba įgyvendinimą (tobulinimą) ir stebėseną, – iki 10 balų.

Paraiškos ir B dalies 7 ir 11.10 punktai

2.2. Projektas skatina aukštosios mokyklos, kurioje diegiama vidinė studijų kokybės vadybos sistema, administracijos darbuotojų gebėjimus, kurie tiesiogiai susiję su naujų nacionalinių teisės aktų mokslo ir studijų srityje nuostatų įgyvendinimu

10

Projektas skatina aukštosios mokyklos, kurioje diegiama vidinė studijų kokybės vadybos sistema, administracijos darbuotojų specialiuosius gebėjimus vidinių studijų kokybės vadybos sistemų diegimo srityje, susijusius su Mokslo ir studijų įstatymo nuostatų teisiniu įgyvendinimu, – iki 10 balų.

Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 1, 7 punktai

3. Projektai, skatinantys mokslo ir studijų institucijų tarpinstitucinę partnerystę

3.1. Projekto veiklose numatomas bendradarbiavimas su užsienio aukštąja (-osiomis) mokykla (-omis)

10

Projekto veiklose numatomas bendradarbiavimas pagal jungtinės veiklos (partnerystės) arba bendradarbiavimo sutartį su užsienio aukštąja (-osiomis) mokykla (-omis) kuriant ir /arba įgyvendinant (tobulinant) vidinius studijų kokybės vadybos sistemos modelius:

– jei bendradarbiaujama su viena užsienio aukštąja mokykla – iki 5 balų;

arba

– jei bendradarbiaujama su dviem ar daugiau užsienio (iš jų bent viena yra iš ES, ELPA, NATO šalių) aukštosiomis mokyklomis – iki 10 balų.

Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 1, 7 ir 11.9 punktai

4. Kokybiškai įvertintos projekto rizikos

4.1. Kokybiškai parengtas projekto rizikos valdymo planas

10

Projekto kokybinės rizikos valdymo tikslas – sustiprinti teigiamų projektui veiksnių įtaką ir padidinti jų tikimybę bei sumažinti nepalankių projektui įvykių veiksnius ir jų tikimybę;

– sudarytas projekto kokybinės rizikos valdymo planas (identifikuoti ir apibūdinti projekto kokybinės rizikos veiksnių šaltiniai (veiklų turinio, išoriniai, organizaciniai), jų poveikis tikslui (apimties, trukmės, kaštų, kokybės požiūriu), atlikta kokybinė (poveikio stiprumo) analizė, numatyti rizikų valdymo veiksmai ir atsakingi asmenys) – iki 10 balų.

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 7, 11.11 punktai

 

Suma

100

 

 

* Detalūs nurodymai vertintojams dėl projektų naudos ir kokybės vertinimo bus paskelbti tinklalapyje www.esparama.lt.

 

_________________