LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL žemės ūkio ministro 2010 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. 3D-211 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos Antrosios PRIORITETINĖS KRYPTIES „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros PRODUKTŲ perdirbimas ir rinkodara“ PRIEMONĖS „žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos srities „Vidaus vandenų žvejybos laivų modernizavimas“ supaprastintųjų ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ patvirtinimo“ pakeitimo

 

2012 m. spalio 18 d. Nr. 3D-802

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. kovo 9 d. įsakymą Nr. 3D-211 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos srities „Vidaus vandenų žvejybos laivų modernizavimas“ supaprastintųjų įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 29-1354; 2011, Nr. 78-3849; 2012, Nr. 22-1023):

1. Įrašau preambulėje po oficialaus paskelbimo šaltinio „(OL 2006 L 223, p. 1)“ žodžius ir skaičius „su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. balandžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 387/2012 (OL 2012 L 129, p. 7)“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos antrosios prioritetinės krypties „Akvakultūra, žvejyba vidaus vandenyse, žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimas ir rinkodara“ priemonės „Žvejyba vidaus vandenyse“ veiklos srities „Vidaus vandenų žvejybos laivų modernizavimas“ supaprastintosiose įgyvendinimo taisyklėse:

2.1. išdėstau 2 punktą taip:

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. balandžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 387/2012 (OL 2012 L 129, p. 7), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488), ir atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2011, Nr. 32-1511) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).“;

2.2. išdėstau 17 punktą taip:

17. Vieno žvejybos laivo modernizavimui per visą 2007–2013 metų laikotarpį skiriama suma negali viršyti kompensacijos už žvejybos laivo perorientavimo į kitą nei žvejyba veiklą sumos, apskaičiuojamos:


17.1.

Laivo kategorija pagal laivo bendrąją talpą (GT)

Litai

0 < 10

10 < 25

25 < 100

37 980,80/GT + 6 905,60

17 264,00/GT + 214 073,60

14 501,76/GT + 283 129,60

 

17.2. laivams, kurių eksploatacijos trukmė yra ilgesnė kaip 20 metų, parama sumažinama 1 proc. už kiekvienus 20 metų viršijančius metus. Žvejybos laivo eksploatacijos trukmė skaičiuojama nuo žvejybinio laivo pagaminimo dienos iki paramos paraiškos užregistravimo dienos.“;

2.3. išdėstau 18 punktą taip:

18. Kai numatoma modernizuoti žvejybos laivą:

18.1. žvejybos laivo, kurio bendras ilgis yra nuo 12 iki 24 metrų, modernizavimo projektui įgyvendinti gali būti suteikiama iki 40 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų dydžio parama. Likusios projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalies (60 proc.) finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas;

18.2. žvejybos laivo, kurio bendras ilgis yra ne didesnis kaip 12 metrų, modernizavimo projektui įgyvendinti gali būti suteikiama iki 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų dydžio parama. Likusios projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalies (40 proc.) finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas;

18.3. kai žvejybos laivo modernizavimo projekte numatoma žvejybos laivo, kurio bendras ilgis yra nuo 12 iki 24 metrų, variklio pakeitimo išlaidos, tokioms išlaidoms finansuoti gali būti suteikiama iki 20 proc. visų tinkamų finansuoti variklio pakeitimo išlaidų dydžio parama. Likusios variklio pakeitimo išlaidų dalies (80 proc.) finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas;

18.4. kai žvejybos laivo modernizavimo projekte numatoma žvejybos laivo, kurio bendras ilgis yra ne didesnis kaip 12 metrų, variklio pakeitimo išlaidos, tokioms išlaidoms finansuoti gali būti suteikiama iki 40 proc. visų tinkamų finansuoti variklio pakeitimo išlaidų dydžio parama. Likusios variklio pakeitimo išlaidų dalies (60 proc.) finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.“;

2.4. pripažįstu netekusiu galios 21.1 punktą;

2.5. išdėstau 21.2 punktą taip:

21.2. žvejybos laivo įrenginių, įrangos modernizavimo ir įsigijimo (pvz.: už borto iškritusiems žmonėms aptikti ir ištraukti skirtoms sistemoms įsigyti, įsigyti prietaisams, padedantiems padidinti įgulos saugumą laive, įgulos gyvenamųjų ir darbo patalpų tobulinimui skirtos išlaidos, konteinerių įrengimui, skirtų higieniškam sužvejotų žuvų laikymui);“

2.6. išdėstau 24 punktą taip:

24. Pirkimo ir (ar) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas į atskaitą neįtraukė), yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.“;

2.7. išdėstau 44 punktą taip:

44. Tuo atveju, kai užregistruotose paramos paraiškose visa pareiškėjų prašoma paramos suma viršija planuojamą paskirstyti paramos sumą, Agentūra pirmiausia atlieka paramos paraiškų pirmumo vertinimą ir sugrupuoja paramos paraiškas pagal paramos paraiškų pirmumo vertinimo kriterijus.“;

2.8. išdėstau 45 punktą taip:

45. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš užregistruotų paramos paraiškų geriausiai atitinka Priemonės veiklos srities pirmumo vertinimo kriterijus. Paramos paraiškos pirmumo vertinimas atliekamas vadovaujantis paramos paraiškoje ir (arba) jos prieduose pateiktais duomenimis. Jeigu paramos paraiškoje ar jos prieduose nėra duomenų, leidžiančių nustatyti pareiškėjo atitiktį pirmumo vertinimo kriterijui, laikoma, kad pareiškėjas jo neatitinka. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo kriterijai:

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Balai

1.

Įmonės laivas žvejojo ne mažiau kaip 60 dienų per paskutinius prieš pateikiant paraišką metus.

50

2.

Naujesnių laivų modernizavimas:

 

2.1.

nuo 5 metų iki ne daugiau kaip

l0 metų;

25

2.2.

daugiau kaip 10 metų.

15

3.

Ilgesnių laivų modernizavimas:

 

3.1.

nuo daugiau kaip 10 metrų iki

12 metrų

15

3.2.

nuo 5 metrų iki ne daugiau kaip

10 metrų.

10

4.

Prioritetas teikiamas projektams, skirtiems didesnio selektyvumo žvejybos įrankiams įdiegti ar nepageidaujamai saugomų ir neverslinio dydžio žuvų priegaudai sumažinti.

10

2.9. išdėstau 46 punktą taip:

46. Paramos paraiškos, geriausiai atitinkančios pirmumo vertinimo kriterijus (surinkusios daugiausiai vertinimo balų) ir kurioms pakanka planuojamos paskirstyti paramos sumos, yra teikiamos tinkamumo skirti paramą vertinimui. Paramos paraiškos, kurių tinkamumo skirti paramą vertinimas neatliekamas, atmetamos ir Agentūra informuoja pareiškėją darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.“;

2.10. išdėstau 47 punktą taip:

47. Tuo atveju, kai užregistruotose paramos paraiškose visa pareiškėjų prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi planuojamai paskirstyti paramos sumai, paramos paraiškų pirmumo vertinimas netaikomas.“;

2.11. išdėstau 48 punktą taip:

48. Įvertinus paramos paraiškas, galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo / neskyrimo priima ir tvirtina Agentūra darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka. Agentūra apie patvirtintą sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja paramos gavėją Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Patvirtinus paramos skyrimą, pareiškėjas tampa paramos gavėju. Paramos sutartis nesudaroma.“;

2.12. išdėstau 50 punktą taip:

50. Projektas turi būti pradėtas įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius ir įgyvendintas per 12 mėnesių nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d.“;

2.13. išdėstau 68 punktą taip:

68. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir paramos lėšas užsakyti per 20 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo užregistravimo Agentūroje dienos, o jei mokėjimo prašymas buvo pateiktas kartu su paramos paraiška – per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui pateikimo bei patikrų vietoje atlikimo laikas. Mokėjimo prašymai vertinami, paramos lėšos užsakomos ir išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.“;

2.14. išdėstau 80 punktą taip:

80. Paramos teikimas nutraukiamas ir (arba) parama grąžinama, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma, jei paramos gavėjas:

80.1. nepateikia mokėjimo prašymo per 20 darbo dienų nuo paramos paraiškoje nurodyto termino pabaigos;

80.2. nepradėjo įgyvendinti projekto per 6 mėnesius ir (arba) nebaigė vykdyti projekto per 12 mėnesių nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos;

80.3. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos paraiškoje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;

80.4. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos;

80.5. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

80.6. nevykdo gautos paramos viešinimo;

80.7. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje;

80.8. prieštarauja, kad duomenys apie skirtą paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;

80.9. per 5 metų laikotarpį nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą turtą, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo sąlygas;

80.10. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;

80.11. yra bankrutuojantis arba likviduojamas projekto įgyvendinimo metu;

80.12. nevykdo įsipareigojimų, prisiimtų teikiant paramos paraišką;

80.13. nepateikia, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai projekto įgyvendinimo kontrolei;

80.14. pažeidė kitų ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimus.“;

2.15. išdėstau 1 priedo VII skyriaus 4 punktą taip:

 

„4.

Finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno (nuostolių) ataskaita, pinigų srautų ataskaita) už praėjusius ataskaitinius ir ataskaitinius metus.

Nauji ūkio subjektai pateikia finansinę atskaitomybę už ataskaitinius metus ir finansines prognozes iki pirmųjų metų po projekto įgyvendinimo pabaigos metų.

£[]

|_|_|“

 

 

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius