LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS NACIONALINĖS SVEIKATOS SISTEMOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ PAVYZDINIŲ ĮSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. lapkričio 9 d. Nr. 625

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995) 40 straipsnio 3 dalimi,

Tvirtinu Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės ir savivaldybių visuomenės sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų pavyzdinius įstatus (pridedama).

 

 

 

L. E. SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRo pareigas                     RAIMUNDAS ALEKNA

 

PATVIRTINTA

sveikatos apsaugos ministro

2000 m. lapkričio 9 d.

įsakymu Nr. 625

 

LIETUVOS NACIONALINĖS SVEIKATOS SISTEMOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ PAVYZDINIAI ĮSTATAI

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „XXX (VISAS ĮSTAIGOS PAVADINIMAS)“ ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Įstaiga (nurodomas jos visas pavadinimas pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymą ar kitą jos steigimą reglamentuojantį teisės aktą (toliau – Įstaiga) yra iš valstybės ar savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji visuomenės sveikatos priežiūros ne pelno įstaiga.

2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Sveikatos sistemos, Sveikatos priežiūros įstaigų ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais bei šiais įstatais.

3. Įstaigos rūšis pagal visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų asortimentą ................................................................................................................................................................

4. Įstaigos buveinė .....................................................................................................................

5. Įstaigos steigėjai (pavadinimas, adresas) ...............................................................................

6. Įstaiga yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.

7. Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės. Pagal savo prievoles ji atsako tik savo turtu. Steigėjas(-ai) pagal Įstaigos prievoles atsako tik ta suma, kurią įnešė į Įstaigos turtą. Įstaiga neatsako už steigėjo(-ų) įsipareigojimus.

8. Įstaigos ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

9. Įstaigos veikla yra neterminuota.

 

II. ĮSTAIGOS STEIGĖJO(-Ų) TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Įstaigos steigėjas(-ai) turi šias teises ir pareigas:

10.1. tvirtinti, keisti ir papildyti Įstaigos įstatus;

10.2. nustatyti Įstaigai ir jos filialams privalomas veiklos užduotis;

10.3. tvirtinti Įstaigos biudžetinio finansavimo programas, jų išlaidų sąmatas ir etatų normatyvus;

10.4. įgalioti Įstaigą pagal sutartį vykdyti jos kompetencijai priskirtas viešojo administravimo funkcijas (išskyrus organizacines tvarkomąsias funkcijas);

10.5. detalizuoti Įstaigos turto naudojimą, valdymą ir disponavimą pagal Vyriausybės nustatytą tvarką;

10.6. pagal įstatymus nustatyti ar dalyvauti nustatant paslaugų kainas bei jų skaičiavimo metodikas;

10.7. steigti Įstaigos filialus, reorganizuoti ir likviduoti Įstaigą ir filialus;

10.8. organizuoti viešąjį konkursą Įstaigos administracijos vadovo pareigoms ir tvirtinti šio konkurso nuostatus;

10.9. sudaryti su konkursą laimėjusiu asmeniu darbo sutartį, šią sutartį nutraukti įstatymų nustatyta tvarka;

10.10. nustatyti ar pavesti administracijos vadovui nustatyti Įstaigos išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams, normatyvus;

10.11. nustatyti Įstaigos administracijos vadovo, valdymo organų narių ir revizoriaus atlyginimus;

10.12. kontroliuoti ir gauti informaciją apie Įstaigos veiklą;

10.13. turėti kitų teisių ir pareigų, jei jos neprieštarauja įstatymams bei kitiems teisės aktams.

11. Įstaigos steigėjų susirinkime (jei yra keli steigėjai) savo kompetencijos sprendimus priima kartu ir įformina bendru įsakymu, o esant vienam steigėjui – įsakymu (Įstaigos steigėjų susirinkimo kompetenciją ir sušaukimo tvarką nustato Įstaigos įstatai).

 

III. ĮSTAIGOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VEIKLOS SRITYS

 

12. Pagrindinis Įstaigos veiklos tikslas – kokybiškai tenkinti visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų ir sveikatos programų poreikius, kuriuos apibrėžia galiojantys teisės aktai, sveikatinimo veiklos strateginio planavimo dokumentai bei su juridiniais ir fiziniais asmenimis sudarytos visuomenės sveikatos priežiūros sutartys.

13. Pagrindiniai Įstaigos veiklos uždaviniai:

13.1. kokybiškai vykdyti Įstaigos ir jos veiklos užsakovų visuomenės sveikatos priežiūros sutartyse nustatytus įsipareigojimus teikti visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas ir vykdyti sveikatos programas visos Lietuvos gyventojams,........................................................................ apskrities (kelių apskričių), rajono(miesto), rajonų(miestų) ................................................. gyventojams. Šios paslaugos teikiamos bei programos vykdomos Įstaigoje ir užsakovų nurodytose vietose;

13.2. diegti kokybės vadybos sistemą.

14. Įstaigos įstatuose nurodomi konkretesni veiklos uždaviniai.

15. Pagrindinės Įstaigos veiklos sritys:

15.1. visuomenės sveikatos priežiūra, reglamentuota Lietuvos Respublikos teisės aktais;

15.2. įstatymų nustatyta tvarka suteiktų viešojo administravimo įgaliojimų įgyvendinimas;

15.3. kita, Lietuvos Respublikos įstatymais neuždrausta veikla.

16. Įstaigos veiklos rūšys nurodomos pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių.

17. Jeigu veiklai, numatytai Įstaigos įstatuose, reikalinga licencija (leidimas), tai tokią licenciją (leidimą) Įstaiga privalo turėti.

 

IV. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

18. Vykdydama įstatuose numatytą veiklą, Įstaiga turi teisę:

18.1. turėti sąskaitas bankuose, savo ženklą;

18.2. pirkti ar kitokiais būdais įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų bei šių įstatų nustatyta tvarka;

18.3. teikti labdarą ir paramą bei gauti paramą;

18.4. teikti mokamas paslaugas;

18.5. sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

16.6. stoti į ne pelno organizacijų asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

18.7. naudoti Įstaigos lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

18.8. skelbti konkursus, susijusius su Įstaigos veikla.

19. Įstaiga privalo:

19.1. turėti Įstaigos vadovo patvirtintas vidaus tvarkos taisykles;

19.2. diegti kokybės vadybos sistemą;

19.3. įgyvendinti Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytas būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones;

19.4. teikti tik tas paslaugas, kurios nurodytos Įstaigai išduotoje licencijoje;

19.5. naudoti tik tuos tyrimo metodus ir tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra aprobuotos Lietuvos Respublikoje;

19.6. išsaugoti fizinių ir juridinių asmenų komercinę paslaptį.

20. Įstaiga vykdo buhalterinę apskaitą, teikia finansinę-buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir moka mokesčius įstatymų nustatyta tvarka.

21. Įstaiga turi kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams bei kitiems teisės aktams.

 

V. VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA

 

22. Būtinas Įstaigos valdymo organas yra administracija. Ji organizuoja ir valdo Įstaigos veiklą.

23. Įstaigoje turi būti administracijos vadovas ir vyriausiasis finansininkas (buhalteris). Šių pareigų negali eiti tas pats asmuo bei asmenys, susiję giminystės ar svainystės ryšiais (tėvai, įtėviai, sutuoktiniai, broliai, seserys, vaikai, taip pat sutuoktinio broliai, seserys, tėvai ir vaikai).

24. Administracijai vadovauja direktorius, kuris skiriamas į pareigas viešo konkurso būdu penkeriems metams.

25. Direktoriumi negali būti asmuo, vyresnis kaip 65 metų amžiaus, jo kvalifikacija turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

26. Direktorius pasirašytinai supažindinamas su steigėjo patvirtinta pareigine direktoriaus instrukcija.

27. Įstaigos direktorius, savo veikloje vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Sveikatos sistemos ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktais, Įstaigos įstatais, pareigine instrukcija bei kitais norminiais teisės aktais:

27.1. atstovauja Įstaigai teisme ir kitose institucijose ir atsako už jos darbo rezultatus;

27.2. užtikrina Įstaigos darbuotojams kūrybingą ir saugų darbą laiduojančias sąlygas;

27.3. teikia steigėjui tvirtinti biudžetinio finansavimo programų projektus ir jų etatų normatyvus;

27.4. suderinęs su Įstaigos stebėtojų taryba (jeigu yra sudaryta), tvirtina įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, neviršijant steigėjo patvirtinto darbo užmokesčio fondo biudžetinių programų vykdymui;

27.5. suderinęs su steigėju(-ais), nustato Įstaigos vidinę struktūrą;

27.6. tvirtina darbuotojų etatus, vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareigines instrukcijas ir pareiginius nuostatus, administracijos darbo reglamentą, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

27.7. vadovaudamasis Lietuvos Respublikoje galiojančiais įstatymais, priima ir atleidžia iš darbo Įstaigos darbuotojus, taiko jiems skatinimo priemones, skiria nuobaudas;

27.8. personaliai atsako už perduoto pagal panaudos sutartį bei Įstaigos įsigyto turto bei lėšų efektyvų ir racionalų naudojimą;

27.9. gavęs steigėjo(-ų) raštišką sutikimą, pasirašo sutartis dėl Įstaigos ilgalaikio turto pardavimo, perleidimo, mainų, išnuomojimo, įkeitimo, garantavimo ar laidavimo juo, kitų subjektų prievolių vykdymo;

27.10. ne rečiau kaip kartą per metus atsiskaito steigėjui už biudžetinių lėšų panaudojimą, Įstaigos materialinės bazės kūrimą ir saugojimą;

27.11. inicijuoja Įstaigos įstatų papildymų ir pakeitimų rengimą;

27.12. laiduoja kokybės sistemos diegimą Įstaigoje;

27.13. užtikrina nuolatinę ir visapusišką savianalizę Įstaigoje;

27.14. organizuoja, suderinęs su steigėju, viešą konkursą Įstaigos padalinių ir filialų vadovų pareigoms;

27.15. rengia padalinių ir filialų vadovų atestaciją;

27.16. paskirsto pareigines funkcijas pavaduotojams, kontroliuoja jų vykdymą;

27.17. kreipiasi į steigėją(-us) dėl neefektyviai dirbančių Įstaigos, Įstaigos padalinių ir filialų reorganizavimo ar likvidavimo;

27.18. Įstaigos vardu pasirašo dokumentus ir įgalioja kitus asmenis vykdyti direktoriaus kompetencijos funkcijas.

28. Direktorius gali turėti kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, kitiems teisės aktams.

29. Direktoriaus ligos (Įstaigos administracija nedelsdama praneša steigėjui), komandiruotės ar jo atostogų laikotarpiu Įstaigai vadovauja steigėjo įsakymu paskirtas asmuo.

30. Buhalterinę apskaitą Įstaigoje tvarko vyriausiasis finansininkas (buhalteris). Vyriausiojo finansininko (buhalterio) funkcijas pagal sutartį gali atlikti ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.

31. Įstaiga, kuri verčiasi antrine ar tretine visuomenės sveikatos priežiūra, privalo turėti stebėtojų tarybą (toliau -Stebėtojų taryba).

32. Stebėtojų taryba yra patariamasis organas, sudaromas penkeriems metams Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti.

33. Stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų Įstaigos steigėjo(-ų) bendru sprendimu paskirtų atstovų; vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra Įstaiga, tarybos paskirto tarybos nario; vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra Įstaiga, tarybos paskirto visuomenės atstovo ir Įstaigos visuomenės sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų paskirto atstovo.

34. Stebėtojų taryboje negali būti asmenų, dirbančių Įstaigos administracijoje, Valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasoje, taip pat draudimo įmonėje.

35. Stebėtojų tarybos teisės ir pareigos:

35.1. analizuoti Įstaigos administracijos veiklą;

35.2. išklausyti Įstaigos administracijos parengtą metinės veiklos ataskaitą;

35.3. svarstyti ir teikti siūlymus dėl Įstaigos vidaus tvarkos taisyklių, sutarčių, programų;

35.4. stebėtojo teisėmis dalyvauti Įstaigos administracijos organizuotame konkurse padalinių bei filialų vadovų pareigoms ir pareikšti savo nuomonę steigėjui;

35.5. turėti kitų teisių ir pareigų, numatytų Stebėtojų tarybos darbo nuostatuose ir neprieštaraujančių Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

36. Stebėtojų tarybos susirinkimai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Stebėtojų tarybos sprendimai priimami paprasta balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos sprendimai yra teisėti, jei juos priimant dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių.

37. Stebėtojų tarybos narių teises ir pareigas, paskyrimo ir atšaukimo tvarką bei darbo apmokėjimo sąlygas nustato Stebėtojų tarybos darbo nuostatai, kuriuos tvirtina steigėjas(-ai).

 

VI. ĮSTAIGOS MEDICINOS ETIKOS KOMISIJA

 

38. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos (visuomenės sveikatos priežiūros) etikos reikalavimų. Medicinos etikos komisijos sudarymą ir veiklos tvarką nustato jos nuostatai, kurie turi būti parengti atsižvelgiant į Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus medicinos etikos komisijos pavyzdinius nuostatus.

 

VII. ĮSTAIGOS PADALINIŲ, FILIALŲ VADOVŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ

 

39. Įstaigos padalinių ir filialų vadovai į darbą priimami viešojo konkurso būdu penkeriems metams. Viešąjį konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina Įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas turi teisę organizuoti padalinių ir filialų vadovų atestaciją.

40. Įstaigos padalinių ir filialų vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos padalinių ir filialų vadovu negali būti vyresnis kaip 65 metų asmuo.

41. Įstaigos ar jos padalinių ir filialų, teikiančių tretinę sveikatos priežiūrą, sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami viešojo konkurso būdu penkeriems metams. Viešąjį konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina Įstaigos vadovas.

 

VIII. ĮSTAIGOS FILIALAI

 

42. Įstaiga gali turėti filialų. Filialas yra Įstaigos padalinys, turintis atskirą buveinę bei administraciją. Filialas nėra juridinis asmuo ir veikia Įstaigos, kaip juridinio asmens, vardu pagal Įstaigos įstatus ir jos administracijos vadovo suteiktus įgaliojimus, kurie nurodyti filialo nuostatuose. Filialų skaičius neribojamas. Filialo turtas yra apskaitomas Įstaigos finansinėje atskaitomybėje, taip pat atskiroje filialo finansinėje atskaitomybėje. Filialas gali turėti subsąskaitą. Jis registruojamas ir išregistruojamas įstatymų nustatyta tvarka. Apie filialo veiklą jų vadovai atsiskaito Įstaigos administracijos vadovui ir kitiems patariamiesiems valdymo organams Įstaigos įstatų nustatyta tvarka.

 

IX. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

43. Įstaigos lėšų šaltiniai:

43.1. steigėjo skirtos tikslinės lėšos biudžetinio finansavimo bei sveikatos programoms vykdyti, būtinosioms visuomenės sveikatos priežiūros priemonėms įgyvendinti, profesiniam tobulinimui organizuoti, mokslo reikmėms;

43.2. kiti valstybės ir savivaldybių biudžetų tiksliniai asignavimai;

43.3. savivaldybių sveikatos fondų lėšos, skirtos sveikatos programoms finansuoti;

43.4. valstybės investicinių programų lėšos;

43.5. Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

43.6. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;

43.7. lėšos, gaunamos kaip parama, dovana, taip pat gautos pagal testamentą;

43.8. skolintos lėšos;

43.9. pajamos už parduotą ar išnuomotą Įstaigos turtą;

43.10. Įstaigos ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija);

43.11. kitos teisėtai įgytos lėšos.

44. Įstaiga turi teisę gauti valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų paslaugoms teikti ir programoms vykdyti pagal visuomenės sveikatos priežiūros sutartis su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei valstybės ir savivaldybių įstaigomis.

45. Įstaigos nepaprastosios išlaidos gali būti finansuojamos iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, valstybės investicijų programų.

46. Kiekvienais metais Įstaiga sudaro iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, savivaldybių sveikatos ir kitų valstybinių fondų gaunamų lėšų išlaidų sąmatą. Išlaidų sąmatą tvirtina steigėjas(-ai). Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

47. Iš valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų finansuojamus prekių, darbų ir paslaugų pirkimus Įstaiga vykdo vadovaudamasi Viešųjų pirkimu įstatymu.

48. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos, taip pat lėšos, gautos iš valstybės ir savivaldybių, laikomos atskiroje Įstaigos lėšų sąskaitoje.

49. Įstaigos pajamos skirstomos tokia tvarka:

49.1. Įstaigos įstatuose numatytai veiklai bei įsipareigojimams įgyvendinti;

49.2. įstatymų nustatytiems biudžeto mokesčiams;

49.3. Įstaigos personalo kvalifikacijai kelti;

49.4. naujoms visuomenės sveikatos priežiūros technologijoms įsigyti ir diegti;

49.5. patalpų remontui;

49.6. Įstaigos darbuotojų kultūrinėms ir socialinėms reikmėms;

49.7. premijoms ir materialinei pagalbai nelaimės atveju;

49.8. Įstaigos lėšos gali būti naudojamos šiais įstatais numatytai ir įstatymų neuždraustai veiklai.

 

X. DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA

 

50. Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip parama, pagal testamentą, finansiniai ištekliai, kitas su Įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.

51. Steigėjas(-ai) turtą Įstaigai perduoda panaudos pagrindu įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Įstaiga ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą gali tik raštiškai leidus steigėjui(-ams), Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

53. Įstaiga gautų pajamų negali skirstyti steigėjui(-ams).

 

XI. ĮSTAIGOS VEIKLOS KONTROLĖ

 

54. Įstaigos teikiamų paslaugų valstybinę kontrolę atlieka Sveikatos priežiūros įstaigų ir kituose įstatymuose nurodytos institucijos.

55. Valstybinis visuomenės sveikatos priežiūros kokybės sistemos diegimo valstybinis ir lokalusis auditas Įstaigoje atliekamas Sveikatos ministerijos nustatyta tvarka.

56. Įstaigos administracija privalo pateikti steigėjui ir valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus, su Įstaigos veikla susijusius, dokumentus.

57. Įstaigos finansinei veiklai kontroliuoti turi būti renkamas revizorius (revizijos komisija). Revizoriaus (revizijos komisijos) rinkimo tvarką ir jo darbo reglamentą nustato steigėjas(-ai).

58. Įstaiga privalo Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka vykdyti visuomenės sveikatos priežiūros lokalų auditą.

 

XII. ĮSTAIGOS ĮSTATŲ PAKEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

59. Iniciatyvos teisę keisti ir papildyti Įstaigos įstatus turi Įstaigos administracija, jos patariamieji valdymo organai ir steigėjas (steigėjai bendru sprendimu). Pakeistus ir papildytus įstatus tvirtina steigėjas(-ai).

60. Įstatų pakeitimai ir papildymai įsigalioja nuo jų teisinio perregistravimo įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIII. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

61. Įstaigos reorganizavimas – tai Įstaigos, kaip juridinio asmens, pertvarkymas be likvidavimo procedūros. Įstaiga gali būti reorganizuojama jungiant arba skaidant ją. Įstaigai reorganizuoti rengiamas projektas, kurį tvirtina steigėjas(-ai).

62. Įstaiga likviduojama, kai jos veikla visiškai nutraukiama.

63. Įstaigos likvidavimo pagrindu gali būti:

63.1. steigėjo (-ų) sprendimas likviduoti Įstaigą, priimtas įstatų nustatyta tvarka;

63.2. teismo sprendimas likviduoti Įstaigą už įstatymų nustatytus teisės pažeidimus.

64. Institucija, nutarusi likviduoti Įstaigą, skiria likvidatorių, nustato likvidavimo terminus, inventorizacijos ir turto perėmimo tvarką. Nuo likvidatoriaus paskyrimo dienos Įstaigos administracija ir kiti valdymo organai netenka įgaliojimų, jų funkcijas atlieka likvidatorius.

65. Sudarius Įstaigos likvidavimo aktą, apie Įstaigos likvidavimą viešai skelbiama du kartus ne mažesniu kaip vieno mėnesio intervalu.

66. Įstaigos likvidatorius:

66.1. parengia likvidavimo laikotarpio pradžios Įstaigos finansinę ataskaitą (likvidavimo balansą);

66.2. sudaro Įstaigos likvidavimo aktą;

66.3. atsiskaito su kreditoriais įstatymų nustatyta tvarka;

66.4. baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus Įstaigos sandorius ir sudaro sandorius, susijusius su Įstaigos likvidavimu;

66.5. likusį Įstaigos turtą perduoda steigėjui(-ams);

66.6. sudaro Įstaigos likvidavimo aktą;

66.7. likviduotą Įstaigą išregistruoja įstatymų nustatyta tvarka;

66.8. likvidatorius yra atsakingas Įstaigai ir steigėjui(-ams) už nuostolius, kurie atsirado dėl jo kaltės.

______________