LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2008 M. RUGPJŪČIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 4-378 „DĖL PRIEMONĖS „NACIONALINĖS SVARBOS TURIZMO PROJEKTAI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO IR KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS DOKUMENTŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. sausio 19 d. Nr. 4-15

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.1 punktu,

pakeičiu Priemonės „Nacionalinės svarbos turizmo projektai“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 4-378 „Dėl priemonės „Nacionalinės svarbos turizmo projektai“ projektų finansavimo sąlygų aprašo ir kvietimo teikti paraiškas dokumentų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 98-3819):

1. Išbraukiu 8 punkto antrojoje pastraipoje žodį „privatus“.

2. Išdėstau 34 punktą taip:

„34. Pareiškėjo (partnerių) įnašas turi atitikti 2 priedo 8.1.1 punkte keliamus reikalavimus, būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, tinkamas, pakankamas ir realus paraiškos pateikimo metu.“

3. Išdėstau 36 punktą taip:

„36. Viešosios infrastruktūros projektui reikiamo finansavimo suma turi būti nustatyta, atsižvelgiant į Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Iš projektų numatomos gauti pajamos turi būti įvertintos iš anksto pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinamas projektui skiriamas finansavimas. Projekto grynųjų pajamų ir didžiausio leistino skirti projektui lėšų dydžio skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio „Pajamas duodantys projektai“ (angl. Guidance note on Article 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), Europos Komisijos parengtu dokumentu Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, working document No. 4) ir Finansų ministerijos parengtu Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo projektams, iš kurių gaunamos pajamos, pildymo vadovu. Šie dokumentai pateikti svetainėje www.esparama.lt. Projekto išlaidų dalis, kurią padengia iš projekto gaunamos grynosios pajamos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo (partnerio) lėšų. Tuo atveju, jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, per 5 metus po projekto įgyvendinimo gautas pajamas pareiškėjas privalo grąžinti į valstybės biudžetą.“

4. Išdėstau 53 punktą taip:

„53. Finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punkte.“

5. Išdėstau 54 punktą taip:

„54. Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip procentinė pagalbos išraiška, skaičiuojama nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos.“

6. Papildau šiuo 571 punktu:

„571. Sumavimas iki pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 nustatyto maksimalaus finansavimo intensyvumo skaičiuojamas tiek pareiškėjui, tiek partneriui atskirai nepriklausomai nuo to, ar pagalba projektui buvo teikiama iš vietos, regionų, nacionalinių ar iš Europos Bendrijos šaltinių (informaciją šiam sumavimui pareiškėjas (partneris) turi pateikti Priemonės „Nacionalinės svarbos turizmo projektai“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formos ir jos pildymo instrukcijos (Aprašo 3 priedas) (toliau – paraiškos (B) dalis) 4 punkte).“

7. Išdėstau 73 punktą taip:

„73. Paraišką sudaro paraiškos (A) dalis, paraiškos (B) dalis ir kartu pridedami papildomi dokumentai, išvardyti Administracinės atitikties vertinimo metodikoje (Aprašo 1 priedas) (toliau – Aprašo 1 priedas). Paraiškos (A) dalis pildoma vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (toliau – paraiškos (A) dalies pildymo instrukcija). Pildyti parengta paraiškos (A) dalies elektroninė forma ir paraiškos (A) dalies pildymo instrukcija pateikiama svetainėje www.esparama.lt.“

8. Išdėstau 104 punktą taip:

„104. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui nuspręsta skirti finansavimą, Ūkio ministerija ir LVPA sudaro trišalę projekto finansavimo ir administravimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutartis sudaroma pagal Projekto finansavimo ir administravimo sutarties formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066. Pareiškėjas prieš Sutarties pasirašymą privalo raštu pateikti preliminarų mokėjimo prašymų pateikimo LVPA tvarkaraštį, turi būti sudaręs paskolos sutartį su banku arba pateikti pažymą, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, jei pareiškėjo įnašas yra paskola. Mokėjimo prašymai turi būti teikiami ne rečiau nei kas trys mėnesiai.“

9. 1 priede:

9.1. išdėstau 13 punktą taip:

 

13.

Pateikti pareiškėjo paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai2 ir už pastaruosius 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos tarpinė finansinė atskaitomybė (jei pareiškėjas yra privatus juridinis asmuo). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę. Tarpinė finansinė atskaitomybė taip pat turi būti pasirašyta vadovo bei patvirtinta įmonės antspaudu.

 

 

 

 

9.2. išbraukiu 20 punkte žodžius „projektavimo sąlygų sąvadas (projektavimo paslaugoms)“;

9.3. išdėstau 27 punktą taip:

 

27.

Pateikti kiekvieno partnerio paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai (jei paraiška pateikta 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau patvirtinta) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę.

 

 

 

 

10. 2 priede:

10.1. pripažįstu netekusiu galios 7.1.1.3 punktą;

10.2. papildau šiuo 7.2.5.5 punktu:

 

7.2.5.5. Pareiškėjas (partneris) nėra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punkte (taikoma, jei teikiamas finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba).

 

(Duomenys tikrinami pagal pateiktus metinės finansinės atskaitomybės dokumentus ir už pastarųjų 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentus.)

 

 

_________________

2Jei pareiškėjas paraišką pateikia 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau yra patvirtinta) patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai.

 

10.3. išdėstau 8.1.1 punktą taip:

 

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Paaiškinimai: vertinama, ar pareiškėjas (partneriai) turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo (partnerių) įnašas turi būti aiškiai apibrėžtas ,patikimas, tinkamas, pakankamas ir realus paraiškos pateikimo metu.

 

Pakankamai apibrėžtų patikimu ir tinkamu pareiškėjo (partnerio) įnašu gali būti laikoma:

– banko paskola. Jei pareiškėjo (partnerio) planuojamas įnašas yra banko paskola, tokiu atveju turi būti pateiktas preliminarus banko sprendimas suteikti paskolą (pažyma), tačiau nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) nustatytą terminą, iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Jei banko paskola suteikiama visai įmonės veiklai, turi būti pridėti finansiniai srautai bei įsipareigojimas tam tikrą paskolos dalį skirti projektui įgyvendinti;

– pareiškėjo (partnerių) nuosavos lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės),

turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projektui įgyvendinti skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą, ir informacija apie lėšų šaltinį (banko sąskaitos (-ų) išrašas ar banko pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas);

– partnerystės (koncesijos, viešųjų pirkimų ar kita) sutartis arba jos projektas, kai privatus partneris (investuotojas, operatorius, tiekėjas) atrinktas viešai ir skaidriai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu).

 

Informacijos šaltinis: duomenys tikrinami pagal pateiktus finansavimo šaltinius patvirtinančius dokumentus.

 

11. 3 priede:

11.1. 6 punkto lentelėje:

11.1.1. išdėstau 5 eilutę taip:

 

5.

Pareiškėjo paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai (jei pareiškėjas paraišką pateikia 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau yra patvirtinta) patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai) ir pastarųjų 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos tarpinė finansinė atskaitomybė (jei pareiškėjas yra privatus juridinis asmuo). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę. Tarpinė finansinė atskaitomybė taip pat turi būti pasirašyta vadovo ir patvirtinta įmonės antspaudu.

 

 

11.1.2. išbraukiu 12 eilutėje žodžius „projektavimo sąlygų sąvadas (projektavimo paslaugoms)“;

11.1.3. išdėstau 19 eilutę taip:

 

19.

Partnerio paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai (jei paraiška pateikta 2009 metais, tuomet pateikiami 2008 metų (jei jau patvirtinta) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai). Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę.

 

 

11.2. išdėstau 7 punktą taip:

„7. Pareiškėjo deklaracija:

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

pareiškėjas nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

pareiškėjui nebuvo išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti po to, kai Europos Komisija sprendime paskelbė, kad finansavimas yra neteisėtas ir nesuderinamas su bendrąja rinka, kaip apibrėžiama 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3–47) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 1 straipsnio 6 dalies a ir b punktuose (jei finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba);

 

pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos;

 

pareiškėjas pateiks informaciją, kad yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps.

 

Projekto pareiškėjo ___________________________________________ vardu

Vardas, pavardė

 

Parašas

Pareigos

 

 

Atstovavimo pagrindas

 

Data

Antspaudas

 

11.3. išdėstau 8 punktą taip:

„8. Partnerio deklaracija:

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

partneriui nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto);

partneris nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

partnerio vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

partneriui nebuvo išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti po to, kai Europos Komisija sprendime paskelbė, kad finansavimas yra neteisėtas ir nesuderinamas su bendrąja rinka, kaip apibrėžiama Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies a ir b punktuose (jei finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba); partneris paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos;

 

partneris pateiks informaciją, kad yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps.

 

Projekto partnerio ___________________________________ ________________ vardu

Vardas, pavardė

Parašas

 

Pareigos

 

 

Atstovavimo pagrindas

 

Data

 

Antspaudas

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  DAINIUS KREIVYS