LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
N U T A R I M A S
DĖL MOTERŲ IR VYRŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. lapkričio 18 d. Nr. IX-1827
Vilnius
(Žin., 1999, Nr. 48-1531)
1 straipsnis.
1. Pakeisti Moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pavadinimą ir ją vadinti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.
3 straipsnis.
Patvirtinti
Lietuvos Respublikos Seimo
2003 m. lapkričio 18 d. nutarimu Nr. IX-1827
LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS
N U O S T A T A I
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba yra savarankiška valstybės institucija, užtikrinanti lygių galimybių kontrolieriaus darbą prižiūrint, kaip vykdomas Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymai.
2. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymais, kitais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, šiais nuostatais ir savo darbo reglamentu.
3. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos veikla grindžiama demokratijos, teisėtumo, nešališkumo ir teisingumo principais.
4. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba yra juridinis asmuo, turintis sąskaitų bankuose, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu, ir finansuojamas iš valstybės biudžeto. Už Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos antspaudo naudojimą ir saugojimą atsako lygių galimybių kontrolierius.
II. LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba prižiūri, kaip įgyvendinamos Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintos lygios teisės ir vykdomi Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymai.
7. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba:
1) vadovaudamasi Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymais, tiria skundus dėl diskriminacijos ir seksualinio priekabiavimo;
2) pagal kompetenciją teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijoms bei įstaigoms dėl teisės aktų tobulinimo bei lygių teisių įgyvendinimo politikos prioritetų;
3) jeigu iš visuomenės informavimo priemonių ar kitokių šaltinių nustato lygių galimybių pažeidimo požymius, gali pradėti tyrimą savo iniciatyva;
5) pagal kompetenciją nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas ir skiria administracines nuobaudas;
6) kaupia, analizuoja ir apibendrina medžiagą apie Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymų pažeidimus bei taikytus administracinės atsakomybės atvejus;
7) kontroliuoja, kaip Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymus įgyvendina visos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, švietimo, mokslo, studijų ir kitos institucijos bei darbdaviai;
8) įstatymų nustatyta tvarka remia visuomeninių organizacijų, viešųjų įstaigų, fondų programas, kurios padeda įgyvendinti lygias galimybes;
III. LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS TEISĖS
8. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
1) tikrinti, kaip lygias teises bei galimybes įgyvendina valstybės ir savivaldybių institucijos bei įstaigos, švietimo, mokslo ir studijų institucijos bei darbdaviai;
2) reikalauti, kad būtų laikomasi draudimo nurodyti skelbimuose diskriminuojančio pobūdžio reikalavimus;
3) pagal kompetenciją nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas;
4) reikalauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, įmonių, organizacijų nedelsiant pateikti visą informaciją, dokumentus ir medžiagą, būtiną Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos funkcijoms atlikti;
5) skundo tyrimo metu kreiptis į asmenį, kurio veiksmai nagrinėjami, ir reikalauti, kad šis per 10 dienų pateiktų paaiškinimą;
6) stebėtojo teisėmis dalyvauti egzaminuojant ar konkursuose dėl darbo, taip pat egzaminų ar priėmimo į švietimo įstaigas, mokslo ir studijų institucijas metu;
IV. LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai vadovauja lygių galimybių kontrolierius. Jį Seimo Pirmininko teikimu skiria ir atleidžia Seimas.
11. Lygių galimybių kontrolierius:
2) kasmet iki kovo 15 d. pateikia Seimui Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos metinės veiklos ataskaitą;
3) baigus nagrinėti skundus, pasirašo išvadą arba priima vieną iš šių sprendimų:
a) perduoti tyrimo medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigai, jeigu nustatomi nusikalstamos veikos požymiai;
b) kreiptis į atitinkamą asmenį ar instituciją ir siūlyti nutraukti lygias teises pažeidžiančius veiksmus ar panaikinti su tuo susijusį aktą;
e) nutraukti tyrimą, jeigu pareiškėjas skundą atsiima arba kai trūksta objektyvių duomenų apie padarytą pažeidimą;
5) tvirtina Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų asignavimų;
6) priima Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pareigūnus (patarėjus) į pareigas ir atleidžia juos iš pareigų;
8) tvirtina Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pareigūnų ir darbuotojų pareigines instrukcijas ir paskirsto jiems darbą;
9) pagal Vyriausybės patvirtintus koeficientus ir neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų asignavimų nustato pareigūnų ir kitų Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos darbuotojų darbo užmokestį;
10) suteikia Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pareigūnams ir kitiems darbuotojams atostogas, juos skatina ar skiria drausmines nuobaudas;
12. Lygių galimybių kontrolierius, kaip Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos vadovas, pagal kompetenciją leidžia įsakymus.
13. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba tvarko finansinę apskaitą ir atskaitomybę įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.