LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MIŠKOTVARKOS TARNYBOS, MIŠKO SANITARINĖS APSAUGOS TARNYBOS IR MIŠKO GENETINIŲ IŠTEKLIŲ, SĖKLŲ IR SODMENŲ TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. sausio 5 d. Nr. D1-4

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766), 11.5 ir 11.7 punktais:

1. Tvirtinu Valstybinės miškotvarkos tarnybos, Miško sanitarinės apsaugos tarnybos ir Miško genetinių išteklių, sėklų ir sodmenų tarnybos nuostatus (pridedami).

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2006 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. D1-4

 

 

VALSTYBINĖS MIŠKOTVARKOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė miškotvarkos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją tvarkanti Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastrą, miškų informacinę sistemą, vykdanti visos Lietuvos miškų inventorizaciją atrankos metodu bei renkanti miškų ūkio statistinius duomenis ir juos apdorojanti, vykdanti miškų būklės monitoringą šalies miškuose.

2. Tarnybos steigėja yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės nutarimais, aplinkos ministro įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

4. Tarnyba yra juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

5. Tarnybos buveinė: Pramonės pr. 11A, LT-3031, Kaunas.

 

TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Tarnybos svarbiausieji uždaviniai yra:

6.1. tvarkyti Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastrą (toliau – Miškų valstybės kadastras);

6.2. tvarkyti miškų inventorizacijos pagrindu suformuotus duomenis apie Lietuvos miškus;

6.3. vykdyti nacionalinę miškų inventorizaciją atrankos metodu;

6.4. vykdyti valstybinę miškų apskaitą;

6.5. kaupti, apdoroti ir skelbti miškų ūkio statistinius duomenis;

6.6. vykdyti miškų būklės monitoringą.

7. Tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. palaiko ryšius su duomenų teikėjais, vartotojais, kitais registrais ir kadastrais;

7.2. tikrina registruoti pateiktus duomenis;

7.3. atnaujina duomenų bazes pagal duomenų teikėjų pateiktus duomenis;

7.4. atnaujina duomenų bazes pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems miškų priskyrimą valstybinės reikšmės miškams, miškų grupėms ir pogrupiams;

7.5. aktualizuoja duomenų bazes;

7.6. registruoja vidinės miškotvarkos projektus, kitus miškotvarkos dokumentus;

7.7. integruoja Nekilnojamojo turto kadastro duomenis į Miškų valstybės kadastro duomenų bazes;

7.8. organizuoja Miškų valstybės kadastro duomenų bazės techninės priežiūros ir modernizavimo, taip pat sąveikos su kitais valstybės registrais ir kadastrais darbus;

7.9. tvarko duomenų gavimo ir teikimo apskaitą;

7.10. užtikrina Miškų valstybės kadastro duomenų apsaugą duomenų bazėje, šio kadastro duomenų ir dokumentų archyvų apsaugą ir saugų duomenų perdavimą kompiuteriniais tinklais;

7.11. tvarko privačių miško valdų vidinės miškotvarkos projektų duomenų bazę;

7.12. vykdo kasmetinę ir kas 5 metai – išplėstinę miškų apskaitas;

7.13. skaičiuoja pagrindinių miško kirtimų metinę kirtimų normą valstybinių miškų valdytojams;

7.14. teikia informaciją apie miško sklypų žemės ir miško vertę miško savininkams, valdytojams, valstybinėms institucijoms, Nekilnojamojo turto registrui;

7.15. rengia valstybinės reikšmės miškų schemas;

7.16. teikia informaciją apie miško išteklius, jų dinamiką;

7.17. vykdo nacionalinę miškų inventorizaciją: planuoja ir vykdo lauko darbus (pastovių ir laikinų barelių išskyrimas ir matavimas), apibendrina surinktus duomenis, ruošia ataskaitas, leidinius;

7.18. koordinuoja ir vykdo miškų būklės monitoringą: planuoja ir vykdo lauko darbus (barelių išskyrimas ir matavimas), apibendrina surinktus duomenis, ruošia ataskaitas, leidinius;

7.19. tvarko miškotvarkos duomenų, miškų informacijos ir Miškų valstybės kadastro archyvą;

7.20. kaupia duomenis apie miškų ūkio veiklą, rengia Lietuvos miškų statistinius leidinius, teikia informaciją apie miškų ūkį;

7.21. organizuoja nepriklausomų medienos matuotojų atestavimą Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka;

7.22. kontroliuoja medienos matavimo darbų kokybę;

7.23. kontroliuoja miškų inventorizaciją vykdančių asmenų sudaromų inventorizuotų objektų duomenų bazių kokybę;

7.24. kontroliuoja miškų inventorizacijos, miškotvarkos darbų ir miškotvarkos projektų kokybę;

7.25. rengia instrukcijas, rekomendacijas, reglamentus miškotvarkos, miško išteklių apskaitos ir Miškų valstybės kadastro tvarkymo klausimais, pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktų projektus;

7.26. tvirtina Miškų valstybės kadastro klasifikatorius, nacionalinės miškų inventorizacijos darbų taisykles, sklypinės miškų inventorizacijos ir miškotvarkos darbų instrukcijas ir normatyvus;

7.27. pagal kompetenciją bendradarbiauja su užsienio įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis miškų apskaitos, miškų statistikos, miškų monitoringo srityje;

7.28. informuoja suinteresuotas institucijas ir visuomenę apie Lietuvos miško išteklius, miškų būklę, miškų ūkinės veiklos rodiklius;

7.29. vykdo taikomuosius tvarkomų sistemų tobulinimo ir plėtros darbus;

7.30. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

TARNYBOS TEISĖS

 

8. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:

8.1. neatlygintinai gauti informaciją ir dokumentus iš juridinių ir fizinių asmenų savo kompetencijos klausimais;

8.2. pagal kompetenciją tikrinti, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, reikalauti ištaisyti pažeidimus ir pašalinti priežastis, sudarančias galimybes šiuos reikalavimus pažeisti;

8.3. turėti atsiskaitomąją, valiutinę ir kitas, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje pasirinktų bankų;

8.4. pagal kompetenciją pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su užsienio valstybių atitinkamomis tarnybomis.

9. Tarnyba turi ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, įsakymais suteiktų teisių.

 

DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų aplinkos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

11. Tarnybos direktorius pavaldus aplinkos ministrui. Tarnybos direktorius skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

12. Tarnybos direktorius:

12.1. vadovauja Tarnybos ir atsako už tai, kad Tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius ir funkcijas. Kai Tarnybos direktorius nėra, jo pareigas eina direktoriaus pavaduotojas;

12.2. pagal savo kompetenciją užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės nutarimų, aplinkos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

12.3. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka teikia jai Tarnybos veiklos ataskaitas, informaciją ir atsiskaito už savo veiklą;

12.4. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus bei kontroliuoja jų vykdymą;

12.5. atstovauja Tarnybos interesams teisme, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;

12.6. užtikrina, kad lėšos, skirtos Tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti, būtų racionaliai ir taupiai naudojamos, laiku būtų atsiskaitoma su biudžetu ir socialinio draudimo įstaigomis;

12.7. teikia aplinkos ministrui tvirtinti Tarnybos organizacinę struktūrą, tvirtina pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;

12.8. įstatymų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Tarnybos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, juos skatina, jiems skiria tarnybines nuobaudas;

12.9. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;

12.10. užtikrina Tarnybos apskaitos ir atskaitomybės tvarkymą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

12.11. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir aplinkos ministro jam suteiktas funkcijas.

13. Miškų inventorizacijos, miškotvarkos, miškų informacinių sistemų tvarkymo perspektyvių technologijų paieškoms, mokslinių tyrimo darbų šioje srityje planavimui, paruoštų teisės aktų projektų, normatyvų bei ataskaitų ekspertizei ir vertinimui sudaroma Miškotvarkos mokslinė techninė taryba iš vedančiųjų šios srities mokslo, gamybos ir valdymo specialistų. Miškotvarkos mokslinė-techninė taryba sudaroma iš 11–15 asmenų. Jos sudėtį tvirtina aplinkos ministras. Mokslinė-techninė taryba dirba pagal jos patvirtintą reglamentą.

 

TARNYBOS TURTAS IR LĖŠOS

 

14. Savo funkcijoms vykdyti Tarnyba patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja valstybės turtu.

15. Tarnyba yra išlaikoma iš valstybės biudžeto specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų.

16. Tarnybos metinę išlaidų sąmatą tvirtina aplinkos ministras.

17. Tarnyba gali turėti ir kitų lėšų, gaunamų ir naudojamų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ, DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA

 

18. Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

19. Kitų Tarnybos darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), ir kiti įstatymai bei teisės aktai.

 

TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

20. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos direktorius Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka atsiskaito už Tarnybos darbą Aplinkos ministerijai. Tarnybos direktorius asmeniškai atsako aplinkos ministrui už Tarnybai priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą vykdymą, tvarką ir drausmę, Tarnybai skirtų lėšų ir turto tinkamą panaudojimą.

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba gali būti reorganizuota ar likviduota Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2006 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. D1-4

 

 

MIŠKO SANITARINĖS APSAUGOS TARNYBOS NUOSTATAI

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Miško sanitarinės apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją siekianti užtikrinti gerą sanitarinę Lietuvos miškų būklę ir tvarų miško ekosistemos funkcionavimą visų nuosavybės formų miškuose.

2. Tarnybos steigėja yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, aplinkos ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

4. Tarnybos nurodymai ir pavedimai jos kompetencijai priskirtais klausimais privalomi miškų valdytojams, savininkams ir naudotojams, taip pat fiziniams bei juridiniams asmenims, ruošiantiems, sandėliuojantiems ir perdirbantiems apvaliąją žaliavinę medieną.

5. Tarnybos pareigūnams nustatytąja tvarka suteikiami valstybinių miškų pareigūnų įgalinimai.

6. Tarnyba yra juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

7. Tarnybos buveinė: Liepų g. 2, Girionių k., LT-53101 Kauno r.

 

TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Tarnybos svarbiausieji uždaviniai yra:

8.1. abiotinių veiksnių, ligų, vabzdžių ir žvėrių pakenkimų miškuose sekimas ir prognozė;

8.2. profilaktinių ir naikinamųjų miško sanitarinės apsaugos priemonių planavimas, jų vykdymo priežiūra ir kontrolė;

8.3. miško patologiją sukeliančių veiksnių diagnozė, ekspertizė, konsultacijos ir rekomendacijos apsaugai.

9. Tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

9.1. seka visų miškų sanitarinę būklę Lietuvos teritorijoje, įgyvendina svarbiausių miško ligų sukėlėjų ir kenkėjų rūšių monitoringo programas;

9.2. organizuoja rekognostinius ir detaliuosius miško patologijos tyrimus;

9.3. renka, sistemina informaciją apie abiotinių veiksnių, miško ligų ir kenkėjų bei žvėrių pažeidimus visuose Lietuvos miškuose, teikia išvadas apie miškų būklę;

9.4. prognozuoja miško ligų sukėlėjų plitimą, kenkėjų invazijas, planuoja profilaktines ir naikinamąsias miško sanitarinės apsaugos priemones;

9.5. nustato profilaktinių ir naikinamųjų priemonių sistemą miškų apsaugai nuo abiotinių pakenkimų, piktžolių, miško ligų sukėlėjų, kenkėjų ir žvėrių;

9.6. kontroliuoja teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir miško sanitarinės apsaugos priemonių įgyvendinimą;

9.7. organizuoja ir dalyvauja atliekant masinio miško pakenkimo židinių likvidavimo priemones;

9.8. analizuoja ir teikia pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų, skirtų miškų sanitarinei apsaugai, panaudojimo;

9.9. nustatyta tvarka teikia pasiūlymus dėl karantino priemonių miško kenkėjams ir ligų sukėlėjams taikymo;

9.10. konsultuoja ir teikia kvalifikuotą pagalbą miško sanitarinės apsaugos klausimais valstybės įmonėms miškų urėdijoms, nacionalinių parkų, rezervatų direkcijoms, privačių miškų savininkams, kitiems miškų valdytojams;

9.11. tiria, propaguoja ir diegia naujas pažangias miško sanitarinės būklės gerinimo, apsaugos nuo miško ligų ir kenkėjų technologijas, atsižvelgdama į aplinkosauginius, higieninius reikalavimus, ruošia ir platina informaciją apie naujoves miško sanitarinėje apsaugoje;

9.12. bendradarbiauja keliant miškų urėdijų, nacionalinių parkų direkcijų specialistų, privačių miškų savininkų kvalifikaciją miško sanitarinės apsaugos klausimais;

9.13. rengia instrukcijas, rekomendacijas, reglamentus miško sanitarinės apsaugos klausimais, pagal kompetenciją dalyvauja rengiant kitų teisės aktų projektus;

9.14. Aplinkos ministerijos pavedimu bendradarbiauja su užsienio firmomis, įstaigomis ir organizacijomis miško sanitarinės apsaugos srityje;

9.15. informuoja suinteresuotas institucijas ir visuomenę apie Lietuvos miškų sanitarinę būklę, vykdomas miško sanitarinės apsaugos priemones;

9.16. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

TARNYBOS TEISĖS

 

10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:

10.1. gauti informaciją, pažymas ir dokumentus iš juridinių ir fizinių asmenų savo kompetencijos klausimais;

10.2. pagal kompetenciją tikrinti, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, už kurių įgyvendinimą atsakinga Tarnyba, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes šiuos reikalavimus pažeisti;

10.3. turėti atsiskaitomąją ir kitas, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje pasirinktų bankų;

10.4. pagal kompetenciją pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su užsienio valstybių atitinkamomis tarnybomis;

11. Tarnyba turi ir kitų įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktų teisių.

 

TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį skiria pareigoms ir iš jų atleidžia aplinkos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius pavaldus aplinkos ministrui. Tarnybos direktorius skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

13. Tarnybos direktorius:

13.1. vadovauja Tarnybos veiklai ir atsako už tai, kad Tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius ir funkcijas. Kai Tarnybos direktoriaus nėra, jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas;

13.2. pagal savo kompetenciją užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, aplinkos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

13.3. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka teikia jai Tarnybos veiklos ataskaitas, kitą informaciją ir atsiskaito už savo veiklą;

13.4. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus bei kontroliuoja jų vykdymą;

13.5. atstovauja Tarnybos interesams teisme, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;

13.6. užtikrina, kad lėšos, skirtos Tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti, būtų racionaliai ir taupiai naudojamos, laiku būtų atsiskaitoma su biudžetu ir socialinio draudimo įstaigomis;

13.7. teikia aplinkos ministrui tvirtinti Tarnybos organizacinę struktūrą, tvirtina pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;

13.8. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Tarnybos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, juos skatina, jiems skiria tarnybines nuobaudas;

13.9. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;

13.10. užtikrina Tarnybos apskaitos ir atskaitomybės tvarkymą Finansų ministerijos nustatyta tvarka, finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą, įsiskolinimų likvidavimą;

13.11. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir aplinkos ministro jam suteiktas funkcijas.

 

TARNYBOS TURTAS IR LĖŠOS

 

14. Savo funkcijoms vykdyti Tarnyba naudoja įstatymų nustatyta tvarka jai priskirtą valstybės turtą, jį valdo ir juo disponuoja.

15. Tarnyba yra išlaikoma iš valstybės biudžeto specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų.

16. Tarnybos metinę išlaidų sąmatą tvirtina aplinkos ministras.

17. Tarnyba gali turėti ir kitų lėšų, gaunamų ir naudojamų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ, DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA

 

18. Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

19. Kitų Tarnybos darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

20. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos direktorius nustatyta tvarka atsiskaito už Tarnybos darbą Aplinkos ministerijai. Tarnybos direktorius asmeniškai atsako aplinkos ministrui už Tarnybai priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą vykdymą, teisingą darbuotojų parinkimą ir jų paskyrimą eiti pareigas, tvarką ir drausmę, Tarnybai skirtų lėšų ir turto tinkamą panaudojimą.

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba gali būti reorganizuota ar likviduota Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2006 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. D1-4

 

 

MIŠKO GENETINIŲ IŠTEKLIŲ, SĖKLŲ IR SODMENŲ TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Miško genetinių išteklių, sėklų ir sodmenų tarnyba (toliau – Tarnyba) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją siekianti užtikrinti šalies miško genetinių išteklių kaupimą, išsaugojimą, tyrimą ir jų racionalų naudojimą bei šalies miškų atkūrimą bei įveisimą selekciškai vertinga ir kokybiška miško dauginamąja medžiaga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę miško dauginamosios medžiagos kilmės, gavybos ir apyvartos kontrolę.

2. Tarnybos steigėja yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

4. Tarnybos nurodymai ir pavedimai jos kompetencijos klausimais privalomi miškų valdytojams, savininkams ir naudotojams bei miško dauginamosios medžiagos tiekėjams.

5. Tarnybos pareigūnams nustatytąja tvarka suteikiami valstybinių miškų pareigūnų įgalinimai.

6. Tarnyba yra juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir savo pavadinimu.

7. Tarnybos buveinė: Liepų g. 2, Girionių k., LT-4312 Kauno r.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Tarnybos svarbiausieji uždaviniai yra:

8.1. Miško genetinių išteklių kaupimas ir išsaugojimas:

8.1.1. atrinkti, įvertinti ir aprobuoti miško genetinius išteklius;

8.1.2. atrinkti ir saugoti miško genetinių išteklių dauginamąją medžiagą, išlaikant jos genetinį tapatumą ir vientisumą;

8.1.3. rengti miško genetinių išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos rekomendacijas bei kontroliuoti jų vykdymą;

8.1.4. vykdyti miško genetinių išteklių atrankos ir įvertinimo kontrolę;

8.1.5. teikti konsultacijas miško genetinių išteklių išsaugojimo bei naudojimo klausimais jų valdytojams, savininkams ir naudotojams;

8.1.6. vertinti miško genetinių išteklių biologinę, ekologinę ir ekonominę reikšmę, saugojimo eiliškumą ir būdus bei dauginimo galimybes, diegti naujas ir tobulinti esamas miško genetinių išteklių ilgalaikio saugojimo technologijas;

8.1.7. atlikti miško genetinės medžiagos gyvybingumo tyrimus;

8.1.8. kaupti informaciją apie miško genetinius išteklius, jų būklę, ją analizuoti ir teikti pasiūlymus dėl jų naudojimo, priežiūros ir atkūrimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai ir Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijai bei joms pavaldžioms institucijoms;

8.1.9. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant šalies miško genetinių išteklių išsaugojimo strategines bei ilgalaikes programas;

8.1.10. bendradarbiauti su kitų šalių miško genetinių išteklių tvarkymo institucijomis, dalyvauti tarptautinėse programose, keistis moksline ir praktine informacija savo kompetencijos klausimais bei miško genetine medžiaga;

8.1.11. informuoti visuomenę apie miško genetinius išteklius ir jų naudojimą bei propaguoti miško genetinių išteklių išsaugojimo reikšmę.

8.2. Miško sėklinės bazės objektų įvertinimas ir kontrolė:

8.2.1. atlikti miško sėklinės bazės objektų įvertinimą, rengti ir teikti jų valdytojams, naudotojams ir savininkams rekomendacijas dėl jų naudojimo, apsaugos, priežiūros ir atkūrimo bei kontroliuoti šių rekomendacijų vykdymą;

8.2.2. plėsti miško sėklinę bazę populiacinės bei individualios selekcijos pagrindu;

8.2.3. tvarkyti Lietuvos miško sėklinės bazės sąvadą bei teikti siūlymus Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai dėl miško sėklinės bazės plėtros;

8.2.4. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant miško selekcinės plėtros programas, rengti teisės aktų projektus miško sėklinės bazės naudojimo, priežiūros bei tvarkymo klausimais;

8.2.5. konsultuoti miško sėklinės bazės valdytojus, savininkus ir naudotojus miško sėklinės bazės tvarkymo, naudojimo ir atkūrimo klausimais;

8.2.6. teikti informaciją apie miško sėklinės bazės objektus šalies ir užsienio suinteresuotoms institucijoms.

8.3. Miško sėklų ir sodmenų kilmės ir kokybės kontrolė:

8.3.1. vykdyti miško dauginamosios medžiagos gavybos, kokybės, kilmės ir apyvartos kontrolę;

8.3.2. kontroliuoti, kad miškas būtų atkuriamas ir įveisiamas kokybiška ir žinomos kilmės miško dauginamąja medžiaga;

8.3.3. vertinti miško ir dekoratyvinių medžių ir krūmų sėklų kokybę;

8.3.4. dalyvauti rengiant šalies strategines ir ilgalaikes programas miško dauginamosios medžiagos gavybos ir apyvartos srityje.

9. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

9.1. organizuoja miško sėklinės bazės kūrimą, tvarko Lietuvos miško genetinių išteklių duomenų bazę ir Lietuvos miško sėklinės bazės sąvadą;

9.2. kaupia miško genetinius išteklius: atrenka, įvertina ir aprobuoja, sudaro jų genetinės medžiagos pavyzdžius, juos saugo ir atlieka jų gyvybingumo tyrimą;

9.3. vykdo miško genetinių išteklių paveldimumo tyrimus;

9.4. teikia miško genetinių išteklių naudojimo, priežiūros, apsaugos ir atkūrimo rekomendacijas jų savininkams, valdytojams ir naudotojams bei kontroliuoja jų vykdymą;

9.5. rengia miško genetinių išteklių atkūrimo, apsaugos, priežiūros ir naudojimo technologijas bei normatyvus, diegia naujas ir tobulina esamas miško genetinių išteklių išsaugojimo technologijas;

9.6. kontroliuoja Augalų nacionalinių genetinių išteklių įstatymo, Augalų (miško) genetinių draustinių, Miško sėklinių medynų, Miško dauginamosios medžiagos nuostatų ir kitų norminių aktų reikalavimų vykdymą ir miško genetinių išteklių išsaugojimo priemonių įgyvendinimą;

9.7. dalyvauja įgyvendinant tarptautines ir šalies miško genetinių išteklių išsaugojimo programas;

9.8. įvertina, aprobuoja ir kontroliuoja miško sėklinės bazės objektus, rengia jų naudojimo, priežiūros, apsaugos ir atkūrimo rekomendacijas, kontroliuoja jų vykdymą ir konsultuoja šiais klausimais jų savininkus, valdytojus ir naudotojus;

9.9. teikia siūlymus Aplinkos ministerijai dėl miško sėklinės bazės tvarkymo, atkūrimo ir plėtros;

9.10. kontroliuoja į šalies rinką tiekiamos ir miškų atkūrimui bei įveisimui naudojamos miško dauginamosios medžiagos atitikimą Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytiems kilmės ir kokybės reikalavimams;

9.11. atlieka miško dauginamosios medžiagos kilmės identifikavimą;

9.12. kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie miško sėklų rezervą ir atlieka jo kokybinį įvertinimą;

9.13. kontroliuoja miško sėklinės bazės objektų panaudojimą miško dauginamosios medžiagos gavybai;

9.14. kontroliuoja provenencijų (kilmių) rajonavimo reikalavimų laikymąsi, išduoda leidimus miško dauginamosios medžiagos perkėlimui;

9.15. kontroliuoja prekybą miško dauginamąja medžiaga vidaus rinkoje ir su užsienio valstybėmis;

9.16. kontroliuoja miško dauginamosios medžiagos ruošą, auginimą, dauginimą, laikymą, transportavimą, siuntų sudarymą ir išduoda kilmės sertifikatus;

9.17. nustato miško ir dekoratyvinių medžių ir krūmų sėklų kokybę ir išduoda kokybės pažymėjimus;

9.18. tikrina miško dauginamosios medžiagos, gautos iš sėklinės bazės, kuri sudaryta iš genetiškai modifikuotų organizmų, naudojimo teisėtumą;

9.19. kartu su Aplinkos ministerija organizuoja ir dalyvauja miško valdytojų, savininkų, naudotojų ir miško dauginamosios medžiagos tiekėjų mokymuose bei jų kvalifikacijos kėlimo kursuose miško dauginamosios medžiagos ruošos, auginimo ir naudojimo klausimais;

9.20. palaiko ryšius su kitomis šalies ir užsienio atitinkamomis organizacijomis;

9.21. rengia ar dalyvauja rengiant teisės aktų ir kitų norminių dokumentų, susijusių su miško genetiniais ištekliais, sėkline baze ir dauginamąja medžiaga, projektus;

9.22. apibendrina fenologinius stebėjimus šalyje, teikia informaciją ir siūlymus Aplinkos ministerijai ir kitoms suinteresuotoms įstaigoms bei organizacijoms;

9.23. konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis miško dauginamosios medžiagos gavybos ir apyvartos, laikymo ir kokybės klausimais;

9.24. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:

10.1. gauti informaciją ir dokumentus iš juridinių ir fizinių asmenų savo kompetencijos klausimais;

10.2. pagal kompetenciją tikrinti, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, už kurių įgyvendinimą atsakinga Tarnyba, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes šiuos reikalavimus pažeisti;

10.3. įstatymų numatytais atvejais skirti administracines nuobaudas už tesės aktais nustatytų reikalavimų nesilaikymą;

10.4. teisės aktų nustatyta tvarka imti miško dauginamosios medžiagos bandinius kokybės tyrimams;

10.5. nustatytąja tvarka pasitelkti kitų įstaigų specialistus ginčytiniems klausimams spręsti;

10.6. teikti rekomendacijas dėl miško genetinių išteklių kaupimo, išsaugojimo, naudojimo ir atkūrimo;

10.7. dalyvauti rengiant teisės aktų projektus, susijusius su miško genetinių išteklių kaupimu, išsaugojimu, naudojimu ir atkūrimu;

10.8. turėti atsiskaitomąją ir kitas, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje pasirinktų bankų;

10.9. pagal kompetenciją, Aplinkos ministerijai įgaliojus, pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su užsienio valstybių atitinkamomis tarnybomis.

11. Tarnyba turi ir kitų įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktų teisių.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Tarnybai vadovauja viršininkas, kurį skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Lietuvos Respublikos aplinkos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos viršininkas pavaldus Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui. Tarnybos viršininkas skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

13. Tarnybos viršininkas:

13.1. vadovauja Tarnybai veiklai tiesiogiai ir atsako už tai, kad Tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius ir funkcijas. Kai Tarnybos viršininko nėra, jo funkcijas vykdo viršininko pavaduotojas;

13.2. pagal savo kompetenciją užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

13.3. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Tarnybos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, juos skatina, jiems skiria tarnybines nuobaudas;

13.4. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus teisės aktus bei kontroliuoja jų vykdymą;

13.5. užtikrina, kad lėšos, skirtos Tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti, būtų racionaliai ir taupiai naudojamos;

13.6. teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui tvirtinti Tarnybos organizacinę struktūrą, tvirtina pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;

13.7. atstovauja Tarnybos interesams teisme, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;

13.8. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;

13.9. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka teikia jai Tarnybos veiklos ataskaitas, kitą informaciją ir atsiskaito už savo veiklą;

13.10. užtikrina Tarnybos apskaitos ir atskaitomybės tvarkymą Finansų ministerijos nustatyta tvarka, finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą, įsiskolinimų likvidavimą;

13.11. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir aplinkos ministro jam suteiktas funkcijas.

 

V. TARNYBOS TURTAS IR LĖŠOS

 

14. Savo funkcijoms vykdyti Tarnyba naudojasi įstatymų nustatyta tvarka jai priskirtu valstybės turtu, jį valdo ir juo disponuoja.

15. Tarnyba yra išlaikoma iš valstybės biudžeto specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų.

16. Tarnybos metinę išlaidų sąmatą tvirtina aplinkos ministras.

17. Tarnyba gali turėti ir kitų lėšų, gaunamų ir naudojamų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ, DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA

 

18. Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

19. Kitų Tarnybos darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VII. TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

20. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Tarnybos viršininkas nustatyta tvarka atsiskaito už Tarnybos darbą Aplinkos ministerijai. Tarnybos viršininkas asmeniškai atsako aplinkos ministrui už Tarnybai priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą vykdymą, teisingą valstybės tarnautojų ir darbuotojų parinkimą ir jų paskyrimą eiti pareigas, tvarką ir drausmę, Tarnybai skirtų lėšų ir turto tinkamą panaudojimą.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba gali būti reorganizuota arba likviduota Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________