LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS MIŠKOTVARKOS TARNYBOS, MIŠKO SANITARINĖS APSAUGOS TARNYBOS IR MIŠKO GENETINIŲ IŠTEKLIŲ, SĖKLŲ IR SODMENŲ TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2006 m. sausio 5 d. Nr. D1-4
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766), 11.5 ir 11.7 punktais:
1. Tvirtinu Valstybinės miškotvarkos tarnybos, Miško sanitarinės apsaugos tarnybos ir Miško genetinių išteklių, sėklų ir sodmenų tarnybos nuostatus (pridedami).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2006 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. D1-4
VALSTYBINĖS MIŠKOTVARKOS TARNYBOS NUOSTATAI
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinė miškotvarkos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją tvarkanti Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastrą, miškų informacinę sistemą, vykdanti visos Lietuvos miškų inventorizaciją atrankos metodu bei renkanti miškų ūkio statistinius duomenis ir juos apdorojanti, vykdanti miškų būklės monitoringą šalies miškuose.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės nutarimais, aplinkos ministro įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Tarnybos svarbiausieji uždaviniai yra:
7. Tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
7.4. atnaujina duomenų bazes pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems miškų priskyrimą valstybinės reikšmės miškams, miškų grupėms ir pogrupiams;
7.8. organizuoja Miškų valstybės kadastro duomenų bazės techninės priežiūros ir modernizavimo, taip pat sąveikos su kitais valstybės registrais ir kadastrais darbus;
7.10. užtikrina Miškų valstybės kadastro duomenų apsaugą duomenų bazėje, šio kadastro duomenų ir dokumentų archyvų apsaugą ir saugų duomenų perdavimą kompiuteriniais tinklais;
7.14. teikia informaciją apie miško sklypų žemės ir miško vertę miško savininkams, valdytojams, valstybinėms institucijoms, Nekilnojamojo turto registrui;
7.17. vykdo nacionalinę miškų inventorizaciją: planuoja ir vykdo lauko darbus (pastovių ir laikinų barelių išskyrimas ir matavimas), apibendrina surinktus duomenis, ruošia ataskaitas, leidinius;
7.18. koordinuoja ir vykdo miškų būklės monitoringą: planuoja ir vykdo lauko darbus (barelių išskyrimas ir matavimas), apibendrina surinktus duomenis, ruošia ataskaitas, leidinius;
7.20. kaupia duomenis apie miškų ūkio veiklą, rengia Lietuvos miškų statistinius leidinius, teikia informaciją apie miškų ūkį;
7.21. organizuoja nepriklausomų medienos matuotojų atestavimą Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka;
7.23. kontroliuoja miškų inventorizaciją vykdančių asmenų sudaromų inventorizuotų objektų duomenų bazių kokybę;
7.25. rengia instrukcijas, rekomendacijas, reglamentus miškotvarkos, miško išteklių apskaitos ir Miškų valstybės kadastro tvarkymo klausimais, pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktų projektus;
7.26. tvirtina Miškų valstybės kadastro klasifikatorius, nacionalinės miškų inventorizacijos darbų taisykles, sklypinės miškų inventorizacijos ir miškotvarkos darbų instrukcijas ir normatyvus;
7.27. pagal kompetenciją bendradarbiauja su užsienio įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis miškų apskaitos, miškų statistikos, miškų monitoringo srityje;
7.28. informuoja suinteresuotas institucijas ir visuomenę apie Lietuvos miško išteklius, miškų būklę, miškų ūkinės veiklos rodiklius;
TARNYBOS TEISĖS
8. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:
8.1. neatlygintinai gauti informaciją ir dokumentus iš juridinių ir fizinių asmenų savo kompetencijos klausimais;
8.2. pagal kompetenciją tikrinti, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, reikalauti ištaisyti pažeidimus ir pašalinti priežastis, sudarančias galimybes šiuos reikalavimus pažeisti;
8.3. turėti atsiskaitomąją, valiutinę ir kitas, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje pasirinktų bankų;
DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų aplinkos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
11. Tarnybos direktorius pavaldus aplinkos ministrui. Tarnybos direktorius skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
12. Tarnybos direktorius:
12.1. vadovauja Tarnybos ir atsako už tai, kad Tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius ir funkcijas. Kai Tarnybos direktorius nėra, jo pareigas eina direktoriaus pavaduotojas;
12.2. pagal savo kompetenciją užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės nutarimų, aplinkos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;
12.3. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka teikia jai Tarnybos veiklos ataskaitas, informaciją ir atsiskaito už savo veiklą;
12.4. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus bei kontroliuoja jų vykdymą;
12.5. atstovauja Tarnybos interesams teisme, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;
12.6. užtikrina, kad lėšos, skirtos Tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti, būtų racionaliai ir taupiai naudojamos, laiku būtų atsiskaitoma su biudžetu ir socialinio draudimo įstaigomis;
12.7. teikia aplinkos ministrui tvirtinti Tarnybos organizacinę struktūrą, tvirtina pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;
12.8. įstatymų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Tarnybos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, juos skatina, jiems skiria tarnybines nuobaudas;
12.9. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;
12.10. užtikrina Tarnybos apskaitos ir atskaitomybės tvarkymą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13. Miškų inventorizacijos, miškotvarkos, miškų informacinių sistemų tvarkymo perspektyvių technologijų paieškoms, mokslinių tyrimo darbų šioje srityje planavimui, paruoštų teisės aktų projektų, normatyvų bei ataskaitų ekspertizei ir vertinimui sudaroma Miškotvarkos mokslinė techninė taryba iš vedančiųjų šios srities mokslo, gamybos ir valdymo specialistų. Miškotvarkos mokslinė-techninė taryba sudaroma iš 11–15 asmenų. Jos sudėtį tvirtina aplinkos ministras. Mokslinė-techninė taryba dirba pagal jos patvirtintą reglamentą.
TARNYBOS TURTAS IR LĖŠOS
15. Tarnyba yra išlaikoma iš valstybės biudžeto specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų.
TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ, DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA
18. Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.
19. Kitų Tarnybos darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), ir kiti įstatymai bei teisės aktai.
TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
20. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
21. Tarnybos direktorius Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka atsiskaito už Tarnybos darbą Aplinkos ministerijai. Tarnybos direktorius asmeniškai atsako aplinkos ministrui už Tarnybai priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą vykdymą, tvarką ir drausmę, Tarnybai skirtų lėšų ir turto tinkamą panaudojimą.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2006 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. D1-4
MIŠKO SANITARINĖS APSAUGOS TARNYBOS NUOSTATAI
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Miško sanitarinės apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją siekianti užtikrinti gerą sanitarinę Lietuvos miškų būklę ir tvarų miško ekosistemos funkcionavimą visų nuosavybės formų miškuose.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, aplinkos ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Tarnybos nurodymai ir pavedimai jos kompetencijai priskirtais klausimais privalomi miškų valdytojams, savininkams ir naudotojams, taip pat fiziniams bei juridiniams asmenims, ruošiantiems, sandėliuojantiems ir perdirbantiems apvaliąją žaliavinę medieną.
TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Tarnybos svarbiausieji uždaviniai yra:
8.2. profilaktinių ir naikinamųjų miško sanitarinės apsaugos priemonių planavimas, jų vykdymo priežiūra ir kontrolė;
9. Tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. seka visų miškų sanitarinę būklę Lietuvos teritorijoje, įgyvendina svarbiausių miško ligų sukėlėjų ir kenkėjų rūšių monitoringo programas;
9.3. renka, sistemina informaciją apie abiotinių veiksnių, miško ligų ir kenkėjų bei žvėrių pažeidimus visuose Lietuvos miškuose, teikia išvadas apie miškų būklę;
9.4. prognozuoja miško ligų sukėlėjų plitimą, kenkėjų invazijas, planuoja profilaktines ir naikinamąsias miško sanitarinės apsaugos priemones;
9.5. nustato profilaktinių ir naikinamųjų priemonių sistemą miškų apsaugai nuo abiotinių pakenkimų, piktžolių, miško ligų sukėlėjų, kenkėjų ir žvėrių;
9.6. kontroliuoja teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir miško sanitarinės apsaugos priemonių įgyvendinimą;
9.8. analizuoja ir teikia pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų, skirtų miškų sanitarinei apsaugai, panaudojimo;
9.9. nustatyta tvarka teikia pasiūlymus dėl karantino priemonių miško kenkėjams ir ligų sukėlėjams taikymo;
9.10. konsultuoja ir teikia kvalifikuotą pagalbą miško sanitarinės apsaugos klausimais valstybės įmonėms miškų urėdijoms, nacionalinių parkų, rezervatų direkcijoms, privačių miškų savininkams, kitiems miškų valdytojams;
9.11. tiria, propaguoja ir diegia naujas pažangias miško sanitarinės būklės gerinimo, apsaugos nuo miško ligų ir kenkėjų technologijas, atsižvelgdama į aplinkosauginius, higieninius reikalavimus, ruošia ir platina informaciją apie naujoves miško sanitarinėje apsaugoje;
9.12. bendradarbiauja keliant miškų urėdijų, nacionalinių parkų direkcijų specialistų, privačių miškų savininkų kvalifikaciją miško sanitarinės apsaugos klausimais;
9.13. rengia instrukcijas, rekomendacijas, reglamentus miško sanitarinės apsaugos klausimais, pagal kompetenciją dalyvauja rengiant kitų teisės aktų projektus;
9.14. Aplinkos ministerijos pavedimu bendradarbiauja su užsienio firmomis, įstaigomis ir organizacijomis miško sanitarinės apsaugos srityje;
9.15. informuoja suinteresuotas institucijas ir visuomenę apie Lietuvos miškų sanitarinę būklę, vykdomas miško sanitarinės apsaugos priemones;
TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:
10.1. gauti informaciją, pažymas ir dokumentus iš juridinių ir fizinių asmenų savo kompetencijos klausimais;
10.2. pagal kompetenciją tikrinti, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, už kurių įgyvendinimą atsakinga Tarnyba, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes šiuos reikalavimus pažeisti;
10.3. turėti atsiskaitomąją ir kitas, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje pasirinktų bankų;
TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį skiria pareigoms ir iš jų atleidžia aplinkos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius pavaldus aplinkos ministrui. Tarnybos direktorius skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
13. Tarnybos direktorius:
13.1. vadovauja Tarnybos veiklai ir atsako už tai, kad Tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius ir funkcijas. Kai Tarnybos direktoriaus nėra, jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas;
13.2. pagal savo kompetenciją užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, aplinkos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;
13.3. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka teikia jai Tarnybos veiklos ataskaitas, kitą informaciją ir atsiskaito už savo veiklą;
13.4. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus bei kontroliuoja jų vykdymą;
13.5. atstovauja Tarnybos interesams teisme, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;
13.6. užtikrina, kad lėšos, skirtos Tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti, būtų racionaliai ir taupiai naudojamos, laiku būtų atsiskaitoma su biudžetu ir socialinio draudimo įstaigomis;
13.7. teikia aplinkos ministrui tvirtinti Tarnybos organizacinę struktūrą, tvirtina pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;
13.8. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Tarnybos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, juos skatina, jiems skiria tarnybines nuobaudas;
13.9. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;
13.10. užtikrina Tarnybos apskaitos ir atskaitomybės tvarkymą Finansų ministerijos nustatyta tvarka, finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą, įsiskolinimų likvidavimą;
TARNYBOS TURTAS IR LĖŠOS
14. Savo funkcijoms vykdyti Tarnyba naudoja įstatymų nustatyta tvarka jai priskirtą valstybės turtą, jį valdo ir juo disponuoja.
15. Tarnyba yra išlaikoma iš valstybės biudžeto specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų.
TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ, DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA
18. Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.
19. Kitų Tarnybos darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
20. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
21. Tarnybos direktorius nustatyta tvarka atsiskaito už Tarnybos darbą Aplinkos ministerijai. Tarnybos direktorius asmeniškai atsako aplinkos ministrui už Tarnybai priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą vykdymą, teisingą darbuotojų parinkimą ir jų paskyrimą eiti pareigas, tvarką ir drausmę, Tarnybai skirtų lėšų ir turto tinkamą panaudojimą.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2006 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. D1-4
MIŠKO GENETINIŲ IŠTEKLIŲ, SĖKLŲ IR SODMENŲ TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Miško genetinių išteklių, sėklų ir sodmenų tarnyba (toliau – Tarnyba) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją siekianti užtikrinti šalies miško genetinių išteklių kaupimą, išsaugojimą, tyrimą ir jų racionalų naudojimą bei šalies miškų atkūrimą bei įveisimą selekciškai vertinga ir kokybiška miško dauginamąja medžiaga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę miško dauginamosios medžiagos kilmės, gavybos ir apyvartos kontrolę.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Tarnybos nurodymai ir pavedimai jos kompetencijos klausimais privalomi miškų valdytojams, savininkams ir naudotojams bei miško dauginamosios medžiagos tiekėjams.
6. Tarnyba yra juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir savo pavadinimu.
II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Tarnybos svarbiausieji uždaviniai yra:
8.1. Miško genetinių išteklių kaupimas ir išsaugojimas:
8.1.2. atrinkti ir saugoti miško genetinių išteklių dauginamąją medžiagą, išlaikant jos genetinį tapatumą ir vientisumą;
8.1.3. rengti miško genetinių išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos rekomendacijas bei kontroliuoti jų vykdymą;
8.1.5. teikti konsultacijas miško genetinių išteklių išsaugojimo bei naudojimo klausimais jų valdytojams, savininkams ir naudotojams;
8.1.6. vertinti miško genetinių išteklių biologinę, ekologinę ir ekonominę reikšmę, saugojimo eiliškumą ir būdus bei dauginimo galimybes, diegti naujas ir tobulinti esamas miško genetinių išteklių ilgalaikio saugojimo technologijas;
8.1.8. kaupti informaciją apie miško genetinius išteklius, jų būklę, ją analizuoti ir teikti pasiūlymus dėl jų naudojimo, priežiūros ir atkūrimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai ir Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijai bei joms pavaldžioms institucijoms;
8.1.9. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant šalies miško genetinių išteklių išsaugojimo strategines bei ilgalaikes programas;
8.1.10. bendradarbiauti su kitų šalių miško genetinių išteklių tvarkymo institucijomis, dalyvauti tarptautinėse programose, keistis moksline ir praktine informacija savo kompetencijos klausimais bei miško genetine medžiaga;
8.2. Miško sėklinės bazės objektų įvertinimas ir kontrolė:
8.2.1. atlikti miško sėklinės bazės objektų įvertinimą, rengti ir teikti jų valdytojams, naudotojams ir savininkams rekomendacijas dėl jų naudojimo, apsaugos, priežiūros ir atkūrimo bei kontroliuoti šių rekomendacijų vykdymą;
8.2.3. tvarkyti Lietuvos miško sėklinės bazės sąvadą bei teikti siūlymus Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai dėl miško sėklinės bazės plėtros;
8.2.4. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant miško selekcinės plėtros programas, rengti teisės aktų projektus miško sėklinės bazės naudojimo, priežiūros bei tvarkymo klausimais;
8.2.5. konsultuoti miško sėklinės bazės valdytojus, savininkus ir naudotojus miško sėklinės bazės tvarkymo, naudojimo ir atkūrimo klausimais;
8.3. Miško sėklų ir sodmenų kilmės ir kokybės kontrolė:
8.3.2. kontroliuoti, kad miškas būtų atkuriamas ir įveisiamas kokybiška ir žinomos kilmės miško dauginamąja medžiaga;
9. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.1. organizuoja miško sėklinės bazės kūrimą, tvarko Lietuvos miško genetinių išteklių duomenų bazę ir Lietuvos miško sėklinės bazės sąvadą;
9.2. kaupia miško genetinius išteklius: atrenka, įvertina ir aprobuoja, sudaro jų genetinės medžiagos pavyzdžius, juos saugo ir atlieka jų gyvybingumo tyrimą;
9.4. teikia miško genetinių išteklių naudojimo, priežiūros, apsaugos ir atkūrimo rekomendacijas jų savininkams, valdytojams ir naudotojams bei kontroliuoja jų vykdymą;
9.5. rengia miško genetinių išteklių atkūrimo, apsaugos, priežiūros ir naudojimo technologijas bei normatyvus, diegia naujas ir tobulina esamas miško genetinių išteklių išsaugojimo technologijas;
9.6. kontroliuoja Augalų nacionalinių genetinių išteklių įstatymo, Augalų (miško) genetinių draustinių, Miško sėklinių medynų, Miško dauginamosios medžiagos nuostatų ir kitų norminių aktų reikalavimų vykdymą ir miško genetinių išteklių išsaugojimo priemonių įgyvendinimą;
9.8. įvertina, aprobuoja ir kontroliuoja miško sėklinės bazės objektus, rengia jų naudojimo, priežiūros, apsaugos ir atkūrimo rekomendacijas, kontroliuoja jų vykdymą ir konsultuoja šiais klausimais jų savininkus, valdytojus ir naudotojus;
9.10. kontroliuoja į šalies rinką tiekiamos ir miškų atkūrimui bei įveisimui naudojamos miško dauginamosios medžiagos atitikimą Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytiems kilmės ir kokybės reikalavimams;
9.12. kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie miško sėklų rezervą ir atlieka jo kokybinį įvertinimą;
9.14. kontroliuoja provenencijų (kilmių) rajonavimo reikalavimų laikymąsi, išduoda leidimus miško dauginamosios medžiagos perkėlimui;
9.16. kontroliuoja miško dauginamosios medžiagos ruošą, auginimą, dauginimą, laikymą, transportavimą, siuntų sudarymą ir išduoda kilmės sertifikatus;
9.18. tikrina miško dauginamosios medžiagos, gautos iš sėklinės bazės, kuri sudaryta iš genetiškai modifikuotų organizmų, naudojimo teisėtumą;
9.19. kartu su Aplinkos ministerija organizuoja ir dalyvauja miško valdytojų, savininkų, naudotojų ir miško dauginamosios medžiagos tiekėjų mokymuose bei jų kvalifikacijos kėlimo kursuose miško dauginamosios medžiagos ruošos, auginimo ir naudojimo klausimais;
9.21. rengia ar dalyvauja rengiant teisės aktų ir kitų norminių dokumentų, susijusių su miško genetiniais ištekliais, sėkline baze ir dauginamąja medžiaga, projektus;
9.22. apibendrina fenologinius stebėjimus šalyje, teikia informaciją ir siūlymus Aplinkos ministerijai ir kitoms suinteresuotoms įstaigoms bei organizacijoms;
9.23. konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis miško dauginamosios medžiagos gavybos ir apyvartos, laikymo ir kokybės klausimais;
III. TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:
10.2. pagal kompetenciją tikrinti, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, už kurių įgyvendinimą atsakinga Tarnyba, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes šiuos reikalavimus pažeisti;
10.3. įstatymų numatytais atvejais skirti administracines nuobaudas už tesės aktais nustatytų reikalavimų nesilaikymą;
10.6. teikti rekomendacijas dėl miško genetinių išteklių kaupimo, išsaugojimo, naudojimo ir atkūrimo;
10.7. dalyvauti rengiant teisės aktų projektus, susijusius su miško genetinių išteklių kaupimu, išsaugojimu, naudojimu ir atkūrimu;
10.8. turėti atsiskaitomąją ir kitas, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje pasirinktų bankų;
IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Tarnybai vadovauja viršininkas, kurį skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Lietuvos Respublikos aplinkos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos viršininkas pavaldus Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui. Tarnybos viršininkas skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
13. Tarnybos viršininkas:
13.1. vadovauja Tarnybai veiklai tiesiogiai ir atsako už tai, kad Tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius ir funkcijas. Kai Tarnybos viršininko nėra, jo funkcijas vykdo viršininko pavaduotojas;
13.2. pagal savo kompetenciją užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;
13.3. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir iš jų atleidžia Tarnybos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, juos skatina, jiems skiria tarnybines nuobaudas;
13.4. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus teisės aktus bei kontroliuoja jų vykdymą;
13.5. užtikrina, kad lėšos, skirtos Tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti, būtų racionaliai ir taupiai naudojamos;
13.6. teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui tvirtinti Tarnybos organizacinę struktūrą, tvirtina pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;
13.7. atstovauja Tarnybos interesams teisme, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;
13.8. teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo kompetenciją sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja kitą Tarnybos valstybės tarnautoją;
13.9. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka teikia jai Tarnybos veiklos ataskaitas, kitą informaciją ir atsiskaito už savo veiklą;
13.10. užtikrina Tarnybos apskaitos ir atskaitomybės tvarkymą Finansų ministerijos nustatyta tvarka, finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą, įsiskolinimų likvidavimą;
V. TARNYBOS TURTAS IR LĖŠOS
14. Savo funkcijoms vykdyti Tarnyba naudojasi įstatymų nustatyta tvarka jai priskirtu valstybės turtu, jį valdo ir juo disponuoja.
15. Tarnyba yra išlaikoma iš valstybės biudžeto specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų.
VI. TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ, DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA
18. Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.
19. Kitų Tarnybos darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
VII. TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
20. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos įstaigos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
21. Tarnybos viršininkas nustatyta tvarka atsiskaito už Tarnybos darbą Aplinkos ministerijai. Tarnybos viršininkas asmeniškai atsako aplinkos ministrui už Tarnybai priskirtų uždavinių ir funkcijų tinkamą vykdymą, teisingą valstybės tarnautojų ir darbuotojų parinkimą ir jų paskyrimą eiti pareigas, tvarką ir drausmę, Tarnybai skirtų lėšų ir turto tinkamą panaudojimą.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS