LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 1996 M. RUGSĖJO 20 D. ĮSAKYMO Nr. 297 „DĖL TECHNINIO GELEŽINKELIŲ NAUDOJIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. sausio 18 d. Nr. 3-32

Vilnius

 

P a k e i č i u Techninio geležinkelių naudojimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 „Dėl Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 98-2251):

1. Išdėstau 15.5 punktą taip:

15.5. Traukiniai pagal pirmumą skirstomi taip:

15.5.1. neeiliniai traukiniai – avariniai ir gaisriniai traukiniai, sniegvaliai, lokomotyvai be vagonų, automotrisės ir sunkiosios autodrezinos, kurie skirti geležinkelių transporto eismui atkurti ir gaisrams gesinti;

15.5.2. eiliniai traukiniai:

15.5.2.1. keleiviniai traukiniai:

a) tarptautiniai;

b) vietiniai greitieji;

c) elektriniai;

d) dyzeliniai;

e) kiti keleiviniai traukiniai;

15.5.2.2. prekiniai traukiniai:

a) greitieji;

b) kiti prekiniai traukiniai;

15.5.2.3. ūkiniai traukiniai;

15.5.2.4. lokomotyvai be vagonų.“

2. Papildau šiuo 18.9 punktu:

18.9. Traukinių praleidimo pirmumo nustatymas

18.9.1. Tuo atveju, kai dėl geležinkelių transporto katastrofos, geležinkelių transporto eismo įvykio, geležinkelių transporto rikto arba kitos priežasties sutrikdomas traukinių eismas arba traukinys atsilieka nuo traukinių eismo grafike numatyto laiko, traukinių praleidimo pirmumas nustatomas pagal šio Nuostatų punkto reikalavimus.

Sugedus visoms signalizacijos ir ryšių priemonėms, traukinių eismas organizuojamas vadovaujantis Geležinkelių eismo taisyklių, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, nustatyta tvarka.

18.9.2. Kai traukiniai negali važiuoti pagal eilę, nustatytą traukinių eismo grafike, traukiniams pirmumas suteikiamas pagal šių Nuostatų 15.5 punkte nurodytas traukinių kategorijas. Tos pačios kategorijos traukinių pirmumas nustatomas pagal eilę, nustatytą traukinių eismo grafike.

18.9.3. Esant technologinei būtinybei (traukinys trukdo priimti (praleisti) kitą traukinį, traukinys dėl svorio negali būti stabdomas prieš įkalnę, traukinys dėl ilgio netelpa traukinių prasilenkimo geležinkelio stočių keliuose ir kitais atvejais) užtikrinti efektyvų viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų naudojimą arba siekiant užkirsti kelią geležinkelių transporto katastrofai, geležinkelių transporto eismo įvykiui ar geležinkelių transporto riktui, asmuo, kuris priima sprendimus dėl traukinių eismo valdymo, sprendimą praleisti traukinį priima vadovaudamasis ne šių Nuostatų 18.9.2 punkte nustatytais reikalavimais, o savo nuožiūra.“

 

 

Susisiekimo ministras                                                      Rimantas Sinkevičius