LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ

 

1998 m. kovo 23 d. Nr. 154

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 126 straipsniu ir siekdamas Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatus suderinti su Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nauja redakcija,

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti pataisytą Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų redakciją (pridedama).

2. Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatus, patvirtintus Sveikatos apsaugos ministerijos 1997 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. 74, laikyti netekusiais galios.

 

 

L. E. SVEIKATOS APSAUGOS

MINISTRO PAREIGAS                                                                                  JUOZAS GALDIKAS

 

PATVIRTINTA

Sveikatos apsaugos ministerijos

1998 03 23 įsakymu Nr. 154

 

VALSTYBINĖS MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Audito inspekcija) yra valstybės kontrolės įstaiga, išlaikoma iš valstybės biudžeto lėšų.

2. Audito inspekcijos steigėjas – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

3. Audito inspekcija yra juridinis asmuo, turintis savo balansą, sąskaitas banke, antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu.

4. Audito inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais, Valstybinio medicininio audito nuostatais ir šiais nuostatais.

5. Audito inspekcija bendradarbiauja su visomis sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų valstybinę kontrolę atliekančiomis institucijomis ir kitomis valstybės bei savivaldybių institucijomis.

6. Audito inspekcijos būstinė: Vilnius, Gedimino pr. 27.

 

PAGRINDINIAI AUDITO INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

7. Svarbiausi Audito inspekcijos uždaviniai yra:

7.1. vykdyti visų nuosavybės formų juridinių ir fizinių asmenų, kurie verčiasi asmens sveikatos priežiūros veikla, teikiamų paslaugų prieinamumo, kokybės (tinkamumo) bei ekonominio efektyvumo valstybinę kontrolę ir ekspertizę;

7.2. rūpintis, kad būtų teikiamos tik kokybiškos asmens sveikatos priežiūros paslaugos;

7.3. skatinti asmens sveikatos priežiūros įstaigas gerinti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, kokybę ir ekonominį efektyvumą.

8. Audito inspekcija, spręsdama šiuos uždavinius, atlieka tokias funkcijas:

8.1. pagal savo kompetenciją kontroliuoja, kaip laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens sveikatos priežiūros veiklą;

8.2. kontroliuoja ir įvertina asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir kokybę (tinkamumą);

8.3. įvertina sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų ekonominį efektyvumą;

8.4. atlieka standartinių ir faktinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo, kokybės (tinkamumo) ir ekonominio efektyvumo rodiklių lyginamąją analizę;

8.5. teikia siūlymus sveikatos apsaugos ministrui, Valstybinei ligonių kasai, asmens sveikatos priežiūros įstaigoms ir jų steigėjams bei kitoms kompetentingoms institucijoms dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, prieinamumo ir ekonominio efektyvumo gerinimo;

8.6. nagrinėja pacientų prašymus, pareiškimus ir skundus;

8.7. atlieka pacientų ir asmens sveikatos priežiūros specialistų apklausą;

8.8. analizuoja pacientams padarytos žalos atvejus;

8.9. analizuoja ir įvertina asmens sveikatos priežiūros įstaigų išlaidų, susidarančių teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, dydį ir atskirų paslaugų kaštus;

8.10. atlieka kitas įstatymuose ir poįstatyminiuose aktuose nustatytas funkcijas.

 

AUDITO INSPEKCIJOS PAREIGŪNŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Audito inspekcijos pareigūnai, vykdydami inspekcijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

9.1. bet kuriuo laiku, pateikę paskyrimo dokumentą įstaigos vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui, netrukdomi patekti į įstaigą ir tikrinti, ar nėra pažeidžiami teisės aktų ir (ar) norminių dokumentų reikalavimai;

9.2. reikalauti ir gauti iš juridinių ir fizinių asmenų visą reikalingą informaciją, dokumentus, medžiagą, laboratorinius mėginius, ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis, įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų žodinius ir raštiškus paaiškinimus, kurie reikalingi patikrinimui atlikti;

9.3. vadovaudamiesi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais nuostatais, Audito inspekcijos darbo reglamentu, savo profesinėmis žiniomis ir patirtimi, savarankiškai pasirinkti valstybinio medicininio audito atlikimo procedūras;

9.4. reikalauti, kad pacientams būtų atlikti papildomi tyrimai;

9.5. atliekant valstybinį medicininį auditą, kviesti dalyvauti reikalingus specialistus, ekspertus, naudotis lokalinio medicininio audito medžiaga;

9.6. reikalauti iš įstaigos administracijos vadovų pašalinti aplinkybes ir sąlygas, trukdančias tinkamai atlikti Inspekcijos funkcijas;

9.7. duoti asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovams privalomus vykdyti nurodymus, siekiant užtikrinti įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens sveikatos priežiūros veiklą, tinkamą įgyvendinimą;

9.8. įspėti įstaigą dėl jos veiklos trūkumų ir pažeidimų bei nustatyti jų pašalinimo terminus;

9.9. įstatymų nustatyta tvarka skirti įstaigos valdymo organų vadovams administracines nuobaudas;

9.10. įstatymų nustatyta tvarka sustabdyti įstaigoje visų ar dalies asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą;

9.11. sustabdžius visų ar dalies asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, užplombuoti ir užantspauduoti įstaigos patalpas, įrenginius, uždaryti teritoriją ar atskiras jos dalis;

9.12. teikti motyvuotą siūlymą sveikatos apsaugos ministrui ar jo įgaliotam asmeniui sustabdyti ar panaikinti gydytojo medicinos praktikos ar kitų įstatymais nustatytų licencijų užsiimti sveikatos priežiūra galiojimą;

9.13. reikalauti iš įstaigos administracijos vadovo iki vieno mėnesio nušalinti sveikatos priežiūros specialistus ir patikrinti jų profesinę kompetenciją, jei buvo nustatyti šių specialistų profesinės veiklos trūkumai, kurie galėjo lemti ar lėmė žalą ar pavojų pacientų sveikatai; arba jei sveikatos priežiūros specialistų kvalifikacija neatitinka nustatytų reikalavimų ar šie specialistai dėl sveikatos būklės negali atlikti savo pareigų; įstaigos administracijos vadovas privalo vykdyti pareigūno reikalavimą nušalinti sveikatos priežiūros specialistą;

9.14. perduoti medžiagą teisėsaugos organams, jei nustatomi požymiai veikų, užtraukiančių baudžiamąją atsakomybę;

9.15. naudotis kitomis įstatymų bei poįstatyminių aktų suteiktomis teisėmis.

10. Audito inspekcijos pareigūnai privalo:

10.1. profesionaliai atlikti valstybinį medicininį auditą;

10.2. atlikdami valstybinį medicininį auditą, laikytis profesinės etikos;

10.3. užtikrinti informacijos apie asmens sveikatos priežiūrą konfidencialumą;

10.4. informuoti tikrinamų asmens sveikatos priežiūros įstaigų administraciją apie valstybinio medicininio audito metu nustatytus pažeidimus, kitas audito išvadas.

11. Audito inspekcijos pareigūnas negali atlikti valstybinio medicininio audito, jeigu jis:

11.1. yra tarnybiškai ar materialiai priklausomas nuo tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo;

11.2. su tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos administracijos darbuotojais yra susietas giminystės ar svainystės.

 

AUDITO INSPEKCIJOS VALDYMO INSTITUCIJŲ SUDARYMO BEI PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA

 

12. Audito inspekcijai vadovauja Audito inspekcijos direktorius (toliau – direktorius), su kuriuo darbo sutartį sudaro sveikatos apsaugos ministras. Direktorius yra valstybinės valdymo tarnybos „B“ lygio valdininkas.

13. Audito inspekcijos direktorius:

13.1. vadovauja Audito inspekcijai, atsako už jos veiklą;

13.2. priima ir atleidžia iš darbo visus kitus Audito inspekcijos darbuotojus; su darbuotojais darbo sutartis sudaro direktorius arba kitas jo įgaliotas darbuotojas Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka;

13.3. tvirtina Audito inspekcijos struktūrą, darbuotojų etatų sąrašą, nustato darbuotojų darbo užmokesčius, taiko darbuotojams skatinimo priemones ir skiria drausmines nuobaudas;

13.4. tvirtina medicininio audito atlikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose grafikus ir skiria konkrečius Audito inspekcijos pareigūnus jam atlikti;

13.5. skiria Audito inspekcijos pareigūnus neplaniniam valstybiniam medicininiam auditui atlikti;

13.6. kartu su Audito inspekcijos pareigūnu pasirašo tikrinimo aktą, išvadas ir priimtus sprendimus; leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;

13.7. atlieka kitus steigėjo pavedimus.

14. Audito inspekcijoje gali būti sudaromi ir kiti valdymo organai, kurie veikia Darbo reglamento nustatyta tvarka. Audito inspekcijos darbo reglamentą rengia ir tvirtina direktorius.

 

AUDITO INSPEKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

15. Audito inspekcija finansuojama iš valstybės biudžeto. Ji gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, kurių šaltinius numato Darbo reglamentas. Audito inspekcija gautas lėšas naudoja pagal nustatyta tvarka patvirtintas sąmatas.

16. Audito inspekcija savarankiškai organizuoja finansinę veiklą, buhalterinę apskaitą ir atskaitomybę, laikydamasi Finansų ministerijos nustatytų finansavimo ir iždo procedūrų.

17. Teisę kontroliuoti Audito inspekcijos ūkinę ir finansinę veiklą turi Finansų ministerijos, Valstybės kontrolės teisės aktais įgalioti pareigūnai.

 

AUDITO INSPEKCIJOS REGISTRAVIMAS, REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

18. Audito inspekcija registruojama, reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

_____________