LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 6, 20 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 5, 31, 33, 34, 35, 41 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, LAIKINOJO SOCIALINIO MOKESČIO ĮSTATYMO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS, GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 6, 20, 27, 37 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS BEI MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1376

 

2006 m. lapkričio 23 d. Nr. 1167

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2006 m. spalio 4 d. sprendimo Nr. 1162 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 20 ir 27 straipsnių pakeitimo, Pelno mokesčio įstatymo 5, 31, 33, 34, 35, 41 straipsnių pakeitimo, Laikinojo socialinio mokesčio įstatymo pripažinimo netekusiu galios, Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 20, 27, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo pripažinimo netekusiu galios bei Mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-1376 dėl šių priežasčių:

1. Siūlomas staigus gyventojų pajamų mokesčio sumažinimas nuo 2007 m. sausio 1 d. turėtų neigiamą poveikį biudžeto pajamoms. Priėmus siūlomus Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatų pakeitimus, išankstiniu vertinimu, valdžios sektoriaus biudžeto pajamos 2007 metais sumažėtų apie 1687 mln. litų, t.y. 1,9 procento bendrojo vidaus produkto (toliau vadinama – BVP), 2008 metais – apie 1461 mln. litų, t.y. 1,5 procento BVP. Be to, padidinus pelno mokesčio tarifą iki 18 procentų, papildomo poveikio biudžetui 2007 metais nebus, kadangi kartu siūloma panaikinti laikinąjį socialinį mokestį, kurio įplaukos jau yra įtrauktos į Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr. XP-1738. Esami ir būsimi biudžeto įsipareigojimai neleidžia tuo pačiu metu priimti sprendimų dėl mokesčių tarifų mažinimo ir kitų mokestinių nuostatų pakeitimo, turėsiančio neigiamą poveikį biudžetui, nesiėmus kompensuojamųjų priemonių. Be to, Lietuvai būtų sunkiau siekti Lietuvos konvergencijos 2005 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 12 d. nutarimu Nr. 1323 (Žin., 2005, Nr. 146-5320), užsibrėžto tikslo – pagal 1997 m. liepos 7 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 1466/97 „Dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo“ (OL 2004 m. specialusis leidimas, ES skyrius, 1 tomas, p. 84) su pakeitimais, padarytais 2005 m. birželio 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1055/2005 (OL 2005, L 174, p.1) apibrėžtas Stabilumo ir augimo pakto normas mažinti biudžeto deficitą po 0,5 procento punkto, kasmet siekiant subalansuoto biudžeto. Svarus gyventojų pajamų mokesčio tarifo sumažinimas taip pat prisidėtų prie vidaus vartojimo skatinimo ir paklausos lemiamo kainų didėjimo. Tai atitinkamai kenktų Lietuvos siekiams tvariai tenkinti Europos bendrijos steigimo sutarties (Žin., 2004, Nr. 2-2) 121 straipsnyje ir prie Europos bendrijos sutarties pridedamame Protokole dėl konvergencijos kriterijų, nurodytų Europos bendrijos steigimo sutarties 121 straipsnyje, nurodytą infliacijos kriterijų (Mastrichto infliacijos kriterijų) ir artimiausiu metu tapti Ekonominės ir pinigų sąjungos nare; iškyla papildoma rizika, kad Europos Komisija, artimiausiu metu vertindama Lietuvos konvergencijos programą, taip pat galėtų padaryti neigiamą Lietuvai išvadą, kad Lietuva vykdo prociklinę politiką ekonominio pakilimo metu.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006–2008 metų programoje, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2006 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. X-767 (Žin., 2006, Nr. 80-3143), numatyta išnagrinėti finansines galimybes mažinti gyventojų pajamų mokesčio tarifą iki 20 procentų. 2007 metais gyventojų pajamų mokesčio tarifo mažinimas negalimas dėl biudžeto įsipareigojimų, tačiau galimybės mažinti minėtą tarifą bus įvertintos sudarant 2008 metų biudžetą.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

Finansų ministras                                                                           Zigmantas Balčytis

______________