RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL SKIRTŲJŲ LINIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2002 m. gruodžio 20 d. Nr. 193
Vilnius
1. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) 8 straipsnio 28 punktu, 28 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 75-3215) 3 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdamas į 1992 m. birželio 5 d. Tarybos direktyvą 92/44/EEB dėl atvirojo tinklo nuostatų taikymo skirtosioms linijoms bei į 1997 m. spalio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/51/EB, pakeičiančią Tarybos direktyvas 90/387/EEB ir 92/44/EEB, dėl konkurencinės aplinkos telekomunikacijose įdiegimo:
PATVIRTINTA
Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos
Respublikos Vyriausybės direktoriaus
2002 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. 193
skirtųjų linijų paslaugų teikimo taisyklės
I. Bendrosios nuostatoS
1. Skirtųjų linijų paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato skirtųjų linijų paslaugų teikimo, apribojimo ir sustabdymo atvejus bei tvarką, informacijos apie skirtąsias linijas, jų technines charakteristikas, tarifus, teikimo ir naudojimo sąlygas, galinių įrenginių prijungimo sąlygas skelbimo bei pateikimo tvarką, taip pat minimalų mąstą skirtųjų linijų paslaugų, kurias Lietuvos Respublikos teritorijoje turi teikti didelę įtaką rinkoje turintis skirtųjų linijų teikėjas, ir jų kokybės reikalavimus.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymu (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215), atsižvelgiant į 1992 m. birželio 5 d. Tarybos direktyvą 92/44/EEB dėl atvirojo tinklo nuostatų taikymo skirtosioms linijoms bei į 1997 m. spalio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/51/EB, pakeičiančią Tarybos direktyvas 90/387 EEB ir 92/44/EEB dėl konkurencinės aplinkos telekomunikacijose įdiegimo.
3. Taisyklės taikomos skirtosios linijos paslaugų teikėjams, kurie Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo nustatyta tvarka pripažinti didelę įtaką turinčiais skirtosios linijos paslaugų rinkoje (toliau – Teikėjas).
5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Paslaugos kainos – Teikėjo nustatyti tarifai už skirtosios linijos paslaugos įdiegimą bei naudojimą.
Minimalus naudojimosi paslauga laikotarpis – trumpiausias naudojimosi skirtosios linijos paslauga terminas, Teikėjo nustatytas vadovaujantis būtinomis išlaidomis, susijusiomis su konkrečios skirtosios linijos paslaugos įrengimu telekomunikacijų paslaugų gavėjui, per kurį gavėjas ir Teikėjas įsipareigoja nenutraukti sutarties.
Užsakymų įvykdymo laikotarpis – laiko tarpas, per kurį patenkinama 95% prašymų teikti skirtosios linijos paslaugą, skaičiuojant nuo prašymo gavimo dienos. Skirtosios linijos paslauga skaitoma įdiegta nuo to momento, nuo kurio paslauga pradedama teikti paslaugos įrengimo vietoje ir Teikėjo tinkle, o telekomunikacijų paslaugų gavėjas gali pradėti naudoti paslaugą už Teikėjo nustatytas paslaugos kainas.
Sutrikimų šalinimo laikotarpis – laiko tarpas per kurį atstatoma 95% skirtųjų linijų, nuo pranešimo apie sutrikimą gavimo momento. Sutrikimai laikomi pašalintais kuomet telekomunikacijų paslaugų gavėjas gali naudotis skirtosios linijos paslauga.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatyme.
II. PRIVALOMIEJI REIKALAVIMAI
6. Teikėjas skirtosios linijos paslaugas privalo teikti skaidriomis, sąžiningomis ir nediskriminuojančiomis sąlygomis. Nediskriminavimo principas taikomas skirtosios linijos paslaugų suteikimui ir užsakymų įvykdymo laikotarpiui, paslaugų kainoms, paslaugų kokybei, informacijos susijusios su skirtųjų linijų paslaugų teikimu teikimui, skirtosios linijos paslaugų teikimui, apribojimui ir sustabdymui, sutrikimų šalinimo laikui, turimų ribotų išteklių paskirstymui.
7. Teikėjas privalo savo interneto svetainėje paskelbti informaciją, susijusią su skirtosios linijos paslaugų teikimu, kurioje būtų nurodyta:
7.3. skirtosios linijos paslaugų teikimo bei naudojimo sąlygos, įskaitant:
8. Šių Taisyklių 7 punkte nurodyta informacija turi būti pateikta Ryšių reguliavimo tarnybai elektronine ir popierine formomis. Šią informaciją Ryšių reguliavimo tarnyba skelbia savo interneto svetainėje bei paskelbia nuorodą apie paskelbtą informaciją „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
9. Teikėjas privalo ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius paskelbti savo interneto svetainėje bei raštiškai informuoti paslaugos gavėjus ir Ryšių reguliavimo tarnybą apie iš anksto planuojamą skirtosios linijos paslaugos teikimo sąlygų pakeitimą. Taip pat Teikėjas ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki naujo tipo skirtosios linijos paslaugų teikimo pradžios privalo paskelbti informaciją apie jas, nurodytą Taisyklių 7 punkte, savo interneto svetainėje bei raštiškai informuoti Ryšių reguliavimo tarnybą.
10. Teikėjas, teikdamas skirtosios linijos paslaugas, privalo užtikrinti, jog šios paslaugos bus teikiamos tinkamą laiko tarpą. Atitinkamo tipo skirtosios linijos paslaugos teikimas gali būti nutrauktas tik pasikonsultavus su šių paslaugų gavėjais. Gavus neigiamas pastabas dėl paslaugos teikimo nutraukimo Teikėjas privalo kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą. Ryšių reguliavimo tarnyba per mėnesį nustato protingą laiko terminą, po kurio gali būti nutrauktos paslaugos. Šis punktas netaikomas Taisyklių 13 punkte nustatytoms skirtosios linijos paslaugoms.
11. Teikėjas privalo laikytis sutartyse nustatytų skirtosios linijos paslaugų užsakymo įvykdymo ir sutrikimų šalinimo terminų. Prašymai suteikti skirtosios linijos paslaugas atmetami tik dėl objektyvių priežasčių, susijusių su techninėmis galimybėmis, nurodant kada jos gali būti sudarytos.
12. Teikėjas privalo užtikrinti paslaugos gavėjo teisę gauti paslaugą, kuri atitinka paslaugos aprašymą ir kurią paslaugos gavėjas gali naudoti taip, kaip pageidauja, tai yra, negali būti taikomi apribojimai skirtųjų linijų tarpusavio sujungimui, ar jų sujungimui su viešaisiais telekomunikacijų tinklais, negali būti nurodyta jokia skirtosios linijos paskirtis. Negali būti jokių skirtosios linijos naudojimo apribojimų, grindžiamų tinklo vientisumo palaikymu, paslaugų sąveika, jei vykdomos galinių įrenginių prijungimo sąlygos.
13. Paslaugos gavėjui pareikalavus, Teikėjas privalo teikti skirtosios linijos paslaugas, apibrėžtas šiuose standartuose, užtikrinant, kad paslaugos atitiktų šių standartų reikalavimus:
13.1. Analoginėms skirtosioms linijoms:
Eil. Nr. |
Techninės sąsajos savybė |
Taikytino standarto nuorodinis žymuo |
|
|
|
13.1.1. |
Vidutinės kokybės balso juostos pločio dvilaidė linija |
LST ETS 300 448:1997 |
13.1.2. |
Vidutinės kokybės balso juostos pločio keturlaidė linija |
LST ETS 300 451:1997 |
13.1.3. |
Ypatingosios kokybės balso juostos pločio dvilaidė linija |
LST ETS 300 449:1997 |
13.1.4. |
Ypatingosios kokybės balso juostos pločio keturlaidė linija |
LST ETS 300 452:1997 |
13.2. Skaitmeninėms skirtosioms linijoms:
Eil. Nr. |
Techninės sąsajos savybė |
Taikytino standarto nuorodinis žymuo |
|
|
|
13.2.1. |
64 kb/s |
LST ETS 300 288:1998 |
|
|
LST ETS 300 289:1998 |
13.2.2. |
2048 kb/s – E1 |
LST ETS 300 418:1998 |
|
(nestruktūrizuota) |
LST ETS 300 247:1998 |
13.2.3. |
2048 kb/s – E1 |
LST ETS 300 418:1998 |
|
(struktūrizuota) |
LST ETS 300 419:1998 |
14. Skirtosios linijos paslaugų kainos turi būti pagrįstos sąnaudomis, įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą, viešos, aiškios ir detalizuotos, tačiau negali priklausyti nuo skirtąja linija perduodamos informacijos pobūdžio ir kiekio, bei nuo paslaugų gavėjo naudojamų galinių įrenginių tipo.
15. Teikėjas privalo įvykdyti šių Taisyklių 7–9 punktuose nustatytus įpareigojimus per 6 mėnesius nuo šių Taisyklių įsigaliojimo dienos. Jei iki šių Taisyklių įsigaliojimo dienos telekomunikacijų operatorius ir (ar) paslaugų teikėjas nebuvo pripažintas Teikėju – per 6 mėnesius nuo tokio pripažinimo.
III. SKIRTŲJŲ LINIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO APRIBOJIMAS IR SUSTABDYMAS
16. Teikėjas turi teisę sustabdyti paslaugos teikimą paslaugos gavėjui, kai pastarasis įsiskolina už jam suteiktą paslaugą ar pažeidžia esmines sutarties sąlygas ir (ar) kitus Lietuvos Respublikos telekomunikacijų veiklą reglamentuojančius teisės aktus ir nepašalina pažeidimo per įspėjimo terminą. Teikėjas paslaugos gavėją privalo raštu įspėti ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki paslaugos teikimo sustabdymo dienos. Sustabdžius paslaugos teikimą, paslaugos gavėjui išlieka pareiga atsiskaityti už suteiktas paslaugas.
17. Tuo atveju, kai paslaugos gavėjo galiniai įrenginiai neatitinka jiems taikomų reikalavimų Lietuvos Respublikoje ir tai daro žalą Teikėjui, skirtosios linijos paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, kol tokie įrenginiai nebus atjungti nuo tinklo galinio taško. Teikėjas turi nedelsdamas, ne ilgiau kaip per tris darbo dienas, raštu informuoti paslaugos gavėją, apie tokį nutraukimą, paaiškindamas tokio nutraukimo priežastis. Kai tik paslaugos gavėjas užtikrina, kad netinkami galiniai įrenginiai atjungti nuo tinklo galinio taško, skirtosios linijos paslaugos teikimas turi būti atnaujintas.
V. skirtųjų linijų paslaugų teikimo sutarčių sudarymas ir NUTRAUKIMAS
18. Susitarimai tarp Teikėjo ir paslaugų gavėjo dėl skirtųjų linijų paslaugų teikimo turi būti sudaromi rašytine forma.
19. Teikėjas privalo:
19.1. pateikti visą būtiną informaciją, reikalingą sutarties sąlygoms nustatyti ir sutarčiai vykdyti;
19.2. gautą informaciją naudoti tik tiems tikslams, kuriems ji yra suteikta ir neperduoti savo partneriams, dukterinėms įmonėms ar kitiems ūkio subjektams, kuriems tokia informacija galėtų suteikti konkurencinį pranašumą;
20. Skirtosios linijos paslaugos gavėjas turi teisę nutraukti sutartį nepraėjus minimaliam naudojimosi paslauga laikotarpiui, įspėjęs paslaugos Teikėją raštu ne mažiau kaip prieš 1 mėnesį, jei nesutinka su paslaugos kainų padidinimu.
21. Skirtosios linijos paslaugos gavėjas turi teisę laikinai, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesiams, atsisakyti paslaugos teikimo, apie tai Teikėjui pranešus raštu, nurodant laikino paslaugos atsisakymo datą ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, jei sutartyje nenurodyta kitaip. Šiuo atveju paslaugos neteikimo laikotarpiu už paslaugą nėra mokama, tačiau Teikėjas turi teisę reikalauti sąnaudomis pagrįsto mokesčio už linijos rezervavimą.
22. Esant konkrečiam pageidavimui ir Teikėjui manant, jog neracionalu teikti skirtosios linijos paslaugas vadovaujantis paskelbtomis kainomis bei sąlygomis, jis turi kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą dėl sąlygų pakeitimo šiuo konkrečiu atveju. Teikėjas turi teisę taikyti skirtosios linijos paslaugų teikimo sąlygų pakeitimą šiuo konkrečiu atveju tik gavęs Ryšių reguliavimo tarnybos sutikimą.