LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2009 M. LIEPOS 15 D. ĮSAKYMO

NR. ISAK-1525 „DĖL 2007–2013 M. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ“ PRIEMONĖS VP1-2.2-ŠMM-07-K „STUDIJŲ KOKYBĖS GERINIMAS, TARPTAUTIŠKUMO DIDINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. rugsėjo 14 d. Nr. ISAK-1830

Vilnius

 

P a k e i č i u 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-07-K priemonės „Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr.1, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. ISAK-1525 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-07-K priemonės „Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 92-3954), 2 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 

2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos

2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-07-K

priemonės „Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo

didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

2 priedas

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m.

rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. ISAK-1830 redakcija)

 

PRIEMONĖS „STUDIJŲ KOKYBĖS GERINIMAS, TARPTAUTIŠKUMO DIDINIMAS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ matavimo ir skaičiavimo metodika

 

RODIKLIO PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

Institucija arba juridinis asmuo, atsakingi už informacijos pateikimą įI ir (ar) tI ir (ar) vI

MATAVIMO VIENETAS

APSKAIČIAVIMO TIPAS

SKAIČIAVIMO BŪDAS

INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

Rezultato rodikliai

 

 

 

 

 

 

 

Studentų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis (F)

Studentai – suprantama taip, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140).

 

Valstybės pripažįstamą kvalifikaciją įgijo asmenys, kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programą ir sėkmingai išlaikė kvalifikacinius (baigiamuosius) egzaminus. Jeigu įgyvendinant projekto veiklas finansuojama tik dalis formaliojo švietimo programos (tam tikras kursas, semestras, modulis, dalykas, praktika, stažuotė), turi būti gaunamas teigiamas jos baigimo įvertinimas, išmatuojamas studijų kreditais.

 

Formaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853).

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

 

Rodiklio reikšmė įtraukiama apskaičiuojant rodiklio „Moksleivių, studentų, mokytojų, dėstytojų, kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis (proc.)“ bendrą sumą.

 

Procentai

Apskaičiuojamas

F = A/B *100 %

Pirminiai informacijos šaltiniai:

1. Jeigu įgyjama valstybės pripažįstama kvalifikacija – pažymėjimų registravimo žurnalai/suvestinės, pažymėjimo kopija;

2. Jeigu baigiama dalis formaliojo švietimo programos – žinių įvertinimo suvestinės, patvirtintos įstaigos vidaus tvarka.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

A – Pokyčio rodiklis – Studentai (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją

 

Skaičius

Kintantis

 

 

 

 

B – Bazinis rodiklis – Studentai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

 

Skaičius

Iš kito rodiklio

 

 

 

 

Dėstytojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis (F)

Dėstytojas – asmuo, ugdantis ir mokantis studentus ir klausytojus aukštojoje mokykloje.

 

Į dėstytojų sąvoką patenka mentoriai, tutoriai.

 

Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatyme (Žin., 1998, Nr. 66-1909).

 

Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

 

Rodiklio reikšmė įtraukiama apskaičiuojant rodiklio „Moksleivių, studentų, mokytojų, dėstytojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis (proc.)“ bendrą sumą.

Procentai

Apskaičiuojamas

F = A/B *100 %

Pirminiai informacijos šaltiniai: pažymėjimų registracijos žurnalai/suvestinės, pažymėjimo kopija.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

A – Pokyčio rodiklis - Dėstytojai, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus

 

Skaičius

Kintantis

 

 

 

 

B – Bazinis rodiklis - Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

 

Skaičius

Iš kito rodiklio

 

 

 

 

Teigiamai įvertintos studijų programos

Studijų programa – tam tikros krypties studijų turinio, metodų ir materialiųjų priemonių, studijoms pasitelkiamo akademinio ir profesinio personalo visuma ir jos aprašymas.

 

Studijų programos vertinamos pagal Studijų programų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. ISAK-1652 „Dėl Studijų programų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 96-4083).

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai:

- gaunama Studijų kokybės vertinimo centro arba kitos aukštojo mokslo kokybės vertinimo agentūros, įtrauktos į Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų registrą, išvada dėl teigiamo studijų programos įvertinimo;

ir (arba)

- gaunamas universiteto senato arba kolegijos akademinės tarybos nutarimas dėl pritarimo teigiamam studijų programos įvertinimui.

 

 

Skaičius

Apskaičiuojamas

Skaičiuojamos teigiamai įvertintos studijų programos (vnt.).

Pirminiai informacijos šaltiniai: teigiamai įvertinta studijų programa, Studijų kokybės vertinimo centro ar kitos aukštojo mokslo kokybės vertinimo agentūros, įtrauktos į Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų registrą, išvada dėl teigiamo studijų programos įvertinimo; arba

universiteto senato arba kolegijos akademinės tarybos nutarimas dėl pritarimo teigiamam studijų programos įvertinimui.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Produkto rodikliai

Studentai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

Studentai – suprantama taip, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

 

Formaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo yra įtrauktas į besimokančiųjų sąrašus pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas formaliojo švietimo programas.

 

Rodiklio reikšmė įtraukiama apskaičiuojant rodiklio „Moksleivių, studentų, mokytojų, dėstytojų, kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas, skaičius“ bendrą sumą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Skaičiuojami studentai, kurie mokėsi pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas formaliojo švietimo programas arba nustatytą formaliojo švietimo programos dalį (asmenų skaičius).

Pirminiai informacijos šaltiniai: besimokančiųjų pagal formaliojo švietimo programą mokymo sutarčių registravimo žurnalai/suvestinės, besimokančiųjų pagal formaliojo švietimo programos dalį sąrašai, patvirtinti įstaigos vidaus tvarka.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

Dėstytojas – asmuo, ugdantis ir mokantis studentus ir klausytojus aukštojoje mokykloje.

 

Į dėstytojų sąvoką patenka mentoriai, tutoriai.

 

Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatyme.

 

Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo lanko daugiau nei 60% neformaliojo švietimo programos užsiėmimų.

 

Rodiklio reikšmė įtraukiama apskaičiuojant rodiklio „Mokytojų, dėstytojų, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas, skaičius“ bendrą sumą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Skaičiuojami dėstytojai, kurie mokėsi pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas neformaliojo švietimo programas (asmenų skaičius).

Pirminiai informacijos šaltiniai: mokymų dalyvių sąrašai (kiekvienai dienai) ir dalyvių suvestinės (jeigu mokymai vyksta ne vieną dieną ir/arba kelioms asmenų grupėms), mokymo programos.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Atnaujintos studijų programos

Studijų programa – tam tikros krypties studijų turinio, metodų ir materialiųjų priemonių, studijoms pasitelkiamo akademinio ir profesinio personalo visuma ir jos aprašymas.

 

Studijų programos atnaujinimas – tai studijų programos pavienių modulių (dalykų) atnaujinimas ir (arba) keitimas naujais (įvedami nauji moduliai (dalykai), atsisakant studijų programoje buvusių modulių (dalykų)) siekiant programą tikslingai nukreipti į studijų rezultatus ir tuo didinti jos (-ų) konkurencingumą.

 

Studijų programa laikoma atnaujinta, jei atnaujinama ne mažiau kaip 50 proc. visos studijų programos apimties (apimtis skaičiuojama kreditais). Jei atnaujinant studijų programą: 1) keičiama iki 20 proc. universitetinių arba 15 proc. neuniversitetinių visos studijų programos apimties; studijų programos atnaujinimas turi būti patvirtintas universiteto senato (kolegijos akademinės tarybos) nutarimu; 2) keičiama 20 proc. ir daugiau negu 20 proc. universitetinių arba 15 proc. ir daugiau negu 15 proc. neuniversitetinių visos studijų programos apimties, keičiasi studijų programos tikslai – atnaujinta studijų programa turi būti įvertinama Studijų kokybės vertinimo centro ar kitos aukštojo mokslo kokybės vertinimo agentūros, įtrauktos į Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų registrą, ir akredituojama. Dviejų ar daugiau studijų programų sujungimas taip pat laikomas atnaujinta studijų programa, kuri turi būti įvertinta Studijų kokybės vertinimo centro ar kitos aukštojo mokslo kokybės vertinimo agentūros, įtrauktos į Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų registrą.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai gaunama tarpinio ekspertinio vertinimo teigiama išvada.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Skaičiuojamos atnaujintos studijų programos (vnt.).

Pirminiai informacijos šaltiniai: atnaujinta studijų programa, paslaugų perdavimo – priėmimo aktai (jei perkamos paslaugos) ir tarpinio ekspertinio vertinimo teigiama išvada.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Dėstytojų stažuotės

Dėstytojas – asmuo, ugdantis ir mokantis studentus ir klausytojus aukštojoje mokykloje.

 

Į dėstytojų sąvoką patenka mentoriai, tutoriai.

 

Dėstytojų stažuotė – tai praktinių įgūdžių ir (arba) specialiųjų kompetencijų, susijusių su tiesiogine veikla, tobulinimas kitoje nei pagrindinė darbovietė aukštojoje mokykloje (įskaitant užsienio).

 

Skaičiuojamos įgyvendinant projekto veiklas finansuotos ir atliktos dėstytojų stažuotės.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai dėstytojas atsiskaito už įgyvendinant projekto veiklas finansuotos stažuotės atlikimą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Skaičiuojamos dėstytojų stažuotės (vnt.).

Pirminiai informacijos šaltiniai: sutartis dėl stažuotės ir dokumentas, patvirtinantis stažuotės atlikimą (ataskaita už stažuotės atlikimą ir pan.).

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

_________________