LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL PRITARIMO AKCINĖS BENDROVĖS „LIETUVOS DUJOS“ POTENCIALIŲ DUJŲ TIEKĖJŲ PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMO SISTEMAI
2002 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1515
Vilnius
Įgyvendindama Įmonių, kurios yra svarbūs infrastruktūros ar dominuojantys ūkio šakos objektai, akcijų privatizavimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 14 d. nutarimu Nr. 443 (Žin., 1998, Nr. 36-964; 2001, Nr. 94-3325), 15.3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Pritarti Akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ potencialių dujų tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo sistemai (pridedama).
MINISTRAS PIRMININKAS ALGIRDAS BRAZAUSKAS
ŪKIO MINISTRAS PETRAS ČĖSNA
______________
PRITARTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. rugsėjo 30 d. nutarimu
Nr. 1515
I. PIRMINIAI PASIŪLYMAI (PIRMASIS ETAPAS)
1. Pirminių pasiūlymų tikslas – įvertinti konkurso dalyvių – potencialių dujų tiekėjų, dalyvaujančių atitinkamame akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ (toliau vadinama – bendrovė) privatizavimo proceso etape (toliau vadinama – konkurso dalyviai), tinkamumą, jų galimybę nusipirkti parduodamas akcijas ir valdyti bendrovę, ištirti, ar potencialaus dujų tiekėjo požiūris dėl bendrovės ateityje numatomos vykdyti ūkinės veiklos sutampa su Lietuvos Respublikos Vyriausybės tikslais, įvertinti konkurso dalyvių siūlomas kainas, kitas finansines sąlygas ir gauti konkurso dalyvių komentarus dėl siūlomų sandorio dokumentų.
2. Pirminį pasiūlymą sudaro pirminis techninis pasiūlymas, pirminis finansinis pasiūlymas, kiti dokumentai ir informacija, nurodyta akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ valstybei priklausančios 34 procentų akcijų dalies pardavimo konkurso taisyklėse (toliau vadinama – Konkurso taisyklės), patvirtintose komisijos akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ privatizavimo procesui koordinuoti 2002 m. rugpjūčio 12 d. posėdyje (gamtinių dujų tiekėjo dalis).
Pirminį techninį pasiūlymą sudaro dokumentai ir informacija, nurodyta Konkurso taisyklėse, įskaitant siūlomas investicijas į bendrovę.
Pirminį finansinį pasiūlymą sudaro kaina (eurais arba litais), kurią konkurso dalyvis siūlo už parduodamas akcijas, ir jos sumokėjimo terminai.
II. PIRMINIŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
4. Pirminius techninius pasiūlymus nagrinėja komisija akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ privatizavimo procesui koordinuoti, sudaryta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gegužės 2 d. nutarimu Nr. 495 „Dėl akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ privatizavimo proceso koordinavimo“ (toliau vadinama – konkurso komisija), vadovaudamasi techninio pasiūlymo vertinimo lentele, pateikta šios sistemos priede. Pasiūlymai vertinami galimų surinkti 115 balų (iš viso) ir atitinkamai 30, 40 ir 45 balų kiekvienoje iš trijų dalių (A, B ir C) sistema.
5. Pirminiai finansiniai pasiūlymai vertinami Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502 (Žin., 1998, Nr. 3-54; 1999, Nr. 104-2998), 32 ir 33 punktuose nustatyta tvarka tik remiantis už parduodamas akcijas pasiūlyta pirkimo kaina.
6. Konkurso komisija gali atmesti pirminį pasiūlymą, jeigu:
6.1. pirminis techninis pasiūlymas įvertinamas pagal priede pateiktą techninio pasiūlymo vertinimo lentelę (imamas kuris nors vienas iš šių variantų):
6.3. pirminis pasiūlymas pateiktas nesilaikant Konkurso taisyklių reikalavimų, konkurso dalyvis nustatytąja tvarka neįsigijo konkurso dokumentų rinkinio, arba konkurso dalyvis pagal Konkurso taisykles negali pateikti pasiūlymo;
6.5. pirminiame pasiūlyme pateikta konsorciumo sutartis (tuo atveju, kai pirminį pasiūlymą pateikia konsorciumas) neatitinka Konkurso taisyklių reikalavimų arba konsorciumas neatitinka Konkurso taisyklių reikalavimų;
6.7. konkurso komisija mano, jog remiantis pirminiu techniniu pasiūlymu nebus galima įgyvendinti bendrovės privatizavimo ir pertvarkymo tikslų bei nuostatų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 2 d. nutarime Nr. 246 „Dėl Akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ pagrindinių privatizavimo bei pertvarkymo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 20-513);
6.8. konkurso dalyvis ar asmuo, garantavęs konkurso dalyvio įsipareigojimų vykdymą, yra blogos finansinės būklės arba nemokus, jo atžvilgiu pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros, yra pagrįsta grėsmė, kad konkurso dalyvis gali tapti nemokus, arba jo atžvilgiu gali būti pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros 2 metų laikotarpiu po pasiūlymų pateikimo;
6.9. konkurso dalyvio finansinė būklė ar finansiniai susitarimai, kuriuos jis jau yra sudaręs ar sudarys ateityje, konkurso komisiją verčia abejoti, ar jis pajėgs sumokėti pirkimo kainą, investuoti, įgyvendinti pirminį techninį pasiūlymą, tesėti kitus pažadus, įvykdyti finansinius įsipareigojimus;
6.10. valstybės įmonė Valstybės turto fondas iš Lietuvos Respublikos ar užsienio kompetentingų valstybės institucijų gavo raštišką informaciją apie konkurso dalyvio (bent vieno konsorciumo nario) nepatikimumą;
6.11. pirminiame finansiniame pasiūlyme nurodyta kaina, kurią konkurso dalyvis ketina pasiūlyti už parduodamas akcijas, yra mažesnė už nustatytą, bet nepaskelbtą minimalią parduodamų akcijų kainą;
7. Konkurso komisija iš konkurso dalyvių, kurių pirminiai pasiūlymai atitinka keliamus reikalavimus ir yra priimtini pagal nustatytus vertinimo kriterijus, atrenka kvalifikuotus dalyvius (t. y. konkurso dalyvius, kurių pirminiai pasiūlymai neatmetami).
8. Valstybės įmonė Valstybės turto fondas iš kvalifikuotų dalyvių sudaro kvalifikuotų dalyvių sąrašo projektą ir pateikia jį Privatizavimo komisijai. Jeigu Privatizavimo komisija pritaria kvalifikuotų dalyvių sąrašo projektui, valstybės įmonė Valstybės turto fondas teikia šį projektą tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
III. GALUTINIAI PASIŪLYMAI (ANTRASIS ETAPAS)
9. Galutinių pasiūlymų tikslas – išrinkti konkursą laimėjusį konkurso dalyvį, kuris nupirktų parduodamas akcijas ir pajėgtų vykdyti nustatytas privatizavimo sąlygas ir savo konkursinius pasiūlymus.
10. Galutinis pasiūlymas teisiškai įpareigoja konkurso dalyvį. Nagrinėjami tik tie galutiniai pasiūlymai, kuriuos pateikia kvalifikuoti dalyviai.
11. Galutinį pasiūlymą sudaro galutinis techninis pasiūlymas, galutinis finansinis pasiūlymas, kiti dokumentai ir informacija, nurodyta Konkurso taisyklėse.
12. Galutinį techninį pasiūlymą sudaro tokio pat turinio atnaujintas pirminis techninis pasiūlymas su atliktais reikiamais ar rekomenduotais atlikti patobulinimais bei pakeitimais ir dujų tiekimo sutarties su kainos nustatymo formule projektas.
IV. GALUTINIŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
14. Galutiniai techniniai pasiūlymai vertinami iš naujo pagal šios sistemos priede pateiktą techninio pasiūlymo vertinimo lentelę. Vertinimo tikslas – įsitikinti, kad galutinis techninis pasiūlymas yra ne blogesnis už pirminį techninį pasiūlymą. Konkurso komisija, galutinį techninį pasiūlymą įvertinusi mažesniu balu, apie tai praneša pasiūlymą pateikusiam konkurso dalyviui.
15. Galutiniai finansiniai pasiūlymai vertinami Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502, 32 ir 33 punktuose nustatyta tvarka tik remiantis už parduodamas akcijas pasiūlyta pirkimo kaina. Pagal Privatizavimo programoje išdėstytas sąlygas visos įmokos, kurias siūloma atlikti po sandorio užbaigimo dienos, perskaičiuojamos dabartine grynąja verte, taikant 15 procentų diskonto metinę normą, kad būtų galima palyginti galutinius pasiūlymus. Jeigu galutiniame finansiniame pasiūlyme nurodyta pirkimo kaina priklauso nuo tam tikrų sąlygų ar prielaidų, pasiūlymas atmetamas.
16. Konkurso komisija galutinius pasiūlymus gali atmesti, jeigu konkurso dalyvio galutiniame pasiūlyme kaina už akcijas nurodoma mažesnė už nurodytąją pirminiame finansiniame pasiūlyme arba galutinis techninis pasiūlymas įvertinamas blogiau už pirminį techninį pasiūlymą.
17. Konkurso komisija gali atmesti galutinį pasiūlymą, jeigu:
17.3. galutinis pasiūlymas pateiktas nesilaikant Konkurso taisyklių, jis neatitinka Konkurso taisyklių reikalavimų, konkurso dalyvis neįsigijo konkurso dokumentų rinkinio nustatytąja tvarka, konkurso dalyvis pagal Konkurso taisykles negali pateikti galutinio pasiūlymo;
17.5. konkurso komisija mano, jog remiantis galutiniu techniniu pasiūlymu nebus galima įgyvendinti bendrovės privatizavimo ir pertvarkymo tikslų bei nuostatų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 2 d. nutarime Nr. 246;
17.6. konkurso dalyvis ar asmuo, garantavęs konkurso dalyvio įsipareigojimų vykdymą, yra blogos finansinės būklės arba nemokus, jo atžvilgiu pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros, yra pagrįsta grėsmė, kad konkurso dalyvis gali tapti nemokus, arba jo atžvilgiu gali būti pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros 2 metų laikotarpiu po pasiūlymų pateikimo;
17.7. konkurso dalyvio finansinė būklė ar finansiniai susitarimai, kuriuos konkurso dalyvis jau yra sudaręs ar sudarys ateityje, konkurso komisiją verčia abejoti, ar jis pajėgs sumokėti pirkimo kainą, investuoti, įgyvendinti galutinį techninį pasiūlymą, tesėti kitus pažadus įvykdyti finansinius įsipareigojimus;
17.8. valstybės įmonė Valstybės turto fondas iš Lietuvos Respublikos ar užsienio kompetentingų valstybės institucijų gavo raštišką informaciją apie konkurso dalyvio (bent vieno konsorciumo nario) nepatikimumą;
17.9. galutiniame finansiniame pasiūlyme nurodyta kaina, kurią konkurso dalyvis ketina pasiūlyti už parduodamas akcijas, yra mažesnė už nustatytą, bet nepaskelbtą minimalią parduodamų akcijų kainą;
V. LAIMĖTOJO PASKELBIMAS
18. Konkurso laimėtoju pripažįstamas kvalifikuotas dalyvis, kurio galutinis finansinis pasiūlymas, konkurso komisijos vertinimu, yra geriausias (tai turi patvirtinti visos reikiamos institucijos). Jis paskelbiamas (pasibaigus deryboms, jeigu jos būtų) konkurso laimėtoju su sąlyga, kad jo techninis pasiūlymas atitinka Konkurso taisyklių reikalavimus. Jeigu derybomis nustatoma, kad mažiausiai du geriausi galutiniai finansiniai pasiūlymai yra vienodi, konkurso laimėtoju paskelbiamas tas iš vienodus geriausius galutinius finansinius pasiūlymus pateikusių konkurso dalyvių, kurio galutinis techninis pasiūlymas yra geriausias. Pagrindas, kuriuo remiantis atrenkamas konkursą laimėjęs dalyvis, viešai neatskleidžiamas.
Akcinės bendrovės
„Lietuvos dujos“
potencialių dujų tiekėjų
pateiktų pasiūlymų
vertinimo sistemos
priedas
TECHNINIO PASIŪLYMO VERTINIMO LENTELĖ
Eil. Nr. |
Klausimo pavadinimas |
Vertinimo kriterijus |
Kriterijus laikomas įvykdytu, jeigu: |
Balai (vienetais) |
Svyravimas +/- |
|
|
A DALIS. KOMPETENCIJA IR PATIRTIS (GAMTINIŲ DUJŲ TIEKĖJAS/PAGRINDINIS KONSORCIUMO NARYS) |
|
|
|
|
|
1. |
Konkurso dalyvio patirties atitinkamose bendrovės veiklos srityse aprašymas, įskaitant: |
patirties įrodymas |
|
|
|
|
1.1. |
nuosavybės teise priklausančių arba eksploatuojamų dujų transportavimo ir paskirstymo tinklų trumpą aprašymą; jeigu tinklai konkurso dalyviui nepriklauso, – suvestinius duomenis apie transportavimo pagal sudarytas sutartis apimtį, nurodant šių sutarčių galiojimo laiką |
kompetencija ir patirtis, susijusi su transportavimu dujotiekiais |
priimtina |
15 |
+/-5 |
|
1.2. |
per paskutinius 5 metus iš nuosavo rezervo kasmet pagamintą dujų kiekį; per paskutinius 5 metus iš trečiųjų šalių (t. y. ne bendrai kontroliuojamų subjektų) kasmet nupirktą dujų kiekį; per ateinančius 5 metus iš trečiųjų šalių (t. y. ne bendrai kontroliuojamų subjektų) pagal sudarytas sutartis numatomą kasmet nupirkti dujų kiekį; per paskutinius 5 metus konkurso dalyvio iš Nepriklausomų Valstybių Sandraugos šalių kasmet eksportuotą dujų kiekį; jų dalį, pateiktą pagal ilgalaikes sutartis |
ilgalaikio ir patikimo dujų tiekimo užtikrinimas |
priimtina |
15 |
+/-5 |
|
|
Iš viso už 1 punktą |
|
25 |
30 |
|
|
|
B DALIS. FINANSINIAI PAJĖGUMAI, TIEKIMO PATIRTIS IR DUJŲ TIEKIMO GARANTIJOS (GAMTINIŲ DUJŲ TIEKĖJAS/VISI KONSORCIUMO NARIAI) |
|
|
|
|
|
2. |
Finansinių ataskaitų santrauka: |
finansinis pajėgumas ir kompetencija |
|
|
|
|
2.1. |
paaiškinimas, kaip bus finansuojamas įsigytas turtas, taip pat vėlesni bendrovės finansavimo poreikiai, jeigu jų būtų |
finansavimo pasiūlymai, kurie gali būti vertinami kaip patikimi |
priimtina |
10 |
+/-3 |
|
2.2. |
konkurso dalyvio požiūris į dujų tiekimo, tenkinančio Lietuvos gamtinių dujų poreikį ne mažiau kaip 70 procentų, užtikrinimą ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui ir sutartyse numatyto kiekio tiekimui reikalingos infrastruktūros kontrolę |
dujų tiekimo garantijų priimtinumas ir kokybė |
priimtina |
15 |
+/-5 |
|
2.3. |
gamtinių dujų tiekimo kainos formulė, tarp konkurso dalyvio ir bendrovės numatomos sudaryti dujų tiekimo sutarties metmenų komentaras |
priimtini pasiūlymai dėl gamtinių dujų tiekimo sutarties ir gamtinių dujų kainos nustatymo formulės |
priimtina |
15 |
+/-5 |
|
|
Iš viso už 2 punktą |
|
32 |
40 |
|
|
|
C DALIS. STRATEGIJA IR ĮSIPAREIGOJIMAI (GAMTINIŲ DUJŲ TIEKĖJAS/VISI KONSORCIUMO NARIAI) |
|
|
|
|
|
3. |
Integracija į veiklą: |
sąryšio įrodymas |
|
|
|
|
3.1. |
konkurso dalyvio(-ių) investavimo į bendrovę pagrindimas |
aiškus investavimo pagrindimas |
priimtina |
5 |
jei ne – 1-5 |
|
3.2. |
konkurso dalyvio(-ių) ketinimų, susijusių su bendrovės veikla ir valdymu, aprašymas. Konkrečiai vadovybės ir darbuotojų atžvilgiu – darbuotojų mokymo veiklos rėmimas, Lietuvos darbuotojų mokymas konkurso dalyvio tarptautinėje grupėje. Darbo vietų skaičiaus derinimo programa (privatizavimo sąlygos – 3 metus išlaikyti 70 procentų darbo vietų – pagerinimas) |
Lietuvos darbuotojų mokymo veiklos rėmimas ir plėtojimas įsipareigojimas sumažinti darbuotojų skaičių mažiau negu leista Privatizavimo programoje |
priimtina sumažinimas ne didesnis kaip 10 procentų per metus |
5 <= 5 |
jei ne – 1-5 sumažinimas per metus |
|
4. |
Bendrovės plėtros strategija |
|
|
|
|
|
4.1. |
bendrovės veiklos plėtojimo strategija, įskaitant tokius klausimus kaip bendrovės akcininkų bendradarbiavimo koncepcija; bendrovės vieta dujų tiekėjo įmonės struktūroje, esami ryšiai su bendrove (jeigu tokių būtų); konkurso dalyvio tarptautinės plėtros strategijos, taip pat strategijos Centrinėje ir Rytų Europoje, Baltijos šalyse ir Lietuvoje pagrindimo paaiškinimas (konkurso dalyviai, kurie jau įsitvirtinę Lietuvoje, apibūdina Lietuvoje vykdomą veiklą ir jos plėtojimo strategiją) |
įrodymas, kaip bus plėtojama ir įgyvendinama tarptautinės plėtros strategija, taip pat strategija Centrinėje ir Rytų Europoje ir Lietuvoje (konkurso dalyviai, kurie jau yra įsitvirtinę Lietuvoje, apibūdina Lietuvoje vykdomą veiklą ir jos plėtojimo strategiją) |
priimtina |
10 |
jei ne – 1-10 |
|
4.2. |
konkurso dalyvio siūlomos investicijos į bendrovę, įskaitant akcinio kapitalo padidinimą |
|
priimtina |
10 |
jei ne – 1-5 |
|
5. |
Plėtros strategija; įsipareigojimas padėti bendrovei įgyvendinti numatytas investicijų programas, pasiekti strateginius Lietuvos Respublikos Vyriausybės tikslus; konkurso dalyvio požiūris į duotus įsipareigojimus padėti bendrovei įvykdyti nacionalinius strateginius tikslus, susijusius su susijungimu su Europos Sąjungos dujų tinklais, tranzitu per Lietuvą, dujų tiekimo šaltinių diversifikacija, tiekimo saugumo ir patikimumo užtikrinimu |
įgūdžių ir patirties įrodymas įsipareigojimų tvirtumas ir gilumas finansinė parama programoms, įsipareigojimų tvirtumas ir gilumas |
priimtina |
10 |
+/-10 |
|
|
Iš viso už 3-5 punktus |
|
35 |
45 |
|
|
Pastaba. A dalis taikoma tik gamtinių dujų tiekėjui (pagrindiniam konsorciumo nariui). B ir C dalys taikomos atsižvelgiant į kiekvieno investuotojo finansinius pajėgumus, pasirengimą įgyvendinti strateginius tikslus ir į jų kolektyvinį įsipareigojimą siekti geriausių rezultatų Lietuvos naudai. Su finansiniais rodikliais susiję konsorciumo pasiūlymai bus vertinami kiekvieno atskiro nario balus padauginus iš jo konsorciume turimos dalies; C dalis taikoma bendram konsorciumo pasiūlymui.
______________