LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

dėl lietuvos respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. liepos 21 d. įsakymo Nr. 1V-273 „dėl IŠORĖS SIENŲ FONDO IR EUROPOS GRĄŽINIMO FONDO FINANSINĖS PARAMOS LĖŠOMIS APMOKAMŲ TECHNINĖS PAGALBOS IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMO TINKAMOMIS, JŲ APMOKĖJIMO IR APSKAITOS TAISYKLių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2010 m. spalio 5 d. Nr. 1V-627

Vilnius

 

Pakeičiu Išorės sienų fondo ir Europos grąžinimo fondo finansinės paramos lėšomis apmokamų techninės pagalbos išlaidų pripažinimo tinkamomis, jų apmokėjimo ir apskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 1V-273 (pakeista Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2009 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. 1V-49), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                 Raimundas Palaitis

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2008 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 1V-273

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2010 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. 1V-627)

 

IŠORĖS SIENŲ FONDO IR EUROPOS GRĄŽINIMO FONDO FINANSINĖS PARAMOS LĖŠOMIS APMOKAMŲ TECHNINĖS PAGALBOS IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMO TINKAMOMIS, JŲ APMOKĖJIMO IR APSKAITOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išorės sienų fondo ir Europos grąžinimo fondo finansinės paramos lėšomis apmokamų techninės pagalbos išlaidų pripažinimo tinkamomis, jų apmokėjimo ir apskaitos taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Išorės sienų fondo ir Europos grąžinimo fondo (toliau – fondai) finansinės paramos lėšomis apmokamų techninės pagalbos išlaidų pripažinimo tinkamomis, jų apmokėjimo ir apskaitos sąlygas ir tvarką.

2. Fondų finansinės paramos lėšų naudojimą techninei pagalbai reglamentuoja 2007 m. gegužės 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimas Nr. 574/2007/EB dėl Išorės sienų fondo 2007–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo (OL 2007 L 144, p. 22) (toliau – Europos Parlamento ir Tarybos sprendimas Nr. 574/2007/EB), 2007 m. gegužės 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimas Nr. 575/2007/EB dėl Europos grąžinimo fondo 2008–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo (OL 2007 L 144, p. 45) (toliau – Europos Parlamento ir Tarybos sprendimas Nr. 575/2007/EB), 2008 m. kovo 5 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. 2008/456/EB nustatyti Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 574/2007/EB dėl Išorės sienų fondo 2007–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo įgyvendinimo taisykles, susijusias su valstybių narių valdymo ir kontrolės sistemomis, administracinio ir finansų valdymo taisyklėmis bei fondo bendrai finansuojamų projektų išlaidų tinkamumu (OL 2008 L 167, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. vasario 8 d. Komisijos sprendimu Nr. 2010/69/EB (OL 2010 L 36, p. 30), ir 2008 m. kovo 5 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. 2008/458/EB nustatyti Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 575/2007/EB dėl Europos grąžinimo fondo 2008–2013 m. laikotarpiui pagal Solidarumo ir migracijos srautų valdymo bendrąją programą įsteigimo įgyvendinimo taisykles, susijusias su valstybių narių valdymo ir kontrolės sistemomis, administracinio ir finansų valdymo taisyklėmis bei fondo bendrai finansuojamų projektų išlaidų tinkamumu (OL 2008 L 167, p. 135), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. vasario 8 d. Komisijos sprendimu Nr. 2010/70/EB (OL 2010 L 36, p. 32).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Išlaidų deklaracija – atsakingosios, įgaliotosios ar tvirtinančiosios institucijos parengta deklaracija (įgaliotosios institucijos nustatytos formos, suderintos su atsakingąja institucija), kurioje pagrindžiamos techninės pagalbos išlaidos.

Išvada dėl išlaidų tinkamumo finansuoti – įgaliotosios arba atsakingosios institucijos parengta išvada (įgaliotosios institucijos nustatytos formos, suderintos su atsakingąja institucija) dėl išlaidų, nurodytų išlaidų deklaracijoje, tinkamumo finansuoti.

Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai – viešojo pirkimo–pardavimo sutartys (toliau – pirkimo sutartys), sąskaitos, išrašytos pagal sudarytas pirkimo sutartis, dokumentai, kuriais patvirtinamas prekių pristatymas ar paslaugų suteikimas (perdavimo–priėmimo aktai ir pan.), kelionės lapai, degalų nurašymo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, darbo užmokesčio apskaičiavimą ir išmokėjimą įrodantys dokumentai, komandiruočių išlaidas patvirtinantys dokumentai, kiti dokumentai, kuriais pagrindžiamos turėtos ir apmokėtos išlaidos (banko sąskaitos išrašai, kasos išlaidų orderiai, mokėjimo pavedimai, ataskaitos ir pan.).

Paramos sutartis – atsakingosios institucijos nustatytos formos sutartis, kuria vadovaujantis įgaliotajai ar tvirtinančiajai institucijai skiriamos fondų finansinės paramos lėšos ir kurioje nustatomas jų dydis techninei pagalbai, mokėjimo ir naudojimo tvarka ir kitos sąlygos.

Prašymas gauti fondo finansinės paramos lėšas techninei pagalbai – paramos sutartyje nustatytos formos, įgaliotosios ar tvirtinančiosios institucijos parengtas prašymas išmokėti fondo finansinės paramos lėšų techninei pagalbai sumą, nustatytą paramos sutartyje lėšų išmokėjimo grafike ketvirčiui, dėl kurio teikiamas šis prašymas.

Techninė pagalba – Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 574/2007/EB 18 straipsnyje ar Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 575/2007/EB 17 straipsnyje nurodytos priemonės, finansuojamos iš Išorės sienų fondo ar Europos grąžinimo fondo finansinės paramos lėšų.

Veiksmas – vienas arba keli Išorės sienų fondo ar Europos grąžinimo fondo veiksmų, įtrauktų į Europos Komisijos patvirtintas daugiametes ir metines programas ir išvardytų konkrečių tikslų sąraše, nurodytame Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 574/2007/EB 4 straipsnyje, arba apibrėžtų to paties teisės akto 6 straipsnyje, ar apibrėžtų Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 575/2007/EB 4 straipsnyje. Veiksmų tikslai pasiekiami įgyvendinant projektus.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 24 d. nutarime Nr. 1128 „Dėl Išorės sienų fondą ir Europos grąžinimo fondą administruojančių institucijų paskyrimo ir įgaliojimų suteikimo“ (Žin., 2007, Nr. 112-4570) ir kituose fondų administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. Visa techninė pagalba yra finansuojama fondų finansinės paramos lėšomis.

5. Techninei pagalbai skirta suma negali viršyti sumos, lygios:

5.1. pagal kiekvieną Išorės sienų fondo metinę programą:

5.1.1. 2007–2010 m. laikotarpiui 7 proc. Lietuvai skirtų metinės Išorės sienų fondo finansinės paramos lėšų, pridėjus 103 584,00 litų (30 000 eurų);

5.1.2. 2011–2013 m. laikotarpiui 4 proc. Lietuvai skirtų metinės Išorės sienų fondo finansinės paramos lėšų, pridėjus 103 584,00 litų (30 000 eurų).

5.2. pagal kiekvieną Europos grąžinimo fondo metinę programą:

5.2.1. 2008–2010 m. laikotarpiui 7 proc. Lietuvai skirtų metinės Europos grąžinimo fondo finansinės paramos lėšų, pridėjus 103 584,00 litų (30 000 eurų);

5.2.2. 2011–2013 m. laikotarpiui 4 proc. Lietuvai skirtų metinės Europos grąžinimo fondo finansinės paramos lėšų, pridėjus 103 584,00 litų (30 000 eurų).

 

II. TECHNINĖS PAGALBOS IŠLAIDŲ TINKAMUMAS

 

6. Tinkamomis finansuoti išlaidomis gali būti pripažįstamos tik tokios techninės pagalbos išlaidos, kurios atitinka šias sąlygas:

6.1. yra patirtos atsakingosios, įgaliotosios, tvirtinančiosios ar audito institucijos, atitinkamai vykdant joms priskirtas fondų finansinės paramos administravimo funkcijas;

6.2. išlaidos patirtos tinkamu laikotarpiu, t. y. techninės pagalbos išlaidos yra tinkamos, jei jos patirtos ir mokėjimai atlikti po fondų metinių programų patvirtinančiuose finansavimo sprendimuose nurodytų metų sausio 1 d. iki metinės programos įgyvendinimo galutinės ataskaitos pateikimo termino;

6.3. išlaidos yra faktiškai patirtos, t. y. sąlygotos faktiškai įvykusios ūkinės operacijos, pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais;

6.4. išlaidas turi būti įmanoma identifikuoti ir patikrinti, t. y. fondų finansinės paramos lėšomis apmokamos taisyklių 7 punkte nurodytos fondus administruojančių institucijų techninės pagalbos išlaidos turi būti apskaitomos atitinkamai šių institucijų apskaitos sistemoje, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių buhalterinę apskaitą, nuostatomis ir apskaitomos taip, kad jas būtų įmanoma atskirti nuo kitų išlaidų, nesusijusių su fondų administravimo funkcijomis;

6.5. pridėtinės vertės mokestis pripažįstamas tinkamomis išlaidomis, jei laikomasi šių sąlygų:

6.5.1. išlaidų deklaraciją teikiančios institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir vyriausiasis finansininkas savo parašais patvirtina, kad pridėtinės vertės mokesčio, įtraukto į išlaidų deklaraciją, neturi teisės susigrąžinti;

6.5.2. jis apskaičiuotas nuo tinkamų išlaidų apmokestinamosios vertės;

6.6. išlaidos atitinka kitus fondų finansinės paramos lėšų panaudojimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytus išlaidų tinkamumo reikalavimus.

7. Gali būti finansuojamos šios techninės pagalbos išlaidos:

7.1. darbo užmokesčio valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kurių darbo laikas skiriamas fondams administruoti, (toliau – darbuotojai) išlaidos pagal faktiškai dirbtą laiką, užfiksuotą darbo laiko, skirto fondams administruoti, apskaitos žiniaraščiuose (darbo užmokesčio išlaidos gali apimti apskaičiuotą darbo užmokestį, vienkartines pinigines ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas), darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, kitas su darbo santykiais susijusias išlaidas;

7.2. išlaidos, susijusios su veiksmų parengimu, atranka, vertinimu, valdymu ir priežiūra (įskaitant kompiuterių įrangą ir vartojimo reikmenis);

7.3. išlaidos, susijusios su veiksmų ar projektų auditu bei patikromis vietoje;

7.4. išlaidos, susijusios su veiksmų ar projektų vertinimais;

7.5. išlaidos, susijusios su viešinimu ir informavimu apie fondų finansinės paramos lėšų panaudojimą, fondų teikiamos paramos skaidrumo užtikrinimu;

7.6. išlaidos, skirtos fondų valdymui, priežiūrai ir vertinimui reikalingoms kompiuterinėms sistemoms įsigyti, įdiegti ir prižiūrėti;

7.7. išlaidos, skirtos fondų projektų atrankos ir priežiūros komitetų posėdžiams, kitiems renginiams, tiesiogiai susijusiems su fondų finansinės paramos lėšų administravimu, organizuoti (įrangos nuomos, medžiagos parengimo, vertimo, maitinimo ir kitos išlaidos). Šios išlaidos taip pat gali apimti išlaidas ekspertams ir kitiems šių komitetų dalyviams, įskaitant trečiųjų šalių dalyvius, kai jų dalyvavimas yra būtinas siekiant užtikrinti veiksmingą veiksmų vykdymą;

7.8. vertimo, konsultavimo, studijų ir tyrimų, skirtų geresniam fondų finansinės paramos lėšų administravimui užtikrinti, išlaidos;

7.9. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (tai išlaidos, susijusios su mokymu, seminarais, kitais kvalifikacijos kėlimo renginiais, skirtais darbuotojų administraciniams gebėjimams stiprinti);

7.10. kitos išlaidos, atitinkančios šių taisyklių reikalavimus.

 

III. TECHNINĖS PAGALBOS IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS IR APSKAITA

 

8. Atsakingoji institucija, pasibaigus kalendoriniam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio paskutinės darbo dienos teikia įgaliotajai institucijai atsakingosios ir audito institucijų patirtų per ataskaitinį kalendorinį ketvirtį ir apmokėtų išlaidų deklaracijas ir išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, patvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka.

9. Įgaliotoji institucija ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo taisyklių 8 punkte nurodytų dokumentų gavimo iš atsakingosios institucijos dienos šiuos dokumentus išnagrinėja, nustato išlaidų tinkamumą ir teikia atsakingajai institucijai raštu savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti, kurioje nurodomos tinkamos ir netinkamos išlaidos.

10. Jeigu įgaliotoji institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl atsakingosios institucijos pateiktų dokumentų netinkamo parengimo ar išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų trūkumo, ji raštu informuoja atsakingąją instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo pastarąją per įgaliotosios institucijos nustatytą terminą pašalinti trūkumus ir (ar) pateikti papildomą informaciją (šiam laikotarpiui įgaliotajai institucijai pratęsiamas ir išlaidų deklaracijos bei išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų nagrinėjimo terminas). Trūkumų šalinimo ir (ar) papildomos informacijos pateikimo terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, jeigu įgaliotoji ir atsakingoji institucijos bendru sutarimu nenusprendžia kitaip.

11. Jeigu papildomos informacijos pateikimas ir (ar) nagrinėjimas galėtų uždelsti pažangos ataskaitos Europos Komisijai pateikimą, deklaruotos išlaidos, kurių įgaliotoji institucija negali pripažinti tinkamomis, nes nagrinėjimo momentu nėra pateikta pakankamai išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų, iki papildomos informacijos pateikimo gali būti pripažintos nagrinėjimo momentu netinkamomis išlaidomis (nagrinėjimo momentu netinkamomis pripažįstamos tik tokios išlaidos, kurios gali būti pripažintos tinkamomis atsakingajai institucijai pateikus įgaliotajai institucijai išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus). Tokiu atveju išvadoje dėl išlaidų tinkamumo finansuoti nurodomos tinkamos, netinkamos ir nagrinėjimo momentu netinkamos išlaidos. Atsakingajai institucijai pateikus papildomą informaciją, įgaliotoji institucija iki išlaidų deklaracijų bei išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų nagrinėjimo termino, pratęsto, kaip nustatyta taisyklių 10 punkte, pabaigos nustato pripažintų nagrinėjimo momentu netinkamomis išlaidų tinkamumą ir teikia atsakingajai institucijai raštu išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti.

12. Atsakingoji institucija, gavusi iš įgaliotosios institucijos išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti, kurioje nurodytos atsakingosios ar audito institucijos netinkamos išlaidos (netinkamos finansuoti išlaidos yra tokios išlaidos, kurios neatitinka šių taisyklių 6 punkto reikalavimų ir negali būti deklaruojamos Europos Komisijai), netinkamų išlaidų sumą padengia iš atsakingosios institucijos atitinkamiems metams skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

13. Įgaliotoji ir tvirtinančioji institucijos techninės pagalbos lėšas naudoja vadovaudamosi su atsakingąja institucija pasirašytomis paramos sutartimis ir įgyvendindamos techninės pagalbos projektus. Paramos sutartys su įgaliotąja ir tvirtinančiąja institucijomis sudaromos vadovaujantis atitinkamomis fondų metinėmis programomis ir (ar) metinių programų projektais jų įgyvendinimo laikotarpiui.

Techninės pagalbos projektams įgyvendinti reikalingų prekių ir paslaugų viešieji pirkimai bei šių projektų įgyvendinimo priežiūra vykdomi fondų finansinės paramos lėšų administravimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Įgaliotoji ir tvirtinančioji institucijos, atsižvelgdamos į paramos sutartyse nustatytus fondų finansinės paramos lėšų išmokėjimo grafikus, kiekvieną einamųjų metų ketvirtį teikia atsakingajai institucijai paramos sutartyse nustatyta tvarka ir nustatytos formos prašymus gauti fondų finansinės paramos lėšas techninei pagalbai (toliau – prašymas paramos lėšoms gauti) kartu su informacija apie fondų finansinės paramos lėšų panaudojimą techninei pagalbai. Avansas mokamas vadovaujantis paramos sutartyse nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

15. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo prašymo paramos lėšoms gauti gavimo dienos sutikrina prašyme paramos lėšoms gauti nurodytus duomenis su paramos sutartyje nustatytomis lėšų mokėjimo paramos gavėjui sąlygomis ir:

15.1. jeigu prašymas paramos lėšoms gauti yra tinkamai parengtas, Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), nustatyta tvarka pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl paramos sutartyje numatytos fondų finansinės paramos lėšų dalies išmokėjimo įgaliotajai ar tvirtinančiajai institucijai. Atsakingoji institucija, gavusi per Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą informaciją apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą, apskaitoje registruoja ateinančių laikotarpių sąnaudas.

15.2. jeigu turi pastabų dėl pateikto prašymo paramos lėšoms gauti, raštu informuoja įgaliotąją ar tvirtinančiąją instituciją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo per atsakingosios institucijos nustatytą terminą šiuos trūkumus pašalinti. Kai įgaliotoji ar tvirtinančioji institucija trūkumus ištaiso, atsakingoji institucija prašymą paramos lėšoms gauti nagrinėja iš naujo taisyklių 15 punkte nustatyta tvarka.

16. Įgaliotoji ir tvirtinančioji institucijos, pasibaigus kalendoriniam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio paskutinės darbo dienos teikia atsakingajai institucijai įgaliotosios ir tvirtinančiosios institucijų patirtų per ataskaitinį kalendorinį ketvirtį ir apmokėtų techninės pagalbos išlaidų deklaracijas ir išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, patvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Įgaliotosios ir tvirtinančiosios institucijų techninės pagalbos išlaidos pripažįstamos tinkamomis taisyklių 9–11 punktuose nustatyta tvarka. Įgaliotosios institucijos veiksmus, numatytus taisyklių 9–11 punktuose, atlieka atsakingoji institucija, ir atitinkamai atsakingosios institucijos –įgaliotoji institucija.

18. Įgaliotoji ar tvirtinančioji institucija, gavusi iš atsakingosios institucijos išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti, kurioje nurodytos įgaliotosios ar tvirtinančiosios institucijos netinkamos išlaidos, netinkamų išlaidų sumą padengia iš įgaliotosios ar tvirtinančiosios institucijos lėšų. Jeigu atsakingoji institucija, įvertinusi taisyklių 17 punkte nustatyta tvarka įgaliotosios ir tvirtinančiosios institucijų patirtų per ataskaitinį kalendorinį ketvirtį ir apmokėtų išlaidų tinkamumą, nustato netinkamų išlaidų sumą, ši išlaidų suma atimama iš artimiausio einamųjų metų ketvirčio avanso sumos, nustatytos paramos sutartyje ir nurodytos įgaliotosios ar tvirtinančiosios institucijos prašyme paramos lėšoms gauti.

19. Įgaliotoji ar tvirtinančioji institucija ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo paskutinės išvados dėl išlaidų tinkamumo finansuoti pagal paramos sutartį gavimo dienos privalo atsakingajai institucijai grąžinti bendros gautos pagal paramos sutartį avanso sumos ir pripažintų tinkamomis išlaidų sumos skirtumą, palūkanas, gautas už fondų lėšų disponavimą bankų sąskaitose, kitas atsakingosios institucijos nurodytas grąžintinas sumas.

20. Atsakingoji institucija už fondų finansinės paramos lėšų panaudojimą techninei pagalbai atsiskaito vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką. Iš valstybės iždo sąskaitos pagal mokėjimo paraiškas tiesiogiai į mokėjimo paraiškoje nurodytų gavėjų sąskaitas pervestos lėšos yra atsakingosios institucijos (asignavimų valdytojo) gauti ir panaudoti valstybės biudžeto asignavimai (kasinės išlaidos). Taip pat gauti ir panaudoti valstybės biudžeto asignavimai (kasinės išlaidos) yra atsakingosios institucijos sumokėtas darbo užmokestis darbuotojams ir su tuo susijusios valstybinio socialinio draudimo įmokos, atsakingosios institucijos apmokėtos darbuotojų komandiruočių, mokymosi ir kitos tinkamos išlaidos, atitinkančios fondų finansinės paramos lėšų panaudojimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytus išlaidų tinkamumo reikalavimus. Atsakingosios institucijos iš Valstybės iždo departamento per Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą gauta informacija apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą jose nurodytiems gavėjams yra pagrindas tvarkyti fondų finansinės paramos kasinių išlaidų ir finansavimo apskaitą.

21. Atsakingoji institucija, vadovaudamasi Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais, panaudotų techninės pagalbos išlaidų apskaitą tvarko taip:

21.1. atsakingosios ir audito institucijų techninės pagalbos išlaidas pripažįsta sąnaudomis ir registruoja apskaitoje pagal išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus;

21.2. įgaliotosios ir tvirtinančiosios institucijų patirtų ir tinkamomis pripažintų techninės pagalbos išlaidų suma mažina ateinančių laikotarpių sąnaudas ir registruoja finansavimo sąnaudas, remdamasi atsakingosios institucijos išvada dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir įgaliotosios ar tvirtinančiosios institucijų parengta išlaidų deklaracija pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius.

22. Turtas, įsigytas fondų techninės pagalbos lėšomis, įtraukiamas į jį įsigijusios institucijos apskaitą.

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2010-09-22 raštu Nr. ((6.3-01)-5K-1019030-6K-6K-1008625

 

_________________