VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) KVALIFIKACIJOS VERTINIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. balandžio 30 d. Nr. 49

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809, Nr. 86-2565; 2000, Nr. 7-177, Nr. 28-766) 5 straipsnio 3 dalies 2 punktu,

Tvirtinu Tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos vertinimo metodines rekomendacijas (pridedama).

 

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS                                                         VYTIS ATKOČIŪNAS


PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 49

 

TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) KVALIFIKACIJOS VERTINIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos vertinimo metodinių rekomendacijų (toliau – rekomendacijos) tikslas – padėti perkančiosioms organizacijoms įgyvendinti Viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809) 7 straipsnio 1 dalies nuostatą, t. y. išsiaiškinti, ar tiekėjas (rangovas) yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai įvykdyti pirkimo sąlygas.

2. Rekomendacijos skirtos perkančiųjų organizacijų sudarytų Viešojo pirkimo komisijų specialistams, rengiantiems pirkimo dokumentus bei vertinantiems tiekėjų (rangovų) kvalifikacinius duomenis. Ji turėtų būti naudinga ir tiekėjų (rangovų) specialistams, rengiantiems bei teikiantiems perkančiosioms organizacijoms informaciją ir dokumentus apie tiekėjo (rangovo) kvalifikaciją.

3. Visiems tiekėjams (rangovams) turi būti taikomi vienodi kvalifikacijos reikalavimai. Jeigu perkama dalimis, perkančioji organizacija gali nustatyti skirtingus kvalifikacijos reikalavimus dėl atskirų pirkimo objekto dalių pasiūlymus teikiantiems tiekėjams (rangovams). Perkančioji organizacija negali kelti tiekėjams (rangovams) tokių kvalifikacijos reikalavimų, kurie dirbtinai ribotų galimą konkurenciją.

4. Aukštesni reikalavimai tiekėjų (rangovų) kvalifikacijai mažina perkančiosios organizacijos riziką, susijusią su sutarties įvykdymu, tačiau riboja konkurenciją, todėl nustatomos kvalifikacinių kriterijų reikšmės turi būti adekvačios pirkimo sąlygoms.

 

II. KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ NUSTATYMO IR KVALIFIKACIJOS VERTINIMO PROCEDŪROS

 

5. Kvalifikacijos vertinimo procesą, atsižvelgiant į pirkimo objekto savybes ir pasirinktą pirkimo būdą, gali sudaryti dvi skirtingos procedūros. Tai patikrinimas, ar tiekėjas (rangovas) atitinka pirkimo dokumentuose nurodytus teisinius, finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus (toliau – kvalifikacijos tikrinimas) ir tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos palyginimas tarpusavyje.

6. Atliekant kvalifikacijos tikrinimo procedūrą, perkančioji organizacija pasirenka, jos nuomone, svarbius tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją (teisinį statusą, ekonominę ir finansinę būklę bei techninius gebėjimus) apibūdinančius kriterijus, nustato jų reikalaujamas reikšmes ir patikrina, ar pirkimo procedūrose dalyvaujančių tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos duomenys atitinka keltus reikalavimus.

7. Atliekant kvalifikacijos palyginimo procedūrą, pasirenkami tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai, į kuriuos bus atsižvelgiama tarpusavyje palyginant tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją, nustatoma tų kriterijų svarba (lyginamasis svoris), balais įvertinama kiekvieno tiekėjo (rangovo) kvalifikacija ir nustatomas eiliškumas jų kvalifikacijos įvertinimo balų mažėjimo tvarka.

8. Tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos tikrinimo procedūra atliekama perkant visais įstatyme numatytais pirkimo būdais.

9. Atskirais atvejais (pavyzdžiui, perkant iš vienintelio šaltinio standartines prekes ar paslaugas), gali būti netikslinga rengti šiose rekomendacijose numatytas kvalifikacijos tikrinimo procedūras. Tokiais atvejais apie tiekėjo (rangovo) kompetenciją, patikimumą ir pajėgumą sprendžiama pagal ankstesnių pirkimų patirtį, kitų perkančiųjų organizacijų atsiliepimus arba naudojantis kitais prieinamais informacijos šaltiniais.

10. Kvalifikacijos palyginimo procedūra taikoma tais atvejais, kai iš visų keltus kvalifikacijos reikalavimus atitinkančių tiekėjų (rangovų) reikia atrinkti tuos, kurie bus pakviesti dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose. Tokie atvejai galimi perkant riboto konkurso ir konkurencinių derybų būdais.

 

III. VERTINAMŲ KVALIFIKACINIŲ KRITERIJŲ PASIRINKIMAS IR REIKALAUJAMŲ JŲ REIKŠMIŲ NUSTATYMAS

 

11. Perkančioji organizacija neįpareigojama nustatyti pirkimo dokumentuose ir vertinti visus šiose rekomendacijose įvardytus kvalifikacinius kriterijus. Kiekvieno pirkimo atveju, atsižvelgdama į pirkimo vertę, pirkimo objekto sudėtingumą ir specifiką, ji pasirenka tuos kriterijus, kurie, jos nuomone, yra svarbūs.

12. Perkančioji organizacija, nusprendusi vertinimui pasirinkti kitokius kvalifikacinius kriterijus negu nurodyti šiose rekomendacijose arba nustatyti aukštesnes jų reikšmes, turi būti įsitikinusi, kad toks sprendimas yra pagrįstas.

13. Kvalifikacijos tikrinimo procedūrai pasirenkami tie tiekėjo (rangovo) kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai ir nustatomos tokios jų reikalaujamos reikšmės, kurios, perkančiosios organizacijos nuomone, yra būtinos ir pakankamos, siekiant užtikrinti sėkmingą sutarties įvykdymą.

14. Kvalifikacijos palyginimo procedūrai pasirenkami tie tiekėjo (rangovo) kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai, kurie, perkančiosios organizacijos nuomone, yra svarbūs sutarties vykdymui ir pageidautina, kad jų reikšmės būtų kiek galima aukštesnės už tikrinimo procedūroje nustatytas reikalaujamas reikšmes. Perkančioji organizacija kvalifikacijos palyginimui papildomai gali pasirinkti ir tuos kriterijus, kurie nebuvo vartojami tikrinimo procedūroje.

15. Palyginimo procedūrai pasirinktų kriterijų svarbos koeficientai (lyginamieji svoriai) nustatomi laikantis nuostatos, kad visų svarbos koeficientų bendra suma turi būti lygi 100.

16. Vertinant tiekėjų (rangovų) teisinį statusą, rekomenduojama neleisti tiekėjui (rangovui) dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose arba atmesti jo pateiktą pasiūlymą, jeigu:

16.1. jis neįregistruotas įstatymų nustatyta tvarka;

16.2. jis yra likviduojamas arba laikinai sustabdęs savo veiklą;

16.3. jam iškelta bankroto byla arba vykdomos neteisminės bankroto procedūros;

16.4. jis neturi sutarties vykdymui privalomų atestatų, licencijų, leidimų, patentų ar kitų dokumentų;

16.5. jo vykdomos veiklos pobūdis neatitinka pirkimo objekto specifikos.

17. Tiekėjų (rangovų) ekonominę ir finansinę būklę apibūdinantys kriterijai:

17.1. vidutinė metinė bendroji apyvarta per 3 paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė – 1,5 karto didesnė už pirkimo objekto vertę. Vartotinas perkant prekes ir paslaugas tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – tiekėjo (rangovo) arba jo įgalioto asmens deklaracija (toliau – deklaracija) ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.2. vidutinė metinė apyvarta, susijusi su pirkimo objektu per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Apyvarta yra susijusi su pirkimo objektu, jeigu ji gaunama tiekiant prekes arba teikiant paslaugas, kurioms priskirtinas tas pats kodas, kaip ir pirkimo objektui, nustatytas pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintą pirkimo objekto kodų sąrašą.

Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė lygi pirkimo objekto vertei. Vartotinas perkant prekes ir paslaugas tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.3. vidutinė metinė atliktų statybos ir montavimo darbų apimtis per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė lygi pirkimo objekto vertei. Vartotinas perkant darbus tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.4. vidutinė metinė savo jėgomis atliktų statybos ir montavimo darbų apimtis per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Kriterijus gali būti išreiškiamas savo jėgomis atliktų darbų verte arba procentais nuo bendros atliktų darbų apimties. Rekomenduojama vartoti procentinę kriterijaus išraišką. Vartotinas perkant darbus palyginimo procedūroje. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.5. vidutinis metinis grynasis pelnas, gautas per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).

Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė – 3%. Vartotinas perkant prekes, paslaugas bei darbus tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;

17.6. mokesčių valstybinio socialinio draudimo įstaigoms mokėjimas.

Kriterijus vertinamas tik tikrinimo procedūroje. Rekomenduojama vertinti ne įsiskolinimo dydį kuriai nors nustatytai datai, bet tai, kaip drausmingai tiekėjas (rangovas) mokėjo mokesčius per trejus paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jei tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau kaip trejus metus). Patvirtinantis (įrodantis) dokumentas – socialinio draudimo įstaigos pažyma;

17.7. mokesčių valstybei mokėjimas.

Kriterijus vertinamas tik tikrinimo procedūroje. Rekomenduojama vertinti ne įsiskolinimo dydį kuriai nors nustatytai datai, bet tai, kaip drausmingai tiekėjas (rangovas) mokėjo mokesčius per trejus paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jei tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau kaip trejus metus). Patvirtinantis (įrodantis) dokumentas – mokesčių inspekcijos pažyma;

17.8. turto likvidumo koeficientas.

Kriterijus išreiškiamas turimo turto vertės ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų santykiu. Rekomenduojama minimali reikšmė – 1. Vartotinas didelės vertės pirkimuose perkant prekes, paslaugas ir darbus, tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir paskutiniųjų metų balansas.

18. Tiekėjų (rangovų) techninį pajėgumą, galimybes ir gebėjimus apibūdinantys kriterijai:

18.1. tiekėjo (rangovo) per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) įvykdytų sutarčių, kurios yra susijusios su pirkimo objektu ir kurių kiekvienos vertė yra ne mažesnė kaip 0,7 pirkimo objekto vertės, skaičius.

Kriterijaus reikšmė išreiškiama sveikais skaičiais. Rekomenduojama minimali jo reikšmė – 1. Vertintinas visuose pirkimuose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir svarbiausių įvykdytų sutarčių sąrašas. Sąraše nurodomas prekių ar paslaugų pavadinimas (darbų pirkimo atveju – darbų objekto pavadinimas), sutarties kaina, pirkėjo identifikavimo duomenys;

18.2. tiekėjo (rangovo) techninės galimybės.

Minimali kriterijaus reikšmė nenustatoma. Kriterijus vertintinas tikrinimo ir palyginimo procedūrose, perkant prekes, paslaugas ir darbus, tais atvejais, kai sutarčiai įvykdyti reikalinga speciali ar unikali įranga, sudėtingos technologijos. Kitais atvejais manoma, kad jeigu tiekėjas (rangovas) anksčiau yra sėkmingai įvykdęs panašias sutartis, jis turi pakankamai techninių galimybių sutarčiai įvykdyti. Patvirtinantis (įrodantis) dokumentas – techninių galimybių aprašymas, kuriame, be kita ko, nurodomas turimos įrangos kiekis, našumas ir kiti ją apibūdinantys techniniai kriterijai;

18.3. įrodymas, kad tiekėjas (rangovas) sugeba tiekti prekes, kurios atitinka kokybės ir techninius reikalavimus pateikiant prekių aprašymus, pavyzdžius arba nuotraukas.

Minimali kriterijaus reikšmė nenustatoma. Vartotinas visuose pirkimuose tikrinimo procedūroje. Pagrindžiantis dokumentas – prekių aprašymas. Gali būti prašoma prekių atitikties sertifikatų;

18.4. tiekėjo (rangovo) galimybės užtikrinti kokybę.

Minimali kriterijaus reikšmė nenustatoma. Vertintinas visuose pirkimuose tikrinimo procedūroje. Pagrindžiantis dokumentas – kokybės užtikrinimo priemonių aprašymas. Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą gali pakeisti ar papildyti standartų LST EN ISO 9001, LST EN ISO 9002 arba LST EN ISO 9003 sertifikatai;

18.5. tiekėjo (rangovo) vadovaujančių darbuotojų ir asmenų, atsakingų už sutarties vykdymą kvalifikacija.

Minimalų vadovaujančių ir atsakingų darbuotojų skaičių, reikalaujamą jų išsilavinimą ir profesinės kvalifikacijos lygį kiekvienu atveju nustato perkančioji organizacija. Kriterijus vertintinas perkant paslaugas ir darbus tikrinimo procedūroje. Darbuotojų, nesusijusių su sutarties vykdymu, kvalifikacija netikrinama. Pagrindžiantis dokumentas – vadovaujančių bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašas, kuriame turėtų būti nurodytos pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas ir išdavimo data;

18.6. sutarties dalis, kurią tiekėjas (rangovas) numato atlikti savo jėgomis (neperduoti subrangovams).

Minimali kriterijaus reikšmė pasirenkama priklausomai nuo pirkimo objekto ypatybių. Pavyzdžiui, statant objektus, kuriuose specialiųjų statybos darbų apimtys yra nedidelės, kriterijaus minimali reikšmė gali būti 70%. Vertintinas perkant paslaugas ir darbus tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Pagrindžiantis dokumentas – perduodamų subrangovams paslaugų ar darbų sąrašas, kuriame nurodomi perduodamų paslaugų ar darbų pavadinimai ir jų atlikimo kaina.

19. Šio rekomendacijų skyriaus santrauka pateikta 2 priede.

 

IV. KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ PATEIKIMAS PIRKIMO DOKUMENTUOSE

 

20. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo:

21.1. kvalifikacijos vertinimo kriterijus ir procedūras;

21.2. teisinio statuso reikalavimus, kuriuos turi atitikti pageidaujantis pirkimo procedūrose dalyvauti tiekėjas (rangovas);

21.3. ekonominės bei finansinės būklės ir techninio pajėgumo bei gebėjimų kriterijus, kurie bus vertinami kvalifikacijos tikrinimo procedūroje, jų minimalias reikšmes;

21.4. dokumentų, kuriuos turi pateikti tiekėjas (rangovas), siekdamas patvirtinti (įrodyti) deklaruojamas kvalifikacinių kriterijų reikšmes bei informaciją, sąrašą;

21.5. kitų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija laikys patikimais ir priimtinais, sąrašą;

21.6. reikalavimą, kad užsienio tiekėjų (rangovų) pateikiami dokumentai būtų legalizuoti nustatyta tvarka;

21.7. kiekvieno kriterijaus, kuris bus vertinamas palyginimo procedūroje, svarbos koeficientą (lyginamąjį svorį);

21.8. kiek tiekėjų (rangovų) bus pakviesta dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose (riboto konkurso ir konkurencinių derybų atvejais).

 

V. TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) PATEIKIAMA INFORMACIJA IR DOKUMENTAI

 

22. Rekomenduojama, kad perkančioji organizacija prašytų visų tiekėjų (rangovų) pateikti informaciją apie savo kvalifikaciją deklaracijoje (1 priedas). Suvienodintos dokumento formos vartojimas leistų sumažinti kvalifikacijos vertinimo sąnaudas.

23. Deklaracijoje pateikti duomenys turi būti patvirtinti, įrodyti ar pagrįsti atitinkamais dokumentais. Perkančioji organizacija gali pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje nurodytus dokumentus.

24. Perkančioji organizacija neturėtų pareikalauti, kad tiekėjas (rangovas) pateiktų du ar daugiau dokumentų tam pačiam kvalifikaciniam rodikliui patvirtinti (įrodyti, pagrįsti). Taip pat neturėtų būti reikalaujama dokumentų, kuriuose nėra duomenų apie vertinamus kvalifikacinius kriterijus. Pertekliniai dokumentai viešųjų pirkimų procedūrose apsunkina tiek tiekėjų (rangovų), tiek pačios perkančiosios organizacijos darbą.

25. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų šiuos teisinį statusą patvirtinančius (įrodančius) dokumentus:

25.1. įmonės registravimo pažymėjimo kopiją;

25.2. įmonių registrą tvarkančios įstaigos pažymą (originalą), patvirtinančią, kad tiekėjas (rangovas) nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ar laikinai sustabdęs veiklą;

25.3. pirkimo dokumentuose nurodytų atestatų, licencijų, leidimų, patentų kopijas;

25.4. Tiekėjo (rangovo) įstatų, kurie patvirtintų, kad jo vykdoma veikla yra susijusi su pirkimo objektu, kopiją. Jeigu tiekėjas (rangovas) neturi patvirtintų įstatų, apie jo veiklos pobūdį perkančioji organizacija gali spręsti iš registravimo pažymėjime pateiktų duomenų.

26. Atsižvelgiant į vertinimui pasirinktus kvalifikacinius kriterijus, perkančioji organizacija turėtų pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų šiuos ekonominę ir finansinę būklę patvirtinančius (įrodančius, pagrindžiančius) dokumentus:

26.1. valstybinio socialinio draudimo įstaigos pažymą (originalą) apie socialinio draudimo įmokų mokėjimą;

26.2. mokesčių inspekcijos pažymą (originalą) apie mokesčių valstybei mokėjimą;

26.3. atitinkamų metų balansus;

26.4. atitinkamų metų pelno (nuostolių) ataskaitas.

27. Atsižvelgiant į vertinimui pasirinktus kvalifikacinius kriterijus, rekomenduojama pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų šiuos jų techninius gebėjimus įrodančius dokumentus:

27.1. svarbiausių per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) įvykdytų sutarčių sąrašą;

27.2. techninių galimybių aprašymą;

27.3. siūlomų prekių aprašymą ir atitikties sertifikatus;

27.4. kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą. Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą gali pakeisti ar papildyti standartų LST EN ISO 9001, LST EN ISO 9002 arba LST EN ISO 9003 sertifikatai;

27.5. vadovaujančių bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašus, kuriuose turėtų būti nurodytos pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas;

27.6. perduodamų subrangovams paslaugų ar darbų sąrašas, kuriame nurodomi perduodamų paslaugų ar darbų pavadinimai ir jų apimtis (lyginamasis svoris, išreikštas procentais nuo bendros pasiūlymo kainos).

28. Darbų pirkimuose dalyvaujantiems tiekėjams (rangovams) 16.2, 16.3, 16.4, 17.3 ir 17.4 punktuose nurodytus dokumentus gali pakeisti Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduotas atestatas, suteikiantis teisę vykdyti ypatingų statinių statybą. Tokia galimybė numatoma pirkimo dokumentuose.

29. Jeigu tikėtina, kad pirkimo procedūrose gali dalyvauti užsienio tiekėjai (rangovai), fiziniai asmenys ar pagal jungtinės veiklos sutartį susijungusios tiekėjų (rangovų) grupės, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turėtų nurodyti, kokius kitus dokumentus ji priims ir laikys patikimais vertindama tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją.

30. Jeigu pirkimo procedūrose dalyvauja jungtinės veiklos sutartimi susivienijusių tiekėjų (rangovų) grupė, pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir dokumentus pateikia kiekvienas grupės narys.

31. Užsienio tiekėjų (rangovų) pateikiami kvalifikacinius kriterijus patvirtinantys (įrodantys, pagrindžiantys) dokumentai turėtų būti legalizuoti nustatyta tvarka. Dokumentų legalizavimo tvarką Lietuvos Respublikoje nustato Lietuvos Respublikos konsulinis statutas (Žin., 1995, Nr. 43-1047) bei Užsienio reikalų ministerijos 1997 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 39 patvirtinta Konsulinio dokumentų legalizavimo instrukcija (Žin., 1997, Nr. 78-2001).

 

VI. KVALIFIKACIJOS TIKRINIMAS

 

32. Perkančioji organizacija turi patikrinti visus tuos tiekėjų (rangovų) teisinio statuso, ekonominės bei finansinės būklės ir techninio pajėgumo bei gebėjimų kriterijus, apie kurių tikrinimą buvo nurodyta pirkimo dokumentuose.

33. Jeigu pirkimo procedūrose dalyvauja jungtinės veiklos sutartimi susijungusių tiekėjų (rangovų) grupė, pirkimo dokumentuose nurodytus teisinio statuso reikalavimus turi atitikti visi grupėje dalyvaujantys tiekėjai (rangovai). Šis reikalavimas netaikomas prašant pateikti sutarties vykdymui privalomus atestatus, licencijas, leidimus, patentus ir panašius dokumentus. Tokius dokumentus turi turėti bent vienas grupės narys.

34. Perkančioji organizacija, tikrindama teisinį statusą, ekonominę bei finansinę būklę pagrindžiančius dokumentus, turi atkreipti dėmesį į dokumentų galiojimo terminus.

35. Deklaruotas, bet dokumentais nepatvirtintas (neįrodytas, nepagrįstas) kvalifikacinių kriterijų reikšmes bei kitus tiekėjo (rangovo) patikimumą apibūdinančius duomenis perkančioji organizacija turi stengtis patikrinti bet kokiu jai prieinamu teisėtu būdu. Jeigu Viešojo pirkimo komisija nustato, kad tiekėjas (rangovas) pateikė netikslius arba neišsamius duomenis, ir jeigu, perkančiajai organizacijai paprašius, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas jis šių trūkumų nepašalino, perkančioji organizacija tokio tiekėjo (rangovo) paraišką ar pasiūlymą atmeta.

36. Ekonominę bei finansinę būklę ir techninį pajėgumą bei gebėjimus apibūdinantys kriterijai tikrinami lyginant tiekėjų (rangovų) deklaracijose ir jų prieduose nurodytas kriterijų reikšmes su tomis reikšmėmis, kurios buvo nurodytos pirkimo dokumentuose. Jeigu bent vieno kvalifikacinio kriterijaus reikšmė yra mažesnė už nustatytą pirkimo dokumentuose, laikoma, kad tiekėjas (rangovas) neatitinka keltų kvalifikacijos reikalavimų.

37. Kriterijų, kurių reikšmės negali būti išmatuotos arba pirkimo dokumentuose jos nenurodomos (techninės galimybės, pavyzdžiai, specialistų kvalifikacija), nustatomos ekspertiniais vertinimo metodais.

 

VII. KVALIFIKACIJOS PALYGINIMAS

 

38. Palyginama tik tų tiekėjų (rangovų), kurie buvo pripažinti atitinkančiais keltus reikalavimus, kvalifikacija. Pagal palyginimo rezultatus nustatomas tiekėjų (rangovų) eiliškumas jų kvalifikacijos įvertinimo balų mažėjimo tvarka. Iš sudaryto sąrašo (eilės) tolesnėse pirkimo procedūrose (riboto konkurso ir konkurencinių derybų atvejais) kviečiama dalyvauti tiek tiekėjų (rangovų), kiek buvo nurodyta pirkimo dokumentuose.

39. Kvalifikacijos palyginimo procedūroje vartojami tik tie kvalifikaciniai kriterijai, kurie buvo nurodyti pirkimo dokumentuose.

40. Kvalifikacija palyginama tokia tvarka:

40.1. Apskaičiuojama kiekvieno tiekėjo (rangovo) kiekvieno vertinamo kriterijaus santykinė reikšmė:

40.1.1. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo didžiausia reikšmė, vertinamo kriterijaus santykinė vertė apskaičiuojama pagal formulę:

Jeigu Pi max = 0, tai Ki = 0;

40.1.2. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė ir ji nelygi nuliui, vertinamo kriterijaus santykinė vertė apskaičiuojama pagal formulę:

40.1.3. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė, kuri lygi nuliui, o tiekėjo (rangovo) nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė taip pat lygi nuliui, santykinė jo vertė apskaičiuojama pagal formulę:

 

Ki = Li                                                (3)

 

40.1.4. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė, kuri lygi nuliui, o tiekėjo (rangovo) nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė yra didesnė už nulį, santykinė jo vertė apskaičiuojama pagal formulę:

40.2. 1–4 formulėse:

i – vertinamo kriterijaus indeksas;

Ki – vertinamo kriterijaus santykinė vertė;

Pi – tiekėjo (rangovo), kurio kvalifikacinis kriterijus vertinamas, nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė;

Pi max – didžiausia iš visų tiekėjų (rangovų) nurodytų vertinamo kriterijaus reikšmių;

Pi min – mažiausia iš visų tiekėjų (rangovų) nurodytų vertinamo kriterijaus reikšmių;

Pleist – didžiausia leistina vertinamo kriterijaus reikšmė;

Li – vertinamo kriterijaus svarbos koeficientas (lyginamasis svoris).

40.3. Apskaičiuojamas bendras kvalifikacijos įvertinimas, sumuojant visų vertintų kriterijų santykines vertes:

40.4. Nustatomas tiekėjų (rangovų) eiliškumas jų kvalifikacijos įvertinimo balų mažėjimo tvarka.

 

______________


1 priedas

 

_____________________________________________________________________

(tiekėjo (rangovo) pavadinimas)

 

(perkančiosios organizacijos pavadinimas)                                                        (data, numeris)

(vieta)

 

KVALIFIKACIJOS DEKLARACIJA

 

 

Aš, (vardas, pavardė, tiekėjo (rangovo) pavadinimas, pareigų pavadinimas), tvirtinu, kad mano atstovaujamo (-os) (tiekėjo (rangovo) pavadinimas), dalyvaujančio (-ios) viešojo pirkimo procedūrose (pirkimo objekto pavadinimas, „Informacinių pranešimų“, kuriame atspausdintas kvietimas, data ir Nr., pirkimo kodas, pirkimo būdas), kvalifikacijos duomenys yra tokie:

1.       Teisinis statusas:

1.1.    yra įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka;

1.2.    nėra likviduojamas ar laikinai sustabdęs savo veiklos;

1.3.    jam nėra iškelta bankroto byla;

1.4.    turi šiuos sutarties vykdymui privalomus dokumentus:

(surašomi visi atestatai, licencijos, leidimai, patentai ir kiti sutarties vykdymui privalomi dokumentai, kuriuos perkančioji organizacija nurodė pirkimo dokumentuose);

1.5. veiklos pobūdis – (nurodomas veiklos pobūdis), atitinka pirkimo objekto specifiką.

2. Pirkimo dokumentuose išvardyti kvalifikacijos rodikliai turi tokias reikšmes:

 

Eil. Nr.

Kvalifikacinio kriterijaus pavadinimas

Kvalifikacinio kriterijaus reikšmė

Pirkimo dokumentuose nustatyta minimali (maksimali) kriterijaus reikšmė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Man žinoma, kad jeigu perkančioji organizacija nustatytų, jog aukščiau pateikti duomenys yra neteisingi, (tiekėjo (rangovo) pavadinimas) pateiktas pasiūlymas bus nenagrinėjamas ir atmestas.

Man taip pat žinoma, kad jeigu perkančioji organizacija nustatytų, jog aukščiau pateikti duomenys yra neteisingi arba pateikiami dokumentai yra suklastoti, ji gali kreiptis į teismą ir išieškoti iš (tiekėjo (rangovo) pavadinimas) padarytus nuostolius.

 

PRIDEDAMA: 1. (surašomi visi pridedami dokumentai).

 

(Pareigos, parašas, vardas ir pavardė)

______________


2 priedas

 

VERTINAMŲ TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) KVALIFIKACIJOS KRITERIJŲ PASIRINKIMAS VIEŠUOSIUOSE PIRKIMUOSE

 

Kvalifikacijos kriterijų grupė

Kvalifikacijos kriterijaus pavadinimas

Kvalifikacijos kriterijaus reikšmė

Dokumentai

Pastabos

 

I

II

III

IV

V

Teisinio statuso rodikliai

Tiekėjas (rangovas) yra įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka

Privaloma

Įmonės registravimo pažymėjimas

 

Tiekėjas (rangovas) nėra bankrutavęs ar laikinai sustabdęs savo veiklos

Privaloma

Deklaracija, įmonių registrą tvarkančios įstaigos pažyma

 

Tiekėjui (rangovui) neiškelta bankroto byla, jam nėra taikoma neteisminė bankroto procedūra

Privaloma

Deklaracija

 

Tiekėjo (rangovo) vykdomos veiklos pobūdis atitinka pirkimo objekto specifiką

Privaloma

Įstatai

 

Tiekėjas (rangovas) turi sutarties vykdymui privalomus atestatus, licencijas ir kt.

Privaloma

Atestatas, licencija, leidimas, patentas

 

Ekonominės ir finansinės būklės rodikliai

Vidutinė metinė bendroji apyvarta per 3 paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus)

1,5 karto didesnė nei pirkimo objekto vertė

Deklaracija, atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos

 

Vidutinė metinė su pirkimo objektu susijusi apyvarta per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus)

Lygi pirkimo objekto vertei

Deklaracija, atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos

 

Vidutinis pelnas, gautas per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus)

> 3 procentai

Deklaracija, atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos

 

Turto likvidumo koeficientas

> 1

Deklaracija. Paskutiniųjų metų balansas

Išreiškiamas turimo turto vertės ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų santykiu

Techniniai pajėgumai ir gebėjimai

Tiekėjo (rangovo) per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei trejus metus) įvykdytos sutartys, kurios yra susijusios su pirkimo objektu ir kurių kiekvienos vertė yra ne mažesnė kaip 0,7 pirkimo objekto vertės

> 1

Deklaracija, svarbiausių įvykdytų sutarčių sąrašas

 

Tiekėjo (rangovo) techninės galimybės

 

Techninių galimybių aprašymas

 

Tiekėjo (rangovo) sugebėjimo tiekti techninius reikalavimus atitinkančias prekes įrodymas, pateikiant prekių aprašymus, pavyzdžius arba nuotraukas

 

Prekių aprašymas (kai nepateikiami pavyzdžiai), nuotraukos

 

Tiekėjo (rangovo) galimybės užtikrinti kokybę

 

Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymas

 

Tiekėjo (rangovo) vadovaujančių darbuotojų ir asmenų, atsakingų už sutarties vykdymą, kvalifikacija

 

Vadovaujančių bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašas, kuriame nurodoma pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas

 

______________