VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) KVALIFIKACIJOS VERTINIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO
2002 m. balandžio 30 d. Nr. 49
Vilnius
PATVIRTINTA
Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus
2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 49
TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) KVALIFIKACIJOS VERTINIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS
I. BENDROJI DALIS
1. Tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos vertinimo metodinių rekomendacijų (toliau – rekomendacijos) tikslas – padėti perkančiosioms organizacijoms įgyvendinti Viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809) 7 straipsnio 1 dalies nuostatą, t. y. išsiaiškinti, ar tiekėjas (rangovas) yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai įvykdyti pirkimo sąlygas.
2. Rekomendacijos skirtos perkančiųjų organizacijų sudarytų Viešojo pirkimo komisijų specialistams, rengiantiems pirkimo dokumentus bei vertinantiems tiekėjų (rangovų) kvalifikacinius duomenis. Ji turėtų būti naudinga ir tiekėjų (rangovų) specialistams, rengiantiems bei teikiantiems perkančiosioms organizacijoms informaciją ir dokumentus apie tiekėjo (rangovo) kvalifikaciją.
3. Visiems tiekėjams (rangovams) turi būti taikomi vienodi kvalifikacijos reikalavimai. Jeigu perkama dalimis, perkančioji organizacija gali nustatyti skirtingus kvalifikacijos reikalavimus dėl atskirų pirkimo objekto dalių pasiūlymus teikiantiems tiekėjams (rangovams). Perkančioji organizacija negali kelti tiekėjams (rangovams) tokių kvalifikacijos reikalavimų, kurie dirbtinai ribotų galimą konkurenciją.
II. KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ NUSTATYMO IR KVALIFIKACIJOS VERTINIMO PROCEDŪROS
5. Kvalifikacijos vertinimo procesą, atsižvelgiant į pirkimo objekto savybes ir pasirinktą pirkimo būdą, gali sudaryti dvi skirtingos procedūros. Tai patikrinimas, ar tiekėjas (rangovas) atitinka pirkimo dokumentuose nurodytus teisinius, finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus (toliau – kvalifikacijos tikrinimas) ir tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos palyginimas tarpusavyje.
6. Atliekant kvalifikacijos tikrinimo procedūrą, perkančioji organizacija pasirenka, jos nuomone, svarbius tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją (teisinį statusą, ekonominę ir finansinę būklę bei techninius gebėjimus) apibūdinančius kriterijus, nustato jų reikalaujamas reikšmes ir patikrina, ar pirkimo procedūrose dalyvaujančių tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos duomenys atitinka keltus reikalavimus.
7. Atliekant kvalifikacijos palyginimo procedūrą, pasirenkami tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai, į kuriuos bus atsižvelgiama tarpusavyje palyginant tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją, nustatoma tų kriterijų svarba (lyginamasis svoris), balais įvertinama kiekvieno tiekėjo (rangovo) kvalifikacija ir nustatomas eiliškumas jų kvalifikacijos įvertinimo balų mažėjimo tvarka.
8. Tiekėjų (rangovų) kvalifikacijos tikrinimo procedūra atliekama perkant visais įstatyme numatytais pirkimo būdais.
9. Atskirais atvejais (pavyzdžiui, perkant iš vienintelio šaltinio standartines prekes ar paslaugas), gali būti netikslinga rengti šiose rekomendacijose numatytas kvalifikacijos tikrinimo procedūras. Tokiais atvejais apie tiekėjo (rangovo) kompetenciją, patikimumą ir pajėgumą sprendžiama pagal ankstesnių pirkimų patirtį, kitų perkančiųjų organizacijų atsiliepimus arba naudojantis kitais prieinamais informacijos šaltiniais.
10. Kvalifikacijos palyginimo procedūra taikoma tais atvejais, kai iš visų keltus kvalifikacijos reikalavimus atitinkančių tiekėjų (rangovų) reikia atrinkti tuos, kurie bus pakviesti dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose. Tokie atvejai galimi perkant riboto konkurso ir konkurencinių derybų būdais.
III. VERTINAMŲ KVALIFIKACINIŲ KRITERIJŲ PASIRINKIMAS IR REIKALAUJAMŲ JŲ REIKŠMIŲ NUSTATYMAS
11. Perkančioji organizacija neįpareigojama nustatyti pirkimo dokumentuose ir vertinti visus šiose rekomendacijose įvardytus kvalifikacinius kriterijus. Kiekvieno pirkimo atveju, atsižvelgdama į pirkimo vertę, pirkimo objekto sudėtingumą ir specifiką, ji pasirenka tuos kriterijus, kurie, jos nuomone, yra svarbūs.
12. Perkančioji organizacija, nusprendusi vertinimui pasirinkti kitokius kvalifikacinius kriterijus negu nurodyti šiose rekomendacijose arba nustatyti aukštesnes jų reikšmes, turi būti įsitikinusi, kad toks sprendimas yra pagrįstas.
13. Kvalifikacijos tikrinimo procedūrai pasirenkami tie tiekėjo (rangovo) kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai ir nustatomos tokios jų reikalaujamos reikšmės, kurios, perkančiosios organizacijos nuomone, yra būtinos ir pakankamos, siekiant užtikrinti sėkmingą sutarties įvykdymą.
14. Kvalifikacijos palyginimo procedūrai pasirenkami tie tiekėjo (rangovo) kvalifikaciją apibūdinantys kriterijai, kurie, perkančiosios organizacijos nuomone, yra svarbūs sutarties vykdymui ir pageidautina, kad jų reikšmės būtų kiek galima aukštesnės už tikrinimo procedūroje nustatytas reikalaujamas reikšmes. Perkančioji organizacija kvalifikacijos palyginimui papildomai gali pasirinkti ir tuos kriterijus, kurie nebuvo vartojami tikrinimo procedūroje.
15. Palyginimo procedūrai pasirinktų kriterijų svarbos koeficientai (lyginamieji svoriai) nustatomi laikantis nuostatos, kad visų svarbos koeficientų bendra suma turi būti lygi 100.
16. Vertinant tiekėjų (rangovų) teisinį statusą, rekomenduojama neleisti tiekėjui (rangovui) dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose arba atmesti jo pateiktą pasiūlymą, jeigu:
16.4. jis neturi sutarties vykdymui privalomų atestatų, licencijų, leidimų, patentų ar kitų dokumentų;
17. Tiekėjų (rangovų) ekonominę ir finansinę būklę apibūdinantys kriterijai:
17.1. vidutinė metinė bendroji apyvarta per 3 paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).
Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė – 1,5 karto didesnė už pirkimo objekto vertę. Vartotinas perkant prekes ir paslaugas tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – tiekėjo (rangovo) arba jo įgalioto asmens deklaracija (toliau – deklaracija) ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;
17.2. vidutinė metinė apyvarta, susijusi su pirkimo objektu per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).
Apyvarta yra susijusi su pirkimo objektu, jeigu ji gaunama tiekiant prekes arba teikiant paslaugas, kurioms priskirtinas tas pats kodas, kaip ir pirkimo objektui, nustatytas pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintą pirkimo objekto kodų sąrašą.
Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė lygi pirkimo objekto vertei. Vartotinas perkant prekes ir paslaugas tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;
17.3. vidutinė metinė atliktų statybos ir montavimo darbų apimtis per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).
Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė lygi pirkimo objekto vertei. Vartotinas perkant darbus tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;
17.4. vidutinė metinė savo jėgomis atliktų statybos ir montavimo darbų apimtis per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).
Kriterijus gali būti išreiškiamas savo jėgomis atliktų darbų verte arba procentais nuo bendros atliktų darbų apimties. Rekomenduojama vartoti procentinę kriterijaus išraišką. Vartotinas perkant darbus palyginimo procedūroje. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;
17.5. vidutinis metinis grynasis pelnas, gautas per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus).
Rekomenduojama minimali kriterijaus reikšmė – 3%. Vartotinas perkant prekes, paslaugas bei darbus tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos;
17.6. mokesčių valstybinio socialinio draudimo įstaigoms mokėjimas.
Kriterijus vertinamas tik tikrinimo procedūroje. Rekomenduojama vertinti ne įsiskolinimo dydį kuriai nors nustatytai datai, bet tai, kaip drausmingai tiekėjas (rangovas) mokėjo mokesčius per trejus paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jei tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau kaip trejus metus). Patvirtinantis (įrodantis) dokumentas – socialinio draudimo įstaigos pažyma;
17.7. mokesčių valstybei mokėjimas.
Kriterijus vertinamas tik tikrinimo procedūroje. Rekomenduojama vertinti ne įsiskolinimo dydį kuriai nors nustatytai datai, bet tai, kaip drausmingai tiekėjas (rangovas) mokėjo mokesčius per trejus paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jei tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau kaip trejus metus). Patvirtinantis (įrodantis) dokumentas – mokesčių inspekcijos pažyma;
17.8. turto likvidumo koeficientas.
Kriterijus išreiškiamas turimo turto vertės ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų santykiu. Rekomenduojama minimali reikšmė – 1. Vartotinas didelės vertės pirkimuose perkant prekes, paslaugas ir darbus, tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir paskutiniųjų metų balansas.
18. Tiekėjų (rangovų) techninį pajėgumą, galimybes ir gebėjimus apibūdinantys kriterijai:
18.1. tiekėjo (rangovo) per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) įvykdytų sutarčių, kurios yra susijusios su pirkimo objektu ir kurių kiekvienos vertė yra ne mažesnė kaip 0,7 pirkimo objekto vertės, skaičius.
Kriterijaus reikšmė išreiškiama sveikais skaičiais. Rekomenduojama minimali jo reikšmė – 1. Vertintinas visuose pirkimuose. Patvirtinantys (įrodantys) dokumentai – deklaracija ir svarbiausių įvykdytų sutarčių sąrašas. Sąraše nurodomas prekių ar paslaugų pavadinimas (darbų pirkimo atveju – darbų objekto pavadinimas), sutarties kaina, pirkėjo identifikavimo duomenys;
18.2. tiekėjo (rangovo) techninės galimybės.
Minimali kriterijaus reikšmė nenustatoma. Kriterijus vertintinas tikrinimo ir palyginimo procedūrose, perkant prekes, paslaugas ir darbus, tais atvejais, kai sutarčiai įvykdyti reikalinga speciali ar unikali įranga, sudėtingos technologijos. Kitais atvejais manoma, kad jeigu tiekėjas (rangovas) anksčiau yra sėkmingai įvykdęs panašias sutartis, jis turi pakankamai techninių galimybių sutarčiai įvykdyti. Patvirtinantis (įrodantis) dokumentas – techninių galimybių aprašymas, kuriame, be kita ko, nurodomas turimos įrangos kiekis, našumas ir kiti ją apibūdinantys techniniai kriterijai;
18.3. įrodymas, kad tiekėjas (rangovas) sugeba tiekti prekes, kurios atitinka kokybės ir techninius reikalavimus pateikiant prekių aprašymus, pavyzdžius arba nuotraukas.
Minimali kriterijaus reikšmė nenustatoma. Vartotinas visuose pirkimuose tikrinimo procedūroje. Pagrindžiantis dokumentas – prekių aprašymas. Gali būti prašoma prekių atitikties sertifikatų;
18.4. tiekėjo (rangovo) galimybės užtikrinti kokybę.
Minimali kriterijaus reikšmė nenustatoma. Vertintinas visuose pirkimuose tikrinimo procedūroje. Pagrindžiantis dokumentas – kokybės užtikrinimo priemonių aprašymas. Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą gali pakeisti ar papildyti standartų LST EN ISO 9001, LST EN ISO 9002 arba LST EN ISO 9003 sertifikatai;
18.5. tiekėjo (rangovo) vadovaujančių darbuotojų ir asmenų, atsakingų už sutarties vykdymą kvalifikacija.
Minimalų vadovaujančių ir atsakingų darbuotojų skaičių, reikalaujamą jų išsilavinimą ir profesinės kvalifikacijos lygį kiekvienu atveju nustato perkančioji organizacija. Kriterijus vertintinas perkant paslaugas ir darbus tikrinimo procedūroje. Darbuotojų, nesusijusių su sutarties vykdymu, kvalifikacija netikrinama. Pagrindžiantis dokumentas – vadovaujančių bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašas, kuriame turėtų būti nurodytos pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas ir išdavimo data;
18.6. sutarties dalis, kurią tiekėjas (rangovas) numato atlikti savo jėgomis (neperduoti subrangovams).
Minimali kriterijaus reikšmė pasirenkama priklausomai nuo pirkimo objekto ypatybių. Pavyzdžiui, statant objektus, kuriuose specialiųjų statybos darbų apimtys yra nedidelės, kriterijaus minimali reikšmė gali būti 70%. Vertintinas perkant paslaugas ir darbus tikrinimo ir palyginimo procedūrose. Pagrindžiantis dokumentas – perduodamų subrangovams paslaugų ar darbų sąrašas, kuriame nurodomi perduodamų paslaugų ar darbų pavadinimai ir jų atlikimo kaina.
IV. KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ PATEIKIMAS PIRKIMO DOKUMENTUOSE
21.2. teisinio statuso reikalavimus, kuriuos turi atitikti pageidaujantis pirkimo procedūrose dalyvauti tiekėjas (rangovas);
21.3. ekonominės bei finansinės būklės ir techninio pajėgumo bei gebėjimų kriterijus, kurie bus vertinami kvalifikacijos tikrinimo procedūroje, jų minimalias reikšmes;
21.4. dokumentų, kuriuos turi pateikti tiekėjas (rangovas), siekdamas patvirtinti (įrodyti) deklaruojamas kvalifikacinių kriterijų reikšmes bei informaciją, sąrašą;
21.6. reikalavimą, kad užsienio tiekėjų (rangovų) pateikiami dokumentai būtų legalizuoti nustatyta tvarka;
21.7. kiekvieno kriterijaus, kuris bus vertinamas palyginimo procedūroje, svarbos koeficientą (lyginamąjį svorį);
V. TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) PATEIKIAMA INFORMACIJA IR DOKUMENTAI
22. Rekomenduojama, kad perkančioji organizacija prašytų visų tiekėjų (rangovų) pateikti informaciją apie savo kvalifikaciją deklaracijoje (1 priedas). Suvienodintos dokumento formos vartojimas leistų sumažinti kvalifikacijos vertinimo sąnaudas.
23. Deklaracijoje pateikti duomenys turi būti patvirtinti, įrodyti ar pagrįsti atitinkamais dokumentais. Perkančioji organizacija gali pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje nurodytus dokumentus.
24. Perkančioji organizacija neturėtų pareikalauti, kad tiekėjas (rangovas) pateiktų du ar daugiau dokumentų tam pačiam kvalifikaciniam rodikliui patvirtinti (įrodyti, pagrįsti). Taip pat neturėtų būti reikalaujama dokumentų, kuriuose nėra duomenų apie vertinamus kvalifikacinius kriterijus. Pertekliniai dokumentai viešųjų pirkimų procedūrose apsunkina tiek tiekėjų (rangovų), tiek pačios perkančiosios organizacijos darbą.
25. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų šiuos teisinį statusą patvirtinančius (įrodančius) dokumentus:
25.2. įmonių registrą tvarkančios įstaigos pažymą (originalą), patvirtinančią, kad tiekėjas (rangovas) nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ar laikinai sustabdęs veiklą;
26. Atsižvelgiant į vertinimui pasirinktus kvalifikacinius kriterijus, perkančioji organizacija turėtų pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų šiuos ekonominę ir finansinę būklę patvirtinančius (įrodančius, pagrindžiančius) dokumentus:
26.1. valstybinio socialinio draudimo įstaigos pažymą (originalą) apie socialinio draudimo įmokų mokėjimą;
27. Atsižvelgiant į vertinimui pasirinktus kvalifikacinius kriterijus, rekomenduojama pareikalauti, kad tiekėjai (rangovai) pateiktų šiuos jų techninius gebėjimus įrodančius dokumentus:
27.1. svarbiausių per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) įvykdytų sutarčių sąrašą;
27.4. kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą. Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymą gali pakeisti ar papildyti standartų LST EN ISO 9001, LST EN ISO 9002 arba LST EN ISO 9003 sertifikatai;
27.5. vadovaujančių bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašus, kuriuose turėtų būti nurodytos pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas;
28. Darbų pirkimuose dalyvaujantiems tiekėjams (rangovams) 16.2, 16.3, 16.4, 17.3 ir 17.4 punktuose nurodytus dokumentus gali pakeisti Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduotas atestatas, suteikiantis teisę vykdyti ypatingų statinių statybą. Tokia galimybė numatoma pirkimo dokumentuose.
29. Jeigu tikėtina, kad pirkimo procedūrose gali dalyvauti užsienio tiekėjai (rangovai), fiziniai asmenys ar pagal jungtinės veiklos sutartį susijungusios tiekėjų (rangovų) grupės, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turėtų nurodyti, kokius kitus dokumentus ji priims ir laikys patikimais vertindama tiekėjų (rangovų) kvalifikaciją.
30. Jeigu pirkimo procedūrose dalyvauja jungtinės veiklos sutartimi susivienijusių tiekėjų (rangovų) grupė, pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir dokumentus pateikia kiekvienas grupės narys.
31. Užsienio tiekėjų (rangovų) pateikiami kvalifikacinius kriterijus patvirtinantys (įrodantys, pagrindžiantys) dokumentai turėtų būti legalizuoti nustatyta tvarka. Dokumentų legalizavimo tvarką Lietuvos Respublikoje nustato Lietuvos Respublikos konsulinis statutas (Žin., 1995, Nr. 43-1047) bei Užsienio reikalų ministerijos 1997 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 39 patvirtinta Konsulinio dokumentų legalizavimo instrukcija (Žin., 1997, Nr. 78-2001).
VI. KVALIFIKACIJOS TIKRINIMAS
32. Perkančioji organizacija turi patikrinti visus tuos tiekėjų (rangovų) teisinio statuso, ekonominės bei finansinės būklės ir techninio pajėgumo bei gebėjimų kriterijus, apie kurių tikrinimą buvo nurodyta pirkimo dokumentuose.
33. Jeigu pirkimo procedūrose dalyvauja jungtinės veiklos sutartimi susijungusių tiekėjų (rangovų) grupė, pirkimo dokumentuose nurodytus teisinio statuso reikalavimus turi atitikti visi grupėje dalyvaujantys tiekėjai (rangovai). Šis reikalavimas netaikomas prašant pateikti sutarties vykdymui privalomus atestatus, licencijas, leidimus, patentus ir panašius dokumentus. Tokius dokumentus turi turėti bent vienas grupės narys.
34. Perkančioji organizacija, tikrindama teisinį statusą, ekonominę bei finansinę būklę pagrindžiančius dokumentus, turi atkreipti dėmesį į dokumentų galiojimo terminus.
35. Deklaruotas, bet dokumentais nepatvirtintas (neįrodytas, nepagrįstas) kvalifikacinių kriterijų reikšmes bei kitus tiekėjo (rangovo) patikimumą apibūdinančius duomenis perkančioji organizacija turi stengtis patikrinti bet kokiu jai prieinamu teisėtu būdu. Jeigu Viešojo pirkimo komisija nustato, kad tiekėjas (rangovas) pateikė netikslius arba neišsamius duomenis, ir jeigu, perkančiajai organizacijai paprašius, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas jis šių trūkumų nepašalino, perkančioji organizacija tokio tiekėjo (rangovo) paraišką ar pasiūlymą atmeta.
36. Ekonominę bei finansinę būklę ir techninį pajėgumą bei gebėjimus apibūdinantys kriterijai tikrinami lyginant tiekėjų (rangovų) deklaracijose ir jų prieduose nurodytas kriterijų reikšmes su tomis reikšmėmis, kurios buvo nurodytos pirkimo dokumentuose. Jeigu bent vieno kvalifikacinio kriterijaus reikšmė yra mažesnė už nustatytą pirkimo dokumentuose, laikoma, kad tiekėjas (rangovas) neatitinka keltų kvalifikacijos reikalavimų.
VII. KVALIFIKACIJOS PALYGINIMAS
38. Palyginama tik tų tiekėjų (rangovų), kurie buvo pripažinti atitinkančiais keltus reikalavimus, kvalifikacija. Pagal palyginimo rezultatus nustatomas tiekėjų (rangovų) eiliškumas jų kvalifikacijos įvertinimo balų mažėjimo tvarka. Iš sudaryto sąrašo (eilės) tolesnėse pirkimo procedūrose (riboto konkurso ir konkurencinių derybų atvejais) kviečiama dalyvauti tiek tiekėjų (rangovų), kiek buvo nurodyta pirkimo dokumentuose.
39. Kvalifikacijos palyginimo procedūroje vartojami tik tie kvalifikaciniai kriterijai, kurie buvo nurodyti pirkimo dokumentuose.
40. Kvalifikacija palyginama tokia tvarka:
40.1. Apskaičiuojama kiekvieno tiekėjo (rangovo) kiekvieno vertinamo kriterijaus santykinė reikšmė:
40.1.1. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo didžiausia reikšmė, vertinamo kriterijaus santykinė vertė apskaičiuojama pagal formulę:
Jeigu Pi max = 0, tai Ki = 0;
40.1.2. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė ir ji nelygi nuliui, vertinamo kriterijaus santykinė vertė apskaičiuojama pagal formulę:
40.1.3. kai geriausia kriterijaus reikšme laikoma jo mažiausia reikšmė, kuri lygi nuliui, o tiekėjo (rangovo) nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė taip pat lygi nuliui, santykinė jo vertė apskaičiuojama pagal formulę:
Ki = Li (3)
40.2. 1–4 formulėse:
i – vertinamo kriterijaus indeksas;
Ki – vertinamo kriterijaus santykinė vertė;
Pi – tiekėjo (rangovo), kurio kvalifikacinis kriterijus vertinamas, nurodyta vertinamo kriterijaus reikšmė;
Pi max – didžiausia iš visų tiekėjų (rangovų) nurodytų vertinamo kriterijaus reikšmių;
Pi min – mažiausia iš visų tiekėjų (rangovų) nurodytų vertinamo kriterijaus reikšmių;
Pleist – didžiausia leistina vertinamo kriterijaus reikšmė;
Li – vertinamo kriterijaus svarbos koeficientas (lyginamasis svoris).
40.3. Apskaičiuojamas bendras kvalifikacijos įvertinimas, sumuojant visų vertintų kriterijų santykines vertes:
1 priedas
_____________________________________________________________________
(tiekėjo (rangovo) pavadinimas)
(perkančiosios organizacijos pavadinimas) (data, numeris)
(vieta)
KVALIFIKACIJOS DEKLARACIJA
Aš, (vardas, pavardė, tiekėjo (rangovo) pavadinimas, pareigų pavadinimas), tvirtinu, kad mano atstovaujamo (-os) (tiekėjo (rangovo) pavadinimas), dalyvaujančio (-ios) viešojo pirkimo procedūrose (pirkimo objekto pavadinimas, „Informacinių pranešimų“, kuriame atspausdintas kvietimas, data ir Nr., pirkimo kodas, pirkimo būdas), kvalifikacijos duomenys yra tokie:
1. Teisinis statusas:
1.1. yra įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka;
1.2. nėra likviduojamas ar laikinai sustabdęs savo veiklos;
1.3. jam nėra iškelta bankroto byla;
1.4. turi šiuos sutarties vykdymui privalomus dokumentus:
(surašomi visi atestatai, licencijos, leidimai, patentai ir kiti sutarties vykdymui privalomi dokumentai, kuriuos perkančioji organizacija nurodė pirkimo dokumentuose);
1.5. veiklos pobūdis – (nurodomas veiklos pobūdis), atitinka pirkimo objekto specifiką.
2. Pirkimo dokumentuose išvardyti kvalifikacijos rodikliai turi tokias reikšmes:
Eil. Nr. |
Kvalifikacinio kriterijaus pavadinimas |
Kvalifikacinio kriterijaus reikšmė |
Pirkimo dokumentuose nustatyta minimali (maksimali) kriterijaus reikšmė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Man žinoma, kad jeigu perkančioji organizacija nustatytų, jog aukščiau pateikti duomenys yra neteisingi, (tiekėjo (rangovo) pavadinimas) pateiktas pasiūlymas bus nenagrinėjamas ir atmestas.
Man taip pat žinoma, kad jeigu perkančioji organizacija nustatytų, jog aukščiau pateikti duomenys yra neteisingi arba pateikiami dokumentai yra suklastoti, ji gali kreiptis į teismą ir išieškoti iš (tiekėjo (rangovo) pavadinimas) padarytus nuostolius.
PRIDEDAMA: 1. (surašomi visi pridedami dokumentai).
(Pareigos, parašas, vardas ir pavardė)
______________
2 priedas
VERTINAMŲ TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) KVALIFIKACIJOS KRITERIJŲ PASIRINKIMAS VIEŠUOSIUOSE PIRKIMUOSE
Kvalifikacijos kriterijų grupė |
Kvalifikacijos kriterijaus pavadinimas |
Kvalifikacijos kriterijaus reikšmė |
Dokumentai |
Pastabos
|
I |
II |
III |
IV |
V |
Teisinio statuso rodikliai |
Tiekėjas (rangovas) yra įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka |
Privaloma |
Įmonės registravimo pažymėjimas |
|
Tiekėjas (rangovas) nėra bankrutavęs ar laikinai sustabdęs savo veiklos |
Privaloma |
Deklaracija, įmonių registrą tvarkančios įstaigos pažyma |
|
|
Tiekėjui (rangovui) neiškelta bankroto byla, jam nėra taikoma neteisminė bankroto procedūra |
Privaloma |
Deklaracija |
|
|
Tiekėjo (rangovo) vykdomos veiklos pobūdis atitinka pirkimo objekto specifiką |
Privaloma |
Įstatai |
|
|
Tiekėjas (rangovas) turi sutarties vykdymui privalomus atestatus, licencijas ir kt. |
Privaloma |
Atestatas, licencija, leidimas, patentas |
|
|
Ekonominės ir finansinės būklės rodikliai |
Vidutinė metinė bendroji apyvarta per 3 paskutiniuosius metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) |
1,5 karto didesnė nei pirkimo objekto vertė |
Deklaracija, atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos |
|
Vidutinė metinė su pirkimo objektu susijusi apyvarta per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) |
Lygi pirkimo objekto vertei |
Deklaracija, atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos |
|
|
Vidutinis pelnas, gautas per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) |
> 3 procentai |
Deklaracija, atitinkamų metų pelno (nuostolio) ataskaitos |
|
|
Turto likvidumo koeficientas |
> 1 |
Deklaracija. Paskutiniųjų metų balansas |
Išreiškiamas turimo turto vertės ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų santykiu |
|
Techniniai pajėgumai ir gebėjimai |
Tiekėjo (rangovo) per paskutiniuosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo (rangovo) įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas (rangovas) vykdė veiklą mažiau nei trejus metus) įvykdytos sutartys, kurios yra susijusios su pirkimo objektu ir kurių kiekvienos vertė yra ne mažesnė kaip 0,7 pirkimo objekto vertės |
> 1 |
Deklaracija, svarbiausių įvykdytų sutarčių sąrašas |
|
Tiekėjo (rangovo) techninės galimybės |
|
Techninių galimybių aprašymas |
|
|
Tiekėjo (rangovo) sugebėjimo tiekti techninius reikalavimus atitinkančias prekes įrodymas, pateikiant prekių aprašymus, pavyzdžius arba nuotraukas |
|
Prekių aprašymas (kai nepateikiami pavyzdžiai), nuotraukos |
|
|
Tiekėjo (rangovo) galimybės užtikrinti kokybę |
|
Kokybės užtikrinimo priemonių aprašymas |
|
|
Tiekėjo (rangovo) vadovaujančių darbuotojų ir asmenų, atsakingų už sutarties vykdymą, kvalifikacija |
|
Vadovaujančių bei už sutarties vykdymą atsakingų darbuotojų sąrašas, kuriame nurodoma pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija, kvalifikacijos atestatą išdavusios įstaigos pavadinimas |
|
______________