LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. KOVO 9 D. ĮSAKYMO NR. 3D-104 „DĖL MINISTERIJOS VYKDOMŲ PROGRAMŲ SUBSIDIJAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. gegužės 26 d. Nr. 3D-319

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 9 d. įsakymą Nr. 3D-104 „Dėl ministerijos vykdomų programų subsidijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 41-1353):

1. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintas Žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo subsidijavimo taisykles nauja redakcija (pridedama);

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Žemės, maisto ir žuvininkystės ūkio taikomųjų tyrimų subsidijavimo taisyklėse:

2.1. išdėstau 10 ir 10.1 punktus taip:

10. Teikti paraiškas taikomųjų tyrimų vykdytojų atrankai gali juridiniai asmenys, užsiimantys moksline tiriamąja veikla, ir mokslininkų grupės, jungtinės veiklos sutartimi susivienijusios taikomiesiems tyrimams vykdyti. Jos vienos ar kartu su kitomis institucijomis ministerijai pateikia šiuos dokumentus:

10.1. paraišką dalyvauti atrankoje, kurioje nurodomas juridinio asmens pavadinimas arba mokslininkų grupė, asmuo, atsakingas už taikomųjų tyrimų koordinavimą ir informacijos apie taikomuosius tyrimus pateikimą ministerijai (vardas, pavardė, pareigos, mokslo laipsnis, telefonas ir elektroninio pašto adresas) (1 priedas). Jeigu keli juridiniai asmenys ar mokslininkų grupės numato kartu vykdyti keletą taikomųjų tyrimų ir teikia vieną paraišką, nurodoma kiekvienos jų vykdomų taikomųjų tyrimų dalis, pateikiamas juridinio asmens ar mokslininkų grupės sutikimas dalyvauti šiuose taikomuosiuose tyrimuose ir įgaliojimas koordinuojančiam juridiniam asmeniui ar mokslininkų grupei veikti jų vardu;“

2.2. išdėstau 10.3.5 punktą taip:

10.3.5. tiriamuosius darbus vykdančių juridinių asmenų ar mokslininkų grupių išlaidos, netiesiogiai susijusios su šiais darbais arba jų rezultatų pritaikymu ūkinėje veikloje (išlaidos sutarčiai aptarnauti, energijos, ryšių, kopijavimo ir pan.). Šiam tikslui gali būti skiriama iki 20 proc. bendros taikomųjų tyrimų sumos;“;

2.3. išdėstau 11 ir 12 punktus taip:

11. Subsidijuojama iki 100 proc. visų tinkamų išlaidų, atsižvelgiant į tai, kad taikomieji tyrimai neskirti konkrečių juridinių asmenų ar mokslininkų grupių poreikiams tenkinti, o rezultatai prieinami visiems asmenims bei nedaro didelio poveikio konkurencijai.

12. Subsidija negali būti skiriama pastatų rekonstrukcijai ir remontui, skoloms bei kitoms juridinių asmenų ar mokslininkų grupių išlaidoms dengti, investicijoms ar įsigyti ilgalaikiam turtui, kuris nenurodytas 10.3.4 punkte.“.

 

 

 

Aplinkos ministras,

pavaduojantis žemės ūkio ministrą                                     Arūnas Kundrotas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2004 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. 3D-104

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2004 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 3D-319

redakcija)

 

ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTŲ KONSULTAVIMO SUBSIDIJAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės nustato žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo subsidijavimo iš Kaimo rėmimo programos lėšų, skirtų paramai žemdirbių švietimui ir konsultavimui, moksliniams tyrimams, žemės ūkio tarptautinėms ir respublikinėms parodoms, mugėms, žemės ūkio konkursams organizuoti tvarką.

2. Lėšas žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimui, atsižvelgdamas į Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijos (toliau – komisijos) siūlymus, nustato žemės ūkio ministras, tvirtindamas metinę Subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų naudojimo sąmatą.

 

II. PAGRINDINIAI SUBSIDIJAVIMO PRINCIPAI

 

3. Subsidija žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimui einamaisiais metais gali būti suteikta juridiniams asmenims, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruotiems Juridinių asmenų registre ir pagal galiojančius teisės aktus užsiimantiems konsultacinių paslaugų teikimu žemės ūkio veiklos subjektams žemės, maisto, žuvininkystės ūkio bei kaimo plėtros srityje (toliau – pareiškėjams), turintiems visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje išplėtotą konsultavimo paslaugų teikimo tinklą.

4. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad konsultavimo paslaugos, numatytos paraiškoje, būtų prieinamos visiems žemės ūkio veiklos subjektams.

5. Subsidija skiriama konsultacinei veiklai, kuri skatina:

5.1. gaminamos augalininkystės ir gyvulininkystės produkcijos konkurencingumą;

5.2. alternatyvios žemės ūkiui veiklos plėtrą ir papildomų darbo vietų kūrimą kaime;

5.3. pelningą ūkininkavimą mažiau palankiose ūkininkauti vietovėse;

5.4. agrarinės aplinkosaugos priemonių diegimą;

5.5. žemės ūkio kooperacijos plėtrą;

5.6. žemdirbių savivaldos ir kaimo bendruomenių plėtrą bei kitą vietinę iniciatyvą;

5.7. veterinarijos, higienos normų ir kitų maisto kokybę ir saugą užtikrinančių reikalavimų laikymąsi;

5.8. ekologiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybą;

5.9. žemės ūkio ir verslo apskaitos ir planavimo sistemos diegimą ir palaikymą.

 

III. PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

6. Ministerija „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ paskelbia apie paraiškų priėmimą žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimui subsidijuoti.

7. Pareiškėjai, pretenduojantys gauti subsidiją žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo veiklai, per skelbime nustatytą laikotarpį pateikia šiuos dokumentus:

7.1. paraišką, kurioje nurodomas tikslus pareiškėjo pavadinimas, įmonės kodas, adresas ir telefonas, už konsultavimą atsakingas asmuo (vadovas, konsultavimo projekto vadovas);

7.2. pareiškėjo veiklos nuostatus (įstatus) arba kitą veiklą reglamentuojantį dokumentą (kopiją);

7.3. konsultantų pareigybių aprašymus ir konsultantų skaičių;

7.4. informaciją apie turimas patalpas, taip pat įrangą ir įrenginius, kurie bus naudojami konsultavimo veiklai;

7.5. paskutinių metų ar tam tikro laikotarpio veiklos audito (jeigu buvo atliktas) išvados kopiją;

7.6. mokesčių inspekcijos pažymą apie mokestinių įsipareigojimų vykdymą;

7.7. konsultavimo paslaugų teikimo programą (konsultavimo projektą) bei detalią išlaidų sąmatą (priedas).

8. Komisija turi teisę paprašyti pareiškėjo papildomų duomenų, susijusių su teikiama paraiška.

9. Pareiškėjui per nustatytą laiką nepateikus komisijai prašomos medžiagos, subsidija nesuteikiama.

 

IV. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SUBSIDIJOS SKYRIMAS

 

10. Komisija paraiškas dėl subsidijos skyrimo išnagrinėja per 15 darbo dienų, pasibaigus skelbime nurodytam paraiškų priėmimo terminui.

11. Žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo projektų subsidijavimo prioritetai:

11.1. konsultavimo paslaugų teikimo programa apima visą Lietuvos teritoriją ir paslaugos bus prieinamos daugumai žemės ūkio veiklos subjektų;

11.2. pareiškėjas turi ne mažesnę kaip 3 metų panašių paslaugų teikimo patirtį;

11.3. pareiškėjo finansinio indėlio į projektą dydis.

12. Komisija, įvertinusi pateiktus konsultavimo projektus pagal subsidijų skyrimo prioritetus bei išlaidų pagrįstumą, atsižvelgdama į skiriamus asignavimus, gali prašomą sumą sumažinti.

13. Komisijos pirmininkas raštu informuoja pareiškėją apie sprendimą subsidijuoti konsultavimo projektą bei subsidijos dydį ir nurodo terminą, kada pareiškėjo atstovas turi atvykti sudaryti subsidijos skyrimo sutartį.

14. Pareiškėjo atstovui per nustatytą laiką neatvykus arba nenurodžius motyvuotų neatvykimo priežasčių, komisija sprendimą skirti subsidiją pasiūlo panaikinti.

 

V. LĖŠŲ NAUDOJIMO IR TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KONTROLĖ

 

15. Pareiškėjams skirtų lėšų naudojimą pagal sudarytas subsidijavimo sutartis kontroliuoja Kaimo plėtros departamento Mokslo ir mokymo skyrius (toliau – Mokslo ir mokymo skyrius) ir Buhalterinės apskaitos skyrius.

16. Tinkamomis subsidijuoti pripažįstamos šios išlaidos, kai jos pagrindžiamos tinkamų subsidijuoti išlaidų tikslinį panaudojimą liudijančiais dokumentais:

16.1. konsultantų ir specialistų darbo užmokesčio (atlyginimas konsultantams ir specialistams, teikiantiems projekte numatytas paslaugas, bet ne daugiau kaip 80 proc. konsultavimo projekto vertės) – autorinės sutartys, autorinių darbų perdavimo-priėmimo aktai, autorinio atlyginimo išmokėjimo žiniaraščiai arba mokėjimų pavedimai; terminuotos darbo sutartys, pagal terminuotas darbo sutartis dirbusių asmenų dirbtų darbo valandų, skaitytų ir parengtų pranešimų suvestinė, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, atlyginimų išmokėjimo žiniaraščiai arba pavedimai, neterminuotos darbo sutartys, pagal neterminuotas darbo sutartis dirbusių asmenų dirbtų darbo valandų, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, atlyginimų išmokėjimo žiniaraščiai arba pavedimai;

16.2. socialinio draudimo mokesčio, garantinio fondo įmokos – dirbusiems asmenims priskaičiuoto socialinio draudimo suvestinė ir mokėjimo pavedimai, garantinio fondo mokesčiai ir mokėjimo pavedimai;

16.3. ryšių – fiksuoto ryšio ir mobiliojo tinklo telefonų sąskaitos su telefonų numeriais, kurie buvo naudojami teikiant paslaugas ir mokėtina suma, taip pat mokėjimo pavedimai, čekiai, sąskaitos mokėjimo pavedimai už pašto paslaugas ir internetinio tinklo palaikymą;

16.4. transporto – kelionės lapai, degalų įsigijimo išlaidas pateisinantys dokumentai (degalų pirkimo čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai), remonto išlaidas pateisinantys dokumentai (čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai), transporto priemonių detalių įsigijimą pateisinantys dokumentai (čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai), kitos automobilių eksploatacijos išlaidos (tepalai, stabdžių skystis, langų ploviklis ir kt.), transporto priemonių draudimo (įmokų sąskaitos arba draudimo polisai, mokėjimo pavedimai), transporto priemonių nusidėvėjimo (žiniaraščiai, suvestinės, pažymos), transporto priemonių nuomos (nuomos sutartys, perdavimo priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai);

16.5. komandiruočių – įsakymai, avansinės apyskaitos, kelionės išlaidų apmokėjimą pateisinantys dokumentais (čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai);

16.6. patalpų nuomos ir eksploatacijos – patalpų nuomos sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai, einamojo patalpų remonto (ne daugiau kaip 15 proc. patalpų nuomai ir eksploatacijai skirtų lėšų) išlaidas pateisinantys dokumentai (sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai);

16.7. konsultacinės medžiagos parengimo ir spausdinimo – konsultacinės medžiagos parengimo ir spausdinimo sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai;

16.8. konsultavimo paslaugų teikimui reikalingų priemonių ir įrangos nuomos – nuomos sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai;

16.9. informacijos rengimo ir skelbimo – informacijos rengimo ir skelbimo sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai, parengta informacinė, metodinė medžiaga ir skelbimai;

16.10. parodomųjų bandymų vykdymui žemės ūkio veiklos subjektų ūkiuose – parodomųjų bandymų vykdymo sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai;

16.11. konsultavimo paslaugų teikimui reikalingų kompiuterinių programų ir priemonių įsigijimo (kanceliarinės prekės, įrankiai, prietaisai, kompiuterinė įranga, literatūra, spauda ir kita) – pirkimo-pardavimo sutartys, perdavimo – priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai;

16.12. konsultantų ir specialistų kvalifikacijos kėlimo – sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai;

16.13. kopijavimo ir kompiuterinės technikos aptarnavimo ir eksploatacijos – sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai;

16.14. administravimo ir nenumatytos išlaidos (ne daugiau kaip 20 proc. projekto vertės) – darbo užmokesčio (darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, atlyginimų išmokėjimo žiniaraščiai arba pavedimai), ūkinės išlaidos (sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai).

17. Žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo projektų vykdytojai atsiskaito už išlaidas, padarytas vykdant įsipareigojimus, ne vėliau kaip per 45 kalendorines dienas nuo konsultavimo projekto užbaigimo dienos, pateikdami perdavimo-priėmimo aktą, ataskaitą apie žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo projekto įvykdymo rezultatus, išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, dokumentų, patvirtinančių išlaidų pagrįstumą, aprašą pagal išlaidų sąmatos straipsnius.

18. Atliekant išlaidas pagal atskirus konsultavimo projekto subsidijavimo sutartyje numatytus išlaidų sąmatos straipsnius, galimas iki 15 proc. nukrypimas tarp atskirų išlaidų sąmatos straipsnių, išskyrus išlaidas, numatytas 16.1 ir 16.14 punktuose.

19. Mokslo ir mokymo skyrius, kontroliuodamas lėšų naudojimą pagal sudarytas konsultavimo projektų subsidijavimo sutartis, įvertina:

19.1. ar visos paslaugos suteiktos, kaip numatyta konsultavimo projekte ir subsidijavimo sutartyje, patikrinant ne mažiau kaip 5 proc. veiklos rezultatus apibūdinančių rodiklių įgyvendinimą (seminarų dalyvių sąrašus, klausytojų aprūpinimą metodine medžiaga, teikiamų individualių konsultacijų įforminimą, kitų teikiamų paslaugų įforminimą);

19.2. ar išlaidos padarytos pagrįstai. Įvertinant išlaidų pagrįstumą bei jų atitikimą konsultavimo projekto vykdytojo sutarties su ministerija sąlygas, patikrinamas ne mažiau kaip 5 proc. pagal sutartį skirtų lėšų panaudojimo pagrįstumas.

20. Mokslo ir mokymo skyrius, įvertinęs skirtų lėšų naudojimo pagal sudarytas konsultavimo projektų subsidijavimo sutartis tikslingumą bei veiklos rezultatus, parengia pažymą Vidaus audito departamento ES ir nacionalinės paramos audito skyriui.

21. Vidaus audito departamento ES ir nacionalinės paramos audito skyrius gali atlikti papildomą lėšų naudojimo pagrįstumo patikrinimą.

22. Kiti žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimui skirtų lėšų naudojimo kontrolės pagal sudarytas sutartis klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 3D-28 „Dėl ministerijos sutarčių (išskyrus tarptautines ir slaptas) sudarymo bei jų vykdymo kontrolės“.

23. Nustačius esminių konsultavimo projekto vykdymo pažeidimų, Mokslo ir mokymo skyrius informuoja komisiją, kuri inicijuoja projekto vykdymo sutarties nutraukimą, pareikalaudama iš konsultavimo projekto vykdytojo grąžinti nepagrįstai jau išmokėtas lėšas.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Visus klausimus, susijusius su subsidijų skyrimu pagal šių taisyklių reikalavimus, sprendžia komisija.

______________


 

Žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo

subsidijavimo taisyklių

priedas

 

 

(Sąmatos formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas, įmonės kodas, adresas, tel., faks., el. p., banko rekvizitai)

 

 

 

 

 

KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO IŠLAIDŲ SĄMATA

 

________________________  Nr. ____

                                                                                          (data)

___________________________________

                                                                                              (sudarymo vieta)

 

 

Eil. Nr.

Išlaidų straipsnių pavadinimai

Lėšų poreikis konsultacinei veiklai, Lt

Nuosavos lėšos, Lt

Prašoma subsidijuoti, Lt

Iš jų ketvirčiais, Lt

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         _________________________                                       

                      (pareiškėjo vadovo pareigos)                                         (parašas)                                  (vardas, pavardė)

A.V.

                                                         _________________________                                       

                               (vyr. finansininkas)                                                  (parašas)                                  (vardas, pavardė)

______________