LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL SKUNDŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GAMTINIŲ DUJŲ ĮSTATYMO TAIKYMO NAGRINĖJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2001 m. birželio 19 d. Nr. 745

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743) 22 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Skundų dėl Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo taikymo nagrinėjimo tvarką (pridedama).

2. Šis nutarimas įsigalioja nuo 2001 m. liepos 1 dienos.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                       ROLANDAS PAKSAS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                 EUGENIJUS GENTVILAS

______________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m.

birželio 19 d. nutarimu Nr. 745

 

SKUNDŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GAMTINIŲ DUJŲ ĮSTATYMO TAIKYMO NAGRINĖJIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau vadinama – interesantai) skundų dėl gamtinių dujų įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, paskirstant, perduodant ir laikant gamtines dujas, teisės pasinaudoti sistema nesuteikimo, prisijungimo prie jos, sistemos balansavimo, kainų taikymo, įrenginių bei apskaitos prietaisų gedimų, sistemų eksploatavimo pažeidimų, avarijų, dujų tiekimo nutraukimo nagrinėjimą ir informacijos teikimą.

2. Skundus dėl gamtinių dujų įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, paskirstant, perduodant ir laikant gamtines dujas, teisės pasinaudoti sistema nesuteikimo, prisijungimo prie jos, sistemos balansavimo, kainų taikymo nagrinėja Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau vadinama – skundą nagrinėjanti institucija) išankstinio neteisminio ginčo sprendimo tvarka. Skundus gali nagrinėti ir kitos įstatymo numatytos institucijos.

3. Pagrindinės šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

aptarnaujantis valstybės tarnautojas – skundą nagrinėjančios institucijos vadovo sprendimu paskirtas tarnautojas, atsakingas už skundų priėmimą;

sprendimas – skundą nagrinėjančios institucijos priimamas rašytinis nutarimas dėl interesanto skunde keliamo klausimo;

informacija – vieša ir privati informacija, kuria disponuoja skundą nagrinėjanti institucija ir kurią Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) nustatyta tvarka asmuo turi teisę gauti;

interesantas – juridinis asmuo, fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė;

skundas – rašytinis interesanto kreipimasis, skundą nagrinėjančiai institucijai pateiktas laikantis šios tvarkos.

 

II. SKUNDŲ PRIĖMIMAS

 

4. Skundai siunčiami paštu ar įteikiami asmeniškai.

5. Skundą nagrinėjanti institucija turi paskelbti interesantų priėmimo vietos adresą ir telefonų numerius. Interesantai ir jų skundai nurodytojoje vietoje priimami darbo dienomis visą darbo dienos laiką. Tiems skundams, kuriuos pagal teisės aktus interesantas turi pateikti asmeniškai, priimti skundą nagrinėjanti institucija privalo numatyti ne mažiau kaip 4 papildomas valandas per savaitę pasibaigus nustatytajam darbo laikui.

6. Interesantus ir jų skundus priima aptarnaujantis valstybės tarnautojas.

7. Skundai registruojami specialiame žurnale.

8. Jeigu interesantų daug, skundą nagrinėjančioje institucijoje klausimas turi būti derinamas iš anksto paskelbtu telefonu. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, aptarnaujantis valstybės tarnautojas privalo iš anksto įspėti asmenį apie priėmimo sąlygų pasikeitimą.

 

III. REIKALAVIMAI FIZINIO ASMENS SKUNDUI

 

9. Skunde turi būti nurodyta: skundą nagrinėjančios institucijos, kuriai skundas paduodamas, pavadinimas, konkretus skundžiamas veiksmas, interesanto reikalavimas, pridedamų dokumentų sąrašas, skundo surašymo vieta ir data, asmens vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, telefono numeris. Skundai turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba ir interesanto ar jo atstovo pasirašyti. Prie skundo pridedami turimi dokumentai, susiję su skundo nagrinėjimu.

10. Kai į skundą nagrinėjančią instituciją kreipiasi interesanto atstovas, prie skundo turi būti pridėtas įgaliojimas, patvirtinantis teisę atstovauti interesantui. Be 9 punkte nurodytų duomenų, skunde nurodomas interesanto atstovo vardas, pavardė, adresas, telefono numeris.

 

IV. REIKALAVIMAI JURIDINIO ASMENS SKUNDUI

 

11. Skunde turi būti nurodyta: skundą nagrinėjančios institucijos, kuriai skundas paduodamas, pavadinimas, konkretus skundžiamas veiksmas, interesanto reikalavimas, pridedamų dokumentų sąrašas, skundo surašymo vieta ir data, juridinio asmens pavadinimas, jo buveinės adresas, telefono numeris, atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos. Skundai turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba ir interesanto ar jo atstovo pasirašyti. Prie skundo pridedami turimi dokumentai, susiję su skundo nagrinėjimu.

12. Kai į skundą nagrinėjančią instituciją kreipiasi interesanto atstovas, prie skundo turi būti pridėtas įgaliojimas, patvirtinantis teisę atstovauti interesantui. Be 11 punkte nurodytų duomenų, skunde nurodomas interesanto atstovo vardas, pavardė, adresas, telefono numeris arba atstovaujančio juridinio asmens pavadinimas, jo buveinės adresas, telefono numeris, atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos.

 

V. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

13. Skundai, neatitinkantys III ir IV skyrių reikalavimų, nenagrinėjami, tačiau per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo interesantą būtina žodžiu ar raštu informuoti apie pateikto skundo trūkumus. Skundą nagrinėjanti institucija, neįgaliota priimti sprendimo prašomu klausimu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduoda jį kompetentingai institucijai ir apie tai praneša interesantui.

14. Skundai, kuriuose nepateikta interesanto duomenų (anoniminiai skundai), neregistruojami ir nenagrinėjami.

15. Skundą nagrinėjanti institucija gali pareikalauti patikslinti skundo esmę arba paprašyti pateikti papildomų dokumentų ar duomenų.

16. Skundo priėmimo faktas interesantui gali būti patvirtinamas žodžiu, nurodant gauto dokumento registravimo datą ir numerį, arba raštu, nurodant ant antrojo skundo egzemplioriaus (kopijos) skundo įregistravimo datą, numerį, skundą nagrinėsiančio valstybės tarnautojo vardą, pavardę, tarnybinio telefono numerį (jeigu iš karto žinomas skundą nagrinėsiantis valstybės tarnautojas).

17. Skundą nagrinėjančios institucijos gautus skundus draudžiama persiųsti nagrinėti institucijoms ar darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

18. Nagrinėti interesanto skundo neturi teisės valstybės tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) 21 straipsnyje nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

19. Skundai interesantų, kurie nenurodydami naujų aplinkybių pakartotinai kreipiasi klausimais, į kuriuos jau kartą atsakyta, nenagrinėjami. Šiuo atveju interesantui siunčiamas motyvuotas atsisakymas nagrinėti pateiktą skundą. Jeigu padaugėja skundų tais pačiais klausimais, iš tos pačios vietovės ar dėl tos pačios gamtinių dujų įmonės veiklos, skundą nagrinėjanti institucija atlieka platesnį tyrimą, rengia pasiūlymus dėl galimų prevencijos priemonių rengimo, peržiūri teisės aktų nuostatas, gali kreiptis į kontroliuojančias valstybės institucijas su prašymu atlikti nuodugnesnį tyrimą, nustatytąja tvarka gali pateikti pasiūlymus dėl teisės aktų tobulinimo.

20. Kai nagrinėjant interesanto skundą paaiškėja, kad skundą nagrinėjanti institucija įstatymų nustatyta tvarka įmonėms gali skirti baudas arba sustabdyti (panaikinti) gamtinių dujų įmonių veiklos licencijas, apie tokio skundo nagrinėjimą turi būti informuota skundžiama įmonė.

 

VI. SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

21. Interesantų pateikti skundai turi būti išnagrinėti ir sprendimai priimti ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų, kai paduodamas skundas dėl gamtinių dujų įmonių, interesanto nuomone, neteisėtos veiklos tiekiant, paskirstant, perduodant ir laikant gamtines dujas fizinių asmenų atžvilgiu.

22. Visais atvejais, išskyrus nurodytuosius 21 ir 24 punktuose, skundai turi būti išnagrinėti ir sprendimai priimti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų.

23. Skundų nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo skundo gavimo skundą nagrinėjančioje institucijoje dienos.

24. Kai dalis informacijos, kurios reikia sprendimams priimti, yra kitoje valstybės ar savivaldybės institucijoje, įstaigoje ar kitoje dujų įmonėje, sprendimai turi būti priimti ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo informacijos iš kitos institucijos, įstaigos, įmonės gavimo. Reikalaujamą informaciją skundą nagrinėjančios institucijos prašymu kita valstybės ar savivaldybės institucija, įstaiga ar kita dujų įmonė privalo pateikti ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų.

25. Apie raštu pateikto skundo nagrinėjimo rezultatus interesantui turi būti pranešta raštu. Sprendimas turi būti pagrįstas teisės aktų nuostatomis, nurodoma, kada ir kur jie paskelbti. Skundas laikomas išnagrinėtu, jeigu dėl visų skunde nurodytų klausimų priimtas sprendimas pagal skundą nagrinėjančios institucijos kompetenciją.

26. Sprendimas turi būti įformintas skundą nagrinėjančios institucijos blanke. Jame turi būti nurodyta: sprendimo data, numeris, skundo, į kurį atsakoma, data ir numeris (jeigu šie duomenys yra), adresatas (adresatai), trumpa sprendimo antraštė, valstybės tarnautojo, priėmusio sprendimą, pareigos, vardo raidė ir pavardė bei valstybės tarnautojo, rengusio sprendimo projektą, vardo raidė, pavardė ir telefono numeris.

27. Sprendime nurodyta informacija interesantui turi būti tiksli ir išsami.

 

VII. APSKUNDIMAs

 

28. Interesantas, nesutinkantis su skundą nagrinėjančios institucijos priimtu sprendimu, taip pat sprendimo negavęs per 21, 22 ir 24 punktuose nurodytą laiką, turi teisę apskųsti skundą nagrinėjančios institucijos sprendimą ar veiksmus (neveikimą) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

______________