VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL „ŽALIŲJŲ“, „ŽALESNIŲ IR SAUGIŲ“, „EURO 3 SAUGIŲ“ SUNKVEŽIMIŲ IŠMETAMŲ DUJŲ TOKSIŠKUMO IR TRIUKŠMINGUMO REIKALAVIMŲ ATITIKIMO SERTIFIKATŲ BEI „ŽALESNIŲ IR SAUGIŲ“, „EURO 3 SAUGIŲ“ SUNKVEŽIMIŲ IR JŲ VELKAMŲ PRIEKABŲ EISMO SAUGUMO REIKALAVIMŲ ATITIKIMO SERTIFIKATŲ NUMERACIJOS KODŲ SUTEIKIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. rugpjūčio 9 d. Nr. 265

Vilnius

 

Vykdydamas Europos Transporto Ministrų Konferencijos (ETMK) rezoliucijos CEMT/CM(2001)9/FINAL nuostatų, ETMK sekretoriato 2002 m. gegužės 22 d. rašto, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. rugpjūčio 1 d. įsakymo Nr. 238 „Dėl sertifikatų išdavimo „žaliems“, „žalesniems ir saugiems“ bei „Euro 3 saugiems“ sunkvežimiams, vykdantiems tarptautinius krovinų vežimus, ir jų velkamoms priekaboms bei susisiekimo ministro 1996 m. rugpjūčio 6 d. įsakymo Nr. 263 „Dėl „žaliųjų“ automobilių sistemos įvedimo“ ir 1997 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. 439 „Dėl sertifikatų „žaliems“ bei „žalesniems ir saugiems“ sunkvežimiams išdavimo“ pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2001, Nr. 69-2484, Nr. 107-3892), reikalavimus ir siekdamas sutvarkyti gamintojų įgaliotų atstovų Lietuvoje išduodamų „žaliųjų“, „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių išmetamų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikimo sertifikatų bei „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių ir jų velkamų priekabų eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatų apskaitą šalyje ir sudaryti galimybę identifikuoti išduotus sertifikatus:

1. Tvirtinu „Žaliųjų“, „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių išmetamų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikimo sertifikatų bei „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių ir jų velkamų priekabų eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatų numeracijos kodų suteikimo tvarką (pridedama).

2. Įpareigoju Technikos skyrių:

2.1. suteikti nustatyta tvarka gamintojų įgaliotiems atstovams Lietuvoje ir techninės apžiūros centrams sertifikatų numeracijos kodus;

2.2. įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“.

3. Įsakymas įsigalioja nuo 2002 m. spalio 1 d.

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKO PAVADUOTOJAS

L. E. INSPEKCIJOS VIRŠININKO PAREIGAS                                        EUGENIJUS RUŠKUS

______________


PATVIRTINTA

Inspekcijos viršininko

2002 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 265

 

„ŽALIŲJŲ“, „ŽALESNIŲ IR SAUGIŲ“, „EURO 3 SAUGIŲ“ SUNKVEŽIMIŲ IŠMETAMŲ DUJŲ TOKSIŠKUMO IR TRIUKŠMINGUMO REIKALAVIMŲ ATITIKIMO SERTIFIKATŲ BEI „ŽALESNIŲ IR SAUGIŲ“, „EURO 3 SAUGIŲ“ SUNKVEŽIMIŲ IR JŲ VELKAMŲ PRIEKABŲ EISMO SAUGUMO REIKALAVIMŲ ATITIKIMO SERTIFIKATŲ NUMERACIJOS KODŲ SUTEIKIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. „Žaliųjų“, „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių išmetamų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikimo sertifikatų bei „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių ir jų velkamų priekabų eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatų numeracijos kodų suteikimo tvarkos (toliau – Tvarka) tikslas – sutvarkyti gamintojų įgaliotų atstovų Lietuvoje išduodamų „žaliųjų“, „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių išmetamų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikimo sertifikatų bei „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių ir jų velkamų priekabų eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatų (toliau – sertifikatai) apskaitą šalyje ir sudaryti galimybę identifikuoti išduotus sertifikatus.

2. Tvarka parengta pagal Europos Transporto Ministrų Konferencijos (ETMK) rezoliucijos CEMT/CM(2001)9/FINAL nuostatų (toliau – Rezoliucija), ETMK sekretoriato 2002 m. gegužės 22 d. rašto, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. rugpjūčio 1 d. įsakymo Nr. 238 „Dėl sertifikatų išdavimo „žaliems“, „žalesniems ir saugiems“ bei „Euro 3 saugiems“ sunkvežimiams, vykdantiems tarptautinius krovinų vežimus, ir jų velkamoms priekaboms bei susisiekimo ministro 1996 m. rugpjūčio 6 d. įsakymo Nr. 263 „Dėl „žaliųjų“ automobilių sistemos įvedimo“ ir 1997 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. 439 „Dėl sertifikatų „žaliems“ bei „žalesniems ir saugiems“ sunkvežimiams išdavimo“ pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2001, Nr. 69-2484, Nr. 107-3892), reikalavimus.

3. Tvarka taikoma gamintojų įgaliotiems atstovams Lietuvoje (toliau – atstovai), kuriems suteikta teisė užpildyti ir išduoti sertifikatus Lietuvoje registruotoms transporto priemonėms, kuriomis nuosavybės teise ar nuomos pagrindais naudojasi vežėjai, ir techninės apžiūros centrams, susisiekimo ministro 2001 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. 238 įgaliotiems išduoti eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatus priekaboms, pritaikytoms darbui su „žalesniu ir saugiu“ ar „Euro 3 saugiu“ sunkvežimiu, kurių gamintojų įgaliotų atstovų Lietuvoje nėra.

4. Tvarkoje vartojamos sąvokos pateiktos 1 priede.

 

II. NUMERACIJOS KODŲ STRUKTŪRA

 

5. Sunkvežimių sertifikatų numeracijos kodas susideda iš keturių žymenų. Pirmas žymuo, susidedantis iš 2 raidžių, nurodo valstybės pavadinimą. Antras žymuo, susidedantis iš 3 raidžių, nurodančių sunkvežimio gamintojo pavadinimą, ir 1 skaitmens, nurodančio atstovo pavadinimą. Trečias žymuo, susidedantis iš 1 raidės ir 1 skaitmens, nurodančių, kad sunkvežimis „E1“ yra „žaliasis“, „E2“ – „žalesnis ir saugus“, „E3“ – „Euro 3 saugus“. Ketvirtas žymuo, susidedantis iš 4 skaitmenų, nurodo išduodamo sertifikato eilės numerį, kurį suteikia atstovas.

6. Priekabų sertifikatų numeracijos kodai susideda iš keturių žymenų. Pirmas žymuo, susidedantis iš 2 raidžių, nurodo valstybės pavadinimą. Antras žymuo, susidedantis iš 3 raidžių, kurių pirmoji raidė „P“ reiškia priekabą, kitos dvi nurodo priekabos gamintojo pavadinimą ir 1 skaitmens, nurodančio atstovo pavadinimą. Trečias žymuo, susidedantis iš 1 raidės ir 1 skaitmens, nurodančių, kad priekaba „E2“ yra „žalesnė ir saugi“, „E3“ – „Euro 3 saugi“. Ketvirtas žymuo, susidedantis iš 4 skaitmenų, nurodo išduodamo sertifikato eilės numerį, kurį suteikia atstovas.

Priekabų sertifikatuose, kuriuos išduoda techninės apžiūros centrai, antras žymuo, susidedantis iš 2 raidžių „PR“, reiškia priekabą ir 2 skaitmenų, nurodančių techninės apžiūros centro numerį.

7. Šios Tvarkos numeracijos kodų pavyzdžiai pateikti 2 priede.

 

III. NUMERACIJOS KODŲ SUTEIKIMAS

 

8. Kiekvienas atstovas, kuriam gamintojas suteikė teisę užpildyti ir išduoti sertifikatus, turi gauti Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) suteikiamą numeracijos kodą.

9. Siekdamas gauti kodą, atstovas turi pateikti Inspekcijai šiuos dokumentus:

9.1. prašymą;

9.2. gamintojo įgaliojimą, kad vadovaujantis Rezoliucija suteikta teisė atstovui užpildyti ir išduoti sertifikatus, nurodant pareigas, vardus ir pavardes asmenų, įgaliotų pasirašyti išduodamus sertifikatus;

9.3. atstovo pagal 13 punkto reikalavimus užpildytus ir pasirašytus išduodamų sertifikatų pavyzdžius.

10. Techninės apžiūros centrams 9 punkte nurodytų dokumentų pateikti nereikia.

11. Atstovas atsako už sertifikatų užpildymo tikslumą.

12. Jei prašyme ir dokumentuose pateikta visa ir tiksli informacija, Inspekcija per 15 kalendorinių dienų:

12.1. parengia ir išsiunčia atstovui raštišką atsakymą apie sertifikatų numeracijos kodo suteikimą;

12.2. išsiunčia užpildytų sertifikatų pavyzdžių kopijas techninės apžiūros centrams ir Inspekcijos regionų skyriams, išduodantiems transporto priemonėms licencijos korteles, informuodama juos apie atstovui suteiktą numeracijos kodą.

 

IV. SERTIFIKATŲ PILDYMAS

 

13. Sertifikatai pildomi pagal Rezoliucijos reikalavimus:

13.1. „Žaliojo“ sunkvežimio išmetamų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikimo sertifikatas (Rezoliucijos 4 priedas) pildomas ant šviesiai žalios spalvos (Colorit sp. 80 g., kodas 731882884862) A4 formato popieriaus viena iš keturių kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų ar lietuvių kalba), prie kurio pridedamos ant balto popieriaus kitos trys tuščios formos, trimis kitomis kalbomis, turinčiomis tokį pat sertifikato numerį.

13.2. „Žalesnio ir saugaus“ sunkvežimio išmetamų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikimo A sertifikatas (Rezoliucijos 5A priedas) pildomas ant šviesiai žalios spalvos (Colorit sp. 80 g., kodas 731882884862) su tamsesnės žalios spalvos (kodas 731882884157) 5,5 cm pločio įstriža juosta (iš kairės apačioje į dešinę viršuje) A4 formato popieriaus viena iš keturių kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų ar lietuvių kalba), prie kurio pridedamos ant balto popieriaus kitos trys tuščios formos, trimis kitomis kalbomis, turinčiomis tokį pat sertifikato numerį.

„Žalesnio ir saugaus“ sunkvežimio eismo saugumo reikalavimų atitikimo B sertifikatas (Rezoliucijos 5B priedas) pildomas ant šviesiai žalios spalvos (Colorit sp.80 g., kodas 731882884862) su tamsesnės žalios spalvos (kodas 731882884157) 5,5 cm pločio įstriža juosta (iš kairės apačioje į dešinę viršuje) A4 formato popieriaus viena iš keturių kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų ar lietuvių kalba), prie kurio pridedamos ant balto popieriaus kitos trys tuščios formos, trimis kitomis kalbomis, turinčiomis tokį pat sertifikato numerį kaip ir A sertifikatas. Jeigu transporto priemonė atitinka nustatytus reikalavimus, pildomas stulpelis kairėje. Dešinėje pusėje pildomas langelis tada, kai yra sumontuotas papildomas tinkamas įrenginys.

13.3. „Euro 3 saugaus“ sunkvežimio išmetamų dujų toksiškumo ir triukšmingumo reikalavimų atitikimo A sertifikatas (Rezoliucijos 6A priedas) pildomas ant šviesiai žalios spalvos (Colorit sp. 80 g., kodas 731882884862) A4 formato popieriaus viena iš keturių kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų ar lietuvių kalba), prie kurio pridedamos ant balto popieriaus kitos trys tuščios formos, trimis kitomis kalbomis, turinčiomis tokį pat sertifikato numerį.

„Euro 3 saugaus“ sunkvežimio eismo saugumo reikalavimų atitikimo B sertifikatas (Rezoliucijos 6B priedas) pildomas ant šviesiai žalios spalvos (Colorit sp. 80 g., kodas 731882884862) A4 formato popieriaus viena iš keturių kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų ar lietuvių kalba), prie kurio pridedamos ant balto popieriaus kitos trys tuščios formos, trimis kitomis kalbomis, turinčiomis tokį pat sertifikato numerį kaip ir A sertifikatas. Jeigu transporto priemonė atitinka nustatytus reikalavimus, pildomas stulpelis kairėje. Dešinėje pusėje pildomas langelis tokiu atveju, kai yra sumontuotas papildomas tinkamas įrenginys.

13.4. Priekabos eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatas (Rezoliucijos 7 priedas) pildomas ant šviesiai geltonos spalvos (Colorit sp. 80 g., kodas 731882884854) A4 formato popieriaus viena iš keturių kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų ar lietuvių kalba), prie kurio pridedamos ant balto popieriaus kitos trys tuščios formos, trimis kitomis kalbomis, turinčiomis tokį pat sertifikato numerį. Jeigu transporto priemonė atitinka nustatytus reikalavimus, pildomas stulpelis kairėje. Dešinėje pusėje pildomas langelis tokiu atveju, kai yra sumontuotas papildomas tinkamas įrenginys.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Gamintojo, atstovo ar techninės apžiūros centro išduotas sertifikatas turi būti transporto priemonėje.

15. Vežėjas, turintis transporto priemonę su išduotu sertifikatu, yra atsakingas už transporto priemonės atitikimą techninius reikalavimus, nurodytus sertifikate.

______________

 


1 priedas

 

PAGRINDINĖS TVARKOJE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

1. Transporto priemonė – motorinė transporto priemonė, registruota šalyje narėje, ar transporto priemonių junginys, kurio bent motorinė transporto priemonė yra registruota šalyje narėje ir kuris yra skirtas kroviniams vežti. Transporto priemonė gali priklausyti vežėjo įmonei ar toji įmonė gali juo naudotis pagal nuomos ar išperkamosios nuomos sutartį.

2. Sunkvežimis transporto priemonė, suprojektuota ir sukonstruota išimtinai tik kroviniams vežti; taip pat gali traukti ir priekabas.

3. Priekaba – transporto priemonė, kurią tempia motorinė transporto priemonė. Priekabomis taip pat laikomos puspriekabės.

4. „Žaliasis“ sunkvežimis – tai sunkvežimis, atitinkantis šiuos reikalavimus:

4.1. skleidžiamas triukšmas, išmatuotas pagal Jungtinių Tautų Europos Ekonominės Komisijos (JT EEK) taisyklę Nr. 51/02 arba pagal Europos Ekonominės Bendrijos (EEB) direktyvą 70/157/EEB, papildytą direktyva 92/97/EEB, neviršija šių ribų:

78 dB (A) transporto priemonėms, kurių galingumas yra iki 150 kW;

80 dB (A)) transporto priemonėms, kurių galingumas viršija 150 kW;

4.2. dyzelinio variklio kenksmingų medžiagų kiekis degimo produktuose (deginiuose), išmatuotas pagal JT EEK taisyklę Nr. 49/02, patvirtinimas A („Euro 1“) arba pagal direktyvą 88/77/EEB, papildytą direktyva 91/542/EEB, neviršija šių ribų:

CO

:

4.9

g/kWh

HC

:

1.23

g/kWh

NOx

:

9.0

g/kWh

Dal.:

:

0.4

g/kWh.

5. „Žalesnis ir saugus“ sunkvežimis tai sunkvežimis, atitinkantis šiuos reikalavimus:

5.1. skleidžiamas triukšmas išmatuotas pagal JT EEK taisyklę Nr. 51/02 arba pagal direktyvą 70/157/EEB, papildytą direktyva 1999/101/EB (Europos Bendrija), neviršija šių ribų:

78 dB (A) transporto priemonėms, kurių galingumas yra iki 150 kW;

80 dB (A)) transporto priemonėms, kurių galingumas viršija 150 kW;

5.2. dyzelinio variklio kenksmingų medžiagų kiekis degimo produktuose (deginiuose), išmatuotas pagal JT EEK taisyklę Nr. 49/02, patvirtinimas B („Euro 2“) arba pagal direktyvą 88/77/EEB, papildytą direktyva 91/542/EEB, neviršija šių ribų:

CO

:

4.0

g/kWh

HC

:

1.1

g/kWh

NOx

:

7.0

g/kWh

Dal.:

:

0.15

g/kWh;

5.3. minimalūs techniniai ir saugumo reikalavimai:

5.3.1. transporto priemonių ir priekabų padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 2 mm;

5.3.2. transporto priemonės (išskyrus puspriekabių vilkikus) ir priekabos privalo turėti galinę apsaugą nuo palindimo po transporto priemone (pagal JT EEK taisyklę Nr. 58/01 arba pagal direktyvą 70/221/EEB, papildytą direktyva 2000/8/EB);

5.3.3. transporto priemonės (išskyrus puspriekabių vilkikus) ir priekabos privalo turėti šonines apsaugas nuo palindimo po transporto priemone pagal JT EEK taisyklę Nr. 73/00 arba pagal direktyvą 89/297/EEB;

5.3.4. transporto priemonės privalo turėti avarinę signalizaciją (posūkio rodiklius) sutinkamai su JT EEK taisyke Nr. 6/01 arba direktyva 76/759/EEB, papildytą direktyva 1999/15/EB, ir avarinį sustojimo ženklą (raudoną lygiakraštį trikampį) sutinkamai su JT EEK taisykle Nr. 27/03;

5.3.5. transporto priemonės privalo naudoti tachografą pagal AETR Susitarimą ar Reglamentą (EEB)3821/85, papildytą Reglamentu (EB) 1056/97 ar 2135/98;

5.3.6. transporto priemonės privalo turėti greičio ribotuvus pagal JT EEK taisyklę Nr. 89 arba direktyvą 92/24/EEB;

5.3.7. sunkios ir ilgos transporto priemonės privalo turėti šviesą atspindinčias galines lenteles pagal JT EEK taisyklę Nr. 70/01;

5.3.8. transporto priemonės privalo turėti stabdžių antiblokavimo sistemą (sutinkamai su JT EEK taisykle Nr. 13/09 arba direktyva 71/320/EEB, papildytą direktyva 98/12/EB;

5.3.9. transporto priemonių vairavimo sistema turi būti įrengta pagal JT EEK taisyklę Nr. 79/01 arba direktyvą 70/311/EEB, papildytą direktyva 92/62/EEB ar direktyva 1999/7/EB;

5.3.10. transporto priemonės turi atitikti techninės apžiūros reikalavimus, kaip numatyta EB direktyvoje 96/96/EB. Vadovaujantis šia direktyva ir jos pataisomis, direktyvoje 1999/52/EB techninė apžiūra turi būti praeinama kiekvienais metais, todėl tinkamumo sertifikatas negali būti senesnis kaip 12 mėnesių.

6. „Euro 3 saugus“ sunkvežimis – tai sunkvežimis, atitinkantis šiuos reikalavimus:

6.1. skleidžiamas triukšmas, išmatuotas pagal JT EEK taisyklę Nr. 51/02 arba pagal direktyvą 70/157/EEB, papildytą direktyva 1999/101//EB, neviršija šių ribų:

78 dB (A) transporto priemonėms, kurių galingumas yra iki 150 kW;

80 dB (A)) transporto priemonėms, kurių galingumas viršija 150 kW;

6.2. dyzelinio variklio kenksmingų medžiagų kiekis degimo produktuose (deginiuose):

6.2.1. išmatuotas pagal JT EEK taisyklę Nr. 49/03, patvirtinimas A arba pagal direktyvą 88/77/EEB, papildytą direktyva 1999/96/EB, ir, atliekant bandymus pagal „European steady state cycle“ (ESC) ir „European load response test“ (ELR) testus, neviršija šių ribų:

CO

:

2.1

g/kWh

HC

:

0.66

g/kWh

NOx

:

5.0

g/kWh

Dalelės

:

0.10 (0.131)

g/kWh

pataisytas absorbavimo koeficiento dydis

0.8

 

m-1;

6.2.2. išmatuotas pagal JT EEK taisyklę Nr. 49/03, patvirtinimas A arba pagal direktyvą 88/77/EEB, papildytą direktyva 1999/96/EB, ir, atliekant bandymus pagal „Europeant transient cycle“ (ETC) testą, neviršija šių ribų:

CO

:

5.45

 

g/kWh

NM.HC

:

0.78

 

g/kWh

CH4 ²

:

1.6

 

g/kWh

NOx

:

5.0

 

g/kWh

Dalelės

:

0.16 (0.213)

 

g/kWh;

6.3. minimalūs techniniai ir saugumo reikalavimai:

6.3.1. transporto priemonių ir priekabų padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 2 mm;

6.3.2. transporto priemonės (išskyrus puspriekabių vilkikus) ir priekabos privalo turėti galinę apsaugą nuo palindimo po transporto priemone (pagal JT EEK taisyklę Nr. 58/01 arba pagal direktyvą 70/221/EEB, papildytą direktyva 2000/8/EB);

6.3.3. transporto priemonės (išskyrus puspriekabių vilkikus) ir priekabos privalo turėti šonines apsaugas nuo palindimo po transporto priemone pagal JT EEK taisyklę Nr. 73/00 arba pagal direktyvą 89/297/EEB;

6.3.4. transporto priemonės privalo turėti galinio vaizdo veidrodžius pagal JT EEK taisyklę Nr. 46/01 arba pagal direktyvą 71/127/EEB, papildytą direktyva 88/321/EEB;

6.3.5. transporto priemonės privalo turėti apšvietimo ir šviesos signalinius prietaisus pagal JT EEK taisyklę Nr. R48/01 arba direktyvą 76/756/EEB, papildytą direktyva 97/28/EB;

6.3.6. transporto priemonės privalo naudoti tachografą pagal AETR Susitarimą ar Reglamentą (EEB)3821/85, papildytą Reglamentu (EB) 1056/97 ar 2135/98;

6.3.7. transporto priemonės privalo turėti greičio ribotuvus pagal JT EEK taisyklę Nr. 89 arba direktyvą 92/24/EEB;

6.3.8. sunkios ir ilgos transporto priemonės privalo turėti šviesą atspindinčias galines lenteles pagal JT EEK taisyklę Nr. 70/01;

6.3.9. transporto priemonės privalo turėti stabdžių antiblokavimo sistemą (sutinkamai su JT EEK taisykle Nr. 13/09 arba direktyva 71/320/EEB, papildytą direktyva 98/12/EB;

6.3.10. transporto priemonių vairavimo sistema turi būti įrengta pagal JT EEK taisyklę Nr. 79/01 arba direktyvą 70/311/EEB, papildytą direktyva 1999/7/EB;

6.3.11. transporto priemonės turi atitikti techninės apžiūros reikalavimus, kaip numatyta EB direktyvoje 96/96/EB, papildytoje direktyva 1999/52/EB. Vadovaujantis šia direktyva, techninė apžiūra turi būti praeinama kiekvienais metais, todėl tinkamumo sertifikatas negali būti senesnis kaip 12 mėnesių.

7. „Žalesnė ir saugi“, „Euro 3 saugi“ priekaba – tai priekaba, kurioje instaliuoti šie prietaisai:

7.1. galinės apsaugos nuo palindimo po transporto priemone pagal JT EEK taisyklę Nr. 58/01 arba pagal direktyvą 70/221/EEB, papildytą direktyva 2000/8/EB;

7.2. šoninės apsaugos nuo palindimo po transporto priemone pagal JT EEK taisyklę Nr. 73/00 arba pagal direktyvą 89/297/EEB;

7.3. signalinės šviesos pagal JT EEK taisyklę Nr. 6/01 arba pagal direktyvą 76/759/EEB, papildytą direktyva 1999/15/EB;

7.4. šviesą atspindinčios galinės lentelės sunkioms ir ilgoms transporto priemonėms pagal JT EEK taisyklę Nr. 70/01;

7.5. stabdžiai, įskaitant antiblokavimo sistemas, pagal JT EEK taisyklę Nr. 13/09 arba pagal direktyvą 71/320/EEB, papildytą direktyva 98/12/EB.

_____________________

1 Varikliams, kurių cilindro darbinis tūris neviršija 0,75 l ir nominalūs apsisukimai didesni už 3000 min¹.

² Tik gamtinių ir suslėgtų dujų varikliams.

³ Tik varikliams, veikiantiems degimo suspaudimu principu.

______________

 

 


2 priedas

 

SERTIFIKATŲ NUMERACIJOS KODŲ PAVYZDŽIAI

 

1. „Žaliųjų“, „žalesnių ir saugių“, „Euro 3 saugių“ sunkvežimių sertifikatų numeracijos kodų pavyzdžiai:

„Iveco“

LT/IVE1/E1-0000

UAB Transporto firma „Transmitto“

 

LT/IVE2/E1-0000

UAB „Ivetra ir Ko“

MAN

LT/MAN1/E1-0000

UAB „Ulrich Funk Handelskontor“

2.Priekabų sertifikatų numeracijos kodų pavyzdžiai:

 

 

„Krone“

LT/PKR1/E2-0000

UAB „Scanbalt Trailer“

„Schmitz“

LT/PSC1/E2-0000

UAB „Hanse Trailer“

3. Priekabų sertifikatų numeracijos kodų pavyzdžiai:

 

 

Priekabos, kurių

LT/PR00/E2-0000

Lietuvos ir Vokietijos UAB „Tuvlita“

gamintojų įgaliotų

 

(Vilniaus TAC)

atstovų Lietuvoje nėra

LT/PR01/E2-0000

UAB „Skirlita“ (Alytaus TAC)

______________