LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. VASARIO 26 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-132 „DĖL ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2001 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO Nr. 241 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PAKEITIMO
2010 m. lapkričio 26 d. Nr. 3D-1035
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. 3D-132 „Dėl žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų rengimo ir žemės ūkio ministro 2001 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 241 pripažinimo netekusiu galios“ (Žin., 2009, Nr. 25-996, Nr. 117-5050; 2010, Nr. 89-4719) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMDIRBIŲ, MIŠKO SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO IR SĄVADO SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627), Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 66-1909),
1. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2009 m. vasario 26 d.
įsakymu Nr. 3D-132
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. lapkričio 26 d.
įsakymo Nr. 3D-1035 redakcija)
ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų apraše (toliau – aprašas) reglamentuojama žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų mokymo programų struktūra, jų rengimo ir įteisinimo tvarka.
2. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programa (toliau – mokymo programa) – dokumentas, kuriame nuosekliai išdėstomi teoriniai ir praktiniai mokymo dalykai, reikalingi tam tikroms žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų profesinėms žinioms įgyti;
2.2. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų praktinis mokymas (toliau – praktinis mokymas) – žemdirbiams, miško savininkams, vietos veiklos grupių nariams, kitiems kaimo gyventojams ir jų konsultantams reikalingų žinių teikimas ir praktinių gebėjimų ugdymas, žemės ūkio gamybos technologijų, įrangos demonstravimas ir mokymas, kaip naudotis, mokymo įstaigoje, įmonėje ar ūkininko ūkyje.
II. MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
5. Mokymo programas gali rengti ir teikti studijų, mokslo, mokymo institucijos, darbdaviai, kaimo bendruomenės, vietos veiklos grupių nariai, žemdirbių savivaldos organizacijos, asociacijos, valstybės ir savivaldybių įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys.
6. Parengtų mokymo programų projektai pagal šio aprašo priede nustatytas formas pateikiami raštu, el. paštu arba kompiuterinėje laikmenoje Centrui, kuris organizuoja mokymo programų vertinimą.
7. Atsižvelgiant į mokymo programų tematiką, parengtus mokymo programų projektus Centras derina su Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmais, susijusiais Žemės ūkio ministerijos administracijos padaliniais ir ministerijos valdymo sričiai priskirtomis įstaigomis, o prireikus ir su kitomis institucijomis.
8. Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmai, Žemės ūkio ministerijos administracijos padaliniai, ministerijos valdymo sričiai priskirtos įstaigos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokymo programos projekto gavimo (į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimo ir atsakymo į paklausimą terminas) teikia Centrui pastabas ir pasiūlymus dėl mokymo programos projekto. Prireikus papildyti ar pakeisti, mokymo programos grąžinamos teikėjui. Suderinus mokymo programą, mokymo programos antraštiniame lape pasirašo Žemės ūkio rūmų direktorius, Žemės ūkio ministerijos administracijos padalinio specialistai, vadovai, prireikus ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų, mokslo ir kitų institucijų specialistai.
10. Patvirtintos mokymo programos įrašomos į Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvadą.
12. Atsižvelgdama į laiko aktualijas ir besimokančiųjų raštišką pageidavimą, mokymą vykdanti institucija turi teisę keisti mokymo programos turinį iki 20 proc.
13. Norint keisti mokymo programos turinį daugiau kaip 20 proc., raštu pateikiamas siūlymas Centrui dėl mokymo programos atnaujinimo.
III. MOKYMO PROGRAMOS STRUKTŪRA
15. Mokymo programų struktūrą sudaro:
15.2. Turinys:
15.2.1. mokymo programos apibūdinimas: mokymo programos aktualumas, tikslai ir uždaviniai, tikslinė klausytojų grupė, reikalavimai lektoriams, mokymo vietai ir metodams, nurodomi reikalingi mokymo ištekliai ir priemonės, baigiamasis žinių vertinimas;
IV. MOKYMO PROGRAMOS TURINIO REIKALAVIMAI
16. Mokymo programos turinį sudaro teorinis ir praktinis mokymas. Praktiniam mokymui skiriama ne mažiau kaip 40 proc. bendros mokymo programos trukmės, išskyrus ne ilgesnes kaip 8 val. trukmės mokymo programas.
17. Mokymo programa vertinama atsižvelgiant į tai, ar:
V. BAIGIAMASIS ŽINIŲ IR (AR) GEBĖJIMŲ VERTINIMAS
18. Baigusiesiems mokytis pagal mokymo programą išduodami Žemės ūkio ministerijos nustatytos formos kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.
Žemdirbių, miškų savininkų, vietos
veiklos grupių narių, kitų kaimo
gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo
tęstinio profesinio mokymo programų
bendrųjų reikalavimų aprašo
priedas
(Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programos forma)
PATVIRTINTA
Programos „Leader“ ir žemdirbių
mokymo metodikos centro
direktoriaus
2010- įsakymu Nr.
...............................................................................................................................................
(Mokymo programos pavadinimas)
Kodas .....................................................................................................
Mokymosi trukmė ..................................................................................
Mokymo programa suderinta:
Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų direktorius
.................................................................................................................
(vardas ir pavardė, parašas, data)
Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros departamento direktorius
.................................................................................................................
(vardas ir pavardė, parašas, data)
Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos ir programų vertinimo departamento
Strateginio planavimo ir mokslo skyriaus vedėjas
.................................................................................................................
(vardas ir pavardė, parašas, data)
Žemės ūkio ministerijos administracijos padalinio arba ministerijos valdymo sričiai priskirtos įstaigos specialistas (pagal reguliavimo sritį)
.................................................................................................................
(vardas ir pavardė, parašas, data)
Žemės ūkio ministerijos administracijos padalinio vadovas (pagal reguliavimo sritį)
.................................................................................................................
(vardas ir pavardė, parašas, data)
Mokymo programą teikia
.................................................................................................................
(institucijos pavadinimas)
.................................................................................................................
(pareigos, vardas ir pavardė, parašas, data)
Mokymo programą rengė
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)
Mokymo programą recenzavo
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)
1. MOKYMO PROGRAMOS APIBŪDINIMAS
Mokymo programos aktualumas
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Mokymo programos tikslai ir uždaviniai
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Tikslinė klausytojų grupė (apibūdinkite tikslinę grupę, apibrėžkite rekomenduojamą klausytojų skaičių grupėje, minimalų klausytojų išsilavinimą) .........................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Lektorių kvalifikacija ir darbo patirtis ..................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Mokymo vykdymo vieta, mokymo metodai (apibūdinti teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietą, mokymo turinio pateikimo būdus)
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Mokymo ištekliai ir priemonės ..............................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Baigiamasis žinių vertinimas (vertinimo forma – testas, pokalbis, praktinio darbo pristatymas ir kt.)
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
2. ĮGYJAMI GEBĖJIMAI (KOMPETENCIJOS)
Kompetencijos reikalavimai numato, ką turi žinoti ir gebėti mokymo programą baigę klausytojai. Mokymo programoje nustatyti kompetencijos reikalavimai turi atitikti mokymo programoje nustatytus tikslus ir uždavinius. Įgyjami gebėjimai (kompetencijos) suformuluojami atsižvelgiant į mokymo turinį, jo sudėtingumą, mokymo trukmę.
Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi žinoti:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi gebėti:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
3. MOKYMO PLANAS
Eil. Nr. |
Pagrindinių mokymo temų pavadinimas |
Skiriama valandų |
||
iš viso |
teoriniam mokymui |
praktiniams užsiėmimams |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. ATSKIRŲ MOKYMO TEMŲ PROGRAMA
(privaloma mokymo programoms, kurių trukmė daugiau kaip 8 val.)
...............................................................................................................................................
(Mokymo temos pavadinimas)
Detalus mokymo temų turinys (nurodomi konkretūs teorinių ir praktinių užsiėmimų pavadinimai)
Eil. Nr. |
Mokymo temos pavadinimas, detalus jos apibūdinimas, mokymo metodai |
Valandų skaičius
|
||
iš viso |
teoriniams užsiėmimams |
praktiniams užsiėmimams |
||
|
|
|
|
|
5. MOKOMOJI LITERATŪRA IR ŠALTINIAI
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
_________________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2009 m. vasario 26 d.
įsakymu Nr. 3D-132
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. lapkričio 26 d.
įsakymo Nr. 3D-1035 redakcija)
ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ SĄVADO SUDARYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado sudarymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado (toliau – sąvadas) sudarymo ir duomenų naudojimo tvarka.
2. Sąvade registruojamos žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programos (toliau – mokymo programos), skirtos susipažinti su naujausiomis žemės ūkio gamybos technologijomis, ūkio valdymo, agrarinės aplinkosaugos, kraštovaizdžio gerinimo, darbo saugos klausimais, verslo ekonomikos, politikos, teisės, kooperacijos, netradicinės žemdirbystės, kaimo verslų bei amatų plėtros galimybėmis, taip pat jų profesinei kvalifikacijai tobulinti.
3. Sąvado tikslai:
3.2. užtikrinti mokymo programų kokybinę kaitą, jas nuolat atnaujinti atsižvelgiant į naujas technologijas ir darbo rinkos pokyčius;
II. SĄVADO TVARKYMAS
4. Sąvadą tvarko Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras (toliau – Centras). Jis steigia mokymo programų duomenų bazę, konsultuoja mokymo programų rengėjus, mokymo institucijas ir pedagogus, organizuoja mokymo programų vertinimą, vykdo jų kontrolę, stebėseną, jas įregistruoja bei išregistruoja ir teikia informaciją.
III. PROGRAMŲ REGISTRAVIMAS
5. Patvirtintoms mokymo programoms Centro direktoriaus įsakymu suteikiamas kodas ir jos įtraukiamos į sąvadą.
IV. SĄVADO DUOMENŲ TVARKYMAS
Žemdirbių, miškų savininkų, vietos
veiklos grupių narių, kitų kaimo
gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo
tęstinio profesinio mokymo programų
sąvado sudarymo taisyklių
priedas
(Duomenų apie žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programą forma)
DUOMENYS APIE MOKYMO PROGRAMĄ
Duomenys apie mokymo programą |
Mokymo programos dalių aprašas |
Mokymo programos pavadinimas |
|
Mokymo programos kodas |
|
Mokymosi trukmė (valandomis) |
|
Mokymo programos patvirtinimo data |
|
Mokymo programos rengėjas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, pareigos) |
|
Mokymo programos paskirtis (tikslas, reikalavimai klausytojams, specialieji reikalavimai, apribojimai ir kt.) |
|
Įgyjami gebėjimai (kompetencijos) |
|
Mokymo ištekliai ir priemonės |
|
Baigiamojo tikrinimo (žinių vertinimo) forma |
|
Mokymo planas (mokymo temų pavadinimas) |
Val. skaičius pagal mokymo temas |
_________________