LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL DOKUMENTŲ PAREIKALAVIMO, GAVIMO IR PERDAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIEČIAMS LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖSE ATSTOVYBĖSE IR KONSULINĖSE ĮSTAIGOSE TVARKOS APRAŠO IR PRAŠYMO DĖL DOKUMENTŲ PAREIKALAVIMO, GAVIMO IR PERDAVIMO FORMOS PATVIRTINIMO

 

2006 m. lapkričio 6 d. Nr. V-135

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos konsuliniu statutu (Žin., 1995, Nr. 43-1047; 2006, Nr. 68-2492):

tvirtinu pridedamus:

1. Dokumentų pareikalavimo, gavimo ir perdavimo Lietuvos Respublikos piliečiams Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybės ir konsulinėse įstaigose tvarkos aprašą.

2. Prašymo dėl dokumentų pareikalavimo, gavimo ir perdavimo formą.

 

 

 

UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS                                                       PETRAS VAITIEKŪNAS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro

2006 m. lapkričio 6 d. įsakymu

Nr. V-135

 

DOKUMENTŲ PAREIKALAVIMO, GAVIMO IR PERDAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIEČIAMS LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖSE ATSTOVYBĖSE IR KONSULINĖSE ĮSTAIGOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis Dokumentų pareikalavimo, gavimo ir perdavimo Lietuvos Respublikos piliečiams Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse ir konsulinėse įstaigose tvarkos aprašas (toliau vadinama – Tvarkos aprašas) nustato Lietuvos Respublikos piliečių (toliau vadinama – piliečiai) kreipimosi į Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ar konsulines įstaigas (toliau vadinama – konsulinės įstaigos) dėl dokumentų pareikalavimo iš Lietuvos Respublikos ar buvimo valstybių institucijų, tų dokumentų gavimo ir perdavimo piliečiams tvarką.

2. Konsuliniai pareigūnai, vadovaudamiesi bendradarbiavimo su kitomis valstybės ar savivaldybių institucijomis ir įstaigomis principu, prireikus tarpininkauja pareikalaujant, gaunant ir perduodant dokumentus asmenims, kurie kreipiasi į konsulinę įstaigą dėl dokumentų dėl Lietuvos Respublikos pilietybės, teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę įgyvendinimo ar Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo. Tokiais atvejais taikomos šio Tvarkos aprašo nuostatos. Šie asmenys vietoj šio Tvarkos aprašo 5.1.1–5.1.3 punktuose išvardytų dokumentų pateikia savo asmens tapatybės dokumentą, o kai kreipiasi paštu – asmens tapatybės dokumento kopiją, atitinkančią šio Tvarkos aprašo 5.2 punkto antrojoje arba trečiojoje pastraipoje įgaliojimams nustatytus reikalavimus.

3. Pilietis prašymą dėl dokumentų pareikalavimo, gavimo ir perdavimo (toliau vadinama – prašymas), parengtą pagal Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro patvirtintą formą, pateikia asmeniškai, per įgaliotą asmenį arba paštu, kai Lietuvos Respublikos ar buvimo valstybės teisės aktai leidžia kreiptis dėl dokumento pareikalavimo per įgaliotą asmenį arba paštu.

Konsulinėje įstaigoje iš asmenų prašymai nepriimami, jeigu Lietuvos Respublikos ar buvimo valstybės teisės aktai nustato, kad su prašymu dėl dokumento pareikalavimo prašymą teikiantis asmuo turi kreiptis tiesiogiai į dokumentą išduodančią instituciją.

4. Konsulinis pareigūnas priima prašymus dėl dokumento pareikalavimo iš Lietuvos Respublikos institucijų, o ypatingais atvejais – ir iš buvimo valstybės institucijų.

 

II. PRAŠYMO DĖL DOKUMENTŲ PAREIKALAVIMO PATEIKIMAS KONSULINĖSE ĮSTAIGOSE

 

5. Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:

5.1. vienas iš šių dokumentų, patvirtinančių piliečio tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę:

5.1.1. Lietuvos Respublikos pasas;

5.1.2. Lietuvos Respublikos piliečio pasas;

5.1.3. asmens tapatybės kortelė.

5.2. notariškai patvirtintas įgaliojimas ir asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, jeigu pilietis kreipiasi per įgaliotą asmenį.

Jeigu įgaliojimas yra patvirtintas ne Lietuvos Respublikos notaro, jis turi būti legalizuotas arba patvirtintas pažyma (Apostille) teisės aktų nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas yra atleistas nuo legalizavimo ar tvirtinimo pažyma (Apostille).

Jeigu nėra abejonių dėl įgaliojimo, patvirtinto buvimo valstybės kompetentingų pareigūnų, patvirtinimo autentiškumo, konsulinis pareigūnas gali nereikalauti įgaliojimo legalizavimo ar tvirtinimo pažyma (Apostille). Tokiu atveju konsulinis pareigūnas įgaliojimą legalizuoja, jeigu šis įgaliojimas turi būti siunčiamas dokumentą išduodančiai institucijai.

5.3. kiti dokumentai, kurie yra reikalingi prašomam dokumentui pareikalauti.

6. Kai prašymas pateikiamas paštu, vietoj šio Tvarkos aprašo 5.1.1–5.1.3 punktuose išvardytų dokumentų turi būti pateikta vieno iš jų kopija, atitinkanti šio Tvarkos aprašo 5.2 punkto antrojoje arba trečiojoje pastraipoje įgaliojimams nustatytus reikalavimus.

7. Jeigu prašymas ir kiti su juo pateikti dokumentai yra su trūkumais arba pateikti ne visi reikiami dokumentai, konsulinis pareigūnas informuoja apie tai prašymą teikiantį asmenį ir nustato terminą trūkumams pašalinti arba trūkstamiems dokumentams pateikti. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, konsulinis pareigūnas motyvuotu raštišku sprendimu atsisako priimti prašymą ir grąžina jį kartu su visais pateiktais dokumentais prašymą pateikusiam asmeniui.

8. Jeigu prašymą teikiantis asmuo nežino reikalavimų, nustatytų jo prašomiems dokumentams gauti, tokią informaciją asmens prašymu suteikia konsulinis pareigūnas.

Jeigu konsulinis pareigūnas neturi pakankamai informacijos apie prašomų gauti dokumentų išdavimo tvarką, jis turi teisę atidėti prašymo priėmimą ir per 5 darbo dienas kreiptis į dokumentus išduodančias institucijas dėl atitinkamos informacijos pateikimo.

Tokiu atveju prašymo pateikimo diena yra laikoma ta diena, kurią asmuo pateikė visus reikiamus dokumentus, atitinkančius teisės aktų nustatytus reikalavimus, prašomiems dokumentams gauti.

9. Už dokumentų pareikalavimą imamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 16 d. nutarimu Nr. 1135 „Dėl Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio tarifų ir Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio mokėjimo bei grąžinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 90-1751; 2002, Nr. 110-4870) nustatytas konsulinis mokestis.

10. Konsulinėje įstaigoje gautas prašymas registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka. Prašymas paliekamas konsulinėje įstaigoje, o jo kopija, kurios tikrumą parašu ir konsulinės įstaigos antspaudu su Lietuvos valstybės herbu patvirtina konsulinis pareigūnas, persiunčiama kartu su dokumentais. Jeigu kompetentinga institucija yra nustačiusi specialią prašymo formą dėl dokumentų pareikalavimo, tuomet kartu su prašymo kopija ir kitais dokumentais persiunčiamas ir šis specialios formos prašymas, o jo kopija, kurios tikrumą parašu ir konsulinės įstaigos antspaudu su Lietuvos valstybės herbu patvirtina konsulinis pareigūnas, paliekama konsulinėje įstaigoje.

Prireikus konsulinėje įstaigoje paliekamos ir kitos su prašymu pateiktų dokumentų kopijos.

 

III. DOKUMENTŲ PAREIKALAVIMAS IR GAVIMAS IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS AR BUVIMO VALSTYBĖS INSTITUCIJŲ IR DOKUMENTŲ PERDAVIMAS PILIEČIUI AR JO ĮGALIOTAM ASMENIUI

 

11. Konsulinis pareigūnas, priėmęs prašymą dėl dokumentų pareikalavimo iš Lietuvos Respublikos institucijų, prašymą ir pridedamus dokumentus pagal galimybę artimiausiu diplomatiniu paštu persiunčia Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsuliniam departamentui (toliau vadinama – Konsulinis departamentas).

12. Konsulinis departamentas per 5 darbo dienas persiunčia prašymą dėl dokumentų pareikalavimo kompetentingai institucijai. Esant būtinybei šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų.

Atitinkamos institucijos perduoti prašomi dokumentai pagal galimybę artimiausiu diplomatiniu paštu persiunčiami prašymą atsiuntusiai konsulinei įstaigai.

13. Konsulinis pareigūnas, priėmęs prašymą dėl dokumentų pareikalavimo iš buvimo valstybės institucijų, reikiamus dokumentus per 5 darbo dienas persiunčia kompetentingai institucijai. Esant būtinybei šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų.

14. Konsulinis pareigūnas gautus dokumentus perduoda prašyme nurodytu būdu.

Jeigu prašymą pateikęs asmuo dokumentus atsiima konsulinėje įstaigoje asmeniškai, jis konsulinėje įstaigoje saugomoje jo prašymo kopijoje ranka įrašo, kokį dokumentą gavo, parašo savo vardą, pavardę, atsiėmimo datą ir pasirašo.

Jeigu asmuo, pateikęs prašymą, dokumentus pageidauja atsiimti paštu, jis turi iš anksto apmokėti dokumento persiuntimo paštu išlaidas.

______________

 

 

Forma patvirtinta

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro

2006 m. lapkričio 6 d. įsakymu

Nr. V-135

 

________________________________________________________________________________

(Piliečio ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, asmens kodas, asmens tapatybės dokumento serija ir numeris,

___________________________________________________________________________________________

gyvenamosios vietos adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas)*

___________________________________________________________________________________________

 

________________________________________

(Diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos, kuriai

teikiamas prašymas, pavadinimas)

 

PRAŠYMAS

DĖL DOKUMENTŲ PAREIKALAVIMO, GAVIMO IR PERDAVIMO

 

__________________________

(Data)

 

Prašau tarpininkauti _________________________________________  pareikalaujant

(Man ar mano atstovaujamam asmeniui – reikalingą įrašyti)

ir perduodant šiuos dokumentus:

___________________________________________________________________________________________

(Nurodyti reikiamus dokumentus ir jas išduodančias įstaigas)

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

 

Prašau dokumentus perduoti (tinkamą pažymėti):

£ išsiunčiant paštu šiame prašyme nurodytu gyvenamosios vietos adresu arba šiuo adresu:

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

£ asmeniškai, atsiimant diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje.

 

___________________________________________________                                              

(Piliečio arba jo įgalioto asmens parašas)                                               (Vardas ir pavardė)

 

Pastabos apie dokumentų perdavimą:

 

Pastaba. * Įgaliotas asmuo nurodo atstovavimo faktą ir atstovaujamojo duomenis.

______________