LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2009 M. GEGUŽĖS 4 D. ĮSAKYMO Nr. ISAK-927 „DĖL 2007–2013 M. EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „ŪKIO KONKURENCINGUMUI IR EKONOMIKOS AUGIMUI SKIRTI MOKSLINIAI TYRIMAI IR TECHNOLOGINĖ PLĖTRA“ VP2-1.1-ŠMM-04-V PRIEMONĖS „BENDROSIOS MOKSLO IR STUDIJŲ INFRASTRUKTŪROS STIPRINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. rugsėjo 10 d. Nr. V-845

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2012, Nr. 56-2785), 29.1 punktu,

p a k e i č i u 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-04-V priemonės „Bendrosios mokslo ir studijų infrastruktūros stiprinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. ISAK-927 „Dėl 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-04-V priemonės „Bendrosios mokslo ir studijų infrastruktūros stiprinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 58-2254, Nr. 77-3186, Nr. 149-6674) (toliau – Aprašas):

1. Papildau Aprašą nauju 5.3 punktu:

5.3. MTTP infrastruktūros projektų dokumentacijos rengimas: galimybių studijų ir techninės dokumentacijos rengimas (detalieji planai, techniniai projektai, poveikio aplinkai vertinimas, rekonstrukcijos projektai, investicijų projektai ir kt.).“

2. Išdėstau Aprašo 7 punktą taip:

7. Pagal šį Aprašą planuojama sudaryti du valstybės projektų sąrašus:

7.1. Pirmąjį valstybės projektų sąrašą planuojama sudaryti ir patvirtinti švietimo ir mokslo ministro įsakymu 2009 m. III ketvirtį. Šis valstybės projektų sąrašas apims projektus, įgyvendinamus pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtros programas (Integruotus mokslo, studijų ir verslo centrus (slėnius) „Saulėtekis“, „Santara“, „Santaka“, „Nemunas“ ir Integruotą mokslo, studijų ir verslo centrą (slėnį) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai).

7.2. Antrąjį valstybės projektų sąrašą planuojama sudaryti ir patvirtinti švietimo ir mokslo ministro įsakymu 2010 m. I ketvirtį. Šis valstybės projektų sąrašas bus skirtas nacionalinių kompleksinių programų įgyvendinimui (išskyrus jūrinio sektoriaus ir žemės ūkio).“

3. Išdėstau Aprašo 18 punktą taip:

18. Reikalavimai projekto parengtumui įgyvendinti:

18.1. turi būti parengtas investicijų projektas pagal reikalavimus, nustatytus Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 39 ir 40 straipsniuose, Europos Komisijos parengtą dokumentą „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) (netaikoma projektams finansuojamiems pagal Aprašo 5.3 punktą);

18.2. pateikti statomo/rekonstruojamo ir (ar) remontuojamo statinio nuosavybės teisę įrodantys dokumentai, o jei statinys yra naudojamas pagal panaudos sutartį, pateiktas panaudos davėjo raštiškas sutikimas dėl numatomų statinyje vykdyti projekto veiklų bei įsipareigojimas ne trumpiau nei 5 metus po projekto pabaigos nekeisti statinio paskirties ir jame vykdomos veiklos pobūdžio (netaikoma projektams finansuojamiems pagal Aprašo 5.3 punktą).“

4. Išdėstau Aprašo 20 punktą taip:

20. Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Aprašo 5.1 ir 5.2 punktuose numatomas finansuoti veiklas, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks bent po du, o projektai, finansuojami pagal Aprašo 5.3 veiklą – bent po vieną iš žemiau išvardintų, Aprašo 2 priede aprašytų, produkto ir rezultato rodiklių, atsižvelgiant į valstybės projektų sąrašuose nustatytus reikalavimus:

- produkto rodiklis „MTTP bazės plėtros projektai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai;

- produkto rodiklis „Parengti techniniai projektai, skirti MTTP bazės plėtrai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai;

- rezultato rodiklis „Sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai;

- rezultato rodiklis „Bendros darbo vietos mokslinių tyrimų srityje“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 2 vnt. vienai projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai;

- rezultato rodiklis „Pasirašytos bendradarbiavimo sutartys tarp tyrimų institucijų ir labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 3 vnt. vienai projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai;

- rezultato rodiklis „Sukurtos, atnaujintos ir (arba) įranga aprūpintos mokomosios laboratorijos (auditorijos)“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai;

- rezultato rodiklis „Sukurtos, atnaujintos ir (arba) įranga aprūpintos mokslinės laboratorijos“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai.“

5. Išdėstau Aprašo 1 priedą nauja redakcija (pridedama).

6. Išdėstau Aprašo 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

7. Papildau Aprašo 3 priedą nauja 81 dalimi „Alternatyvų analizė“:

81.ALTERNATYVŲ ANALIZĖ

 

(Suformuluokite reikalavimus techniniam projekto sprendimui (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatacijos sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kitos alternatyvos (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo alternatyvos buvo svarstytos arba kad kitas alternatyvas, išskyrus nagrinėjamas, netikslinga svarstyti. Jeigu vertinant projekto įgyvendinimo galimybes išskiriamos kelios projekto įgyvendinimo alternatyvos, vertinant kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos turi būti įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus) (rekomenduojama teksto apimtis – 1–2 psl.).“

8. Papildau Aprašo 3 priedą nauja 82 dalimi „Projekto rizikos ir jų valdymas“:

82. PROJEKTO RIZIKOS IR JŲ VALDYMAS

 

(Pateikite projekto rizikų vertinimą užpildydami toliau esančią lentelę, detalizuodami rizikos pobūdį / aspektus bei nurodydami, kokios numatomos rizikos valdymo / mažinimo priemonės)

 

Rizikos aprašymas

Tikimybė*

Poveikis*

Rizikos valdymo priemonės / veiksmai

Ekonominė rizika

 

 

 

 

 

 

 

Finansinė rizika

 

 

 

 

 

 

 

Technologinė rizika

 

 

 

 

 

 

 

 

*Vertinimo skalė: maža(-as) / vidutinė(-is) / didelė(-is).“

 

Švietimo ir mokslo ministras                                               Dainius Pavalkis

 

 

 

 

 

2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra

VP2-1.1-ŠMM-04-V priemonės „Bendrosios mokslo ir studijų infrastruktūros stiprinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2013 m. rugsėjo 10 d. įsakymo Nr. V-845

redakcija)

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ IR METODINIAI NURODYMAI VERTINTOJAMS

 

Bendrasis kriterijus

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Paaiškinimai/informacijos šaltinis

Vertinimas

taip

ne

komen-tarai

patikslinus

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. Pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 423/2012 (OL 2012 L 133, p. 1), 2 straipsnį (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006) projektas turi sudaryti sąlygas pasiekti ES struktūrinės paramos panaudojimo prioritetinės krypties, su kuria yra susijęs, tikslus. Projektas turi atitikti tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslus ir uždavinius, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės, pagal kurią yra pateiktas, aprašymą ir bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatytų veiklų.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – prioritetas) tikslą „Didinti aukštos pridėtinės vertės verslo lyginamąją dalį“ (toliau – tikslas) ir uždavinį „Sustiprinti viešą ir privačią mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros bazę“ (toliau – uždavinys), ryšys yra akivaizdus ir priežastinis.

Paraiškos A dalies 6 punktas

 

 

 

 

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui bus teigiamas.

Galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką, bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui.

Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai, B dalies 3 punktas

 

 

 

 

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemone ir bent viena Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta veikla.

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos priede prioriteto įgyvendinimo priemonėje pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės bent vienos veiklos aprašymu.

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą, nurodytą veiksmų programos priedo VP2-1.1-ŠMM-04-V priemonės „Bendrosios mokslo ir studijų infrastruktūros stiprinimas“ aprašyme.

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas

 

 

 

 

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų aprašo 5 punkte nurodytų veiklų.

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas

 

 

 

 

1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatytus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus, atskyrimu, nurodyti veiksmų programoje veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Projektų finansavimo sąlygų apraše.

Paraiškos B dalies 8 punktas

 

 

 

 

1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus. Vienas iš pagrindinių ES struktūrinės paramos naudojimo principų – papildomumas. Todėl reglamente (EB) Nr. 1083/2006 teigiama, kad Bendrijos veiksmai turėtų papildyti valstybių narių vykdomus veiksmus arba jais turėtų būti siekiama prisidėti prie valstybių narių vykdomų veiksmų. Paramos lėšos turi prisidėti prie jau nustatytų valstybės socialinės ekonominės plėtros uždavinių įgyvendinimo. Todėl veiksmų programos buvo rengiamos remiantis nacionalinių strategijų ir programų tikslais, ir visi projektai turi atitikti jų tikslus. Už tam tikrus sektorius atsakingos institucijos nustatys, kokius nacionalinius strateginius dokumentus projektai turės atitikti.

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo.

2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos (taikoma tik planuojant valstybės ir regionų projektus).

Būtina įsitikinti, kad projektai, teikiami pagal Apraše numatomas finansuoti veiklas, atitinka bent vieną iš išvardintų strateginių dokumentų, t. y. atitinka juose nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas:

Jeigu projektas atitinka programos „Bendroji nacionalinė mokslinių tyrimų ir mokslo bei verslo bendradarbiavimo programa“ tikslus ir uždavinius bei veiklų grupės „Nacionalinių atviros prieigos mokslinių tyrimų įrangos centrų kūrimas slėniuose“ nuostatas, jis atitinka šį kriterijų

ir

Jeigu projektas atitinka integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) „Santaka“ plėtros programos priedo 9 punkte nurodytą įgyvendinimo 1.1 priemonę „Pastatyti mokslinių laboratorijų pastatą, įrengti inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas“ arba 1.2 priemonę „Įkurti ir įrengti nacionalinių atviros prieigos mokslinių tyrimų laboratorijų, numatomų Slėnio proveržio kryptyse, technologinę infrastruktūrą“, arba 1.3 priemonę „Įkurti ir įrengti nacionalinio atviros prieigos Naujausių farmacijos ir sveikatos technologijų centro infrastruktūrą“, arba 1.4 priemonę „Įkurti ir įrengti nacionalinio atviros prieigos Ateities energetikos technologijų mokslo centro technologinę infrastruktūrą“ ir vykdytoją(-us), jis atitinka šį kriterijų

arba

Jeigu projektas atitinka integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) „Saulėtekis“ plėtros programos priedo 13 punkte nurodytą 1.1 įgyvendinimo priemonę „Pastatyti Nacionalinio fizinių ir technologijos mokslų centro pastatų kompleksą“ arba 1.2 priemonę „Įsigyti Nacionaliniam fizinių ir technologijos mokslų centrui skirtą atviros prieigos mokslo ir technologinę įrangą“, arba 1.3 priemonę „Pastatyti Vilniaus universiteto Lazerinių tyrimų centro pastato antstatą“, arba 1.4 priemonę „Įsigyti Nacionalinės ir tarptautinės prieigos daugiafunkcio itin trumpų impulsų lazerinio komplekso NAGLIS įrangą“, arba

 

 

 

 

1.5 priemonę „Įsigyti Vilniaus Gedimino technikos universiteto Civilinės inžinerijos centrui skirtą atviros prieigos mokslo ir technologinę įrangą“ ir vykdytoją(-us), jis atitinka šį kriterijų

arba

Jeigu projektas atitinka integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) „Santara“ plėtros programos priedo 11 punkte nurodytą 1.1 įgyvendinimo priemonę „Suprojektuoti ir pastatyti Jungtinio gyvybės mokslų centro mokslinių laboratorijų pastatą“ arba 1.2 priemonę „Įsigyti Jungtinio gyvybės mokslų centro laboratorijų įrangą“, arba 2.1 priemonę „Suprojektuoti ir pastatyti Jungtinio inovatyvios medicinos centro (išskyrus Vaizdinimo ir branduolinės medicinos tyrimų centrą) pastatą“, arba 2.2 priemonę „Įsigyti Jungtinio inovatyvios medicinos centro (išskyrus Vaizdinimo ir branduolinės medicinos tyrimų centrą) atviros prieigos laboratorijų įrangą“, arba 3.1 priemonę „Pastatyti Gamtos tyrimų centro mokslinių laboratorijų sekciją (ant esamų pamatų Vilniaus universiteto Ekologijos instituto pastate)“, arba 3.4 priemonę „Įsigyti Jungtinio gamtos tyrimų centro laboratorijų įrangą“, arba 4.1 priemonę „Įsigyti mokslinių tyrimų įrangą Informacinių technologijų atviros prieigos centrui“ arba 6.1 priemonę „Perkelti Vilniaus universiteto Medicinos fakultetą, Gamtos mokslų fakultetą ir atitinkamus studentų bendrabučius, taip pat dalį Matematikos ir informatikos fakulteto (iš patalpų Vilniuje, Naugarduko ir Šaltinių gatvėse) į Slėnį“ ir vykdytoją(-us), jis atitinka šį kriterijų

arba

Jeigu projektas atitinka Bendrosios nacionalinės kompleksinės programos tikslus ir uždavinius bei veiklos „2. Viešosios, technologinės ir informacinės MTEP infrastruktūros kūrimas, atnaujinimas (įskaitant studijų infrastruktūros kūrimą ir atnaujinimą mokslui imliuose ūkio subsektoriuose)“ nuostatas, jis atitinka šį kriterijų

 

 

 

 

ir (arba)

Jeigu projektas atitinka integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos Jūrinio sektoriaus plėtrai plėtros programos priedo IV skyriuje įvardintą 1 įgyvendinimo bendrąjį 1.1 uždavinį „Pastatyti mokslinių laboratorijų pastatą, įsigyti laboratorinės įrangos“ arba 1.3 bendrąjį uždavinį „Įsigyti moksliniams tyrimams atlikti ir aplinkai stebėti skirtus laivus ir tyrimų įrangą“, arba 2.2 bendrąjį uždavinį „Kurti ir atnaujinti mokomąsias laboratorijas“ ir vykdytoją(-us), jis atitinka šį kriterijų

arba Jeigu projektas atitinka integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) „Nemunas“ plėtros programos priedo 12 punkte nurodytą įgyvendinimo 1.1 priemonę „Sukurti valstybės mokslo instituto Agrarinių ir miškų mokslų centro infrastruktūrą“ arba 1.2 priemonę „Įsteigti Žemės ir miškų ūkio jungtinį tyrimų centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 1.3 priemonę „Įsteigti Miškų sektoriaus tyrimų, studijų ir plėtros centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 1.4 priemonę „Įsteigti Maisto mokslo ir technologijų centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 1.5 priemonę „Įsteigti Gyvūnų sveikatingumo ir gyvūninių žaliavų kokybės centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 1.6 priemonę „Įsteigti Gyvūnų mitybos ir biotechnologijų centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 1.7 priemonę „Įsteigti Augalų genetikos ir biotechnologijos centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 1.8 priemonę „Įsteigti Agroekologijos ir augalų biopotencialo mokslo ir studijų centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 1.9 priemonę „Įsteigti Biosistemų inžinerijos, biomasės energetikos ir vandens inžinerijos centrą ir sukurti jo infrastruktūrą“, arba 2.2 priemonę „Įgyvendinti mokslo ir studijų institucijų reorganizavimą“, arba 3.1 priemonę „Išplėsti studijų infrastruktūrą, agroinovacijų ekonomikos ir vadybos bei žemės ūkio mokslo, mokymo ir konsultavimo informacinių technologijų centrus Lietuvos žemės ūkio universitete“, arba

 

 

 

 

3.2 priemonę „Išplėsti studijų infrastruktūrą Lietuvos veterinarijos akademijoje“, arba 5.2 priemonę „Plėtoti MTEP veiklą, kurti ir atnaujinti jai skirtą technologinę ir informacinę infrastruktūrą“ ir vykdytoją(-us), jis atitinka šį kriterijų.

Paraiškos A dalies 1 ir 6 punktai

 

 

 

 

2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik projektų konkurso būdu atrenkamiems projektams).

Netaikoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.
 
Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 37 straipsnis nustato reikalavimą, kad veiksmų programų prioritetinės kryptys privalo turėti skaičiais išreikštus uždavinius ir tikslus (įgyvendinimo rodiklius), pagal kuriuos bus vertinama įgyvendinimo eiga ir išsikeltų tikslų ir uždavinių pasiekimas. Būtina įsitikinti, kad kiekvienas projektas prisideda ir kiek prisideda prie veiksmų programos tikslų (uždavinių) pasiekimo. Todėl kiekvienas projektas turi turėti savo kiekybiškai išreikštus tikslus ir uždavinius, kurie bus matuojami projekto produkto ir rezultatų rodikliais.

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo.

3.1.1. Projektas prisideda prie bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklių rodiklio pasiekimo.

 

Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Apraše numatomas finansuoti veiklas, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus Aprašo 20 punkte nurodytus, 2 priede aprašytus produkto ir rezultato rodiklius.

Paraiškos A dalies 12 punktas

 

 

 

 

 

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų išdava, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

Paraiškos A dalies 6 punktas

 

 

 

 

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

- yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

- išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

- pasiekiami, t. y. realūs;

- susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms;

- iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

Paraiškos A dalies 6 punktas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą. Darnus vystymasis yra vienas iš pagrindinių ES sanglaudos politikos principų. Darnaus vystymosi tikslas – užtikrinti ekonominių, socialinių ir aplinkosauginių aspektų sinergiją. Jis nustato būtinybę ekonomikos augimą derinti su aplinkos apsauga ir socialine plėtra. Šis kriterijus detalizuojamas remiantis Nacionaline darnaus vystymosi strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029; 2009, Nr. 121-5215).

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga).

Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą, atitinka Aprašo 16.1 punkte nurodytus reikalavimus.

Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai

Paraiškos B dalies 7 punktas

 

 

 

 

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).

 

 

 

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

 

 

 

 

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) (jei taikoma).

 

 

 

 

4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje (jei taikoma).

Netaikoma

 

 

 

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma).

Netaikoma

 

 

 

 

4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma).

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus. Lyčių lygybė yra horizontalioji sritis, todėl į ją privaloma atsižvelgti taip pat visais ES struktūrinės paramos etapais – užtikrinti moterų ir vyrų lygybę ir lyčių lygybės principo įgyvendinimą visose srityse ir nediskriminavimą dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, negalios, amžiaus arba seksualinės orientacijos gaunant paramą ir (arba) naudojantis jos rezultatais. Kriterijui detalizuoti rekomenduojama remtis šiais teisės aktais: Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymu (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, Nr. 76-2998); Europos Komisijos 2006-03-01 dokumentu Nr. COM(2006) 92 „Moterų ir vyrų lygybės gairės 2006–2010“ (angl. A roadmap for equality between women and men 2006–2010).

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą, atitinka Aprašo 16.2 punkte nurodytus reikalavimus.

Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai

 

 

 

 

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą.

5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo (jei taikoma).

Netaikoma

 

 

 

 

5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jei taikoma).

Netaikoma

 

 

 

 

5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus(jei taikoma).

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

Būtina įvertinti, ar projekto vykdytojas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavus projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar projekto veiklų plane realistiškai įvertino pirkimų vykdymo terminus; jei projekto vykdytojas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

Paraiškos B dalies 4 punktas

 

 

 

 

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) nustatyta tvarka, būtina įvertinti, ar: atsižvelgiant į projekto veiklas, būtinas poveikio aplinkai vertinimas; poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas, jei poveikio aplinkai vertinimas yra būtinas.

Paraiškos B dalies 7 punktas

 

 

 

 

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis.

Vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą, laikantis ten nustatytų reikalavimų). Taip pat vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus.

Paraiškos A dalis ir B dalies 1 punktas

 

 

 

 

6.2. Projektas suderinamas su sektorinių tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis (jeigu taikoma).

Papildomi reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą

7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Projektų finansavimo sąlygų apraše.

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) yra mokslo ir studijų institucijos arba įstaigos, kurių bent vienai iš dalyvių arba savininkų atstovauja mokslo ir studijų institucija, kurios atitinka Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Stebėsenos komitetas), patvirtintus bendruosius ir specialiuosius projektų atrankos kriterijus, įvardytus Aprašo 1 priedo 2.1.1 punkte.

Paraiškos A dalies 1, 3 ir 5 punktai

 

 

 

 

7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) turi teisę verstis projekte numatyta veikla.

Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai, jei teisė užsiimti projekte įvardinta veikla numatyta biudžetinės įstaigos įstatuose.

B dalies 9.2 punktas

 

 

 

 

7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu;

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus:

7.1.3.1 – Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai; įstaigos, kurių bent vienai iš dalyvių arba savininkų atstovauja mokslo ir studijų institucija, privalo pateikti pagrindžiančius dokumentus;

B dalies 9.3–9.4 punktai

7.1.3.2 – Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai; įstaigos, kurių bent vienai iš dalyvių arba savininkų atstovauja mokslo ir studijų institucija, privalo pateikti pagrindžiančius dokumentus;

B dalies 9.3–9.4 punktai

7.1.3.3 – Paraiškos A dalies 15 punktas


7.1.3.4–7.1.3.5 – Paraiškos B dalies 10 punktas

 

 

 

 

 

7.1.3.6. įmonėms, perkėlusioms gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra.

 

 

 

 

 

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma);

Netaikoma.

 

 

 

 

7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamai administravimo gebėjimų vykdyti projektą (pakankama komanda);

Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan.

Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 9.9 punktas (Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV)).

 

 

 

 

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus;

Būtina įsitikinti, kad:

projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.);

projekto trukmė ne ilgesnė kaip 48 mėnesiai, pagrindinės projekto veiklos fiziškai vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai); pateiktas investicijų projektas.

Paraiškos A dalies 7 punktas, B dalies 9.1 punktas

 

 

 

 

7.2.4. partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma);

Būtina įsitikinti, kad partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. kad partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę pagal projektą (pvz., turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.).

B dalies 9.5 punktas

 

 

 

 

7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

Papildomi reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius. Projekto finansavimo šaltinių užtikrinimas yra būtina sąlyga projektui įgyvendinti ir veiksmų programų tikslams pasiekti. Kadangi ES fondai padengia tik dalį projekto išlaidų, pareiškėjas turės užtikrinti likusią projekto finansavimo dalį (ES fondo maksimalūs ir minimalūs dydžiai nustatyti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 53–54 straipsniuose ir III priede, be to, finansavimo lėšų dalis mažinama projektams, iš kurių gaunamos pajamos, ir projektams, kuriems taikomas EB sutarties 87 straipsnis dėl valstybės pagalbos).

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas.

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

Pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo nuosavu indėliu, todėl kriterijus vertinamas teigiamai.

 

 

 

 

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

Būtina įsitikinti, ar: projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui.

Paraiškos A dalies 11 punktas ir B dalies 9.8 punktas (pareiškėjo ir (ar) partnerio raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo ir (ar) partnerio gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti).

 

 

 

 

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas.

Būtina įsitikinti, kad projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus

išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas.

Paraiškos A dalies 5 punktas, investicijų projektas

 

 

 

 

8.1.4. Projektas atitinka kitus Projektų Apraše nustatytus reikalavimus.

Papildomi reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. Naudojant ES struktūrinę paramą, bus siekiama, kad šios lėšos būtų naudojamos efektyviai, t. y. kad finansuojamas projektas duotų kuo didesnę ekonominę socialinę naudą ir finansavimo būtų skirta tiek, kiek būtina projektui įgyvendinti.

9.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas.

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė.

Aiškiai suformuluoti reikalavimai techniniam projekto sprendimui. Projektui pagrįsti svarstomos bent dviejų alternatyvų galimybės: „nulinė“ alternatyva (projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus.

Investicijų projektas arba Paraiškos B dalies 81 punktas

 

 

 

 

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos.

Skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis.

Paraiškos B dalies 6 punktas ir 9.11 punktas (projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 2 punkto c papunktis)

 

 

 

 

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis.

Taikoma tik projektams, finansuojamiems pagal Aprašo 5.1 ir 5.2 veiklas. Sąnaudų ir naudos analizės laikotarpis atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą laikotarpį; jei analizėje imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį.

Investicijų projektas

 

 

 

 

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma.

Taikoma tik projektams, finansuojamiems pagal Aprašo 5.1 ir 5.2 veiklas. Taikoma diskonto norma atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ rekomenduojamą normą; jei neatitinka, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą.

Investicijų projektas

 

 

 

 

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės.

Taikoma tik projektams, finansuojamiems pagal Aprašo 5.1 ir 5.2 veiklas. Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (FGDV, FVGN ir sąnaudų/naudos santykis). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis.

Investicijų projektas

 

 

 

 

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės.

Taikoma tik projektams, finansuojamiems pagal Aprašo 5.1 ir 5.2 veiklas. Ekonominiai rodikliai – ekonominė grynoji dabartinė vertė (angl. economic net present value) (ENPV), ekonominė grąžos norma (angl. Economic rate of return) (ERR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. benefit/cost ratio) apskaičiuoti tinkamai, remiamasi pagrįstomis socialinės ir ekonominės naudos ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis. Rodiklių reikšmės įrodo projekto ekonominį pagrįstumą, atsižvelgiant į projekto investicijas ir būsimas sąnaudas.

Investicijų projektas

 

 

 

 

9.1.7. Įvertintos rizikos.

Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai rodo, kad, esant rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos.

Investicijų projektas arba B dalies 82 punktas

 

 

 

 

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas (jei taikoma).

Netaikoma.

 

 

 

 

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo

reikalavimų atitikties taisyklėms, patvirtintoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse nustatytus reikalavimus.

Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 8 punktas, investicijų projektas

 

 

 

 

9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas.

Paraiškos A dalies 8 punktas, investicijų projektas

 

 

 

 

9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta.

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą.

Paraiškos A dalies 7 ir 9 punktai

 

 

 

 

9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas, tad laikoma, kad projektas atitinka reikalavimus.

 

 

 

 

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348; 2011, Nr. 78-3826) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus).

Netaikoma.

 

 

 

 

9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Netaikoma.

 

 

 

 

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: negaunama pajamų; gaunama pajamų, bet jų dydžio neįmanoma nustatyti iš anksto; gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto.

(Techninei paramai, taip pat jeigu projektui taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, įskaitant „de minimis“ pagalbą, bendrai finansuojamo iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų projekto išlaidų bendra suma neviršija 1 000 000 eurų arba bendrai finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų projekto veiklų, patenkančių į Europos regioninės plėtros fondo paramos sritį, tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, šis vertinimo teiginys (klausimas) gali būti netaikomas.)

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK parengtas „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“).

Paraiškos A dalies 10 punktas, B dalies 6 punktas ir 9.11 punktas (projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 6 punkto c papunktis).

Investicijų projektas

 

 

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

(Techninei paramai, taip pat jeigu projektui taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, įskaitant „de minimis“ pagalbą, bendrai finansuojamo iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų projekto išlaidų bendra suma neviršija 1 000 000 eurų arba bendrai finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų projekto veiklų, patenkančių į Europos regioninės plėtros fondo paramos sritį, tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, šis vertinimo teiginys (klausimas) gali būti netaikomas.)

Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

Paraiškos A dalies 10 punktas, investicijų projektas

 

 

 

 

 

_________________

 


 

2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra VP2-1.1-ŠMM-04-V priemonės „Bendrosios mokslo ir studijų infrastruktūros stiprinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2013 m. rugsėjo 10 d. įsakymo Nr. V-845

redakcija)

 

PRIEMONĖS „BENDROSIOS MOKSLO IR STUDIJŲ INFRASTRUKTŪROS STIPRINIMAS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ matavimo ir skaičiavimo metodika

 

RODIKLIO PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

Institucija arba juridinis asmuo, atsakingi už informacijos pateikimą įI ir (ar) tI ir (ar) vI

MATAVIMO VIENETAS

APSKAIČIAVIMO TIPAS

SKAIČIAVIMO BŪDAS

INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

Rezultato rodikliai

 

 

 

 

 

 

 

Sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai

Mokslinių tyrimų centrai – tai moksliniams tyrimams skirta viešojo sektoriaus institucinė, materiali ir informacijos išteklių, tinklų, darbo priemonių, instrumentų bei paslaugų infrastruktūra.

 

Mokslinių tyrimų centras sujungia aukšto lygio mokslinius centrus bei kompetencijos centrus.

 

Aukšto lygio mokslinių tyrimų centras – mokslinių tyrimų centras, telkiantis mokslininkus ir vykdantis fundamentinius mokslinius tyrimus, pripažįstamus tarptautiniu lygiu.

 

Kompetencijos centras – mokslinių tyrimų centras, telkiantis mokslininkus ir vykdantis mokslinius tyrimus, skirtus ūkio ir visuomenės poreikiams tenkinti.

 

Skaičiuojami sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai, kuriuose buvo sukurta ir (arba) atnaujinta materialinė bazė, technologinė ir informacinė infrastruktūra: pastatų (patalpų) rekonstrukcija, kapitalinis remontas, remontas, mokslinės įrangos, informacinių priemonių įsigijimas.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai atnaujinamas mokslinių tyrimų centras, sukuriant ir (arba) išplėtojant centro infrastruktūrą.

 

Projekto lygiu mokslinių tyrimų centras skaičiuojamas vieną kartą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojami sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai (vnt.).

Pirminiai šaltiniai: paslaugų (prekių) perdavimo–priėmimo aktai, atliktų techninės priežiūros darbų aktai, atliktų darbų aktai, pastato pripažinimo tinkamu naudoti aktai.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo pašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Bendros darbo vietos mokslinių tyrimų srityje

Darbo vieta – tai vieta, kurioje darbuotojas atlieka darbo funkcijas pagal nustatytą pareigybės aprašymą.

 

Darbo vietos mokslinių tyrimų srityje – tai mokslininkų ir kitų tyrėjų darbo vietos, apibrėžtos Lietuvos profesijų klasifikatoriuje (LPK-2005) 2 pozicijoje.

 

Bendros darbo vietos – tai nuolatinės ir laikinos darbo vietos.

 

Laikinos darbo vietos – tai darbo vietos, kurios yra sukurtos projekto veiklų įgyvendinimo metu.

 

Nuolatinės darbo vietos – tai darbo vietos, sukurtos projekto veiklų įgyvendinimo metu ir liekančios po projekto pabaigos.

 

Skaičiuojamos tiesiogiai projekto veiklų įgyvendinimo metu sukurtos bendros darbo vietos, skirtos mokslininkams ir kitiems tyrėjams.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai sukuriama nuolatinė arba laikina darbo vieta, skirta mokslininkui arba kitam tyrėjui.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos bendros darbo vietos mokslinių tyrimų srityje (vnt.).

Pirminiai šaltiniai: darbo sutartys, darbo sutarčių registravimo žurnalai.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Pasirašytos bendradarbiavimo sutartys tarp tyrimų institucijų ir labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių

Tyrimų institucijos – tai projekto vykdytojo arba partnerių institucijos, vykdančios mokslinius tyrimus ir (arba) eksperimentinės plėtros darbus.

 

Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ) – įmonės, apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).

 

Skaičiuojamos po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos per 1 metus tarp tyrimų institucijų ir MVĮ pasirašytos bendradarbiavimo sutartys.

 

Sutarčių objektais gali būti:

1) užsakymų iš ūkio subjektų vykdymas atliekant mokslinius tyrimus, kurių metu būtų naudojama projekto metu sukurta infrastruktūra; arba

2) projekto rezultatų komercializavimas, suteikiant galimybę MVĮ naudoti projekto metu sukurtą infrastruktūrą mokslinių tyrimų vykdymui.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos pasirašytos sutartys (vnt.).

Pirminiai šaltiniai: pasirašytos bendradarbiavimo sutartys.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto užbaigimo.

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą ir kas 1 metus po projekto pabaigos pagal ataskaitų po projekto užbaigimo teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Rodiklis laikomas pasiektu, kai per 1 metus po projekto pabaigos pasirašoma bendradarbiavimo sutartis tarp tyrimų institucijos, kuri gavo paramą (pasirašyta projekto finansavimo ir administravimo sutartis), ir MVĮ.

 

 

 

 

 

 

Sukurtos, atnaujintos ir (arba) įranga aprūpintos mokomosios laboratorijos (auditorijos)

Mokomoji laboratorija – tai mokymui(si) pritaikyta patalpa, kurioje studentai, mokslininkai ir kiti tyrėjai turi galimybę pagilinti teorines ir praktines žinias apie mokslinius tyrimus, technologinę plėtrą, inovacijas ir jų sklaidą.

 

Skaičiuojamos sukurtos, atnaujintos arba įranga aprūpintos mokomosios laboratorijos, kuriose buvo atliktas materialinės bazės ir (arba) technologinės ir informacinės infrastruktūros atnaujinimas: pastatų (patalpų) rekonstrukcija, kapitalinis remontas, remontas, mokslinės įrangos, informacinių priemonių įsigijimas.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai sukuriama, atnaujinama arba įranga aprūpinama mokomoji laboratorija, sukuriant ir (arba) išplėtojant laboratorijos infrastruktūrą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos sukurtos, atnaujintos arba įranga aprūpintos mokomosios laboratorijos (auditorijos) (vnt.).

Pirminiai šaltiniai: paslaugų (prekių) perdavimo–priėmimo aktai, pastato pripažinimo tinkamu naudoti aktai, naujo padalinio steigimo dokumentai arba dokumentai, patvirtinantys naujų funkcijų priskyrimą įstaigai arba padaliniui.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Sukurtos, atnaujintos ir (arba) įranga aprūpintos mokslinės laboratorijos

Mokslinė laboratorija – tai įstaiga, jos padalinys ir (arba) patalpa, skirta moksliniams tyrimams, eksperimentiniams bandymams, kalibravimo ar patikros darbams.

 

Skaičiuojamos sukurtos, atnaujintos arba įranga aprūpintos mokslinės laboratorijos, kuriose buvo atliktas materialinės bazės ir (arba) technologinės ir informacinės infrastruktūros atnaujinimas: pastatų (patalpų) rekonstrukcija, kapitalinis remontas, remontas, mokslinės įrangos, informacinių priemonių įsigijimas.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai sukuriama, atnaujinama arba įranga aprūpinama mokslinė laboratorija, sukuriant ir (arba) išplėtojant laboratorijos infrastruktūrą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos sukurtos, atnaujintos arba įranga aprūpintos mokslinės laboratorijos (vnt.).

Pirminiai šaltiniai: pastato pripažinimo tinkamu naudoti aktas, paslaugų, prekių arba darbų priėmimo–perdavimo aktai, naujo padalinio steigimo dokumentai arba dokumentai, patvirtinantys naujų funkcijų priskyrimą įstaigai arba padaliniui, galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Produkto rodikliai

 

 

 

 

 

 

 

MTTP bazės plėtros projektai

Projektas – tai ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.

 

MTTP bazės plėtros projektai – tai pagal veiksmų programos priemonę gavę paramą (pasirašytos projektų finansavimo ir administravimo sutartys) ir baigti įgyvendinti projektai.

 

Neįtraukiami projektai, skirti techninei dokumentacijai parengti.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojami

baigti įgyvendinti projektai (vnt.).

Pirminiai šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Parengti MTTP infrastruktūros dokumentacijos projektai, skirti MTTP bazės plėtrai

Projektai, skirti MTTP bazės plėtrai reikalingos dokumentacijos parengimui.

 

MTTP infrastruktūros dokumentacija – tai galimybių studijos, detalieji planai, techniniai projektai, poveikio aplinkai vertinimai, rekonstrukcijos projektai, investicijų projektai ir kita MTTP bazės plėtrai reikalinga dokumentacija.

 

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai yra parengtas bent vienas MTTP infrastruktūros dokumentacijos vienetas, skirtas MTTP bazės plėtrai, ir pateikiama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojami

parengti techniniai projektai (vnt.).

Pirminiai šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

 

_________________