LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTUI PRIE TEISINGUMO MINISTERIJOS PAVALDŽIŲ KAUNO, KLAIPĖDOS, PANEVĖŽIO, ŠIAULIŲ IR VILNIAUS REGIONŲ PATAISOS INSPEKCIJŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. spalio 29 d. Nr. 261
Vilnius
Vadovaudamasis Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto, patvirtinto Lietuvos Respublikos Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto patvirtinimo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 39-1088; 2003, Nr. 49-2158), 7 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso (Žin., 2000, Nr. 89-2741), Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 37-1341) ir Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso (Žin., 2002, Nr. 73-3084) nuostatas:
1. Tvirtinu pridedamus Kalėjimų departamentui prie Teisingumo ministerijos pavaldžių pataisos inspekcijų nuostatus:
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2002 m. sausio 22 d. įsakymą Nr. 16 „Dėl Kalėjimų departamentui prie Teisingumo ministerijos pavaldžių Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus regionų pataisos inspekcijų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 9-321).
3. Įpareigoju Kalėjimų departamentą prie Teisingumo ministerijos organizuoti šio įsakymo 1 punkte nurodytų pataisos inspekcijų nuostatų teisinės registracijos pakeitimus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
teisingumo ministro
2003 m. spalio 29 d. įsakymu
Nr. 261
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
KAUNO REGIONO PATAISOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Kalėjimų departamentas) Kauno regiono pataisos inspekcija (toliau vadinama – Kauno regiono PI arba inspekcija) yra Kalėjimų departamentui pavaldi valstybės įstaiga, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatytoje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje gyvenantiems asmenims vykdanti bausmes, nesusijusias su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimą, lygtinį paleidimą iš pataisos įstaigų, lygtinį atleidimą nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonę – nemokamus darbus ir padedanti asmenims, esantiems inspekcijos įskaitoje, integruotis į visuomenę.
2. Kauno regiono PI steigėjas yra Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
3. Kauno regiono PI savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Kalėjimų departamentui. Inspekcija gali Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gauti paramą.
5. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Teisingumo ministerija, Kalėjimų departamentas ir kitos finansinės kontrolės teisę turinčios valstybės institucijos.
6. Kauno regiono PI yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu: „Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos KAUNO REGIONO PATAISOS INSPEKCIJA“.
II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI
9. Kauno regiono PI vykdo šiuos uždavinius:
9.1. užtikrina teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
III. INSPEKCIJOS PERSONALAS
11. Pareigūnų tarnybą Kauno regiono PI reglamentuoja įstatymai, Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statutas (toliau vadinama – Statutas) ir kiti teisės aktai. Kauno regiono PI pareigūnams Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nuostatos taikomos tiek, kiek jų statuso nereglamentuoja Statutas. Kauno regiono PI pareigūnų darbo apmokėjimo tvarką reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas ir Statutas.
IV. INSPEKCIJOS VEIKLA
13. Kauno regiono PI vykdo šias funkcijas:
13.1. organizuoja teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
13.2. pagal kompetenciją organizuoja užsienio valstybių teismų priimtų nuosprendžių, nurodytų Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso 5 straipsnio 1 dalyje, vykdymą;
13.4. tvarko asmenų, nuteistų bausmėmis, nesusijusiomis su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), asmenų, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, asmenų, lygtinai paleistų iš pataisos įstaigų, lygtinai atleistų nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, asmenų, kuriems paskirta baudžiamojo poveikio priemonė – nemokami darbai, įskaitą, užtikrina jų asmens bylų ir kitų dokumentų tvarkymą ir atidavimą į archyvą;
13.5. kontroliuoja, ar nuteistieji, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, arba asmenys, lygtinai atleisti nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą arba lygtinai paleisti iš pataisos įstaigų, nedaro teisės pažeidimų;
13.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susitinka ir bendrauja su nuteistaisiais, tikslina informaciją apie jų gyvenamąją vietą;
13.7. taiko nuteistiesiems arba teikia teismui taikyti įstatymų nustatytas poveikio priemones už paskirtų įpareigojimų ar pareigų nevykdymą, draudimų nesilaikymą ir teisės pažeidimus, skiria nuteistiesiems įstatymų nustatytas paskatinimo priemones už dorą elgesį ir stropų darbą, pavyzdingą draudimų laikymąsi, įpareigojimų vykdymą;
13.9. dirba individualų darbą su Kauno regiono PI įskaitoje esančiais nuteistaisiais, atsižvelgdama į jų asmenybę, elgesį bausmės atlikimo metu ir kitas aplinkybes, bei informuoja juos apie jų teisinę padėtį;
13.10. vykdo Kalėjimų departamento direktoriaus ar Kauno regiono PI direktoriaus patvirtintas ir suderintas su Kalėjimų departamentu socialinės integracijos programas lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų asmenims ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.12. teikia asmeninę ir socialinę paramą Kauno regiono PI įskaitoje esantiems asmenims, atsižvelgdama į jų poreikius;
13.13. padeda įsidarbinti darbingiems lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.14. apibendrina ir analizuoja savo darbo rezultatus, teikia teisės aktų nustatytas statistikos ir kitas ataskaitas;
13.15. organizuoja asmenų, esančių Kauno regiono PI įskaitoje, ir į inspekciją besikreipiančių kitų asmenų priėmimą asmeniniais klausimais, pagal kompetenciją nagrinėja jų pasiūlymus, prašymus, pareiškimus ir skundus;
13.16. periodiškai apibendrina, analizuoja, prognozuoja ir planuoja savo tarnybinę, ūkinę ir finansinę veiklą, kaupia statistinę ir kitą informaciją;
13.18. rengia biudžetinės veiklos balansus, atlieka materialinių vertybių ir lėšų metines inventorizacijas;
13.20. parenka kandidatus įstaigos etatų sąrašuose patvirtintoms pareigybėms užimti, rūpinasi pareigūnų įvadiniu profesiniu ir fiziniu parengimu, dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimu, užtikrina jiems reikiamas darbo ir poilsio sąlygas;
V. INSPEKCIJOS STRUKTŪRA
14. Kauno regiono PI turi teritorines pataisos inspekcijas, kurios veikia vienos ar dviejų savivaldybių teritorijų ribose. Šios teritorinės pataisos inspekcijos veikia pagal Kauno regiono PI direktoriaus patvirtintus nuostatus.
15. Vadovaujantis Kalėjimų departamento direktoriaus nustatyta Kauno regiono PI struktūra ir šios inspekcijos direktoriaus įsakymu dėl veiklos sričių paskirstymo, sudaroma Kauno regiono PI valdymo schema.
VI. INSPEKCIJOS VALDYMAS
18. Kauno regiono PI direktorius:
18.2. veikia inspekcijos vardu ir atstovauja jai visose institucijose; jei reikia, dalį savo teisių perduoda jam pavaldiems pareigūnams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams;
18.4. organizuoja ir kontroliuoja visą Kauno regiono PI veiklą arba dalį šių funkcijų paveda kitiems pareigūnams;
18.5. atsako už Kauno regiono PI skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, inspekcijos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
18.6. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, duoda nurodymus, įpareigojimus pavaldiems pareigūnams ar kitiems valstybės tarnautojams, darbuotojams ir užtikrina jų vykdymo kontrolę;
18.8. organizuoja Kauno regiono PI veiklos planavimą, teikia Kalėjimų departamento direktoriui tvirtinti inspekcijos veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planus;
18.9. vadovauja Kauno regiono PI pareigūnų atestacijos ir kvalifikacijos vertinimo komisijoms, yra jų pirmininkas;
19. Kitas Kauno regiono PI direktoriaus pareigas, teises ir atsakomybę nustato kiti teisės aktai ir jo pareigybės aprašymas.
VII. INSPEKCIJOS BENDRADARBIAVIMAS
21. Kauno regiono PI, vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su Kalėjimų departamentu bei jam pavaldžiomis įstaigomis ir valstybės įmonėmis, pagal savo kompetenciją užmezga ryšius su kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis ir religinėmis bendruomenėmis, teikia policijai reikalingus duomenis asmenų, lygtinai paleistų iš laisvės atėmimo vietų ar nuteistų viešaisiais darbais, laisvės apribojimu, kurių buvimo vieta nežinoma, paieškai vykdyti.
VIII. INSPEKCIJOS TURTAS IR LĖŠOS
23. Kauno regiono PI valdo, naudoja ir disponuoja jai patikėjimo teise perduotu, įsigytu iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialiuoju, ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu įstatymų nustatyta tvarka.
24. Kauno regiono PI turtas negali būti parduotas, kitaip perleistas, įkeistas. Juo negalima laiduoti ar garantuoti kitų subjektų prievolės vykdymo.
25. Kauno regiono PI nereikalingas nematerialusis, ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, išskyrus nekilnojamąjį turtą, gali būti perduotas Kalėjimų departamentui pavaldžioms iš valstybės biudžeto išlaikomoms įstaigoms, o netinkamas naudoti turtas nurašomas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412) nustatyta tvarka. Nereikalingas nematerialusis ir ilgalaikis materialusis turtas patikėjimo teise perduodamas Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu, o nereikalingas trumpalaikis materialusis turtas – Kauno regiono PI direktoriaus įsakymu.
26. Kauno regiono PI lėšų šaltiniai yra:
27. Kauno regiono PI biudžeto ir kitos teisėtai gautos lėšos ir turtas gali būti naudojami tik šiuose nuostatuose nustatytai veiklai.
IX. INSPEKCIJOS STEIGIMAS, REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
teisingumo ministro
2003 m. spalio 29 d. įsakymu
Nr. 261
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
KLAIPĖDOS REGIONO PATAISOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Kalėjimų departamentas) Klaipėdos regiono pataisos inspekcija (toliau vadinama – Klaipėdos regiono PI arba inspekcija) yra Kalėjimų departamentui pavaldi valstybės įstaiga, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatytoje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje gyvenantiems asmenims vykdanti bausmes, nesusijusias su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimą, lygtinį paleidimą iš pataisos įstaigų, lygtinį atleidimą nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonę – nemokamus darbus ir padedanti asmenims, esantiems inspekcijos įskaitoje, integruotis į visuomenę.
2. Klaipėdos regiono PI steigėjas yra Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
3. Klaipėdos regiono PI savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Kalėjimų departamentui. Inspekcija gali Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gauti paramą.
5. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Teisingumo ministerija, Kalėjimų departamentas ir kitos finansinės kontrolės teisę turinčios valstybės institucijos.
6. Klaipėdos regiono PI yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu: „Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos KLAIPĖDOS REGIONO PATAISOS INSPEKCIJA“.
II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI
9. Klaipėdos regiono PI vykdo šiuos uždavinius:
9.1. užtikrina teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
III. INSPEKCIJOS PERSONALAS
11. Pareigūnų tarnybą Klaipėdos regiono PI reglamentuoja įstatymai, Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statutas (toliau vadinama – Statutas) ir kiti teisės aktai. Klaipėdos regiono PI pareigūnams Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nuostatos taikomos tiek, kiek jų statuso nereglamentuoja Statutas. Klaipėdos regiono PI pareigūnų darbo apmokėjimo tvarką reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas ir Statutas.
IV. INSPEKCIJOS VEIKLA
13. Klaipėdos regiono PI vykdo šias funkcijas:
13.1. organizuoja teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
13.2. pagal kompetenciją organizuoja užsienio valstybių teismų priimtų nuosprendžių, nurodytų Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso 5 straipsnio 1 dalyje, vykdymą;
13.4. tvarko asmenų, nuteistų bausmėmis, nesusijusiomis su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), asmenų, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, asmenų, lygtinai paleistų iš pataisos įstaigų, lygtinai atleistų nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, asmenų, kuriems paskirta baudžiamojo poveikio priemonė – nemokami darbai, įskaitą, užtikrina jų asmens bylų ir kitų dokumentų tvarkymą ir atidavimą į archyvą;
13.5. kontroliuoja, ar nuteistieji, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, arba asmenys, lygtinai atleisti nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą arba lygtinai paleisti iš pataisos įstaigų, nedaro teisės pažeidimų;
13.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susitinka ir bendrauja su nuteistaisiais, tikslina informaciją apie jų gyvenamąją vietą;
13.7. taiko nuteistiesiems arba teikia teismui taikyti įstatymų nustatytas poveikio priemones už paskirtų įpareigojimų ar pareigų nevykdymą, draudimų nesilaikymą ir teisės pažeidimus, skiria nuteistiesiems įstatymų nustatytas paskatinimo priemones už dorą elgesį ir stropų darbą, pavyzdingą draudimų laikymąsi, įpareigojimų vykdymą;
13.9. dirba individualų darbą su Klaipėdos regiono PI įskaitoje esančiais nuteistaisiais, atsižvelgdama į jų asmenybę, elgesį bausmės atlikimo metu ir kitas aplinkybes, bei informuoja juos apie jų teisinę padėtį;
13.10. vykdo Kalėjimų departamento direktoriaus ar Klaipėdos regiono PI direktoriaus patvirtintas ir suderintas su Kalėjimų departamentu socialinės integracijos programas lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų asmenims ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.12. teikia asmeninę ir socialinę paramą Klaipėdos regiono PI įskaitoje esantiems asmenims, atsižvelgdama į jų poreikius;
13.13. padeda įsidarbinti darbingiems lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.14. apibendrina ir analizuoja savo darbo rezultatus, teikia teisės aktų nustatytas statistikos ir kitas ataskaitas;
13.15. organizuoja asmenų, esančių Klaipėdos regiono PI įskaitoje, ir į inspekciją besikreipiančių kitų asmenų priėmimą asmeniniais klausimais, pagal kompetenciją nagrinėja jų pasiūlymus, prašymus, pareiškimus ir skundus;
13.16. periodiškai apibendrina, analizuoja, prognozuoja ir planuoja savo tarnybinę, ūkinę ir finansinę veiklą, kaupia statistinę ir kitą informaciją;
13.18. rengia biudžetinės veiklos balansus, atlieka materialinių vertybių ir lėšų metines inventorizacijas;
13.20. parenka kandidatus įstaigos etatų sąrašuose patvirtintoms pareigybėms užimti, rūpinasi pareigūnų įvadiniu profesiniu ir fiziniu parengimu, dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimu, užtikrina jiems reikiamas darbo ir poilsio sąlygas;
V. INSPEKCIJOS STRUKTŪRA
14. Klaipėdos regiono PI turi teritorines pataisos inspekcijas, kurios veikia vienos ar dviejų savivaldybių teritorijų ribose. Šios teritorinės pataisos inspekcijos veikia pagal Klaipėdos regiono PI direktoriaus patvirtintus nuostatus.
15. Vadovaujantis Kalėjimų departamento direktoriaus nustatyta Klaipėdos regiono PI struktūra ir šios inspekcijos direktoriaus įsakymu dėl veiklos sričių paskirstymo, sudaroma Klaipėdos regiono PI valdymo schema.
VI. INSPEKCIJOS VALDYMAS
18. Klaipėdos regiono PI direktorius:
18.2. veikia inspekcijos vardu ir atstovauja jai visose institucijose; jei reikia, dalį savo teisių perduoda jam pavaldiems pareigūnams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams;
18.4. organizuoja ir kontroliuoja visą Klaipėdos regiono PI veiklą arba dalį šių funkcijų paveda kitiems pareigūnams;
18.5. atsako už Klaipėdos regiono PI skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, inspekcijos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
18.6. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, duoda nurodymus, įpareigojimus pavaldiems pareigūnams ar kitiems valstybės tarnautojams, darbuotojams ir užtikrina jų vykdymo kontrolę;
18.7. tvirtina Klaipėdos regiono PI teritorinių pataisos inspekcijų nuostatus ir pareigybių aprašymus;
18.8. organizuoja Klaipėdos regiono PI veiklos planavimą, teikia Kalėjimų departamento direktoriui tvirtinti inspekcijos veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planus;
18.9. vadovauja Klaipėdos regiono PI pareigūnų atestacijos ir kvalifikacijos vertinimo komisijoms, yra jų pirmininkas;
19. Kitas Klaipėdos regiono PI direktoriaus pareigas, teises ir atsakomybę nustato kiti teisės aktai ir jo pareigybės aprašymas.
VII. INSPEKCIJOS BENDRADARBIAVIMAS
21. Klaipėdos regiono PI, vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su Kalėjimų departamentu bei jam pavaldžiomis įstaigomis ir valstybės įmonėmis, pagal savo kompetenciją užmezga ryšius su kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis ir religinėmis bendruomenėmis, teikia policijai reikalingus duomenis asmenų, lygtinai paleistų iš laisvės atėmimo vietų ar nuteistų viešaisiais darbais, laisvės apribojimu, kurių buvimo vieta nežinoma, paieškai vykdyti.
VIII. INSPEKCIJOS TURTAS IR LĖŠOS
23. Klaipėdos regiono PI valdo, naudoja ir disponuoja jai patikėjimo teise perduotu, įsigytu iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialiuoju, ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu įstatymų nustatyta tvarka.
24. Klaipėdos regiono PI turtas negali būti parduotas, kitaip perleistas, įkeistas. Juo negalima laiduoti ar garantuoti kitų subjektų prievolės vykdymo.
25. Klaipėdos regiono PI nereikalingas nematerialusis, ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, išskyrus nekilnojamąjį turtą, gali būti perduotas Kalėjimų departamentui pavaldžioms iš valstybės biudžeto išlaikomoms įstaigoms, o netinkamas naudoti turtas nurašomas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412) nustatyta tvarka. Nereikalingas nematerialusis ir ilgalaikis materialusis turtas patikėjimo teise perduodamas Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu, o nereikalingas trumpalaikis materialusis turtas – Klaipėdos regiono PI direktoriaus įsakymu.
26. Klaipėdos regiono PI lėšų šaltiniai yra:
27. Klaipėdos regiono PI biudžeto ir kitos teisėtai gautos lėšos ir turtas gali būti naudojami tik šiuose nuostatuose nustatytai veiklai.
IX. INSPEKCIJOS STEIGIMAS, REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
teisingumo ministro
2003 m. spalio 29 d. įsakymu
Nr. 261
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
PANEVĖŽIO REGIONO PATAISOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Kalėjimų departamentas) Panevėžio regiono pataisos inspekcija (toliau vadinama – Panevėžio regiono PI arba inspekcija) yra Kalėjimų departamentui pavaldi valstybės įstaiga, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatytoje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje gyvenantiems asmenims vykdanti bausmes, nesusijusias su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimą, lygtinį paleidimą iš pataisos įstaigų, lygtinį atleidimą nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonę – nemokamus darbus ir padedanti asmenims, esantiems inspekcijos įskaitoje, integruotis į visuomenę.
2. Panevėžio regiono PI steigėjas yra Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
3. Panevėžio regiono PI savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Kalėjimų departamentui. Inspekcija gali Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gauti paramą.
5. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Teisingumo ministerija, Kalėjimų departamentas ir kitos finansinės kontrolės teisę turinčios valstybės institucijos.
6. Panevėžio regiono PI yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu: „Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos PANEVĖŽIO REGIONO PATAISOS INSPEKCIJA“.
II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI
9. Panevėžio regiono PI vykdo šiuos uždavinius:
9.1. užtikrina teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
III. INSPEKCIJOS PERSONALAS
11. Pareigūnų tarnybą Panevėžio regiono PI reglamentuoja įstatymai, Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statutas (toliau vadinama – Statutas) ir kiti teisės aktai. Panevėžio regiono PI pareigūnams Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nuostatos taikomos tiek, kiek jų statuso nereglamentuoja Statutas. Panevėžio regiono PI pareigūnų darbo apmokėjimo tvarką reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas ir Statutas.
IV. INSPEKCIJOS VEIKLA
13. Panevėžio regiono PI vykdo šias funkcijas:
13.1. organizuoja teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
13.2. pagal kompetenciją organizuoja užsienio valstybių teismų priimtų nuosprendžių, nurodytų Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso 5 straipsnio 1 dalyje, vykdymą;
13.4. tvarko asmenų, nuteistų bausmėmis, nesusijusiomis su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), asmenų, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, asmenų, lygtinai paleistų iš pataisos įstaigų, lygtinai atleistų nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, asmenų, kuriems paskirta baudžiamojo poveikio priemonė – nemokami darbai, įskaitą, užtikrina jų asmens bylų ir kitų dokumentų tvarkymą ir atidavimą į archyvą;
13.5. kontroliuoja, ar nuteistieji, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, arba asmenys, lygtinai atleisti nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą arba lygtinai paleisti iš pataisos įstaigų, nedaro teisės pažeidimų;
13.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susitinka ir bendrauja su nuteistaisiais, tikslina informaciją apie jų gyvenamąją vietą;
13.7. taiko nuteistiesiems arba teikia teismui taikyti įstatymų nustatytas poveikio priemones už paskirtų įpareigojimų ar pareigų nevykdymą, draudimų nesilaikymą ir teisės pažeidimus, skiria nuteistiesiems įstatymų nustatytas paskatinimo priemones už dorą elgesį ir stropų darbą, pavyzdingą draudimų laikymąsi, įpareigojimų vykdymą;
13.9. dirba individualų darbą su Panevėžio regiono PI įskaitoje esančiais nuteistaisiais, atsižvelgdama į jų asmenybę, elgesį bausmės atlikimo metu ir kitas aplinkybes, bei informuoja juos apie jų teisinę padėtį;
13.10. vykdo Kalėjimų departamento direktoriaus ar Panevėžio regiono PI direktoriaus patvirtintas ir suderintas su Kalėjimų departamentu socialinės integracijos programas lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų asmenims ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.12. teikia asmeninę ir socialinę paramą Panevėžio regiono PI įskaitoje esantiems asmenims, atsižvelgdama į jų poreikius;
13.13. padeda įsidarbinti darbingiems lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.14. apibendrina ir analizuoja savo darbo rezultatus, teikia teisės aktų nustatytas statistikos ir kitas ataskaitas;
13.15. organizuoja asmenų, esančių Panevėžio regiono PI įskaitoje, ir į inspekciją besikreipiančių kitų asmenų priėmimą asmeniniais klausimais, pagal kompetenciją nagrinėja jų pasiūlymus, prašymus, pareiškimus ir skundus;
13.16. periodiškai apibendrina, analizuoja, prognozuoja ir planuoja savo tarnybinę, ūkinę ir finansinę veiklą, kaupia statistinę ir kitą informaciją;
13.18. rengia biudžetinės veiklos balansus, atlieka materialinių vertybių ir lėšų metines inventorizacijas;
13.20. parenka kandidatus įstaigos etatų sąrašuose patvirtintoms pareigybėms užimti, rūpinasi pareigūnų įvadiniu profesiniu ir fiziniu parengimu, dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimu, užtikrina jiems reikiamas darbo ir poilsio sąlygas;
V. INSPEKCIJOS STRUKTŪRA
14. Panevėžio regiono PI turi teritorines pataisos inspekcijas, kurios veikia vienos ar dviejų savivaldybių teritorijų ribose. Šios teritorinės pataisos inspekcijos veikia pagal Panevėžio regiono PI direktoriaus patvirtintus nuostatus.
15. Vadovaujantis Kalėjimų departamento direktoriaus nustatyta Panevėžio regiono PI struktūra ir šios inspekcijos direktoriaus įsakymu dėl veiklos sričių paskirstymo, sudaroma Panevėžio regiono PI valdymo schema.
VI. INSPEKCIJOS VALDYMAS
18. Panevėžio regiono PI direktorius:
18.2. veikia inspekcijos vardu ir atstovauja jai visose institucijose; jei reikia, dalį savo teisių perduoda jam pavaldiems pareigūnams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams;
18.4. organizuoja ir kontroliuoja visą Panevėžio regiono PI veiklą arba dalį šių funkcijų paveda kitiems pareigūnams;
18.5. atsako už Panevėžio regiono PI skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, inspekcijos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
18.6. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, duoda nurodymus, įpareigojimus pavaldiems pareigūnams ar kitiems valstybės tarnautojams, darbuotojams ir užtikrina jų vykdymo kontrolę;
18.7. tvirtina Panevėžio regiono PI teritorinių pataisos inspekcijų nuostatus ir pareigybių aprašymus;
18.8. organizuoja Panevėžio regiono PI veiklos planavimą, teikia Kalėjimų departamento direktoriui tvirtinti inspekcijos veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planus;
18.9. vadovauja Panevėžio regiono PI pareigūnų atestacijos ir kvalifikacijos vertinimo komisijoms, yra jų pirmininkas;
19. Kitas Panevėžio regiono PI direktoriaus pareigas, teises ir atsakomybę nustato kiti teisės aktai ir jo pareigybės aprašymas.
VII. INSPEKCIJOS BENDRADARBIAVIMAS
21. Panevėžio regiono PI, vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su Kalėjimų departamentu bei jam pavaldžiomis įstaigomis ir valstybės įmonėmis, pagal savo kompetenciją užmezga ryšius su kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis ir religinėmis bendruomenėmis, teikia policijai reikalingus duomenis asmenų, lygtinai paleistų iš laisvės atėmimo vietų ar nuteistų viešaisiais darbais, laisvės apribojimu, kurių buvimo vieta nežinoma, paieškai vykdyti.
VIII. INSPEKCIJOS TURTAS IR LĖŠOS
23. Panevėžio regiono PI valdo, naudoja ir disponuoja jai patikėjimo teise perduotu, įsigytu iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialiuoju, ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu įstatymų nustatyta tvarka.
24. Panevėžio regiono PI turtas negali būti parduotas, kitaip perleistas, įkeistas. Juo negalima laiduoti ar garantuoti kitų subjektų prievolės vykdymo.
25. Panevėžio regiono PI nereikalingas nematerialusis, ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, išskyrus nekilnojamąjį turtą, gali būti perduotas Kalėjimų departamentui pavaldžioms iš valstybės biudžeto išlaikomoms įstaigoms, o netinkamas naudoti turtas nurašomas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412) nustatyta tvarka. Nereikalingas nematerialusis ir ilgalaikis materialusis turtas patikėjimo teise perduodamas Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu, o nereikalingas trumpalaikis materialusis turtas – Panevėžio regiono PI direktoriaus įsakymu.
26. Panevėžio regiono PI lėšų šaltiniai yra:
27. Panevėžio regiono PI biudžeto ir kitos teisėtai gautos lėšos ir turtas gali būti naudojami tik šiuose nuostatuose nustatytai veiklai.
IX. INSPEKCIJOS STEIGIMAS, REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
teisingumo ministro
2003 m. spalio 29 d. įsakymu
Nr. 261
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
ŠIAULIŲ REGIONO PATAISOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Kalėjimų departamentas) Šiaulių regiono pataisos inspekcija (toliau vadinama – Šiaulių regiono PI arba inspekcija) yra Kalėjimų departamentui pavaldi valstybės įstaiga, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatytoje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje gyvenantiems asmenims vykdanti bausmes, nesusijusias su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimą, lygtinį paleidimą iš pataisos įstaigų, lygtinį atleidimą nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonę – nemokamus darbus ir padedanti asmenims, esantiems inspekcijos įskaitoje, integruotis į visuomenę.
2. Šiaulių regiono PI steigėjas yra Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
3. Šiaulių regiono PI savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Kalėjimų departamentui. Inspekcija gali Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gauti paramą.
5. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Teisingumo ministerija, Kalėjimų departamentas ir kitos finansinės kontrolės teisę turinčios valstybės institucijos.
6. Šiaulių regiono PI yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu: „Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ŠIAULIŲ REGIONO PATAISOS INSPEKCIJA“.
II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI
9. Šiaulių regiono PI vykdo šiuos uždavinius:
9.1. užtikrina teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
III. INSPEKCIJOS PERSONALAS
11. Pareigūnų tarnybą Šiaulių regiono PI reglamentuoja įstatymai, Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statutas (toliau vadinama – Statutas) ir kiti teisės aktai. Šiaulių regiono PI pareigūnams Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nuostatos taikomos tiek, kiek jų statuso nereglamentuoja Statutas. Šiaulių regiono PI pareigūnų darbo apmokėjimo tvarką reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas ir Statutas.
IV. INSPEKCIJOS VEIKLA
13. Šiaulių regiono PI vykdo šias funkcijas:
13.1. organizuoja teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
13.2. pagal kompetenciją organizuoja užsienio valstybių teismų priimtų nuosprendžių, nurodytų Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso 5 straipsnio 1 dalyje, vykdymą;
13.4. tvarko asmenų, nuteistų bausmėmis, nesusijusiomis su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), asmenų, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, asmenų, lygtinai paleistų iš pataisos įstaigų, lygtinai atleistų nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, asmenų, kuriems paskirta baudžiamojo poveikio priemonė – nemokami darbai, įskaitą, užtikrina jų asmens bylų ir kitų dokumentų tvarkymą ir atidavimą į archyvą;
13.5. kontroliuoja, ar nuteistieji, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, arba asmenys, lygtinai atleisti nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą arba lygtinai paleisti iš pataisos įstaigų, nedaro teisės pažeidimų;
13.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susitinka ir bendrauja su nuteistaisiais, tikslina informaciją apie jų gyvenamąją vietą;
13.7. taiko nuteistiesiems arba teikia teismui taikyti įstatymų nustatytas poveikio priemones už paskirtų įpareigojimų ar pareigų nevykdymą, draudimų nesilaikymą ir teisės pažeidimus, skiria nuteistiesiems įstatymų nustatytas paskatinimo priemones už dorą elgesį ir stropų darbą, pavyzdingą draudimų laikymąsi, įpareigojimų vykdymą;
13.9. dirba individualų darbą su Šiaulių regiono PI įskaitoje esančiais nuteistaisiais, atsižvelgdama į jų asmenybę, elgesį bausmės atlikimo metu ir kitas aplinkybes, bei informuoja juos apie jų teisinę padėtį;
13.10. vykdo Kalėjimų departamento direktoriaus ar Šiaulių regiono PI direktoriaus patvirtintas ir suderintas su Kalėjimų departamentu socialinės integracijos programas lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų asmenims ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.12. teikia asmeninę ir socialinę paramą Šiaulių regiono PI įskaitoje esantiems asmenims, atsižvelgdama į jų poreikius;
13.13. padeda įsidarbinti darbingiems lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.14. apibendrina ir analizuoja savo darbo rezultatus, teikia teisės aktų nustatytas statistikos ir kitas ataskaitas;
13.15. organizuoja asmenų, esančių Šiaulių regiono PI įskaitoje, ir į inspekciją besikreipiančių kitų asmenų priėmimą asmeniniais klausimais, pagal kompetenciją nagrinėja jų pasiūlymus, prašymus, pareiškimus ir skundus;
13.16. periodiškai apibendrina, analizuoja, prognozuoja ir planuoja savo tarnybinę, ūkinę ir finansinę veiklą, kaupia statistinę ir kitą informaciją;
13.18. rengia biudžetinės veiklos balansus, atlieka materialinių vertybių ir lėšų metines inventorizacijas;
13.20. parenka kandidatus įstaigos etatų sąrašuose patvirtintoms pareigybėms užimti, rūpinasi pareigūnų įvadiniu profesiniu ir fiziniu parengimu, dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimu, užtikrina jiems reikiamas darbo ir poilsio sąlygas;
V. INSPEKCIJOS STRUKTŪRA
14. Šiaulių regiono PI turi teritorines pataisos inspekcijas, kurios veikia vienos ar dviejų savivaldybių teritorijų ribose. Šios teritorinės pataisos inspekcijos veikia pagal Šiaulių regiono PI direktoriaus patvirtintus nuostatus.
15. Vadovaujantis Kalėjimų departamento direktoriaus nustatyta Šiaulių regiono PI struktūra ir šios inspekcijos direktoriaus įsakymu dėl veiklos sričių paskirstymo, sudaroma Šiaulių regiono PI valdymo schema.
VI. INSPEKCIJOS VALDYMAS
18. Šiaulių regiono PI direktorius:
18.2. veikia inspekcijos vardu ir atstovauja jai visose institucijose; jei reikia, dalį savo teisių perduoda jam pavaldiems pareigūnams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams;
18.4. organizuoja ir kontroliuoja visą Šiaulių regiono PI veiklą arba dalį šių funkcijų paveda kitiems pareigūnams;
18.5. atsako už Šiaulių regiono PI skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, inspekcijos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
18.6. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, duoda nurodymus, įpareigojimus pavaldiems pareigūnams ar kitiems valstybės tarnautojams, darbuotojams ir užtikrina jų vykdymo kontrolę;
18.7. tvirtina Šiaulių regiono PI teritorinių pataisos inspekcijų nuostatus ir pareigybių aprašymus;
18.8. organizuoja Šiaulių regiono PI veiklos planavimą, teikia Kalėjimų departamento direktoriui tvirtinti inspekcijos veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planus;
18.9. vadovauja Šiaulių regiono PI pareigūnų atestacijos ir kvalifikacijos vertinimo komisijoms, yra jų pirmininkas;
19. Kitas Šiaulių regiono PI direktoriaus pareigas, teises ir atsakomybę nustato kiti teisės aktai ir jo pareigybės aprašymas.
VII. INSPEKCIJOS BENDRADARBIAVIMAS
21. Šiaulių regiono PI, vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su Kalėjimų departamentu bei jam pavaldžiomis įstaigomis ir valstybės įmonėmis, pagal savo kompetenciją užmezga ryšius su kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis ir religinėmis bendruomenėmis, teikia policijai reikalingus duomenis asmenų, lygtinai paleistų iš laisvės atėmimo vietų ar nuteistų viešaisiais darbais, laisvės apribojimu, kurių buvimo vieta nežinoma, paieškai vykdyti.
VIII. INSPEKCIJOS TURTAS IR LĖŠOS
23. Šiaulių regiono PI valdo, naudoja ir disponuoja jai patikėjimo teise perduotu, įsigytu iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialiuoju, ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu įstatymų nustatyta tvarka.
24. Šiaulių regiono PI turtas negali būti parduotas, kitaip perleistas, įkeistas. Juo negalima laiduoti ar garantuoti kitų subjektų prievolės vykdymo.
25. Šiaulių regiono PI nereikalingas nematerialusis, ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, išskyrus nekilnojamąjį turtą, gali būti perduotas Kalėjimų departamentui pavaldžioms iš valstybės biudžeto išlaikomoms įstaigoms, o netinkamas naudoti turtas nurašomas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412) nustatyta tvarka. Nereikalingas nematerialusis ir ilgalaikis materialusis turtas patikėjimo teise perduodamas Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu, o nereikalingas trumpalaikis materialusis turtas – Šiaulių regiono PI direktoriaus įsakymu.
26. Šiaulių regiono PI lėšų šaltiniai yra:
27. Šiaulių regiono PI biudžeto ir kitos teisėtai gautos lėšos ir turtas gali būti naudojami tik šiuose nuostatuose nustatytai veiklai.
IX. INSPEKCIJOS STEIGIMAS, REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
teisingumo ministro
2003 m. spalio 29 d. įsakymu
Nr. 261
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
VILNIAUS REGIONO PATAISOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Kalėjimų departamentas) Vilniaus regiono pataisos inspekcija (toliau vadinama – Vilniaus regiono PI arba inspekcija) yra Kalėjimų departamentui pavaldi valstybės įstaiga, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatytoje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje gyvenantiems asmenims vykdanti bausmes, nesusijusias su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimą, lygtinį paleidimą iš pataisos įstaigų, lygtinį atleidimą nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonę – nemokamus darbus ir padedanti asmenims, esantiems inspekcijos įskaitoje, integruotis į visuomenę.
2. Vilniaus regiono PI steigėjas yra Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
3. Vilniaus regiono PI savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Kalėjimų departamentui. Inspekcija gali Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gauti paramą.
5. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Teisingumo ministerija, Kalėjimų departamentas ir kitos finansinės kontrolės teisę turinčios valstybės institucijos.
6. Vilniaus regiono PI yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu: „Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos VILNIAUS REGIONO PATAISOS INSPEKCIJA“.
II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI
9. Vilniaus regiono PI vykdo šiuos uždavinius:
9.1. užtikrina teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
III. INSPEKCIJOS PERSONALAS
11. Pareigūnų tarnybą Vilniaus regiono PI reglamentuoja įstatymai, Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statutas (toliau vadinama – Statutas) ir kiti teisės aktai. Vilniaus regiono PI pareigūnams Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nuostatos taikomos tiek, kiek jų statuso nereglamentuoja Statutas. Vilniaus regiono PI pareigūnų darbo apmokėjimo tvarką reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas ir Statutas.
IV. INSPEKCIJOS VEIKLA
13. Vilniaus regiono PI vykdo šias funkcijas:
13.1. organizuoja teismų nuosprendžių ir nutarčių dėl bausmių, nesusijusių su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), bausmės vykdymo atidėjimo, lygtinio paleidimo iš pataisos įstaigų, lygtinio atleidimo nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, baudžiamojo poveikio priemonės – nemokamų darbų vykdymą;
13.2. pagal kompetenciją organizuoja užsienio valstybių teismų priimtų nuosprendžių, nurodytų Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso 5 straipsnio 1 dalyje, vykdymą;
13.4. tvarko asmenų, nuteistų bausmėmis, nesusijusiomis su laisvės atėmimu (išskyrus turtinių teisių apribojimo bausmes), asmenų, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, asmenų, lygtinai paleistų iš pataisos įstaigų, lygtinai atleistų nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą, asmenų, kuriems paskirta baudžiamojo poveikio priemonė – nemokami darbai, įskaitą, užtikrina jų asmens bylų ir kitų dokumentų tvarkymą ir atidavimą į archyvą;
13.5. kontroliuoja, ar nuteistieji, kuriems bausmės vykdymas atidėtas, arba asmenys, lygtinai atleisti nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą arba lygtinai paleisti iš pataisos įstaigų, nedaro teisės pažeidimų;
13.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susitinka ir bendrauja su nuteistaisiais, tikslina informaciją apie jų gyvenamąją vietą;
13.7. taiko nuteistiesiems arba teikia teismui taikyti įstatymų nustatytas poveikio priemones už paskirtų įpareigojimų ar pareigų nevykdymą, draudimų nesilaikymą ir teisės pažeidimus, skiria nuteistiesiems įstatymų nustatytas paskatinimo priemones už dorą elgesį ir stropų darbą, pavyzdingą draudimų laikymąsi, įpareigojimų vykdymą;
13.9. dirba individualų darbą su Vilniaus regiono PI įskaitoje esančiais nuteistaisiais, atsižvelgdama į jų asmenybę, elgesį bausmės atlikimo metu ir kitas aplinkybes, bei informuoja juos apie jų teisinę padėtį;
13.10. vykdo Kalėjimų departamento direktoriaus ar Vilniaus regiono PI direktoriaus patvirtintas ir suderintas su Kalėjimų departamentu socialinės integracijos programas lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų asmenims ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.12. teikia asmeninę ir socialinę paramą Vilniaus regiono PI įskaitoje esantiems asmenims, atsižvelgdama į jų poreikius;
13.13. padeda įsidarbinti darbingiems lygtinai paleistiems iš pataisos įstaigų ir lygtinai atleistiems nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenims;
13.14. apibendrina ir analizuoja savo darbo rezultatus, teikia teisės aktų nustatytas statistikos ir kitas ataskaitas;
13.15. organizuoja asmenų, esančių Vilniaus regiono PI įskaitoje, ir į inspekciją besikreipiančių kitų asmenų priėmimą asmeniniais klausimais, pagal kompetenciją nagrinėja jų pasiūlymus, prašymus, pareiškimus ir skundus;
13.16. periodiškai apibendrina, analizuoja, prognozuoja ir planuoja savo tarnybinę, ūkinę ir finansinę veiklą, kaupia statistinę ir kitą informaciją;
13.18. rengia biudžetinės veiklos balansus, atlieka materialinių vertybių ir lėšų metines inventorizacijas;
13.20. parenka kandidatus įstaigos etatų sąrašuose patvirtintoms pareigybėms užimti, rūpinasi pareigūnų įvadiniu profesiniu ir fiziniu parengimu, dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimu, užtikrina jiems reikiamas darbo ir poilsio sąlygas;
V. INSPEKCIJOS STRUKTŪRA
14. Vilniaus regiono PI turi teritorines pataisos inspekcijas, kurios veikia vienos ar dviejų savivaldybių teritorijų ribose. Šios teritorinės pataisos inspekcijos veikia pagal Vilniaus regiono PI direktoriaus patvirtintus nuostatus.
15. Vadovaujantis Kalėjimų departamento direktoriaus nustatyta Vilniaus regiono PI struktūra ir šios inspekcijos direktoriaus įsakymu dėl veiklos sričių paskirstymo, sudaroma Vilniaus regiono PI valdymo schema.
VI. INSPEKCIJOS VALDYMAS
18. Vilniaus regiono PI direktorius:
18.2. veikia inspekcijos vardu ir atstovauja jai visose institucijose; jei reikia, dalį savo teisių perduoda jam pavaldiems pareigūnams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams;
18.4. organizuoja ir kontroliuoja visą Vilniaus regiono PI veiklą arba dalį šių funkcijų paveda kitiems pareigūnams;
18.5. atsako už Vilniaus regiono PI skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, inspekcijos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
18.6. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, duoda nurodymus, įpareigojimus pavaldiems pareigūnams ar kitiems valstybės tarnautojams, darbuotojams ir užtikrina jų vykdymo kontrolę;
18.7. tvirtina Vilniaus regiono PI teritorinių pataisos inspekcijų nuostatus ir pareigybių aprašymus;
18.8. organizuoja Vilniaus regiono PI veiklos planavimą, teikia Kalėjimų departamento direktoriui tvirtinti inspekcijos veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planus;
18.9. vadovauja Vilniaus regiono PI pareigūnų atestacijos ir kvalifikacijos vertinimo komisijoms, yra jų pirmininkas;
19. Kitas Vilniaus regiono PI direktoriaus pareigas, teises ir atsakomybę nustato kiti teisės aktai ir jo pareigybės aprašymas.
VII. INSPEKCIJOS BENDRADARBIAVIMAS
21. Vilniaus regiono PI, vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su Kalėjimų departamentu bei jam pavaldžiomis įstaigomis ir valstybės įmonėmis, pagal savo kompetenciją užmezga ryšius su kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis ir religinėmis bendruomenėmis, teikia policijai reikalingus duomenis asmenų, lygtinai paleistų iš laisvės atėmimo vietų ar nuteistų viešaisiais darbais, laisvės apribojimu, kurių buvimo vieta nežinoma, paieškai vykdyti.
VIII. INSPEKCIJOS TURTAS IR LĖŠOS
23. Vilniaus regiono PI valdo, naudoja ir disponuoja jai patikėjimo teise perduotu, įsigytu iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialiuoju, ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu įstatymų nustatyta tvarka.
24. Vilniaus regiono PI turtas negali būti parduotas, kitaip perleistas, įkeistas. Juo negalima laiduoti ar garantuoti kitų subjektų prievolės vykdymo.
25. Vilniaus regiono PI nereikalingas nematerialusis, ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, išskyrus nekilnojamąjį turtą, gali būti perduotas Kalėjimų departamentui pavaldžioms iš valstybės biudžeto išlaikomoms įstaigoms, o netinkamas naudoti turtas nurašomas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412) nustatyta tvarka. Nereikalingas nematerialusis ir ilgalaikis materialusis turtas patikėjimo teise perduodamas Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu, o nereikalingas trumpalaikis materialusis turtas – Vilniaus regiono PI direktoriaus įsakymu.
26. Vilniaus regiono PI lėšų šaltiniai yra:
27. Vilniaus regiono PI biudžeto ir kitos teisėtai gautos lėšos ir turtas gali būti naudojami tik šiuose nuostatuose nustatytai veiklai.
IX. INSPEKCIJOS STEIGIMAS, REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS