LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2004 M. BALANDŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. V-232 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. birželio 29 d. Nr. V-528
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-232 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 61-2195, Nr. 150-5462; 2005, Nr. 101-3758; 2006, Nr. 79-3133, Nr. 133-5038; 2007, Nr. 19-748, Nr. 110-4516; 2008, Nr. 38-1395, Nr. 76-3031, Nr. 145-5856; 2009, Nr. 2-35):
1.1. Išdėstau 4 punktą taip:
„4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja ministras arba pagal kompetenciją jo pavedimu viceministras, ministerijos kancleris ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas.“
1.2. Išdėstau 5 punktą taip:
„5. Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis ir tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių, priklausančių ministerijos kompetencijai, įgyvendinimą. Ministras koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą. Taip pat ministras koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą, jei šių funkcijų nepaveda viceministrams ir ministerijos kancleriui ir jei įstatymai nenustato kitaip.“
1.4. Išdėstau 9.7 punktą taip:
1.5. Įrašau 10 punkto pirmojoje pastraipoje vietoje skaičių, žodžių ir ženklų „2005, Nr. 146-5328“ skaičius, žodžius ir ženklus „2009, Nr. 49-1961“.
1.7. Papildau šiuo 111 punktu:
1.8. Išdėstau 12 punktą taip:
„12. Ministerija turi savo administraciją.
Ministerijos administracijai vadovauja ministerijos kancleris. Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas arba dalį jo funkcijų ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal savo kompetenciją priima potvarkius.“
1.9. Išdėstau 16 punktą taip:
1.10. Išdėstau 19 punktą taip:
„19. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika ir derinamais su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), kitais strateginio planavimo dokumentais. Sutrumpintiems ministerijos strateginiams veiklos planams pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Ministerijos strateginiai veiklos planai skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje.
Ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja ministerijos kancleris.
Einamųjų metų Sveikatos apsaugos ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų kasmetinį suvestinį darbo planą iki kovo 30 d. pagal nustatytą plano formą (3 priedas) parengia Sveikatos politikos ir ekonomikos departamento Strateginio planavimo skyrius. Planą tvirtina ministras įsakymu. Sveikatos apsaugos ministerijos administracijos padaliniai bei pavaldžios įstaigos informaciją plano rengimui Sveikatos politikos ir ekonomikos departamento Strateginio planavimo skyriui pateikia iki vasario 15 dienos. Plane numatytų priemonių įgyvendinimo terminų koregavimo procedūros atliekamos pagal poreikį.“
1.11. Išdėstau 20 punktą taip:
„20. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, padalinių vadovų, įstaigų prie ministerijos vadovų ir kitų ministro pakviestų asmenų kiekvieną savaitę nustatytu laiku vykstančiuose pasitarimuose. Pasitarimo darbotvarkę, suderinęs su ministru, parengia ministerijos kancleris pagal pasitarime dalyvausiančių asmenų pasiūlytus klausimus. Pasitarimo dalyviai į darbotvarkę siūlomus įtraukti klausimus ministerijos kancleriui paprastai turi pateikti ne vėliau kaip 24 valandos iki pasitarimo. Į pasitarimo darbotvarkę paprastai įtraukiami tik tie klausimai, dėl kurių yra pateikiama visa sprendimui priimti reikalinga medžiaga, o sprendimo projektas pavizuotas jį parengusių asmenų. Jei pasiūlytas klausimas į darbotvarkę neįtrauktas, jį pateikusiam asmeniui gali būti siūloma kalbėti dėl darbotvarkės. Pasitarimuose, esant bendram sutarimui, gali būti svarstomi ir klausimai, nustatyta tvarka neįtraukti į darbotvarkę. Už protokolų rašymą atsakingi darbuotojai, tvarkantys ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio dokumentus.
Kartą savaitėje politiniams – strateginiams bei einamiesiems ministerijos veiklos klausimams aptarti organizuojami ministro ir jo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pasitarimai, į kuriuos gali būti kviečiamas ministerijos kancleris. Už protokolų rašymą atsakingi darbuotojai, tvarkantys ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio dokumentus.
Viceministrai, ministerijos kancleris gali organizuoti padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais. Už protokolų rašymą atsakinga Kanceliarija.
Padalinių vadovai ministerijos administracijos padalinio veiklos klausimams aptarti organizuoja ministerijos administracijos padalinio pasitarimus. Ministerijos administracijos padalinio pasitarimus protokoluota padalinio vadovo paskirtas darbuotojas.
Padalinių vadovai, įstaigų prie ministerijos vadovai visą informaciją apie numatomus teisės aktų pakeitimus, svarbius susitikimus, konferencijas, seminarus, organizuojamus posėdžius, dalyvavimą kitų institucijų sudaromose darbo grupėse ir kitą svarbią informaciją turi pateikti ministerijos kancleriui.
Ministerijos valstybės tarnautojai ir įstaigų prie ministerijos vadovai, dirbantys pedagoginį darbą, kas pusmetį turi pateikti ministerijos kancleriui vedamų paskaitų, pratybų planą, patvirtintą mokymo įstaigos vadovo. Dėl pedagoginio darbo, komandiruotės, atostogų ar renginio už Sveikatos apsaugos ministerijos ribų išvykstantys ministerijos valstybės tarnautojai turi užtikrinti padalinio darbo tęstinumą, už įstaigos ribų išvykstantys įstaigų prie ministerijos vadovai – įstaigos darbo tęstinumą. Jei ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas neatvyksta ar vėluoja į darbą dėl svarbių priežasčių, apie tai turi informuoti tiesioginį vadovą iš anksto arba tą pačią dieną (jei negali informuoti tą pačią dieną, turi pranešti kuo greičiau, kai tai tampa įmanoma).
Naujai priimamus ministerijos tarnautojus ir darbuotojus Personalo skyrius pasirašytinai supažindina su ministerijos struktūra, ministerijos administracijos padalinio nuostatais, darbo reglamentu, pareigybės aprašymu bei kitais dokumentais.“
1.12. Išdėstau 22 punktą taip:
„22. Gauti dokumentai registruojami ministerijos Kanceliarijoje. Dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje. Neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija.
Ministerijai arba ministrui adresuoti raštai ir dokumentai iš tarptautinių organizacijų, kurių nepasirašo konkretus asmuo, o yra siunčiami organizacijos arba organizacijos vadovo sekretoriato vardu yra registruojami Kanceliarijoje.
Tik Kanceliarijoje registruoti dokumentai (išskyrus Europos Sąjungos dokumentai, gauti per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (toliau – LINESIS) laikomi oficialiai gautais. Gautus viešųjų pirkimų dokumentus registruoja asmenys, atsakingi už viešųjų pirkimų vykdymą ministerijoje. Ministerijos administracijos padaliniai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų gavę dokumentus, adresuotus ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui, padalinio vadovui, ministerijos administracijos padaliniui, ministerijai, taip pat minėtus dokumentus, kuriuos perdavė ministras, viceministras, ministerijos kancleris, privalo nedelsdami pateikti registruoti Kanceliarijai. Ministerijai adresuoti elektroniniu paštu, faksu gauti dokumentai, jeigu juose yra nurodyti siuntėjo vardas, pavardė, parašas, adresas, kuriuo jis pageidauja gauti atsakymą, telefonas (jeigu siuntėjas jį turi), registruojami Kanceliarijoje bendra tvarka.
Europos Sąjungos dokumentų gavimas, registravimas, tvarkymas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ (Žin., 2004, Nr. 8-184; 2005, Nr. 57-1950) nuostatomis.
Teismų šaukimai registruojami Kanceliarijoje ir nedelsiant pateikiami Teisės ir personalo departamentui. Apie tai Teisės ir personalo departamento direktorius informuoja ministerijos kanclerį, nurodydamas, kuris ministerijos administracijos padalinys ar ministerijai pavaldi įstaiga turėtų atstovauti ministerijos interesams.
Esant būtinybei, ministerijos administracijos padalinys įgaliojamas atstovauti ministerijos interesams teisme ir procese dalyvauja kartu su Teisės ir personalo departamento direktoriaus paskirtu Teisės ir personalo departamento valstybės tarnautoju ar darbuotoju.
Gauti Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti Lietuvos Respublikos Seimo priimti teisės aktai, Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir Ministro Pirmininko potvarkiai registruojami Kanceliarijoje ir pateikiami susipažinti ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui ir padalinių vadovams bei suinteresuotų pavaldžių įstaigų vadovams. Vadovai, susipažinę pasirašytinai, grąžina dokumentų originalus Kanceliarijai, kurioje šie teisės aktai kaupiami ir saugomi.
Gautus Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus Lietuvos Respublikos Seimo priimtus teisės aktus, Respublikos Prezidento dekretus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir Ministro Pirmininko potvarkius, kuriuos pavedama vykdyti ministerijai, nukreipia ministras ar viceministras, ministerijos kancleris. Šie teisės aktai perduodami vykdytojams bendra tvarka.
Gyventojų laiškai, taip pat ministerijai pavaldžių įstaigų ir kitų organizacijų raštai dėl gyventojų laiškų svarstymo ir juose iškeltų klausimų sprendimo rezultatų registruojami atskirai nuo kitos korespondencijos Kanceliarijoje.“
1.13. Išdėstau 26 punktą taip:
„26. Užregistravus dokumentą, jo pirmajame lape dedamas registracijos ir kontrolės spaudas. Registracijos spaude įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris, kontrolės spaude – užduoties įvykdymo laikas. Dokumentas skenuojamas ir perduodamas susipažinti ir spręsti dėl jo vykdymo ministrui, viceministrams, ministerijos kancleriui.“
1.14. Išdėstau 27 punktą taip:
„27. Ministras, viceministrai, ministerijos kancleris, susipažinę su dokumentu, jo pirmojo lapo viršuje (tuščioje vietoje – ne ant teksto) užrašo rezoliuciją, kurioje paprastai ministras nurodo viceministrą pagal ministro nustatytą administravimo sritį arba ministerijos kanclerį, arba ministerijos administracijos padalinį (-ius) ar įstaigą (-as) prie ministerijos, viceministrai – savo administruojamos srities ministerijos padalinį (-ius) ar įstaigą (-as) prie ministerijos, padalinio vadovas ar įstaigos prie ministerijos vadovas – vykdytoją.“
1.15. Įrašau 28 punkto pirmojoje pastraipoje vietoje žodžių „valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus“ žodį „kanclerio“.
1.16. Išdėstau 30 punktą taip:
„30. Ministerijos darbuotojai, tvarkantys viceministrų, ministerijos kanclerio, ministerijos administracijos padalinių dokumentus, įrašo viceministro, ministerijos kanclerio, padalinių vadovų rezoliucijas kompiuterinėje raštų valdymo sistemoje ir perduoda dokumento originalą pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui.“
1.17. Išdėstau 33 punktą taip:
1.18. Išdėstau 35 punktą taip:
„35. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus ar, Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus savo rezoliucija vykdyti nurodo ministras, viceministrai ar ministerijos kancleris, užrašydamas rezoliuciją vienam arba keliems padalinių vadovams arba jų funkcijas vykdantiems valstybės tarnautojams, kurie privalo organizuoti pavedimo vykdymą atitinkamame ministerijos administracijos padalinyje.“
1.22. Išdėstau III skyriaus II skirsnio pavadinimą taip:
1.23. Išdėstau 42 punktą taip:
1.24. Išdėstau 43 punktą taip:
„43. Duoti pavedimus turi teisę:
43.1. ministras – viceministrams, ministerijos kancleriui, padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijos vadovams;
43.2. viceministrai pagal ministro nustatytą administravimo sritis – padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, išskyrus ministerijos kanclerį, ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijos vadovams;
1.25. Išdėstau 44 punktą taip:
1.28. Išdėstau 47 punktą taip:
„47. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, pirmasis pavedime nurodytas vykdytojas nedelsdamas apie tai praneša pavedimą davusiam ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui, tačiau pakeisti pavedimo įvykdymo terminą galima tik sutikus pavedimą davusiam valstybės tarnautojui.
Padalinių vadovai, įstaigų prie ministerijos vadovai ir už pavedimų vykdymą atsakingi ministerijos valstybės tarnautojai atsako už tai, kad deramai ir laiku būtų įvykdomi jiems nukreipti Respublikos Prezidento, Seimo, Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar, Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio, taip pat ministro, viceministro, ministerijos kanclerio, pavedimai.“
1.29. Įrašau 48 punkto pirmojoje pastraipoje vietoje žodžių „valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis“ žodį „kancleriu“.
1.30. Išdėstau 53 punktą taip:
1.31. Išdėstau 54 punktą taip:
„54. Jeigu pavedimas skirtas keliems ministerijos administracijos padaliniams, jį davusio ministro, viceministro, ministerijos kanclerio dokumentus tvarkantys darbuotojai padaro ir išdalija tiek pavedimo kopijų, kiek vykdytojų nurodyta pavedime. Pavedimo originalas įteikiamas pirmajam pavedime nurodytam vykdytojui.
Pavedimų vykdymo apskaitą tvarko, jų vykdymo duomenis apibendrina, dokumentuose nurodytų užduočių vykdymą kontroliuoja Kanceliarija, kuri:
54.1. kiekvieną penktadienį apie neįvykdytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimus informuoja ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį, ministerijos struktūrinius padalinius bei ministerijai pavaldžių įstaigų vadovus;
1.33. Išdėstau 56 punkto antrąją pastraipą taip:
„Kai ministro nėra, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Ministro rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus gali pasirašyti ir viceministras arba ministerijos kancleris apie tai vėliau informuodamas ministrą. Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.“
1.34. Išdėstau 57 punktą taip:
„57. Ministro pasirašomus dokumentus su priedais, jų antruosius egzempliorius (išskyrus ministro įsakymus) prieš tai vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas; jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus minėtam dokumentui, ministerijos kancleris, viceministras pagal ministro nustatytą administravimo sritį. Dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Dokumentai, parengti anglų kalba, turi būti suderinti su vertėju ir pavizuoti Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo.
Ministro pasirašomo įsakymo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja visus įsakymo ir jo priedų lapus. Kiekvieno priedo lapai numeruojami atskirai pradedant nuo antro lapo, jei kiti teisės aktai nenustato kitaip. Valstybės tarnautojo ar darbuotojo parengtą ir jo vizuotą projektą bei jo priedų paskutinius lapus vizuoja Teisės ir personalo departamento direktorius arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas. Ministro pasirašomus įsakymus, jei jais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297; 2008, Nr. 71-2700) 8 straipsnio 1 dalyje, taip pat vizuoja Ekonominės veiklos kontrolės skyriaus vedėjas ar jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas.
Ministro arba jo įgalioto asmens pasirašomas sutartis, ministerijos ieškinius, skundus teismams prieš teikiant ministrui pasirašyti vizuoja Teisės ir personalo departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas. Sutartis pagal kompetenciją taip pat vizuoja Apskaitos skyriaus vedėjas ir Bendrųjų reikalų departamento direktorius, Sveikatos politikos ir ekonomikos departamento direktorius arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai. Sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą, taip pat vizuoja Bendrųjų reikalų departamento Viešųjų pirkimų ir ūkio skyriaus vedėjas ir Bendrųjų reikalų departamento direktorius arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai. Prie sutarties, parengtos vykdant viešąjį pirkimą, turi būti pridėti dokumentai, įrodantys viešojo pirkimo procedūrų laikymąsi (pvz., pirkimo sąlygas, tiekėjų apklausos pažymas ar kt.).
Prie ministrui pasirašyti teikiamo įsakymo projekto (jeigu yra įmanoma) turi būti pridedamas įsakymo projekto aiškinamasis raštas ir lyginamasis variantas, parengtas vadovaujantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), nuostatomis. Įsakymų projektų lyginamieji variantai vizuojami šio Reglamento nustatyta tvarka.“
1.35. Išdėstau 58 punktą taip:
„58. Viceministrai pagal ministro nustatytas administravimo sritis pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją dokumentus, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos kancleris. Esant ministro rašytiniam pavedimui, viceministrai pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas. Viceministro pasirašomus dokumentus, jų antruosius egzempliorius, prieš tai vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas; jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, valstybės tarnautojas, ar kitas darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus minėtam dokumentui. Dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Dokumentai, parengti anglų kalba, turi būti suderinti su vertėju ir pavizuoti Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo.“
1.36. Išdėstau 59 punktą taip:
„59. Ministerijos kancleris pasirašo potvarkius, raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų kanclerių pasirašytus raštus, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, gali pasirašyti viceministras. Ministerijos kanclerio pasirašomus dokumentus, jų antruosius egzempliorius, prieš tai vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas; jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, valstybės tarnautojas, vienaip ar kitaip dalyvavęs rengiant minėtą dokumentą. Dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Dokumentai, parengti anglų kalba, turi būti suderinti su vertėju ir pavizuoti Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo. Esant ministro rašytiniam pavedimui, ministerijos kancleris pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas.
Ministerijos kancleris pagal kompetenciją klausimams spręsti turi teisę potvarkiu sudaryti darbo grupes (komisijas), jei kiti teisės aktai nenustato kitaip.“
1.37. Išdėstau 60 punktą taip:
„60. Ministerijos kanclerio pasirašomus dokumentus su priedais, jų antruosius egzempliorius (išskyrus potvarkius) prieš tai vizuoja dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas; jeigu dokumentas susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio ministerijos administracinio padalinio vadovas, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus minėtam dokumentui. Ministerijos kanclerio prašymu dokumentą gali vizuoti viceministrai ar pagal kompetenciją atitinkamo padalinio vadovas. Ministerijos kanclerio pasirašomi dokumentai, parengti lietuvių kalba, turi būti suderinti su darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Dokumentai, parengti anglų kalba, turi būti suderinti su vertėju ir pavizuoti Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo.
Ministerijos kanclerio potvarkius prieš teikiant jam pasirašyti vizuoja Teisės ir personalo departamento direktorius arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas.“
1.39. Išdėstau 62 punktą taip:
„62. Departamentų direktoriai ar skyrių vedėjai, kurių skyriai neįeina į departamentinę sudėtį (kai jų laikinai nėra – direktorių ar skyrių vedėjų funkcijas vykdantys valstybės tarnautojai), ministro patarėjai pagal kompetenciją, turi teisę pasirašyti raštus Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją, informacinio pobūdžio raštus institucijoms, įstaigoms, įmonėms, savivaldybėms ir jų institucijoms, kitoms organizacijoms, piliečiams ir kitiems asmenims, taip pat visus raštus kitiems ministerijos administracijos padaliniams ir įstaigų prie ministerijos vadovams. Šio reglamento ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais arba ministro, viceministrų ar ministerijos kanclerio rašytiniu pavedimu šiame punkte nurodyti valstybės tarnautojai turi teisę pasirašyti kitus raštus arba dokumentus. Padalinio vadovo pasirašomi raštai turi būti rengiami atitinkamame ministerijos administracijos padalinio blanke, o ministro patarėjo pasirašomi raštai – ministro patarėjo blanke. Vidaus raštuose neturi būti herbo ir ministerijos rekvizitų. Ministro įsakymais ar ministerijos kanclerio potvarkiais sudarytų darbo grupių ar komisijų pirmininkai turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, susijusius su darbo grupės ar komisijos darbo organizavimu. Ministerijoje rengiami dokumentai, išskyrus ministro įsakymus ir ministerijos kanclerio potvarkius, spausdinami trimis egzemplioriais.“
1.40. Išdėstau IV skyriaus pavadinimą taip:
1.41. Išdėstau 66 punktą taip:
„66. Dokumentų originalas išsiunčiamas adresatui, o antrasis egzempliorius su vizomis saugomas dokumentą rengusiame ministerijos administracijos padalinyje. Jeigu rengėjai buvo keli, antrąjį dokumento egzempliorių kartu su gauto dokumento originalu (kai atsakoma į gautą dokumentą) saugo pirmasis vykdytojas, antrasis pasilieka kopiją. Kanceliarijoje saugomi išsiunčiamų dokumentų (be priedų) tretieji egzemplioriai. Ministerijai pavaldžių įstaigų, ministro patarėjų rengtų dokumentų antrieji egzemplioriai su vizomis saugomi Kanceliarijoje.
Ministro įsakymo, ministerijos kanclerio potvarkio rengiamas tik vienas egzempliorius (originalas). Turi būti nurodyta jį rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardo raidė ir pavardė, telefono numeris. Įsakymo, potvarkio rengėjas pažymi reikiamus duomenis kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje. Jeigu rengiamas kelių ministrų bendras įsakymas, jo originalo egzempliorių rengiama tiek, kiek ministrų pasirašo įsakymą. Sveikatos apsaugos ministerijoje liekantis įsakymo originalas vizuojamas šio reglamento 57 punkte nustatyta tvarka. Visi įsakymų bei potvarkių derinimo veiksmai fiksuojami kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje.
Ministerijai pavaldžių įstaigų parengti ir suredaguoti įsakymų projektai pirmiausia pateikiami Kanceliarijai. Kanceliarijos darbuotojas pažymi įsakymo projekto duomenis kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje ir perduoda jį klausimą kuruojančiam ministerijos administracijos padaliniui. Pavizuotas įsakymo projektas, tai pažymėjus kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje, perduodamas vizuoti atitinkamam ministerijos administracijos padaliniui. Surinkus visas reikalingas vizas, įsakymų projektus vizuoja Teisės ir personalo direktorius arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.
Ministro įsakymų, ministerijos kanclerio potvarkių originalai registruojami jų pasirašymo dieną ir saugomi Kanceliarijoje, o antspauduotos jų kopijos pateikiamos – šiuos dokumentus rengusiems ministerijos padaliniams, įsakyme, potvarkyje nurodytiems asmenims bei įstaigoms. Ministro įsakymai bei kanclerio potvarkiai veiklos klausimais skenuojami. Su ministro įsakymais dėl priėmimo į darbą, atleidimo iš jo, perkėlimo, tarnybinių nuobaudų skyrimo, ministerijos darbuotojus ir pavaldžių įstaigų vadovus, kurių atžvilgiu jie priimti, pasirašytinai supažindina Kanceliarija. Ministro įsakymų, viceministrų, ministerijos kanclerio pavedimu, kopijos gali būti siunčiamos kitoms institucijoms. Įsakymų ir potvarkių bei siunčiamų raštų adresatus nustato rengėjas, jų siuntimą organizuoja Kanceliarija.“
1.42. Įrašyti 86 punkte vietoje žodžių „valstybės sekretorius ar ministerijos sekretoriai“ žodį „kancleris“.
1.43. Įrašyti 87 punkte vietoje žodžių „valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus“ žodį „kanclerio“.
1.44. Išdėstau 93 punktą taip:
„93. Jeigu teisės akto projektui pritariama be pastabų ir pateiktas teisės akto projekto originalas (teisės akto projektas vizuotas teikiančios derinti institucijos vadovo arba vadovo įgalioto asmens), derinimo faktas patvirtinamas ministro (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministro ar ministerijos kanclerio) viza tame teisės akto projekte ir teisės akto projekto originalas grąžinamas jį rengusiai institucijai. Ministerijoje paliekamas teisės akto projekto lydraštis ir ministerijos administracijos padalinio, kuris nagrinėjo teisės akto projektą, vadovo ir valstybės tarnautojo, kuris tiesiogiai nagrinėjo teisės akto projektą, vizuota teisės akto projekto kopija.“
1.45. Išdėstau 94.1 punktą taip:
„94.1. kai ministerijos administracijos padaliniai pateikia pastabas bei pasiūlymus ir ministras (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministras pagal ministro nustatytą administravimo sritį ar ministerijos kancleris) jiems pritaria, kitai institucijai parengiamas raštas, kuriame išdėstomos pastabos bei pasiūlymai, o teisės akto projekto originalas negrąžinamas;“.
1.46. Išdėstau 95 punktą taip:
1.47. Įrašau 101 punkte vietoje žodžių „Teisės skyriaus vedėjas“ žodžius „Teisės ir personalo departamento direktorius“.
1.48. Išdėstau 102 punktą taip:
„102. Teisės aktų projektai Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai skelbiami ministerijos interneto svetainėje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimo Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 38-1739; 2006, Nr. 115-4376) nustatyta tvarka.
Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai skelbiami ir Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje.“
1.49. Įrašau 103 punkto antrojoje pastraipoje vietoje žodžių „Užsienio ryšių skyrius“ žodžius „Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyrius“.
1.50. Išdėstau 104 punktą taip:
1.51. Išdėstau 105 punktą taip:
1.52. Įrašau 106 punkte vietoje žodžio „viceministro“ žodį „viceministrų“, vietoje žodžių „valstybės sekretoriaus ar ministerijų sekretorių“ žodį „kanclerio“.
1.53. Išdėstau 108 punktą taip:
„108. Informacinius pranešimus pasirašo ministro atstovas spaudai, Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas ar informaciją parengęs Ryšių su visuomene skyriaus darbuotojas. Atstovo spaudai rengtas informacinis pranešimas turi būti suderintas su ministru, viceministru, ministerijos kancleriu. Ryšių su visuomene skyriaus darbuotojo rengtas pranešimas turi būti suderintas su ministru, viceministru pagal ministro nustatytą administravimo sritį, ministerijos kancleriu ar ministerijos specialistu ir Ryšių su visuomene skyriaus vedėju. Ryšių su visuomene skyriaus darbuotojų rengti pranešimai su vedėjo viza segami į atskirą bylą. Elektroniniu paštu informaciją platina ją rengęs skyriaus darbuotojas. Ryšių su visuomene skyriaus išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei turi atitikti oficialią ministerijos poziciją.“
1.55. Išdėstau 113 punktą taip:
1.56. Išdėstau 114 punkto pirmąją pastraipą taip:
1.57. Įrašau 115 punkte vietoje žodžių „valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių“ žodį „kanclerio“.
1.58. Išdėstau 1151 punktą taip:
„1151. Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyrius surenka informaciją apie ministro, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos kanclerio ir ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos vadovų komandiruočių būtinumą (ekspertų darbas darbo grupėse, pranešimai konferencijose, atstovavimas Lietuvai ir pan.), Apskaitos skyriui pateikus išvadą dėl finansavimo galimybių, ir iki atitinkamų metų sausio 15 d. pateikia metinį komandiruočių plano įsakymo projektą. Komandiruočių metinius planus galima tikslinti iki atitinkamų metų liepos 1 d.
Pasiūlymus dėl metiniame plane nenumatytų komandiruočių ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, ministerijos kancleris, padalinių vadovai, ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, įstaigų prie ministerijų vadovai turi teisę teikti ministrui prieš tai raštu suderinę su tiesioginiu vadovu pagal kuruojamą sritį ir apie tai informuodami Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyrių.“
1.59. Išdėstau 116 punktą taip:
„116. Ministerijos valstybė tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, įstaigų prie ministerijos vadovų tarnybinių komandiruočių į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus ministro pavedimu sprendžia ministerijos kancleris, o dėl ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ir ministerijos kanclerio – ministras. Pasiūlymus dėl ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, komandiruočių, ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, prašymu ir suderinus su padalinių vadovai, teikia tokių padalinių vadovai. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, ministerijos kancleris, įstaigų prie ministerijos vadovai tarnybinių komandiruočių į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje prašymus teikia ministrui. Išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dengimo klausimas derinamas su Apskaitos skyriumi.“
1.60. Išdėstau 117 punktą taip:
„117. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, įstaigų prie ministerijos vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes užsienyje ir Lietuvos Respublikos teritorijoje ministro pavedimu įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu, o ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ir ministerijos kanclerio – ministro įsakymu. Kai komandiruotė nenumatyta metiniame komandiruočių plane, išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį klausimus sprendžia ministras įformindamas sprendimą vykimui į tokią komandiruotę ministro įsakymu.
Kai į tarnybinę komandiruotę vyksta ministerijos kancleris, administracinio padalinio vadovas, įstaigos prie ministerijos vadovas, įsakyme (potvarkyje) nurodomas išvykstantį į komandiruotę pavaduosiantis asmuo.“
1.61. Išdėstau 118 punktą taip:
„118. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą padalinio vadovui; padalinių vadovai – ministerijos kancleriui arba ministrui; viceministrai, ministerijos kancleris – ministrui, pateikdami šio reglamento 1 priede nurodytos formos ataskaitą. Ministras, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, per 5 darbo dienas raštu pateikia Ministrui Pirmininkui komandiruotėje atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Europos Sąjungos institucijose, pateikia Vyriausybės patvirtintos formos ataskaitą. Grįžus iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, šiame punkte minimos ataskaitos kopija pateikiama ir Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyriui.“
1.62. Išdėstau 119 punktą taip:
„119. Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio ir oficialių delegacijų išvykas į užsienį organizuoja Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyrius. Komandiruojamas asmuo ne vėliau kaip 5 darbo dienas prieš komandiruotę į užsienį pateikia Kanceliarijai registruoti šio reglamento 2 priede nurodytos formos raštą apie vykimą į komandiruotę ir vykimą į komandiruotę patvirtinančius dokumentus. Suderintas su padalinio vadovu ir ministerijos kancleriu, 2 priede nurodytos formos raštas pridedamas prie teikiamo pasirašyti įsakymo (potvarkio) projekto. Įsakymų (potvarkių) dėl išvykimo į komandiruotę projektus rengia Personalo skyrius. Komandiruočių į užsienį įsakymai (potvarkiai) turi būti vizuojami Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjo. Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyrius kaupia informaciją apie ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ar darbuotojų komandiruotes į užsienį ir atitinkamų metų pabaigoje parengia ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų komandiruočių į užsienį suvestinę.“
1.63. Išdėstau 120 punktą taip:
„120. Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyrius apie ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio planuojamus oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių) ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) apie išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus informuoja Užsienio reikalų ministeriją ir ne vėliau kaip per savaitę nuo vizitų ir susitikimų pabaigos pateikia šiai ministerijai jų ataskaitas. Kai šiuose vizituose ir susitikimuose aptariami Europos Sąjungos klausimai, ataskaitos pateikiamos ir Vyriausybės kanceliarijai. Ataskaitos iš tarnybinių komandiruočių užsienyje registruojamos ministerijos dokumentų valdymo sistemoje, jų kopijos perduodamos Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių skyriui.“
1.64. Įrašau 122 punkto antrojoje pastraipoje vietoje žodžių „valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių“ žodį „kanclerio“.
1.65. Išdėstau 123 punktą taip:
„123. Ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunantiems darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, atostogos suteikiamos ministro įsakymu ar ministro pavedimu – ministerijos kanclerio potvarkiu. Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos kancleriui ir įstaigų prie ministerijos vadovams atostogos suteikiamos ministro įsakymu.“
1.66. Išdėstau XIII skyriaus pavadinimą taip:
1.67. Įrašau 131 punkte vietoje žodžio „viceministrui“ žodį „viceministrams“, vietoje žodžių „valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams“ žodį „kancleriui“.
1.68. Išdėstau 132 punktą taip:
„132. Keičiantis viceministrui, ministerijos kancleriui, padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos kancleriui, padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos kanclerio, padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami kitam viceministrui, ministerijos kanclerio reikalai – ministro pavedimu vienam iš padalinio vadovui, ministerijos padalinio vadovo – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui, o padalinio, tiesiogiai pavaldaus ministrui, vadovo reikalai – ministro pavedimu kitam ministerijos valstybės tarnautojui.“
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministerijos darbo reglamento
3 priedas
SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS IR PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ SUVESTINIS 20______ M. DARBO PLANAS
Eil. Nr. |
Darbo pavadinimas |
Dokumentas, įpareigojantis parengti teisės aktą ar atlikti darbą |
Įvykdymo terminas |
Atsakingi už Atsakingi už įvykdymą įvykdymo kontrolę |
|
I. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ________________ metų programos įgyvendinimo priemonės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ______________ nutarimu Nr. __________, kurių pagrindinis vykdytojas yra Sveikatos apsaugos ministerija (Žin., ____________, Nr. ____________):
|
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
II. Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo 20______ metų programos priemonės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. _________: |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
III. Įstatymų, įstatymų papildymo ir pakeitimo projektai: |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
IV. Kiti darbai: |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|