LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. VASARIO 6 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-69 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „VANDENS FAUNOS IR FLOROS APSAUGAI IR PLĖTOJIMUI SKIRTOS PRIEMONĖS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. birželio 11 d. Nr. 3D-566

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Vandens faunos ir floros apsaugai ir plėtojimui skirtos priemonės“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. 3D-69 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Vandens faunos ir floros apsaugai ir plėtojimui skirtos priemonės“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 18-718), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2009 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. 3D-69

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. birželio 11 d. įsakymo Nr. 3D-566 redakcija)

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „VANDENS FAUNOS IR FLOROS APSAUGAI IR PLĖTOJIMUI SKIRTOS PRIEMONĖS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Vandens faunos ir floros apsaugai ir plėtojimui skirtos priemonės“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos suteikimo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Vandens faunos ir floros apsaugai ir plėtojimui skirtos priemonės“ (toliau – Priemonė) tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2008, Nr. 143-5707) ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2010, Nr. 19-916) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.

Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007 ir kituose teisės aktuose.

 

II. Priemonės TIKSLAs ir uždavinys

 

4. Priemonės tikslas – apsaugoti ir plėtoti vidaus vandenų fauną ir florą prisidedant prie vandens aplinkos gerinimo.

5. Priemonės uždavinys – gausinti žuvų išteklius sudarant palankias sąlygas natūraliai reprodukcijai, migracijai ir nerštui.

 

III. REMIAMA VEIKLA

 

6. Pagal šias taisykles bus remiama veikla ar investicijos į stacionarių ar kilnojamųjų įrenginių statymą ar įrengimą, siekiant apsaugoti ar plėtoti vandens išteklius, atkurti vidaus vandenų telkinius, įrengti ir atkurti nerštavietes, migracijos kelius.

 

IV. TINKAMI IR NETINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

7. Paramos paraišką pagal Priemonę (toliau – paramos paraiška) gali teikti viešieji juridiniai asmenys arba nevyriausybinės organizacijos, kurių veikla susijusi su žuvų išteklių apsauga ir plėtra (toliau – pareiškėjas).

8. Pareiškėjo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

9. Pareiškėjas neturi turėti uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir, jei pareiškėjas yra registruotas draudėju – Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata netaikoma juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

10. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir negali teikti paramos paraiškos, jeigu:

10.1. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

10.2. pareiškėjui yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

10.2.1. pareiškėjo, ketinusio gauti arba gavusio paramą iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), paramos sutarties ar paramos skyrimo sąlygų pažeidimo, kai pažeidimo suma lygi arba didesnė kaip 34 528 Lt. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;

10.2.2. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, EŽF. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

11. Pareiškėjas per visą 2007–2013 metų Veiksmų programos laikotarpį gali teikti tik vieną paramos paraišką pagal Priemonę. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota arba atmesta, kita to paties pareiškėjo pateikta paramos paraiška atmetama. Pakartotinai paramos pagal tą pačią Priemonę galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnįjį EŽF lėšomis finansuojamą projektą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

 

V. TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ KRITERIJAI

 

12. Pareiškėjas turi atitikti tinkamumo gauti paramą kriterijus paramos paraiškos pateikimo dieną, kurie vertinami pagal pateiktus duomenis bei viešuosiuose registruose esančią informaciją. Tinkamumo kriterijai:

12.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių IV skyrių;

12.2. projekte numatyti veiksmai ir išlaidos prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto tikslo ir uždavinio įgyvendinimo;

12.3. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

12.4. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);

12.5. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105);

12.6. jei projekte numatyti statybos (nauja statyba, rekonstrukcija) darbai, turi būti pateiktas:

12.6.1. statinio projektavimo sąlygų sąvadas (išskyrus nesudėtingus statinius (tarp jų laikinus statinius), parengtas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.05.07:2002 „Statinio projektavimo sąlygų sąvadas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 balandžio 30 d. įsakymu Nr. 215 (Žin., 2002, Nr. 54-2153). Jei projekto metu numatoma nesudėtingų statinių (tarp jų laikinų statinių) statyba ir statinys yra statomas kultūros paveldo objekto teritorijoje ar saugomoje teritorijoje, kartu su paramos paraiška pareiškėjas turėtų pateikti atsakingų institucijų patvirtintą supaprastintą techninį projektą, parengtą vadovaujantis Statybos techniniu reglamento STR 1.01.07:2002 „Nesudėtingi (tarp jų laikini) statiniai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 balandžio 16 d. įsakymu Nr. 184 (Žin., 2002, Nr. 43-1639), reikalavimais. Jei projekto metu yra numatoma nesudėtingų statinių (tarp jų laikinų statinių) statyba ir statinys nėra statomas kultūros paveldo objekto teritorijoje ar saugomoje teritorijoje, šių Taisyklių punkto reikalavimai nėra taikomi. Tuo atveju, kai statybos leidimas pateikiamas su paramos paraiška, projektavimo sąlygų sąvado pateikti atskirai nereikia;

12.6.2. numatytiems statybos (nauja statyba, rekonstrukcija) darbams, vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80), nuostatomis, turi būti parengti brėžiniai (Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ 32.2 punktas), bendrieji sprendinių duomenys ir aiškinamasis raštas (Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ 33.1 punktas) bei sprendinius pagrindžiantys skaičiavimai (Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ 33.2 punktas), aplinkos apsaugos dalis (jei tokį reikalavimą nustato projektavimo sąlygų sąvadas). Tuo atveju, kai projekte numatytai vykdyti naujai statybai, rekonstrukcijai yra išduotas statybos leidimas, kartu su paramos paraiška pateikiamas gautas statybos leidimas ir techninis projektas su visomis sudedamosiomis jo dalimis. Jei statybos leidimas nėra gautas, šį leidimą ir visą techninį projektą pareiškėjas turi pateikti vėliausiai kartu su pirmuoju mokėjimo prašymu), išskyrus nesudėtingus (tarp jų laikinus) statinius (Statybos techninis reglamentas STR 1.01.07:2002 „Nesudėtingi (tarp jų laikini) statiniai“);

12.6.3. statinių techniniuose projektuose numatytoms investicijoms pagrįsti turi būti pateiktos atestuoto sąmatininko arba projektuotojo parašu patvirtintos projektinės sąmatos su atestato numeriu arba, vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200), turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė. Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla;

12.7. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks ES darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5249), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);

12.8. pareiškėjas patvirtina, kad tvarko ir (ar) įsipareigoja tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

12.9. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, pareiškėjo privalo būti valdomas nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitaip privalo būti užtikrinamas teisėtas naudojimasis juo ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo. Jei turtas yra valdomas nuomos, subnuomos, panaudos teise ar kitais pagrindais, nuomos, subnuomos, panaudos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, subnuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės ar statinio valdymo ir naudojimo teisės suteikimo dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė arba pateiktas fizinio ar juridinio asmens, valdančio žemę ar statinį nuosavybės arba patikėjimo teise, rašytinis sutikimas vykdyti statybas. Jei nuomos, subnuomos, panaudos sutarties terminas baigiasi anksčiau, paramos gavėjas, prieš pasirašydamas paramos sutartį, turi jį pratęsti;

12.10. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpiui apdrausti turtą draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų didžiausia turto atkuriamąja verte, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, taip pat pranešti Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) apie įvykusius draudžiamuosius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;

12.11. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo sąlygų mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

12.12. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas ar kitas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę. Nustačius, kad pateikti dokumentai nepakankamai įrodo paskolos suteikimo galimybę, Agentūra gali paprašyti paramos gavėjo papildomų dokumentų, įrodančių paskolos suteikimo galimybę. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas / investicijas panaudojant skolintas lėšas. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;

12.13. pareiškėjas turi neprieštarauti, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką, gaunamą paramą ir įgyvendinamą projektą bus viešinami vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnio ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais.

13. Specialieji tinkamumo kriterijai:

13.1. projekto investicijos bus skiriamos bendram interesui, t. y. bus naudingos grupei žuvininkystės sektoriaus atstovų arba žuvininkystės sektoriui (pagrindžiama veiklos apraše, Taisyklių II priedas);

13.2. visas naudojantis investicijomis gaunamas pelnas bus išskaičiuojamas iš viešosios paramos sumos 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo.

 

VI. PARAMOS DYDIS

 

14. Lėšos priemonei įgyvendinti skiriamos iš EŽF (75 proc. lėšų) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. lėšų).

15. Kvietimui teikti paramos paraiškas skirta paramos suma – 1 500 000 Lt.

16. Didžiausia galima paramos projektui suma yra 750 000 Lt.

17. Projektams įgyvendinti gali būti suteikiama parama iki 80 proc. visų tinkamų projekto išlaidų paramos. Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies (20 proc.) bei visų netinkamų projekto išlaidų finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.

 

VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

18. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 3 (trys) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kartu su paramos paraiška pateikiami įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai.

19. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

19.1. būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu bei patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d.;

19.2. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;

19.3. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;

19.4. naujų, nenaudotų, atitinkančių Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus (pvz., sertifikuotos) prekių įsigijimo.

20. Pagal Priemonę tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

20.1. stacionarių ar kilnojamųjų įrenginių, skirtų vandens faunai ir florai apsaugoti ir plėtoti, įsigijimas, statymas ir įrengimas;

20.2. investicijos į žuvų pralaidas, kurias numatoma statyti, pagal Užtvankų, prie kurių reikia pastatyti įrenginius žuvų migracijai, sąrašą ir Buvusių užtvankų liekanų, kuriose reikia pašalinti kliūtis, trukdančias žuvų migracijai, sąrašą, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-427 (Žin., 2007, Nr. 102-4180);

20.3. tvenkinio naudojimo ir priežiūros taisyklių, rengiamų vadovaujantis Tvenkinių naudojimo ir priežiūros tipinėmis taisyklėmis (LAND 2-95), patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos ministro 2006 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. D1-415 (Žin., 1997, Nr. 70-1790; 2006, Nr. 101-3915), parengimo išlaidos;

20.4. geros vidaus vandens telkinių būklės, įskaitant migruojančių rūšių nerštavietes ir migracijos kelius, atkūrimas;

20.5. išlaidos, susijusios pagal priemonę su įgyvendinamų projektų moksline stebėsena:

20.5.1. žuvų gaudymo (stebėsenos tikslais) įrenginiai ir mechanizmai (stacionarios ir kilnojamosios gaudyklės, tinklai arba kitokie įrenginiai);

20.5.2. žuvų ženklinimo įrenginiai;

20.5.3. žuvų stebėjimo įrenginiai (radiotechninės, optinės, mechaninės ir kitokios priemonės);

20.5.4. žuvų migracijos takų efektyvumo vertinimo ir jų stebėsenos vykdymo būtini įrenginiai (vaizdo kameros arba kitokie įrenginiai);

20.5.5. naujos įrangos, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų įsigijimas ir montavimas;

20.5.6. tyrimų, siekiant nustatyti tinkamą vietą įrengti ir atkurti nerštavietes, migracijos kelius ir žuvų išteklius, atlikimas;

20.6. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

20.7. projekto viešinimo išlaidos, skirtos informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti (viešinimo priemonės yra nurodytos Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794; 2010, Nr. 31-1457).

21. Netinkamos finansuoti išlaidos:

21.1. neatitinkančios Taisyklių 19–20 punktų nuostatų;

21.2. susijusios su nuoma (pavyzdžiui, nuomos mokestis);

21.3. palūkanų mokėjimas;

21.4. netiesiogiai susijusios su projekto veikla;

21.5. draudimo įmokos (pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui);

21.6. gyvūnų įsigijimo išlaidos;

21.7. investicijos į žuvų pralaidas, neatitinkančias Taisyklių 20.2 punkte keliamų reikalavimų;

21.8. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

22. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas (paramos gavėjas) į atskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Kai paramos gavėjas yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga, arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, apibrėžtą Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurios paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM ataskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

 

VIII. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS

 

23. Kvietimai teikti paramos paraiškas skelbiami ir paramos paraiškos priimamos taikant ribotos trukmės paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklėse.

24. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

 

IX. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

25. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių 1 priede.

26. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

27. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

28. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.

29. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.

30. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.

31. Turi būti pateikiamas vienas paramos paraiškos egzempliorius ir elektroninis paramos paraiškos variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną Word formatu, taip pat prie paramos paraiškos pridedamų dokumentų (originalų) komplektas. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui. Paramos paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą.

32. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos nepriimamos. Pareiškėjas dokumentus privalo pateikti lietuvių kalba (arba kompetentingų institucijų, atliekančių vertimo paslaugas, patvirtintą dokumentų vertimą į lietuvių kalbą). Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapą.

33. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.

34. Paramos paraiškos ir elektroninio paramos paraiškos varianto turinys turi sutapti. Jeigu paramos paraiškos ir (ar) elektroninio paramos paraiškos varianto duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paramos paraiškos originalu.

35. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 36 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.

36. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, nenumatytas verslo plane, bet turintis įtakos ūkio subjekto ekonominiam gyvybingumui, kiti dokumentai, turintys įtakos ekonominiam gyvybingumui ar tinkamumui gauti paramą ir pan.). Numatytų investicijų keisti, o prašomos paramos sumos didinti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami iki paramos paraiškos tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.

37. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška nebus toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.

38. Informacija apie užregistruotas paramos paraiškas skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt), nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų skaičius.

 

X. PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMAS IR PaRAMOS SKYRIMO PATVIRTINIMAS

 

39. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 3 mėnesius nuo jos įregistravimo dienos. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.

40. Paramos paraiškos vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir/ arba didžiausias paramos dydis, suapvalintas iki sveikųjų skaičių. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats.

41. Paramos paraiškos vertinimo metu pareiškėjui gali būti siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo, ir (arba) atliekamos patikros vietoje. Tokiais atvejais paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.

42. Atlikus paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimą ir pripažinus ją tinkama, atliekamas paramos paraiškos pirmumo vertinimas (išskyrus taisyklių 44 punkte numatytą atvejį).

43. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš tinkamų finansuoti paraiškų geriausiai atitinka Priemonės pirmumo kriterijus. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo kriterijai:

 

Kriterijai

Balai

1. Projektai, kurie bus įgyvendinami Nemuno žemupyje ir Kuršių mariose.

50

2. Projektai, susiję su ES šalyse ir Lietuvoje saugomomis nykstančiomis žuvų ir nėgių rūšimis, kurios yra verslinės žvejybos objektas.

30

3. Projektai, kuriuos atitinkamoje teritorijoje įgyvendinti rekomenduoja Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija arba Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.

20

 

44. Tuo atveju, kai paramos paraiškoje prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi planuojamai paskirstyti paramos sumai, paramos paraiškų pirmumo vertinimas gali būti neatliekamas.

45. Sprendimą dėl paramos skyrimo/neskyrimo priima ir patvirtina Ministerija, vadovaudamasi Ministerijos projekto atrankos komiteto rekomendacijomis Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

46. Vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą, parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį. Prieš pasirašydamas paramos sutartį pareiškėjas paramos lėšoms banke turi turėti atidarytą atskirą sąskaitą (šis reikalavimas netaikomas projektams, kuriems taikomas kompensavimo be avanso mokėjimo būdas).

47. Informacija apie paramos gavėjus, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą paramos sumą, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

 

XI. PROJEKTo ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

48. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos arba tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus bendrąsias išlaidas) padarymo dienos, jeigu tokias išlaidas galima padaryti ir jos yra padarytos iki paramos sutarties pasirašymo dienos, iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 36 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos.

49. Priemonei taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimas, išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu arba sąskaitų apmokėjimas. Vykdant statybas ir rekonstrukcijas ūkio būdu, patirtoms statybinių medžiagų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir išperkamosios nuomos būdu įgyjamam turtui taikomas išlaidų kompensavimo būdas.

50. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas patikrina kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrina ir priima atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes ir, priėmęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį (jei paramos neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms padengti), pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu bei reikalaujamais dokumentais. Tuo atveju, jei paramos lėšų neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms apmokėti, paramos gavėjas privalo pateikti apmokėjimo iš nuosavų lėšų įrodymo dokumentus.

51. Tuo atveju, kai paraiškoje numatyta statyba ir (arba) rekonstrukcija, sutartyje su rangovu turi būti numatyta, kad apmokėjimas už šiuos darbus bus atliekamas tik atlikus visus sutartyje numatytus darbus ir pasirašius darbų priėmimo– perdavimo aktą. Naujų statybų atveju paramos gavėjas per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo įteikimo Agentūrai turi pateikti nekilnojamojo turto registracijos dokumentus (nesudėtingų statinių statybos atveju šie dokumentai neteikiami).

52. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas patiria išlaidas savo lėšomis ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).

53. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams, kuriuos toks paramos gavėjas įgyvendina nesudarydamas rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarčių ir negali pradėti įgyvendinti projekto iš nuosavų lėšų. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, pareiškėjas per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai.

54. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Paramos gavėjas privalo per 5 darbo dienas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) nuo lėšų pervedimo į atsiskaitomąją sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

55. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

56. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis. Tuo atveju, kai paramos gavėjams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos netaikomos, paramos gavėjai visus pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750; 2009, Nr. 124-5348).

 

XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA

 

57. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą. Jei numatytos statybos, jos turi būti vykdomos vienu etapu be tarpinių mokėjimų, tačiau jei technologiškai statybas galima išskirti į kelis etapus, gali būti pateikiami keli mokėjimo prašymai. Jei numatyta kelių atskirų pastatų statyba, ji gali būti vykdoma etapais ir mokėjimo prašymas pateikiamas užbaigus vieną statybų etapą.

58. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).

59. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus turi pateikti spausdintine forma ir užpildytus lietuvių kalba. Ranka ar kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir dokumentai neregistruojami.

60. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas. Pridedami visi reikalaujami dokumentai. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir/arba jų patvirtintas kopijas, kaip nustatyta įgyvendinimo taisyklėse. Visos projekto išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ir kitais dokumentais.

61. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą ir pridedamų dokumentų (originalų) komplektą. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui.

62. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja pagal projekto įgyvendinimo vietą Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

63. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.

64. Mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje.

65. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, numatytos šių Taisyklių XIV skyriuje.

66. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (paramos sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

67. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.

68. Paramos gavėjas gali pateikti iki 6 (šešių) mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinįjį mokėjimo prašymą).

69. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.

70. Mokėjimo prašymai vertinami Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 40 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.

 

XIII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS

 

71. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.

72. Paramos gavėjas Agentūrai teikia ataskaitas, nustatytas Veiksmų programos administravimo taisyklėse. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt):

72.1. galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama pateikus galutinį mokėjimo prašymą. Tuo atveju, jei taikomas sąskaitų apmokėjimo paramos mokėjimo būdas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo ataskaitą Agentūrai turi pateikti per 20 darbo dienų nuo paskutiniojo lėšų pervedimo rangovui, paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjui;

72.2. pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus teikiama projekto veiklos ataskaita. Reikalavimas taikomas visam projekto priežiūros laikotarpiui.

73. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą bei dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, ir pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paramos paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, neleidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.

74. Jei kilo poreikis keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, paramos gavėjas privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius šį prašymą.

75. Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.

76. Priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir/ arba paramos sutartį, Agentūra:

76.1. tuo atveju, jei paramos sutartis nėra keičiama, per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo įforminimo apie tai raštu informuoja paramos gavėją;

76.2. tuo atveju, jei paramos sutartis keičiama, per 10 darbo dienų nuo sprendimo dėl paramos sutarties pakeitimo priėmimo parengia ir paramos gavėjui išsiunčia paramos sutarties pakeitimo projektą derinimui su prašymu pateikti paramos sutarties pakeitimo pasirašymo terminą.

77. Visi su Veiksmų programos įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).

78. Paramos gavėjas privalo saugoti:

78.1. paramos sutarties ir visų paramos sutarties pakeitimų originalus;

78.2. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;

78.3. viešųjų pirkimų arba pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas.

79. Paramos gavėjas turi sudaryti paraiškos bylą, kurioje saugomi dokumentai, nurodyti šių Taisyklių 78 punkte, arba jų kopijos.

80. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007?2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles.

 

XIV. SANKCIJOS

 

81. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos taikyti sankcijos – paramos sumažinimas, paramos sutarties nutraukimas ir (arba) paramos grąžinimas, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma.

82. Parama sumažinama:

82.1. jeigu Agentūra patikrų vietoje metu nustato reikalavimų neatitinkančių išlaidų;

82.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (terminas nurodomas paramos sutartyje), išskyrus Taisyklių 83.1 punktą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);

80.3. jeigu projekto išlaidos patiriamos nesilaikant šių Taisyklių 54 punkte nurodytos tvarkos.

83. Paramos sutartis nutraukiama ir (arba) parama grąžinama, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma, jei paramos gavėjas:

83.1. nepateikia mokėjimo prašymo per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;

83.2. nepradeda vykdyti projekto per paramos sutartyje nurodytą terminą;

83.3. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;

83.4. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos ir (arba) PVM, finansuojamo pagal Taisyklių 22 punktą, sumos;

83.5. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

83.6. nevykdo gautos paramos viešinimo;

83.7. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje ir (arba) verslo plane;

83.8. yra bankrutuojantis arba likviduojamas projekto įgyvendinimo metu;

83.9. prieštarauja, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;

83.10. per 5 (penkerių) metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą nuosavybę, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo vietą;

83.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;

83.12. nepateikia, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;

83.13. pažeidė kitas paramos sutarties sąlygas ir (arba) įsipareigojimus, prisiimtus pateikus paramos paraišką;

83.14. vykdydamas projektą, pažeidė kitų ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimus.

 

XV. APSKUNDIMO TVARKA

 

84. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, nesutinkantys su Agentūros, Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškos vertinimu, atranka, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) projekto įgyvendinimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XvI. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

85. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos skyrimo suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje, elektroninio pašto adresu info@nma.lt.

86. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į Veiksmų programos priemonės pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.

87. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje (www.nma.lt), skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.

88. Informacija apie paramos paraišką vertinančius asmenis neteikiama.

 

_________________