VALSTYBINĖS ENERGETIKOS INSPEKCIJOS
PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS INSPEKCIJOJE PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2011 m. rugsėjo 8 d. Nr. 1V-83

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779) bei Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos nuostatais, Lietuvos Respublikos energetikos ministro patvirtintais 2011 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 1-63 (Žin., 2011, Nr. 33-1588) bei siekiant pagerinti asmenų prašymų, skundų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą:

1. Tvirtinu Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos tvarką (pridedama).

2. Įpareigoju Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus užtikrinti, kad nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir aptarnaujant asmenis būtų laikomasi šios Tvarkos reikalavimų.

3. Įgalioju teritorinių skyrių vedėjus savarankiškai spręsti dėl Tvarkos 12 p. taikymo pagal pateiktos informacijos turinį, jų reikšmingumą ir kitas aplinkybes.

4. Nustatau, kad Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos teritorinių skyrių vedėjai:

4.1. organizuoja šios Tvarkos reikalavimų įgyvendinimą skyriuose;

4.2. supažindina su šiuo įsakymu ir Tvarka sau pavaldžius darbuotojus pasirašytinai.

5. Pavedu:

5.1. Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos Bendrųjų reikalų skyriui šį įsakymą paskelbti Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos interneto tinklalapyje ir „Valstybės žiniose“;

5.2. įsakymo vykdymo kontrolę – Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos pavaduotojui pagal jo veiklos kompetenciją.

6. Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininko 2007 m. gegužės 10 d. įsakymą Nr. 46 „Dėl išankstinio skundų ne teisme dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“ ir Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininko 2010 m. birželio 28 d. įsakymą Nr. 1V-34 „Dėl išankstinio skundų (prašymų) ne teisme dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir mokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo nagrinėjimo taisyklių“ 38 p. pakeitimo.

 

 

 

Viršininkas                                                                                   Rimgaudas Špokas

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės energetikos inspekcijos prie

Energetikos ministerijos viršininko

2011 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 1V-83

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS INSPEKCIJOJE PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos tvarka (toliau – Tvarka) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų, skundų, pranešimų, informacijos ir individualių paklausimų (toliau – prašymai) nagrinėjimą ir jų aptarnavimą pagal kompetenciją Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos (toliau – Inspekcija). Tvarka parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose ir kituose viešojo administravimo subjektuose tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779).

2. Aptarnaujant asmenis, šios Tvarkos nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai. Tuo atveju, jeigu atsiranda prieštaravimas tarp šios Tvarkos ir Lietuvos Respublikos įstatymų ar jų pagrindu priimtų kitų teisės aktų, taikomos Lietuvos Respublikos įstatymų ar jų pagrindu priimtų teisės aktų nuostatos.

3. Šiose Tvarkoje vartojamos sąvokos:

Asmuo – fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas subjektas, neturintis juridinio asmens teisių (komisija, visuotinis narių susirinkimas, nuolat veikiantis pasitarimas ir t. t.).

Asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą atvykus į Inspekciją, aptarnavimą telefonu, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų ar atsiųstų paštu, įskaitant ir elektroninį būdą (elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), nagrinėjimą, priimtų sprendimų įforminimą ir perdavimą asmenims.

Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu teisės aktų nustatyta tvarka asmeniui suteikta administracinė paslauga: pateikta informacija; įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas; išdėstyta Inspekcijos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.

Administracinis sprendimas – administracinis aktas ar nustatyta tvarka priimtas kitas nustatytos formos dokumentas, kuriame išreikšta Inspekcijos valia.

Informacija – žinios, kuriomis disponuoja Inspekcija.

Individualus administracinis aktas – Inspekcijos priimtas administracinis teisės aktas, vykdant administravimo funkcijas, skirtas konkrečiam asmeniui ar apibrėžtai asmenų grupei.

Pareiškėjas – asmuo, kuris kreipiasi į Inspekciją raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu.

Prašymas – asmens kreipimasis į Inspekciją raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu į Inspekcijos darbuotoją, įgaliotą priimti, nagrinėti prašymus ir skundus, nesusijęs su pareiškėjo teisių ir teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį juridinį faktą, ar atlikti kitus administracinius veiksmus; išdėstant asmens norą, pageidavimą, nuostatą tam tikru klausimu; pranešant apie Inspekcijos veiklos trūkumus, Inspekcijos darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, kurie susiję su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens, interesų ir teisių pažeidimu; teikiant pasiūlymus ką nors pagerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse; atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors tobulinti, keisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos.

Skundas – kreipimasis į Inspekciją nurodant, kad yra pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.

Pranešimas – asmens rašytinis kreipimasis į Inspekciją, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos kito asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.

Prašymo/skundo nagrinėjimas – tiriant prašymą/skundą atliekamų veiksmų ir priimamų sprendimų visuma (įskaitant, asmens prašymo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui).

Pakartotinis prašymas – antras ar paskesnis asmens kreipimasis į Inspekciją tuo pačiu klausimu ar dėl to paties dalyko, nenurodant ir/ar nurodant naujas aplinkybes, sudarančias prašymo pagrindą.

Paklausėjas – asmuo, jo atstovas, kuris pats kreipiasi į Inspekciją dėl individualios konsultacijos arba kurio kreipimąsi dėl individualios konsultacijos Inspekcijai persiunčia kitos institucijos.

Privati informacija – ypatingi fizinio asmens duomenys, kaip juos nustato Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), informacija apie asmens šeimos gyvenimą, kita informacija, kuri pagal savo pobūdį galėtų būti laikoma privačia informacija.

Kitos šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779) patvirtintose Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse vartojamas sąvokas.

4. Pagal šios Tvarkos nuostatas nagrinėjami asmenų prašymai/skundai ir pranešimai dėl pažeistų jų teisių ar teisėtų interesų, išsiunčiami administracinės procedūros sprendimai.

5. Inspekcijos tarnautojai ir darbuotojai, nagrinėdami asmenų prašymus/skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

6. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus/skundus dėl to, kad nėra šias funkcijas atliekančio Inspekcijos darbuotojo. Nesant šiems darbuotojams tarnyboje (atostogos, komandiruotės, seminarai ir kt.), juos pavaduoti Inspekcijos teritorinio skyriaus vedėjo raštišku pavedimu turi būti paskiriami Inspekcijos darbuotojai, turintys tokius pačius įgaliojimus.

7. Nagrinėjantis prašymą/skundą Inspekcijos darbuotojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Inspekcijos viršininko ar Inspekcijos teritorinio skyriaus vedėjo ar jį pavaduojančio asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Inspekcijos darbuotojas, gavęs pavedimą nagrinėti prašymą ir atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats raštu tiesioginiam vadovui turi pranešti apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą bei jo priežastis.

8. Nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai/skundai, kurie parašyti įskaitomai valstybine kalba (ši nuostata netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu) ir yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo), esant galimybei ir telefono numeris ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu/skundu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai/skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant jų grąžinimo priežastį.

9. Fizinis asmuo, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą ir informacijos pobūdį. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi asmens atstovas, jis pateikia jo tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

10. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai/skundai turi būti sudaryti taip, kad prašymą/skundą gavusi Inspekcija galėtų nustatyti prašymą/skundą pateikusį asmenį, suprasti jo turinį bei pasirašyti elektroniniu parašu. Jeigu anksčiau nurodytos aplinkybės nėra aiškios ir, užklausus asmenį, per Inspekcijos nurodytą laikotarpį – nepatikslinamos, asmens prašymas/skundas grąžinamas pareiškėjui, nurodant jo grąžinimo pagrindą.

11. Prašymai/skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu. Asmenų prašymai/skundai, pateikti elektroniniu būdu, nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai. Atsakymai į šiuos prašymus/skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme/skunde nurodytu adresu arba įteikiami asmeniškai.

12. Prašymai/skundai, kuriuose nenurodytas asmens vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) ir/arba pavadinimas, identifikacinis kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) arba kurie pareiškėjo nepasirašyti (anoniminiai), institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti nenagrinėjami. Sprendimas įforminamas ant prašymo užrašant rezoliuciją.

13. Prašymai/skundai, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į Inspekciją – nenagrinėjami, jeigu tuo pačiu klausimu teismas arba Inspekcija jau yra priėmusi sprendimą ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti Inspekcijos priimtą sprendimą, taip pat jeigu nuo prašyme nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki prašymo padavimo dienos yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie sprendimą nenagrinėti prašymo/skundo Inspekcija per 5 darbo dienas nuo prašymo/skundo gavimo Inspekcijoje dienos praneša asmeniui, kodėl jo prašymas/skundas nenagrinėjamas bei nurodoma šio sprendimo apskundimo tvarka.

14. Asmenų prašymai/skundai nagrinėjami pagal Inspekcijos kompetenciją. Jei Inspekcija neįgaliota spręsti asmenų prašymuose išdėstytų klausimų, prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Inspekcijoje dienos – išsiunčiamas kompetentingai institucijai (pasiliekant prašymo kopiją) ir raštu pranešama apie tai asmeniui, paaiškinant persiuntimo priežastis.

15. Nevalstybine kalba paštu gauti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Gauto prašymo/skundo vertimą Inspekcijos viršininko nurodymu organizuoja Inspekcijos padalinys, kuris tą prašymą/skundą nagrinėja. Į asmenų prašymus/skundus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu prašymas pateiktas, jeigu asmuo nepageidauja atsakymą gauti kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai, vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais, prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

16. Jeigu asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti savo minčių, jam kreipiantis žodžiu turi dalyvauti asmuo, gebantis versti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Šią pareiškėjo teisę užtikrina Inspekcija arba asmuo, kuris į Inspekciją kreipiasi savo iniciatyva.

17. Pareiškėjui nepranešama apie įmonių komercines bei technologines paslaptis, taip pat neteikiama privati informacija apie kitus asmenis bei duomenys, laikytini asmens duomenimis pagal Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą, laikantis šių įstatyminių teisinių normų ir konfidencialumo principo (Žin., 1996, Nr. 63-1479. Nauja redakcija Žin., 2003, Nr. 15-597).

 

II. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į VALSTYBINĘ ENERGETIKOS INSPEKCIJĄ PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS

 

18. Atvykę asmenys aptarnaujami pagal Inspekcijos kompetenciją sprendžiant asmeniui rūpimus klausimus arba paaiškinant pareiškėjui, kas tuos klausimus sprendžia, nurodant, į kokią instituciją pareiškėjas privalo kreiptis.

19. Atvykę į Inspekciją asmenys prašymus gali pateikti tiek raštu, tiek žodžiu. Priimami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir Inspekcijos interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

20. Kai prašymą/skundą Inspekcijai paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

21. Asmenų pageidavimu jų aptarnavimo klausimas ir priėmimo laikas gali būti suderinami iš anksto telefonu ar kita ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, atsakingi Inspekcijos darbuotojai apie tai asmenį įspėja.

22. Inspekcijos (Inspekcijos teritorinių skyrių) sekretoriatuose turi būti padėta Piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga, kurioje asmenys visuomet galėtų pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę, išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus.

 

III. PRAŠYMŲ/SKUNDŲ REGISTRAVIMAS IR JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖJIMUI

 

23. Visi prašymai/skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar persiųsti kitų institucijų, atsiųsti paštu, faksu ar elektroniniu būdu, jų gavimo dieną registruojami atitinkamame Inspekcijos dokumentų registre pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos Vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230), ir Inspekcijos dokumentacijos planą bei kompiuterinėje laikmenoje.

24. Asmenų prašymus/skundus registruoja atsakingi Inspekcijos darbuotojai: Inspekcijoje – Inspekcijos sekretorius, kai prašymas/skundas pateikiamas per Inspekcijos teritorinį skyrių – Inspekcijos teritorinio skyriaus sekretorius.

25. Registruojant paštu gautus asmenų prašymus/skundus patikrinama, ar jis atsiųstas pagal adresą, ar vokuose yra visi prašyme išvardyti dokumentai. Jei voke trūksta dokumento ar priedo, apie tai siuntėjui pranešama raštu, nurodant konkretų terminą trūkumams pašalinti. Šiuo atveju administracinė procedūra pradedama asmeniui pašalinus nurodytus trūkumus.

26. Vokai, kuriuose buvo Inspekcijai pateikti prašymai/skundai, saugomi byloje kartu su prašymu/skundu ir kita bylos medžiaga.

27. Ant prašymo/skundo dedamas spaudas, kuriame įrašoma gavimo data ir registracijos numeris.

28. Asmeniui (ar jo atstovui) asmeniškai pateikto prašymo/skundo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą įteikia Inspekcijos (kai prašymas Inspekcijai pateikiamas per teritorinį skyrių – Inspekcijos teritorinio skyriaus) sekretorius prašymo/skundo priėmimo metu. Prašymų/skundų, pateiktų paštu, priėmimo faktą patvirtinančią pažymą pareiškėjui išsiunčia Inspekcijos (kai prašymas/skundas Inspekcijai pateikiamas per teritorinį skyrių – Inspekcijos teritorinio skyriaus) sekretorius. Kai asmens prašymas/skundas gautas Inspekcijoje nagrinėti pavedamas Inspekcijos teritoriniam skyriui, jo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą asmeniui išsiunčia Inspekcijos sekretorius, pažymoje nurodydamas, kuriam Inspekcijos teritoriniam skyriui prašymas yra pavestas nagrinėti.

29. Asmens prašymas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas turi būti sudarytas taip, kad būtų galima:

29.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

29.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis Inspekcijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

29.3. atpažinti prašymo turinį;

29.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį;

29.5. prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Tvarkos 29.1–29.3 punktuose nustatytų reikalavimų, per 3 dienas grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodant grąžinimo priežastis;

29.6. prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Tvarkos 29.4 punkte nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu Inspekcijos viršininkas, Inspekcijos teritorinio skyriaus vedėjas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Sprendimas nagrinėti (nenagrinėti) įforminamas užrašant rezoliuciją ant prašymo.

30. Inspekcijoje užregistruoti asmenų prašymai/skundai perduodami Inspekcijos viršininkui arba jo pavaduotojui pagal kompetenciją bei šioje Tvarkoje nustatytą tvarką. Inspekcijai per teritorinius skyrius pateikti ir teritoriniuose skyriuose užregistruoti asmenų prašymai perduodami skyriaus vedėjui, nesant vedėjo – pavaduotojui arba darbuotojui, laikinai einančiam skyriaus vedėjo pareigas, jei skyriaus vedėjo pavaduotojo etato nėra.

31. Inspekcijos viršininkas, jo pavaduotojas (pagal kompetenciją), teritorinių skyrių vedėjai (ar jų pavaduotojai) per 3 darbo dienas ant prašymo/skundo užrašo rezoliuciją ir pradeda administracinę procedūrą. Rezoliucijoje trumpai nurodoma, koks skyrius ar tarnautojas turi nagrinėti keliamus klausimus, gali būti nurodomas užduoties įvykdymo terminas, jei jis nustatomas trumpesnis, nei nustatyta šioje Tvarkoje.

32. Prašymai/skundai su rezoliucijomis grąžinami sekretoriui, atsakingam už prašymų/skundų registravimą, kuris atitinkamame Inspekcijos dokumentų registre įrašo vykdytojus, o prašymų/skundų originalus (jų kopijas) perduoda vykdytojams. Prašymo/skundo originalai Inspekcijos teritoriniams skyriams išsiunčiami paštu arba perduodami teritorinio skyriaus pareigūnams arba sekretoriui asmeniškai, o kopijos nedelsiant pateikiamos faksu ir (arba) elektroniniu paštu.

33. Inspekcijoje užregistruoti prašymai/skundai, dėl kurių vykdytojais paskirti Inspekcijos teritoriniai skyriai, elektroniniu būdu perduodami tų skyrių sekretoriams. Skyrių sekretoriai, gavę pranešimą apie persiųstą prašymą/skundą, atspausdina šį prašymą/skundą su jo priedais ir perduoda jį skyriaus vedėjui. Pagal skyriaus vedėjo rezoliuciją suformuojamos užduotys, įrašomi vykdytojai – inspektoriai, kiti pareigūnai ir toliau veikiama šios Tvarkos 34 p. ir Tvarkos IV dalyje nurodyta tvarka.

34. Vykdytojai, gavę prašymo/skundo dokumentus, pasirašo atitinkamame Inspekcijos (Inspekcijos teritorinio skyriaus) dokumentų registre. Jeigu prašymai/skundai nukreipti keliems vykdytojams, pirmajam vykdytojui atiduodamas prašymo/skundo originalas, kitiems – kopijos.

 

IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

35. Asmenų skundai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatyta administracine procedūra ir šia Tvarka, o prašymai – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ patvirtintomis taisyklėmis ir šia Tvarka.

36. Atsakymai į elektroniniu paštu gautus prašymus asmeniui pateikiami elektroniniu paštu. Toks atsakymas turi būti parengtas ir popieriniu dokumento variantu, pasirašytas Inspekcijos viršininko ir jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu, Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268) nustatyta tvarka.

37. Administracinė procedūra turi būti baigta ir sprendimas priimtas per 20 darbo dienų nuo jos pradžios. Kai dėl objektyvių priežasčių (prašymo/skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu, kitomis organizacinėmis priemonėmis ir kt.) per šį terminą administracinė procedūra negali būti baigta, Inspekcijos viršininko ar Inspekcijos teritorinio skyriaus vedėjo sprendimu per 15 darbo dienų nuo administracinės procedūros pradžios administracinė procedūra gali būti pratęsta dar iki 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo tos dienos, kada pasibaigė 20 darbo dienų terminas, numatytas šiame Tvarkos punkte. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki nustatyto termino pabaigos, asmeniui, pateikusiam prašymą/skundą, išsiunčiamas pranešimas raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodant prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastį. Jeigu tyrimo metu būtina gauti sprendimui priimti reikalingą informaciją, administracinė procedūra sustabdoma iki tokios informacijos gavimo datos, o administracinės procedūros terminas – pratęsiamas. Termino pratęsimo atvejais, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo aplinkybių pasikeitimo datos, prašymą/skundą pateikęs asmuo apie jas informuojamas raštu, nurodant prašymo/skundo gavimo datą, registracijos numerį, prašymą/skundą nagrinėjančio Inspekcijos darbuotojo pareigas, vardą ir pavardę, telefono numerį bei elektroninio pašto duomenis.

38. Administracinė procedūra gali būti baigiama asmeniui pateikus raštišką prašymą nutraukti administracinę procedūrą arba asmuo, kurio interesai yra galimai pažeisti, ir subjektas, kurio veiksmai ar neveikimas skundžiami, ginčą išsprendžia taikiai. Priėmus sprendimą nutraukti administracinę procedūrą, asmeniui, dėl kurio skundo ar pranešimo pradėta administracinė procedūra, bei kitiems administracinės procedūros dalyviams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą ir nurodoma sprendimo apskundimo tvarka.

39. Prašymo/skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme keliamu klausimu priima pirmasis adresatas. Kai Inspekcija nėra pirmasis adresatas, pasiūlymus dėl prašymo sprendimo pirmajam adresatui privalu pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo Inspekcijoje datos be atskiro pirmojo adresato prašymo (reikalavimo).

40. Jeigu Inspekcija nėra įgaliota spręsti prašyme/skunde išdėstytų klausimų, prašymas/skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai raštu pranešama asmeniui. Jei Inspekcija pagal kompetenciją nenustato institucijos, kuri turėtų nagrinėti prašymą/skundą, jis per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos grąžinamas pareiškėjui ir nurodoma grąžinimo priežastis.

41. Prašymai/skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), kitoms institucijoms nagrinėti persiunčiama, tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Inspekcija per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo kreipiasi į asmenį raštu (siunčiant pranešimą registruotu paštu su įteikimu), prašydama per Inspekcijos nustatytą terminą, skaičiuojant nuo Inspekcijos rašto gavimo dienos, pateikti šį sutikimą. Kai per Inspekcijos nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis. Terminas, numatytas šios Tvarkos 37 punkte, laikotarpiu, kai yra prašoma asmens sutikimo, sustabdomas.

42. Prašymai, kuriuose pateikiama informacija nėra susijusi su ją pateikusio asmens pažeistomis teisėmis ir (ar) jo teisėtais interesais, tiriami pagal suteiktą informaciją. Asmeniui, suteikusiam šią informaciją, pranešama apie tyrimą pagal Inspekcijos kompetenciją, nepažeidžiant asmens duomenų teisinės apsaugos reikalavimų, taip pat įstatymų saugomų valstybės, tarnybos, komercinės, profesinės ir kitų paslapčių apsaugos reikalavimų ir laikantis kitų įstatymuose numatytų apribojimų ir draudimų.

43. Gauti prašymai/skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymu patvirtintą Inspekcijos struktūrą teritoriniu principu. Prašymai, kurių nagrinėjimas turi būti atliekamas atitinkamo Inspekcijos teritorinio skyriaus teritorijoje, skyriaus vedėjo sprendimu per 3 darbo dienas nuo gavimo datos gali būti persiųsti tirti ir nagrinėti kitam Inspekcijos teritoriniam skyriui pagal teritorinį suskirstymą. Jeigu tyrimas jau buvo pradėtas, turi būti pridėtos tyrimo metu surinktos informacijos ir gautų dokumentų rinkmenos. Apie prašymo/skundo persiuntimą pareiškėją raštu informuoja persiunčiantis teritorinis Inspekcijos skyrius. Dokumentų originalai Inspekcijos teritoriniam skyriui tokiu atveju persiunčiami paštu, o dokumentų kopijos nedelsiant persiunčiamos elektroniniu paštu arba faksu ir atitinkamo skyriaus vedėjas apie persiuntimą informuojamas telefonu.

44. Draudžiama persiųsti skundą nagrinėti viešojo administravimo subjektui, jo administracijos padaliniui arba perduoti nagrinėti pareigūnui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kurių veiksmai yra skundžiami.

45. Jeigu paaiškėja, jog, pradėjus administracinę procedūrą, skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas, administracinė procedūra stabdoma, kol teismas išnagrinės skundą, ir apie tai pranešama asmeniui.

46. Inspekcijos darbuotojai, nagrinėdami prašymus/skundus:

46.1. privalo išnagrinėti visus keliamus klausimus, esant reikalui, išreikalauti papildomus dokumentus, informaciją ar komentarą, surinkti faktinius duomenis (faktinių duomenų surinkimui gali būti naudojama vaizdo, garso įrašai bei fotografuojama, nepažeidžiant teisės aktais nustatytos tvarkos ir reikalavimų), imtis kitokių priemonių klausimams objektyviai išaiškinti, išspręsti;

46.2. esant reikalui, gali susitikti su pareiškėju (taip pat ir dėl tyrimo metu naujai paaiškėjusių aplinkybių patikslinimo);

46.3. privalo tirdami pareiškėjų prašymus/skundus, rinkdami faktinius duomenis informuoti pareiškėjus raštu apie patikrinimo laiką, kad jie turėtų galimybę dalyvauti patikrinime;

46.4. pagal Inspekcijos kompetenciją, esant reikalui, gali įpareigoti pardavėją, paslaugų teikėją, kitą asmenį, dėl kurių veiksmų (neveikimo) yra pateiktas asmens prašymas/skundas, pašalinti pažeidimus, priežastis ir sąlygas, dėl kurių pažeidžiamos asmens teisės ir teisėti interesai;

46.5. privalo pareiškėjui atsakyti į visus prašyme iškeltus klausimus. Neatsakius nors į vieną iš keliamų klausimų, nurodyti priežastis, dėl kurių nebuvo galima priimti sprendimo tuo klausimu;

46.6. prieš priimant administracinės procedūros sprendimą gali paprašyti pateikti dokumentus ir paaiškinimus, apklausti asmenį, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, taip pat kitus asmenis, siekiant išsiaiškinti skundžiamo klausimo esmę ir su juo susijusias aplinkybes;

46.7. gali paprašyti paaiškinimų iš asmenų, turinčių reikalingos informacijos dėl tikrinamų faktinių duomenų;

46.8. gali nagrinėti prašymus/skundus išvykstant arba neišvykstant į vietą, priklausomai nuo keliamų klausimų sudėtingumo ir poreikio vykti į vietą;

46.9. patikrinimo akte privalo užfiksuoti žodinius paaiškinimus ir patikrinimo metu vietoje nustatytus faktinius duomenis. Rašytiniai paaiškinimai pridedami prie patikrinimo akto;

46.10. privalo nurodyti sprendimo apskundimo tvarką.

47. Jeigu administracinės procedūros sprendimas gali pakeisti administracinėje procedūroje nedalyvaujančių asmenų teisinį statusą, Inspekcijos viršininko, Inspekcijos teritorinio skyriaus vedėjo arba juos pavaduojančių asmenų sprendimu administracinė procedūra sustabdoma ir šiems asmenims administracinę procedūrą atliekantis Inspekcijos, Inspekcijos teritorinio skyriaus darbuotojas raštu praneša apie teisę dalyvauti šioje procedūroje, o asmeniui, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, – apie administracinės procedūros sustabdymo pagrindą.

48. Administracinė procedūra tęsiama, kai Tvarkos 47 punkte nurodyti asmenys pareiškia norą dalyvauti procedūroje arba raštu atsisako joje dalyvauti, arba jeigu per 10 darbo dienų nuo rašto apie administracinės procedūros sustabdymą išsiuntimo iš Inspekcijos dienos iš jų negautas atsakymas dėl pasiūlymo dalyvauti administracinėje procedūroje.

49. Prieš priimant administracinės procedūros sprendimą, asmuo, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, taip pat kiti asmenys gali būti apklausiami siekiant išsiaiškinti ginčijamo klausimo esmę ir su juo susijusias aplinkybes, išskyrus Tvarkos 50 punkte nustatytą atvejį, kai apklausa privaloma. Juos apklausia administracinę procedūrą atliekantis Inspekcijos darbuotojas.

50. Administracinės procedūros sprendimas priimamas tik apklausus asmenį, dėl kurio galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų buvo gautas pranešimas ir dėl gauto pranešimo pradėta administracinė procedūra. Jeigu šis asmuo atsisako atvykti į apklausą, nesutinka būti apklausiamas jam priimtinoje vietoje, kai jis dėl sveikatos būklės neturi galimybės atvykti į Inspekciją arba yra kitos objektyvios priežastys, dėl kurių apklausti asmenį per administracinei procedūrai nustatytą laiką neįmanoma, administracinė procedūra nutraukiama.

51. Administracinės procedūros sprendimas be apklausos priimamas, jeigu:

51.1. skundas patenkinamas iš karto ir administracinės procedūros sprendimas nepažeidžia kitų asmenų teisių ir teisėtų interesų;

51.2. pagal teisės aktų reikalavimus administracinės procedūros sprendimas turi būti priimtas nedelsiant.

52. Inspekcijos darbuotojas, atliekantis administracinę procedūrą, prireikus gali faktinius duomenis patikrinti vietoje. Asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims jis praneša apie patikrinimo laiką (elektroniniu paštu, telefonu arba paštu), kad jie galėtų, jei pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Jeigu šio patikrinimo metu gali būti paskelbta informacija, kuri pagal įstatymus negali būti vieša, asmeniui, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, ir suinteresuotiems asmenims sudaroma galimybė susipažinti su faktinių duomenų patikrinimo vietoje rezultatais. Žodiniai paaiškinimai ir patikrinimo vietoje metu nustatyti faktiniai duomenys turi būti užfiksuoti Inspekcijos darbuotojo pasirašytame patikrinimo akte, prie kurio pridedami rašytiniai paaiškinimai. Tuo atveju kai asmuo, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, nesudaro galimybės Inspekcijos pareigūnams atlikti patikrinimo vietoje (neįleidžiami į patalpą ir pan.), tai fiksuojama patikrinimo akte, kurį pasirašo į patikrinimą vietoje atlikti atvykę pareigūnai.

53. Inspekcijos darbuotojas turi teisę pareikalauti, kad asmuo patikslintų prašymo/skundo esmę, arba paprašyti pateikti papildomų dokumentų ar informacijos, reikalingų sprendimui priimti, ir nustatyti protingą terminą tokiems dokumentams ar duomenims pateikti. Prašymas/skundas turi būti teisėtas ir motyvuotas.

54. Inspekcijos darbuotojas gali reikalauti tik tų duomenų ir informacijos, kurių nėra valstybės registruose ar kitose valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose, išskyrus atvejus, kai tokius dokumentus ir informaciją privaloma pateikti pagal įstatymus.

55. Pakartotinai reikalauti dokumentų ir informacijos iš asmenų, dėl kurių pradėta administracinė procedūra, galima tik išimtiniais atvejais ir tinkamai motyvuojant šių dokumentų ir informacijos būtinumą.

 

V. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ ARBA SKUNDĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, ATSAKYMŲ (SPRENDIMŲ) APSKUNDIMAS

 

56. Inspekcijos pareigūnas ar darbuotojas prašymą, tyrimo medžiagą, patikrinimo aktą, atsakymo projektą, išvadas, kitą bylos medžiagą bei atsakymo projektą pateikia pasirašyti Inspekcijos viršininkui, teritorinio skyriaus vedėjui ar juos pavaduojančiam asmeniui. Atsakymų pasirašymo tvarką nustato atskiras Inspekcijos viršininko priimtas sprendimas.

57. Inspekcijos darbuotojas, atlikęs administracinę procedūrą, surašo teikimą priimti administracinės procedūros sprendimą ir perduoda jį bei bylos medžiagą Inspekcijos viršininkui ar jį pavaduojančiam asmeniui, ar Inspekcijos teritorinio skyriaus vedėjui. Teikime priimti administracinės procedūros sprendimą turi būti nurodytos faktinės aplinkybės, nustatytos prašymo/skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas administracinės procedūros sprendimo (atsakymo) projektas, siūlomo administracinės procedūros sprendimo (atsakymo) projektas ir teikimo parengimo data.

58. Skundų nagrinėjimo procedūra baigiama administracinės procedūros sprendimo priėmimu. Asmeniui, dėl kurio skundo pradėta ir baigta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu pranešama apie priimtą sprendimą ir nurodoma sprendimo esmė (suformuluojamas klausimas), faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas administracinės procedūros sprendimas, ir sprendimo apskundimo tvarka. Sprendimo kopija taip pat pateikiama subjektui, kurio veiksmai ar neveikimas buvo skundžiami, bei kitiems asmenims, dalyvavusiems administracinėje procedūroje.

59. Administracinės procedūros sprendimas parengiamas dviem egzemplioriais, vienas iš jų įteikiamas ar išsiunčiamas asmeniui, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, kitas lieka Inspekcijoje (Inspekcijos teritoriniame skyriuje) ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka. Kitiems subjektams, dalyvavusiems administracinėje procedūroje, sprendimo kopija išsiunčiama 58 punkte nustatyta tvarka.

60. Prašymų nagrinėjimas baigiamas atsakymo į prašymą parengimu ir išsiuntimu pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atsakymo parengimo.

61. Atsakymai į prašymą parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

61.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti leidimą, atestatą, dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

61.2. į prašymą pateikti turimą informaciją atsakoma Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodant atsisakymo tai padaryti priežastis;

61.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą ar nustatytąja tvarka kitą nustatytos formos dokumentą, kuriame išreikšta Inspekcijos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodant atsisakymo tai padaryti priežastis;

61.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Inspekcijos (Inspekcijos teritorinio skyriaus) veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi, atsakoma laisvos formos raštu.

62. Atsakymai į prašymus, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

63. Prašymą ar skundą nagrinėjusi Inspekcija, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl skundo (prašymo) sprendime (atsakyme) esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

64. Jeigu klaida gali turėti esminės įtakos sprendimo vykdymui, Inspekcijos darbuotojas, priėmęs sprendimą, sustabdo sprendimo vykdymą iki klaidų ištaisymo.

65. Klaidos turi būti ištaisytos administracinės procedūros sprendimo egzemplioriuje, kurį saugo administracinės procedūros sprendimą priėmęs Inspekcijos pareigūnas. Asmeniui per 3 darbo dienas įteikiamas naujas arba pataisytas dokumentas (administracinės procedūros sprendimas).

66. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešta paprastu laišku, arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai, taip pat elektroniniu būdu – jeigu tyrimas atliktas pagal Tvarkos 36 punktą. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

67. Inspekcijos viršininko, jo pavaduotojo pasirašyti atsakymai į prašymus ar sprendimai perduodami registruoti ir išsiųsti administracijoje atsakingam darbuotojui – Inspekcijos sekretoriui.

68. Teritorinių skyrių atsakymus į prašymus ar skundus išsiunčia skyrių sekretoriai.

69. Atsakymo projektą rengęs Inspekcijos pareigūnas ar darbuotojas patikrina, ar dokumentai tinkamai įforminti ir parengti pagal raštvedybos reikalavimus. Ne pagal raštvedybos reikalavimus parengti atsakymai nesiunčiami ir grąžinami vykdytojams.

70. Atlikęs užduotį, pagrindinis vykdytojas ar kitas skyriaus vedėjo paskirtas darbuotojas atsakymo egzempliorių ir tyrimo medžiagą deda į bylą, kuri suformuojama vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230) (toliau – Apskaitos taisyklės).

71. Suformuota byla dedama į atitinkamą segtuvą pagal patvirtintą Dokumentacijos planą ir Inspekcijoje laikoma skyriuje, kuriam buvo pavestas nagrinėti atitinkamas klausimas, o Inspekcijos teritoriniame skyriuje – pas specialistus. Pasibaigus kalendoriniams metams, bylos Inspekcijoje atiduodamos Bendrųjų reikalų skyriaus specialistui, o Inspekcijos teritoriniame skyriuje – Skyriaus sekretoriui. Šie darbuotojai, patikrinę, ar bylos suformuotos pagal minėtų Apskaitos taisyklių reikalavimus, tinkamai suformuotas bylas perduoda į Inspekcijos archyvą, o Inspekcijos teritoriniame skyriuje – į Teritorinio skyriaus archyvą.

72. Šalis, nesutinkanti su Inspekcijos sprendimu (atsakymu) į jo prašymą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą atsakymas ar sprendimas nepriimtas, turi teisę pasirinkimu apskųsti Administracinių ginčų komisijai arba Administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

73. Aptarnavimas telefonu – tai asmens išklausymas, jo prašymo esmės išsiaiškinimas, informacijos apie klausimo sprendimo procedūrą suteikimas, kompetentingų nagrinėti ir spręsti rūpimą klausimą Inspekcijos darbuotojų pavardžių, telefonų, darbo (priėmimo) laiko nurodymas.

74. Taupant asmenų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo laiką, Inspekcijoje atsakingais už asmenų aptarnavimą telefonu yra:

74.1. Inspekcijos sekretorius;

74.2. Inspekcijos teritorinių skyrių sekretoriai.

75. Inspekcijos darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą telefonu, uždavinys – orientuoti asmenį, kuris kreipiasi į Inspekciją, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręstas jo keliamas klausimas. Inspekcijos darbuotojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

75.1. ar Inspekcija kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

75.2. kokius dokumentus (prašymą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

75.3. į kokį valstybės tarnautoją ar darbuotoją asmuo gali kreiptis jam rūpimu klausimu;

75.4. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Inspekcija nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos institucijos adresą bei telefono numerį.

76. Inspekcijos darbuotojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Inspekcija ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą.

77. Asmenys Inspekcijos administracijoje priimami pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 7.30 val. iki 11.30 val. ir nuo 12.15 val. iki 16.30 val., penktadieniais nuo 7.30 val. iki 11.30 val. ir nuo 12.15 val. iki 15.15 val.

78. Asmenys Inspekcijos teritoriniuose skyriuose priimami pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 7.30 val. iki 11.30 val. ir nuo 12 val. iki 16.15 val., penktadieniais nuo 7.30 val. iki 11.30 val. ir nuo 12 val. iki 15 val.

79. Papildomos asmenų prašymų priėmimo valandos, pasibaigus Inspekcijos darbo dienos laikui, nustatomos Inspekcijos lokaliniais teisės aktais.

80. Inspekcijos skyrių vedėjai, inspektoriai ir kiti darbuotojai, aptarnaudami bei teikdami konsultaciją ir informaciją asmenims telefonu, turi laikytis šių taisyklių:

80.1. pakelti ragelį po trečio skambučio (pageidautina);

80.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydami Inspekcijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

80.3. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti prašymo esmę;

80.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

80.5. atsakyti iš karto į paklausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, pateikti tikslią informaciją apie kitą kontaktą telefonu (ar kita komunikacijos priemone);

80.6. esant būtinybei tikslinti pateikiamą informaciją, būtina užsirašyti asmens kontaktinius duomenis, susitarti dėl kito asmeninio kontakto arba nurodyti apie galimybę kreiptis į Inspekciją su raštišku paklausimu (ypač tais atvejais, kai tinkamam atsakymo parengimui yra būtina išsamesnė analizė ir situacijos vertinimas);

80.7. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

VII. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO UŽDUOČIŲ VYKDYMO KONTROLĖ. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

81. Už gautų prašymų ir skundų nagrinėjimo užduočių vykdymo kontrolę (įskaitant nustatytų terminų laikymąsi) atsako Inspekcijos skyrių (Inspekcijos teritorinių skyrių) vedėjai.

82. Prašymas/skundas laikomas išnagrinėtu, jei atsakyta į visus pateiktus klausimus pagal Inspekcijos kompetenciją, nepažeidžiant nustatytų nagrinėjimo terminų, o jeigu prašymas ar skundas gautas ne pagal Inspekcijos kompetenciją, atsakyme nurodžius, kur galima kreiptis dėl klausimo nagrinėjimo.

83. Asmenų prašymų ir skundų vykdymo kontrolės pabaiga fiksuojama, kai yra:

83.1. užregistruotas ir išsiųstas (kai įteikiama asmeniškai – pasirašytinai įteiktas) atsakymas arba išvados ir sprendimas dėl asmens prašymo ar skundo;

83.2. užregistruotas ir išsiųstas (kai įteikiama asmeniškai – pasirašytinai įteiktas) pranešimas asmeniui apie administracinės procedūros (prašymo/skundo nagrinėjimo) nutraukimą jam pageidaujant dėl tiesiogiai su juo susietų klausimų. Pranešime gali būti informuojama, kad klausimai, kelti prašyme ar skunde, tiesiogiai nesusieti su pareiškėju, tačiau susiję su energetikos veiklą reglamentuojančių įstatymų pažeidimais, toliau nagrinėjami pagal Inspekcijos kompetenciją.

84. Asmuo, atsakingas už asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo terminų kontrolę (skyrių vedėjai arba kitas skyriaus vedėjo paskirtas darbuotojas), žodžiu ar raštu primena vykdytojui apie besibaigiantį tyrimo terminą (pateikia sąrašą prašymų, kuriems iki tyrimo termino pabaigos liko 5 darbo dienos).

85. Jei inspektorius ar kitas darbuotojas nustatytais terminais negali atsakyti į asmens prašymą ar išnagrinėti skundo, Inspekcijos viršininkui, o teritoriniuose skyriuose – skyriaus vedėjui ar jo pavaduotojui – pateikiamas prašymas dėl tyrimo termino pratęsimo (nurodant motyvaciją ir pagrindą, kuris gali būti nustatytas ir šalių susitarimu).

86. Pratęsus prašymo tyrimo ar skundo nagrinėjimo terminą, apie tai raštu informuojamas pareiškėjas, taip pat prašymų tyrimo ar skundų nagrinėjimo terminus kontroliuojantis darbuotojas, kuris nustato kitą vykdymo terminą atitinkamame Inspekcijos dokumentų registre.

87. Informaciją apie gautų asmenų prašymų/skundų nagrinėjimo terminų nesilaikymą kiekvieną pirmadienį:

87.1. Inspekcijos viršininkui, jo pavaduotojams pagal kompetenciją teikia asmuo, atsakingas už gautų asmenų prašymų nagrinėjimo terminų kontrolę;

87.2. Teritorinio skyriaus vedėjui – skyriaus sekretorius arba kitas skyriaus vedėjo paskirtas darbuotojas.

 

VIII. ATSAKOMYBĖ UŽ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO NEOBJEKTYVUMĄ BEI VILKINIMĄ

 

88. Už asmenų prašymų ar skundų tyrimo kokybę atsako juos tyrę Inspekcijos tarnautojai ar darbuotojai. Už šių prašymų ir skundų tyrimo bei nagrinėjimo vilkinimą, terminų praleidimą, neobjektyvų jų sprendimą, prašymo ar skundo persiuntimą pareigūnui, kurio veiksmai yra skundžiami, įstatymų nustatyta tvarka gali būti inicijuojamas tarnybinis patikrinimas ir skiriama tarnybinė nuobauda.

 

IX. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ BEI JŲ NAGRINĖJIMO MEDŽIAGOS SAUGOJIMAS

 

89. Inspekcijoje (Inspekcijos teritoriniuose skyriuose) gautų prašymų nagrinėjimo medžiaga saugoma Inspekcijos dokumentacijos plane nurodytais terminais.

90. Pasibaigus dokumentų saugojimo terminui, Inspekcijos teritoriniame skyriuje atliekama dokumentų vertės ekspertizė ir bylos pagal perdavimo–priėmimo aktą perduodamos į Inspekcijos archyvą.

 

_________________