LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOS KANCLERIO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOJE TAISYKLIŲ PAKEITIMO

 

2013 m. kovo 27 d. Nr. 25A-43

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007-08-22 nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779):

1. K e i č i u Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos kanclerio 2009-08-12 įsakymo Nr. 25A-276 „Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu patvirtintas Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje taisykles ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. P a v e d u kanclerio asistentei Giedrei Isokienei naujos redakcijos Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje taisykles paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

Kancleris                                                                                              Giedrius Krasauskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos

kanclerio 2009 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu

Nr. 25A-276

(Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos

kanclerio 2013 m. kovo 27 d. įsakymo

Nr. 25A-43 redakcija)

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos Prezidentui ir Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai (toliau – Prezidento kanceliarija) adresuotų Prezidento kanceliarijoje gautų fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų, skundų ir pranešimų (toliau – prašymai) registravimą, nagrinėjimą ir asmenų aptarnavimą Prezidento kanceliarijoje.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos Prezidento įstatymu (Žin., 1993, Nr. 5-89), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) bei Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779). Nagrinėjant asmenų prašymus šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek šių klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar kiti teisės aktai.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse vartojamas sąvokas.

4. Prezidento kanceliarijoje nagrinėjami rašytiniai, žodiniai ir įstatymų nustatyta tvarka elektroniniu būdu pateikti prašymai, kuriuose keliami klausimai yra susiję su Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir kitų įstatymų nustatytais Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar priskirti Prezidento kanceliarijos kompetencijai.

5. Nagrinėjant asmenų prašymus vadovaujamasi pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikiant asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

6. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti jų prašymus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo (toliau – tarnautojas). Prezidento kanceliarijos struktūrinių padalinių vadovai užtikrina, kad Prezidento kanceliarijos tarnautojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais būtų paskirti kiti Prezidento kanceliarijos tarnautojai, turintys tokius pat įgaliojimus.

7. Nagrinėjantis prašymą tarnautojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Prezidento kanceliarijos kanclerio (toliau – Kancleris) ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą, tarnautojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Kancleriui ar jo įgaliotam asmeniui, Prezidento kanceliarijos struktūrinio padalinio vadovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Prezidento kanceliarijos struktūrinio padalinio vadovo nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats arba Kancleris ar jo įgaliotas asmuo.

 

II. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

8. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar asmeniui atvykus į Prezidento kanceliariją), raštu (asmeniui atvykus į Prezidento kanceliariją, atsiuntus paštu, faksimilinio ryšio ar kitais telekomunikaciniais įrenginiais, per pasiuntinį ar įteikus susitikimų ir kitų renginių metu) ir elektroniniu būdu Lietuvos Respublikos Prezidento ir Prezidento kanceliarijos elektroninio pašto adresu.

9. Priimami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Prezidento kanceliarijos interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu. Žodiniai prašymai, kuriuose išdėstyta konkreti problema, registruojami Asmenų aptarnavimo skyriuje (Prezidento kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje).

10. Asmenų prašymai turi būti:

10.1. parašyti valstybine kalba; ši nuostata netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu;

10.2. parašyti tvarkingai ir įskaitomai;

10.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

11. Kai asmens prašymą paduoda asmens atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį Taisyklių 10 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Prezidento kanceliariją kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti Taisyklių 10.1 ir 10.2 punktų reikalavimus.

12. Kai prašymą paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

13. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

 

III. ELEKTRONINIU BŪDU GAUTŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

14. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas turi būti sudarytas taip, kad prašymą gavusi Prezidento kanceliarija galėtų:

14.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

14.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

14.3. atpažinti prašymo turinį;

14.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį.

15. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami Dokumentų valdymo skyriuje (Prezidento kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje) pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268).

16. Asmens prašymas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu ir nagrinėjamas Taisyklių nustatyta tvarka. Atsakymai į elektroniniu būdu gautus prašymus siunčiami siuntėjo elektroninio pašto adresu.

17. Prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Taisyklių 14.1–14.3 punktuose nustatytų reikalavimų, neregistruojami ir nenagrinėjami.

18. Prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Taisyklių 14.4 punkte nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu Kancleris ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

 

IV. ASMENŲ APTARNAVIMAS TAIKANT „VIENO LANGELIO“ PRINCIPĄ

 

19. Lietuvos Respublikos Prezidentui ar Prezidento kanceliarijai adresuotų asmenų prašymų priėmimą ir nagrinėjimą bei jų aptarnavimą „vieno langelio“ principu organizuoja Asmenų aptarnavimo skyrius, kuris:

19.1. perduoda Dokumentų valdymo skyriui registruoti tiesiogiai gautus rašytinius asmenų prašymus;

19.2. registruotus asmenų prašymus Prezidento kanceliarijoje nustatyta tvarka perduoda Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Prezidento vyriausiesiems patarėjams, patarėjams, Kancleriui;

19.3. tvarko asmenų prašymų apskaitą;

19.4. nagrinėja asmenų prašymus, kuriuose keliami klausimai yra susiję su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar priskirti Prezidento kanceliarijos kompetencijai, ir rengia į juos atsakymus;

19.5. perduoda asmenų prašymus nagrinėti kitiems viešojo administravimo subjektams pagal jų kompetenciją;

19.6. asmenų pageidavimu informuoja juos apie prašymų nagrinėjimo eigą ir teikia viešąją informaciją teisės aktų nustatyta tvarka;

19.7. priima ir konsultuoja asmenis pagal Lietuvos Respublikos Prezidento ir Prezidento kanceliarijos kompetenciją;

19.8. priima mitingų ir piketų dalyvių atstovus;

19.9. organizuoja asmenų aptarnavimą telefonu.

20. Asmenys Prezidento kanceliarijoje priimami: pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8 iki 17 val., penktadieniais nuo 8 iki 15.45 val., pietų pertrauka nuo 12 iki 12.45 val. Asmenų prašymai priimami: pirmadieniais–trečiadieniais nuo 8 iki 17 val., ketvirtadieniais nuo 8 iki 19 val., penktadieniais nuo 8 iki 15.45 val., pietų pertrauka nuo 12 iki 12.45 val.

 

V. PRAŠYMŲ REGISTRAVIMAS

 

21. Rašytiniai asmenų prašymai, adresuoti Lietuvos Respublikos Prezidentui ar Prezidento kanceliarijai, registruojami Dokumentų valdymo skyriuje (Prezidento kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje) jų gavimo dieną.

22. Asmenų aptarnavimo skyrius:

22.1. priėmęs prašymą, asmens pageidavimu įteikia, o jeigu prašymas gautas paštu (faksimilinio ryšio ar kitais telekomunikaciniais įrenginiais), asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo Prezidento kanceliarijoje asmens nurodytu adresu (ar faksimilinio ryšio numeriu, jeigu prašymas pateiktas faksimilinio ryšio įrenginiais) išsiunčia prašymo gavimo faktą patvirtinantį dokumentą – registracijos kortelę ar registracijos spaudu su registracijos duomenimis pažymėtą prašymo kopiją, išskyrus atvejus, kai prašymas patenkinamas iš karto;

22.2. gavęs prašymą elektroniniu būdu, per 2 darbo dienas informuoja asmenį apie prašymo gavimo faktą ir / ar nagrinėjimo tvarką, jeigu iš karto neparengiamas atsakymas į asmens prašymą.

 

VI. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS RENGIMAS IR IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) BEI JŲ APSKUNDIMAS

 

23. Prašymų, adresuotų Lietuvos Respublikos Prezidentui ir Prezidento kanceliarijai, perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją organizuoja Asmenų aptarnavimo ir Dokumentų valdymo skyriai.

24. Asmenų prašymus nagrinėja ir atsakymus į juos rengia Lietuvos Respublikos Prezidento vyriausieji patarėjai, patarėjai, Asmenų aptarnavimo skyriaus bei kitų Prezidento kanceliarijos struktūrinių padalinių tarnautojai, kuriems asmenų prašymai Prezidento kanceliarijoje nustatyta tvarka buvo perduoti nagrinėti. Į asmenų prašymus atsakoma tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu.

25. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų užregistravimo Prezidento kanceliarijoje.

26. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Prezidento kanceliarijoje, Kancleris ar jo įgaliotas asmuo per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Taisyklių 25 punkte nustatyto termino pabaigos, atsakingas už prašymo nagrinėjimą vykdytojas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu, nurodydamas prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

27. Jeigu prašyme keliamas klausimas nėra susijęs su Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir kitais įstatymų nustatytais Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar nepriskirtas Prezidento kanceliarijos kompetencijai, prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduodamas viešojo administravimo subjektui, kuris turi reikiamus įgaliojimus, ir apie tai raštu pranešama asmeniui, paaiškinant persiuntimo priežastis.

28. Draudžiama persiųsti prašymą nagrinėti viešojo administravimo subjektui, jo administracijos padaliniui arba perduoti nagrinėti pareigūnui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kurių veiksmai yra skundžiami.

29. Kai asmuo prašyme kreipiasi dėl informacijos, kuria disponuoja Prezidento kanceliarija, informacija pateikiama ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Prezidento kanceliarijoje dienos. Jeigu prašoma daug ar sudėtingos informacijos, Kancleris ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų ir apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešama asmeniui, taip pat nurodoma pratęsimo priežastis. Jeigu asmens buvo paprašyta patikslinti ar papildyti prašymą, informacijos pateikimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto ar papildyto prašymo gavimo Prezidento kanceliarijoje dienos. Jeigu Prezidento kanceliarija atsisako pateikti informaciją, apie tai yra pranešama asmeniui, nurodoma atsisakymo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka.

30. Jeigu asmuo prašyme kreipiasi dėl informacijos pateikimo, kuria disponuoja kitas viešojo administravimo subjektas, tai prašymas yra persiunčiamas kompetentingam viešojo administravimo subjektui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo įstaigoje dienos, ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuojamas asmuo.

31. Prašymai, pateikti nesilaikant Taisyklių 10 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu Kancleris ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

32. Nesuprantamo turinio prašymai, kuriuose nėra išdėstyta konkreti problema ar prašymas, laikomi neatitinkančiais nustatytų reikalavimų ir nenagrinėjami. Apie tai informuojamas asmuo.

33. Prašymai, kurių turinys yra įžeidus ar neatitinkantis moralės normų, ir tokie, kuriuose kurstoma tautinė, rasinė, religinė ar socialinė nesantaika, prievarta bei diskriminacija, nenagrinėjami, ir apie tai informuojamas asmuo.

34. Prašymai dėl klausimų, kai teismas dėl šių klausimų jau yra priėmęs sprendimą, bei kartotiniai prašymai tuo pačiu klausimu nenagrinėjami. Kartotiniais laikomi prašymai, kuriuose nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu nepriklausomai nuo to, ar prašymas pateikiamas tokiu pačiu būdu, kaip ankstesni prašymai tuo pačiu klausimu, ar kitu būdu. Asmeniui per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo institucijoje yra pranešama, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas, ir nurodoma šio sprendimo apskundimo tvarka.

35. Atsakymai į asmenų prašymus parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį.

36. Asmenų prašymų nagrinėjimo terminų kontrolę vykdo bei atsakymų į juos siuntimą organizuoja Dokumentų valdymo skyrius.

37. Lietuvos Respublikos Prezidentui informaciją apie asmenų prašymų nagrinėjimą bei juose keliamus klausimus teikia Kancleris ar jo įgaliotas asmuo.

38. Asmuo, nesutinkantis su Prezidento kanceliarijos atsakymu į jo prašymą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

VII. ASMENŲ PRIĖMIMAS

 

39. Atvykusius į Prezidento kanceliariją asmenis kiekvieną darbo dieną Taisyklių 20 punkte nustatytu laiku priima ir konsultuoja atsakingi Asmenų aptarnavimo skyriaus tarnautojai.

40. Asmenų aptarnavimo skyriaus tarnautojai duomenis apie atvykusį asmenį registruoja Prezidento kanceliarijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje, nurodydami, kokiu klausimu asmuo kreipiasi.

41. Asmenų aptarnavimo skyriaus tarnautojai priima asmenų prašymus raštu ir žodžiu. Žodiniai prašymai priimami Taisyklių 9 punkte nustatyta tvarka. Jeigu asmens keliamas klausimas nėra susijęs su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar nepriskirtas Prezidento kanceliarijos kompetencijai, asmeniui paaiškinama, kuris viešojo administravimo subjektas yra kompetentingas spręsti tą klausimą, ir pagal asmens pageidavimą nurodomas tokio viešojo administravimo subjekto adresas bei kontaktai.

42. Priimant asmens prašymą raštu, patikslinama jo esmė, patikrinama, ar pateikti visi dokumentai, kurių reikės nagrinėjant prašymą. Prireikus prašoma pateikti papildomus dokumentus. Jei kartu su prašymu pateikiamas asmens dokumentas, padaroma šio dokumento kopija ir dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui. Asmens pageidavimu jam įteikiama registracijos spaudu su registracijos duomenimis pažymėto prašymo kopija.

43. Mitingų ir piketų prie Lietuvos Respublikos Prezidento rūmų dalyvių atstovai yra priimami Prezidento kanceliarijos patalpose. Atsakingi Asmenų aptarnavimo skyriaus tarnautojai pokalbio su mitingų ir piketų dalyvių atstovais metu išsiaiškina jų reikalavimus ir apie tai informuoja Asmenų aptarnavimo skyriaus vedėją, kuris šią informaciją perduoda Lietuvos Respublikos Prezidento patarėjams, Kancleriui ar jo įgaliotam asmeniui.

 

VIII. ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU

 

44. Asmenų aptarnavimą telefonu organizuoja Asmenų aptarnavimo skyrius. Kanceliarijos turimą viešąją informaciją asmenims, pageidaujantiems asmeniškai kalbėtis su Lietuvos Respublikos Prezidentu arba Kancleriu, teikia atsakingas Asmenų aptarnavimo skyriaus tarnautojas.

45. Asmenų aptarnavimo skyriaus tarnautojas, teikdamas informaciją telefonu:

45.1. prisistato skambinančiam asmeniui, pasako institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

45.2. atidžiai išklauso asmenį ir atsako į klausimus;

45.3. prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodo kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlo perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

45.4. asmeniui pageidaujant, pateikia informaciją apie jo prašymo nagrinėjimo Prezidento kanceliarijoje eigą bei asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Prezidento kanceliarija ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka;

45.5. paaiškina asmeniui, į kokį viešojo administravimo subjektą jis gali kreiptis, jeigu keliamo klausimo sprendimas nėra susijęs su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ir nepriskirtas Prezidento kanceliarijos kompetencijai, pagal asmens pageidavimą nurodo tokio viešojo administravimo subjekto adresą bei kontaktus;

45.6. informuoja asmenį apie prašymo, adresuoto Lietuvos Respublikos Prezidentui ar Prezidento kanceliarijai, raštu pateikimo tvarką, jeigu asmens keliamas klausimas yra susijęs su Lietuvos Respublikos Prezidento įgaliojimais ar priskirtas Prezidento kanceliarijos kompetencijai;

45.7. išsiaiškinęs keliamą klausimą, esant reikalui, peradresuoja skambutį Prezidento kanceliarijos tarnautojui pagal kompetenciją.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimas Prezidento kanceliarijoje atliekamas vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis.

47. Taisyklės ir kita informacija, susijusi su asmenų prašymų priėmimu ir jų aptarnavimu, skelbiama Prezidento kanceliarijoje asmenims prieinamoje vietoje ir interneto svetainėje adresu http://www.prezidentas.lt, skiltyje „Asmenų aptarnavimas“.

 

_________________