LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL PREKIŲ EKSPORTO Į TREČIĄSIAS VALSTYBES IR PREKIŲ IŠVEŽIMO Į EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBES NARES PLĖTROS IR SKATINIMO 2006–2008 METŲ STRATEGINIŲ KRYPČIŲ APRAŠO IR PREKIŲ EKSPORTO Į TREČIĄSIAS VALSTYBES IR PREKIŲ IŠVEŽIMO Į EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBES NARES PLĖTROS IR SKATINIMO 2006–2008 METŲ STRATEGINIŲ KRYPČIŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. kovo 15 d. Nr. 253
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 19 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti pridedamus:
1.1. Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į Europos Sąjungos valstybes nares plėtros ir skatinimo 2006–2008 metų strateginių krypčių aprašą;
2. Nustatyti, kad lėšos Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į Europos Sąjungos valstybes nares plėtros ir skatinimo 2006–2008 metų strateginių krypčių įgyvendinimo priemonių apraše nurodytoms priemonėms įgyvendinti skiriamos iš atsakingiems vykdytojams patvirtintų bendrųjų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat kitų finansavimo šaltinių (Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų tarptautinių programų lėšos, įgyvendinant verslo plėtros projektus dalyvaujančių ūkio subjektų lėšos).
3. Pavesti Ūkio ministerijai koordinuoti ir kontroliuoti Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į Europos Sąjungos valstybes nares plėtros ir skatinimo 2006–2008 metų strateginių krypčių aprašo ir Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į Europos Sąjungos valstybes nares plėtros ir skatinimo 2006–2008 metų strateginių krypčių įgyvendinimo priemonių aprašo nuostatų įgyvendinimą.
4. Pripažinti netekusiais galios:
4.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 29 d. nutarimą Nr. 1282 „Dėl Eksporto plėtros ir skatinimo strategijos“ (Žin., 1998, Nr. 96-2669; 2000, Nr. 83-2518);
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2006 m. kovo 15 d. nutarimu Nr. 253
PREKIŲ EKSPORTO Į TREČIĄSIAS VALSTYBES IR PREKIŲ IŠVEŽIMO Į EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBES NARES PLĖTROS IR SKATINIMO
2006–2008 METŲ STRATEGINIŲ KRYPČIŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į Europos Sąjungos valstybes nares (toliau vadinama – ES) plėtros ir skatinimo strateginis tikslas – išlaikyti esamus prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES augimo tempus.
2. Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES plėtra – vienas iš svarbiausių ekonomikos augimo veiksnių, turintis esminį poveikį bendrai Lietuvos ūkio raidai, naujų darbo vietų kūrimui ir socialiniam stabilumui.
3. Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į Europos Sąjungos valstybes nares plėtros ir skatinimo 2006–2008 metų strateginių krypčių apraše (toliau vadinama – šis Aprašas) išdėstyti prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES plėtros ir skatinimo srities Lietuvos Respublikos Vyriausybės vidutinės trukmės prioritetai, o Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į Europos Sąjungos valstybes nares plėtros ir skatinimo 2006–2008 metų strateginių krypčių įgyvendinimo priemonių apraše (toliau vadinama – Priemonių aprašas) – priemonės jiems įgyvendinti.
4. Šis Aprašas parengtas atsižvelgiant į Eksporto plėtros ir skatinimo strategijos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. 1282 (Žin., 1998, Nr. 96-2669; 2000, Nr. 83-2518), įgyvendinimo rezultatus, Valstybės ilgalaikės raidos strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), nuostatas, verslininkų organizacijų pasiūlymus, užsienio valstybių eksporto plėtros patirtį, šalies ekonominę ir socialinę būklę, siekiant įgyvendinti šiuos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 221 (Žin., 2005, Nr. 30-944) patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius tikslus (prioritetus): stiprinti Lietuvos įtaką formuojant ES ekonominę politiką ir sprendimus šaliai aktualiais klausimais ir siekti dalyvauti euro zonoje nuo 2007 metų; užtikrinti tolesnį verslo plėtros sąlygų gerinimą.
II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ
6. Lietuva – nedidelė valstybė, turinti ribotą vidaus rinką, todėl jos ekonomika atvira, jai būtina aktyvi užsienio prekyba.
Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Statistikos departamentas) duomenimis, 2004 metais prekių ir paslaugų eksportas sudarė 52,3 procento bendrojo vidaus produkto (skaičiuojant išlaidų metodu galiojusiomis kainomis). Užsienio prekybos rodikliai nuo 2000 metų kasmet gerėja. 2005 metų sausio–lapkričio mėnesiais, palyginti su tuo pačiu 2004 metų laikotarpiu, visas Lietuvos eksportas padidėjo 27,2 procento, o importas – 24,5 procento. Šiuo laikotarpiu į ES išvežta 65,8 procento visų Lietuvos eksportuotų prekių, o į Lietuvą iš ES įvežta 58,9 procento visų importuotų prekių. Į ES išvežtų prekių vertė padidėjo 25,8 procento, o iš jų įvežtų – 15,4 procento.
2005 metų sausio–lapkričio mėnesiais lietuviškos kilmės prekių eksporto vertė, palyginti su tuo pačiu 2004 metų laikotarpiu, padidėjo 23 procentais. Į ES išvežta 71,8 procento šių prekių. Atsižvelgiant į minėtas tendencijas, prognozuojama, kad ir artimiausiais metais prekių eksporto ir importo tendencijos bus panašios, svarbiausios eksporto partnerės ir toliau – ES ir Nepriklausomų Valstybių Sandraugos šalys.
Įvairioms eksporto plėtros priemonėms įgyvendinti 2001–2004 metais skirta 43,7 mln. litų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Sukurtas komercijos atašė ir viešosios įstaigos Lietuvos ekonominės plėtros agentūros (toliau vadinama – Agentūra) atstovybių užsienyje tinklas (9 valstybėse yra 11 atstovų). Lietuvos verslininkams sudaryta galimybė lengvatinėmis sąlygomis dalyvauti per 300 tarptautinių parodų, beveik 60-yje verslininkų misijų, organizuota daugiau kaip 50 įvairių eksportuotojams skirtų konferencijų ir seminarų, iš dalies subsidijuota beveik 140 Lietuvos ūkio subjektų prekes ir paslaugas užsienio eksportuotojams pristatančių įvairių leidinių leidyba, gerą įvaizdį kuriančios informacijos sklaida, suteikta parama 230 įvairių rinkų tyrimo ir paieškos, kokybės vadybos ir gaminių sertifikavimo projektų įgyvendinti, per uždarąją akcinę bendrovę draudimo įmonę „Lietuvos eksporto ir importo draudimas“ 127 Lietuvos įmonėms suteikta prekinio kredito draudimo paslauga, kad jos galėtų eksportuoti prekes į padidėjusios rinkos rizikos valstybes. Agentūros pastangomis Lietuvos įmonės pasirašė įvairių eksporto sutarčių daugiau kaip už 200 mln. litų.
Pirmiau paminėtų priemonių įgyvendinimas tam tikru mastu lėmė gana gerus eksporto rodiklius. Lietuvos eksportas (pagal Statistikos departamento specialiąją prekybos sistemą) 2001–2004 metais padidėjo nuo 17,1 iki 25,8 mlrd. litų. Prie to taip pat prisidėjo ir aktyvi Lietuvos diplomatinių atstovybių užsienyje veikla.
Prekių eksportas į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimas į ES didėja ir dėl didėjančio Lietuvos įmonių konkurencingumo, tačiau jis dar nėra toks didelis, kad ateityje užtikrintų ilgalaikį augimą. Lietuvai dėl jos rinkos dydžio ir pramonės struktūros būtina pritraukti kuo daugiau investicijų, didinti konkurencingumą, plėtoti prekių eksportą į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimą į ES, tai itin skatintų verslo plėtrą.
7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programoje, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2004 m. gruodžio 14 d. nutarimu Nr. X-43 (Žin., 2004, Nr. 181-6703), numatyta vykdyti aktyvią eksporto plėtros ir skatinimo, esamų rinkų išlaikymo ir skverbimosi į naujas rinkas politiką, sudaryti sąlygas tiems investuotojams, kurie Lietuvoje kurs ir plės produkcijos gamybą, turinčią didelę paklausą pasaulio rinkoje.
III. PREKIŲ EKSPORTO Į TREČIĄSIAS VALSTYBES IR PREKIŲ IŠVEŽIMO Į ES PLĖTROS IR SKATINIMO STRATEGINĖS KRYPTYS
8. Prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES plėtros ir skatinimo strateginės kryptys yra šios:
IV. GALIMYBIŲ SUSIRASTI NAUJŲ PREKYBOS PARTNERIŲ, AKTYVIAU SKVERBTIS Į NAUJAS RINKAS SUDARYMAS
9. Lietuvos įmonių, ypač mažų ir vidutinių, ištekliai ir gebėjimai susirasti potencialių klientų riboti, todėl numatoma efektyviau naudotis Agentūros, valstybės įmonės Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūros, verslo informacijos centrų galimybėmis rinkti, analizuoti ir skubiai teikti įmonėms informaciją apie užsienio rinkas, skatinti Lietuvos įmones ir jų grupes dalyvauti specializuotose parodose. Skatinant sistemingą lietuviškų prekių ir paslaugų skverbimąsi į užsienio rinkas, numatoma nustatyti prioritetinius sektorius, prekes, rinkas, atlikti užsienio valstybių rinkų tyrimus, numatyti ir įgyvendinti skverbimosi į jas priemones.
10. Plėtoti prekių eksportą į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimą į ES, geriau atstovauti Lietuvos verslo interesams labai padeda komercijos atašė ir Agentūros atstovybių veikla, todėl numatoma stiprinti ir plėtoti Lietuvos ekonominio atstovavimo užsienyje tinklą, didinti jo veiklos efektyvumą, rengti kasmetinius ekonomikos srityje dirbančių diplomatų, komercijos atašė ir Agentūros atstovų užsienyje susitikimus su Lietuvos verslo organizacijų ir įmonių atstovais.
11. Ieškodamos užsienyje klientų, mokydamosi, įmonės dar per mažai naudojasi informacinėmis technologijomis, todėl numatoma diegti ir plėtoti virtualiojo mokymo sistemą, kuri leistų naudojantis šiuolaikinėmis ryšio priemonėmis įmones mokyti, konsultuoti, aprūpinti informacija.
12. Įmonėms turi būti sudarytos kuo palankesnės sąlygos teikti ir gauti informaciją platesniu mastu. Šiuo tikslu numatoma atnaujinti, išplėsti ir nuolat tobulinti Lietuvos gamintojų ir jų gaminamų prekių bei teikiamų paslaugų duomenų bazę (priklausančią Agentūrai) internete, kad įmonės susipažintų su kitų valstybių patirtimi.
13. Tinkamai pristatyti šalies ekonomikos galimybes, atstovauti konkretiems ekonominiams interesams ir juos ginti, pritraukti investicijų padėtų aukštų valstybės pareigūnų vizitai užsienyje, jeigu tinkamai būtų derinamos ir koordinuojamos oficialių ir lydinčiųjų verslo delegacijų darbotvarkės, ieškoma naujų ir įvairesnių renginių formų.
V. APLINKOS, PALANKIOS PREKIŲ EKSPORTUI Į TREČIĄSIAS VALSTYBES IR PREKIŲ IŠVEŽIMUI Į ES, KŪRIMAS
14. Sėkmingas viešojo sektoriaus ir ūkio subjektų bendradarbiavimas ir paramos koordinavimas leidžia efektyviai spręsti verslo problemas. Siekiant gerinti verslo aplinką, numatoma kasmet organizuoti apskritojo stalo pasitarimus su įmonių atstovais, kurių metu būtų aptarta esama Lietuvos prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES būklė ir problemos, ieškoma būdų, kaip jas spręsti.
15. Labai svarbu nuolat stiprinti verslo skatinimo įmonių, įstaigų, organizacijų darbuotojų gebėjimus prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES plėtros, verslo internacionalizavimo ir skverbimosi į kitas rinkas klausimais. Tai leidžia teikti aukštos kokybės paslaugas, stiprinti įmonių gebėjimus. Numatoma sudaryti sąlygas verslo skatinimo įmonių, įstaigų, organizacijų darbuotojams tobulintis specializuotuose mokymuose ir seminaruose.
16. Lietuvos, jos ūkio subjektų ir gaminamų prekių įvaizdis – labai svarbus tarptautinės konkurencijos veiksnys, todėl tikslinga kurti interneto puslapius, leisti leidinius, teikiančius informaciją ir pristatančius Lietuvoje pagamintas konkurencingas prekes, verslo galimybes ir sąlygas, transporto paslaugas ir panašiai, skatinti Lietuvos įmones aktyviau dalyvauti Lietuvoje ar užsienyje rengiamuose tarptautiniuose specializuotuose seminaruose, konferencijose ir kituose renginiuose, kuriuose svarstomi prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES plėtros, verslo internacionalizavimo ir skverbimosi į kitas rinkas klausimai.
17. Lietuvos ūkio subjektų gaminamų prekių ir teikiamų paslaugų įvaizdis priklauso nuo jų kokybės atitikties nustatytiems reikalavimams, todėl labai svarbu užtikrinti šiuolaikišką atitikties įvertinimo sistemos dalyvių – sertifikavimo įstaigų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų, kontrolės įstaigų – techninę bazę. Numatoma remti šias įstaigas – stiprinti jų techninę bazę, kelti darbuotojų kvalifikaciją, taip pat iš dalies padengti į trečiąsias valstybes eksportuojamų ir į ES išvežamų prekių atitikties nustatytiesiems reikalavimams įvertinimo užsienyje išlaidas.
18. Galimi prekių eksporto į padidėjusios rizikos valstybes nuostoliai dažnai riboja eksporto plėtrą, todėl būtina numatyti paramos eksportuotojams priemones, leidžiančias šią riziką sumažinti. Numatoma parengti projektus teisės aktų, kurių reikia vidutinės ir ilgalaikės trukmės eksporto kreditų draudimo sistemai įdiegti, ir šiuos teisės aktus įgyvendinti.
19. Daugelio Lietuvos įmonių specialistai stokoja vadybos gebėjimų (tiek gamybos planavimo ir organizavimo, tiek prekybos), turimos vadybos žinios per mažai naudojamos efektyviam procesų (logistika, pardavimas, gamyba, informacinių technologijų diegimas) valdymui užtikrinti, todėl numatoma plėtoti eksportuojančių prekes ir paslaugas į trečiąsias valstybes ir parduodančių prekes ir paslaugas ES įmonių, ypač nedidelių, mokymo ir konsultavimo paslaugas.
20. Nėra Lietuvoje pagamintų prekių skirstymo kanalų tinklo užsienio valstybėse, todėl Lietuvoje pagamintas prekes gana dažnai realizuoja užsienio valstybių platintojai. Numatoma remti asocijuotų verslo struktūrų pastangas ieškoti efektyvesnių prekių skirstymo kanalų užsienio valstybėse ar juos kurti.
VI. KONTROLĖ IR ĮVERTINIMAS
21. Priemonių apraše nurodytų priemonių įgyvendinimo kontrolei užtikrinti kasmet iki vasario 15 d. vykdytojai, atsakingi už atitinkamų priemonių vykdymą, pateikia Ūkio ministerijai informaciją apie praeitais metais numatytų priemonių įvykdymą, jų nevykdymo ar vykdymo ne laiku priežastis (jeigu priemonės nevykdomos) ir pasiūlymus dėl Priemonių aprašo pakeitimo (papildymo).
22. Priemonių apraše nurodytų atitinkamų priemonių rezultatai vertinami vadovaujantis šiais pagrindiniais kriterijais:
22.1. lietuviškos kilmės produkcijos eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES padidėjimas;
22.2. su valstybės parama organizuotų verslo misijų, parodų ir mugių, rinkos tyrimo, ne rinkos rizikos draudimo ir informacinio aprūpinimo priemonių skaičius;
23. Ūkio ministerija su Priemonių apraše nurodytų priemonių vykdymo rezultatais kasmet, organizuodama susitikimus, supažindina asocijuotas verslo struktūras, apsvarsto pateiktus šių struktūrų pasiūlymus dėl atitinkamų priemonių vykdymo.
VII. PRIEMONIŲ APRAŠE NURODYTOS VEIKLOS REZULTATAI
25. Numatoma, kad sėkmingai įgyvendinus Priemonių apraše nurodytas priemones lietuviškos kilmės prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES augimo tempai išliks pastovūs, padaugės eksportuojančių prekes į trečiąsias valstybes ir parduodančių prekes ES įmonių, pagerės atstovavimas Lietuvos verslo interesams užsienyje ir įmonėms reikalingos informacijos sklaida, dėl to gerės bendri šalies ekonominiai ir socialiniai rodikliai, kils gyvenimo lygis.
______________
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2006 m. kovo 15 d. nutarimu Nr. 253
PREKIŲ EKSPORTO Į TREČIĄSIAS VALSTYBES IR PREKIŲ IŠVEŽIMO Į EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBES NARES PLĖTROS IR SKATINIMO 2006–2008 METŲ STRATEGINIŲ KRYPČIŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ APRAŠAS
Veiklos kryptis |
Priemonės pavadinimas |
Įvykdymo terminai |
Orientacinis lėšų poreikis, mln. litų |
Atsakingas vykdytojas |
||
2006 metais |
2007 metais |
2008 metais |
||||
1. Sudaryti galimybes susirasti naujų prekybos partnerių, aktyviau skverbtis į naujas rinkas |
1.1. Šiuolaikinėmis ryšio priemonėmis nuolat operatyviai teikti ūkio subjektams verslo plėtrai svarbią informaciją, organizuoti šiuo tikslu informacinius ir konsultacinius seminarus |
2006–2008 metai |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.2. Skatinant sistemingą lietuviškų prekių ir paslaugų skverbimąsi į užsienio rinkas, atlikti užsienio valstybių rinkų tyrimus, numatyti ir įgyvendinti skverbimosi priemones |
2006 metų IV ketvirtis |
2 |
2 |
2 |
Ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.3. Remti užsienio rinkos tyrimų, metodinės medžiagos (eksporto vadyba, skverbimasis į kitas rinkas), duomenų bazių įsigijimą, kasmet atnaujinti informaciją |
2006–2008 metai |
1 |
1 |
1 |
Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.4. Skatinti Lietuvos įmones ir jų grupes dalyvauti specializuotose parodose – iš dalies padengti parodų organizavimo išlaidas |
2006–2008 metai |
5,5 |
5,5 |
5,5 |
Ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
1.5. Įgyvendinti tarptautinius Europos verslo informacijos centrų bendradarbiavimo projektus, siekiant susirasti naujų prekybos ir kooperacijos partnerių; kasmet įgyvendinti po tris ar keturis tokius projektus |
2006–2008 metai |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.6. Skatinti Lietuvos ekonominių laimėjimų, verslo aplinkos, įmonių ir jų pagamintų prekių, kultūros ir turizmo galimybių pristatymą tikslinėse užsienio rinkose, pasaulinių televizijos kompanijų laidose |
2006–2008 metai |
1 |
1 |
1 |
Užsienio reikalų ministerija, Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.7. Nuolat stiprinti ir plėtoti ekonominio atstovavimo Lietuvai užsienyje tinklą |
2006–2008 metai |
5,5 |
5,5 |
5,5 |
Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.8. Rengti kasmetinius ekonomikos srityje dirbančių diplomatų, komercijos atašė ir Lietuvos ekonominės plėtros agentūros atstovų užsienyje susitikimus su Lietuvos verslo organizacijų ir įmonių atstovais |
2006–2008 metai |
|
|
|
Ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
1.9. Atnaujinti ir tobulinti Lietuvos ekonominės plėtros agentūros duomenų bazę internete, diegiant naujausias technologijas; ypač daug dėmesio skirti Lietuvos gamintojų ir eksportuotojų, jų gaminamų prekių ir teikiamų paslaugų duomenų bazės atnaujinimui ir virtualiojo mokymo sistemos, leisiančios mokyti, konsultuoti ir aprūpinti informacija eksportuotojus, diegimui |
2006–2008 metai |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.10. Užtikrinti nuolatinę Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų elektroninio eksporto katalogo „Virtualioji mugė“ veiklą, naudojimąsi visomis interneto galimybėmis ieškant prekybos partnerių |
2006–2008 metai |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
1.11. Skatinti Europos valstybių žiniasklaidos atstovų domėjimąsi Lietuvos prekių ir paslaugų kokybe, jų eksporto galimybėmis; kasmet organizuoti dvi ar tris jų misijas į Lietuvą |
2006–2008 metai |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
Užsienio reikalų ministerija, Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra |
|
1.12. Siekiant tinkamai pristatyti šalies ekonomikos galimybes, efektyviau naudotis aukštų valstybės pareigūnų vizitais užsienyje, derinti ir koordinuoti oficialių ir lydinčiųjų verslo delegacijų darbotvarkes |
2006–2008 metai |
|
|
|
Užsienio reikalų ministerija, Ūkio ministerija |
2. Sukurti aplinką, palankią prekių eksportui į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimui į Europos Sąjungos valstybes nares (toliau vadinama – ES) |
2.1. Kasmet organizuoti apskritojo stalo pasitarimus su įmonių atstovais, kurių metu būtų aptarta esama Lietuvos eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES būklė ir eksportuotojų problemos, ieškoma būdų, kaip jas spręsti |
2006–2008 metai |
|
|
|
Ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra, Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
2.2. Nuolat kaupti, analizuoti ir platinti informaciją apie prekybos sąlygas ir galimybes pasaulio rinkoje; Litfood. lt tinklalapyje teikti informaciją apie užsienio valstybių žemės ūkio ir maisto produktų prekybos sąlygas, prekybos srautus, muges ir parodas |
2006–2008 metai |
|
|
|
Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
|
2.3. Nuolat analizuoti žemės ūkio ir maisto produktų eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES, produktų įvežimo iš ES ir importo iš trečiųjų valstybių tendencijas |
2006–2008 metai |
|
|
|
Žemės ūkio ministerija, Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas |
|
2.4. Didinti verslo skatinimo įmonių, įstaigų, organizacijų darbuotojų gebėjimus – rengti jiems specializuotus mokymus, seminarus prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES plėtros, verslo internacionalizavimo ir skverbimosi į kitas rinkas klausimais |
2006–2008 metai |
0,6 |
0,6 |
0,6 |
Ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra, Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros agentūra |
|
2.5. Skatinti asocijuotas verslo struktūras kurti interneto puslapius, leisti leidinius, teikiančius informaciją ir pristatančius Lietuvoje pagamintus konkurencingus produktus, verslo galimybes ir sąlygas, transporto paslaugas ir panašiai |
2006–2008 metai |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
2.6. Skatinti Lietuvos įmones aktyviau dalyvauti Lietuvoje ar užsienyje rengiamuose tarptautiniuose specializuotuose seminaruose, konferencijose ir kituose renginiuose, kuriuose svarstomi prekių eksporto į trečiąsias valstybes ir prekių išvežimo į ES plėtros, verslo internacionalizavimo ir skverbimosi į kitas rinkas klausimai, iš dalies padengti jų išlaidas |
2006–2008 metai |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
Ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
2.7. Nuolat teikti Lietuvos žemės ūkio veiklos subjektams informaciją apie galimybę pasinaudoti ES žemės ūkio produktų pardavimo skatinimo priemonėmis; įgyvendinti ES žemės ūkio produktų pardavimo skatinimo paramos priemones Lietuvoje |
2006–2008 metai |
2,4 |
2,4 |
2,4 |
Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
2.8. Stiprinti prekių kokybės atitikties įvertinimo sistemos dalyvių – sertifikavimo įstaigų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų, kontrolės įstaigų – techninę bazę, kelti jų darbuotojų kvalifikaciją |
2006–2008 metai |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Ūkio ministerija, Aplinkos ministerija |
|
2.9. Iš dalies padengti eksportuojamų į trečiąsias valstybes ir išvežamų į ES prekių atitikties nustatytiems reikalavimams įvertinimo užsienyje išlaidas |
2006–2008 metai |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
Ūkio ministerija |
|
2.10. Parengti projektus teisės aktų, kurių reikia vidutinės ir ilgalaikės trukmės eksporto kreditų draudimo sistemai įdiegti |
2006 metų I ketvirtis |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Ūkio ministerija, Finansų ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
2.11. Plėtoti eksportuojančių prekes ir paslaugas į trečiąsias valstybes ir parduodančių prekes ir paslaugas ES įmonių, ypač nedidelių, mokymo ir konsultavimo paslaugas, šiuo tikslu efektyviau naudotis verslo informacijos centrų galimybėmis |
2006–2008 metai |
1 |
1 |
1 |
Ūkio ministerija, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra, Žemės ūkio ministerija, Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros agentūra |
|
2.12. Skatinti asocijuotų verslo struktūrų pastangas kurti ar ieškoti efektyvesnių prekių skirstymo kanalų užsienio valstybėse – iš dalies padengti jiems tiriamųjų ar projektavimo darbų išlaidas |
2006–2008 metai |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
Ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
2.13. Sukurti šalies turizmo ir verslo prekinį ženklą, remti tokio ženklo – šalies įvaizdžio dalies – pristatymą užsienyje; kasmet rengti ne mažiau kaip 5 prekinio ženklo pristatymus užsienyje |
2007 metų IV ketvirtis |
1,5 |
1 |
1 |
Ūkio ministerija, Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos, Lietuvos ekonominės plėtros agentūra, Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
2.14. Naudoti reprezentacijos tikslais lietuviškų žemės ūkio produktų prekinį ženklą |
2006–2008 metai |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
Žemės ūkio ministerija, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra |
|
2.15. Rengti ir įgyvendinti tarptautinės svarbos kelių, geležinkelių, vandens ir civilinės aviacijos transporto infrastruktūros projektus – gerinti prekių transportavimo ir sienų kirtimo sąlygas, taip sudaryti prekių eksporto plėtros sąlygas |
2006–2008 metai |
|
|
|
Susisiekimo ministerija |
|
2.16. Iš dalies padengti geriausiųjų metų eksportuotojų konkurso rengimo išlaidas |
2006–2008 metai |
0,05 |
0,05 |
0,05 |
Ūkio ministerija |
Iš viso |
|
|
25,3 |
24,8 |
24,8 |
|
______________