LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2010 M. BALANDŽIO 16 D. ĮSAKYMO Nr. V-535 „DĖL 2007–2013 M. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ“ VP1-2.2-ŠMM-04-V PRIEMONĖS „AUKŠČIAUSIOS KOKYBĖS FORMALIOJO IR NEFORMALIOJO MOKYMO PASLAUGŲ TEIKIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 3 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. gruodžio 6 d. Nr. V-1681

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 131 punktu,

p a k e i č i u 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 3, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. V-535 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3 patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 46-2228; 2011, Nr. 60-2863, Nr. 152-7164; 2012, Nr. 56-2791) (toliau – Aprašas):

1. Išdėstau Aprašo 2.11 punktą taip:

2.11. Specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133), 2008 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 2, 2008 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 6, 2010 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 21, 2011 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. 28 ir 2012 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 37 (toliau – Specialieji projektų atrankos kriterijai);“.

2. Išdėstau Aprašo 5 punktą taip:

5. Pagal Aprašą numatomų finansuoti veiklų tikslas – inovatyvių ir atliepiančių švietimo ir ūkio poreikius kvalifikacijų formavimas, mokymo, mokymosi modulių ir specialistų kvalifikacijos kėlimo programų atnaujinimas, kūrimas ir pritaikymas (mokymo organizavimas) profesinio mokymo sistemoje, pameistrystės mokymo formų plėtojimas.“

3. Išdėstau Aprašo 6.4 punktą taip:

6.4. modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas (rengėjų mokymas, priemonių rengimas, atnaujinimas, įsigijimas, vertimas ir adaptavimas, sklaida) ir modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose. Ketinama skirti finansavimo suma sudaro iki 27 920 261,00 Lt (dvidešimt septynių milijonų devynių šimtų dvidešimties tūkstančių dviejų šimtų šešiasdešimt vieno lito 00 ct);“.

4. Papildau Aprašą nauju 6.5 punktu:

6.5. pameistrystės mokymo formų plėtojimas: profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis. Ketinama skirti finansavimo suma sudaro iki 2 510 827,37 Lt (dviejų milijonų penkių šimtų dešimties tūkstančių aštuonių šimtų dvidešimt septynių litų 37 ct).“

5. Papildau Aprašą nauju 93 punktu:

93. Aprašo 6.5 punkte numatomai finansuoti veiklai valstybės projektų sąrašą planuojama sudaryti 2012 m. IV ketvirtį.“

6. Papildau Aprašą nauju 13.5 punktu:

13.5. pagal Aprašo 6.5 punkte numatomą finansuoti veiklą galimas pareiškėjas yra viešoji įstaiga Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras. Galimi partneriai: viešoji įstaiga Klaipėdos darbo rinkos mokymo centras, viešoji įstaiga Panevėžio darbo rinkos mokymo centras, viešoji įstaiga Šiaulių darbo rinkos mokymo centras, viešoji įstaiga Vilniaus Žirmūnų darbo rinkos mokymo centras.“

7. Išdėstau Aprašo 15 punktą taip:

15. Projektų, teikiamų pagal Aprašo 6.1, 6.2 ir 6.4 punktuose numatomas finansuoti veiklas, įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo dienos. Projektų, teikiamų pagal Aprašo 6.3 ir 6.5 punktuose numatomas finansuoti veiklas, įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo Sutarties pasirašymo dienos. Atskirais atvejais, dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo ir vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių.“

8. Papildau Aprašą nauju 183 punktu:

183. Tinkamos projekto, teikiamo pagal Aprašo 6.5 punkte numatomą finansuoti veiklą, tikslinės grupės yra mokiniai (nesimokantis ir neturintis kvalifikacijos jaunimas (16-29 metų amžiaus žmonių grupė), bedarbiai arba dirbantys asmenys, kuriems reikia įgyti arba tobulinti kvalifikaciją), mokytojai (profesinio mokymo įstaigų mokytojai, įmonių, įstaigų, organizacijų darbuotojai, kurie vykdys praktinį mokymą). Mokiniai turi sudaryti ne mažiau kaip 85 procentus visų projekto dalyvių.“

9. Išdėstau Aprašo 29 punkto lentelės 5 tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos eilutę taip:

5. Netiesioginės projekto išlaidos

Šiai kategorijai priskiriamos išlaidos, susijusios su projekto administravimu.

Projekto netiesioginės išlaidos nustatomos ir apmokamos vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklių nuostatomis.

10. Papildau Aprašo 29 punkto lentelę nauja 1.9 tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos eilute:

1.9. mokinio krepšelio lėšos

Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti mokinių, kurie mokėsi pagal formaliojo šveitimo programas, išlaidas, pagal Mokinių registre fiksuotą asmenų skaičių.

Išlaidos yra tinkamos kaip trečiųjų šalių išmokos, išmokamos dalyvių naudai.

Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti mokinių, kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas, išlaidas, kurios atitinka Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 824 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 8 d. nutarimo Nr. 1320 „Dėl Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2012, Nr. 80-4183) ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymą Nr. V-2390 „Dėl Profesinio mokymo lėšų, tenkančių vieno mokinio, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, vienai valandai, 2012 metams patvirtinimo“.

Į kryžminio finansavimo išlaidų kategorijas patenkančios prekės yra netinkamos finansuoti.

 

“.

 

11. Išdėstau Aprašo 31 punktą taip:

31. Projektams, teikiamiems pagal Aprašo 6.1 ir 6.3 punktuose numatomas finansuoti veiklas, skiriamas finansavimas sudaro iki 97 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projektams, teikiamiems pagal Aprašo 6.2, 6.4 ir 6.5 punktuose numatomas finansuoti veiklas, skiriamas finansavimas – iki 100 procentų, tačiau pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali apmokėti tam tikrą dalį tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Taip pat pareiškėjas arba partneris privalo savo lėšomis apmokėti išlaidas, skirtas projekto dalyvių darbo užmokesčiui ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudoms, jei tokios yra numatomos.“

12. Išdėstau Aprašo 41 punktą taip:

41. Paraiškos dėl projekto finansavimo teikiamos ESFA. Jos iki nustatyto termino gali būti išsiųstos naudojantis pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis arba pristatytos pasiūlyme teikti paraiškas nurodytais adresais. Siunčiant paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyta data. Už Paraiškos dėl projekto finansavimo pristatymą laiku atsako pareiškėjas. Praleidus valstybės projektų sąraše nustatytą terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis ir galimybę atlikti paraiškos vertinimą nepažeidžiant Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 64 punkte nustatyto vertinimo termino, priima ESFA.“

13. Išdėstau Aprašo 1 priedo lentelės 1.2.4 punkto skiltį „Paaiškinimai/informacijos šaltinis“ taip:

Būtina įsitikinti, ar projekto tikslinės grupės atitinka Projektų finansavimo sąlygų aprašo 17–183 punktuose nurodytas tikslines grupes.

Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai ir B dalies 2 punktas

 

“.

 

14. Išdėstau Aprašo 1 priedo lentelės 2.2.1 punkto skiltį „Paaiškinimai/informacijos šaltinis“ taip:

Būtina įsitikinti, kad:

1. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.1 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919), nuostatas, t. y. prisideda prie veiklų grupės „Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas;

 

2. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.2 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos nuostatas, t. y. prisideda prie veiklų grupės „Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas;

 

3. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.3 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos nuostatas, t. y. prisideda prie veiklų grupės „Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas;

 

4. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.4 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos nuostatas, t. y. prisideda prie 8 veiklų grupės „Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas;

 

5. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.5 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos nuostatas, t. y. prisideda prie 11 veiklų grupės „Pameistrystės mokymo formų plėtojimas: profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas.

Paraiškos A dalies 1 ir 6 punktai ir B dalies 3 punktas

 

“.

15. Išdėstau Aprašo 1 priedo lentelės 3.3.1 punkto skiltį „Paaiškinimai/informacijos šaltinis“ taip:

Būtina įsitikinti, kad:

1. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.1 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus toliau nurodytus, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytus, stebėsenos rodiklius:

- produkto rodiklis „Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 modelis vienam projektui;

- produkto rodiklis „Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 25 posričiai vienam projektui;

- produkto rodiklis „Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 5 ūkio sektoriai vienam projektui;

- produkto rodiklis „Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 100 mokytojų vienam projektui;

- rezultato rodiklis „Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis iš visų švietimo posričių“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 56 proc. vienam projektui;

- rezultato rodiklis „Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 90 proc. vienam projektui.

 

2. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.2 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus toliau nurodytus, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytus, stebėsenos rodiklius:

- produkto rodiklis „Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 90 programų vienam projektui;

- rezultato rodiklis „Mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 30 proc. vienam projektui.

3. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.3 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks toliau nurodytą, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytą produkto rodiklį „Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2-4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 profesinio mokymo institucija vienam projektui.

 

4. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.4 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus toliau nurodytus, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytus, stebėsenos rodiklius:

- produkto rodiklis „Moksleiviai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 15 mokinių vienam projektui;

- produkto rodiklis „Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 10 mokytojų vienam projektui;

- rezultato rodiklis „Moksleivių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 80 proc. vienam projektui;

- rezultato rodiklis „Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 90 proc. vienam projektui.

 

5. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.5 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus toliau nurodytus, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytus, stebėsenos rodiklius:

- produkto rodiklis „Moksleiviai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 900 mokinių vienam projektui;

- rezultato rodiklis „Moksleivių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 80 proc. vienam projektui.

Paraiškos A dalies 6 ir 12 punktai, B dalies 1 ir 2 punktai

 

“.

 

16. Išdėstau Aprašo 1 priedo lentelės 7.2.3 punkto skiltį „Paaiškinimai/informacijos šaltinis“ taip:

Būtina įsitikinti, kad:

projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.).

Projekto trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai, teikiant projektus pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.3 ir 6.5 punktuose numatomas finansuoti veiklas, ir ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai, teikiant projektus pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.1, 6.2 ir 6.4 punktuose numatomas finansuoti veiklas, nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos (atskirais atvejais (dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo ir vertinimo metu) projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių), pagrindinės projekto veiklos fiziškai turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda (arba jos dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitektų Lietuvos Respublikai).

Paraiškos A dalies 4, 7 ir B dalies 1 punktai

 

“.

 

17. Išdėstau Aprašo 1 priedo lentelės 9.3.1 punkto skiltį „Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai“ taip:

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, prie kurios kategorijos priklauso projektas, t. y. iš kurio:

- negaunama pajamų;

- gaunama pajamų, bet jų dydžio neįmanoma nustatyti iš anksto;

- gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto.

(Techninei paramai, taip pat jeigu projektui taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, įskaitant „de minimis“ pagalbą, arba bendrai finansuojamo iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų projekto išlaidų bendra suma neviršija 1 000 000 eurų, šis vertinimo teiginys (klausimas) gali būti netaikomas.)

 

“.

 

18. Išdėstau Aprašo 1 priedo lentelės 9.3.2. punkto skiltį „Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai“ taip:

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

(Techninei paramai, taip pat jeigu projektui taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, įskaitant „de minimis“ pagalbą, arba bendrai finansuojamo iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų projekto išlaidų bendra suma neviršija 1 000 000 eurų, šis vertinimo teiginys (klausimas) gali būti netaikomas.)

 

“.

 

19. Išdėstau Aprašo 3 priedo 2 punktą taip:

2. PROJEKTO TIKSLINĖS GRUPĖS

 

Numatytos projekto tikslinės grupės

Iš viso

1. Tikslinės grupės

 

1.1.

 

1.2.

 

...

 

Iš viso:

 

Pateikite konkrečius duomenis apie projekto tikslines grupes. Projekto tikslines grupes pasirinkite remiantis Projektų finansavimo sąlygų aprašo 17-183 punktais. Remiantis šiais duomenimis turi būti apskaičiuojamos projekto tikslinei grupei būtinos išlaidos.

“.

20. Išdėstau Aprašo 3 priedo 7 punktą taip:

7. ALTERNATYVŲ ANALIZĖ

7.1. Išsamus esamos situacijos/problemos ir tikslo, kurio siekiama įgyvendinus projektą, aprašymas

(Išsamiai aprašoma problema, kuriai spręsti prašomas finansavimas. Atskleidžiamos problemos atsiradimo priežastys ir pasekmės. Problema gali būti aprašoma remiantis atliktais kokybiniais tyrimais arba aktualia oficialia statistine informacija, kuri tiesiogiai siejasi su projektu sprendžiama problema. Taip pat aprašomas Paraiškos dėl projekto finansavimo A dalies 6 punkte „Projekto loginis pagrindimas“ nurodytas projekto tikslas(-ai) bei jo (jų) sąsaja su numatoma spręsti problema. Galimas simbolių skaičius – 1500.)

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvų analizė

(Alternatyvų analizė skirta pagrįsti, kad Pareiškėjo aprašytai problemai spręsti ir tikslui pasiekti buvo apsvarstytos įvairios projekto įgyvendinimo alternatyvos ir pasirinktas pats geriausias projekto įgyvendinimo būdas.

Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos galimybės: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (alternatyva, kai projektas yra įgyvendinamas).

Atliekant alternatyvų analizę taip pat turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitų alternatyvų, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti.)

 

Alternatyvos numeris ir pavadinimas

Alternatyvos aprašymas

1. „Nulinė“ alternatyva

(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.

Aprašant „nulinę“ alternatyvą gali būti aprašyta:

- situacija, kai projektas iš viso nėra įgyvendintas (jei projekto įgyvendinti neįmanoma pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis arba pritraukti kitų finansavimo šaltinių;

- situacija, jei projektas būtų įgyvendinamas pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis pritraukiant kitus galimus finansavimo šaltinius, išskyrus Europos socialinio fondo ir (arba) Lietuvos valstybės biudžeto lėšas iš projektams skiriamo finansavimo.

Galimas simbolių skaičius – 1000.)

2. Įrašykite alternatyvos pavadinimą. (Galimas simbolių skaičius – 40.)

(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.

Aprašant alternatyvą gali būti aprašytos įvairios projekto veiklų ir (arba) įgyvendinimo būdų kombinacijos, pavyzdžiui, išnagrinėta alternatyva įgyvendinti projektą ne pilna apimtimi, atsisakant tam tikrų veiklų arba įtraukiant į projektą inovatyvius sprendimus. Viena iš alternatyvų turi visiškai atitikti paraiškoje nurodytą projekto aprašymą. Galimas simbolių skaičius – 1000.)

 

7.3. Geriausios alternatyvos pasirinkimas ir jos vertinimas lėšų naudojimo efektyvumo aspektu.

Pasirinktos projekto įgyvendinimo alternatyvos numeris ir pavadinimas

Alternatyvos įgyvendinimo būdo analizė lėšų naudojimo efektyvumo aspektu

(Nurodomas 7.2 punkte svarstytos ir pasirinktos įgyvendinti alternatyvos numeris ir pavadinimas. Galimas simbolių skaičius – 40.)

(Išanalizuojami veiklų įgyvendinimo būdai finansinio efektyvumo aspektu, pagrindžiant, kad veiklos bus įgyvendinamos optimaliomis sąnaudomis. Pvz., jei numatyti 30 asmenų mokymai užsienyje, turi būti pagrįsta, kodėl nepasirinkta kita veiklos įgyvendinimo alternatyva, pvz., pirkti užsienio lektoriaus paslaugas ir organizuoti mokymus Lietuvoje. Galimas simbolių skaičius – 1000.)

“.

21. Išdėstau Aprašo 5 priedą nauja redakcija (pridedama).

22. Išdėstau Aprašo 6 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis švietimo ir mokslo ministro

pareigas                                                                             Gintaras Steponavičius

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2012 m. lapkričio 30 d. raštu Nr. (24.3.2-01)-5K-1214851-6K-1209824

 

 

 

2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3

5 priedas

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. gruodžio 6 d. įsakymo Nr. V-1681

redakcija)

 

PROJEKTO IŠLAIDŲ PAGRINDIMO FORMA

 

Veiklos eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

Fizinio veiklos įgyvendinimo rodiklio mato vnt. (mokymų atveju – asmuo)

Fizinio veiklos įgyvendinimo rodiklio kiekybinė išraiška

Veiklos trukmės grupei/ asmeniui bendra mato vnt. (val., d., mėn.)

Veiklos trukmė grupei/ asmeniui/ bendra

Grupių skaičius (mokymų/ konsultacijų grupėms atveju)

Val./d./mėn. įkainis

1. Vykdymo išlaidos

2. Projekto dalyvių išlaidos

3. Kryžminis finansavimas

4. Tiesioginės išlaidos

5. Netiesioginės išlaidos

Iš viso

Eil. Nr.

Išlaidų pagrindimas

1.1.

1.2.

1.3.

1.4.

1.5.

1.6.

1.8.

1.9.

2.1.

2.2.

3.2.

3.3.

3.4.

Darbo užmokestis

Projektą vykdančio personalo komandiruotės

Paslaugos

Mokymo priemonių (trumpalaikio turto) įsigijimas

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimas

Ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija)

Viešinimas

Mokinio krepšelio lėšos

Dirbančiųjų darbo užmokestis

Dalyvių kelionės, komandiruotės ir dalyvavimas renginiuose

Einamasis remontas

Ilgalaikio turto įsigijimas

Kito turto įsigijimas

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

1.1.1.

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.1.

 

1.1.1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.1.1.

 

1.1.1.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.1.2.

 

1.1.1.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.1.3.

 

1.1.1.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.1.4.

 

1.1.2.

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.2.

 

1.1.2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.2.1.

 

1.1.2.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.2.2.

 

1.1.2.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.2.3.

 

1.1.2.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.2.4.

 

1.1.3.

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.3.

 

1.1.3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.3.1.

 

1.1.3.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.3.2.

 

1.1.3.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.3.3.

 

1.1.3.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.3.4.

 

1.1.4.

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.4.

 

1.1.4.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.4.1.

 

1.1.4.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.4.2.

 

1.1.4.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.4.3.

 

1.1.4.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.4.4.

 

1.1.5.

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.5.

 

1.1.5.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.5.1.

 

1.1.5.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.5.2.

 

1.1.5.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.5.3.

 

1.1.5.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

1.1.5.4.

 

 

Viešinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Viešinimas

 

 

Tiesioginės išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

0

Tiesioginės išlaidos

 

 

Netiesioginės išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

0

Netiesioginės išlaidos

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

 

 

 

(pareiškėjo atsakingo asmens pareigos)                                                     (vardas, pavardė)

A. V.

_________________


 

2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3

6 priedas

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. gruodžio 6 d. įsakymo Nr. V-1681

redakcija)

 

PROJEKTO IŠLAIDŲ PAGRINDIMO LENTELĖS PILDYMO INSTRUKCIJA

 

Projekto išlaidų pagrindimo lentelės pildymo instrukcija (toliau – instrukcija) nustato Projekto išlaidų pagrindimo formos (Projektų finansavimo sąlygų aprašo 5 priedas) pildymo taisykles naudojant elektroninę formą. Šioje instrukcijoje pateikiami nurodymai dėl atskirų projekto išlaidų pagrindimo stulpelių pildymo. Projekto išlaidų pagrindimo forma pildoma remiantis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos socialinio fondo finansavimo reikalavimams ir šiuo projektų finansavimo sąlygų aprašu.

 

Stulpelio Nr.

Projekto išlaidų pagrindimo lentelės stulpelio pavadinimas

Pildymo instrukcija

1.

Veiklos eil. Nr.

Eilės numeris turi sutapti visose paraiškos dalyse ir prieduose.

2.

Veiklos pavadinimas

Veiklos pavadinimas turi sutapti visose paraiškos dalyse ir prieduose.

3.

Fizinio veiklos įgyvendinimo rodiklio mato vnt. (mokymų atveju – asmuo)

Nurodoma, kaip kiekybiškai bus išmatuojamas įgyvendintos projekto veiklos rezultatas – asmenimis (asm.) ar vienetais (vnt.). Veikloje mato vienetas turi atitikti mato vienetą, nurodytą paraiškos A dalies 6 punkto stulpelyje „Fiziniai veiklos įgyvendinimo rodikliai“.

4.

Fizinio veiklos įgyvendinimo rodiklio kiekybinė išraiška

Nurodoma kiekybinė įgyvendintos projekto veiklos rezultato išraiška, pvz., jei veiklą įgyvendinus bus sukurtos 2 metodikos – nurodoma „2“. Mokymų, konsultacijų ar kt. atvejais turi būti nurodomas unikalių asmenų poveiklėje* skaičius.

Jeigu veikla yra mokymai/seminaras/renginys ir pan. fizinis veiklos įgyvendinimo rodiklio mato vienetas yra dalyvaujančių asmenų skaičius, o ne mokymų/seminarų/renginių skaičius.

*Unikalus asmuo poveiklėje – 1-as asmuo, dalyvaujantis viename mokyme (poveiklėje), skaičiuojamas tik vieną kartą. Unikalus asmuo veikloje – 1-as asmuo, dalyvaujantis vienoje veikloje, kurią sudaro keli mokymai (poveiklės), skaičiuojamas tik vieną kartą. Unikalus asmuo projekte – 1-as asmuo, dalyvaujantis keliose veiklose, skaičiuojamas tik vieną kartą.  

5.

Veiklos trukmės grupei/asmeniui/bendra mato vnt. (val., d., mėn.)

Nurodoma kuo matuojama veiklos trukmė.

* Bendra veiklos trukmė negali būti numatoma mokymų / konsultacijų atveju.

6.

Veiklos trukmė grupei/asmeniui/bendra

Nurodoma veiklos trukmė 1 asmeniui, 1 grupei arba bendra 1 veiklai: 1 pvz., numatoma 10 grupių vienos dienos seminaras ta pačia tema įvairiuose regionuose, veiklos trukmė 1 grupei – 1 diena; 2 pvz., numatoma pirkti personalo valdymo sistemos įdiegimo paslaugą, bendra veiklos trukmė (t.y., per kiek laiko bus įgyvendinta veikla) – 3 mėnesiai.

7.

Grupių skaičius (mokymų/konsultacijų grupėmis atveju)

Stulpelis pildomas tik tuomet, kai mokymus planuojama organizuoti grupėmis, pvz., jei numatoma 10 grupių vienos dienos seminaras ta pačia tema – nurodoma „10“. Stulpelis nepildomas mokymo programų, metodikų rengimo, sistemų diegimo ir pan. atvejais.

8.

Val./d./mėn. įkainis

Nurodomas pasirinkto veiklos trukmės mato vieneto (val., d., mėn.) įkainis, t. y., suteiktos paslaugos kaina arba darbo užmokestis, reikalingas tai veiklai atlikti. Įkainis nurodomas tik tada, kai numatomos išlaidos biudžeto eilutėse „Darbo užmokestis“ arba „Paslaugos“.

9.

1. Vykdymo išlaidos

1.1. Darbo užmokestis

Šiuose stulpeliuose (prie reikalingos biudžeto eilutės) nurodomos vykdymo išlaidos, reikalingos veiklai įgyvendinti. Išskaidytų pagal veiklas išlaidų suma turi atitikti bendrą tinkamų finansuoti išlaidų sumą pagal kategoriją, nurodytą paraiškos A dalies 8 punkte „Projekto biudžetas“. Mokymus organizuojant grupėmis skaičius stulpeliuose „Darbo užmokestis“ arba „Paslaugos“ apskaičiuojamas sudauginus skaičius stulpeliuose „Veiklos trukmė grupei/asmeniui/bendra“ , „Grupių skaičius (mokymų grupėmis atveju)“ ir „Val./d./mėn. įkainis“. Jeigu mokymai organizuojami ne grupėmis, skaičius stulpeliuose „Darbo užmokestis“ arba „Paslaugos“ apskaičiuojamas sudauginus skaičius stulpeliuose „Veiklos trukmė grupei/asmeniui/bendra“ , „Fizinio veiklos įgyvendinimo rodiklio mato vnt. (mokymų atveju – asmuo) ir „Val./d./mėn. įkainis“. Jeigu rengiama metodika, mokymo programa, diegiama sistema ir pan., skaičius stulpeliuose „Darbo užmokestis“ arba „Paslaugos“ apskaičiuojamas sudauginus skaičius stulpeliuose „Veiklos trukmė grupei/asmeniui/bendra“ ir „Val./d./mėn. įkainis“.

Jei skaičiai nesutampa, turi būti pateiktas paaiškinimas, kodėl nesutampa.

Jei būtina kita įkainio skaičiavimo metodika, ji turi būti detaliai aprašyta.

10.

1.2. Projektą vykdančio personalo komandiruotės

11.

1.3. Paslaugos

12.

1.4. Mokymo priemonių (trumpalaikio turto) įsigijimas


13.

 

1.5. Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimas

 

14.

1.6. Ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija)

15.

1.8. Viešinimas

16.

1.9. Mokinio krepšelio lėšos

17.

2. Projekto dalyvių išlaidos

2.1. Dirbančiųjų darbo užmokestis

Šiuose stulpeliuose (prie reikalingos biudžeto eilutės) nurodomos projekto dalyvių išlaidos, reikalingos veiklai įgyvendinti. Tais atvejais, kai konkrečių išlaidų negalima priskirti vienai veiklai, pvz., asmuo dalyvauja keliose veiklose, tačiau jam mokama viena stipendija, išlaidos priskiriamos tai veiklai, kurioje bus panaudota daugiausiai lėšų ir nurodomas paaiškinimas stulpelyje „Išlaidų pagrindimas“. Išskaidytų pagal veiklas išlaidų suma turi atitikti bendrą tinkamų finansuoti išlaidų sumą pagal kategoriją, nurodytą paraiškos A dalies 8 punkte „Projekto biudžetas“.

18.

2.2. Dalyvių kelionės, komandiruotės ir dalyvavimas renginiuose

19.

3. Kryžminis finansavimas

3.2. Einamasis remontas

Šiuose stulpeliuose (prie reikalingos biudžeto eilutės) nurodomos kryžminio finansavimo išlaidos, reikalingos veiklai įgyvendinti. Tais atvejais, kai konkrečių išlaidų negalima priskirti vienai veiklai, pvz., remontuojama viena mokymų klasė, kurioje vyks kelių veiklų mokymai. Išlaidos priskiriamos tai veiklai, kurioje mokymų apimtis yra didesnė. Paaiškinimas nurodomas stulpelyje „Išlaidų pagrindimas“. Išskaidytų pagal veiklas išlaidų suma turi atitikti bendrą tinkamų finansuoti išlaidų sumą pagal kategoriją, nurodytą paraiškos A dalies 8 punkte „Projekto biudžetas“.

20.

3.3. Ilgalaikio turto įsigijimas

21.

3.4. Kito turto įsigijimas

22.

4. Tiesioginės išlaidos

 

Nurodomos tiesioginėms projekto veikloms vykdyti būtinos išlaidos, esant aiškiam projekto veiklų ir jų išlaidų ryšiui, t. y. visų tiesioginių išlaidų (1, 2 ir 3 kategorijų) suma.

23.

5. Netiesioginės išlaidos

 

Nurodomos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su tiesioginėmis projekto išlaidomis (išlaidos susijusios su projekto administravimu). ESF projektuose šios išlaidos apmokamos naudojant nustatytą vienodo dydžio normą. Vienodo dydžio norma projektui nustatoma vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio norma taisyklių 8.2 punktu (2 lentele).

24.

Iš viso

Nurodoma veiklai įgyvendinti numatytų išlaidų suma. Siekiant teisingai apskaičiuoti sumą, rekomenduojame naudotis programos Microsoft Office Excel formulėmis. Rekomenduojame sumas apvalinti iki sveikų skaičių.

25.

Eil. Nr.

Nurodomas tas pats numeris, kaip ir 1 stulpelyje „Veiklos Eil. Nr.“

26.

Išlaidų pagrindimas

Stulpelis pildomas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos socialinio fondo finansavimo reikalavimams (www.esparama.lt), pagal kiekvieną projekto išlaidų kategorijos eilutę ir veiklą detaliai nurodant konkrečias išlaidas, kurioms yra prašomas finansavimas, išlaidoms apskaičiuoti naudojamą mato vienetą ir vidutinį įkainį, paaiškinant, kokiu pagrindu ir (ar) kokia metodika vadovaujantis apskaičiuotas planuojamas vidutinis įkainis. Mokymų, konsultavimo ir panašiais atvejais išlaidų, nurodytų 1.1 arba 1.3 išlaidų kategorijų eilutėse, papildomai pagrįsti nereikia, jei jos neviršija įkainių, rekomenduojamų dažniausiai Europos socialinio fondo projektuose numatomų prekių ir paslaugų kainų rinkos analizėje (toliau vadinama – Rinkos analizė) (skelbiama interneto svetainėje www.esf.lt). Jei projekte numatyti prekių, paslaugų ir kt. išlaidų įkainiai skiriasi nuo įkainių, rekomenduojamų Rinkos analizėje, būtinas išsamus tokių išlaidų pagrindimas, nurodantis skirtumo priežastis. Taip pat turi būti detaliai pagrįsti įkainiai tų perkamų objektų, kurie nenurodyti Rinkos analizėje (pvz., stažuotė užsienyje). Galima teikti papildomus dokumentus.

Jei numatytų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio, paslaugų, komandiruočių ar kitų išlaidų poreikis pagrįstas paraiškos dalyse arba kituose prieduose –  informacijos „Projekto išlaidų pagrindimo“ lentelėje kartoti nebūtina nurodant, kur atitinkamų išlaidų poreikis yra aprašytas.

 

Išsamesni reikalavimai išlaidų pagrindimui pagal išlaidų kategorijas ir eilutes pateikiami žemiau.

1. Vykdymo išlaidos

1.1.

Darbo užmokestis

Pagrindžiant darbo užmokesčio išlaidas rekomenduojama pateikti pareigybių (funkcijų) ar jų grupių sąrašą bei kiekvienai pareigybei (funkcijoms) ar jų grupei nurodyti darbo valandų (dienų) projekte skaičių bei planuojamą darbo valandos (dienos) vidutinį įkainį ir paaiškinti, kurios projekto veiklos priskiriamos atitinkamai pareigybei (funkcijoms) ir kokiu pagrindu ir (ar) kokia metodika vadovaujantis apskaičiuotas planuojamas vidutinis darbo valandos (dienos) įkainis.

- Kiek asmenų dirbs?

- Kokios kvalifikacijos, kokio lygio ekspertai ir pan.?

- Koks kiekvienos pareigybės (funkcijų, pareigybių grupės) dirbančiųjų 1 val. (arba 1 d. d.) įkainis?

- Ar darbui projekte su projekto darbuotoju sudaryta atskira darbo sutartis?

- Kiek laiko darbuotojai dirbs prie konkrečios veiklos?

- Ar darbo užmokestis už darbą projekte (pvz., jei sudaroma atskira darbo projekte sutartis arba jei dėl papildomo darbo projekte sulygstama pagrindinėje darbo sutartyje) apskaičiuotas remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655)? Jeigu biudžetinei įstaigai taikomi kiti teisės aktai, reglamentuojantys darbo užmokesčio apskaičiavimą, reikia nurodyti, kuo remiantis skaičiuojamas darbo užmokestis. Kokie koeficientai pagal nutarimą buvo taikomi skaičiuojant darbo užmokestį? (taikoma, jei projekto vykdytojo (partnerio) institucija – biudžetinė įstaiga).

Darbuotojų dirbančių projekte darbo užmokesčio išlaidos neturėtų viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų rinkos kainų.

1.2.

Projektą vykdančio personalo komandiruotės

Pagrindžiant vykdančiojo personalo komandiruočių išlaidas aprašykite:

- Kiek šiai veiklai įgyvendinti numatoma komandiruočių?

- Kokia komandiruotės trukmė?

- Kiek asmenų vyks į komandiruotę?

- Koks numatomas kelionės būdas?

- Kur numatoma vykti (šalis, miestas)?

- Kuo vadovaujantis apskaičiuoti komandiruotės išlaidų įkainiai?

Jeigu prašoma finansuoti dalyvavimo renginiuose išlaidas, turėtų būti nurodomas konkretus renginys (jeigu įmanoma), kuriame planuojama dalyvauti, ir dalyvausiančių asmenų skaičius, bei nurodyta, kokio tipo išlaidas numatoma patirti (pvz., registracijos mokestis).

1.3.

Paslaugos

Pagrindžiant paslaugų pirkimo išlaidas aprašykite:

- Kokios paslaugos perkamos šiai veiklai įgyvendinti? Jei veiklai įgyvendinti numatyta pirkti kelias paslaugas, tai turi būti išvardintos visos paslaugos.

- Kokia vieneto kaina ir kaip ji apskaičiuota? Ar vieneto įkainis, pvz., konsultacijų valandos, ar kaina už konkretų rezultatą, pvz., tyrimą?

- Kuo remiantis apskaičiuoti paslaugos (-ų) įkainiai?

Pagrindžiant turto nuomos išlaidas aprašykite:

- Koks turtas bus nuomojamas?

- Kodėl reikalinga atitinkamo turto nuoma?

- Kokia nuomos trukmė?

- Kuo remiantis apskaičiuoti turto nuomos įkainiai?

Atkreipiame dėmesį, kad jei Finansavimo sąlygų apraše yra numatyta išlaidų kategorija „Ilgalaikio turto įsigijimas“, turi būti pagrįsta, kodėl pasirinkta turto nuoma.

1.4.

Mokymo priemonių (trumpalaikio turto) įsigijimas

Pagrindžiant mokymo priemonių (trumpalaikio turto), ilgalaikio nematerialaus turto įsigijimo išlaidas aprašykite:

- Kokios mokymo priemonės (trumpalaikis turtas ) arba ilgalaikis nematerialus turtas bus perkami?

- Kodėl mokymo priemonės (trumpalaikis turtas), ilgalaikis nematerialus turtas yra būtini šiai projekto veiklai įgyvendinti?

- Kiek vienetų planuojama pirkti? Kokia vnt. kaina?

- Kuo remiantis apskaičiuoti mokymo priemonių (trumpalaikio turto), ilgalaikio nematerialaus turto įkainiai?

Atkreipiame dėmesį, kad 1.4 biudžeto eilutėje yra netinkamos baldų, įrangos, įrenginių įsigijimo išlaidos.

1.5.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimas


 

 

1.6.

Ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija)

Pagrindžiant ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidas aprašykite:

- Koks planuojamas naudoti ilgalaikis turtas?

- Kiek ilgalaikio turto vienetų planuojama naudoti?

- Kam bus naudojamas ilgalaikis turtas?

- Kuo remiantis apskaičiuotos ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos? Nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos turi būti apskaičiuotos pagal projekto vykdytojo (partnerio) patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus, parengtus remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

- Kaip apskaičiuotos ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos? Reikia nurodyti ilgalaikio turto įsigijimo vertę, nusidėvėjimo normą, likvidacinę ilgalaikio turto vertę, reikalingą ilgalaikio turto vienetų skaičių, projekto įgyvendinimo mėnesių skaičių, kada bus naudojamas ilgalaikis turtas.

1.8.

Viešinimas

Pagrindžiant viešinimo išlaidas aprašykite:

- Kokios viešinimo priemonės numatomos?

- Kodėl reikalingos atitinkamos viešinimo priemonės (pagrindžiamas jų poreikis)?

- Kuo remiantis apskaičiuoti viešinimo priemonių įkainiai?                                                                                                                                            

Jeigu viešinimo priemonė vadovaujantis įstaigos apskaitos politika yra pripažįstama ilgalaikiu turtu, tinkamos tik ilgalaikio turto nusidėvėjimo išlaidos projekto metu. Jei turtas projekto įgyvendinimo laikotarpiu yra pilnai nudėvimas – tinkamos tokio turto įsigijimo išlaidos.

1.9.

Mokinio krepšelio lėšos

Pagrįsdami mokinio krepšelio lėšų išlaidas aprašykite:

- Kiek asmenų bus apmokoma naudojant mokinio krepšelio lėšas?

- Kodėl reikalingos atitinkamas apmokytų asmenų skaičius?                                                                                                                                            

2. Projekto dalyvių išlaidos

2.1.

Dirbančiųjų darbo užmokestis

Pagrindžiant dirbančiųjų darbo užmokesčio išlaidas aprašykite:

- Kiek asmenų, iš kokių institucijų bus kompensuojamas darbo užmokestis?

- Už kurį laiką bus kompensuojamas darbo užmokestis?

- Koks kiekvienos pareigybės (funkcijų, pareigybių grupės) dirbančiųjų 1 val. (arba 1 d. d.) įkainis?

- Kaip apskaičiuota veiklai įgyvendinti reikalinga dirbančiųjų darbo užmokesčio suma?

2.2.

Dalyvių kelionės, komandiruotės ir dalyvavimas renginiuose

Pagrindžiant dalyvių kelionių, komandiruočių ir dalyvavimo renginiuose išlaidas aprašykite:

- Kiek šiai veiklai įgyvendinti numatoma komandiruočių?

- Kokia komandiruotės trukmė ir paskirtis?

- Kiek asmenų ir kokie asmenys vyks į komandiruotę?

- Koks numatomas kelionės būdas?

- Kur numatoma vykti (šalis, miestas)?

- Kuo vadovaujantis apskaičiuoti komandiruotės išlaidų įkainiai?

Jeigu prašoma finansuoti dalyvavimo renginiuose išlaidas, turėtų būti nurodomas konkretus renginys (jeigu įmanoma), kuriame planuojama dalyvauti, ir dalyvausiančių asmenų skaičius, bei nurodyta, kokio tipo išlaidas numatoma patirti (pvz., registracijos mokestis).

3. Kryžminis finansavimas

3.2.

Einamasis remontas

Pagrindžiant einamojo remonto išlaidas aprašykite:

- Kokiai tikslinei grupei bus skirti pastatai, kiti statiniai ar patalpos?

- Kodėl reikalingas šiai veiklai įgyvendinti numatytų pastatų, kitų statinių ar patalpų remontas?

- Kokie numatyti einamojo remonto darbai?

- Kuo remiantis apskaičiuoti medžiagų, darbų įkainiai?

- Koks numatytų remontuoti pastatų, kitų statinių ar patalpų plotas?

3.3.

Ilgalaikio turto įsigijimas

Pagrindžiant ilgalaikio turto įsigijimo išlaidas aprašykite:

- Koks ilgalaikis turtas bus perkamas?

- Kodėl ilgalaikis turtas yra būtinas šiai projekto veiklai įgyvendinti?

- Kiek vienetų planuojama pirkti? Kokia vnt. kaina?

- Kuo remiantis apskaičiuoti ilgalaikio turto įkainiai?

3.4.

Kito turto įsigijimas

4. Tiesioginės išlaidos

 

 

 

5. Netiesioginės išlaidos

 

Žiūrėti 23 stulpelio aprašymą.

_________________